Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Olvastam, hogy szerelrél be utólag gyári kihangosítót.

Nekem sajnos nem működik a mikrofon amióta nálam van. Merre keressem a kábel csaktalkozásokat, hogy esetleg ellenőrízhessem?

A kamerának más forrásból kell tápot adni. Például egy relével a szivargyújtóról. Korábban én is szereltem be tolatókamerát, és a tolatólámpáról szedtem le a tápot is. Ugyanez volt a baj, a motor beindítása után gyakorlatilag nem volt értelmezhető kép. Egy relét kötöttem be, amit a tolatólámpa vezérelt, és így adott tápot a kamerának a hátsó 12V-os csatlakozóból.

Link to comment
Megosztás:

A mikrofon az olvasólámpák előtt van, a rácsos rész alatt. Az első pont a tetőlámpa csatlakozója, onnan megy a bal oldali tűzfali csatlakozóba, és ebből az UHP-ba. Tűzfal csatlakozó: bal lábnál, lent a műanyag burkolat alatt, nehéz hozzáférni, kinyitni, de leginkább az összerakásra kell figyelni, rengeteg (100+) láb van benne.

Először a mikrofont kellene tesztelni, aztán a tetőlámpa csatlakozót, utána UHP, és csak a legvégén a százlábut.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,
"A beteg": Opel Astra H 1.4 benzin 2007-es 135.000 km, első tulaja vagyok.
Hibajelenség: Teljesen változó esetben, de KIZÁRÓLAG a napi első indítás során jelentkezik
töltés hibája. Ha a hiba előjön, akkor indítás után kb.: 10-15 mp-cel kigyullad
a töltés lámpám és valóban nincs töltés, mivel 10-11 V van az akkumulátoron multiméterrel
megmérve járó motornál. A negatív akkusaru levéve, majd kis idő után visszarakva a hibajelenség megszűnik.
Mint mondtam, kizárólag a napi első indításkor és vagy egy-két hétig semmi hiba,
valamikor 2-3 napon egymás után.
Gáz+fék+gyújtás ráadás kombinációval a kiolvasott hibakód:
P0621 generator control lamp arrangement dysfunction IPC
A hibajelenséget okozhatja a CIM modul hibája?
Vagy a műszeregység gerjeszti a generátort?
Tudtok egy jó szerelőt? Azt sem bánom ha a "világ végén van", csak
érdekelje a téma és olyan legyen, aki látott már H Astrát.
Köszi előre is
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,
"A beteg": Opel Astra H 1.4 benzin 2007-es 135.000 km, első tulaja vagyok.
Hibajelenség: Teljesen változó esetben, de KIZÁRÓLAG a napi első indítás során jelentkezik
töltés hibája. Ha a hiba előjön, akkor indítás után kb.: 10-15 mp-cel kigyullad
a töltés lámpám és valóban nincs töltés, mivel 10-11 V van az akkumulátoron multiméterrel
megmérve járó motornál. A negatív akkusaru levéve, majd kis idő után visszarakva a hibajelenség megszűnik.
Mint mondtam, kizárólag a napi első indításkor és vagy egy-két hétig semmi hiba,
valamikor 2-3 napon egymás után.
Gáz+fék+gyújtás ráadás kombinációval a kiolvasott hibakód:
P0621 generator control lamp arrangement dysfunction IPC
A hibajelenséget okozhatja a CIM modul hibája?
Vagy a műszeregység gerjeszti a generátort?
Tudtok egy jó szerelőt? Azt sem bánom ha a "világ végén van", csak
érdekelje a téma és olyan legyen, aki látott már H Astrát.
Köszi előre is

Szia!

Milyen kijelző van az autódban? Mert a titkos menüben is tudod ellenőrizni a töltést.

"mivel 10-11 V van az akkumulátoron multiméterrel megmérve járó motornál"
Szerintem az akku töltöttsége nem ugyanaz, mint amennyit a generátor tölt.... Ha ráadásul gyengébb az akksid, akkor indításkor simán leesik a feszültsége, és az nem azonnal fog visszaállni. Inkább a generátort kellene körbejárni, hogy mennyivel tölt alapjáraton, meg a csatlakozásokat volna érdemes átnézni.
Ja, és amíg ki nem derül, hogy mi a gond, nagyobb útra ne indulj vele, mert ha feltöltött az akku, akkor is kb. 50 km-t fogsz tudni menni vele töltés nélkül. Éjszaka ez meg még ennyi sincs a világítás miatt.
Ja, szerelő ügyben azért mondhatsz egy lakóhelyet, vagy környékét, mert, ha záhonyi vagy, gondolom azért nem mész el Sopronba. :icon1:
Módosítva : Astra555
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Milyen kijelző van az autódban? Mert a titkos menüben is tudod ellenőrizni a töltést.

"mivel 10-11 V van az akkumulátoron multiméterrel megmérve járó motornál"
Szerintem az akku töltöttsége nem ugyanaz, mint amennyit a generátor tölt.... Ha ráadásul gyengébb az akksid, akkor indításkor simán leesik a feszültsége, és az nem azonnal fog visszaállni. Inkább a generátort kellene körbejárni, hogy mennyivel tölt alapjáraton, meg a csatlakozásokat volna érdemes átnézni.
Ja, és amíg ki nem derül, hogy mi a gond, nagyobb útra ne indulj vele, mert ha feltöltött az akku, akkor is kb. 50 km-t fogsz tudni menni vele töltés nélkül. Éjszaka ez meg még ennyi sincs a világítás miatt.
Ja, szerelő ügyben azért mondhatsz egy lakóhelyet, vagy környékét, mert, ha záhonyi vagy, gondolom azért nem mész el Sopronba. :icon1:

Köszi a választ, 3 soros kijelzőm van és ha minden ok és van töltésem, akkor, a "titkos" menü 13.7-et ír. Ha gebaszol és nincs töltés, akkor 10,7-et, mert gondolom az akkuról "üzemel" az autó. (Monduk ilyenkor max 20 mp-ig hagyom járni) Amúgy az akksit kicseréltem vadiújra, mikor elkezdett trükközni, de nem változott a helyzet. Ajkai vagyok helyileg, de tényleg hajlandó vagyok hosszabb távra elutazni, ha valaki rá mer mondani egy hibára kb. 80% valószínűséget és ért hozzá és találkozott hasonló esettel. A csatlakozások át lettek tisztítva / ellenőrizve. (Pl. testkábelek, saruk). Hosszabb úton igazából használom a kocsit, ha egyszer elindult és 10-15 mp-en belül nem trükközik, akkor ki tudok menni vele a világból... Minden ötletet, észrevételt szívesen fogadok ;)

Link to comment
Megosztás:

P0621 generator control lamp arrangement dysfunction IPC
A hibajelenséget okozhatja a CIM modul hibája?
Vagy a műszeregység gerjeszti a generátort?
Tudtok egy jó szerelőt? Azt sem bánom ha a "világ végén van", csak
érdekelje a téma és olyan legyen, aki látott már H Astrát.

A CIM-nek ehhez nem sok koze van... A feszultsegszabalyzo gyanus, azon a kornyeken is atnezted a csatlakozokat?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!

Az UHP merre van?

A mikrofon az olvasólámpák előtt van, a rácsos rész alatt. Az első pont a tetőlámpa csatlakozója, onnan megy a bal oldali tűzfali csatlakozóba, és ebből az UHP-ba. Tűzfal csatlakozó: bal lábnál, lent a műanyag burkolat alatt, nehéz hozzáférni, kinyitni, de leginkább az összerakásra kell figyelni, rengeteg (100+) láb van benne.
Először a mikrofont kellene tesztelni, aztán a tetőlámpa csatlakozót, utána UHP, és csak a legvégén a százlábut.

Link to comment
Megosztás:

A CIM-nek ehhez nem sok koze van... A feszultsegszabalyzo gyanus, azon a kornyeken is atnezted a csatlakozokat?

A feszültségszabályzónál a gerjesztés csatija és a "vastag" pozitív kötés lett ellenőrizve. Azt nem értem, hogy az akkusaru levétele után miért "gyógyul" meg? Mi ad egyáltalán gerjesztést? Különböző helyekről a CIM modult illetve a műszeregységet mondják. Mondjuk ki is mérném, ha megint trükközik, de mit és hol mérjek reggel a röpködő mínuszokban? Megcsinálnám, ha tudnám hol és mit kell mérnem, melyik a gerjesztés szála, de ne a generátornál, mert azt nem fogom tudni megmérni reggel a vak sötét motortérben... Ja és tegnap egy új jelenség: Reggel világít a töltéslámpa. Menüvel kiiratom: NINCS TÖLTÉS. Mondom OK, most itt hagylak a parkolóban, délután szerelőhöz viszlek. Délután indítok, ismét világít, mondom OK, megvagy. Kiíratom a töltést a menüvel: 13,7V. Mondom, micsoda? Világít a töltéslámpám és van töltés? Motor leállít, újraindít és minden a legnagyobb rendben... Kezd dühíteni :(

Link to comment
Megosztás:

Engem hasonlóan szivatott egyszer a generátortól jövő fő kábel kontakthibája, csak a csatlakozó melegedéséből jöttunk rá. Igaz, annál a kocsinál a főkábel az önindítón keresztűl ment az akkumulátorhoz (ott volt a csatlakozási pont), nem tudom az opelnél miként van.

Sziasztok,
"A beteg": Opel Astra H 1.4 benzin 2007-es 135.000 km, első tulaja vagyok.
Hibajelenség: Teljesen változó esetben, de KIZÁRÓLAG a napi első indítás során jelentkezik
töltés hibája. Ha a hiba előjön, akkor indítás után kb.: 10-15 mp-cel kigyullad
a töltés lámpám és valóban nincs töltés, mivel 10-11 V van az akkumulátoron multiméterrel
megmérve járó motornál. A negatív akkusaru levéve, majd kis idő után visszarakva a hibajelenség megszűnik.
Mint mondtam, kizárólag a napi első indításkor és vagy egy-két hétig semmi hiba,
valamikor 2-3 napon egymás után.
Gáz+fék+gyújtás ráadás kombinációval a kiolvasott hibakód:
P0621 generator control lamp arrangement dysfunction IPC
A hibajelenséget okozhatja a CIM modul hibája?
Vagy a műszeregység gerjeszti a generátort?
Tudtok egy jó szerelőt? Azt sem bánom ha a "világ végén van", csak
érdekelje a téma és olyan legyen, aki látott már H Astrát.
Köszi előre is

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A feszültségszabályzónál a gerjesztés csatija és a "vastag" pozitív kötés lett ellenőrizve. Azt nem értem, hogy az akkusaru levétele után miért "gyógyul" meg? Mi ad egyáltalán gerjesztést? Különböző helyekről a CIM modult illetve a műszeregységet mondják. Mondjuk ki is mérném, ha megint trükközik, de mit és hol mérjek reggel a röpködő mínuszokban? Megcsinálnám, ha tudnám hol és mit kell mérnem, melyik a gerjesztés szála, de ne a generátornál, mert azt nem fogom tudni megmérni reggel a vak sötét motortérben... Ja és tegnap egy új jelenség: Reggel világít a töltéslámpa. Menüvel kiiratom: NINCS TÖLTÉS. Mondom OK, most itt hagylak a parkolóban, délután szerelőhöz viszlek. Délután indítok, ismét világít, mondom OK, megvagy. Kiíratom a töltést a menüvel: 13,7V. Mondom, micsoda? Világít a töltéslámpám és van töltés? Motor leállít, újraindít és minden a legnagyobb rendben... Kezd dühíteni :(

Az akku levetele resetet ad minden elektronikanak, ettol javulhat meg. Ebben van egy blokkvazlat a generator vezerleserol:

http://www.hitachi-autoparts.co.jp/eng/products/pdf/alternator.pdf

A "Generated Voltage Command" mondja meg a feszultsegszabalyzonak, mit tegyen, de arra nincs biztos informaciom, hogy ez csak egy ketszintu jel, vagy valami bonyolultabb. Elso korben onnan kihuznek egy vezeteket, es neznem, mi van rajta amikor jo, es amikor rossz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, tegnap a BC kijelzőjén megjelent egy érdekes "köröcske". Gondolom valami LCD hiba, látott már valamelyikőtök ilyet? Félek, hogy "tovább terjed", jelenlegi állapotában is zavar, egyébként. :)

A jobb alsó sarokban látható.

Le is fotóztam:

IMG_20140216_140412_www.kepfeltoltes.hu_

Szia!

Nekem pont ez a jelenség volt amikor vásároltam az autót 2008 decemberében! A csere elég húzós lett volna, így belenyugodtam, hogy ilyen lesz. Alkudtam a kereskedőnél 50 papírt. Lásd nyáron, valószínüleg a meleg hatására elkezdett felszívódni, egyre kisebb lett és eltűnt.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

CIM modul = kormányoszlop modul:

A CIM működésének általános leírása

A CIM (Column Integration Module) a kormányoszlopon elhelyezett modul, amely többek között a gyújtászárat és a villogó- és ablaktörlő-kapcsolót tartalmazza. A következő (részben extra) alrendszereket egyesíti:

Indításgátló, kormánykerék-távirányító, transzponder-antenna, gyújtászár, irányjelző kar, fényszóró/tompított fényszóró kar, Sebességszabályozó kar, információs kijelző kapcsolók, ablaktörlő kar, rádióvevő a kulcs-távvezérléshez, kormányszög-érzékelő, kürtkapcsoló, PEPS (kulcs nélküli hozzájutási és indítórendszer) indítógomb és ESCL (elektromos kormányzár). A CIM a kormányoszlop huzalozás költségeiknek és súlyának csökkentése érdekében került kifejlesztésre.

CIM-vezérlőkészülék

A CIM-vezérlőkészülék két CAN porttal rendelkezik, eggyel a Low-Speed CAN buszhoz és eggyel a High-Speed CAN buszhoz. A High-Speed busz és a Low-Speed busz közötti portként is szolgál a CAN buszok közötti információcsere végett. A saját RF-vevővel / adóval (transzponder) rendelkező gyújtáskulcs kivételével a CIM valamennyi eleme közvetlen (dugaszolt) kapcsolatban áll a CIM-vezérlőkészülékkel, ezért nincs szükségük kiegészítő kábelezésre.

Feszültségmenedzsment, áramellátás, gyújtászár

A feszültségmenedzsment feladatát a CIM-vezérlőkészülék látja el a gépkocsiban. Ez felelős a gyújtászár-információk (a gyújtáskulcs állása) dekódolásáért, valamint az információk CAN-információkénti továbbításáért a gépkocsi többi részéhez, továbbá keménykábelezéssel vezérel a CIM két áramellátó-relét az UEC-ben és REC-ben. Ugyancsak keménykábelezéssel jut el az ACC-jel (gyújtászár 1. állása) az ECM-hez annak érdekében, hogy az hamarabb felgyorsuljon. Ezáltal gyorsabban beindul a motor.

Busz-portok a High-Speed CAN-hoz (HS CAN) és Low-Speed CAN-hoz (LS CAN)

A CIM az adatcserét szolgáló két CAN porttal rendelkezik.

High-Speed CAN motor-rendszerekhez, hajtáslánc-rendszerekhez, indításgátlóhoz stb.

Single Wire (egyvezetékes) Low-Speed CAN karosszéria-rendszerekhez

HS CAN és LS CAN közötti port

A CIM a Low-Speed busz és a High-Speed busz közötti port (áttételező). A kiválasztott busz-információk a Low-Speed busztó a High-Speed buszhoz áramlanak és viszont.

Diagnosztikai port

A CIM-vezérlőkészülék a HS CAN-hoz és az LS CAN-hoz szolgáló CAN diagnosztikai porttal rendelkezik. A HS és LS buszvezetékek a CIM-en keresztül jut a diagnosztikai csatlakozóhoz. Figyelem: A dugasz CIM-ről történő lehúzása esetén megszakad az összeköttetés a HS és LS busz között!

A CIM-kötésben szereplő vezérlőkészülékek külső feszültség- vagy testzárlat miatti sérülésének megakadályozása végett a CIM-vezérlőkészülék mind a HS CAN-hoz, mind az LS CAN-hoz szolgáló belső védőkapcsolóval rendelkezik. A CIM diagnózisa is a CAN busz segítségével megy végbe.

A kormánykerék-távirányító világításának tompítása

A kormánykerék-távirányító gombjai meg vannak világítva. A megvilágítás tompítása az LS CAN által az IPC-től a CIM-hez továbbított információ alapján történik.

Villogók működése

A CIM-vezérlőkészülék az irányjelző kar 4 állását regisztrálja digitális formában. Az irányjelző kar már nem kattan be mechanikusan, hanem bekapcsolt villogók esetén is visszatér alapállásába. A kikapcsolás vagy a kormányszög-érzékelő, vagy a kar másik irányba mozdítása révén történik. A szükséges információk az LS CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől a REC-hez, amely azután meghatározza a villogás frekvenciáját és a kapcsoló teendőjét.

Sebességszabályozás művelet

A CIM-vezérlőkészülék a sebességszabályozás 3 kapcsolóállását regisztrálja digitális formában. A szükséges információk a HS CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől az ECM-vezérlőkészülékhez.

Ablaktörlés művelet

A CIM-vezérlőkészülék az ablaktörlő kar 6 fokozatát regisztrálja digitális formában. A szükséges információk az LS CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől az UEC-vezérlőkészülékhez. Az ablaktörlő kar már nem kattan be mechanikusan, hanem bekapcsolt ablaktörlők esetén is visszatér alapállásába. A kikapcsolás a kar másik irányba mozdítása révén történik.

Kürt művelet

A CIM-vezérlőkészülék regisztrálja a kürtkapcsoló állását. A szükséges információk az LS CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől az UEC-vezérlőkészülékhez.

Indításgátló (Immobiliser 3) művelet

A CIM-vezérlőkészüékbe beépítésre került az indításgátló művelet (Immobiliser 3). A CIM-vezérlőkészülék a feldugott transzponder-antenna segítségével kommunikál a transzponderrel a gyújtáskulcsban, és kiértékeli a transzponder jelét. Ha a gyújtáskulcsot érvényesnek ismeri fel, még ellenőrzi a REC, UEC, IPC-vezérlőkészülék azonosítóit. Ha ebből legalább 2-t érvényesnek ismer fel, folytatódik az engedélyezési művelet az ECM-vezérlőkészülékkel végbemenő kommunikációval, gyújtás BE állásban. Az ECM-vezérlőkészülék az indítás engedélyezését kéri a CIM vezérlőkészüléktől. Sikertelen engedélyezés setén el kel távolítani a gyújtáskulcsot a gyújtászárból, , és a Key IN státus ismételt felismertetésével kell kezdeményezni az új engedélyezést a transzponderen keresztül. A analóg jelek digitális jellé alakítása a CIM-vezérlőkészülék feladata.

Hangszóró művelet

AZ UEC, REC, PA, PEPS, IPS, DIS, SDM, SLM vagy TPMS vezérlőkészülékek felhívására a CIM megszólaltatja a beépített hangszórót. Ez a jel mindegyik művelet számára más-más. Pl. a REC vezérlőkészülék olyan információt küld a CIM-hez, hogy milyen frekvenciával kell megszólalnia a villogó hangjának (normál villogófrekvencia vagy hibás villogólámpa esetén magasabb villogófrekvencia). További műveletek, amelyeknél hangjelzés adására irányuló igény érkezik a CIM-vezérlőkészülékhez, pl. a helyzetjelző bekapcsolása, ajtó, csomagtér vagy hátsó csapófedél nyitva, parkolás segítése, alkalmazkodó sebességszabályozás, ablaktörlő kikapcsolása és szállítási üzemmód kikapcsolása.

Kormánykerék-távirányító művelet (speciális felszereltség)

A CIM-vezérlőkészülék regisztrálja a kormánykerék-távirányító működtetett gombját, és többszörös működtetés esetén mindig a legmagasabb prioritású gomb kerül értékelésre. A szükséges információk a CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől a DIS-vezérlőkészülékhez. Az információ egy része azután a DIS porton át tovább kerül a rádió-vezérlőkészülékhez.

Információs kijelző művelet (speciális felszereltség)

A CIM-vezérlőkészülék regisztrálja az információs kijelző kezelésére szolgáló kapcsoló működtetését. A szükséges információk a CAN-on keresztül jutnak a CIM-vezérlőkészüléktől a DIS-vezérlőkészülékhez.

Kormánykar-állás funkció

A CIM-modul kormányszög-érzékelővel rendelkezik. Ez az érzékelő regisztrálja a kormány pillanatnyi szögállását vagy a pillanatnyi kormánymozgást, és az információt átadja a CIM-vezérlőkészüléknek. A kormányszög-érzékelő jelét a CIM-vezérlőkészülék az irányjelző visszaállítására használja. A kormány szögállására vonatkozó információ a CIM-vezérlőkészüléktől a HS CAN-on keresztül az ABS / ESP-vezérlőkészülékhez jut, amennyiben a gépkocsi ESP-vel rendelkezik (ESP extra felszerelés). A továbbiakban az EHPS hasznosítja az információt. Az ESP változat esetén a "multi-turn" érzékelő a teljes kormánytartományban megadja a pontos szögállást. ESP-vel nem rendelkező gépkocsik esetében egyszerűsített változat kerül beépítésre, amely 360° után ismét 0-nál kezd.

Légzsák gyújtás-jel

A légzsák gyújtóköre a CIM-vezérlőkészülék érintkező-egységén keresztül kapcsolódik a vezetőoldali légzsákhoz (a bekapcsoló gyutacshoz) a kormánykerékben.

Kulcs-távirányítás művelet

A CIM-vezérlőkészülék olyan vevővel rendelkezik, amely fogadja a kulcsról érkező jeleket. A CIM-vezérlőkészülék kiértékeli az információt, és a CAN-on keresztül a REC-hez továbbítja.

Fényszóró / tompított fény művelet

A CIM-vezérlőkészülék regisztrálja a fényszóró-/tompított fény kapcsoló 2 állását. Ezt az információt a CAN-on keresztül továbbítja a CIM-vezérlőkészülék az UEC-vezérlőkészülékhez.

Kulcsreteszelés művelet

A kulcsreteszelési művelet csak automata váltóval szerelt gépkocsik esetében működik. A TCM-vezérlőkészülék a HS CAN-on keresztül továbbítja a választókar pillanatnyi állását a CIM-vezérlőkészülékhez. Ha a választókar "P" helyzetben van, a CIM kikapcsolja a kulcs reteszelését, és a gyújtáskulcsot ki lehet venni.

Önindító ellenőrzése művelet

Amikor a CIM felismeri a gyújtáskulcs "motor indítása" állását, az önindító működtetéséhez szükséges CAN információt küld az ECM-hez. Ez az információ vétele után további busz-információt küld a CIM porton keresztül az UEC-hez, amely azután az ott beépített indítórelét vezérli. Az indítórelé CIM általi közvetlen vezérlése az ECM-hez tett "kerülőút" nélkül nem lenne ésszerű, mivel az ECM dönti el, hogy az önindítót működtetni kell-e (ha a motor már jár, az ECM nem küld az önindító működtetésére irányuló busz-információt az UEC-hez akkor sem, ha a kulcsot "start" állásba fordítják).

ActiveSelect érintőkapcsolók művelet

A CIM regisztrálja az ActiveSelect érintőkapcsolók működtetését a kormánykeréken, és a kapcsolási igényt a HS CAN-on keresztül továbbítja a TCM / MTA-hoz.

Helló.

Én más jellegü kérdést tennék fel. Van egy 2005 -ös h astrám. nagyon jó imádom elégy jó a felszereltsége is de én szeretném még tovább spécizni ha lehet. Érdekelne ha a klimavezérlő egységet autómatáról digit-re cserélném fogja e tudni az UEC és a REC vezérelni vagy egyáltalán be lehet e majd állítani rajta. van benne tempomat,fedélzeti,múltikormány és kúlcsal tudom az ablakot vezérelni. És épp a napokban vettem bele ülésfűtést gyárit kapcsolóval egyyütt. Azt tudom,hogy ez az elakadásjelzővel egybe van épitve így is lehet cserélni. na most ennek a cseréjekor kell majd valamit programozni vagy csak ki kell cserélni,mert azt az infot kaptam,hogy ezeket gyárilag lekábelezik tehát az ülés alatt is ott lessz a kábel a fűtésnek és a kapbsoló kábelcsatlakozása is úgy van kialakítva hogy ez ne legyen akadály. te tudsz e nekem mondani vagy tanácsot adni mit hogyan csináljak.

köszi

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a választ!

Az UHP merre van?

Kb.: a világításkapcsoló alatt, de hogy hozzáférj, le kell venni az alsó kormányburkolatot, és az az alatti burkolatot is. A keresztmerevítőn van egy műanyag tartó, abba van becsúsztatva az UHP, két fül tartja, hogy ne másszon ki.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem pont ez a jelenség volt amikor vásároltam az autót 2008 decemberében! A csere elég húzós lett volna, így belenyugodtam, hogy ilyen lesz. Alkudtam a kereskedőnél 50 papírt. Lásd nyáron, valószínüleg a meleg hatására elkezdett felszívódni, egyre kisebb lett és eltűnt.

Üdv!

Köszi!

Gondoltam, hogy van köze hozzá a hőmérsékletnek, mert akkor kezdett előjönni, mikor a leghidegebbek voltak a hajnalok.

Remélem, hogy nálam is a meleg hatására eltűnik. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap este érdekes dolgok történtek. Vasárnap a BC rejtett menüjében jártam, néztem mennyi üzemanyagom van még, mert már erősen fogyóban volt. Nem tankoltam még, és utána 3 napig állt az autó. Tegnap este indítanék, hát ismét leszívta valami az akksit (mindig a rejtett menü után csinálja, ez már tuti). Akksicsere, majd a szokásosnál hosszabb indítózás után (kb 3mp) beindult. (???) Elindulok, de a sárga szervízkulcs kigyulladt. No problem, a múltkor is az akksi lemerülése, cseréje után volt ilyen (akkor az izzítógyertya ment ki). Óvatosan megyek a kocsival, majd bemelegedés után kicsit nyomnám neki, de harmat gyenge, érezhetően nem megy a turbó. Jajj. Aztán párszor megállok, leállítom, újra sárga kulcs, és ismét csinálja, nincs turbó. Leállításnál nagyon furán megrázza a motor a kasztnit, soha nem tapasztaltam ilyet, mintha valami kiegyensúlyozatlanság lenne. Hibakód csak 007071, külső hőmérsékleti szenzor hiba, de a hőmérő jó értéket mutat. Ismét indít, szervizkulcs már nincs, viszont a tengeralattjáró nem alszik el. Ajjajj... Onnét kb egy km-t mentem a kútig, bementem tankolni, telitank, majd indít és semmi probléma, mintha mi sem történt volna. Utána többször megálltam, ismét indítottam és minden oké volt.

Szerintetek mi a fene lehetett ez??? Mitől rázta meg a kocsit a motor a leállításnál??? Az akksicsere ennyire megzavarhatott volna valamit, hogy még a sárga tengeralattjárót is "rámgyújtotta"? A tankolás mit befolyásolhatott, hogy egyszerre rendbejött minden?

Köszi előre is a szakértést.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap este érdekes dolgok történtek. Vasárnap a BC rejtett menüjében jártam, néztem mennyi üzemanyagom van még, mert már erősen fogyóban volt. Nem tankoltam még, és utána 3 napig állt az autó. Tegnap este indítanék, hát ismét leszívta valami az akksit (mindig a rejtett menü után csinálja, ez már tuti). Akksicsere, majd a szokásosnál hosszabb indítózás után (kb 3mp) beindult. (???) Elindulok, de a sárga szervízkulcs kigyulladt. No problem, a múltkor is az akksi lemerülése, cseréje után volt ilyen (akkor az izzítógyertya ment ki). Óvatosan megyek a kocsival, majd bemelegedés után kicsit nyomnám neki, de harmat gyenge, érezhetően nem megy a turbó. Jajj. Aztán párszor megállok, leállítom, újra sárga kulcs, és ismét csinálja, nincs turbó. Leállításnál nagyon furán megrázza a motor a kasztnit, soha nem tapasztaltam ilyet, mintha valami kiegyensúlyozatlanság lenne. Hibakód csak 007071, külső hőmérsékleti szenzor hiba, de a hőmérő jó értéket mutat. Ismét indít, szervizkulcs már nincs, viszont a tengeralattjáró nem alszik el. Ajjajj... Onnét kb egy km-t mentem a kútig, bementem tankolni, telitank, majd indít és semmi probléma, mintha mi sem történt volna. Utána többször megálltam, ismét indítottam és minden oké volt.

Szerintetek mi a fene lehetett ez??? Mitől rázta meg a kocsit a motor a leállításnál??? Az akksicsere ennyire megzavarhatott volna valamit, hogy még a sárga tengeralattjárót is "rámgyújtotta"? A tankolás mit befolyásolhatott, hogy egyszerre rendbejött minden?

Köszi előre is a szakértést.

Esetleg levegősödik az alacsony nyomású rendszer? Milyen motor van benne? Van üzemanyag szivattyú a tankban? Hosszabb állás után nehezebben indul?

Más ötletem így látatlanban nincs. Akksi merülés gondod megoldódott, vagy még küzdesz vele?

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Esetleg levegősödik az alacsony nyomású rendszer? Milyen motor van benne? Van üzemanyag szivattyú a tankban? Hosszabb állás után nehezebben indul?

Más ötletem így látatlanban nincs. Akksi merülés gondod megoldódott, vagy még küzdesz vele?

Üdv!

Szia! Z17DTH, sosem volt vele semmi gond, mindig pöccre indul. Kivéve persze amikor az akksi megnyekkent...

A generátor esetleges zárlatát még nem volt alkalmam tesztelni. Viszont még mindig furcsa, hogy ha néhány havonta belépek a rejtett menübe, utána rendszerint leszívott akksival találom a kocsit, egyébként meg rendben van.

Az alacsony nyomású rendszerrel kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, nem értek hozzá, de sosem volt baj.

Fura, hogy az akksi csere után közvetlen volt minden. Hogy üa szivattyú van-e a tankban, azt én nem tudom... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. nekem van egy 2005-ös enyoj h atrám. a kérdésem az,hogy sikerűlt hozzá szereznem digitklimás vezérlést és 3 soros GID kijelzőt. Babrás az átalakítása vagy tech 2 vel fel kell programozni. a szoftvert most frisstetem nem régen szervízben. Várom a válaszokat ha valaki tud segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap este érdekes dolgok történtek. Vasárnap a BC rejtett menüjében jártam, néztem mennyi üzemanyagom van még, mert már erősen fogyóban volt. Nem tankoltam még, és utána 3 napig állt az autó. Tegnap este indítanék, hát ismét leszívta valami az akksit (mindig a rejtett menü után csinálja, ez már tuti). Akksicsere, majd a szokásosnál hosszabb indítózás után (kb 3mp) beindult. (???) Elindulok, de a sárga szervízkulcs kigyulladt. No problem, a múltkor is az akksi lemerülése, cseréje után volt ilyen (akkor az izzítógyertya ment ki). Óvatosan megyek a kocsival, majd bemelegedés után kicsit nyomnám neki, de harmat gyenge, érezhetően nem megy a turbó. Jajj. Aztán párszor megállok, leállítom, újra sárga kulcs, és ismét csinálja, nincs turbó. Leállításnál nagyon furán megrázza a motor a kasztnit, soha nem tapasztaltam ilyet, mintha valami kiegyensúlyozatlanság lenne. Hibakód csak 007071, külső hőmérsékleti szenzor hiba, de a hőmérő jó értéket mutat. Ismét indít, szervizkulcs már nincs, viszont a tengeralattjáró nem alszik el. Ajjajj... Onnét kb egy km-t mentem a kútig, bementem tankolni, telitank, majd indít és semmi probléma, mintha mi sem történt volna. Utána többször megálltam, ismét indítottam és minden oké volt.

Szerintetek mi a fene lehetett ez??? Mitől rázta meg a kocsit a motor a leállításnál??? Az akksicsere ennyire megzavarhatott volna valamit, hogy még a sárga tengeralattjárót is "rámgyújtotta"? A tankolás mit befolyásolhatott, hogy egyszerre rendbejött minden?

Köszi előre is a szakértést.

A 007071-es hibakód nagy valószínűséggel a lemerült akku miatt volt. Azt már nekem is dobta lemerült akksinál, de előtte, utána soha.

Ilyenkor a tárolót tele szokta szórni más hibakódokkal, jellemzően ABS, ESP, stb elektromos hibákkal. Ezeket törölni kéne és megnézni Tech2-vel, vagy Opcommal hogy ez után milyen hiba jön vissza. Az alapján már el lehetne indulni.

(Indításkor nekem se mindig indul pöccre. Jellemzően 0,5-2 másodpercet teker az indító. Nem függ a motor hőmérsékletétől és attól sem, hogy mennyit állt a kocsi. Mindig is ilyen volt. Több helyen kérdeztem, mindenhol azt mondták, hogy ez ilyen, nem hiba. Más fórumokon, talán itt is olvastam, hogy többeknek ilyen.)

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tegnap este érdekes dolgok történtek. Vasárnap a BC rejtett menüjében jártam, néztem mennyi üzemanyagom van még, mert már erősen fogyóban volt. Nem tankoltam még, és utána 3 napig állt az autó. Tegnap este indítanék, hát ismét leszívta valami az akksit (mindig a rejtett menü után csinálja, ez már tuti).

Ha ez igy van, akkor ne a generatort gyanusitgasd, hanem a rejtett menu utan merd a leadott aramot az akkun. Ha tul magas, akkor a biztositekok kiszedegetesevel kideritheto, hol van fogyasztas.

Egy buktato van, hogy ha a muszer bekotesehez leveszed az akkurol a kabelt, akkor valoszinuleg elmulik a hiba. Azt probald ki, hogy allo motornal, mar bekotott muszerrel mesz a rejtett menube, hatha akkor is csinalja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. nekem van egy 2005-ös enyoj h atrám. a kérdésem az,hogy sikerűlt hozzá szereznem digitklimás vezérlést és 3 soros GID kijelzőt. Babrás az átalakítása vagy tech 2 vel fel kell programozni. a szoftvert most frisstetem nem régen szervízben. Várom a válaszokat ha valaki tud segíteni.

Errol mar volt szo korabban: nem eleg a fentiek csereje, vannak meg plusz szenzorok, es talan a kompresszor, vagy valami a kornyeken is mas.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Z17DTH, sosem volt vele semmi gond, mindig pöccre indul. Kivéve persze amikor az akksi megnyekkent...

A generátor esetleges zárlatát még nem volt alkalmam tesztelni. Viszont még mindig furcsa, hogy ha néhány havonta belépek a rejtett menübe, utána rendszerint leszívott akksival találom a kocsit, egyébként meg rendben van.

Az alacsony nyomású rendszerrel kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, nem értek hozzá, de sosem volt baj.

Fura, hogy az akksi csere után közvetlen volt minden. Hogy üa szivattyú van-e a tankban, azt én nem tudom... :)

A z17dth ban nincs szivattyú a tankban, hanem 3 lépcsős magasnyomású szivattyúja van, az végzi el az üzemanyag felszívását a tankból. Ezek a jellemzően nem egy fordulatra induló motorok.

Elvileg a kulcs kivétele után a kp zár, esetleges riasztó kivételével minden alaphelyzetre kell hogy álljon. Esetleg utólagosan beépített elektromos dolog? Elvileg a titkos menü csak a can buszon megjelenő adatokat jeleníti meg. Semmi plusz dolgot nem kapcsol be. De lehet, hogy rosszul okoskodom. De azért Cserenkovnak is addig okoskodtunk amíg meg lett a megoldás :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.