Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok !

Megérkeztek az izzóim és elég jók lettek amúgy már tényleg olyan mintha xenon lenne már csak azt a randa kadmium sárga helyzetjelzőt kell cserélnem. :D

Az izzó neve: Osram Cool Blue Hyper 5000K H7 55W

Az egy dolog, hogy úgy mutat, de jobban is látsz vele sötétben? Nekem valamiért nagyon nem jön be az Astrák sima világítása. Ha csak lehet, teszem rá a refit, mert 50-60-as tempó fölött már nem világít be akkora utat, amekkorát kellene. :unsure:

Xenonon gondolkodtam, de az meg macerás, több szempontból is.

Link to comment
Megosztás:

Nekem se.

Most hogy korábban sötétedik volt alkalmam sötétben menni a céges alap halogén lámpás Astrával.

Annyira megszoktam már a sajátomban a xenont, hogy olyan volt, mintha nem is ugyan olyan típusú autóban ültem volna.

Ez az adaptív azért is jó, mert ha nagyobb tempóval mész, messzebb világít a tompított is. Így a reflektort nagyon ritkán kell használom. Még autópályán 130-nál is nagyon jól bevilágít a tompított.

Link to comment
Megosztás:

Az egy dolog, hogy úgy mutat, de jobban is látsz vele sötétben? Nekem valamiért nagyon nem jön be az Astrák sima világítása. Ha csak lehet, teszem rá a refit, mert 50-60-as tempó fölött már nem világít be akkora utat, amekkorát kellene. :unsure:

Xenonon gondolkodtam, de az meg macerás, több szempontból is.

Tegnap este szereltem bele és igen elég jó fényt ad sajnos hosszútávon még nem teszteltem de az a 20 perc amit mentem a kocsival sötétben nem volt olyan érzésem mintha kevés lenne szóval egy kossuth körmondat megfogalmazva a lényeg ,hogy IGEN :)

Link to comment
Megosztás:

Tegnap este szereltem bele és igen elég jó fényt ad sajnos hosszútávon még nem teszteltem de az a 20 perc amit mentem a kocsival sötétben nem volt olyan érzésem mintha kevés lenne szóval egy kossuth körmondat megfogalmazva a lényeg ,hogy IGEN :)

Én az alapot Night Breakerre cseréltem, de így is csak éppen jobb lett valamennyivel.... A lámpa meg jól be van állítva. A bajom az, hogy előre nem világít hossza. Lehet emelni kellene egy kicsit még rajta.

Link to comment
Megosztás:

Én az alapot Night Breakerre cseréltem, de így is csak éppen jobb lett valamennyivel.... A lámpa meg jól be van állítva. A bajom az, hogy előre nem világít hossza. Lehet emelni kellene egy kicsit még.

Nem rossz izzó elméletileg olyan 20-30 méterrel kelllene messzebre világitani... elméletileg.... ezek szerint neked nem vált be ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Sajnos még csak nemrég léptem be a fórumba, pedig ezt már előbb megkellet volna tennem. Nagyon hasznos dolgokat olvastam ezen a fórumon. Én 2007 óta egy gyönyörű opel astra H 1.6 büszke tulajdonosa vagyok. Amint olvasom lehet, hogy én a szerencsésebbek közé tartozom az autómmal, mert a normál szervizen kívül, eddig nem volt műszakilag problémám az autómmal. Nem csinált érdekes meglepetés szerű dolgokat. Csak sajnos most olyan problémába ütköztem, hogy le szeretném cserélni a CD30 fejegységet CD30 MP3 -ra. A készüléket már meg is vettem, a szalonba azt mondják, hogy ők sajnos nem tudják kicserélni, mert a készülékkel valami probléma van. Felcsatlakoztatják működik, de 5 másodpercenként sípol. Kicseréltettem a rádiót, és az is sípol. Nem tudna nekem ajánlani valaki egy Tech2 gurut, aki megtudná nekem ezt orvosolni. Előre is köszönöm a segítségeteket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Sajnos még csak nemrég léptem be a fórumba, pedig ezt már előbb megkellet volna tennem. Nagyon hasznos dolgokat olvastam ezen a fórumon. Én 2007 óta egy gyönyörű opel astra H 1.6 büszke tulajdonosa vagyok. Amint olvasom lehet, hogy én a szerencsésebbek közé tartozom az autómmal, mert a normál szervizen kívül, eddig nem volt műszakilag problémám az autómmal. Nem csinált érdekes meglepetés szerű dolgokat. Csak sajnos most olyan problémába ütköztem, hogy le szeretném cserélni a CD30 fejegységet CD30 MP3 -ra. A készüléket már meg is vettem, a szalonba azt mondják, hogy ők sajnos nem tudják kicserélni, mert a készülékkel valami probléma van. Felcsatlakoztatják működik, de 5 másodpercenként sípol. Kicseréltettem a rádiót, és az is sípol. Nem tudna nekem ajánlani valaki egy Tech2 gurut, aki megtudná nekem ezt orvosolni. Előre is köszönöm a segítségeteket.

Fel kell tanítani a fejegységet a kocsidhoz.

Jó esetben pár perces történet, rosszabb esetben nincs "kikódolva" (igazából amikor kivették, nem engedtették el az előző BC-vel, ezért sípol) az a fejegység, amit vettél, ezt meg kell tenni.

Én ugyanebbe az utóbbiba futottam bele, itt megcsinálták pikk-pakk:

http://autocomputer.hu/

Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

volt valaki olyan helyzetben, hogy gyarilag csak 2 hangszoro volt az autoban (a 2 elso ajtoban) es szeretett volna a hatso ajtokba is tenni utolag? Mi a velemenyetek, megvan ott a kabelezes? Vagy a fejegysegtol kell vezetni?

Igen, nekem ugyanez volt, az ajtóig megvan a kábelezés (b-oszlopig), hangszórós hátsó ajtókábelre lesz szükséged én bontottan 3000ft/db-ért jutottam hozzá, a gyári 13cm-es hangszóró bőven jó, hogy valami szóljon, szintén bontottan 1000-1500ft/db:)!

Az ajtókárpitot le kell szerelni, kilincs mögött 1 db csavar az ajtócska mögött, a behúzófogantyú mögött kettő, alá kell nyúlni és felszedni, az ajtó alján és a hátoldalán van még asszem 2-3 csavar, mindegyikhez T20-as kulcs kell...

A legnehezebb az ablaktekerő leszedése az omegagyűrűvel, ennél jobban nem lehet szemléltetni... http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1785

A kábelt patentek rögzítik a fólia mögött, lent az ajtócsatlakozó, fent pedig a kp.zár-é!

A hangszóró helye le van fóliázva, ezt csak le kell szedni és becsavarozni a helyére a hangszórót (ehhez szintén a bontóban kérj t20-as csavarokat!:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdezném, hogy valaki gondolkodott-e már tuning box beépítésén? A Neten nézegetve több fajtát is találtam, köztük olyat, amit "csak" az elektonikába csatlakoztatva minimális művelettel kell beépíteni. Nekem 1,6-os 115 LE motoros az Astrám, amin a tájékoztató adatok szerint úgy 10-12 LE erőt és kb 15-20 Nm-t dobna és a fogyasztás is talán 10%-ot csökkenne! Megérné? Érezhető lenne? Esetleg valakinek valamilyen tapasztalata van? Kérdés persze, hogy így később műszakin átmenne-e a paripa, vagy addig ki kellene iktatni a boxot? Továbbá a motorban hosszú távon kársosodás lehet, vagy nem? Tudom, hogy nem egy nagy teljesítmény növekedés, de ..... Ha valakinek van tapasztalata kérem ossza meg! Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdezném, hogy valaki gondolkodott-e már tuning box beépítésén? A Neten nézegetve több fajtát is találtam, köztük olyat, amit "csak" az elektonikába csatlakoztatva minimális művelettel kell beépíteni. Nekem 1,6-os 115 LE motoros az Astrám, amin a tájékoztató adatok szerint úgy 10-12 LE erőt és kb 15-20 Nm-t dobna és a fogyasztás is talán 10%-ot csökkenne! Megérné? Érezhető lenne? Esetleg valakinek valamilyen tapasztalata van? Kérdés persze, hogy így később műszakin átmenne-e a paripa, vagy addig ki kellene iktatni a boxot? Továbbá a motorban hosszú távon kársosodás lehet, vagy nem? Tudom, hogy nem egy nagy teljesítmény növekedés, de ..... Ha valakinek van tapasztalata kérem ossza meg! Köszönöm!

Ha tényleg van erő növekedés és csak ennyi, akkor az károsodáshoz tuti nem vezetne, ennyire nincs kihegyezve az 1.6-os motor. Kérdés, hogy megéri-e ezt a kis lóerő többletet, na és persze mitől csökkenne a fogyasztás ezzel párhuzamosan? :)

Link to comment
Megosztás:

Ha tényleg van erő növekedés és csak ennyi, akkor az károsodáshoz tuti nem vezetne, ennyire nincs kihegyezve az 1.6-os motor. Kérdés, hogy megéri-e ezt a kis lóerő többletet, na és persze mitől csökkenne a fogyasztás ezzel párhuzamosan? :)

A gyújtás, befecskendezés, keverékképzés optimalizálásával nő a hatásfoka a motornak, evvel nő teljesítmény, és csökken a fogyasztás. Azonos üzemeltetési feltételek mellett!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdezném, hogy valaki gondolkodott-e már tuning box beépítésén? A Neten nézegetve több fajtát is találtam, köztük olyat, amit "csak" az elektonikába csatlakoztatva minimális művelettel kell beépíteni. Nekem 1,6-os 115 LE motoros az Astrám, amin a tájékoztató adatok szerint úgy 10-12 LE erőt és kb 15-20 Nm-t dobna és a fogyasztás is talán 10%-ot csökkenne! Megérné? Érezhető lenne? Esetleg valakinek valamilyen tapasztalata van? Kérdés persze, hogy így később műszakin átmenne-e a paripa, vagy addig ki kellene iktatni a boxot? Továbbá a motorban hosszú távon kársosodás lehet, vagy nem? Tudom, hogy nem egy nagy teljesítmény növekedés, de ..... Ha valakinek van tapasztalata kérem ossza meg! Köszönöm!

És ha kinyírja a motorvezérlőt, akkor mi lesz? Ezek az olcsó cuccok szerintem semmire sem jók. Motortuning esetén vagy profik, vagy senkik.

Link to comment
Megosztás:

A gyújtás, befecskendezés, keverékképzés optimalizálásával nő a hatásfoka a motornak, evvel nő teljesítmény, és csökken a fogyasztás. Azonos üzemeltetési feltételek mellett!

Ez a marketing.

Egy utólagos, általános "kütyütől" nem nő a teljesítmény, közben meg még a fogyasztás is csökken.

Ha ez így lenne, akkor vajon gyárilag miért csinálnak "rossz" motort? Hisz a gyárnak is csak jó lenne, ha 10% kevesebb fogyasztást, és 10% nagyobb teljesítményt írhatnának a motor mellé a katalógusba.

Link to comment
Megosztás:

Ez a marketing.

Egy utólagos, általános "kütyütől" nem nő a teljesítmény, közben meg még a fogyasztás is csökken.

Ha ez így lenne, akkor vajon gyárilag miért csinálnak "rossz" motort? Hisz a gyárnak is csak jó lenne, ha 10% kevesebb fogyasztást, és 10% nagyobb teljesítményt írhatnának a motor mellé a katalógusba.

Én nem a boxról írtam, hanem a kérdésre válaszoltam. " hogyan nő a teljesítmény a fogyasztás csökkenése mellett?" Ez a motorvezérlőtől függetlenül bekötött csodadobozok 90%-ra NEM igaz.

Én már elég rég óta nem hiszek a csodákban :D

Link to comment
Megosztás:

Ez a marketing.

Egy utólagos, általános "kütyütől" nem nő a teljesítmény, közben meg még a fogyasztás is csökken.

Ha ez így lenne, akkor vajon gyárilag miért csinálnak "rossz" motort? Hisz a gyárnak is csak jó lenne, ha 10% kevesebb fogyasztást, és 10% nagyobb teljesítményt írhatnának a motor mellé a katalógusba.

Van a motorban ennyi bőven, csak ahhoz kicsivel többet kellett volna fizetni az autóért új korában. Csak a gyártónak fontos a költséghatékonyság, így nem fog 3-400 ezret rákölteni még egy motorra pluszban, mert úgy már nem annyira versenyképes a termék. Ha a vevőt érdekli, ott vannak a gyári, vagy gyárközeli tuningcégek, őket lehet zaklatni a fentihez hasonló összeggel a zsebben, biztos meg is csinálják garanciásan.

Érdekes módon az 1.9-ből is kijött 3 motor 100, 120 és 150 lóval. Nem hinném, hogy a sokban eltérnének egymástól.

Lehet tuningolni, csak olyankor érdemes figyelembe venni minden körülményt, meg olyat felkeresni, aki jártas ebben. Mondjuk szívó benzinessel szerintem 2500-3000 köbcenti alatt nem nagyon érdemes foglalkozni.

Link to comment
Megosztás:

Van a motorban ennyi bőven, csak ahhoz kicsivel többet kellett volna fizetni az autóért új korában. Csak a gyártónak fontos a költséghatékonyság, így nem fog 3-400 ezret rákölteni még egy motorra pluszban, mert úgy már nem annyira versenyképes a termék.

Na persze.

Az utólagos 40-50eft-os csodadobozok meg megoldják, amit a gyáriak csak 3-400e-ől tudnának kihozni.

Ne haragudj, de ez nagy marhaság.

A legtöbb általános tuning doboz semmire nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.