Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Töltésről volt szó....

Egy teljesen teletöltött akkumlátoron a töltőfeszültség a kapcsokon 14,4V 20-25 fokon.

Ugyan mar... A toltofeszultseg annyi, amennyit raadsz; minden tovabbi nelkul adok neked 14.4 voltot egy teljesen kisutott akkura is. Eppen eleg nagy itt a kaosz a fejekben ezzel a tortenettel kapcsolatban, jo lenne nem fokozni tovabb.

Link to comment
Megosztás:

Nekem most volt aksi csere, generátor javítás. Indítás után 13,9-14v-t a teszt mód. Terheléssel is. Megyek vele 15-20km-t és szép lassan lemegy 13,5-13,6-v ig. Szerintem ahogy regenerálódik az akksi úgy csökken a töltés, egy bizonyos szintig.

Igen, ez csak vezerles kerdese. Regen a toltesszabalyzok egy fix erteket probaltak tartani, a mai vezerlokkel viszont barmi megoldhato. Nem tudom, konkretan a H Astranal hogy van, de elvileg figyelheti az akku toltoaramat is, es ha az csokken, akkor visszaveheti a feszultseget (a generator gerjesztoaramanak szabalyozasaval).

Nalam nem ilyen egyebkent, allandoan 14V korul van, de ez nem okvetlenul jelenti azt, hogy a fenti mukodes hibas.

A lenyeg az, hogy siman lehet az akku teljesen toltve 13.5V mellett is. Ha alacsonyabb feszultsegen megy az egesz rendszer, akkor pl. no az izzok elettartama (bar a fenyerejuk csokken).

A vegso tanulsag pedig az, hogy ne akarjuk megjavitani azt, ami jo: ha indul, megy, mukodik, akkor nem kell a feszultseget nezegetni, es foleg nem aggodni miatta :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ugyan mar... A toltofeszultseg annyi, amennyit raadsz; minden tovabbi nelkul adok neked 14.4 voltot egy teljesen kisutott akkura is. Eppen eleg nagy itt a kaosz a fejekben ezzel a tortenettel kapcsolatban, jo lenne nem fokozni tovabb.

Tényleg káosz van a fejekben, de leginkább a tiedben.

Ugyanis ha egy kisütött akkura 14,4V-tot adsz (és tudsz adni, tehát végtelen áramerősséget tudsz biztosítani), akkor az gyakorlatilag rövidzárként viselkedik és csak a belső ellenállása korlátozza az áramerősséget.

Valószínűleg több 100A körül áram folyna a kapcsok között (már persz ha van ilyen töltőd), amit az akksi egy szép nagy robbanással köszönne meg neked.

Látszik a hozzászólásodból, hogy közöd nincs a témához, tehát én is azt mondom, hogy a hülyeséget nem kéne fokozni.

Link to comment
Megosztás:

Ez tényleg az. Szuper! Köszönjük.

Esetleg egy kombi hátsó ajtójához is van ilyen. Nem jön viz a hátsó ablakra. Valószínű eldugult a spriccelőja. Talán.

Sajnos nincs a tarsolyomban pedig nekem is kombi van és lehet ,hogy majd nekem is kéne... ha a későbiekben találok tuti megosztom veletek.

Link to comment
Megosztás:

Ugyan mar... A toltofeszultseg annyi, amennyit raadsz; minden tovabbi nelkul adok neked 14.4 voltot egy teljesen kisutott akkura is. Eppen eleg nagy itt a kaosz a fejekben ezzel a tortenettel kapcsolatban, jo lenne nem fokozni tovabb.

Én dolgoztam autóvillamossági szerelőként is, ezért bátorkodtam egy ellenőrzést tanácsolni neki. Nem egy "felületes", akksin mért feszültséget, hanem egy a generátor töltőkapcsa és a test közötti potenciál különbséget.

De én itt inkább be is fejeztem. Peace.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg káosz van a fejekben, de leginkább a tiedben.

Ugyanis ha egy kisütött akkura 14,4V-tot adsz (és tudsz adni, tehát végtelen áramerősséget tudsz biztosítani), akkor az gyakorlatilag rövidzárként viselkedik és csak a belső ellenállása korlátozza az áramerősséget.

Valószínűleg több 100A körül áram folyna a kapcsok között (már persz ha van ilyen töltőd), amit az akksi egy szép nagy robbanással köszönne meg neked.

Látszik a hozzászólásodból, hogy közöd nincs a témához, tehát én is azt mondom, hogy a hülyeséget nem kéne fokozni.

Az nem volt kerdes, hogy felrobban-e (egyebkent szerintem nem), de kedves kis szosszenetedben szerencsere rogton cafoltad is magadat, miszerint "egy teljesen teletöltött akkumlátoron a töltőfeszültség a kapcsokon 14,4V 20-25 fokon."

Ugyanis szepen leirtad, hogy a toltofeszultseg pont annyi, amennyit raadsz (persze a tolto tudasanak hatarain belul), legfeljebb nagy lesz az aram, tehat csupan a (toltes kozben mert) feszultsegbol egyaltalan nem lehet kovetkeztetni az akku toltottsegi szintjere.

Hogy ne zavarjanak meg vegtelen aramok es robbanasok, vegyunk egy 14.4 voltos tapegyseget 20 amperes aramkorlattal, es kossunk ra egy ures akkut. Megindul a 20 Amper, es szepen emelkedik a feszultseg, amig el nem eri a 14.4 voltot, aztan marad a feszultseg, es csokken az aram, 20 Amperrol 0 kozelebe.

Az allitasod pedig az volt, hogy az utobb emlitett fazisban az akku vegig "teljesen teletoltott" allapotban van. Remelem, nem kell tovabb magyarazni, hogy ez miert hulyeseg.

Link to comment
Megosztás:

'




Az allitasod pedig az volt, hogy az utobb emlitett fazisban az akku vegig "teljesen teletoltott" allapotban van. Remelem, nem kell tovabb magyarazni, hogy ez miert hulyeseg.

'A toltofeszultseg annyi, amennyit raadsz; minden tovabbi nelkul adok neked 14.4 voltot egy teljesen kisutott akkura is....az nem volt kerdes, hogy felrobban-e (egyebkent szerintem nem)'

> Ne próbáld ki, mert meg fogsz lepődni (de lehet nem lesz rá időd). Amúgy olyan nincs, hogy töltőfeszültség (ha csak nem végtelen áramú a töltőd és 0 az ellenállása a vezetékeidnek), olyan van, hogy töltőáram, ugyanis a töltés mindig áramgenerátoros, ill. olyan van, hogy töltési végfeszültség...

'rogton cafoltad is magadat, miszerint "egy teljesen teletöltött akkumlátoron a töltőfeszültség a kapcsokon 14,4V 20-25 fokon."'

> Ezzel mit is cáfoltam? Ez tény... ha az az akkumlátor töltő jó és a végfeszültésg 14,4V, akkor bezony a az akksin feltöltött állapotban 14,4V lesz

'Ugyanis szepen leirtad, hogy a toltofeszultseg pont annyi, amennyit raadsz (persze a tolto tudasanak hatarain belul), legfeljebb nagy lesz az aram, tehat csupan a (toltes kozben mert) feszultsegbol egyaltalan nem lehet kovetkeztetni az akku toltottsegi szintjere.'

> én sehol nem írtam, hogy a töltőfeszültség annyi amennyit ráadok, ne tulajdoníts nekem olyan dolgokat, amiket nem írtam le; de idézek tőled: "Ugyan mar... A toltofeszultseg annyi, amennyit raadsz; minden tovabbi nelkul adok neked 14.4 voltot egy teljesen kisutott akkura is." tehát mielőtt nekem tulajdonítasz olyan dolgokat, amiket te írtál le, kicsit gondolkodni kellene; ill. olyat sem írtam le, hogy a töltőfeszültségből lehet következtetni az akku töltöttségi szintjére; de most leírom, hogy lehet! Ha egy akkut max. 14,4V-tal lehet tölteni (mert mondjuk ez egy savas ólomakku) és egy ehhez megfelelő áramgenerátoros töltőt használnak (minden "lassú" töltő ilyen), akkor azt lehet tudni, hogy pl. 13,8V-os töltés alatti kapocsfeszültségnél az akku nincs feltöltve; és ismerve a tényleges akku kapacítását és a töltőráramot azt is lehet tudni, hogy ilyenkor kb. milyen töltöttségi állapotban van az akku. Sőt elárulom neked, hogy vannak is ilyen töltők, amelyek megmondják neked töltés közben, hogy kb. hol áll a töltöttségi szint (nem gagyi kínai, de lehet az is van)

'Hogy ne zavarjanak meg vegtelen aramok es robbanasok, vegyunk egy 14.4 voltos tapegyseget 20 amperes aramkorlattal, es kossunk ra egy ures akkut. Megindul a 20 Amper, es szepen emelkedik a feszultseg, amig el nem eri a 14.4 voltot, aztan marad a feszultseg, es csokken az aram, 20 Amperrol 0 kozelebe'

> ez így van, nem látom,hogy az ellenkezőjét írtam volna bárhol is; viszont ezzel pont magadat cáfolod, lásd előző pont

'Az allitasod pedig az volt, hogy az utobb emlitett fazisban az akku vegig "teljesen teletoltott" allapotban van. Remelem, nem kell tovabb magyarazni, hogy ez miert hulyeseg.'

> milyen fázisban? hol írtam én olyat, hogy "az említett fázisban teljesen teletöltött állapotban van"? megint olyan dolgot tulajdonítasz nekem hamisan, amit nem írtam le, mutasd már meg hol írtam ilyet, hogy töltés közben az akku teljesen teletöltött álapotban van? azt szoktuk mondani, hogy ha egy akku kapocsfeszültsége eléri a töltés közben a 14,4V-t (mert ez a töltési végfeszültség; ez mondjuk hidegben lehet több is és melegben kevesebb is lehet), akkor feltöltött állapotban van (egy akku soha nincs feltöltött állapotban, mert a töltési áram soha nem esik le nullára, de közelít hozzá), a cseptöltéssel pedig az önkisülés során elveszett töltés szokták pótolni, de ezt viszont hoszabb távra nem szabad az akksin hagyni, mert kinyírja az akkumlátort, ezért szokták az olyan helyeken, ahol az akkumulátor folyamatos töltésen van (pl. riasztó rendszerek) a töltés végfeszültséget max. 13,5V-ra beállítani

Nálad nagyon kevednek a dolgok, kicsit tisztázni kellene ezeket.

Remélem a fentiekkel sok dolog világossabbá vált számodra a későbbi hülyeség irások elkerülés végett.

Link to comment
Megosztás:

A lenyeg az, hogy siman lehet az akku teljesen toltve 13.5V mellett is. Ha alacsonyabb feszultsegen megy az egesz rendszer, akkor pl. no az izzok elettartama (bar a fenyerejuk csokken).

Még egy dolgot leírok, mert valószínű sokan olvassák ezt a témát és amint látom sokakat érint is.

Aztén én be is fejezem, mert ilyen erővel egy lyukas zsákba is írhatnám.

Sajnos ebből a hozzászólásodból is látszik, hogy nem sok közöd van a témához.

13,5V-tal soha nem lehet feltölteni egy olyan akksit, aminek a töltési végfeszültsége 14,4V közelében van.

Ha 13,5V-as végfeszültséggel töltesz egy akksit, és a töltés során a töltési áram leesik 0-ra (mint tudjuk inkább a közelébe), az nem azt jelenti, hogy teljesen töltve van, hanem azt hogy ez a feszültség az akksiban már nem tud olyan kémiai folyamatokat fentartani, ahol érdemleges töltéstárolás történik.

Ha egy ilyen "feltöltött" akksira ráadsz 14,4V-os végfeszültségű töltőt, akkor utána még órákig tölteni fog, amíg el nem éri az akkumulátor kapocsfeszültsége ezt a 14,4V-tot.

Az a baj, hogy ezekkel határozottan kijelentett fals információkkal megvezetsz embereket és ezekből téves következtetéseket fognak levonni.

Link to comment
Megosztás:

...

Sikerult egy jo kis katyvaszt osszehoznod valasz cimen, megprobalok az igen nehezen kihamozhato lenyegre reagalni. Innen indultunk:

"A tele töltött akksinak a kapocsfeszültsége 20-25 fok körül 14,4V"

Ez igy nem igaz, felrevezeto; amikor szoltan miatta, modositottad igy:

"Töltésről volt szó....

Egy teljesen teletöltött akkumlátoron a töltőfeszültség a kapcsokon 14,4V 20-25 fokon."

Most pedig azzal jossz, hogy nincs is toltofeszultseg :) Akkor miert irsz rola? Termeszetesen az sem igaz, hogy a toltes mindig aramgeneratoros...

"Ezzel mit is cáfoltam? Ez tény... ha az az akkumlátor töltő jó és a végfeszültésg 14,4V, akkor bezony a az akksin feltöltött állapotban 14,4V lesz"

Hat igen, egy bizonyos tipusu toltonel, ha a vegfeszultseg annyi, akkor... De altalanossagban tovabbra sem igaz, hiszen egy teljesen toltott akkun nem csak 14.4 V lehet a toltofeszultseg (amirol kozben amugy azt is megtudtuk, hogy nem letezik), illetve ha eppen 14.4 V ez a bizonyos nem letezo valami, attol meg egyaltalan nem biztos, hogy az akku teljesen toltott.

"Ha egy akkut max. 14,4V-tal lehet tölteni (mert mondjuk ez

egy savas ólomakku)"

Ez is netto hulyeseg, lehet nagyobb feszultseggel is tolteni, csak ilyenkor figyelni kell a gazkepzodest, es leallni a toltessel, amikor megindul.

"azt szoktuk mondani, hogy ha egy akku kapocsfeszültsége eléri a töltés közben a 14,4V-t (mert ez a töltési végfeszültség; ez mondjuk hidegben lehet több is és melegben kevesebb is lehet), akkor feltöltött állapotban van"

Hat igen, pont ezt cafoltam, hiszen a 14.4 V kapocsfeszultseg eleresekor meg felvehet az akku 20, vagy akar 100 ampert is, es ilyenkor azert nehez lenne azt rafogni, hogy teljesen toltott allapotban van.

Ugy tunik, az okozza a kavarodast, hogy azt hiszed, a toltesi vegfeszultseg az akku jellemzoje, pedig nem, hanem a toltoe...

Most majd jossz azzal, hogy ilyet sosem mondtal, es valoban nem, ez csak egy kovetkeztetes a reszemrol, mert probalom megerteni, mit keversz ossze.

Azt is tudom, hogy tevedhetetlenseged okan definicio szerint semmit, es en vagyok a hulye, amit buszken vallalok, ha ez neked boldogsagot okoz, csak azt szeretnem, hogy aki akarja, az megerthesse vegre, hogy is van ez az egesz.

Vegul pedig terjunk vissza az alapkerdeshez: akkor szerinted tovabbra is rossz annak a kocsija, akinel csak 14 voltot mutat a teszt menu, vagy azert hasznalhatjuk igy tovabb?

Nekem egyebkent egy iszonyu hulye akkum van: 7 ev es 270ezer km utan sem hajlando felfogni, hogy a kukaban a helye, hanem csak mukodik tovabb a rohadek :)

No latom, kozben szultel egy ujabb muvet, ahol mar explicite leirod, hogy "az akku toltesi vegfeszultsege", pedig ilyen nincs a szerencsetlennek...

Amirol en irtam, az pedig az, hogy 13.5 voltra visszavett feszultseg mellett lehet meg az akku teljesen toltott, de ezt kihagytad, gondolom szandekosan, mert igy mar nem stimmelne a mesed...

Link to comment
Megosztás:

Sikerult egy jo kis katyvaszt osszehoznod valasz cimen, megprobalok az igen nehezen kihamozhato lenyegre reagalni. Innen indultunk:

"A tele töltött akksinak a kapocsfeszültsége 20-25 fok körül 14,4V"

Ez igy nem igaz, felrevezeto; amikor szoltan miatta, modositottad igy:

"Töltésről volt szó....

Egy teljesen teletöltött akkumlátoron a töltőfeszültség a kapcsokon 14,4V 20-25 fokon."

Most pedig azzal jossz, hogy nincs is toltofeszultseg :) Akkor miert irsz rola? Termeszetesen az sem igaz, hogy a toltes mindig aramgeneratoros...

"Ezzel mit is cáfoltam? Ez tény... ha az az akkumlátor töltő jó és a végfeszültésg 14,4V, akkor bezony a az akksin feltöltött állapotban 14,4V lesz"

Hat igen, egy bizonyos tipusu toltonel, ha a vegfeszultseg annyi, akkor... De altalanossagban tovabbra sem igaz, hiszen egy teljesen toltott akkun nem csak 14.4 V lehet a toltofeszultseg (amirol kozben amugy azt is megtudtuk, hogy nem letezik), illetve ha eppen 14.4 V ez a bizonyos nem letezo valami, attol meg egyaltalan nem biztos, hogy az akku teljesen toltott.

"Ha egy akkut max. 14,4V-tal lehet tölteni (mert mondjuk ez

egy savas ólomakku)"

Ez is netto hulyeseg, lehet nagyobb feszultseggel is tolteni, csak ilyenkor figyelni kell a gazkepzodest, es leallni a toltessel, amikor megindul.

"azt szoktuk mondani, hogy ha egy akku kapocsfeszültsége eléri a töltés közben a 14,4V-t (mert ez a töltési végfeszültség; ez mondjuk hidegben lehet több is és melegben kevesebb is lehet), akkor feltöltött állapotban van"

Hat igen, pont ezt cafoltam, hiszen a 14.4 V kapocsfeszultseg eleresekor meg felvehet az akku 20, vagy akar 100 ampert is, es ilyenkor azert nehez lenne azt rafogni, hogy teljesen toltott allapotban van.

Ugy tunik, az okozza a kavarodast, hogy azt hiszed, a toltesi vegfeszultseg az akku jellemzoje, pedig nem, hanem a toltoe...

Most majd jossz azzal, hogy ilyet sosem mondtal, es valoban nem, ez csak egy kovetkeztetes a reszemrol, mert probalom megerteni, mit keversz ossze.

Azt is tudom, hogy tevedhetetlenseged okan definicio szerint semmit, es en vagyok a hulye, amit buszken vallalok, ha ez neked boldogsagot okoz, csak azt szeretnem, hogy aki akarja, az megerthesse vegre, hogy is van ez az egesz.

Vegul pedig terjunk vissza az alapkerdeshez: akkor szerinted tovabbra is rossz annak a kocsija, akinel csak 14 voltot mutat a teszt menu, vagy azert hasznalhatjuk igy tovabb?

Nekem egyebkent egy iszonyu hulye akkum van: 7 ev es 270ezer km utan sem hajlando felfogni, hogy a kukaban a helye, hanem csak mukodik tovabb a rohadek :)

No latom, kozben szultel egy ujabb muvet, ahol mar explicite leirod, hogy "az akku toltesi vegfeszultsege", pedig ilyen nincs a szerencsetlennek...

Amirol en irtam, az pedig az, hogy 13.5 voltra visszavett feszultseg mellett lehet meg az akku teljesen toltott, de ezt kihagytad, gondolom szandekosan, mert igy mar nem stimmelne a mesed...

Az enyém is 2005. 52.heti. A nyáron meghalt a generátorom, akkor cseréltem ki. Jó lesz még egy darabig csónak akkunak. A töltés meg amióta megvan az autó így működik rajta. Lehet, hogy a hosszabb utak alatt elfárad a generátor, azért alacsonyabb a mért feszültség, aztán pihen egyet és újra 14 körül tölt, míg el nem fárad :D

Link to comment
Megosztás:

Még egy dolgot leírok, mert valószínű sokan olvassák ezt a témát és amint látom sokakat érint is.

Aztén én be is fejezem, mert ilyen erővel egy lyukas zsákba is írhatnám.

Sajnos ebből a hozzászólásodból is látszik, hogy nem sok közöd van a témához.

13,5V-tal soha nem lehet feltölteni egy olyan akksit, aminek a töltési végfeszültsége 14,4V közelében van.

Ha 13,5V-as végfeszültséggel töltesz egy akksit, és a töltés során a töltési áram leesik 0-ra (mint tudjuk inkább a közelébe), az nem azt jelenti, hogy teljesen töltve van, hanem azt hogy ez a feszültség az akksiban már nem tud olyan kémiai folyamatokat fentartani, ahol érdemleges töltéstárolás történik.

Ha egy ilyen "feltöltött" akksira ráadsz 14,4V-os végfeszültségű töltőt, akkor utána még órákig tölteni fog, amíg el nem éri az akkumulátor kapocsfeszültsége ezt a 14,4V-tot.

Az a baj, hogy ezekkel határozottan kijelentett fals információkkal megvezetsz embereket és ezekből téves következtetéseket fognak levonni.

Az kerlek semmiseg, hogy en itt megvezetek nehany kobor magyar astrast; a szomoru az, hogy valakiknek egy tobb, mint negyven eve akkutoltok gyartasaval foglalkozo amerikai ceget is sikerult jol megvezetniuk:

http://www.progressivedyn.com/charge_wizard.html

A legalso abran azt hazudjak a szerencsetlenek, hogy meg 13.2 volttal is teljesen feltoltottek egy akkut!

Amiket meg itt osszehordanak a hulyei, az mar egyenesen botranyos:

http://www.progressivedyn.com/battery_basics.html

Szerintem jelentkezz naluk, es magyarazd el nekik is, hogy kell akkut tolteni :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt hiszem az aksi témát kiveséztük :)

Megvettem ez az OP-COM-ot. De csak a kérdések özöne foglalkoztat.

Nincs valakinek egy jó leírása ehhez ? Egy csomó dologról nem tudom micsoda, pl.:

  • Tüzelőanyag fogyasztása korrekció (jelenleg 0,0), itt kell az aktuális fogyasztást korrigálni ? No de mi a jó érték ?
  • Miért lehet beállítani, hogy van e vonóhorog az autón ?
  • A TPMS keréknyomás figyelő alatt van egy "Risztás" (nincs jelen) ??? Ez micsoda?
  • Találtam ilyet is: DAB Digital audio broadcast = Digitális hang műsorszórás :) Persze nincs jelen, ez valószínű még kb 10 évig nem is fog kelleni :)
  • Illetve teszteltem a motort, de kár volt, mert ez a kép fogadott. Ez gondolm nem sok jót jelent.

Az érdekessége az volt, hogy veszettül ingadoztak a számok alapjáraton, de a 3. mindig eltért + irányba a többitől.

Azt sem értem, hogy ha gázt adtam akkor miért "fagytak le" az értékek, addig amíg ujra alapjáraton nem ment.

Tudtok valamelyik kérdésemre választ adni ?

Előre is köszi!

http://kepfeltoltes.hu/view/131020/1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Az kerlek semmiseg, hogy en itt megvezetek nehany kobor magyar astrast; a szomoru az, hogy valakiknek egy tobb, mint negyven eve akkutoltok gyartasaval foglalkozo amerikai ceget is sikerult jol megvezetniuk:

http://www.progressivedyn.com/charge_wizard.html

A legalso abran azt hazudjak a szerencsetlenek, hogy meg 13.2 volttal is teljesen feltoltottek egy akkut!

Amiket meg itt osszehordanak a hulyei, az mar egyenesen botranyos:

http://www.progressivedyn.com/battery_basics.html

Szerintem jelentkezz naluk, es magyarazd el nekik is, hogy kell akkut tolteni :)

Sziasztok!

Hozzászólnék a témához és rögtön bonyolítok rajta. Az akku nincs feltölltve teljesen még 14,4voltal sem! A cella-feszültséget fel lehet emelni közel 2,7 voltra, ahol az aksi eléri a maximális töltöttségi szintet. Elektromos targoncákat erre a feszültségre töltik, persze a megfelelő helyiségben, mert erőteljes gázfejlődés indul 2,4 volt cellafeszültsék felett. Miért is írom le ezt?

Merthogy van 1 képlet: P=U*I és ez alól nincs kivétel! :icon1:

Az eredeti kérdésre visszatérve: A mai generátorok szabályozását már félvezetős technológiával, sőt néhol maga az ecu végzi, tehát ha jelentős eltérés mérhető, talán komolyabb meghibásodás előjele lehet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt hiszem az aksi témát kiveséztük :)

Megvettem ez az OP-COM-ot. De csak a kérdések özöne foglalkoztat.

Nincs valakinek egy jó leírása ehhez ? Egy csomó dologról nem tudom micsoda, pl.:

  • Tüzelőanyag fogyasztása korrekció (jelenleg 0,0), itt kell az aktuális fogyasztást korrigálni ? No de mi a jó érték ?
  • Miért lehet beállítani, hogy van e vonóhorog az autón ?
  • A TPMS keréknyomás figyelő alatt van egy "Risztás" (nincs jelen) ??? Ez micsoda?
  • Találtam ilyet is: DAB Digital audio broadcast = Digitális hang műsorszórás :) Persze nincs jelen, ez valószínű még kb 10 évig nem is fog kelleni :)
  • Illetve teszteltem a motort, de kár volt, mert ez a kép fogadott. Ez gondolm nem sok jót jelent.

Az érdekessége az volt, hogy veszettül ingadoztak a számok alapjáraton, de a 3. mindig eltért + irányba a többitől.

Azt sem értem, hogy ha gázt adtam akkor miért "fagytak le" az értékek, addig amíg ujra alapjáraton nem ment.

Tudtok valamelyik kérdésemre választ adni ?

Előre is köszi!

http://kepfeltoltes.hu/view/131020/1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Leírás jó lenne. Ilyennel sajnos nem tudok szolgálni.

De az alap, hogy amiről nem tudod biztosan, hogy micsoda, azt ne piszkáld!

TPMS-nél riasztás gondolom az, amikor szól, ha egy tengelyen jelentős a keréknyomás eltérés illetve ha ütemesen csökken a nyomás. Vagyis a defektfigyelő rendszer (DDS) lenne. Hardveresen tud egyáltalán ilyet az autód?

Nálam a DAB jelen van, de én sem tudom hogy micsoda pontosan... Amíg nem ad hibakódot, nem zavar hogy ott van.

A motorral mi a bajod? Ennek hasonlónak kell lennie.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az akku nincs feltölltve teljesen még 14,4voltal sem!

A cellafeszültséget fel lehet emelni közel 2,7 voltra, ahol az aksi eléri a maximális töltöttségi szintet. Elektromos targoncákat erre a feszültségre töltik, persze a megfelelő helyiségben, mert erőteljes gázfejlődés indul 2,4 volt cellafeszültsék felett.

A mai generátorok szabályozását már félvezetős technológiával, sőt néhol maga az ecu végzi, tehát ha jelentős eltérés mérhető, talán komolyabb meghibásodás előjele lehet.

  • Azt kell megerteni, hogy nem a toltesi feszultsegen mulik a toltottsegi szint, hanem a cellakban zajlo kemiai folyamat elorehaladasan. Ezert a pontos toltottseg a sav fajsulyabol hatarozhato meg, illetve az uresjarati (!) feszultsegbol is, de csak a toltorol leveve, adott ideig valo pihentetes utan.

  • A toltesi feszultseg csak a kemiai folyamat gyorsasagat szabalyozza, tehat nem erre a feszultseg_re_, hanem ezzel a feszultseg_gel_ (!) toltik, hogy minel gyorsabban kesz legyen.

    Ha a toltorol leveve allni hagynak az akkut par oraig, eppen ugy visszamenne a feszultseg 2.1V / cella koruli ertekre, mintha 2.2V / cellan toltottek volna 100 oran at.

    Es nyilvan nem azert, mert par ora allas kozben ennyire lemerul... Ezt barki kiprobalhatja otthon is: fogjon egy akkut, toltse 14.4 volton addig, amig ugy gondolja, vagy a tolto azt mondja, hogy teljesen toltve van, aztan a toltot lekotve fel orankent merje meg a feszultseget.

  • Elteres mihez kepest? :) Nem lehet eleg sokszor leirni, hogy semmit nem jelent az akku toltottsegi szintjere vonatkozoan az, hogy egy adott pillanatban eppen milyen feszultsegen toltodik.

Link to comment
Megosztás:

Leírás jó lenne. Ilyennel sajnos nem tudok szolgálni.

De az alap, hogy amiről nem tudod biztosan, hogy micsoda, azt ne piszkáld!

TPMS-nél riasztás gondolom az, amikor szól, ha egy tengelyen jelentős a keréknyomás eltérés illetve ha ütemesen csökken a nyomás. Vagyis a defektfigyelő rendszer (DDS) lenne. Hardveresen tud egyáltalán ilyet az autód?

Nálam a DAB jelen van, de én sem tudom hogy micsoda pontosan... Amíg nem ad hibakódot, nem zavar hogy ott van.

A motorral mi a bajod? Ennek hasonlónak kell lennie.

Köszönöm a gyors válszt!

Igen vannak a kerékben jeladók. Működik is, idáig "riasztott". Pedig nincs "engedélyezve". Ezért nem értem.

A téli garnitúrán viszont nincs. Ott marad a DDS. Ez viszont még sosem jelzett.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.