Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Szerintem semmit nem csináltál rosszul. Ha jól tudom 2006-tól működik a fék+gáz+gyújtással való kiíratás a napi számlálóra, ez előttiekben a motorkontroll lámpa villogja ki a hibakódot. Legalábbis a 2004-es astrámban így volt, igaz a 2007-ben sem tudtam a 000000-ás kódot se előcsalni, most vagy nem működik, vagy nem ír ki semmit ha nincs hibakód. (legalábbis op-com sem hozott eddig hibakódot.)

Az enyém 2005-ös és működik a fék+gáz+gyújtással való kiíratás a napi számlálóra. Ha nincs hibakód eltárolva, akkor nem csinál semmit, nem ír nullákat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A képen látható módon ment tönkre az ablakemelő kapcsolóm: http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-ASTRA-H-MK5-2004-2009-ELECTRIC-WINDOW-MIRROR-SWITCH-/221252049671

Lehet valahogy csak gombot cserélni, vagy komplett csere? Az új 26 pénz, nem akarnék annyit adni érte, mivel minden működik, csak a gomb esett le. Valaki tapasztalt már ilyen problémát? Köszi előre is! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A képen látható módon ment tönkre az ablakemelő kapcsolóm: http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-ASTRA-H-MK5-2004-2009-ELECTRIC-WINDOW-MIRROR-SWITCH-/221252049671

Lehet valahogy csak gombot cserélni, vagy komplett csere? Az új 26 pénz, nem akarnék annyit adni érte, mivel minden működik, csak a gomb esett le. Valaki tapasztalt már ilyen problémát? Köszi előre is! G.

Valahogy biztos lehet gombot is cserélni én úgy gondolom.

Vegyél egy egy gombosat és próba! :icon1:

http://aprod.hu/hirdetes/opel-astra-h-jobb-elso-elektromos-ablak-kapcsolo-ID1efpR.html#74adafffda

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A képen látható módon ment tönkre az ablakemelő kapcsolóm: http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-ASTRA-H-MK5-2004-2009-ELECTRIC-WINDOW-MIRROR-SWITCH-/221252049671

Lehet valahogy csak gombot cserélni, vagy komplett csere? Az új 26 pénz, nem akarnék annyit adni érte, mivel minden működik, csak a gomb esett le. Valaki tapasztalt már ilyen problémát? Köszi előre is! G.

Ha egyszer összerakták, akkor szét is lehet szedni. :D

Szerintem is lehet vhogy cserélni, de biztos ügyeskedni kell.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

véletlenül :) lemerült az akkumlátorom, na nem fullra, de eléggé kattogott, meg villogott egy-két dolog. ráraktam töltőre, szépen visszatöltött, minden rendben. Van valami, amit esetleg ellenőrizzek, vagy van valami extra tennivalóm?

Az ablak felhúzás működik...

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.

véletlenül :) lemerült az akkumlátorom, na nem fullra, de eléggé kattogott, meg villogott egy-két dolog. ráraktam töltőre, szépen visszatöltött, minden rendben. Van valami, amit esetleg ellenőrizzek, vagy van valami extra tennivalóm?

Az ablak felhúzás működik...

Próbálj meg rájönni, miért merült le!

A tompítottat bekapcsolva hagytad? Akkor elég az utántöltés...de ha az akksid gyengélkedik, akkor jobb, ha megelőzöl egy újabb cserbenhagyást!

Villamossági emberke egy terhelő villával le tudja ellenőrizni az akksid állapotát.

Link to comment
Megosztás:

Próbálj meg rájönni, miért merült le!

A tompítottat bekapcsolva hagytad? Akkor elég az utántöltés...de ha az akksid gyengélkedik, akkor jobb, ha megelőzöl egy újabb cserbenhagyást!

Villamossági emberke egy terhelő villával le tudja ellenőrizni az akksid állapotát.

Szia!

Kösz a gyors reakciót, de sajnos tudom az okát... gyújtáson volt a kulcs, égett a belső világítás+kijelző... kb. 17 órán keresztül a garázsban... :(

De hagy kérdezzek mégegyet: Szabad úgy tölteni, hogy az akkuról a sarukat nem veszem le? Beszéltem autószerelő ismerőssel: azt mondta, ha a riasztónak nem kever be, akkor lehet, márkakereskedésben dolgozik, ott is így csinálják... Mindenesetre eléggé szkeptikus ember vagyok, kíváncsi lennék a véleményedre/véleményetekre.

Amúgy az aksi azóta rendben, kapott 24 órás töltést... kopp.kopp.kopp.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Kösz a gyors reakciót, de sajnos tudom az okát... gyújtáson volt a kulcs, égett a belső világítás+kijelző... kb. 17 órán keresztül a garázsban... :(

De hagy kérdezzek mégegyet: Szabad úgy tölteni, hogy az akkuról a sarukat nem veszem le? Beszéltem autószerelő ismerőssel: azt mondta, ha a riasztónak nem kever be, akkor lehet, márkakereskedésben dolgozik, ott is így csinálják... Mindenesetre eléggé szkeptikus ember vagyok, kíváncsi lennék a véleményedre/véleményetekre.

Amúgy az aksi azóta rendben, kapott 24 órás töltést... kopp.kopp.kopp.

Nálam minden belső világítás 20-30 percen belül kikapcsol.

Nálad hogy világított 17 órán keresztül?

Ha nem egy bóvli akkutöltő, akkor lehet. Bár bóvli akkutöltővel leszedett sarúval sem töltjük az akksit. :)

Link to comment
Megosztás:

Nálam minden belső világítás 20-30 percen belül kikapcsol.

Nálad hogy világított 17 órán keresztül?

Ha nem egy bóvli akkutöltő, akkor lehet. Bár bóvli akkutöltővel leszedett sarúval sem töltjük az akksit. :)

"gyújtáson volt a kulcs"

nem bóvli az akkutöltő.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Kösz a gyors reakciót, de sajnos tudom az okát... gyújtáson volt a kulcs, égett a belső világítás+kijelző... kb. 17 órán keresztül a garázsban... :(

De hagy kérdezzek mégegyet: Szabad úgy tölteni, hogy az akkuról a sarukat nem veszem le? Beszéltem autószerelő ismerőssel: azt mondta, ha a riasztónak nem kever be, akkor lehet, márkakereskedésben dolgozik, ott is így csinálják... Mindenesetre eléggé szkeptikus ember vagyok, kíváncsi lennék a véleményedre/véleményetekre.

Amúgy az aksi azóta rendben, kapott 24 órás töltést... kopp.kopp.kopp.

Mivel pontosan 2 perc leszedni a sarut, és még ha fel is kell vinned lakásba a töltéshez, akkor sem nagy cucc, én nem kockáztatnám egy esetleges rövidzár miatt a rendszer hazavágását. Órát kell tanítani utána, meg az aut. ablakfelhúzást, ennyi. + ha kocsiban töltöd 24 óráig, akkor kibugyoghat a sav ami nem túl egészséges ott benn, jobb, ha máshol bugyog :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A képen látható módon ment tönkre az ablakemelő kapcsolóm: http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-ASTRA-H-MK5-2004-2009-ELECTRIC-WINDOW-MIRROR-SWITCH-/221252049671

Lehet valahogy csak gombot cserélni, vagy komplett csere? Az új 26 pénz, nem akarnék annyit adni érte, mivel minden működik, csak a gomb esett le. Valaki tapasztalt már ilyen problémát? Köszi előre is! G.

Helló!

Ha nem tudod megoldani a problémád akkor keress meg.Tudok egyet 10 pénzért.Postát fizetem.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Sorstársak!

Ezúton szeretnék köszönteni minden Opel tulajdonost, aki látogatja ezt a fórumot és egyúttal szeretném megköszönni a részvételi lehetőséget a fórum működtetőinek.

Szeretném rögtön megragadni az alkalmat és egy kérdéssel/kéréssel fordulni az oldal látogatóihoz.

Ledes nappali menetfényt kívánok felszerelni a közelmúltban vásárolt, 2012-ben gyártott 5 ajtós Astra H típusú gépkocsimba. A mechanikai felszerelésnek - hosszas előtanulmányok után - a mai napon akarok neki ugrani. Először azt gondoltam ez jelenti majd a nagyobb kihívást, azonban rá kellett jönnöm, hogy a villamos bekötés sem lesz egyszerű dolog. A legegyszerűbb vezérlést választottam, tehát csak egy gyújtás utáni pozitívra és egy helyzetjelző előtti pluszra lenne szükségem.

Nem szeretném szétbontani a kocsi elejét, ezért kérem, ha tud valaki viszonylag egyszerűen elérhető pontokat megadni, az ossza meg velem. A motorházban található biztosítéktáblán találtam több olyan tartalék biztosíték helyet is (29, 30), amelyek betápja a gyújtás ráadása után kerül fesz alá. Ha hozzátudnék férni a bizti foglalat alsó részéhez, az egyik gondom már meg is oldódna.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Kedves Sorstársak!

Ezúton szeretnék köszönteni minden Opel tulajdonost, aki látogatja ezt a fórumot és egyúttal szeretném megköszönni a részvételi lehetőséget a fórum működtetőinek.

Szeretném rögtön megragadni az alkalmat és egy kérdéssel/kéréssel fordulni az oldal látogatóihoz.

Ledes nappali menetfényt kívánok felszerelni a közelmúltban vásárolt, 2012-ben gyártott 5 ajtós Astra H típusú gépkocsimba. A mechanikai felszerelésnek - hosszas előtanulmányok után - a mai napon akarok neki ugrani. Először azt gondoltam ez jelenti majd a nagyobb kihívást, azonban rá kellett jönnöm, hogy a villamos bekötés sem lesz egyszerű dolog. A legegyszerűbb vezérlést választottam, tehát csak egy gyújtás utáni pozitívra és egy helyzetjelző előtti pluszra lenne szükségem.

Nem szeretném szétbontani a kocsi elejét, ezért kérem, ha tud valaki viszonylag egyszerűen elérhető pontokat megadni, az ossza meg velem. A motorházban található biztosítéktáblán találtam több olyan tartalék biztosíték helyet is (29, 30), amelyek betápja a gyújtás ráadása után kerül fesz alá. Ha hozzátudnék férni a bizti foglalat alsó részéhez, az egyik gondom már meg is oldódna.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Az UEC modult (motortér vezérlő) szét lehet szedni és hozzá lehet férni az alsó csatlakozóhoz. Most nem találtom a leírást, de ha jól emlékszem 3 csavart kell kicsavarni és két rövidebb oldalt lévő füleket kell kiakasztani (de inkább keress rá, mert csak fejből írtam).

Viszont arra figyelj, hogy csak szabályos nappali fényt tegyél fel, mert a rendőrök előszeretettel utaznak ezekre.

(én is szeretnék, és utánajártam; a neten és a boltokban kapható nappali menetfénynek hírdetett világítótestek 99%-a nem szabályos (még ha annak hírdetik is), és ha az ilyen beépítésével "lebuksz" akkor az sokba fog kerülni a KPM-es vizsgán). Sok helyen szándékos vagy tudatlanságból félrevezetik a gyanútlan vásárlót (az E jel és az RL felirat nem elég, pedig sokan ilyet hírdetnek szabályosnak)

Link to comment
Megosztás:

Az UEC modult (motortér vezérlő) szét lehet szedni és hozzá lehet férni az alsó csatlakozóhoz. Most nem találtom a leírást, de ha jól emlékszem 3 csavart kell kicsavarni és két rövidebb oldalt lévő füleket kell kiakasztani (de inkább keress rá, mert csak fejből írtam).

Viszont arra figyelj, hogy csak szabályos nappali fényt tegyél fel, mert a rendőrök előszeretettel utaznak ezekre.

(én is szeretnék, és utánajártam; a neten és a boltokban kapható nappali menetfénynek hírdetett világítótestek 99%-a nem szabályos (még ha annak hírdetik is), és ha az ilyen beépítésével "lebuksz" akkor az sokba fog kerülni a KPM-es vizsgán). Sok helyen szándékos vagy tudatlanságból félrevezetik a gyanútlan vásárlót (az E jel és az RL felirat nem elég, pedig sokan ilyet hírdetnek szabályosnak)

És mi a szabályos, ha nem elég az "E" jelzés? Én is gondolkodtam beszerelésen, tehát még előtte állok.

Link to comment
Megosztás:

Észrevettem egy érdekes dolgot:

Ha nincs ráadva a gyújtás, sőt a kulcs sincs az autóban, ha meghúzom magam felé az indexkart, bekapcsol és úgy is marad a tompított világítás. Ha még egyszer meghúzom, kikapcsol.

Ha a gyújtást ráadom csak "fénykürt" van, de nem kapcsolja föl a tompítottat.

A tiétek is ilyen? Ez milyen funkció, mire lehet jó?

Link to comment
Megosztás:

Észrevettem egy érdekes dolgot:

Ha nincs ráadva a gyújtás, sőt a kulcs sincs az autóban, ha meghúzom magam felé az indexkart, bekapcsol és úgy is marad a tompított világítás. Ha még egyszer meghúzom, kikapcsol.

Ha a gyújtást ráadom csak "fénykürt" van, de nem kapcsolja föl a tompítottat.

A tiétek is ilyen? Ez milyen funkció, mire lehet jó?

Ez ha minden igaz a Follow Me Home, magyarul Hazakisérő Fény.

De ha jól tudom ki kell nyitni hozzá a sofőr ajtót és kb. 30mp múlva kapcsol ki. Még talán az is programozható, hogy dimmelve aludjon ki.

Link to comment
Megosztás:

És mi a szabályos, ha nem elég az "E" jelzés? Én is gondolkodtam beszerelésen, tehát még előtte állok.

Itt egy leírás, ami segíthet:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/22271072/astra/Low%20washer%20fluid%20warning%20fitted.docx

Angol, de nem bonyolult.

A képeken bekarikáztam, hogy mire kell ügyelni.

A 3 torx csavaron kívül van még egy 10es anya (earth nut), amit le kell venni és két karom, amire ügyelni kell, mikor húzod le a biztosítéktáblát.

Link to comment
Megosztás:

És mi a szabályos, ha nem elég az "E" jelzés? Én is gondolkodtam beszerelésen, tehát még előtte állok.

4.1.a lencsén a kérelmezõ kereskedelmi vagy márkajelét, ez a jel jól olvasható és kitörölhetetlen legyen;

4.2.jól olvasható és kitörölhetetlen jelet, amely a használatos izzólámpa vagy izzólámpák kategóriáját, illetve kategóriáit mutatja; ez a követelmény nem vonatkozik a nem cserélhetõ fényforrású lámpákra;

4.3.az elektronikus fényforrás-vezérléssel és/vagy nem cserélhetõ fényforrással és/vagy fényforrás modullal ellátott lámpák esetében a névleges feszültséget vagy feszültségtartományt és a névleges watt-teljesítményt tüntessék fel;

4.4.megfelelõ nagyságú férõhelyet kell hagyni a jóváhagyási jel és az alábbi 5.2. bekezdésben elõírt kiegészítõ jelek részére, ezt a férõhelyet a fenti 3.2.1. bekezdésben említett rajzokon fel kell tüntetni.

4.6.A nem 6 V, 12 V vagy 24 V névleges feszültségen mûködõ lámpákon, amelyek olyan elektronikus fényforrással-vezérléssel rendelkeznek, amik nem részei a lámpáknak, szintén legyen a névleges másodlagos tervezési feszültséget mutató jelölés.

4.7.Az olyan elektronikus fényforrás-vezérlésen, ami része a lámpának, de nem tartozik a lámpa testhez legyen rajta a gyártó neve és azonosítási száma

Azaz ezek kellenek min. a lámpa búrán

Márkajelzés

Működési feszültség (pl.12V)

Névleges teljesítmény

Funkciójelölés (RL)

Jóváhagyási jel (pl. E4, E11, stb.)

Gyártási típusjelzés

Gyártási sorozatszám

Ha elektronikus vezérlésű, akkor a vezérlőn a gyártó neve és azonosítási száma.

Az sem mindegy hova rakod:

http://1.1.1.4/bmi/autotechnika.hu/uploads/images/gallery/album203/1306937152lx_05copyco.jpg

Ezt érdemes elolvasni (2 részes):

http://autotechnika.hu/cikkek/9220,a-nappali-menetjelzo-lampa-hasznalata.html

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A zene topikban nem jött válasz, talán rossz helyen kérdeztem.

Tudja valaki esetleg, hogy a rádiómon lévő RSA L, R, és GND kivetetések valójában AUX-ként is használható e ?

Ezt találtam leirásnak:

Unterer Block:
RSA L = Signal Verbindung zum Twin Audio, linker Kanal
RSA R = Signal Verbindung zum Twin Audio, rechter Kanal
RSA GND = Masse Verbindung zum Twin Audio
RSA SWC = Steuerleitung zum Twin Audio
EI = Verbindung zum Stecker Telefon-Einheit
Ph + = NF Telefon
Ph - = Masse NF Telefon

De milyen kapcsoló a RSA SWC ? Milyen jel kell rá ?

Kötöttem rá fülhallgató bemenetet, de semmi.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az eddigi segítséget!

A helyzetjelző bekötésére is van ötletetek? Megítélésem szerint a kábelkorbácshoz és a lámpacsatlakozóhoz csak a lámpa test kiszerelése után lehet hozzáférni. Örülnék neki, ha megtudnátok a biztosíték dobozban olyan pontot adni, ahova rá lehet kötni.

A DRL-ek kötelező típus jeleiről többek között a NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG, EGYSÉGES FELTÉTELEK GÉPJÁRMÛVEK NAPPALI MENETJELZÕ LÁMPÁINAK JÓVÁHAGYÁSÁRA 87. számú előírása vonatkozik. összhangban a KÖHÉM rendelettel.

A fenti szerint:

5.2. A jóváhagyási jel összetétele

A jóváhagyási jel a következõ részekbõl áll:
5.2.1. a nemzetközi jóváhagyási jel, amely:
5.2.1.1. olyan kör, amely az "E" betût és utána a jóváhagyó ország számát 2/ veszi körül;
5.2.1.2. a jóváhagyási szám,
5.2.1.3. "RL" kiegészítõ jel.
5.2.3. A jóváhagyási szám elsõ két számjegye, mely a jóváhagyás kiadása idején hatályos módosítások sorozatszámát jelzi, elhelyezhetõ a fenti kiegészítõ jelek közvetlen közelében.

Egyeztettem a KPM-nél egy ismerősömmel, aki elmondta, hogy ők is csak ezt ellenőrzik, illetve a KÖHÉM rendeletben megadott elhelyezésre vonatkozó adatokat.

Ezeket a jelzéseket megtaláltam a búrán. Szerintem a továbbiakban a felelősség a forgalomba hozó importőré, illetve az eladó bolté.

Link to comment
Megosztás:

Halló Mindenki!

A hétvégén szétborítottam a kárpitot, kiszedtem, szétszedtem a kapcsolót, és lehet benne gombot cserélni. Esetleg ha valaki hasonlóan jár, fogjon hozzá nyugodtan. Most még keresem a megfelelő árú, állapotú donort, és meg is lesz oldva pár ezerből a 26 helyett. Mindenkinek köszi a tanácsot, segítséget. Végül a kárpt leszedését választottam, viszont mikor leszedtem, láttam, hogy ami a bolhát tartja műanyag, az talpastól el van válva a kárpittól. Valami műgyanta szerű anyaggal volt odaragasztva. Nem tudom, esetleg pillanatragasztóval, vagy mivel lenne érdemes odaragasztani? Köszi minenkinek! G.

Link to comment
Megosztás:

Halló Mindenki!

A hétvégén szétborítottam a kárpitot, kiszedtem, szétszedtem a kapcsolót, és lehet benne gombot cserélni. Esetleg ha valaki hasonlóan jár, fogjon hozzá nyugodtan. Most még keresem a megfelelő árú, állapotú donort, és meg is lesz oldva pár ezerből a 26 helyett. Mindenkinek köszi a tanácsot, segítséget. Végül a kárpt leszedését választottam, viszont mikor leszedtem, láttam, hogy ami a bolhát tartja műanyag, az talpastól el van válva a kárpittól. Valami műgyanta szerű anyaggal volt odaragasztva. Nem tudom, esetleg pillanatragasztóval, vagy mivel lenne érdemes odaragasztani? Köszi minenkinek! G.

Nekem is le volt válva.

Én 2 komponensű epoxy gyantával ragasztottam vissza.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.