Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák!


hemi

Recommended Posts

Szia,

az ABS két dolog miatt tud világítani. Az első eset, amit írtál, hogy indításkor felvillan (de utána el is alszik), ez az alacsony akkufeszültség következménye, bár így is el lehet még menni 1 esetleg 2 évet az akksival, ha napi használatban van az autó.

A másik lehetőség, amikor menet közben világít folyamatosan, ez az esetek többségében a kerékcsapágyban levő jeladó meghibásodását jelzi. Ha szerencséd van, elég csak kontakt spray-vel befújni és megjavul, rosszabb esetben az egész kerékcsapágyat cserélni kell. Ez a tünet általában együtt jár a sebességmérő meghibásodásával is, mivel a sebességjelet is erről a jeladóról veszi.

Az autó szinte csak hétvégi használatban van, de ettől függetlenül szépen indul az autó pöccre, sebesség érő alatt az órát érted? Csak mert abban nem látok kivetni valót, teljesen jól üzemel a hiba alatt is. És Igen, menet közben is folyton világít feltéve ha előjön a hiba. Szoval akkor elképzelhető a második dolog és ez fájni fog anyagilag :D

Köszönöm a válaszod.

Link to comment
Megosztás:

Az autó szinte csak hétvégi használatban van, de ettől függetlenül szépen indul az autó pöccre, sebesség érő alatt az órát érted? Csak mert abban nem látok kivetni valót, teljesen jól üzemel a hiba alatt is. És Igen, menet közben is folyton világít feltéve ha előjön a hiba. Szoval akkor elképzelhető a második dolog és ez fájni fog anyagilag :D

Köszönöm a válaszod.

Úgy tudom a sebességjelet csak az egyik kerékről veszi az óra. Viszont 4 keréken van jeladó. Tehát bármelyik hibája okozhatja.

Scan my opel progi mind a 4 kerék sebességjelét kitudja olvasni, ebből ki lehet deríteni melyik kerékkel lehet a baj....

Ha világít, olyankor nem üzemel az ABS!

Link to comment
Megosztás:

Úgy tudom a sebességjelet csak az egyik kerékről veszi az óra. Viszont 4 keréken van jeladó. Tehát bármelyik hibája okozhatja.

Scan my opel progi mind a 4 kerék sebességjelét kitudja olvasni, ebből ki lehet deríteni melyik kerékkel lehet a baj....

Ha világít, olyankor nem üzemel az ABS!

Igen, ezt észrevettem hogy nem üzemel, ilyenkor ha világít azt szoktam csinálni hogy leállítom a motort és gyújtáson mikor az ellenőrző lámpák felvillannak és sorra alszanak el, van mikor azonnal elalszik az ABS is, ilyenkor már menni szoktam, menet közben nem villan fel a lámpa.

Akkor mindenképpen szerelő lesz ebből a jövőhét folyamán hogy kiderítsük mi okozza a problémát.

Nagyon köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Z14XE (2004), klíma ki-be kapcsolgatás volt a probléma. ECU javítás oldotta meg. Ja és baromi érdekes, de a klíma búgó hangja is megszűnt a javítás után.

Azt még lehet tudni hogy mikor volt nálatok ez a beavatkozás?

Sziasztok!

Olyan problémám van, hogy bekapcsolt klímával a sebességváltáskor a fordulatszám túl nagyot esik és miközben váltok és épp üresben van a sebváltó egyszerűen megáll a motor menet közben. Ha jól vettem észre a klíma sem működik ilyenkor, de sokat nem "teszteltem" mert így inkább nem akartam használni. Egyébként ha visszateszem sebességbe és felengedem a kuplungot, simán elindul.

A gond, hogy nem mindig jelentkezik a probléma, volt hogy napokig jól működött és ment a klíma is rendesen. Nem tudom mennyire függhet össze, de közvetlenül tempomat beszereltetése után jelentkezett ez a probléma először. Ezelőtt soha nem volt gond a klímával. Szerintetek mi lehet az oka?

Köszönöm, üdv.

Ha még sokat nem tesztelted, akkor nem biztos, hogy köze van a klímához.

Ha tempomat, akkor lehet a kuplungkapcsoló körül lehet valami...

Kb 40e km-es kora óta hajnalban, párás időben a hosszbordás szíj nyekereg. Melegben semmi.

Most ~138e-nél cseréltek hosszbordás szíjat. Majd mondta a szerelő, nem ártana feszítőt is cserélni, mert a görgő kuka. Azért nyikorog. Kicserélték a görgőt, és akkor felrakás után nyikorgott... Hallgatták, de tanácstalanok. Azt mondták, passz, ilyet még nem láttak. És tényleg néha melegben indítás után is van hangja. Mi lehet vele, esetleg valaki nem találkozott ilyennel? A motor Z14XEP. (habár ha eddig 100e-et elment így nem lehet olyan gondja, amitől probléma lenne)

Generátor csapágy?

Az én szerelőm szakszerűen, de roppant találóan úgy fogalmazott: mákdaráló hangja van a feszítőmnek. :D

És tényleg... :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Azt még lehet tudni hogy mikor volt nálatok ez a beavatkozás?

Ha még sokat nem tesztelted, akkor nem biztos, hogy köze van a klímához.

Ha tempomat, akkor lehet a kuplungkapcsoló körül lehet valami...

Generátor csapágy?

Az én szerelőm szakszerűen, de roppant találóan úgy fogalmazott: mákdaráló hangja van a feszítőmnek. :D

És tényleg... :D

De akkor miért csak párás időben? :)

Amúgy én nem hallottam hangját a feszítőgörgőnek. De kivéve tényleg volt neki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G 2008-as

Egy ablak fóliázás után a következő hibát fedeztem fel, de csak később, mert nem feltúnő:

Az ablakemelő gomb hosszabb megnyomásával felcsukja az ablakot, de utána nem marad fenn, hanem félig leengedi az ablakot automatikusan. Ha mielőtt felérne, akkor megnyomom a felfele gombot, akkor már nem jön vissza.

Mi lehet a bibi? Nem nagy gond, csak idegesítő. Ha tudja valaki mi lehet a gond, legyen szíves segítsen. Köszönöm előre is.

üdv.: zsadnok

Link to comment
Megosztás:

De akkor miért csak párás időben? :)

Amúgy én nem hallottam hangját a feszítőgörgőnek. De kivéve tényleg volt neki.

Amikor megvettem az autót, párás időben sziszegett a hosszbordás hidegen. Ezt több megtekintett autónál is tapasztaltam.

A szerelőm szerint egyszerűen elöregedett a szíj, nem fontos cserélni, csak ha idegesít. Idegesített, kicseréltettem, azóta kussol. Görgőket, feszítőt, miegymást nálam nem cseréltek, csak a szíjat. Nem tudom ez mennyire segít, gondoltam megosztom.

Más: A közelmúltban volt szó a Z14XEP indításkor kerregéséről és cincogásáról. Az autóban az olaj lassan csereérett lesz, (~8500km) ezzel párhuzamosan azt figyeltem meg, hogy az indításkori böfögések jelentősen megritkultak, valamint a cincogás is jóval halkabb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G 2008-as

Egy ablak fóliázás után a következő hibát fedeztem fel, de csak később, mert nem feltúnő:

Az ablakemelő gomb hosszabb megnyomásával felcsukja az ablakot, de utána nem marad fenn, hanem félig leengedi az ablakot automatikusan. Ha mielőtt felérne, akkor megnyomom a felfele gombot, akkor már nem jön vissza.

Mi lehet a bibi? Nem nagy gond, csak idegesítő. Ha tudja valaki mi lehet a gond, legyen szíves segítsen. Köszönöm előre is.

üdv.: zsadnok

Én elsőként megpróbálnám újra betanítani. Biztos van rá egyszerűbb módszer, de én levenném az akkumulátorsarut egy időre, majd újra betanítanám az ablakot. (koppig fel kell huzatni, amikor megakad rányomni még egy kicsit, majd ugyanezt lefelé)

Link to comment
Megosztás:

Amikor megvettem az autót, párás időben sziszegett a hosszbordás hidegen. Ezt több megtekintett autónál is tapasztaltam.

A szerelőm szerint egyszerűen elöregedett a szíj, nem fontos cserélni, csak ha idegesít. Idegesített, kicseréltettem, azóta kussol. Görgőket, feszítőt, miegymást nálam nem cseréltek, csak a szíjat. Nem tudom ez mennyire segít, gondoltam megosztom.

Más: A közelmúltban volt szó a Z14XEP indításkor kerregéséről és cincogásáról. Az autóban az olaj lassan csereérett lesz, (~8500km) ezzel párhuzamosan azt figyeltem meg, hogy az indításkori böfögések jelentősen megritkultak, valamint a cincogás is jóval halkabb.

Nekem új a szíj, és GM, sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G 2008-as

Egy ablak fóliázás után a következő hibát fedeztem fel, de csak később, mert nem feltúnő:

Az ablakemelő gomb hosszabb megnyomásával felcsukja az ablakot, de utána nem marad fenn, hanem félig leengedi az ablakot automatikusan. Ha mielőtt felérne, akkor megnyomom a felfele gombot, akkor már nem jön vissza.

Mi lehet a bibi? Nem nagy gond, csak idegesítő. Ha tudja valaki mi lehet a gond, legyen szíves segítsen. Köszönöm előre is.

üdv.: zsadnok

Nem ragadt oda be vmi? nálam akkor csinálta amikor beraktam a terelőket.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Mai nap kiszedtem a fűtés panelt és hát érdekes dolog fogadott.

Első képsorozat ami benne volt az én kocsimba.

A második meg netről rendelt panel Astra G néven hírdetve. Majdnem egy évtized alatt ennyit változott?

20140823_171237_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

20140823_171305_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

20140823_171436_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

És amit vettem:

20140823_171329_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

20140823_171550_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

20140823_171609_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Már az meglepett, h a sajátra made in brasil van írva, meg vmi kapcsoló nincs már benne a hőmérsékletnél.

A másikban akkor kapcsol amikor letekerem full hidegre. Ilyenkor nem lehet belső keringetést állítani vagy mi?

Végülis mindegy mert nem tudom berakni az enyémbe de ahogy nézem nem is kell.

Szóvala második képsorozatos eladó lesz. Elvileg hibátlan, mechanikailag tuti.

Módosítva : Atala
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Volt egy P0136=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség,

ami nem könnyen de megoldódott.

Kicseréltük a szondát(Bosch suniverzális szonda 0 258 006 953), megfelelően működik, de van helyette másik hiba.

P0420=Katalizátor-átalakítási hatásfok (Bank 1) nem megfelelő (kicsi)
Ebben kérnék segítséget tőletek.
Merre induljak tovább, mit lehet vele kezdeni?
Előre is köszi.

Volt valakinek esetleg ilyen?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 1,6-os, benzines, Twinport Astra G Caravan II-őm van, 2004-es tipus. A problémám az lenne, hogy kb ezer kilométerenként eszik meg 1 liter olajat. Az előző tulaj tanácsára 10W-40 tipusú olajat töltök bele. Ez normális? Tapasztalta ezt már más is és okés vagy vigyem rögtön szervízbe? Köszi :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 1,6-os, benzines, Twinport Astra G Caravan II-őm van, 2004-es tipus. A problémám az lenne, hogy kb ezer kilométerenként eszik meg 1 liter olajat. Az előző tulaj tanácsára 10W-40 tipusú olajat töltök bele. Ez normális? Tapasztalta ezt már más is és okés vagy vigyem rögtön szervízbe? Köszi :)

Ez nyílván nem normális. Én vinném szervizbe egyből.

XEP-be már alapból 5-30, 5-40-es olaj kell. Azt sem szabadna ennie.

Korábban mit töltöttél bele?

Nekem a Castrol 10-40-et nem ette, a GM 10-40-et igen.

GM 5-30-at szintén nem eszi.

GM 10W40-nél volt 3-5dl / 8ekm

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 1,6-os, benzines, Twinport Astra G Caravan II-őm van, 2004-es tipus. A problémám az lenne, hogy kb ezer kilométerenként eszik meg 1 liter olajat. Az előző tulaj tanácsára 10W-40 tipusú olajat töltök bele. Ez normális? Tapasztalta ezt már más is és okés vagy vigyem rögtön szervízbe? Köszi :)

Nekem pedig a GM5-30-at ette. Előtte a 0-30 Castrol Edge 0W-30-at nem. Most az Eneos 5W-40-ből is 12e alatt 2dlt töltöttem bele.... (GM-ből ~13e alatt megevett 7-8dl-t. (Z14XEP)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok segitsetek kérlek vettünk 1 G Astrát 2.0 dti 82 lo ...ideg rendszeremet már lerágta a sok vákum gondja...

következő a probléma :p0400 EGR áramlás hibás működése

összes vákum cső cserélvel vákum szelepek tesztelve mind a 3 jó. vákum pumpa cserélve az kis fekete vákumos pillango szelep állito is cserélve mivel a régi ki volt szakadva a gumi membrán egr tesztelve nem ragad nyit rendesen ...szivó torok teljesen ki pucolva... 1szerüen nem tudom mit tegyek még vele valakinek ötlet???...

Módosítva : krisz868
Link to comment
Megosztás:

sziasztok segitsetek kérlek vettünk 1 G Astrát 2.0 dti 82 lo ...ideg rendszeremet már lerágta a sok vákum gondja...

következő a probléma :p0400 EGR áramlás hibás működése

összes vákum cső cserélvel vákum szelepek tesztelve mind a 3 jó. vákum pumpa cserélve az kis fekete vákumos pillango szelep állito is cserélve mivel a régi ki volt szakadva a gumi membrán egr tesztelve nem ragad nyit rendesen ...szivó torok teljesen ki pucolva... 1szerüen nem tudom mit tegyek még vele valakinek ötlet???...

Ha már nem maradt semmi, akkor érlelődhet a gyanú, hogy ECU.

Persze ez is csak tipp :)

Link to comment
Megosztás:

Ez nyílván nem normális. Én vinném szervizbe egyből.

XEP-be már alapból 5-30, 5-40-es olaj kell. Azt sem szabadna ennie.

Korábban mit töltöttél bele?

Nekem a Castrol 10-40-et nem ette, a GM 10-40-et igen.

GM 5-30-at szintén nem eszi.

GM 10W40-nél volt 3-5dl / 8ekm

Igen, XEP-m van és nekem fogalmam sem volt az olajokról. A motorra is rá van ragasztva egy ilyen sárga cédula, még 40.000-nél volt hivatalos Opel szervízbe víve a kocsi és rá van írva a Motoröl kategória alatt, hogy 10-40. Akkor most az ottani szakember volt hülye és elírta?

Link to comment
Megosztás:

Igen, XEP-m van és nekem fogalmam sem volt az olajokról. A motorra is rá van ragasztva egy ilyen sárga cédula, még 40.000-nél volt hivatalos Opel szervízbe víve a kocsi és rá van írva a Motoröl kategória alatt, hogy 10-40. Akkor most az ottani szakember volt hülye és elírta?

Spóroltak! Nem való bele a 10W-40!!!

csak:

0W-30

0W-40

5W-30

5W-40

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elektromos tükörrel kapcsolatos gondom akadt, konkrétan a jobb oldali tükörben nem működik a vízszintes pozíció (se jobbra se balra) függő müxik le-fel.

A bal oldali tükörrel semmi gond, a vezető oldalon levő kapcsolóval a bal oldalira váltva le-fel jobbra-balra minden ok.

Tükör csere már történt, kompletten az egész.

Sajnos ma már nem maradt időm a jobb oldali csatlakozónál méricskélni de ezt ahogy lehet elvégzem.

A kérdés esetleg, hogy ez után vezeték vagy egyéb ellenőrzéssel hol folytassam a hiba keresését, hogy ne bontsak szét mindent.

Választ előre is köszi.

Módosítva : lacika555
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elektromos tükörrel kapcsolatos gondom akadt, konkrétan a jobb oldali tükörben nem működik a vízszintes pozíció (se jobbra se balra) függő müxik le-fel.

A bal oldali tükörrel semmi gond, a vezető oldalon levő kapcsolóval a bal oldalira váltva le-fel jobbra-balra minden ok.

Tükör csere már történt, kompletten az egész.

Sajnos ma már nem maradt időm a jobb oldali csatlakozónál méricskélni de ezt ahogy lehet elvégzem.

A kérdés esetleg, hogy ez után vezeték vagy egyéb ellenőrzéssel hol folytassam a hiba keresését, hogy ne bontsak szét mindent.

Választ előre is köszi.

A tükörállító kapcsoló szokott ilyen formában meghalni. Egyik tükörnél minden ok, a másikból eltűnik az egyik tengely. Szóval egy jó kapcsoló kell neked, és minden jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.