Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Ma indultam Siofokra, gondoltam bekapcsolom a klimat. Csak fujja a meleget, jon az egett szag, latom, hogy fustol a motorhaz. Azonnal elzartam a klimat, gondolom, leegett a klima motorja. Nincs annak biztositekja? Mire szamithatok? Szazezres vagy parezres moka lesz? Valoszinusithetoen mi ment tonkre? Kosz a valaszt es bocs az ekezetnelkuli mobilnetert.

A klímának nincs motorja, mert a klímát az (autó)motor hajtja. ;)

Két dolgot tudnék elképzelni, de inkább csak egyet, amitől füstöt láttál:

- leégett a kompresszor kuplung tekercse és ez füstölt. Ezt azért zárnám ki, mert egyrészt van olvadó biztosítója, másrészt van benne hőbiztosító, amely kb 180 fok körül kiold (örökre), harmadrészt amikor kikapcsoltad a klímát, akkor megszűnt a füst, így viszonylag kicsi rá az esély, hogy ez volt

- megszorult a kompresszor és a kuplung rákapcsolásakor (klíma bekapcs.) megcsúszott rajta a hosszbordás szíj, amitől az füstölt. Nézd meg, hogy a hosszbordás szíj nem serült-e? Mert ha elszakad, akkor nincs töltés és vízkeringés, ami külön-külön is elég kellemetlen dolog

Módosítva : grep
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Észrevettétek már, hogy ha sötétben bent ültök az autóban, kiveszitek a kulcsot a gyújtáskapcsolóból és miután a beltér világítás lekapcsolt még világít a kilincsvilágítás, az ablakmozgató kapcsolói és halványan a kormány kapcsolók?

De ha kiszállok az autóból egyből lekapcsol mindent.

Honnan tudja hogy bent ülök? Az ülésfoglaltság jelzésből, vagy az ajtónyitást érzékeli?

Link to comment
Megosztás:

Észrevettétek már, hogy ha sötétben bent ültök az autóban, kiveszitek a kulcsot a gyújtáskapcsolóból és miután a beltér világítás lekapcsolt még világít a kilincsvilágítás, az ablakmozgató kapcsolói és halványan a kormány kapcsolók?

De ha kiszállok az autóból egyből lekapcsol mindent.

Honnan tudja hogy bent ülök? Az ülésfoglaltság jelzésből, vagy az ajtónyitást érzékeli?

Pl. nem nyitod ki az ajtót? ;)

A vezető ülés alatt nincs ülésfoglaltság érzékelő.

Link to comment
Megosztás:

Észrevettétek már, hogy ha sötétben bent ültök az autóban, kiveszitek a kulcsot a gyújtáskapcsolóból és miután a beltér világítás lekapcsolt még világít a kilincsvilágítás, az ablakmozgató kapcsolói és halványan a kormány kapcsolók?

De ha kiszállok az autóból egyből lekapcsol mindent.

Honnan tudja hogy bent ülök? Az ülésfoglaltság jelzésből, vagy az ajtónyitást érzékeli?

Ég az kiszállva is....Ha van garázsod, ott jól látszik...persze vak sötétben....;)

Pl. nem nyitod ki az ajtót? ;)

A vezető ülés alatt nincs ülésfoglaltság érzékelő.

Az enyém mindig figyelmeztet az öv bekapcsolására. Vagy az autó beindításakor alapesetben a vezető oldalt mindig figyelmezteti? Annak ellenére, hogy nem ül senki az ülésben? Ezt holnap kipróbálom... ;)

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

A klímának nincs motorja, mert a klímát az (autó)motor hajtja. ;)

Két dolgot tudnék elképzelni, de inkább csak egyet, amitől füstöt láttál:

- leégett a kompresszor kuplung tekercse és ez füstölt. Ezt azért zárnám ki, mert egyrészt van olvadó biztosítója, másrészt van benne hőbiztosító, amely kb 180 fok körül kiold (örökre), harmadrészt amikor kikapcsoltad a klímát, akkor megszűnt a füst, így viszonylag kicsi rá az esély, hogy ez volt

- megszorult a kompresszor és a kuplung rákapcsolásakor (klíma bekapcs.) megcsúszott rajta a hosszbordás szíj, amitől az füstölt. Nézd meg, hogy a hosszbordás szíj nem serült-e? Mert ha elszakad, akkor nincs töltés és vízkeringés, ami külön-külön is elég kellemetlen dolog

Koszi. Ez pesten tortent, azota 100 kmt jottunk, kb vegig dugoban, neztem a vizhofokot, vegig ok volt. A hosszbordast hogy tudom ellenorizni? Felulrol ranezve csak egy kis resze latszik. Nem ertek hozza, szetszedni tuti nem fogom. Inditsam be a motort es nezzem, h egyenletesen fut-e a szij? Ha ok a dolog, raindiyhatom ujra a klimat? Lehetseges, hogy ujra megszorul, ami egyszer mar megszorult? Ugy ertem, szted nagyobb-e ra igy az esely? Koszi a valaszt elore is.

Szerk: kimentem ellenorizni, hosszbordas ok, rainditottam a motort aztana szellozest aztan a klimat. Minden ok, fust nincs es hut. Ha ezt tudom, tegnap is klimaztam volna a 34 fokban. Letezik hogy egyszeri megszorulas volt, aztan minden ok? Elotte utoljara 5 napja volt klima kapcsolva, de hat van, h 1 honapig sem kapcsoljuk be, cdak neha a kenes miatt.

Megint bocs, h nincs ekezet.

Módosítva : dsteel
Link to comment
Megosztás:

Ég az kiszállva is....Ha van garázsod, ott jól látszik...persze vak sötétben.... ;)

Igen, van garázsom.

Ezen kívül éjjel fél 11-kor kint is elég sötét van ahhoz, hogy látszódjon. Ha nem így lenne, nem írtam volna.

És nem ég! Többször kipróbáltam tegnap éjjel, ezért lepődtem meg és ezért írtam erről. Különben nem tulajdonítottam volna neki jelentőséget.

Ha azt állítod, hogy hazudok, gyere ide és nézd meg! Hidd el van annyi IQ-m hogy el tudom dönteni hogy egy lámpa világít-e vagy sem!

Link to comment
Megosztás:

Akkor válaszolnék saját magamnak:

Ha leveszem a gyújtást és bent ülök az autóban világít a kilincsvilágítás, az ablakemelő gombjai és a kormány gombjai. Kb 8-10 percig bent ültem, a helyzet nem változott. Gondolom addig nem is változna, amíg le nem telik az az idő (20-30 perc?) amíg a fogyasztókat le nem kapcsolja. (Ezt nem vártam végig.) Sőt, 8-10 perccel a kulcs gyújtáskapcsolóból történő kihúzása után az ablak fel-le húzás is működik. (Pont nemrég kérdezte itt valaki.)

Viszont, ahogy kinyitom az ajtót, abban a pillanatban lekapcsolja a világításokat és onnantól az ablakmozgatás sem lehetséges.

Tehát az ajtónyitás alapján érzékeli, pontosabban következtet rá, hogy bent ülök a kocsiban.

Ezt bebizonyítandóan kibabráltam vele: a lehúzott ablakon keresztül nyúltam be és ráadtam a gyújtást, majd levettem és kihúztam a kulcsot. Az említett világítások működtek, ahogy az ajtót nyitottam levett mindent.

Csak mellékes észrevételem, hogy kulcs behelyezése nélkül, ha CD-t tolok a rádió nyílásába, ezt érzékelve is automatikusan bekapcsol a fejegység. Eddig soha nem próbáltam így.

Link to comment
Megosztás:

Igen, van garázsom.

Ezen kívül éjjel fél 11-kor kint is elég sötét van ahhoz, hogy látszódjon. Ha nem így lenne, nem írtam volna.

És nem ég! Többször kipróbáltam tegnap éjjel, ezért lepődtem meg és ezért írtam erről. Különben nem tulajdonítottam volna neki jelentőséget.

Ha azt állítod, hogy hazudok, gyere ide és nézd meg! Hidd el van annyi IQ-m hogy el tudom dönteni hogy egy lámpa világít-e vagy sem!

Jaj, ne már...:)

ne kapd fel a vizet! nem meghazudtolni akarlak, de az enyém ég kiszállva, bezárva, reteszelve...és kb 2 percig világítanak a kormány, ablakemelő gombjai. Én ezért írtam, hogy lehet, nem látod, mert nagyon halványan égnek, és igen sötétnek kell lenni(ezért a garázs) ahhoz, hogy észre lehessen venni...

Bocs, ha a lelki világodba gázoltam...;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ok. De én tegnap is akárhogy figyeltem ajtónyitás után a leghalványabban se ég.

Akkor nem tudom mi a különbözőség oka. Csinálok videót....ma megmértem, a bezárás után 30mp után kialszik minden....de addig az én autómban minden amit felsoroltál világít....

Link to comment
Megosztás:

Akkor válaszolnék saját magamnak:

Ha leveszem a gyújtást és bent ülök az autóban világít a kilincsvilágítás, az ablakemelő gombjai és a kormány gombjai. Kb 8-10 percig bent ültem, a helyzet nem változott. Gondolom addig nem is változna, amíg le nem telik az az idő (20-30 perc?) amíg a fogyasztókat le nem kapcsolja. (Ezt nem vártam végig.) Sőt, 8-10 perccel a kulcs gyújtáskapcsolóból történő kihúzása után az ablak fel-le húzás is működik. (Pont nemrég kérdezte itt valaki.)

Viszont, ahogy kinyitom az ajtót, abban a pillanatban lekapcsolja a világításokat és onnantól az ablakmozgatás sem lehetséges.

Tehát az ajtónyitás alapján érzékeli, pontosabban következtet rá, hogy bent ülök a kocsiban.

Ezt bebizonyítandóan kibabráltam vele: a lehúzott ablakon keresztül nyúltam be és ráadtam a gyújtást, majd levettem és kihúztam a kulcsot. Az említett világítások működtek, ahogy az ajtót nyitottam levett mindent.

Csak mellékes észrevételem, hogy kulcs behelyezése nélkül, ha CD-t tolok a rádió nyílásába, ezt érzékelve is automatikusan bekapcsol a fejegység. Eddig soha nem próbáltam így.

Viszont az ablakmozgatás gyújtás nélkül csak akkor működik ha van REC modul, mert nekem nem megy, mert nincs modulom.

A világítás így van ahogy írtad, nálam is.

Link to comment
Megosztás:

No megjott, gond nelkul mukodik, teljesen korrekt darab, plane ennyiert. A kerdes ugyis az, mit, es milyen szoftverrel csihol ki belole az ember :)

Normalis, de egy ora mulva lezarja magat, ha bekapcsolva marad. Amugy egyszeru tesztelni: huzd ki a radiot, es ha ugy is merul, akkor nem o volt :)

Szia!

Milyen programot mellékeltek hozzá? Nekem is úton van egy elm327 mini v 1,5, android torque scan programmal. A program tud magyarul? Egy pár sort írhatnál róla, ha van kedved meg időd :icon1:

Szép napot :D

Link to comment
Megosztás:

Milyen programot mellékeltek hozzá? Nekem is úton van egy elm327 mini v 1,5, android torque scan programmal. A program tud magyarul? Egy pár sort írhatnál róla, ha van kedved meg időd :icon1:

Semmilyet, dugig van a net programmal, az ingyenestol a gatyarafizetosig... Gondolom a Torque-bol nem a fizetoset adjak melle :)

Egyebkent azzal probaltam ki, de semmi kulonleges buveszkedest nem vegeztem vele; az Opcom-nal hivatalbol kevesebbet kell tudjon, hiszen az OBD szabvany messze nem tartalmaz minden adatot.

A magyart nem neztem, de ha velem egy program magyarul probalkozik, egybol atallitom angolra. Meg a windowsok magyaritasa is tele van erthetetlen dolgokkal, pedig ott elvileg lenne penz es hozzaertes is.

Link to comment
Megosztás:

Semmilyet, dugig van a net programmal, az ingyenestol a gatyarafizetosig... Gondolom a Torque-bol nem a fizetoset adjak melle :)

Egyebkent azzal probaltam ki, de semmi kulonleges buveszkedest nem vegeztem vele; az Opcom-nal hivatalbol kevesebbet kell tudjon, hiszen az OBD szabvany messze nem tartalmaz minden adatot.

A magyart nem neztem, de ha velem egy program magyarul probalkozik, egybol atallitom angolra. Meg a windowsok magyaritasa is tele van erthetetlen dolgokkal, pedig ott elvileg lenne penz es hozzaertes is.

Szia!

Kicsit érteni angol, csak lenni lusta :D Op-com-m van, csak gondoltam veszek egy ilyet, mert a leírás szerint elég sok élőadat olvasására képes, és olcsóbb mint egy kijelző csere a bc-hez. Azon kívül hibakódot olvas, töröl. Majd ha megérkezett még beszélünk róla, meg a progikról, ha megosztod a tapasztalataidat velem.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Kicsit érteni angol, csak lenni lusta :D Op-com-m van, csak gondoltam veszek egy ilyet, mert a leírás szerint elég sok élőadat olvasására képes, és olcsóbb mint egy kijelző csere a bc-hez. Azon kívül hibakódot olvas, töröl. Majd ha megérkezett még beszélünk róla, meg a progikról, ha megosztod a tapasztalataidat velem.

A ketyere lelke egy mikrokontroller, de az egesz onmagaban csak egy interfesz (Astra H eseten) a CAN busz es a kulvilag kozott, es elsosorban az OBD szabvany szerinti adatok kiolvasasara kepes.

Az eredeti EM327-bol (http://www.elmelectronics.com/obdic.html#ELM327) nincs is 1.5-os verzio, azt kinai barataink hackeltek. Ha mar ugyis ott log az ember a CAN buszon, akkor persze nem csak az OBD szabvany szerinti dolgokat lehet kiolvasni, viszont ez mar a programon mulik, akarcsak az adatok tarolasa, kirajzolasa es egyeb manipulalasa.

Lehet hazilag is kozvetlenul piszkalni az ELM327-et, itt vannak a parancsok es a leirasuk:

http://elmelectronics.com/ELM327/AT_Commands.pdf

http://elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf

Az eb pedig ott van elasva, hogy ezek kozul melyik program mit es hogy hasznal, mit hoz ki beloluk.

Megosztom szivesen, amit tudok, de ahogy mondtam, egyelore eppen csak kiprobaltam, konkret szukseg nem volt meg ra. De arra pl. tokeletes, hogy a hutoviz homersekletet szep nagy szamokkal kiirja egy androidos akarmire; telen majd talan bevetem ilyen uzemmodban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Használtan vettem az autómat és a srác akitől elhoztam minden figyelmeztető hangjelzést lenémított. (biztonsági öv, index, égve maradt fényszóró, nyitva maradt ajtó stb.) Eddig nem zavart, de mivel már másodjára szívatott meg az égve maradt lámpa úgy gondolom csak kellenének ezek a figyelmeztető hangok, mert ezek szerint engem kell figyelmeztetni ilyesmire. :P Mi lehet a megoldás? Mit tegyek, hogy újra megszólaljanak ezek? Hol lehet egyáltalán kikapcsolni ezeket? Bocsánat a láma kérdésért, de erről fogalmam sincs...

Köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

A ketyere lelke egy mikrokontroller, de az egesz onmagaban csak egy interfesz (Astra H eseten) a CAN busz es a kulvilag kozott, es elsosorban az OBD szabvany szerinti adatok kiolvasasara kepes.

Az eredeti EM327-bol (http://www.elmelectronics.com/obdic.html#ELM327) nincs is 1.5-os verzio, azt kinai barataink hackeltek. Ha mar ugyis ott log az ember a CAN buszon, akkor persze nem csak az OBD szabvany szerinti dolgokat lehet kiolvasni, viszont ez mar a programon mulik, akarcsak az adatok tarolasa, kirajzolasa es egyeb manipulalasa.

Lehet hazilag is kozvetlenul piszkalni az ELM327-et, itt vannak a parancsok es a leirasuk:

http://elmelectronics.com/ELM327/AT_Commands.pdf

http://elmelectronics.com/DSheets/ELM327DS.pdf

Az eb pedig ott van elasva, hogy ezek kozul melyik program mit es hogy hasznal, mit hoz ki beloluk.

Megosztom szivesen, amit tudok, de ahogy mondtam, egyelore eppen csak kiprobaltam, konkret szukseg nem volt meg ra. De arra pl. tokeletes, hogy a hutoviz homersekletet szep nagy szamokkal kiirja egy androidos akarmire; telen majd talan bevetem ilyen uzemmodban.

Szia!

Ehhez a mélységhez én nem lusta, hanem hülye vagyok :D Nekem ennél sokkal egyszerűbb felhasználói elképzeléseim vannak vele. Nem értek én ezekhez a dolgokhoz, csak mutassa meg azt amire kíváncsi vagyok, és a kijelzőn nem jelenik meg. A fejlesztésben magad maradsz részemről :D Ahogy néztem a torque leírását, már az többet közöl mint elég :D És nem mellesleg nem kell laptop, elég a telefon :D

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Ahogy néztem a torque leírását, már az többet közöl mint elég :D És nem mellesleg nem kell laptop, elég a telefon :D

Laptop nem kell, csak szerencse :) Ami nem resze az OBD protokollnak, annal kocsifuggo, hogy mukodik-e; azt hiszem, az olajhomersekletet neztem, es azt pl. nem irta ki.

Tehat amit mondanak egy programrol, azt akkor kell elhinni, ha kiprobalva is ugy van :)

Link to comment
Megosztás:

Laptop nem kell, csak szerencse :) Ami nem resze az OBD protokollnak, annal kocsifuggo, hogy mukodik-e; azt hiszem, az olajhomersekletet neztem, es azt pl. nem irta ki.

Tehat amit mondanak egy programrol, azt akkor kell elhinni, ha kiprobalva is ugy van :)

Nem tudom, hogy méri-e a z17dth az olaj hőmérsékletet, mert ha nincs szenzor......

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos előjött egy hibajelenség az autómnál. A probléma, hogy egyik tompított világítás sem működik. Csak a helyzetjelző és a távolsági, de a tompított nem, egyik sem. Nem tudtam még tesztelni, de gondolom biztosíték és izzó kizárva (kicsi a valószínűsége, hogy mindkettő megy ki egyszerre (jobb-bal)). Világításkapcsolóra gyanakszom még vagy valami központi vezérlő elektronikára (ha van ehhez ilyen). A kapcsolóval kapcsolatban annyi még a kérdés, hogy a fóliázott része levehető valahogy, mert hasonlót nem találok mint az enyém és sajnos újat sem találtam még.

Ha tapasztalt valaki hasonlót kérem segítsen.

Nagyon köszönöm! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyan hibával, hogy a multikormány gombokat téveszti az autó?

A baloldali görgőnél a menü lapozása egyik irányba működik /görgő fel/, a másik irányba /görgő le/ belép a menübe (ezt a görgő megnyomásával kellene tennie, de arra nem reagál semmit.)

A telefont nem lehet felvenni, lerakni.

A jobb oldalon a hangerőállítóval néha csatornát vált a rádióban, néha működik rendesen.

Tegnap a duda megnyomásával is csatornát váltott a rádión!!! Gyújtás le, újraindítás, és működik a duda.

A kapcsolót kivettem, és az ellenállások a megadott értéken belül vannak, tehát a gombok jók.

OP-COM-al ellenőrizve látszik, hogy rosszul működnek a gombok.

Beállítás, szoftver, vagy CIM-modul hiba lehet?

Nemrég vettem az autót, és ez azóta ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találkozott már valaki olyan hibával, hogy a multikormány gombokat téveszti az autó?...

Ajaj. :( Nagyon CIM-modul gyanúsnak tűnik, ahogy leírtad...

Olyan egyébként nekem is volt, pont a bal oldali kormánykapcsolóval, hogy a menübe belépéskor csatornát váltott a rádión. De nem mindig, csak néha fordult elő. Kivettem a kapcsolót, szétszedtem, kontakt sprayvel kipucoltam, visszaraktam, azóta nem fordult elő ilyen. De nálad komolyabb lehet a gond, mivel a kormánykapcsolónak csak a CIM-modulban van bármilyen összeköttetése a dudával.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.