Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

30 perce, Tibo1977 írta:

Sziasztok!

Ahhoz, hogy autómata világítás funkciót tudja az autó, elegendő csak a világítás kapcsolót kicserélni és feltanítani a funkciót? Vagy szükséges hozzá még más kiegészítő is? Valaki tudja esetleg?

Köszi előte is!

Ha szerencséd van, akkor benne van a gyári kábelezés. De, ezen felül kell egy szélvédő, ami direkt ehhez készült. Aztán kell egy szenzor is, amit odateszel a szélvédőre (ebben van az esőérzékelő is). Aztán kell hozzá a kis dobozka, ami ezt elrejti. Utána kell egy világításkapcsoló is.

Majd, ha ezek megvannak, lehet, hogy kell egy REC modul is, (ha nincs gyárilag) mert pl. a világítást itt tudod beállítani az 5 variáció szerint. Szóval nem kevés munka, pénz és idő. Szerintem utólag szopóroller.

Hogy alapból egy H Astra milyen világításfunkciókat tud, meg kellene nézni, lehet, hogy van 1-2 lehetőség itt is, hogy pl. indításkor felkapcsolja a tompított világítást, de olyat, hogy alagútban, vagy sötétedéskor bekapcsoljon, majd le, csak az automata funkcióval tud.

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Tibo1977 írta:

Köszi! Az általad leírtak alapján inkább kihagyom a beruházást... az 5 variációs megoldást ismerem.

5-10ezer Forintos sávban lehet kapni többféle féynszernzoros automatát. Inkább ezek között csemegézz.

pl 

http://www.autolampafutar.com/termekek/autoelektronika-es-multimedia/biztonsagtechnika/valeo-vezetoi-asszisztensek/valeo-light-onaoff-automata-vilagitasvezerlo

http://www.metroman.hu/termek/v686la-automatikus-auto-vilagitas-sotetedes-kapcsolo

 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

44 perce, kisp113 írta:

Ezekkel csak az a baj, hogy csak a fényviszonyok változásakor kapcsol. Vagyis nappal lakott területen kívül nem fog bekapcsolni. Vagy esetleg lehetne kombinálni a DRL-hez. A nappali menetfény megy nappal, majd sötétben ez bekapcsolja a tompítottat, a menetfényt meg kikapcsolja.

Link to comment
Megosztás:

5 perce, Astra555 írta:

Ezekkel csak az a baj, hogy csak a fényviszonyok változásakor kapcsol. Vagyis nappal lakott területen kívül nem fog bekapcsolni. Vagy esetleg lehetne kombinálni a DRL-hez. A nappali menetfény megy nappal, majd sötétben ez bekapcsolja a tompítottat, a menetfényt meg kikapcsolja.

Hát igen, jó is az automatizmus. Nekem fényszenzoros és mióta DRL van benne (cca 2 éve) azóta nem nyúltam a lámpakapcsolóhoz.

Link to comment
Megosztás:

6 perce, Astra555 írta:

Ezekkel csak az a baj, hogy csak a fényviszonyok változásakor kapcsol. Vagyis nappal lakott területen kívül nem fog bekapcsolni. Vagy esetleg lehetne kombinálni a DRL-hez. A nappali menetfény megy nappal, majd sötétben ez bekapcsolja a tompítottat, a menetfényt meg kikapcsolja.

Igen, jogos.

De még hozzá egy normális DRL pluszköltségével is elenyésző a gyári szenzoros szélvédős verzióhoz képest.

Link to comment
Megosztás:

1 perc, kisp113 írta:

Igen, jogos.

De még hozzá egy normális DRL pluszköltségével is elenyésző a gyári szenzoros szélvédős verzióhoz képest.

Már nem emlékszem, de egy E-jelzett Osram DRL-t vettem két éve olyan 10 ezer körül. Nem tétel és csak be kell kötni, automatán lekapcsol, ha a tompított bekapcsol.

Módosítva : dsteel
Link to comment
Megosztás:

6 perce, dsteel írta:

Már nem emlékszem, de egy E-jelzett Osram DRL-t vettem két éve olyan 10 ezer körül. Nem tétel és csak be kell kötni, automatán lekapcsol, ha a tompított bekapcsol.

Melyiket pontosan? És hova sikerült befaragni?

*/bár lehet hogy ezt már megrágtuk egyszer korábban, elnézést 

Módosítva : kisp113
Link to comment
Megosztás:

9 perce, kisp113 írta:

Melyiket pontosan? És hova sikerült befaragni?

*/bár lehet hogy ezt már megrágtuk egyszer korábban, elnézést 

Ja, megrágtuk, csináltam fotókat és itt publikáltam, sztem 2014 nyarán volt. Ha megtalálom, linkelem.

A méhsejtes ködlámpahelyre faragtuk be, de faragni kell rendesen, meg a dőlésszögre figyelni.

 

Módosítva : dsteel
Link to comment
Megosztás:

1 óra, quad405 írta:

Ha már szóba került a faragás. :) Nem OPC-be épített már be valaki a ködlámpa helyére való kerek OSRAM DLR-ködlámpa kombót?

https://www.osram.com/osram_com/products/lamps/vehicle-and-bicycle-lighting/cars/led-fog-lights/index.jsp

Nem egyszerű mutatvány, vágni kell rendesen, mert nem fér el, a lámpakeret átmérője sem jó ez a lámpa 90mm átmérőjű, az eredeti kisebb.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Davee írta:

Nem egyszerű mutatvány, vágni kell rendesen, mert nem fér el, a lámpakeret átmérője sem jó ez a lámpa 90mm átmérőjű, az eredeti kisebb.

Van gyári ködlámpahelyre fogathato kerek drl,ebay-on láttam,40-50 ezer között volt ft-ban ha jól emlékszem

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2005. 10. 04. at 14:04, Dio írta:

Köszi TELO!

Ezek szerint hibaüzenet esetén (ami logikus is) nem alszik el addig amíg a hibát el nem hárítod...

 

nyilván én is erre a következtetésre fogok jutni, de legközelebb megszámolom hány fékezés után alszik ki :-)

 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 12. 07. at 16:37, kisp113 írta:

TIS ben megnéztük, egyformák.

Sziasztok.Az elso ablaktorlom csak gyors fokozatban mukodik es nemis jon vissza a helyere,nem birjuk megallapitani a problemat,Ha vkinek volna vmi jo otlete.Koszonom,ja 2005 H Astra

 

 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, szodas írta:

Sziasztok.Az elso ablaktorlom csak gyors fokozatban mukodik es nemis jon vissza a helyere,nem birjuk megallapitani a problemat,Ha vkinek volna vmi jo otlete.Koszonom,ja 2005 H Astra

 

 

Ha a motor rendben van akkor valószínűleg CIM modult kell újraforrasztani.

Duda működik rendesen felkapcsolt világítással is? Index?

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 12. 09. at 8:32, kisp113 írta:

Tegnap vettem egy relét és találomra kicseréltem az egyiket. Ettől megint elkezdett működni, de persze azt nem lehet tudni hogy az új relétől vagy csak attól hogy piszkálva/mozgatva lett. Most jön a melegfront, egy időre leáll a nyomozás :) 

Helyzetjelentes:

Éjjel - 10, nappal - 3 fok, az ablaktörlő és a mosó is néma. (hátul megy minden) 

Szerintem nyitom az újévet egy cim modul javítással.  (kit ajánlotok BP en?) 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég lettem új tulajdonosa egy 1.6-os, benzines H Astrának (2005), ami természetesen közel sincs még tökéletes állapotban.

A jelenlegi megoldandó probléma az index-hangok hiánya és a rossz duda (utóbbiról olvastam, hogy típushibának számít). Első körben megnéztem a biztosítékokat, de azok jónak tűnnek. Továbbá a többi CIM-modulhoz tartozó dolog is megfelelően működik (ablaktörlők, tempomat...stb).

Van-e ötletetek, hogy hol lehet a hiba, összefügg-e a kettő vagy egyszerűen vigyem el rögtön autóvillamossági szakemberhez?

Előre is köszi a segítséget!
üdv
Levi

Módosítva : knappl
Link to comment
Megosztás:

23 perce, knappl írta:

Sziasztok!

Nemrég lettem új tulajdonosa egy 1.6-os, benzines H Astrának (2005), ami természetesen közel sincs még tökéletes állapotban.

A jelenlegi megoldandó probléma az index-hangok hiánya és a rossz duda (utóbbiról olvastam, hogy típushibának számít). Első körben megnéztem a biztosítékokat, de azok jónak tűnnek. Továbbá a többi CIM-modulhoz tartozó dolog is megfelelően működik (ablaktörlők, tempomat...stb).

Van-e ötletetek, hogy hol lehet a hiba, összefügg-e a kettő vagy egyszerűen vigyem el rögtön autóvillamossági szakemberhez?

Előre is köszi a segítséget!
üdv
Levi

Felkapcsolt világítással sincs duda?

CIM modult kell újra forrasztani:

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/193/cim_modul_javitas

Link to comment
Megosztás:

13 perce, Davee írta:

Felkapcsolt világítással sincs duda?

CIM modult kell újra forrasztani:

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/193/cim_modul_javitas

Köszönöm a választ Davee!
Amúgy felkapcsolt világítással sem jó a duda. (talán ezt a problémát valószínűsíti az is, hogy az előző tulaj szerint a duda rádió-gondokat okozva szállt el szép lassan)
Levi

Link to comment
Megosztás:

4 órája, knappl írta:

Köszönöm a választ Davee!
Amúgy felkapcsolt világítással sem jó a duda. (talán ezt a problémát valószínűsíti az is, hogy az előző tulaj szerint a duda rádió-gondokat okozva szállt el szép lassan)
Levi

Az CIM hiba lesz.

Nekem sem működött a duda. De csatornát lehetett váltani vele a rádión :)

 

Link to comment
Megosztás:

39 perce, max364 írta:

Sziasztok.Szeretném kérdezni hogy az Astra H 1.7cdti---DTH beszivott levegő hőmérséketmérő szenzort hol találom az autóban??Vagy be van épitve a létömegmérőbe.Köszi a segitséget.

Nalam csak legtomegmero van:   http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/9/290/4267/966/

Az abran a 9-es lenne a homerseklet szenzor, ha esetleg kulon van, de azt ranezesre is el tudod donteni,

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.