Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

38 minutes ago, kisp113 írta:

1.4, Z16XEP, Z16XER 

Bármely sorrendben csak második lehet a Z16XEP, nem értelek! :)

Amiket írtál lehetséges típushibának azok az 1.6-ra vonatkoznak? Te városban használod leginkább vagy vegyes használatú? Fogyasztása 6-7-8 liter körül megáll városban?

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, janyka19 írta:

Amiket írtál lehetséges típushibának azok az 1.6-ra vonatkoznak? Te városban használod leginkább vagy vegyes használatú? Fogyasztása 6-7-8 liter körül megáll városban?

Ez a városi fogyasztás sem olyan egyértelmű. Nem mindegy, hogy pl. Abádszalók vagy Budapest, de Budapesten sem mindegy, hogy belvárosi dugókban közlekedsz, vagy kertvárosban. De még az sem mindegy, hogy jellemzően hajnalban és este vagy  a reggeli és késő délutáni csúcsokban közlekedsz. Nyáron és télen is egész más. Mindezt figyelembe véve az általad írt 6-7-8 liter teljesen pontos, estleg még kiegészíteném a 9-el. :)

Link to comment
Megosztás:

12 minutes ago, sasa58 írta:

Ez a városi fogyasztás sem olyan egyértelmű. Nem mindegy, hogy pl. Abádszalók vagy Budapest, de Budapesten sem mindegy, hogy belvárosi dugókban közlekedsz, vagy kertvárosban. De még az sem mindegy, hogy jellemzően hajnalban és este vagy  a reggeli és késő délutáni csúcsokban közlekedsz. Nyáron és télen is egész más. Mindezt figyelembe véve az általad írt 6-7-8 liter teljesen pontos, estleg még kiegészíteném a 9-el. :)

Éppen ezt akartam írni.

A múlt héten tankolás után hazamentem, másnap csak 5km-re és vissza 2 óra múlva nem is dugóban, következő nap indulásnál 11.6-on állt. Ellenben tavasszal(még nem klímázva) dugó előtt indulva reggel és délután is egy héten keresztül is tudtam 7 liter alatt tartani Kőbánya-Óbuda távot járva. 

Az átlagom az utolsó 24 ezer km-en 7.3x, ennyi volt a megelőző 160k átlaga is. Ennek harmada-fele Budapest táblán belül.

A hibalista felsorolásos része csak az XEP-hez.

 

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, kisp113 írta:

Éppen ezt akartam írni.

A múlt héten tankolás után hazamentem, másnap csak 5km-re és vissza 2 óra múlva nem is dugóban, következő nap indulásnál 11.6-on állt. Ellenben tavasszal(még nem klímázva) dugó előtt indulva reggel és délután is egy héten keresztül is tudtam 7 liter alatt tartani Kőbánya-Óbuda távot járva. 

Az átlagom az utolsó 24 ezer km-en 7.3x, ennyi volt a megelőző 160k átlaga is. Ennek harmada-fele Budapest táblán belül.

A hibalista felsorolásos része csak az XEP-hez.

 

Igazatok van. Nehéz belőni a fogyasztást. Nagyon használatfüggő. 

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, janyka19 írta:

Sziasztok, Segítséget szeretnék kérni abban, hogy benzines autó vásárlásánál mire kell odafigyelni mik a hibalehetőségek stb Dízelbe otthon vagyok de benzinbe nincs semmi tapasztalatom. 1.4 vagy 1.6 ? Esetleg fogyasztásban van-e a kettő között bármi különbség? A másik pedig hogy melyik a beválltabb, melyikkel van több nyűg vagy ugyanugy meg van mind a kettőnek a tipushibái? És még egy kérdés: az olajfogyasztás mindnek betegsége vagy csak amelyik rossz? Ami rendben van motorikusan az nem eszik olajat? Évjáratban esetleg van-e valami kritérium? Pl. a 2006-os modell az bevállt jó széria, az az előttiek meg gyengébbek több hibával vannak? Ilyesmire gondolok. Elsősorban független szakvéleményeket, tanácsokat várok. Köszönöm. :)

szia

jelenleg dízelt hajtok,de előtte 1.4 láncos 2006 végi benzinesem volt amit újonnan vásároltam anno.200 ezerrel adtam el és szinte semmit nem kellett rá költenem pedig nem kiméltem.Ami cserélve lett az akkumlátor,a fékek,szilentek,lamdaszonda(180 ezernél) ,gyertyák (120 ezernél) és volt egy visszahívásom a cím modulra amit rögzítettek mert kontakthibás volt, és ennyi,többre nem emlékszem,motorhoz nem kellett nyúlni a lánc és még a hosszbordás szíj is eredeti volt 200 ezernél is.Amiért eladtam 6 évesen,hogy elkezdte csípni az olajat(kb 5 ezer km-en 1 litert evett).Sajnos 30 ezrenként hordtam olajcserére és utóbb ezzel indokolták az olajfogyasztást.kb 160 ezernél vettem észre,hogy eszi az olajat.

Belseje és az egész autó a 200 ezer km ellenére újszerű állapotban volt,semmi kopás sehol.Ezt azért írom,mert sok a visszapörgetett km óra a piacon és normál használat mellett nem lehet észrevenni ezekbe az autókba a sok kilometert,nagyon jó minőségű anyagokból van a belseje.

1.4 es motor gyengének tűnhet(nem versenyautó),de simán kilehet vele békülni nekem nem volt vele bajom + nagyon jól fogyaszt,6 literből jártam vele.

Az 1.4-es előtt 2004-ben vettem az 1.6 benzinesem  az első szeriából(nem tudom melyik motor) na ezt nem ajánlanám,mert sokat fogyasztott és semmivel nem ment jobban mint a pici 1.4-esem.(ha jól emlékszem az 1.6-os 100lovas volt az 1.4-es meg 90)

amire figyelni érdemes vásárláskor,hogy minél kevesebb valós kilométerrel vegyél autót vezetett leinformálható szervizkönyvel 15 ezres olajcserékkel gondos gazdától,akkor nem lesz gondod....de van ilyen autó eladó ? 

 

 

Link to comment
Megosztás:

21 hours ago, janyka19 írta:

Sziasztok, Segítséget szeretnék kérni abban, hogy benzines autó vásárlásánál mire kell odafigyelni mik a hibalehetőségek stb Dízelbe otthon vagyok de benzinbe nincs semmi tapasztalatom. 1.4 vagy 1.6 ? Esetleg fogyasztásban van-e a kettő között bármi különbség? A másik pedig hogy melyik a beválltabb, melyikkel van több nyűg vagy ugyanugy meg van mind a kettőnek a tipushibái? És még egy kérdés: az olajfogyasztás mindnek betegsége vagy csak amelyik rossz? Ami rendben van motorikusan az nem eszik olajat? Évjáratban esetleg van-e valami kritérium? Pl. a 2006-os modell az bevállt jó széria, az az előttiek meg gyengébbek több hibával vannak? Ilyesmire gondolok. Elsősorban független szakvéleményeket, tanácsokat várok. Köszönöm. :)

Nekem eddig csak benzines Opelem volt (Z12XEP (Corsa), ), Z14XEP(G Astra), Z16XEP(G Astra), A16XER(H Astra) és Z18XER(H Astra)).

Soha semmilyen olajevést nem tapasztaltam, igaz 100e km alatt adtam el őket. Egyik sem egy versenyautó, az azonos méretű VW motorok sokkal dinamikusabbak viszont az Opel motorok kb. 1 literrel kevesebbet fogyasztanak, mint a VW. Évente cseréltem bennük az olajat, ez kb. 18e km futást jelentett. Mindig flakonos GM/Opel Dexos 2 olajat tettem bele.

A Z16XEP(G Astra) nálam kevesebbet evett (kb. 2 dl/100 km),mint a Z14XEP(G Astra) ugyanolyan igénybevétel mellett és csendesebb volt a motorja. Nekem bejött.

Most 2 db H astránk van egy ötajtós A16XER és egy Twintop Z18XER. Mindkettő 6.7 l/100 km körül fogyaszt. A Twintop 200 kg-mal nehezebb, mint az ötajtós és más útvonalon használjuk őket ezért nem lehet a fogyasztást ténylegesen összehasonlítani. Az XER motorok nagyon jók, de van bennük 2 db vezérlésmódosító szelep ami esetenként elromolhat (mi még nem cseréltük). A leggyengébb pontjuk a termosztát, mindkét autóban kellett már cserélni ( 39e km ill. 80e km után) ami azért is problémás, mert nincs vízhőfok kijelző a kocsiban, így akár egy egész nyarat is végigautózhatsz rossz termosztáttal (télen azonnal észreveszed, ha beáll, mert nincs fűtés). Az XER (kb.12 perc/12km) motorok lassabban melegszenek be az XEP-hez(kb. 4 perc/4 km) képest, ezért gyakori rövid távú autózáshoz szerintem jobb az XEP.

Az ötajtós karosszéria hajlamos a beázásra (ajtón keresztül, lásd korábbi hozzászólások).

Az ötajtóshoz a hűtőrács, lökhárítók, kipufogó kb. harmadannyiba kerül, mint a GTC/Twintop modellhez, emiatt a Cascója is olcsóbb.

A többi sérülésre hajlamos alkatrészük közös (motorháztető, doblemez, fényszóró, stb).

Link to comment
Megosztás:

23 hours ago, csaba66 írta:

Annyira jo, hogy meg sem akarod erteni, amit mondok, csak hajtogatod az ide nem tartozo szerencsetlenseget olajfogyasrol, es barmi masrol. No es persze aggodsz a puszta kozepen ragadastol (es remelem a REC kigyulladasatol is :) ).

A javaslatod nagyon nagyra ertekelem, igazan meghato, hogy probalsz figyelni embertarsaidra, es meg akarod oket kimelni a pusztaban ragadastol. Csupan arra az apro logikai bukfencre probalnek ramutatni, hogy ilyen aggalyok eseten sok mast is kene cserelni, pl. a vizcsoveket. Sot, egy vizcso sokkal inkabb tud hirtelen vizvesztest okozni, mint a vizpumpa, tehat mondhatnok ugy is, hogy ha valamit mar okvetlenul cserelnek pusztaban ragadas ellen, az inkabb vizcso lenne, mint vizpumpa.

Ettol fuggetlenul termeszetesen foldig hajolok azon merhetetlen bolcsesseg elott is, amivel csak a vizpumpat javaslod cserelni, hiszen tudjuk, mindenki azt cserel, amit akar...

A logikai okfejtésed ott bukik meg, hogy az egyik esetben csak csöpög a víz a vízpumpánál, míg a másikban meg akár meg is szorulhat, bár ugye hallottunk letöredező lapátokról is, amik szintén tudnak problémát okozni. Ha a gyártó előírta a cserét a vezérléses esetben, akkor valószínűleg nem csak a csöpögés miatt tette, mert abból elmondásod szerint nagy kár nem keletkezik. Ebből következik, hogy a nem vezérléskörön lévő vízpumpa cseréje is célszerű, hiszen könnyen szakíthatja a szíjat egy megszorulásnál. Igaz, itt nem fogja összekócolni a vezérlést, de így nem csak a hűtőrendszer áll le, de a generátor sem fog tovább dolgozni. Ha pedig a víz nem áramlik, ugyanúgy használhatatlan lesz az autó pl. a nyári melegben. Hogy valaki kockáztat és nem cseréli, az meg a saját dolga. Természetesen még lehet sok más probléma, ami miatt letérdel az autó, de mindenki maga dönti el, hogy húz lapot 19-re, vagy sem.

Egyébként pedig a cinizmusodat és a másikat lenéző személyeskedő stílusodat nyugodtan hagyd ki a (másoknak szánt) válaszaidból (is). Azért mert nem egyezik az álláspontunk, erre még egyáltalán nincs szükség. Szerintem. Tudod, kinek a GM olaj, kinek a Castrol. (Bár ebben meg osztom a véleményed). :-)

Link to comment
Megosztás:

26 minutes ago, Astra555 írta:

Tudod, kinek a GM olaj, kinek a Castrol. (Bár ebben meg osztom a véleményed). :-)

Érdekes, hogy a "fűrészbakon" mégsem szóltál hozzá, mikor ez volt a téma. Volt ott egy tag, aki a GM olajat ott fikázta, ahol csak lehet. Mikor rákérdeztem, hogy ezt mire alapozza, volt-e már vele konkérét személyes rossz tapasztalata, akkor arra az volt a válasz hogy "csak". Mikor később újra rákérdeztem, akkor azt válaszolta nagy sértődött hangnemben némi személyeskedéssel körítve, hogy kötözködöm és egyébként is az ismerősének az ismerősének a sógorának az unokaöccse ezt mondta neki. (Lehet hogy nem szó szerint így hangzott el, de ez volt a lényeg.) Aztán hogy valami konkrétumot is kicsikarjak belőle az volt a vége, hogy azért szar a gyári olaj, mert ő a Castrollal elment 400e km-t. Lehet hogy az én felfogásommal van a baj, de én azóta se értem ebben az ok-okozati az összefüggést. Mért következik egyikből a másik. Az hogy az egyikkel elment ennyit, mért zárja ki 100% bizonyossággal hogy a másikkal nem ment volna el. De mindegy, ekkor feladtam és ráhagytam az illetőre, mert semmilyen objektív ész érve nem volt.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra H  2004. benzin Z16XEP    120000km

A fórumon ajánlottátok, hogy ha a féket és a gázpedált egyszerre benyomom akkor kivillogtathatóak a hibakódok. Én kipróbáltam és nekem ki is ír valamit, lehet hogy hibakódot? 

Villog a motor ilyenkor és 161450-et ír ki. Mire utalhat ez a hibakód? Találkozott már ilyennel valaki?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra H  2004. benzin Z16XEP    120000km

Bocs az előbbi bejegyzésből kimaradt:

Tolató radart vagy tolató kamerát szeretnék beszereltetni. Milyen típust javasoltok? Lehet e a BC kijelzőre rákötni ilyen kamerát vagy csak külön lehet felszerelni és kialakítani? Ha valakinek van róla kép szívesen megnézném. 

Köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

3 minutes ago, Rygesz írta:

Sziasztok!

Opel Astra H  2004. benzin Z16XEP    120000km

Bocs az előbbi bejegyzésből kimaradt:

Tolató radart vagy tolató kamerát szeretnék beszereltetni. Milyen típust javasoltok? Lehet e a BC kijelzőre rákötni ilyen kamerát vagy csak külön lehet felszerelni és kialakítani? Ha valakinek van róla kép szívesen megnézném. 

Köszi a segítséget.

Ha CID kijelződ van, már csak egy inetrfece kell hozzá, hogy csatlakoztatni tudd a videójelet. Ez + kamera + kábelezés, 100.000Ft körül megvan. Koco a kompetens ebben a témában, keresd őt!

Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, Astra555 said:

A logikai okfejtésed ott bukik meg, hogy az egyik esetben csak csöpög a víz a vízpumpánál, míg a másikban meg akár meg is szorulhat, bár ugye hallottunk letöredező lapátokról is, amik szintén tudnak problémát okozni. Ha a gyártó előírta a cserét a vezérléses esetben, akkor valószínűleg nem csak a csöpögés miatt tette, mert abból elmondásod szerint nagy kár nem keletkezik. Ebből következik, hogy a nem vezérléskörön lévő vízpumpa cseréje is célszerű, hiszen könnyen szakíthatja a szíjat egy megszorulásnál. Igaz, itt nem fogja összekócolni a vezérlést, de így nem csak a hűtőrendszer áll le, de a generátor sem fog tovább dolgozni. Ha pedig a víz nem áramlik, ugyanúgy használhatatlan lesz az autó pl. a nyári melegben. Hogy valaki kockáztat és nem cseréli, az meg a saját dolga. Természetesen még lehet sok más probléma, ami miatt letérdel az autó, de mindenki maga dönti el, hogy húz lapot 19-re, vagy sem.

Egyébként pedig a cinizmusodat és a másikat lenéző személyeskedő stílusodat nyugodtan hagyd ki a (másoknak szánt) válaszaidból (is). Azért mert nem egyezik az álláspontunk, erre még egyáltalán nincs szükség. Szerintem. Tudod, kinek a GM olaj, kinek a Castrol. (Bár ebben meg osztom a véleményed). :-)

Nem ertem a problemadat, miert ne hibasodhatna meg egy alkatresz tobb modon is? Ahogy irtam, a cseret eppen hogy nem a csopoges, hanem az esetleges megszorulas miatt irtak elo. A hosszbordas szij pedig csuszik, ha valami megszorul alatta, eleg nehezen szakad (pl. megszorulo klima sem szakitja el). Azt pedig ismet elegansan atugrottad, hogy ugyanilyen logika menten a vizcsoveket is cserelni kene...

Ami a cinizmust es egyebeket illeti, altalaban csak alkalmazkodni szoktam a masik fel stilusahoz. Azt elismerem, hogy a totalis hulyesegekhez valo makacs ragaszkodas, vagy egyszeru tenyek szisztematikus figyelmen kivul hagyasa is tud erdekes effektusokat kivaltani belolem :)

Velemeny az, hogy Gizike szep, vagy ronda, melyik olaj jobb, erdemes-e gyakrabban cserelni, stb. Vannak viszont olyan tenyek, amelyeket jozan esszel nem lenne erdemes vitani, de ennek ellenere tortennek ra kiserletek.

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, kezdőkabriós írta:

Nekem eddig csak benzines Opelem volt (Z12XEP (Corsa), ), Z14XEP(G Astra), Z16XEP(G Astra), A16XER(H Astra) és Z18XER(H Astra)).

Soha semmilyen olajevést nem tapasztaltam, igaz 100e km alatt adtam el őket. Egyik sem egy versenyautó, az azonos méretű VW motorok sokkal dinamikusabbak viszont az Opel motorok kb. 1 literrel kevesebbet fogyasztanak, mint a VW. Évente cseréltem bennük az olajat, ez kb. 18e km futást jelentett. Mindig flakonos GM/Opel Dexos 2 olajat tettem bele.

A Z16XEP(G Astra) nálam kevesebbet evett (kb. 2 dl/100 km),mint a Z14XEP(G Astra) ugyanolyan igénybevétel mellett és csendesebb volt a motorja. Nekem bejött.

Most 2 db H astránk van egy ötajtós A16XER és egy Twintop Z18XER. Mindkettő 6.7 l/100 km körül fogyaszt. A Twintop 200 kg-mal nehezebb, mint az ötajtós és más útvonalon használjuk őket ezért nem lehet a fogyasztást ténylegesen összehasonlítani. Az XER motorok nagyon jók, de van bennük 2 db vezérlésmódosító szelep ami esetenként elromolhat (mi még nem cseréltük). A leggyengébb pontjuk a termosztát, mindkét autóban kellett már cserélni ( 39e km ill. 80e km után) ami azért is problémás, mert nincs vízhőfok kijelző a kocsiban, így akár egy egész nyarat is végigautózhatsz rossz termosztáttal (télen azonnal észreveszed, ha beáll, mert nincs fűtés). Az XER (kb.12 perc/12km) motorok lassabban melegszenek be az XEP-hez(kb. 4 perc/4 km) képest, ezért gyakori rövid távú autózáshoz szerintem jobb az XEP.

Az ötajtós karosszéria hajlamos a beázásra (ajtón keresztül, lásd korábbi hozzászólások).

Az ötajtóshoz a hűtőrács, lökhárítók, kipufogó kb. harmadannyiba kerül, mint a GTC/Twintop modellhez, emiatt a Cascója is olcsóbb.

A többi sérülésre hajlamos alkatrészük közös (motorháztető, doblemez, fényszóró, stb).

Köszönöm az infókat. 1.4 vagy 1.6 marad. XEP széria valamelyike. Nem könnyű dönteni, illetve jó autót találni.

Link to comment
Megosztás:

On ‎2015‎.‎11‎.‎18‎.‎ ‎17‎:‎00‎:‎19, csaba66 írta:

Nem ertem a problemadat, miert ne hibasodhatna meg egy alkatresz tobb modon is? Ahogy irtam, a cseret eppen hogy nem a csopoges, hanem az esetleges megszorulas miatt irtak elo. A hosszbordas szij pedig csuszik, ha valami megszorul alatta, eleg nehezen szakad (pl. megszorulo klima sem szakitja el). Azt pedig ismet elegansan atugrottad, hogy ugyanilyen logika menten a vizcsoveket is cserelni kene...

Ami a cinizmust es egyebeket illeti, altalaban csak alkalmazkodni szoktam a masik fel stilusahoz. Azt elismerem, hogy a totalis hulyesegekhez valo makacs ragaszkodas, vagy egyszeru tenyek szisztematikus figyelmen kivul hagyasa is tud erdekes effektusokat kivaltani belolem :)

Velemeny az, hogy Gizike szep, vagy ronda, melyik olaj jobb, erdemes-e gyakrabban cserelni, stb. Vannak viszont olyan tenyek, amelyeket jozan esszel nem lenne erdemes vitani, de ennek ellenere tortennek ra kiserletek.

Kedves Csaba

Jó lenne ha lezárnátok ezt a felesleges vitát,csak teleszórjátok vele a fórumot.Nem kell mindig az utolsó szónak a tiednek lenni :).A te autódban nem kell cserélni a vízpumpát soha máshol pedig ajánlott 160 ezrenként vagy 240 ezrenként .Ami nem azt jelenti,hogy 160 ezernél tönkre megy,mert kibírhatja akár ennek a kétszeresét is ezért csak ajánlott.Ahol a vezérlésben van a pumpa ott a szíjjal együtt cserélni kell mindig.A lambda szonda élettartamát is kb 160-180  ezerre határozta meg a gyártó az opelbe mégis sokkal többet el szokott menni.Nem csak azért illik cserélni a vízpumpát mert elfolyhat a víz ha tönkremegy,hanem a fagyálló egy idő után úgy elkoptatja a lapátokat,hogy a keringetés intenzitása csökkenhet,így romolhat a hűtés.

Ettől függetlenül én sem cseréltettem ki 160 ezernél sem a pumpámat sem a lambdaszondám mert nem rosszak és láncos az autóm ,de 250 ezernél már a vízpumpa cserén én is elgondolkodnék ha még nem volt cserélve.

Most fog jönni Csabától a kérdés,hol mondták ,hogy 160 ezernél ajánlott a vízpumpa csere....ezt úgy szokták mondani,ha nem a vezérlésben van a pumpa akkor azt minden második vezérlés cserekor ajánlott kicserélni tehát van olyan autó ahol 240 ezer km-re jön ki...a lényeg azon a szón van,hogy ajánlott,ezt mindenki eldöntheti magának,mert előbb utóbb ami elromolhat el is fog romlani,mégha te azt nem is fogod észrevenni.

googliba beütöd vízpumpa hiba és olvashatsz ajánlásokat,hibákat,leírásokat....kinek a pap kinek a papné :)

http://mondeo.hu/wiki/index.php/H%C5%B1t%C5%91rendszer_%C3%A1ltal%C3%A1nos_le%C3%ADr%C3%A1sok,_hibakeres%C3%A9s,_jav%C3%ADt%C3%A1sok

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, banatila said:

Kedves Csaba

Jó lenne ha lezárnátok ezt a felesleges vitát,csak teleszórjátok vele a fórumot.Nem kell mindig az utolsó szónak a tiednek lenni :).A te autódban nem kell cserélni a vízpumpát soha máshol pedig ajánlott 160 ezrenként vagy 240 ezrenként .Ami nem azt jelenti,hogy 160 ezernél tönkre megy,mert kibírhatja akár ennek a kétszeresét is ezért csak ajánlott.Ahol a vezérlésben van a pumpa ott a szíjjal együtt cserélni kell mindig.A lambda szonda élettartamát is kb 160-180  ezerre határozta meg a gyártó az opelbe mégis sokkal többet el szokott menni.Nem csak azért illik cserélni a vízpumpát mert elfolyhat a víz ha tönkremegy,hanem a fagyálló egy idő után úgy elkoptatja a lapátokat,hogy a keringetés intenzitása csökkenhet,így romolhat a hűtés.

Ettől függetlenül én sem cseréltettem ki 160 ezernél sem a pumpámat sem a lambdaszondám mert nem rosszak és láncos az autóm ,de 250 ezernél már a vízpumpa cserén én is elgondolkodnék ha még nem volt cserélve.

Most fog jönni Csabától a kérdés,hol mondták ,hogy 160 ezernél ajánlott a vízpumpa csere....ezt úgy szokták mondani,ha nem a vezérlésben van a pumpa akkor azt minden második vezérlés cserekor ajánlott kicserélni tehát van olyan autó ahol 240 ezer km-re jön ki...a lényeg azon a szón van,hogy ajánlott,ezt mindenki eldöntheti magának,mert előbb utóbb ami elromolhat el is fog romlani,mégha te azt nem is fogod észrevenni.

googliba beütöd vízpumpa hiba és olvashatsz ajánlásokat,hibákat,leírásokat....kinek a pap kinek a papné :)

http://mondeo.hu/wiki/index.php/H%C5%B1t%C5%91rendszer_%C3%A1ltal%C3%A1nos_le%C3%ADr%C3%A1sok,_hibakeres%C3%A9s,_jav%C3%ADt%C3%A1sok

 

 

Draga egyetlen Attilam!

A multkor elfelejtettem irni, hogy kulonos kedvenceim a "hagyjatok mar vegre abba a vitat" jellegu okoskodasok, amelyek nelkul mar abba is maradt volna az egesz, de igy legalabb folytatodik.

Es mivel lathato modon nem sikerult megertened, amit mondtam, leirom ujra, lassan:

Teljes nyugalommal ki lehet cserelni a vizpumpat, vagy barmi mast, hiszen orokke nem fog tartani. A problema az indoklassal van, amely szerint ezzel azt elozzuk meg, hogy a puszta kozepen ottragadjon az ember, mert a nem vezerlesrol hajtott vizpumpak meghibasodasa tipikusan nem jar ezzel. Ellentetben egy vizcso kiszakadassal, fotengely jelado, vagy motorvezerlo hibaval, stb., igy pusztaban ragadas elleni vedelemkent sokkal hasznosabb ez utobbiakat cserelni.

Aki az elozo bekezdest nem erti, az legyen szives sokszor elolvasni, es csak akkor tovabb ragozni a temat, amikor mar ugy erzi, hogy maradektalanul felfogta :)

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, banatila said:

Ettől függetlenül én sem cseréltettem ki 160 ezernél sem a pumpámat sem a lambdaszondám mert nem rosszak és láncos az autóm ,de 250 ezernél már a vízpumpa cserén én is elgondolkodnék ha még nem volt cserélve.

Ezt most teljesen komolyan kerdezem: mibol kovetkeztetsz arra, hogy 160-nal meg "nem rosszak", illetve 250-nel min kell majd elgondolkodni?

Egyebkent valoszinuleg itt is bejon a hasznalati mod kerdese, mert biztos a vizpumpanak sem hasznal a sok felmelegedes es kihules. Tehat azonos futasteljesitmeny mellett egeszen mas lehet egy naponta elinditott, utcan tartott auto vizpumpajanak allapota, mint egy garazsbol, csak hetvegen, hosszu utakra hasznalte.

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 11. 18., csaba66 írta:

Azt pedig ismet elegansan atugrottad, hogy ugyanilyen logika menten a vizcsoveket is cserelni kene...

Ha hozol olyan gyári leírást, amely alapján az egyik motorban kötelezően cserélni kell egy adott vízcsövet, a másiknál meg nem, akkor talán mondhatnánk, hogy olyan példát sikerült találnod, amely passzol is az eredeti felvetéshez.

Az nem igazán hihető, hogy egy autógyártó azt mondja, hogy azért ne cseréld ki a vízpumpát, mert a motort nem teszi tönkre, ha megadja magát, max ledöglik alattad az autó, de abba meg nem halsz bele. Egy vízelfolyással simán meg lehet főzni egy motort, gondolom rajtunk kívül sokan nem annyira perverzek, hogy naponta-hetente ellenőrizzék a vízszintet. Ha pedig nincs szintjelző, az előbbi probléma már adott is. Egy hosszabb távú trélerezés, vagy hengerfej csere/ felújítás meg lehet, hogy mindjárt ott van, mint egy összekócolódott motor kibogozása, a bosszúságról nem is beszélve.

Az alapprobléma pedig még mindig az, hogy miért kötelező az egyik motorban cserélni, míg a másikban nem ugyanazokat az alkatrészeket, amelyek egyformaságukból adódóan ugyanúgy meghibásodhatnak, és akár ugyanolyan problémákat is okozhatnak.

Link to comment
Megosztás:

22 minutes ago, Astra555 said:

Ha hozol olyan gyári leírást, amely alapján az egyik motorban kötelezően cserélni kell egy adott vízcsövet, a másiknál meg nem, akkor talán mondhatnánk, hogy olyan példát sikerült találnod, amely passzol is az eredeti felvetéshez.

Az nem igazán hihető, hogy egy autógyártó azt mondja, hogy azért ne cseréld ki a vízpumpát, mert a motort nem teszi tönkre, ha megadja magát, max ledöglik alattad az autó, de abba meg nem halsz bele. Egy vízelfolyással simán meg lehet főzni egy motort, gondolom rajtunk kívül sokan nem annyira perverzek, hogy naponta-hetente ellenőrizzék a vízszintet. Ha pedig nincs szintjelző, az előbbi probléma már adott is. Egy hosszabb távú trélerezés, vagy hengerfej csere/ felújítás meg lehet, hogy mindjárt ott van, mint egy összekócolódott motor kibogozása, a bosszúságról nem is beszélve.

Az alapprobléma pedig még mindig az, hogy miért kötelező az egyik motorban cserélni, míg a másikban nem ugyanazokat az alkatrészeket, amelyek egyformaságukból adódóan ugyanúgy meghibásodhatnak, és akár ugyanolyan problémákat is okozhatnak.

Kisse keverednek itt a dolgok... Vizcsovet nem azert lenne erdemes cserelni, mert egy masik motoron eloirjak, hanem mert ha szetszakad, akkor mozgaskeptelen lesz az auto. Amit a vizelfolyasrol irsz, az eppen ugy igaz a csovekre is, tehat teljesen erthetetlen, miert csak a vizpumpa foglalkoztat, es a csovek nem.

 

Illetve erteni velem: azert, mert bizonyos modelleknel a pumpa cserejet eloirjak, de a csoveket ott sem. Valoban, ugyanolyan meghibasodas, ugyanolyan problema, kiveve egy hatalmas kulonbseget: ha megszorul a pumpa, akkor az egyik esetben ugrik vagy szakad a szij, tovabbi nagy karokat okozva, a masikban pedig csak csuszik. Emiatt van eltero eloiras az azonos, es azonosan hibasodo alkatreszek ellenere is, mert nem csak maga az alkatresz erdekes, hanem a kornyezete is, es hogy mit rant magaval adott esetben.

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, csaba66 írta:

Draga egyetlen Attilam!

A multkor elfelejtettem irni, hogy kulonos kedvenceim a "hagyjatok mar vegre abba a vitat" jellegu okoskodasok, amelyek nelkul mar abba is maradt volna az egesz, de igy legalabb folytatodik.

Es mivel lathato modon nem sikerult megertened, amit mondtam, leirom ujra, lassan:

Teljes nyugalommal ki lehet cserelni a vizpumpat, vagy barmi mast, hiszen orokke nem fog tartani. A problema az indoklassal van, amely szerint ezzel azt elozzuk meg, hogy a puszta kozepen ottragadjon az ember, mert a nem vezerlesrol hajtott vizpumpak meghibasodasa tipikusan nem jar ezzel. Ellentetben egy vizcso kiszakadassal, fotengely jelado, vagy motorvezerlo hibaval, stb., igy pusztaban ragadas elleni vedelemkent sokkal hasznosabb ez utobbiakat cserelni.

Aki az elozo bekezdest nem erti, az legyen szives sokszor elolvasni, es csak akkor tovabb ragozni a temat, amikor mar ugy erzi, hogy maradektalanul felfogta :)

Kedves Csaba

Ha tönkremegy a vízpumpád,(megszorúl,lapát törik,elfolyik miatta a hűtővized) és ezért nem keringeti a hűtővizet akkor sajnos ott maradhatsz a puszta közepén,vagy megfőzheted a motorod ...ha a pumpát ajánlott időközönként cseréled ezt megelőzheted,de még más meghibásodás beüthet,de ezt legalább már kizártad.

Arra az érvelésre,hogy ennyi erővel a vízcsöveket is ki kellene megelőzés képpen cserélni,nem tudok mit mondani,mert nyilván való,hogy csak a kötekedés képpen írod.A vízpumpa egy forgó mechanikai alkatrész,melynek meghibásodása sokkal valószínűbb mint egy egyszerű vízcsőé.A motorvezérlőben félvezetők vannak,melyek élettartama elméletileg "örök" ,nem mechanikai alkatrész,nem kopik....de bármi ami elromolhat egyszer el is fog romlani.A vízpumpa kopó alkatrészek közé van sorolva,melyet ajánlott bizonyos időközönként cserélni.Az elektronikai alkatrészek,félvezetők nem kopnak el(,de ez nem azt jelenti,hogy nem mehetnek tönkre,de ennek a valószínűsége jóval kisebb).,a vízcsövek pefig max elöregednek,idővel berepedeznek,melyet szemrevételezéssel ellenőrizhetünk....nem tudom kinek mi nem világos ebben,szerintem csak kötegedsz és azért értetlenkedsz.Ha kifogy a benzined ott maradsz a puszta közepén,ezért érdemes közbe közbe tankolgatni is,főleg ha nem tudod hol a következő kut.

Mond meg az asszonynak kicsit foglalkozzon veled,mert tele van a  :) 

Link to comment
Megosztás:

23 minutes ago, banatila said:

Kedves Csaba

Ha tönkremegy a vízpumpád,(megszorúl,lapát törik,elfolyik miatta a hűtővized) és ezért nem keringeti a hűtővizet akkor sajnos ott maradhatsz a puszta közepén,vagy megfőzheted a motorod ...ha a pumpát ajánlott időközönként cseréled ezt megelőzheted,de még más meghibásodás beüthet,de ezt legalább már kizártad.

Arra az érvelésre,hogy ennyi erővel a vízcsöveket is ki kellene megelőzés képpen cserélni,nem tudok mit mondani,mert nyilván való,hogy csak a kötekedés képpen írod.A vízpumpa egy forgó mechanikai alkatrész,melynek meghibásodása sokkal valószínűbb mint egy egyszerű vízcsőé.A motorvezérlőben félvezetők vannak,melyek élettartama elméletileg "örök" ,nem mechanikai alkatrész,nem kopik....de bármi ami elromolhat egyszer el is fog romlani.A vízpumpa kopó alkatrészek közé van sorolva,melyet ajánlott bizonyos időközönként cserélni.Az elektronikai alkatrészek,félvezetők nem kopnak el(,de ez nem azt jelenti,hogy nem mehetnek tönkre,de ennek a valószínűsége jóval kisebb).,a vízcsövek pefig max elöregednek,idővel berepedeznek,melyet szemrevételezéssel ellenőrizhetünk....nem tudom kinek mi nem világos ebben,szerintem csak kötegedsz és azért értetlenkedsz.Ha kifogy a benzined ott maradsz a puszta közepén,ezért érdemes közbe közbe tankolgatni is,főleg ha nem tudod hol a következő kut.

Mond meg az asszonynak kicsit foglalkozzon veled,mert tele van a  :) 

Ugy latom, a REC kigyulladasa utan most a motorfozes az uj mania; a tulmelegedest jelzo piros lamparol nyilvan meg nem hallottatok, illetve arrol sem, hogy meg kell allni, ha jelez... 

Az, hogy valami forog, onmagaban nem sok tampontot ad a meghibasodas valoszinusegere; ha csak az itt irtakat probalom felidezni, tobb vizcso es jelado halalra emlekszem, mint vizpumpa hibara (plane olyanra, ami ottmaradast okozott).

Engem konnyu lerendezni, hiszen csak kotekedek, es reg lattam not, de mi van a gyarto szakembereivel? Nem eleg, hogy teljesen hulyek, de meg csak nem is konzekvensek: a barmai az egyik modellre eloirjak a vizpumpa cseret, a masikra nem. Ez vajon miert van?

Probalom elmagyarazni, mi ennek az oka, de egyszeruen nem megy at...

A vizcso szemrevetelezeses ellenorzese amugy kivalo otlet, kulonosen a nem lathato helyeken, a csatlakozasoknal, rogziteseknel...

Amikor a szijat csereltem, "ellenoriztem" a vizpumpat is, nem csopog, nem kotyog, nem szorul... Persze tudom, ez igy nem korrekt es foleg nem eleg, csak a csovek varhato szetdurranasat lehet ranezesre megjosolni, de amilyen trehany vagyok, ezt sajnos elmulasztottam.

Iranymutatast kerek, oh, bolcs tanitoim, mit tegyek most... Eloszor not keressek, aztan csereljek vizpumpat, vagy forditva; esetleg novel csereltessek vizpumpat, vagy a nomet csereljem vizpumpara? Ha az utobbi, akkor milyen markat ajanlotok? :)

Link to comment
Megosztás:

49 minutes ago, csaba66 írta:

Ugy latom, a REC kigyulladasa utan most a motorfozes az uj mania; a tulmelegedest jelzo piros lamparol nyilvan meg nem hallottatok, illetve arrol sem, hogy meg kell allni, ha jelez... 

Az, hogy valami forog, onmagaban nem sok tampontot ad a meghibasodas valoszinusegere; ha csak az itt irtakat probalom felidezni, tobb vizcso es jelado halalra emlekszem, mint vizpumpa hibara (plane olyanra, ami ottmaradast okozott).

Engem konnyu lerendezni, hiszen csak kotekedek, es reg lattam not, de mi van a gyarto szakembereivel? Nem eleg, hogy teljesen hulyek, de meg csak nem is konzekvensek: a barmai az egyik modellre eloirjak a vizpumpa cseret, a masikra nem. Ez vajon miert van?

Probalom elmagyarazni, mi ennek az oka, de egyszeruen nem megy at...

A vizcso szemrevetelezeses ellenorzese amugy kivalo otlet, kulonosen a nem lathato helyeken, a csatlakozasoknal, rogziteseknel...

Amikor a szijat csereltem, "ellenoriztem" a vizpumpat is, nem csopog, nem kotyog, nem szorul... Persze tudom, ez igy nem korrekt es foleg nem eleg, csak a csovek varhato szetdurranasat lehet ranezesre megjosolni, de amilyen trehany vagyok, ezt sajnos elmulasztottam.

Iranymutatast kerek, oh, bolcs tanitoim, mit tegyek most... Eloszor not keressek, aztan csereljek vizpumpat, vagy forditva; esetleg novel csereltessek vizpumpat, vagy a nomet csereljem vizpumpara? Ha az utobbi, akkor milyen markat ajanlotok? :)

te nyertél,feladom

:)

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, banatila said:

te nyertél,feladom

:)

Ne add fel, inkabb probald megerteni es elfogadni a tenyeket.

Ismetlem, mindenki azt cserel, amit akar, csak azzal ne hulyitsuk mar az embereket, hogy a vizcsoveken latszik, amikor halni keszulnek, viszont egy meghibasodo vizpumpa miatt meg fogjak fozni a motort.

A hutoventilatort egyebkent milyen idokozonkent tanacsos cserelni? Forgo alkatresz, es a hibaja eseten megfozheto a motor, igy nem ketseges, hogy az igazan gondos tulajok ezt is rendszeresen cserelik :)

 

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, janyka19 írta:

Benzines autónál 1.4 vagy 1.6 évjárattol függően vagy függetlenül kell számolni kettőstömegűvel illetve részecskeszűrővel? Egr szelep azt tudom hogy van mindenbe. De javítsatok ki ha tévedek. Köszi.

csak a dízelekben van részecskeszűrő és kettöstömegő,és csak az új turbo benzinesekben van kettőstömegü.,,

vegyél egy jó láncos 1.4 benzinest H-t 2006 utánit abba nincs semmi ilyen szarság ami elromolhat

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, banatila írta:

vegyél egy jó láncos 1.4 benzinest H-t 2006 utánit abba nincs semmi ilyen szarság ami elromolhat

Áhh, csak a Twinport szívósor van bent, ami előszeretettel kopik el...

Többet ér egy Z16XER, abban sem EGR sem egyéb "sz@rságok", egyedül a vezérműkerekek vannak amik olyanok, de ha a két szolenoid szelepre figyelve van és normális olajat kap, megfelelő csereperiódusban, nem fog tönkremenni egyhamar.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.