Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Nem, de mért kéne neki?

A nappali fény csak annyiból tér el a tompítottól, hogy nincs rendszámtábla világítás és nem ég a két első helyzetjelző. A főfényszóró tompított üzemmódban és a hátsó helyzetjelző igen.

Azaz a 26/2010. (XII. 22.) NFM rendelet 5. §-a által módosított a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről szóló 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 55/B. § (3) bekezdésének előírásait teljesíti.

Valamint az ide vonatkozó, a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) 44.§ (8) bekezdése:

„Lakott területen kívüli úton a forgalomban résztvevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval... ...nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.”

Ami szerintem sokkal zavaróbb az ilyen utólagos ledes menetfényeknél, hogy hátul semmilyen megvilágítás nincs.

Szerintem logikus a menetfény és hogy nappal nem kell égnie a hátsó lámpának.

A menetfénynek pont az a jelentőssége, hogy nappal messzebbről kiszúrd a szembejövőt pl. előzésnél, stb.

Ha nappal nem látod az előtted közlekedőt, mert nem világít a hátsó helyzetjelzője, akkor már régen rossz. ;)

Amúgy minden gyári menetfény esetén is csak az első menetfény világít, a hátsó helyzetjelző nem. Tehát ez nem az utólagosság jellemzője, hanem ez a rendeleti előírás.

Link to comment
Megosztás:

A verziókról egy saját készítésű összefoglaló: http://kepfeltoltes.hu/120714/Nappali_menetf_ny_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Vectra C-nél is lehet, feltéve ha frissítés utáni, tehát teljesen canbus-os. Opcom vagy Tech2 kell hozzá, és emlékeim szerint a REC és a UEC-ben kell beállítani.

gondolom nem elég a kapcsolót kicserélni és a többit beállítgatni?

Link to comment
Megosztás:

A sötétedésre teljes lámpakapcsoláshoz bizony kell a fényérzékelő, de a verziók közt találsz olyat is, ami fényérzékelő nélküli autóknál is mentesít a lámpakapcsolgatástól. Nekem CID van az autóban, és annak az éjszakai módját nem lehet rendesen látni nappal, a nappali mód meg olyan éjszaka, mint a GID-é, kisüti az ember szemét. :icon1: Szóval CID mellett szerintem a fényérzékelő+5. verzió a legjobb, GID esetén a GID-et állandó éjszakaira állítani+bármelyik szimpatikus verzió.

Link to comment
Megosztás:

Én az 1. verziót használom. A nem auto kapcsolósnál (de csak szerintem, mert nekem sincs) az 5.-ös tuti nem megy, meg még valamelyik....talán a 3-as. A többi emlékeim szerint igen... ;)

Üdv!

Az enyém sem automata kapcsolós, nincs érzékelő sem, de az 5-s kiválóan működik :D A többit nem próbáltam, mert a táblázatodból csak az ötösre emlékeztem, visszakeresni meg lusta voltam :D De ez így jó :D Szerintem ha a rendőr nem kötekedni akar, akkor örül, hogy világítok :blink:

:hiya:

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az enyém sem automata kapcsolós, nincs érzékelő sem, de az 5-s kiválóan működik :D A többit nem próbáltam, mert a táblázatodból csak az ötösre emlékeztem, visszakeresni meg lusta voltam :D De ez így jó :D Szerintem ha a rendőr nem kötekedni akar, akkor örül, hogy világítok :blink:

:hiya:

Mint írtuk, ezzel kapcsolatban nincs sok lehetősége kötekedni...

Link to comment
Megosztás:

A verziókról egy saját készítésű összefoglaló: http://kepfeltoltes.hu/120714/Nappali_menetf_ny_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Vectra C-nél is lehet, feltéve ha frissítés utáni, tehát teljesen canbus-os. Opcom vagy Tech2 kell hozzá, és emlékeim szerint a REC és a UEC-ben kell beállítani.

A sötétedésre teljes lámpakapcsoláshoz bizony kell a fényérzékelő, de a verziók közt találsz olyat is, ami fényérzékelő nélküli autóknál is mentesít a lámpakapcsolgatástól. Nekem CID van az autóban, és annak az éjszakai módját nem lehet rendesen látni nappal, a nappali mód meg olyan éjszaka, mint a GID-é, kisüti az ember szemét. :icon1: Szóval CID mellett szerintem a fényérzékelő+5. verzió a legjobb, GID esetén a GID-et állandó éjszakaira állítani+bármelyik szimpatikus verzió.

Köszi a részleteket! Talán már értem...

Szóval 5. verzió kellene nekem is...

Ha jól értelmezem ez akkor azt jelenti, hogy AUTO és KI állásban a tompitott és a hátsó helyzetjelző(70%ban) világitani fognak. Igy van?

Esetleg nem tudnád pontosan, hogy mit is kell beállitani az emlitett modulokban? Mert akkor a szerelőmhöz, már kész tényekkel mennék :)

Nemsokára megjön az ELM327em azzal nem lehet ezt megoldani ugye?

Köszi,

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Akkumlatoros problemam van. Szombaton 1 ora allo helyzetben valo radiozas utan az akku lemerult, nem indult. Azt gondolom ez nem normalis, 1 eves akku, 75Ah tobbet kellen birja, a regi birta egesz nap. Helyzetjelzokkel szerintem 10 perc alatt lemerulne.

Toltottem halozatrol, utanna jartam az autoval. Toltes 14.3. Allo motornal a feszultseg 12.8-12.6V Bekapcsolom a radiot rogton esik 11.9V ra. Radio es helyzetjelzovel 11,2V. Ha hagyom 5 percet tobbet be sem indul. Gondolom ez nem normalis, mi a velemenyetek?

Ki kellene csereljek az aksit, garancias.

Link to comment
Megosztás:

szkszaby: Jól értelmezted. Amint a motor beindul, felkapcsol az első tompított, és a hátsó helyzetjelző (70%-on), ezeken kívül semmi más. AUTO állásban sötétedéskor világít minden, ami felkapcsolt világításnál is. Az ELM327 szerintem csak olvasni tudja a szabvány információkat a canbus-ról. Programozni egyébként a REC és UEC modulban kell a nappali világítást (az UEC-ben nem vagyok biztos, csak abban, hogy két helyen kell).

kanyalaci: ha nem volt extrém használatnak kitéve (sok indítás, és kevés megtett út/visszatöltés, nulla visszatöltés és közben fogyasztás, pl.: rádió, sokat, sokáig), akkor valószínű hibás az akkumulátorod. Egy töltést azért érdemes megpróbálni, akár úgy is, hogy multimétert sorbakötni a töltővel, és töltőáramot mérni közben. Ha rövid időn belül lecsökken a töltőáram, akkor az akku a hibás. A töltés megkezdése előtt érdemes pár órát pihenni hagyni az akkumulátort.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szkszaby: Jól értelmezted. Amint a motor beindul, felkapcsol az első tompított, és a hátsó helyzetjelző (70%-on), ezeken kívül semmi más. AUTO állásban sötétedéskor világít minden, ami felkapcsolt világításnál is. Az ELM327 szerintem csak olvasni tudja a szabvány információkat a canbus-ról. Programozni egyébként a REC és UEC modulban kell a nappali világítást (az UEC-ben nem vagyok biztos, csak abban, hogy két helyen kell).

Nekem is úgy rémlik, hogy két helyen kellett beállítani. Már csak azért is emlékezetes maradt számomra, mert nálam kizárólag akkor működik ez a menetfény, ha az egyik helyen engedélyezem, a másik helyen letiltom. :confused: A logikáját azóta se értem...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Akkumlatoros problemam van. Szombaton 1 ora allo helyzetben valo radiozas utan az akku lemerult, nem indult. Azt gondolom ez nem normalis, 1 eves akku, 75Ah tobbet kellen birja, a regi birta egesz nap. Helyzetjelzokkel szerintem 10 perc alatt lemerulne.

Toltottem halozatrol, utanna jartam az autoval. Toltes 14.3. Allo motornal a feszultseg 12.8-12.6V Bekapcsolom a radiot rogton esik 11.9V ra. Radio es helyzetjelzovel 11,2V. Ha hagyom 5 percet tobbet be sem indul. Gondolom ez nem normalis, mi a velemenyetek?

Ki kellene csereljek az aksit, garancias.

Egyik kollégám vett egy Banner Starting Bull-t. Lemerült neki pár hónap után. Azt gondolta, hogy megadta magát és visszavitte. A fickó azt mondta neki, hogy a modernebb akkukat az autók generátora 60%-nál jobban nem tölti fel. Hogy ezt mire és hogyan értette, fogalmunk sincs. Először Ő is hülyének nézte, de két nap múlva visszament érte, mert a fickó feltöltötte, és érdekes módon azóta tökéletesen működik.

Az autó egy 80 lovas 2.0 DTI Vectra B1, generátor hiba pedig kizárva.

Próbáld ki másik akkuval, mit produkál, akkor talán előrébb leszel, de szerintem is töltsd fel rendesen az akkut. 1 évesen nem szabad megadnia magát, hacsak nem gyári hibás.

Link to comment
Megosztás:

Egyik kollégám vett egy Banner Starting Bull-t. Lemerült neki pár hónap után. Azt gondolta, hogy megadta magát és visszavitte. A fickó azt mondta neki, hogy a modernebb akkukat az autók generátora 60%-nál jobban nem tölti fel. Hogy ezt mire és hogyan értette, fogalmunk sincs. Először Ő is hülyének nézte, de két nap múlva visszament érte, mert a fickó feltöltötte, és érdekes módon azóta tökéletesen működik.

No es a toltes utan mi valtozott? Kevesbe modern lett az akku? :)

Az ilyen eseteket en inkabb annak tudom be, hogy valamit bekapcsolva "felejtett" az auto, attol merult le. Nekem is volt ilyen 2-3 eve, feltoltottem, es azota is mukodik.

Link to comment
Megosztás:

No es a toltes utan mi valtozott? Kevesbe modern lett az akku? :)

Az ilyen eseteket en inkabb annak tudom be, hogy valamit bekapcsolva "felejtett" az auto, attol merult le. Nekem is volt ilyen 2-3 eve, feltoltottem, es azota is mukodik.

Nyilván van különbség egy 1980-ban gyártott akku, meg egy mostani között, mind technológiában, mind felhasznált anyagban.

A B1 Vectra nem CANBUS rendszerű, a világításra is jelez, és a magnó is kikapcsol 1 óra után. Szóval az úgy hagyott valamit is kizárható.

Az ember meg valószínűleg úgy érthette, hogy 60%-nál még bőven használható az akku, de a generátor 100%-ra sosem fogja visszatölteni, úgy mint egy hálózati töltő...

Hogy ebben mi az igazság, nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Nyilván van különbség egy 1980-ban gyártott akku, meg egy mostani között, mind technológiában, mind felhasznált anyagban.

A B1 Vectra nem CANBUS rendszerű, a világításra is jelez, és a magnó is kikapcsol 1 óra után. Szóval az úgy hagyott valamit is kizárható.

Az ember meg valószínűleg úgy érthette, hogy 60%-nál még bőven használható az akku, de a generátor 100%-ra sosem fogja visszatölteni, úgy mint egy hálózati töltő...

Hogy ebben mi az igazság, nem tudom.

A kemia es a fizika nem valtozott, igy toltes szempontjabol az akku sem... Sokminden miatt lemerulhet egy akku, de ezek kozul az a legvaloszinutlenebb, hogy bekapcsolt fogyasztok nelkul, rovid ido alatt csak ugy kikopi magabol a toltest, aztan egy ujratoltes utan levetkozi ezt a furcsa szokasat :)

Link to comment
Megosztás:

Automata világítás témához:

Ez melyik verzió?

Nekem úgy működik, hogy vil. kapcsoló 0 állásban (nincs auto funkció), motor beindul, tompított automatán felkapcsolódik, hátsó világítás és rendszámtábla vil. is bekapcsol, de a kijelző nem vált át éjszakaiba, csak ha felkapcsolom a tompítottat.

Reflektor és ködlámpa szintén nincs addig, míg fel nem kapcsolom a világítást.

Eddig azt hittem, hogy az 5-ös verió ez, de annál nincs rendszámtábla világítás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Alapjárati problémával küszködöm...álló helyzetben ingadozik az alapjárat de csak minimálisan 20-30 fordulatot ugrál fel illetve lefelé. A bosszantó leginkább az, hogy indulásnál és kb. hármas fokozatig "biceg" gyorsításnál, negyedik után nincs semmi gondja.

A másik érdekes dolog, hogy nem mindig csinálja, de inkább csinálja, mint nem.

138000 van az autóban, 135000-nél volt gyertyacsere, mert 120000-nál elfelejtették kicserélni a "szakszervízben" és akkor pusztult el az egyik...azért nehéz ügy, mert nincs hibakód az autóban és bár sokan azt mondták, hogy gyújtótrafó lehet, volt aki azt mondta, hogy trafó ilyet nem csinál...persze egyik boltban sem tudok belepróbálni egyet, találgatásra meg 30k-ért nem szeretnék venni...

Van ötletetek?

Előre is köszönet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Menetfényt szeretnék bekötni úgy, hogy gyújtásra kapcsolástól világitson és helyzetjelzőre meg

le kapcsoljon. A helyzetjelzővel nem lenne gond az érdekelne, hogy a gyújtásra kapcsolásnál hova kell kötni, hogy ne zavarjon meg semmit. Típus 1,4-es benzines Essentia kiv. kis kijelzős középen, 2008. dec. kiadás. A menetfény táp ellátása a gyújtásra kötésnél kap feszt. a helyzetjelző feszt. a menetfénybe kell kötni és a saját elektronikája kapcsolja le a harmadik vezeték a negativ.

Ha valaki tud segíteni előre is köszönöm ML.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Menetfényt szeretnék bekötni úgy, hogy gyújtásra kapcsolástól világitson és helyzetjelzőre meg

le kapcsoljon. A helyzetjelzővel nem lenne gond az érdekelne, hogy a gyújtásra kapcsolásnál hova kell kötni, hogy ne zavarjon meg semmit. Típus 1,4-es benzines Essentia kiv. kis kijelzős középen, 2008. dec. kiadás. A menetfény táp ellátása a gyújtásra kötésnél kap feszt. a helyzetjelző feszt. a menetfénybe kell kötni és a saját elektronikája kapcsolja le a harmadik vezeték a negativ.

Ha valaki tud segíteni előre is köszönöm ML.

Pl. a szivargyújtó körüli világítás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A kemia es a fizika nem valtozott, igy toltes szempontjabol az akku sem... Sokminden miatt lemerulhet egy akku, de ezek kozul az a legvaloszinutlenebb, hogy bekapcsolt fogyasztok nelkul, rovid ido alatt csak ugy kikopi magabol a toltest, aztan egy ujratoltes utan levetkozi ezt a furcsa szokasat :)

Sőt az elektrotechnika sem. Mindössze a kereskedő feltette az aksit csepptöltésre. Szerintem. Ha a cellák között kapacitás, töltöttségi szint külömbségek vannak, (pl. elektrolit vesztés, elbaltázott formázás, esetleg túlzott lemerítés miatt) egy kiegyenlítő töltés csodákra képes!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.