Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Mindenkinek köszönöm a segítséget. Hétvégén mindegyiken végigmegyek, azt kiderül melyik lesz a jó. Majd írok, ha esetleg később valakinek hasonló problémája lesz. Viszont ma volt egy kevés időm és vittem külön aksiról tápot, viszont nem a kamerára kötöttem külön, hanem előre amit levettem a tolatólámpáról áramra, ami átváltja a képet. Így ugye pluszba megtápláltam 12 voltal a tolatólámpát is :). Lehet nem kellett volna. Nem volt rajta gyújtás, nem volt rükvercben se az autó. Azóta minden indításnál kiirja a kijelző, hogy a jobb hátsó lámpában ki van égve az izzó. Viszont megnéztem, Működik mindegyik, helyzetjelző, tolatólámpa, féklámpák, de mégis minden indításnál kiirja. Szerintetek?

Ezért irtam, hogy "Egy dióda, nehogy a visszamenő áram valamibe bezavarjon" :)

Mindegy. Próbáld lekötni az aksit 5 percre. Hátha elfelejti. Nincs több tippem.

Legközelebb a tolatólámpáról lejövő pozitv vezetékre tegyél egy diódát úgy hogy a kamera felé legyen a megjelöt része

di_da_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

(Ennek a tipusa például: 1A 400V, 13 forint darabja). Ha véletlenül fordítva kötöd be akkor nem fog áramot kapni a kamera, vagy a radarod. Tehát nem lesz baja (elvileg :icon1: )

Majd ezután a kütyü után (tehát a kamera és a dióda közé) tegyél a negatív (test) és a pozitív vezetékre egy kondenzátort.

Például ilyet: 330uF 25V 19 Ft darabja.

kondi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ennek a rövidebb kivezetése a negatív (azaz a test) a hosszabbik pedig a pozitív. Ezt ne keverd össze mert rövid időn belül (1-5 perc) felmelegszik, pukkan egyet és büdös lesz. :D

rajz1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segitséget szeretnék kérni helyzetjelző izzó csere ügyben. Az oké hogy kerékjárat felöl,meg már a gumi védősapka is lent,csak nem tudom hogy húzni vagy tekerni kell hogy kijöjjön az izzó. Nem kiégett hanem cserélem fehérebbre,mert ez a gyári sárga nem passzol a xenonhoz. Előre is köszönöm a segitségeket. Indexet is cseréltem krómosra,az pik pakk ment. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

CD70 navi fejegységgel kapcsolatban lenne egy kérdésem AUX In-re vonatkozólag várva megtisztelő segítségeteket.

Korábban a H Astra Sedan-omban egy CD30 MP3 gyárilag AUX IN-es fejegység volt,és a szalonban a kézifék melletti boxba kiépítették nekem az AUX IN csatlakozót.

Most,hogy lecseréltem a fejegységet egy CD70-re CID színes kijelzővel,ha felprogramozom az AUX opciót,akkor ezen a fejegységen is fog működni az AUX IN funkció,hiszen ugyan az a csatlakozó van rádugva a fejegységre,ami eredetileg a CD30 MP3 AUX IN-hez is volt vagy magának a CD70-es fejegységnek is tudnia kell az AUX IN funkciót hardveresen,tehát ebben a típusban is van AUX IN-es és anélküli verzió,mint a CD30-nál?Esetleg a csatlakozó tüskéinél is kell valamit manipulálni fizikailag a csatlakozó miatt?

Köszönöm szépen válaszotokat.

Üdvözlettel:Szabi

Link to comment
Megosztás:

szia

CD30MP3 -val tudta az aux-ot akkor ha ugyan annak a helyére bele teszed a CD70-et azzal is kellene neki menni,ha a CD70 is tudja az auxot.

CD70-en elő kell jönni az aux menünek ha tudja.

https://drive.google.com/viewerng/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnx5eXNuZXQ4ODh8Z3g6MzhjNDZiZGNhZTcwM2U3Mg

Ha nem akkor frissíteni kell a CD70 szoftverét 10/10/2007-esre,ezzel kész vagy akkor tech 2-vel valszeg nem kell aktiválnod az opel fedélzetin,mivel az előző cd30-al ment tehát aktiválva volt már ez a funkció az autódban.

Ellenőrizd szervizmenüben milyen szoftver verzio van a CD70-en,ha 10/10/2007-es és aktiválva van ez a funkcio az opelodban tech2-vel akkor elő kell jönni az aux menünek.

Ha előjön az aux menü,de csak pattogó hang van akkor a CD70-ed hardveresen nem tudja az auxot,de bele lehet tenni.1db IC és pár alkatrész és kész,csatoltam a linket a leírásról,én is raktam már bele nem bonyolult,de itt a fórumon a Somit keresd Ő mindent tud ebben a témában....és a google a jóbarátod.

Zene topikban van már róla pár hozzászólás...

Sziasztok,

CD70 navi fejegységgel kapcsolatban lenne egy kérdésem AUX In-re vonatkozólag várva megtisztelő segítségeteket.

Korábban a H Astra Sedan-omban egy CD30 MP3 gyárilag AUX IN-es fejegység volt,és a szalonban a kézifék melletti boxba kiépítették nekem az AUX IN csatlakozót.

Most,hogy lecseréltem a fejegységet egy CD70-re CID színes kijelzővel,ha felprogramozom az AUX opciót,akkor ezen a fejegységen is fog működni az AUX IN funkció,hiszen ugyan az a csatlakozó van rádugva a fejegységre,ami eredetileg a CD30 MP3 AUX IN-hez is volt vagy magának a CD70-es fejegységnek is tudnia kell az AUX IN funkciót hardveresen,tehát ebben a típusban is van AUX IN-es és anélküli verzió,mint a CD30-nál?Esetleg a csatlakozó tüskéinél is kell valamit manipulálni fizikailag a csatlakozó miatt?

Köszönöm szépen válaszotokat.

Üdvözlettel:Szabi

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia,

Nagyon szépen köszönöm a segítségedet ,és a leírást is.

A szoftver verziószáma az stimmel,Somi erre frissítette fel,aktiválni fogom tudni az AUX In opciót a menüben szoftverrel,szóval csak az a kérdés,hogy tudja-e a fejegység kezelni a csatlakozót.

A Somit ismerem,mert tőle van a fejegység,de ő azt mondta,hogy ne dugjak rá semmit az AUX-ra,nehogy bajt csináljak a fejegységeben,el ne szálljon benne valami.Amikor betette nekem a fejegységet,kicsit elbeszéltünk egymás mellett,mert csak utólag vette észre,hogy nekem gyárilag ki van építve a csatlakozó,viszont arról nem beszéltünk,hogy az általa eladott fejegység tudja-e hardveresen.

Erről nem tudok valahogyan meggyőződni,mert nem akarom kinyírni úgy,hogy rádugok valamit az AUX csatlakozómra miután menüben engedélyeztem,de mégsem tudja hardveresen.

Szoftverrel le lehet kérdezni?

Köszönöm válaszodat.

Üdv.:Szabi

szia

CD30MP3 -val tudta az aux-ot akkor ha ugyan annak a helyére bele teszed a CD70-et azzal is kellene neki menni,ha a CD70 is tudja az auxot.

CD70-en elő kell jönni az aux menünek ha tudja.

https://drive.google.com/viewerng/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnx5eXNuZXQ4ODh8Z3g6MzhjNDZiZGNhZTcwM2U3Mg

Ha nem akkor frissíteni kell a CD70 szoftverét 10/10/2007-esre,ezzel kész vagy akkor tech 2-vel valszeg nem kell aktiválnod az opel fedélzetin,mivel az előző cd30-al ment tehát aktiválva volt már ez a funkció az autódban.

Ellenőrizd szervizmenüben milyen szoftver verzio van a CD70-en,ha 10/10/2007-es és aktiválva van ez a funkcio az opelodban tech2-vel akkor elő kell jönni az aux menünek.

Ha előjön az aux menü,de csak pattogó hang van akkor a CD70-ed hardveresen nem tudja az auxot,de bele lehet tenni.1db IC és pár alkatrész és kész,csatoltam a linket a leírásról,én is raktam már bele nem bonyolult,de itt a fórumon a Somit keresd Ő mindent tud ebben a témában....és a google a jóbarátod.

Zene topikban van már róla pár hozzászólás...

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Nagyon szépen köszönöm a segítségedet ,és a leírást is.

A szoftver verziószáma az stimmel,Somi erre frissítette fel,aktiválni fogom tudni az AUX In opciót a menüben szoftverrel,szóval csak az a kérdés,hogy tudja-e a fejegység kezelni a csatlakozót.

A Somit ismerem,mert tőle van a fejegység,de ő azt mondta,hogy ne dugjak rá semmit az AUX-ra,nehogy bajt csináljak a fejegységeben,el ne szálljon benne valami.Amikor betette nekem a fejegységet,kicsit elbeszéltünk egymás mellett,mert csak utólag vette észre,hogy nekem gyárilag ki van építve a csatlakozó,viszont arról nem beszéltünk,hogy az általa eladott fejegység tudja-e hardveresen.

Erről nem tudok valahogyan meggyőződni,mert nem akarom kinyírni úgy,hogy rádugok valamit az AUX csatlakozómra miután menüben engedélyeztem,de mégsem tudja hardveresen.

Szoftverrel le lehet kérdezni?

Köszönöm válaszodat.

Üdv.:Szabi

Még egy dolog: cd30 és cd70 aux labkiosztása eltérő. Somi tudni fogja, én csak hétvégén tudom megnézni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Akkor biztos buherálni kell,amibe én nem akarok belenyúlni,fizetni meg egyenlőre nem akarok érte,mert megvagyok nélküle,csak körbe akartam járni a témát,bízva a szerencsében. :-)

Még egy dolog: cd30 és cd70 aux labkiosztása eltérő. Somi tudni fogja, én csak hétvégén tudom megnézni.

Link to comment
Megosztás:

szia

CD30 hátulján a csatiban az aux nem ugyan arra a tüskére esik mint a CD70-nél ezért ezt még át kell rakni a csatiban mert a CD70-nél 24,25 tüske az aux in bal,jobb a 18 pedig a test.

Ha ezt is megcsináljátok akkor már lehet használni....de ezt miért nem csináltátok akkor meg mikor betettétek,?..vagy pedig másik csati kell hátra,ha nem tudjátok átrakni a tüskéket a csatiban.



Szia,

Nagyon szépen köszönöm a segítségedet ,és a leírást is.

A szoftver verziószáma az stimmel,Somi erre frissítette fel,aktiválni fogom tudni az AUX In opciót a menüben szoftverrel,szóval csak az a kérdés,hogy tudja-e a fejegység kezelni a csatlakozót.

A Somit ismerem,mert tőle van a fejegység,de ő azt mondta,hogy ne dugjak rá semmit az AUX-ra,nehogy bajt csináljak a fejegységeben,el ne szálljon benne valami.Amikor betette nekem a fejegységet,kicsit elbeszéltünk egymás mellett,mert csak utólag vette észre,hogy nekem gyárilag ki van építve a csatlakozó,viszont arról nem beszéltünk,hogy az általa eladott fejegység tudja-e hardveresen.

Erről nem tudok valahogyan meggyőződni,mert nem akarom kinyírni úgy,hogy rádugok valamit az AUX csatlakozómra miután menüben engedélyeztem,de mégsem tudja hardveresen.
Szoftverrel le lehet kérdezni?

Köszönöm válaszodat.

Üdv.:Szabi

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A can bus azert figyelmeztet a tolato lámpára, mert megvaltozott ezzel a bekotessel az ellenallas értéke es az aramfelvetele a tolato lámpa elektromos körnek.

Szerintem ha kisebb teljesítményű relével probalkoznal aminek kisebb az ellenallasa talan menni fog, vagy esetleg tranzistor lehet a megoldás(logikai kaput kombinalni egy relevel)

Link to comment
Megosztás:

Már két-három céggel is beszéltem Moro, Ceasar, illetve egy Győri céget is, mivel helyileg ott vagyok, de mindegyik hajlandó riasztót eladni és olyan leírást adni hozzá ami lapján beszerelhető, de mindegyik állítja, hogy ha nem komfort modulos a kocsi akkor ablakfelhúzó modullal sem lehet megoldani. Mivel az autó 2007-es, illetve nincs gyári riasztó és csak 2 elektromos ablak van ezért Uhuhu és Cserenkov leírásai alapján biztosan nincs benn. Találtam több olyan hozzászólást is (LEV, S.D.I, Csaba_Gyor) fórumtársaktól akik határozottan állították, hogy megoldották, vagy megoldatták ezt a problémát egy ablakfelhúzó modullal, de sajnos mostanság az aktivitásuk nem túl nagy. Lassan egy hónapja túrom a netet, de nem jutok előbbre

Az ablakfelhúzó modul a beépített riasztóról kapja a kontaktust, amire működésbe lép.

Szóval ha élesíted a riasztót az hozza működésbe a modult.

Ugye, ha kiveszed a kulcsot, akkor nem tudod már a kapcsolókkal működtetni az ablakokat.

A modul kimenete közvetlen az ablakmozgató motorokra csatlakozik, továbbá a modul a biztosítéktáblán keresztül, egy olyan helyről kap 12V-ot, ami állandó, mint a szivartyújtó csatlakozó is például.

Általában minden riasztónak van egy kimenete, ami aktív lesz élesített állapotban, ezt kell felhasználni a modulhoz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

CD70 navi fejegységgel kapcsolatban lenne egy kérdésem AUX In-re vonatkozólag várva megtisztelő segítségeteket.

Korábban a H Astra Sedan-omban egy CD30 MP3 gyárilag AUX IN-es fejegység volt,és a szalonban a kézifék melletti boxba kiépítették nekem az AUX IN csatlakozót.

Most,hogy lecseréltem a fejegységet egy CD70-re CID színes kijelzővel,ha felprogramozom az AUX opciót,akkor ezen a fejegységen is fog működni az AUX IN funkció,hiszen ugyan az a csatlakozó van rádugva a fejegységre,ami eredetileg a CD30 MP3 AUX IN-hez is volt vagy magának a CD70-es fejegységnek is tudnia kell az AUX IN funkciót hardveresen,tehát ebben a típusban is van AUX IN-es és anélküli verzió,mint a CD30-nál?Esetleg a csatlakozó tüskéinél is kell valamit manipulálni fizikailag a csatlakozó miatt?

Köszönöm szépen válaszotokat.

Üdvözlettel:Szabi

Szia!

Megbeszéltük ugyan már ,de leírom itt is, hogy más is tudja esetleg!

CD30 és CD70 aux bemenete nem ugyanazon a tüskén van! Azért nem ajánlottam, hogy bedugj valamit ,mert ugye ami CD30-nál jó helyre ment az CD70-nél ki tudja mit csinálna! Át kell rakni a tüskéket másik pozicióba! De mint mondtam neked is, illetve vásárlás előtt kérdeztem ,hogy szeretnél auxot vagy sem, mert gyárilag nincsenek az alkatrészek benne a CD70-ben, és mivel nem kérted nem telepítettem ,tehát hiába programozod be nem fog szólni!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az ablakfelhúzó modul a beépített riasztóról kapja a kontaktust, amire működésbe lép.

Szóval ha élesíted a riasztót az hozza működésbe a modult.

Ugye, ha kiveszed a kulcsot, akkor nem tudod már a kapcsolókkal működtetni az ablakokat.

A modul kimenete közvetlen az ablakmozgató motorokra csatlakozik, továbbá a modul a biztosítéktáblán keresztül, egy olyan helyről kap 12V-ot, ami állandó, mint a szivartyújtó csatlakozó is például.

Általában minden riasztónak van egy kimenete, ami aktív lesz élesített állapotban, ezt kell felhasználni a modulhoz.

Így van ahogyan írod. Kulcs ki ablak nem megy sehova. Ha jól értelek akkor azt mondod, hogy ezzel a felhúzó modullal minden további nélkül megoldható a felhúzás. A can-t nem keveri meg? Eseteleg abban tudsz segíteni, hogy pontosan hova tennéd? a direkt pozitív az világos, a riasztó indító is. Abban kellene még jó tanács, hogy hol milyen színű vezetéket keressek, ami indítja a motor felt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segitséget szeretnék kérni helyzetjelző izzó csere ügyben. Az oké hogy kerékjárat felöl,meg már a gumi védősapka is lent,csak nem tudom hogy húzni vagy tekerni kell hogy kijöjjön az izzó. Nem kiégett hanem cserélem fehérebbre,mert ez a gyári sárga nem passzol a xenonhoz. Előre is köszönöm a segitségeket. Indexet is cseréltem krómosra,az pik pakk ment. :D

Valaki esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Valaki esetleg?

Szia!

Helyzetjelzőt én a motortér felől cseréltem eddig, nem a kerékjárati ív felől.

Kicsit macerás, de megoldható. Ha le tudod venni a gumisapkát, akkor óvatosan a vezetéket megfogva húzd ki a helyzetjelzőt. Izzót kicseréled, majd mehet vissza. LED-nél nem mindegy a polaritás, így mielőtt visszateszed a helyére ellenőrizd, hogy világít-e, ha nem fordítsd meg az izzót!

Vissza is úgy szoktam tenni, hogy a vezetéket fogva beigazgatom a helyére, majd ujjal benyomom.

a gumisapkát ne felejtsd el visszatenni!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Helyzetjelzőt én a motortér felől cseréltem eddig, nem a kerékjárati ív felől.

Kicsit macerás, de megoldható. Ha le tudod venni a gumisapkát, akkor óvatosan a vezetéket megfogva húzd ki a helyzetjelzőt. Izzót kicseréled, majd mehet vissza. LED-nél nem mindegy a polaritás, így mielőtt visszateszed a helyére ellenőrizd, hogy világít-e, ha nem fordítsd meg az izzót!

Vissza is úgy szoktam tenni, hogy a vezetéket fogva beigazgatom a helyére, majd ujjal benyomom.

a gumisapkát ne felejtsd el visszatenni!

Köszi! Nem LED lesz,hanem Osram Cool Blue Intense izzó.

Link to comment
Megosztás:

Köszi! Nem LED lesz,hanem Osram Cool Blue Intense izzó.

Nekem is ez van benne évek óta. Én a kerékjárat felől cseréltem.

Nem üt el annyira a xenontól a színe mint az eredetivel, de azért így sem tökéletesen ugyan az a színhőmérséklet.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! hogy kell kipattintani H astrába a belső világítást? Ezt a ledet néztem bele! Can Bus led kell bele?? vagy jó a sima SMD is?

http://www.ebay.com/itm/1X-White-41MM-12-5050-Festoon-Dome-Map-Interior-LED-Light-Lamp-Roof-Bulb-I303-/311000201555?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item48690e7953

Áramot szeretnék levenni a világítás kapcsolóról! melyk vezetékről vegyem le? vagy mérjem ki? egy nappali menetfénynek kéne áram, gyújtás rá ad, be kapcsol, gyújtás ki kikapcsol.

Módosítva : Norbi10
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Izzocserehez kernek segitseget. az egyik kiegett, igy az osszeset cserelnem, hogy egyformak legyenek.

1. Milyen tipsu izzo jar bele? tavolsagi es a a tompitott egyforma?

2. Milyen markaju izzot ajanlotok? valami hideg fenyut szeretnek eleg eroset es tartosat, de olyant amiert nem vonjak be a forgalmit

3. hogyan tudom a legkonnyebben kicserelni az izzokat? konnyen ki tudom venni a teljes fenyszoro testet, es ugy cserelem?
A kerekjaratbol eleg maceras, a tavolsagit nem is lehet. Az akkut nem vennem ki ne veszitsem el a BC adatokat.
Kivennem az egesz lampatestet. Csak az a ket csavar tartja ami szembol latszik?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az enyém xenonos, lampatest kivetelhez le kell szedni a lokharitot. Viszont nem is lehet hozzaferni az izzokhoz a kerékjarat felől cserébe ????

Sziasztok. Izzocserehez kernek segitseget. az egyik kiegett, igy az osszeset cserelnem, hogy egyformak legyenek.

1. Milyen tipsu izzo jar bele? tavolsagi es a a tompitott egyforma?

2. Milyen markaju izzot ajanlotok? valami hideg fenyut szeretnek eleg eroset es tartosat, de olyant amiert nem vonjak be a forgalmit

3. hogyan tudom a legkonnyebben kicserelni az izzokat? konnyen ki tudom venni a teljes fenyszoro testet, es ugy cserelem?

A kerekjaratbol eleg maceras, a tavolsagit nem is lehet. Az akkut nem vennem ki ne veszitsem el a BC adatokat.

Kivennem az egesz lampatestet. Csak az a ket csavar tartja ami szembol latszik?

Link to comment
Megosztás:

...Viszont nem is lehet hozzaferni az izzokhoz a kerékjarat felől cserébe ????

A távolságihoz és a helyzetjelzőhöz (nem írom, hogy simán főleg akinek nagy keze van), de hozzá lehet férni a kerékjárati ív felől. Én már többször cseréltem. Legutoljára már nem is törtem véresre a kezem és sokkal kevesebbet káromkodtam közben, úgy belejöttem. :D

Link to comment
Megosztás:

Jogos ????

A távolságihoz és a helyzetjelzőhöz (nem írom, hogy simán főleg akinek nagy keze van), de hozzá lehet férni a kerékjárati ív felől. Én már többször cseréltem. Legutoljára már nem is törtem véresre a kezem és sokkal kevesebbet káromkodtam közben, úgy belejöttem. :D

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

A kamera projekt egy kicsit pihen, mert más gondom akadt. Reggelente indítás után kis villás kulcsal fogadott a kicsike (tiltja ugye az autót, nem lehet pörgetni). kb 32 km után leállítás után már csak chech engine villan fel(itt is tilja de már nem annyira). 3.-4. indítás után eltünik minden hiba és tökéletes a verda. Viszont ez minden nap megtörtént.

Hiba kódom: P1125 - Gázszabályzó indítókar meghibásodás (61)-Nincs jelen
Utána néztem a neten meg itt és sokak azt írták, hogy ki kell pucolni a lefolytó szelepet és az elektronikáján pár dolgot újra kell forrasztani, mert szar miőségű ónnal van megcsinálva. Ma kipucoltam és szét is szedtem. Havernak szoltam, mert elektroműszerész és ő vágja a forrasztásos témát. Mutatta, hogy el vannak repedve a forrasztások, pont azok amiket mondtak, hogy újra kell forrasztani. Megcsinálta, összeraktam és mikor a lefolytó szelep csatiját visszadugtam szrevettem hogy ha jól emlékszel 5 szál vezetékből 1-en már nem volt szigetelés, majd miután hozzáértem egy másikról is lemáállott :D. Szépen újra szigeteltem és visszaraktam gégecsövébe. Úgyhogy elvileg most minden tökéletes. Viszont hibatörlés után sajna ugyan úgy előjön a villáskulcs. Mielőtt vennék egy lefolytószelepet, valakinek valami ötlete? Mit tudnék még csinálni vele, hogy megjavuljon?
A video alapján csináltam: https://www.youtube.com/watch?v=PS1tmEd8s40

Segítségeteket előre is köszönöm.

Módosítva : cserdi
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.