Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szasztok!

Mi lehet a baj?

Van egy X14XE 99.év 90le Opel Astra , Múlt héten esett át egy hengerfej le-fel-síkolás, szelepcsiszi stb, mert megadta magát a hengerfejtömítés és kinyomta az olajat (elvileg 170.000 km huss). Szétszerelés elött 1-2 hidrotőke kopogott melegen. ezért vettem előre 2db hidrot hogy majd kicserélem. Szétszereltem megnéztem... kő kemények voltak 2 nap után is, kitkarítottam őket ősszerak és kő kemények. (még satuban is alig tudtam ősszenyomni). A motort új olajjal feltöltöttem 10w-40 Eneos, majd hidegen szép hangja van, de ahogy bemelegszik elkezd csattogni legalább 4-6 hidrotőke, mindtha diesel motor lenne. de fordulaton nem csinálja!

Lehet e olajnyomás probléma? Van e olajnyomás szabályzó a motorban? Lehet e rossz minőségű olajszűrő miatt? A hengerfejfelujítás szakműhely csinálta illetve normális összeszerelést és takarítást végeztem el rajta gyári tömítésekkel ősszerakva. Még kicsit tanácstalan vagyok mielött kicserélném az összes hidrót.

Köszi ha van infód :)

Peti

Link to comment
Megosztás:

Ebben van igazság, de nem hiszem, hogy ezt itt Pécsen mostanába be akarnák vezetni, persze a lehetőség ott van.

Itthon valószínűleg egy darabig nem lesz komolyabb jelentősége a plakett szinének. Viszont németországban nagy az odafigyelés ebben a témában. A napokban intéztük a plakettet a család H Astra-jára és értelem szerűen a Z-s motorra zöldet kapott. Kíváncsiság kedvéért megkérdeztem, hogy az X-es motorral szerelt Astra-val mi a helyzet. Az is zöldet kapna. Pedig kék a magyar műszaki plakett. Azt mondta az ügyintéző, hogy a katalizátor miatt kapna zöldet, de a gáz üzem is sokat jelent.

Ehhez még egy kicsi magyarisztán: itthon az ügyintézés 6500Ft (21€). Kint mindez 5€.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, segítséget kérnék.

A reggeli első indításkor kb bő fél percig nem veszi a fordulatot a motor. Pont úgy viselkedik, mint amikor a karbulátoros autó hidegen szívatóért könyörög... :unsure:

Később már nincs semmi gond, megy mint eddig.

Mihez nyúljak?

Szia!

Néha ez a jelenség nálam is elő szokott fordulni. Annyi, hogy olykor az alapjárat is gondot okoz neki és van, hogy le is áll. Ilyenkor gázadásra fullad is. Gázüzemre átkapcsolva kiválóan működik.

Mindez a gázvezérlőre vezethető vissza. Tulajdonképen nem engedi, vagy csak nehezen engedi megtanulni a benzines beállításokat. Az én autómban 14 éve van benne a gáz és működik, megtanultam együtt élni a jelenséggel. A gázszerelő szerint a vezérlő cseréje hozna javulást, de ha működik, akkor nem éri meg kicserélni.

Amikor fellép a hiba, rövid időkre dob is chek-lámpát. Keverék dús vagy kevés (ahogy más is írta)

Egy jó ideje nem jelentkezett ez a hiba, de úgy szoktam, hogy időnként benzinnel közlekedem, vagy azzal állítom le. Illetve, ahogy Te, csak 10-15 liter benzint tartok a tankban, hogy az üzemanyagszivattyú ne üresben, ne szárazon járjon. ...és csak sima 95-öst tankolok. A mindenféle motion meg power benzinek hamar megromlanak és tudnak ilyen hibát produkálni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Néha ez a jelenség nálam is elő szokott fordulni. Annyi, hogy olykor az alapjárat is gondot okoz neki és van, hogy le is áll. Ilyenkor gázadásra fullad is. Gázüzemre átkapcsolva kiválóan működik.

Mindez a gázvezérlőre vezethető vissza. Tulajdonképen nem engedi, vagy csak nehezen engedi megtanulni a benzines beállításokat. Az én autómban 14 éve van benne a gáz és működik, megtanultam együtt élni a jelenséggel. A gázszerelő szerint a vezérlő cseréje hozna javulást, de ha működik, akkor nem éri meg kicserélni.

Amikor fellép a hiba, rövid időkre dob is chek-lámpát. Keverék dús vagy kevés (ahogy más is írta)

Egy jó ideje nem jelentkezett ez a hiba, de úgy szoktam, hogy időnként benzinnel közlekedem, vagy azzal állítom le. Illetve, ahogy Te, csak 10-15 liter benzint tartok a tankban, hogy az üzemanyagszivattyú ne üresben, ne szárazon járjon. ...és csak sima 95-öst tankolok. A mindenféle motion meg power benzinek hamar megromlanak és tudnak ilyen hibát produkálni.

Mondjuk nálam is hidegen nem nagyon akar menni, mintha gyenge lenne a motor. Majd gázzal életre kel. Igaz melegen benzinnel sincs semmi gond.

Link to comment
Megosztás:

Néha ez a jelenség nálam is elő szokott fordulni. Annyi, hogy olykor az alapjárat is gondot okoz neki és van, hogy le is áll. Ilyenkor gázadásra fullad is. Gázüzemre átkapcsolva kiválóan működik.

Mondjuk nálam is hidegen nem nagyon akar menni, mintha gyenge lenne a motor. Majd gázzal életre kel. Igaz melegen benzinnel sincs semmi gond.

Mindkettőtöknél rá kellene nézni a gázbeállításokra. Az is lehet, hogy eredetileg jó volt, de ahogy kopnak a dolgok, változnak a paraméterek, megtanulja a motorvezérlő a gázüzemben szükséges korrekciókat, és gázzal tökéletesen fut a motor továbbra is, ellenben benzinüzemben a tanult korrekciók miatt már nem stimmel.

Mindez a gázvezérlőre vezethető vissza. Tulajdonképen nem engedi, vagy csak nehezen engedi megtanulni a benzines beállításokat.

A gázszerelő szerint a vezérlő cseréje hozna javulást, de ha működik, akkor nem éri meg kicserélni

Engedi az, csak épp ha gázüzemben jár a motor, akkor a motorvezérlő a gázüzemhez szükséges korrekciókat jegyzi meg, hogy stimmeljen az üzem, hiszen a motorvezérlő nem tud róla, hogy épp nem benzint kap a motor. Aztán amikor átkapcsolsz benzinüzemre, akkor meg a megjegyzett korrekciót alkalmazza továbbra is a motorvezérlő, benzinüzemhez meg nem annyi kell. Egy idő után megtanulja a benzinhez szükséges korrekciót, akkor meg a gázüzem lesz utána rossz. Csak úgy tűnik, hogy a gáz kevésbé érzékeny a helyes beállításra, így nem olyan feltűnő.

Ez meg hülyeség, csak be kellene állítani tisztességesen, nem csak az automatikus kalibrációt lefuttatni és rámondani, hogy készen van...

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Jó estét

Z14XEP LPG G astrám van, az olajbetöltő sapkánál szivárog az olaj és eléggé idegesítő. Tavaly novemberben cseréltem le a gyárit swagra, mert az is szivárgott, de ez is elkezdte... Nektek nem szivárog? Nem hinném, hogy 9 hónapot kellene csak kibírnia... Hogy lehetne kiküszöbölni? Vagy megint vegyek újat?

Link to comment
Megosztás:

Jó estét

Z14XEP LPG G astrám van, az olajbetöltő sapkánál szivárog az olaj és eléggé idegesítő. Tavaly novemberben cseréltem le a gyárit swagra, mert az is szivárgott, de ez is elkezdte... Nektek nem szivárog? Nem hinném, hogy 9 hónapot kellene csak kibírnia... Hogy lehetne kiküszöbölni? Vagy megint vegyek újat?

Olajtér szellőztetés nincs eldugulva? Ha fellazítod a betöltő kupakot, és csak ráteszed a lyukra, akkor marad a helyén, vagy emelgeti a nyomás?
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Olajtér szellőztetés nincs eldugulva? Ha fellazítod a betöltő kupakot, és csak ráteszed a lyukra, akkor marad a helyén, vagy emelgeti a nyomás?

Szerintem nincs, mert amikor levettem üzem közben, nem nyomta a kezembe, de holnap megnézem. Hol van ez az olajtér szellőztető dolog? A kartergáz kivezetésre gondolsz? Ha az nincs eldugulva mi lehet még?

Link to comment
Megosztás:

Hőmérséklet jeladó simán tud ilyet okozni, ha melegebbnek hiszi a vezérlő a motort, mint a valóság. Indításhoz túldúsít a vezérlő, viszont utána ahogy visszaveszi a vélt hőmérséklet alapján szükséges mértékre, már szegény lesz a keverék, gázadásra meg még szegényebb, azért nem veszi a fordulatot. Ha lenyomod a pedált és fixen tartod, akkor összeszedi magát és felpörög?

Ha gázos, akkor meg extraként még a gázvezérlő rossz beállítása miatt megtanult korrekciót benzinüzemben alkalmazva szintén rossz lehet a hideg üzem. Ezt ki tudod úgy deríteni, hogy mész néhánytíz kilómétert benzinnel, és ha utána is rossz még a hideg üzem, akkor nem ez okozza. Gázszerelők mindenféle hülyeséget képesek ilyen esetben összehordani, csak épp a saját munkájukat tekintik tökéletesnek, de ha 2-3 nap benzines használattól megjavul a dolog, akkor biztos a rossz gázbeállítás.

Hosszabb út előtt állok, egy tank benzint mindenképpen kipufogtatok akkor..s meglátom :icon1:

Köszi a tanácsot!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Néha ez a jelenség nálam is elő szokott fordulni. Annyi, hogy olykor az alapjárat is gondot okoz neki és van, hogy le is áll. Ilyenkor gázadásra fullad is. Gázüzemre átkapcsolva kiválóan működik.

Mindez a gázvezérlőre vezethető vissza. Tulajdonképen nem engedi, vagy csak nehezen engedi megtanulni a benzines beállításokat. Az én autómban 14 éve van benne a gáz és működik, megtanultam együtt élni a jelenséggel. A gázszerelő szerint a vezérlő cseréje hozna javulást, de ha működik, akkor nem éri meg kicserélni.

Amikor fellép a hiba, rövid időkre dob is chek-lámpát. Keverék dús vagy kevés (ahogy más is írta)

Egy jó ideje nem jelentkezett ez a hiba, de úgy szoktam, hogy időnként benzinnel közlekedem, vagy azzal állítom le. Illetve, ahogy Te, csak 10-15 liter benzint tartok a tankban, hogy az üzemanyagszivattyú ne üresben, ne szárazon járjon. ...és csak sima 95-öst tankolok. A mindenféle motion meg power benzinek hamar megromlanak és tudnak ilyen hibát produkálni.

Nálam egész rövid ideig tart a jelenség, s csak "hideg" motornál, így természetesen csak benzin üzemben. Nem áll le, nem dadog, nincs sárga lámpa, csak egyszerűen nem pörög fel. Azt nem tudom, hogy gázzal csinálná-e, mivel mikorra eléri az átkapcsolható hőmérsékletet, már benzinnel is egészségesen jár.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Frissen regisztráltként rögtön egy kérdéssel nyitnék. Túlmelegedési problémáim vannak, de sehol nem találtam választ a neten.

Astra 1.6 8V-m van, 2000-es évjárat. Majd egy éve használom. Kb. fél évig autópályáztatm, minden különösebb gond nélkül. Az autón megvétel után a szükséges javításokat (olaj, szűrőcsere, gyertyák, vezérlés, ékszíjak stb.) elvégeztem.

Ezt követően szinte kizárólag rövid távokon mentem (pár km. a munkahelyig). Kb. 3 hónapja elkezdett csepegni valami a kocsiból, valószínűleg hűtővíz, de látványos folyadékvesztés nem volt. Ezzel egyidőben nagyon hamar elkezdett melegedni a motor, 1-2 kilométer megtételével a hőmérő felugrott 90-fokra, amit korábban nem csinált.

Szerelőnél kicseréltettem a termosztátot, a hőmérő jeladóját, a vízpumpát, illetve kapott egy folyékony hengerfej kezelést a motor. (Hűtővízbe beöntendő lötyi). A szivárgás megszűnt, viszont a vízhőmérséklet továbbra is problémás. A ventillátor 90- pár foknál kapcsol visszahűt 85-ig, majd vissza kilencven pár fokra.

A szerelő azt mondja, hogy normális, de kicsit kételkedek, mert korábban nem csinálta ezt. Szerintetek ez mennyire normális jelenség?

Hosszabb, pár száz km-es útra nem nagyon merem vinni, és eléggé parázok, hogy megáll alattam. A hengerfejet egyelőre nem akarom bolygatni.

Szerintetek mennyire kell ettől félni, illetve mi az esélye, a hirtelen halálnak? Ha van ilyesmiben tapasztalatotok, szívesen vennék tanácsot. Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Frissen regisztráltként rögtön egy kérdéssel nyitnék. Túlmelegedési problémáim vannak, de sehol nem találtam választ a neten.

Astra 1.6 8V-m van, 2000-es évjárat. Majd egy éve használom. Kb. fél évig autópályáztatm, minden különösebb gond nélkül. Az autón megvétel után a szükséges javításokat (olaj, szűrőcsere, gyertyák, vezérlés, ékszíjak stb.) elvégeztem.

Ezt követően szinte kizárólag rövid távokon mentem (pár km. a munkahelyig). Kb. 3 hónapja elkezdett csepegni valami a kocsiból, valószínűleg hűtővíz, de látványos folyadékvesztés nem volt. Ezzel egyidőben nagyon hamar elkezdett melegedni a motor, 1-2 kilométer megtételével a hőmérő felugrott 90-fokra, amit korábban nem csinált.

Szerelőnél kicseréltettem a termosztátot, a hőmérő jeladóját, a vízpumpát, illetve kapott egy folyékony hengerfej kezelést a motor. (Hűtővízbe beöntendő lötyi). A szivárgás megszűnt, viszont a vízhőmérséklet továbbra is problémás. A ventillátor 90- pár foknál kapcsol visszahűt 85-ig, majd vissza kilencven pár fokra.

A szerelő azt mondja, hogy normális, de kicsit kételkedek, mert korábban nem csinálta ezt. Szerintetek ez mennyire normális jelenség?

Hosszabb, pár száz km-es útra nem nagyon merem vinni, és eléggé parázok, hogy megáll alattam. A hengerfejet egyelőre nem akarom bolygatni.

Szerintetek mennyire kell ettől félni, illetve mi az esélye, a hirtelen halálnak? Ha van ilyesmiben tapasztalatotok, szívesen vennék tanácsot. Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Frissen regisztráltként rögtön egy kérdéssel nyitnék. Túlmelegedési problémáim vannak, de sehol nem találtam választ a neten.

Astra 1.6 8V-m van, 2000-es évjárat. Majd egy éve használom. Kb. fél évig autópályáztatm, minden különösebb gond nélkül. Az autón megvétel után a szükséges javításokat (olaj, szűrőcsere, gyertyák, vezérlés, ékszíjak stb.) elvégeztem.

Ezt követően szinte kizárólag rövid távokon mentem (pár km. a munkahelyig). Kb. 3 hónapja elkezdett csepegni valami a kocsiból, valószínűleg hűtővíz, de látványos folyadékvesztés nem volt. Ezzel egyidőben nagyon hamar elkezdett melegedni a motor, 1-2 kilométer megtételével a hőmérő felugrott 90-fokra, amit korábban nem csinált.

Szerelőnél kicseréltettem a termosztátot, a hőmérő jeladóját, a vízpumpát, illetve kapott egy folyékony hengerfej kezelést a motor. (Hűtővízbe beöntendő lötyi). A szivárgás megszűnt, viszont a vízhőmérséklet továbbra is problémás. A ventillátor 90- pár foknál kapcsol visszahűt 85-ig, majd vissza kilencven pár fokra.

A szerelő azt mondja, hogy normális, de kicsit kételkedek, mert korábban nem csinálta ezt. Szerintetek ez mennyire normális jelenség?

Hosszabb, pár száz km-es útra nem nagyon merem vinni, és eléggé parázok, hogy megáll alattam. A hengerfejet egyelőre nem akarom bolygatni.

Szerintetek mennyire kell ettől félni, illetve mi az esélye, a hirtelen halálnak? Ha van ilyesmiben tapasztalatotok, szívesen vennék tanácsot. Előre is köszi.

Meg kellene próbálni hosszabb távon, hogy meddig melegszik, és a menetszél visszahűti-e? A kipufogón nem jön fehéres vízpára? A hűtővíz tömítő nem volt a legjobb ötlet, meg kellett volna nézni, honnan csöpög.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Frissen regisztráltként rögtön egy kérdéssel nyitnék. Túlmelegedési problémáim vannak, de sehol nem találtam választ a neten.

Astra 1.6 8V-m van, 2000-es évjárat. Majd egy éve használom. Kb. fél évig autópályáztatm, minden különösebb gond nélkül. Az autón megvétel után a szükséges javításokat (olaj, szűrőcsere, gyertyák, vezérlés, ékszíjak stb.) elvégeztem.

Ezt követően szinte kizárólag rövid távokon mentem (pár km. a munkahelyig). Kb. 3 hónapja elkezdett csepegni valami a kocsiból, valószínűleg hűtővíz, de látványos folyadékvesztés nem volt. Ezzel egyidőben nagyon hamar elkezdett melegedni a motor, 1-2 kilométer megtételével a hőmérő felugrott 90-fokra, amit korábban nem csinált.

Szerelőnél kicseréltettem a termosztátot, a hőmérő jeladóját, a vízpumpát, illetve kapott egy folyékony hengerfej kezelést a motor. (Hűtővízbe beöntendő lötyi). A szivárgás megszűnt, viszont a vízhőmérséklet továbbra is problémás. A ventillátor 90- pár foknál kapcsol visszahűt 85-ig, majd vissza kilencven pár fokra.

A szerelő azt mondja, hogy normális, de kicsit kételkedek, mert korábban nem csinálta ezt. Szerintetek ez mennyire normális jelenség?

Hosszabb, pár száz km-es útra nem nagyon merem vinni, és eléggé parázok, hogy megáll alattam. A hengerfejet egyelőre nem akarom bolygatni.

Szerintetek mennyire kell ettől félni, illetve mi az esélye, a hirtelen halálnak? Ha van ilyesmiben tapasztalatotok, szívesen vennék tanácsot. Előre is köszi.

Nem kellett volna az a lötyi a motorba... Ezelőtt 1.6 8v Astra-m volt, a mostani 1.6 16v, nyáron (reggel 18-20 fok) 3km alatt (városban munkahelyig) mindegyik elérte mutató szerint a 90 fokot. Sőt, a 16v ha melegebb van már a hűtést is rákapcsolja amikor beállok az irodaház előtt a helyemre... Hosszabb távon minden rendben vele, a menetszél hűti annyira amennyire kell, kisebb sebességnél/araszolásnál ilyenkor értelemszerűen bekapcsol a hűtés ameddig kell. Szerintem ez nem probléma. Ha majd késő ősszel vagy télen van rendellenes melegedés, majd akkor kezdj ezen aggódni. Amíg a menetszél + hűtés kombináció kordában tartja, addig nincs gond. Szerintem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem kellett volna az a lötyi a motorba... Ezelőtt 1.6 8v Astra-m volt, a mostani 1.6 16v, nyáron (reggel 18-20 fok) 3km alatt (városban munkahelyig) mindegyik elérte mutató szerint a 90 fokot. Sőt, a 16v ha melegebb van már a hűtést is rákapcsolja amikor beállok az irodaház előtt a helyemre... Hosszabb távon minden rendben vele, a menetszél hűti annyira amennyire kell, kisebb sebességnél/araszolásnál ilyenkor értelemszerűen bekapcsol a hűtés ameddig kell. Szerintem ez nem probléma. Ha majd késő ősszel vagy télen van rendellenes melegedés, majd akkor kezdj ezen aggódni. Amíg a menetszél + hűtés kombináció kordában tartja, addig nincs gond. Szerintem.

Nálam is kb ugyanez van,

Én is reggel kb 3,5 km-t megyek.

Kb ennyi idő alatt melegszik fel a motor 85-90 fokra.

Nekem 90 fok fölött kapcsol be a ventilátor.

Ha meleg motorral többet megyek városban, akkor már időnként többször is bekapcsol a venti (ha 90 fölé megy).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Meg kellene próbálni hosszabb távon, hogy meddig melegszik, és a menetszél visszahűti-e? A kipufogón nem jön fehéres vízpára? A hűtővíz tömítő nem volt a legjobb ötlet, meg kellett volna nézni, honnan csöpög.

Kösz a tapasztalatokat mindenkinek.

Vízpára, olajfogyás hála az égnek nincs, kicsit hosszabb úton valamennyit visszahűt a menetszél, de nem túl sokat, kb. 85-ig és utána elég hamar visszaugrik 90-re.

A lötyit a szerelő erőltette, lehet, hogy nem kellett volna belemennem, de már történelem. Sajnos éjszaka dolgozom, és napi szinten kell az autó a munkába járáshoz.

Egy hasonló Astránál mennyi a normál üzemi vízhőmérséklet szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Kösz a tapasztalatokat mindenkinek.

Vízpára, olajfogyás hála az égnek nincs, kicsit hosszabb úton valamennyit visszahűt a menetszél, de nem túl sokat, kb. 85-ig és utána elég hamar visszaugrik 90-re.

A lötyit a szerelő erőltette, lehet, hogy nem kellett volna belemennem, de már történelem. Sajnos éjszaka dolgozom, és napi szinten kell az autó a munkába járáshoz.

Egy hasonló Astránál mennyi a normál üzemi vízhőmérséklet szerintetek?

Nekem (Z14XE) kb 85-95 fok között mozog.

Ahogy mondtam kb 90 foknál kapcsol a ventilátor.

Városozás közben gyakran bekapcsol.

Szerintem kb ez a normál üzemi hőmérséklet.

Link to comment
Megosztás:

Olajtér szellőztetés nincs eldugulva? Ha fellazítod a betöltő kupakot, és csak ráteszed a lyukra, akkor marad a helyén, vagy emelgeti a nyomás?

Hát úgy néz ki mégis dugulás van, mert emelgeti a kupakot rendesen. Tudja valaki, hogy a z14xep motornál hol találom ezt az olajtér szellőztető dolgot?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elég nagy problémám van, és holnap utaznék Bulgáriába, egy kis segítséget szeretnék kérni.
Egyik pillanatról a másikra, csinál olyat az autó, hogy a fordulatszámmérő leesik 0-ra menet közben és kigyullad a hűtő-ventillátor kis sárga piktogramja a műszeregységen. Ez a motor működését egyáltalán nem befolyásolja, mert egy korábbi adagolóhiba miatt a gyári elektromos adagolót egy mechanikusra cseréltük. Ilyenkor mindkét ventilátor beindul. Nagyon zavaró és nem lenne jó, ha egyéb hibát is generálna ezzel a jelenséggel.
Van valakinek ilyen tapasztalata.
Előre is köszönöm a segítségetek!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Olvasgatom a fórumot, de még nem értem a végére. Régóta fennálló problémám lenne, hátha másnak is volt hasonló és meglett a megoldás.

A probléma a következő:

1,4 16v x14xe motorkódú G Astra

Delco vezérlőelektronikával

Hidegenen-melegen 3 hengerezik olyankor világit a MIL lámpa rosszabb esetben csak 2 henger megy.

A probléma megszüntetését neheziti hogy teljesen random időközönként jelentkezik. MIL kigyullad majd elalszik.

Hibatárolót mostanában nem néztem de van hogy mire eljutok odáig hogy megnézzem nincs eltárolt hiba se.

Ami cserélve lett:

-Benzinszűrő

-Trafósor

-Gyertyák

-EGR takarítva

Motortérben kábelek csövek jó állapotúak, mozgatásra nincs változás, falsot nem szív hang alapján, fogyasztása rendben van.

Várom a tippeket, megoldásokat. :icon10:

Előre is köszi mindenkinek!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Valakinek valami jó praktikája a bepárásodó ködlámpára? Nagy eső után párásodik be...

Az megoldja, ha a gumit leveszem egy napra, amíg kiszárad....

Lámpa ki, körbe szilózod az üveg mentén aztán jó lesz .

Valószínű hogy utángyártott mint az enyém mert a gyári nem ázik be!!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.