Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

26 minutes ago, Maybal írta:

Ha felprogramoztad, akkor jelen van. Az ajtózáró gombbal tudod a funkciót be, ill. kikapcsolni. Ha folyamatosan nyomod, akkor ugye rögtön bezár, majd kb 5mp után csippan, és ki is nyit....na ekkor van bekapcsolva...itt egy zenementes videó, jól hallani mi zajlik aktiváláskor. ha ki akarod kapcsolni, akkor asszem ugyanez csippanás nélkül.....

Oké, világos. Ezért írtam, hogy majd megpróbálom így. Először nekem a videón nem volt világos, hogy a csippanás után is még tovább nyomva kell tartani. Logikusan arra gondoltam, mint pl a teszt menü előhívásánál, hogy a csippanás azt jelenti, hogy megcsinálta azt amit szeretnék. Ezek szerint tovább nyomva kell tartani.

Link to comment
Megosztás:

2 minutes ago, Cserenkov írta:

Oké, világos. Ezért írtam, hogy majd megpróbálom így. Először nekem a videón nem volt világos, hogy a csippanás után is még tovább nyomva kell tartani. Logikusan arra gondoltam, mint pl a teszt menü előhívásánál, hogy a csippanás azt jelenti, hogy megcsinálta azt amit szeretnék. Ezek szerint tovább nyomva kell tartani.

Ezért hivatkozásban feltettem egy másik videót, azon nincs zene, hallani minek kell történni.....

Link to comment
Megosztás:

Most sikerült. Az volt a nyitja tényleg, hogy tovább kell nyomni. :)

Viszont titeket nem idegesít ez a kattogás? Majd' a frászt hozza rám, mikor leállítom az autót és egy nagyot klattyan. Szerintem q. idegesítő. Úgyhogy kipróbáltam, szép-jó, de megint meggyőződtem róla, hogy nincs igazán szükségem rá. Ki fogom kapcsolni.

Link to comment
Megosztás:

 

Eszerint 2008 közepétől gyártottakban nem kell TECH2-vel engedélyeztetni ezeket a funkciókat? Jól értelmezem? Az automatikus ajtózár izgat, mondjuk 2008-as az Astrám, lehet, hogy kipróbálnám, nálam megy-e ez. Erről van infótok?

Ami még idegesít - tudom, nem egy nagy ügy, de mégis - bármikor kinyitom az ajtót, szerintem tök feleslegesen felgyullad a rendszámtábla megvilágítása. Ez másnál is ilyen? Kikapcsolható ez valahogy? Vagy csak TECH2-vel?

Módosítva : dsteel
Link to comment
Megosztás:

48 minutes ago, dsteel írta:

Eszerint 2008 közepétől gyártottakban nem kell TECH2-vel engedélyeztetni ezeket a funkciókat? Jól értelmezem? Az automatikus ajtózár izgat, mondjuk 2008-as az Astrám, lehet, hogy kipróbálnám, nálam megy-e ez. Erről van infótok?

Ami még idegesít - tudom, nem egy nagy ügy, de mégis - bármikor kinyitom az ajtót, szerintem tök feleslegesen felgyullad a rendszámtábla megvilágítása. Ez másnál is ilyen? Kikapcsolható ez valahogy? Vagy csak TECH2-vel?

Ez egy D Corsa óracsoportja.

Link to comment
Megosztás:

6 hours ago, dsteel írta:

 

Ami még idegesít - tudom, nem egy nagy ügy, de mégis - bármikor kinyitom az ajtót, szerintem tök feleslegesen felgyullad a rendszámtábla megvilágítása. Ez másnál is ilyen? Kikapcsolható ez valahogy? Vagy csak TECH2-vel?

Elképzelhető, hogy a balesetveszély miatt, azaz ha sötétben kinyitod az ajtót akkor hátul felkapcsolódik, hogy aki közlekedik észrevegye jobban!

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Somi írta:

Elképzelhető, hogy a balesetveszély miatt, azaz ha sötétben kinyitod az ajtót akkor hátul felkapcsolódik, hogy aki közlekedik észrevegye jobban!

Az lehet, meg ha kinyitom a csomagtérajtót (caravan), akkor az kivilágítja a kocsit hátrafelé, így az jobban észrevehető.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tud valaki valamit a töltőfeszültség szabályozásának mechanizmusáról?

Jól érzem, hogy nem csak rávágja a 14.4V ot az akkura, hanem igyekszik kordában tartani a töltőáramot is?

(cellazárlatos akkut cseréltem másikra, amitől töltőfeszültség is feljebb ment, miután rátöltöttem az egyébként selejtezett mentődarabra utána szintén magasabb lett. Ma délután jön az új akku, csak kíváncsi lennék hogy mi a tervezett viselkedés)

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, kisp113 írta:

Sziasztok!

Tud valaki valamit a töltőfeszültség szabályozásának mechanizmusáról?

Jól érzem, hogy nem csak rávágja a 14.4V ot az akkura, hanem igyekszik kordában tartani a töltőáramot is?

(cellazárlatos akkut cseréltem másikra, amitől töltőfeszültség is feljebb ment, miután rátöltöttem az egyébként selejtezett mentődarabra utána szintén magasabb lett. Ma délután jön az új akku, csak kíváncsi lennék hogy mi a tervezett viselkedés)

Hogy korlátozná a töltőáramot? A szabályzó a feszt. tartja kb. 14,4V alatt, az áram az mindig a szükséges maximális, mert a fogyasztókat elsődlegesen a generátor szolgálja ki

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok, remélem jó topicban kérdezem:

Három hete vettem egy Z20LEL motoros Elegance felszerltségű Astrát (5 ajtós). Múlt héten pályán elég erős havazásban kellett menem vele és. Szerintem lassan (k.b.80-90km/h-val) mentem, és időnként a műszerfalon (valahol a ford.zámmérő bal oldalán) egy piros jelzés villant  fel rendszertelenül, kis csippanással kísérve. Pontosan nem láttam, mivel az utat kellett figyelni, de nem piktogram volt, hanem csak egy kis piros pont. Nem tudom mi lehetett, de ezt később (már száraz pályaszakaszon nem produkálta). Gondolom, ha kipörgésgátló/menetstab csinálja, akkor azt az annak megfelelő piktogram jelezte volna. Van ötletetek mi lehetett?

Előre is köszI!

(Hátsó csomagtérburkolat eltávolításához kellene segítség. Azt melyik topicban érdemes megkérdeznem?)     

Link to comment
Megosztás:

11 hours ago, kisp113 said:

Tud valaki valamit a töltőfeszültség szabályozásának mechanizmusáról?

Jól érzem, hogy nem csak rávágja a 14.4V ot az akkura, hanem igyekszik kordában tartani a töltőáramot is?

Valamit trukkozik, de nem igazan tudom, mit... Lemerult akkunal a toltoaramot csak ugy tudja korlatozni, ha alacsonyan tartja a feszultseget, viszont hosszu ut utan is lattam ilyet, amikor alig volt fogyaszto, es az akkun sem igazan volt mar mit tolteni. Tehat ugy tunik, akkor (is?) leveszi a feszultseget, amikor ugy gondolja, nem igazan kell mar toltes, de pl. az izzok elettartama szempontjabol jobb a kisebb feszultseg. Ezzel a sok elektronikaval mar barmit lehet, csak programozas kerdese :)

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, csaba66 írta:

Valamit trukkozik, de nem igazan tudom, mit... Lemerult akkunal a toltoaramot csak ugy tudja korlatozni, ha alacsonyan tartja a feszultseget, viszont hosszu ut utan is lattam ilyet, amikor alig volt fogyaszto, es az akkun sem igazan volt mar mit tolteni. Tehat ugy tunik, akkor (is?) leveszi a feszultseget, amikor ugy gondolja, nem igazan kell mar toltes, de pl. az izzok elettartama szempontjabol jobb a kisebb feszultseg. Ezzel a sok elektronikaval mar barmit lehet, csak programozas kerdese :)

Először azt vettem észre hogy a cellazárlatosnál nem megy 13 fölé nagyon(zárlatossal ez is csoda volt). Aztán a hirtelen belekapart lemerült akkunál a 13.6 volt a max... Kiadós töltés utáni első indítás 14.2 aztán ahogy a vacak akku állásban visszaesett pár tizedet már csak 13.8. Leállítás, újraindítás és ismét 14 fölött...

Ma betettem az új akkut, az egyik indításnál 13.6-13.8 a következőnél 14.2-14.4 ... Még figyelgetem egy darabig.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 26. at 17:57, csaba66 írta:

Valamit trukkozik, de nem igazan tudom, mit... Lemerult akkunal a toltoaramot csak ugy tudja korlatozni, ha alacsonyan tartja a feszultseget, viszont hosszu ut utan is lattam ilyet, amikor alig volt fogyaszto, es az akkun sem igazan volt mar mit tolteni. Tehat ugy tunik, akkor (is?) leveszi a feszultseget, amikor ugy gondolja, nem igazan kell mar toltes, de pl. az izzok elettartama szempontjabol jobb a kisebb feszultseg. Ezzel a sok elektronikaval mar barmit lehet, csak programozas kerdese :)

Nekem mikor feltöltötte az akkut (legalábbis gondolom, hogy ekkor, mert indítás után soha, 30-70km megtétele után pedig rendszerint) a szervizmenüben, azon a lapon, ahol a rendszerfeszültséget is írja, a "Mode: PWM" átvált "Mode: None"-ra. De a feszültség ugyan úgy változatlanul tizedre ugyan annyi, 14,1V körüli.

Az áramot nem tudom, sose mértem. De feltételezem, ha már feltöltötte, nem vesz fel jelentős áramot az akku.

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, Cserenkov said:

Nekem mikor feltöltötte az akkut (legalábbis gondolom, hogy ekkor, mert indítás után soha, 30-70km megtétele után pedig rendszerint) a szervizmenüben, azon a lapon, ahol a rendszerfeszültséget is írja, a "Mode: PWM" átvált "Mode: None"-ra. De a feszültség ugyan úgy változatlanul tizedre ugyan annyi, 14,1V körüli.

Az áramot nem tudom, sose mértem. De feltételezem, ha már feltöltötte, nem vesz fel jelentős áramot az akku.

Azt a PWM-et en is lattam, de fogalmam sincs, mire vonatkozik, es az sem tunt fel, hogy valtozott volna...

A generator arama valahogy megoszlik az akku es a tobbi fogyaszto kozott, de azt a kocsi nem igazan tudja, eppen mennyi megy az akkuba. Raadasul ha allando feszultseget latsz, az pont arra utal, hogy fix feszultsegre szabalyoz, es nincs semmi trukkozes. 

Ami valtozast mi latunk, az lehet akar az oregedo generatortol, feszultsegszabalyzotol, diodahidtol, ki tudja mitol is... Amig mukodik, nem igazan foglalkozom vele, csak az erdekesseg szintjen :) 

Link to comment
Megosztás:

13 hours ago, csaba66 said:

Azt a PWM-et en is lattam, de fogalmam sincs, mire vonatkozik, es az sem tunt fel, hogy valtozott volna...

A generator arama valahogy megoszlik az akku es a tobbi fogyaszto kozott, de azt a kocsi nem igazan tudja, eppen mennyi megy az akkuba. Raadasul ha allando feszultseget latsz, az pont arra utal, hogy fix feszultsegre szabalyoz, es nincs semmi trukkozes. 

Ami valtozast mi latunk, az lehet akar az oregedo generatortol, feszultsegszabalyzotol, diodahidtol, ki tudja mitol is... Amig mukodik, nem igazan foglalkozom vele, csak az erdekesseg szintjen :) 

Az jutott meg eszembe, hogy a QuickHeat miatt is lehet elteres. A QH-nak kell az aram, igy nincs mese, egybol maximumig kell engedni a generatort. QH nelkul nincs hova kapkodni, a hideg motornak es a generatornak is jobb a kisebb terheles, az akkunak pedig a kisebb toltoaram.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Habár tudom hogy nagy viták voltak korábban a akkumulátorokról mégis segitségeteket kérem. Van egy 9 hónapos aksim ami 12.1 volton van reggelente. Inditáskor 10.1 voltig leesik a feszültség. Még indul rendesen az auto. Szerintem ez az alksi nem fogja megélni a következő telet. Szerintetek vissza lehet ezt vinni garanciába?

Átlagosan !!! 1-2 naponta mozog az auto 2 szer 15 km-t. 

Link to comment
Megosztás:

1 hour ago, csaba66 írta:

Az jutott meg eszembe, hogy a QuickHeat miatt is lehet elteres. A QH-nak kell az aram, igy nincs mese, egybol maximumig kell engedni a generatort. QH nelkul nincs hova kapkodni, a hideg motornak es a generatornak is jobb a kisebb terheles, az akkunak pedig a kisebb toltoaram.

Anniy az eltérés, hogy amíg 100%-on megy a QH, nem tudja 13V-on sem tartani a rendszerfeszültséget az óriási terhelés miatt. Ha lekapcsolom a fűtést, akkor ugyan úgy kellene viselkednia mint bármely más QH nélkülinek.

PWM=Power Mode. Amikor tölti az akkut akkor írja ki. Hogy hogy méri az akku áramfelvételét, azt nem tudom. De nem én találtam ki hogy így van. Ha nem CID a kijelződ, akkor nem is fogod ezt látni. A többi kijelzőn valami "U"-t ír ki helyette, ha jól rémlik.

Link to comment
Megosztás:

23 minutes ago, Zsolti25 said:

Van egy 9 hónapos aksim ami 12.1 volton van reggelente. Inditáskor 10.1 voltig leesik a feszültség. Még indul rendesen az auto. Szerintem ez az alksi nem fogja megélni a következő telet. Szerintetek vissza lehet ezt vinni garanciába?

Átlagosan !!! 1-2 naponta mozog az auto 2 szer 15 km-t. 

A 12.1 voltot az akku sarkain mered? Vissza lehet vinni, bemerik terhelovillaval, aztan kiderul, mi a helyzet, de konnyen lehet, hogy semmi baja. Probald kulso toltovel feltolteni.

8 minutes ago, Cserenkov said:

Anniy az eltérés, hogy amíg 100%-on megy a QH, nem tudja 13V-on sem tartani a rendszerfeszültséget az óriási terhelés miatt. Ha lekapcsolom a fűtést, akkor ugyan úgy kellene viselkednia mint bármely más QH nélkülinek.

PWM=Power Mode. Amikor tölti az akkut akkor írja ki. Hogy hogy méri az akku áramfelvételét, azt nem tudom. De nem én találtam ki hogy így van. Ha nem CID a kijelződ, akkor nem is fogod ezt látni. A többi kijelzőn valami "U"-t ír ki helyette, ha jól rémlik.

Szerintem a QH futes nelkul is megy (anno azt mondtad, addig, amig a hutoviz 40 fokos nem lesz).

A PWM jelentese jobb helyeken Pulse Width Modulation, a Power Mode-ot nem tudom, ki talalta ki, plane ugy, hogy az van ele irva, "Mode:", ami mogott ugye a PWR lenne logikus, ha esetleg a Power nem ferne ki. A GID-en is ott van, de majd megvizsgalom pontosabban...

Link to comment
Megosztás:

13 minutes ago, csaba66 írta:

 

Szerintem a QH futes nelkul is megy (anno azt mondtad, addig, amig a hutoviz 40 fokos nem lesz).

 

 

Akkor rosszul tudod. Nem megy. Ha nincs fűtési igény, nem fűt. Szerintem ez így logikus is.

Ha a fűtést lakapcsolom a QH sem megy. Így jöttem rá annó, hogy ilyen van benne és ez viszi el a feszültséget.

 

Most is: Hőmérséklet 21 fokra állítva feszültség 11,9V, motor jár, motor hideg. Fűtést leállítom, feszültség másodperceken belül 14,0-14,1V. Fűtés vissza, folyamatosan zuhan 12V környékére. A QH-nak 4 fokozata van, 40 fokos hűtővíznél kezdi lekapcsolgatni őket és ekkor már ha 21 fok is van beállítva tartani tudja a 13,8-13,9-14,0-t.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Cserenkov said:

Akkor rosszul tudod. Nem megy. Ha nincs fűtési igény, nem fűt. Szerintem ez így logikus is.

Az, hogy mi logikus, nezopont kerdese :) En pl. logikusnak tartanam, hogy ha mar van QH, akkor minel elobb melegedjen be a motor, viszont nyilvan olyan helyen van a futoszal, hogy lezart futes mellett ez nem mukodik...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.