Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

sziasztok! astra h most vettem észre hogy nem megy a jobbos fényszoró motor ( nem mintha sokat állitgatnám de...) müködjön!! motor van külön vagy csere az egész vagy esetleg valami trükk:-) (kihuzom visszadugom megütögetem)

válaszokat kőszőnőm

Link to comment
Megosztás:

üdv, valaki megtudná mondani, hogy tudok belépni test módba cd 70 navi-s gid kijelzős készülékemben? Találtam egy leírást miszerint hosszan kell nyomni a settings gombot igaz azt cd30-ra írták, nálam is csippant egyet de semmi sem történt.

sorry ha már volt róla szó, új vagyok és csak átfutottam a fórumot.

Link to comment
Megosztás:

üdv, valaki megtudná mondani, hogy tudok belépni test módba cd 70 navi-s gid kijelzős készülékemben? Találtam egy leírást miszerint hosszan kell nyomni a settings gombot igaz azt cd30-ra írták, nálam is csippant egyet de semmi sem történt.

sorry ha már volt róla szó, új vagyok és csak átfutottam a fórumot.

Szia, miután csippant a BC gomb nyomogatásával tudsz lépkedni (első nyomásra csak a sima BC menü jön be, de a további nyomkodásra már a teszt mód oldalai jönnek)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Valahol volt már szó róla, de nem találom és a gugli sem segít.

Gyújtás után pár pillanatig felvillan az InsP4 felirat (1.3 cdti ecoflex), most volt 30.000 szervízen és a \"sima\" InsP-t kinullázták. Ez mi lehet?

köszi

Én ezt találtam InsP4 - Víztelenítse a dízelüzemanyag szűrőt :D

ufqthtsd9biklz7rupjz_tn.jpg

Link to comment
Megosztás:

sziasztok... valaki tudna segíteni, hogy csak az akksi merült le vagy nagyobb a baj...

pótkulccsal kinyitottam az autót, be akartam indítani, de csak klattyanás minden lámpa felvillan és a kijelzőn minden értéknél (átlagfogyi, sebesség, stb.) egy F érték volt kijelezve. semmi be nem kapcsolt, se központi zár, se rádió semmi. aztán levisz bicskakulcs, azzal is ugyanez.

felhív szakszerviz, fogalmuk sincs, miért van manuális váltósnál F érték kijelezve. azt mondták sarukat le, majd vissza. megtettem, helyzet változatlan, továbbra is minden F és -40 fok van odakinn.

megnéztem az akksin a jelző fényt, teljesen sötét (a kocsi négy éves, első akksi).

vélemény? előre is köszönöm.

n.

Link to comment
Megosztás:

Vegyél egy akksit, 4 év alatt tuti tönkrement, úgyis kell venned egy újat, ha megmarad a problémád akkor utána aggódj:D!

sziasztok... valaki tudna segíteni, hogy csak az akksi merült le vagy nagyobb a baj...

pótkulccsal kinyitottam az autót, be akartam indítani, de csak klattyanás minden lámpa felvillan és a kijelzőn minden értéknél (átlagfogyi, sebesség, stb.) egy F érték volt kijelezve. semmi be nem kapcsolt, se központi zár, se rádió semmi. aztán levisz bicskakulcs, azzal is ugyanez.

felhív szakszerviz, fogalmuk sincs, miért van manuális váltósnál F érték kijelezve. azt mondták sarukat le, majd vissza. megtettem, helyzet változatlan, továbbra is minden F és -40 fok van odakinn.

megnéztem az akksin a jelző fényt, teljesen sötét (a kocsi négy éves, első akksi).

vélemény? előre is köszönöm.

n.

Link to comment
Megosztás:

köszi. holnap megveszem, remélem csak ennyi a gond.

ha leveszem a régit és felrakom az újat... mennyire nullázódik le minden? BC-re gondolok(benne van az elmúlt 90ezer km átlagadata), meg esetleg riasztó ugye nem indul be érzékelvén az "áramszünetet"? már bocs, ha naív a kérdés...

Vegyél egy akksit, 4 év alatt tuti tönkrement, úgyis kell venned egy újat, ha megmarad a problémád akkor utána aggódj:D!
Link to comment
Megosztás:

köszi. holnap megveszem, remélem csak ennyi a gond.

ha leveszem a régit és felrakom az újat... mennyire nullázódik le minden? BC-re gondolok(benne van az elmúlt 90ezer km átlagadata), meg esetleg riasztó ugye nem indul be érzékelvén az "áramszünetet"? már bocs, ha naív a kérdés...

A csere előtt megejtenék egy terheléses vizsgálatot, ami azt jelenti, hogy teljesen feltöltött akkumulátort le kell terhelni terhelővillával. Ha az akku így jónak bizonyul, meg kell mérni, hogy nem szívja e valami az akksit, amit egy egyszerű műszerrel meg tudsz nézni, bekötöd sorba valamelyik akksisaru és akkumulátor kábel közé. Nyugalmi állapotban közel 0A körüli áramfelvételt kell hogy mérj. Ha ez is jó, akkor még egy töltésellenőrzés és ezután biztosan meg lehet mondani, hogy jó, vagy rossz az akksi.

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok !

Segítséget kérek szépen.

Nemrégiben sikerült álmaim egyik netovábbját a Zafira(A) OPC-t a garázsomba és szívembe zárni.

A szerelem nagy és remélem örökké tart! Most van egy kis mosolyszünet. Ennek megoldásában kérek szépen segítséget. A csodámban van egy tetőből lenyitható gyári AUTOVISION DVD lejátszó ami megmakacsolta magát. Bármilyen (eredeti) DVD-t teszek bele a NO DISC felirat fogad a kijelzőn és nem történik semmi. Az aksim eléggé lemerült a minap (a rádió kódolás és ablakemelő Újraprogramozás is szükséges volt). Nem tudom e miatt állt-e elő a helyzet, vagy más dolog van a háttérben. Kérem segítségetek a problémám orvoslásában.

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok !

Segítséget kérek szépen.

Nemrégiben sikerült álmaim egyik netovábbját a Zafira(A) OPC-t a garázsomba és szívembe zárni.

A szerelem nagy és remélem örökké tart! Most van egy kis mosolyszünet. Ennek megoldásában kérek szépen segítséget. A csodámban van egy tetőből lenyitható gyári AUTOVISION DVD lejátszó ami megmakacsolta magát. Bármilyen (eredeti) DVD-t teszek bele a NO DISC felirat fogad a kijelzőn és nem történik semmi. Az aksim eléggé lemerült a minap (a rádió kódolás és ablakemelő Újraprogramozás is szükséges volt). Nem tudom e miatt állt-e elő a helyzet, vagy más dolog van a háttérben. Kérem segítségetek a problémám orvoslásában.

ez nagyon nehéz lesz. ez gyári DVD, egy autóban láttam ilyet, az is elromlott, asszem fél évig javittattuk az ügyfélnek.

talán 1 cég tud alkatrészt szerezni hozzá magyarországon.

2 lehetőség van, vagy keresel kint németországban javitó céget, vagy megpróbálod felhivni a GM ügyfélszolgálatát, és segitséget kérni a javitásához.

az a baj, hogy mi legalább 3 éve javittattuk azt az egy példányt, és fogalmam sincs, hogy kinél....

kb 1 darabot adtak el magyarországon a zafira életében... :D

GM ügyfélszolgálat: 298-18-00

és legközelebb egy hozzászólást csak 1 helyre írj be, mert ejnye-bejnyét kapsz érte ^_^

Link to comment
Megosztás:

Csak kíváncsiságból, esetleg valakinek infója, hogy mi lehet az F betű a kijelzőn mint érték minden adat helyén? Sehol nem találok erre semmit, és nem is automata az autó. Csak hogy van-e valami jelentése. Köszi.

köszi. holnap megveszem, remélem csak ennyi a gond.

ha leveszem a régit és felrakom az újat... mennyire nullázódik le minden? BC-re gondolok(benne van az elmúlt 90ezer km átlagadata), meg esetleg riasztó ugye nem indul be érzékelvén az "áramszünetet"? már bocs, ha naív a kérdés...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem van otthon egy két éves 60Ah-ás akkumulátorom. Próbaképpen szívesen felajánlom. Az F betű a hibát jelenti, de csak annyira, hogy éppen akkor nem kap bejövő adatokat, amiből számolni tudna. Leginkább a hőmérséklet helyén szokott előfordulni, de csak pár pillanatig, talán inditáskor (nálam még ilyen nem volt).

Amikor indítózol és csak kattog, akkor a kijelzők halványulnak? Főleg a középső kijelzőre gondolok, ott lehet leginkább látni.

Üdv: Laci

Csak kíváncsiságból, esetleg valakinek infója, hogy mi lehet az F betű a kijelzőn mint érték minden adat helyén? Sehol nem találok erre semmit, és nem is automata az autó. Csak hogy van-e valami jelentése. Köszi.
Link to comment
Megosztás:

Próbáltál már tisztító lemezt beletenni? Ezeknek a korai DVD lejátszóknak hasonló a lelki világa, mint a régebbi asztali lejátszóknak: egy ideig mennek, aztán megmakacsolják magukat, és a márkaszervíz vagyonokért cseréli a filléres alkatrészeket. Talán egy ügyeskezű TV-Videó szerelő szaki is tudna segíteni.

Egyébként az ebay-en is szokott lenni ilyen Autovision, nagyon ritkán, nagyon drágán. Szerintem tök jó kis cucc, kinézetre messze szebb, mint bármely utólag beszerelhető tetőmonitor. A két füles is megvan hozzá?

Remélem sikerül életet lehelni bele.

Üdv: Laci

SZiasztok !

Segítséget kérek szépen.

Nemrégiben sikerült álmaim egyik netovábbját a Zafira(A) OPC-t a garázsomba és szívembe zárni.

A szerelem nagy és remélem örökké tart! Most van egy kis mosolyszünet. Ennek megoldásában kérek szépen segítséget. A csodámban van egy tetőből lenyitható gyári AUTOVISION DVD lejátszó ami megmakacsolta magát. Bármilyen (eredeti) DVD-t teszek bele a NO DISC felirat fogad a kijelzőn és nem történik semmi. Az aksim eléggé lemerült a minap (a rádió kódolás és ablakemelő Újraprogramozás is szükséges volt). Nem tudom e miatt állt-e elő a helyzet, vagy más dolog van a háttérben. Kérem segítségetek a problémám orvoslásában.

Link to comment
Megosztás:

gondolkozok, hogy nem veszek még újat ma, hanem feltöltöm este és megnézem, hogy mizujs. remélem nem inditja be a gyári riasztót valamilyen úton-módon, ha leveszem az akksit, örülne a lakótelep. az elozo G astranal volt ilyen élményem, tuti volt valami saját akksija.

ha feltölti reggelre es beindul vele, akkor veszek újat, mert nem hiányzik, hogy valahol otthagyjon az újból lemerülő akksi... ha meg úgysem megy, akkor valahogy eljuttatom a kocsit szervízbe. viszont nekem nagyon gyanús az akksi kimúlása, négy év, 110e km, és nem világít benne a zöld fényecske.

Indításkor először felvillanak a középső lámpák mint indításkor, de csak kattan, és a nagy kijelző meg világit és szépen lassan kihuny. De közben semmi nem megy, központi zár stb, és a felső csillárok is csak pislákolnak, a kocsit is csak az ajtókon lévő mechanikus zárral tudtam bezárni.

amúgy köszi a felajánlást...

Szia!

Nekem van otthon egy két éves 60Ah-ás akkumulátorom. Próbaképpen szívesen felajánlom. Az F betű a hibát jelenti, de csak annyira, hogy éppen akkor nem kap bejövő adatokat, amiből számolni tudna. Leginkább a hőmérséklet helyén szokott előfordulni, de csak pár pillanatig, talán inditáskor (nálam még ilyen nem volt).

Amikor indítózol és csak kattog, akkor a kijelzők halványulnak? Főleg a középső kijelzőre gondolok, ott lehet leginkább látni.

Üdv: Laci

Link to comment
Megosztás:

ez nagyon nehéz lesz. ez gyári DVD, egy autóban láttam ilyet, az is elromlott, asszem fél évig javittattuk az ügyfélnek.

talán 1 cég tud alkatrészt szerezni hozzá magyarországon.

2 lehetőség van, vagy keresel kint németországban javitó céget, vagy megpróbálod felhivni a GM ügyfélszolgálatát, és segitséget kérni a javitásához.

az a baj, hogy mi legalább 3 éve javittattuk azt az egy példányt, és fogalmam sincs, hogy kinél....

kb 1 darabot adtak el magyarországon a zafira életében... :D

GM ügyfélszolgálat: 298-18-00

és legközelebb egy hozzászólást csak 1 helyre írj be, mert ejnye-bejnyét kapsz érte ^_^

a több helyen írást abbafejezem ráfogom a tojás héjamra ami a fórumos létem illeti...

a gyári ára komoly volt ennek az extrának az igaz, eddig 3 Zafirában láttam ilyet 2 db opc és 1 db 2.2 benzinesben.

a gm-et felhívom elmesélem mit aszondtak...

Link to comment
Megosztás:

Próbáltál már tisztító lemezt beletenni? Ezeknek a korai DVD lejátszóknak hasonló a lelki világa, mint a régebbi asztali lejátszóknak: egy ideig mennek, aztán megmakacsolják magukat, és a márkaszervíz vagyonokért cseréli a filléres alkatrészeket. Talán egy ügyeskezű TV-Videó szerelő szaki is tudna segíteni.

Egyébként az ebay-en is szokott lenni ilyen Autovision, nagyon ritkán, nagyon drágán. Szerintem tök jó kis cucc, kinézetre messze szebb, mint bármely utólag beszerelhető tetőmonitor. A két füles is megvan hozzá?

Remélem sikerül életet lehelni bele.

Üdv: Laci

kipróbálom a tisztítót

igen ritkán használom most is a lemerülés miatt teszteltem csak...

a fülesek megvannak, sajna a szivacsok leporladtak róluk. Valahol szereznem kéne csak szivacsot. Próbáltam autóhifi és zene szaküzletekben de nem tartanak csak komplett füleseket...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma sikeresen aktiváltattam a tempomatot, egyedül a kuplungkapcsoló beszerelésénél volt egy kis gubanc:

a kábel megvolt (a lámpakapcsoló mellé volt kötegelve), de a kapcsolót csak nem akarta érzékelni az ECU (hibajelzést adott).

Némi méregetés után kiderült, hogy a kuplungkapcsolótól több szakaszon át jut el a jel a motorhoz (kapcsoló->küszöb alatt lévő csatlakozó->ECU->motor), ebből a "küszöb alatti csatlakozó->ECU" szakasz vezetéke hiányzott. Érthetetlen...

A vezeték pótlása után minden tökéletesen ment.

Egyúttal aktiválták a Safety Lock zárat és a komfortablak opciót is, mindkettő hibátlanul működik.

(Az autóm egy 2005-ös Astra H Caravan Essentia Z14XEP.)

Köszi mindenkinek az eddigi segítséget a témában!

Üdv,

HG

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Leírnád, hogy mi az a Safety Lock.

Köszi, üdv: Laci

Sziasztok!

Ma sikeresen aktiváltattam a tempomatot, egyedül a kuplungkapcsoló beszerelésénél volt egy kis gubanc:

a kábel megvolt (a lámpakapcsoló mellé volt kötegelve), de a kapcsolót csak nem akarta érzékelni az ECU (hibajelzést adott).

Némi méregetés után kiderült, hogy a kuplungkapcsolótól több szakaszon át jut el a jel a motorhoz (kapcsoló->küszöb alatt lévő csatlakozó->ECU->motor), ebből a "küszöb alatti csatlakozó->ECU" szakasz vezetéke hiányzott. Érthetetlen...

A vezeték pótlása után minden tökéletesen ment.

Egyúttal aktiválták a Safety Lock zárat és a komfortablak opciót is, mindkettő hibátlanul működik.

(Az autóm egy 2005-ös Astra H Caravan Essentia Z14XEP.)

Köszi mindenkinek az eddigi segítséget a témában!

Üdv,

HG

Link to comment
Megosztás:

Ha jól tippelek, a SpeedLock-ra gondolt, ami 12km/h felett automatikusan zárja a zárakat. ^_^

Ó, igen, SpeedLock, természetesen, köszi a javítást :D.

Mostantól a kp.zár műszerfali nyomógombjának 3 mp-es nyomva tartása után halk sípszóval aktiválódik, és ugyanígy lehet kikapcsolni is.

A tempomatnál ráadásul szerencsém volt, mert a műszerfali zöld visszajelző lámpa is működik (ez állítólag nem minden esetben sikerül).

Link to comment
Megosztás:

gondolkozok, hogy nem veszek még újat ma, hanem feltöltöm este és megnézem, hogy mizujs. remélem nem inditja be a gyári riasztót valamilyen úton-módon, ha leveszem az akksit, örülne a lakótelep. az elozo G astranal volt ilyen élményem, tuti volt valami saját akksija.

ha feltölti reggelre es beindul vele, akkor veszek újat, mert nem hiányzik, hogy valahol otthagyjon az újból lemerülő akksi... ha meg úgysem megy, akkor valahogy eljuttatom a kocsit szervízbe. viszont nekem nagyon gyanús az akksi kimúlása, négy év, 110e km, és nem világít benne a zöld fényecske.

Indításkor először felvillanak a középső lámpák mint indításkor, de csak kattan, és a nagy kijelző meg világit és szépen lassan kihuny. De közben semmi nem megy, központi zár stb, és a felső csillárok is csak pislákolnak, a kocsit is csak az ajtókon lévő mechanikus zárral tudtam bezárni.

amúgy köszi a felajánlást...

Helló nagyi80!

Szerintem az akkumulátorod ment tönkre mert én a héten Hétfőn vettem az enyémbe újat, mert ugyanezeket a tüneteket produkálta mint amit leírtál ( inditásnál kattanás, az összes visszajelző lámpa kialudt és a nagy képernyőn a hőmérséklet helyett F betűt mutatott ill. az akksi jelzője is fekete volt).

Én autóvillamossági szerelővel bemérettem és egyértelműen megállapította,hogy vége az akksinak. Ja, és az én autóm 2007 Márciusi kiadás 63 000 km-rel. Én is furcsáltam,hogy 3 évesen tönkrement az akku de ez van (Apám Daewoo-ja 10 éves és még mindig az eredeti akku van benne).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.