Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Kedves Mindenki,

Kérném tanácsát segítségét akinek volt hasonló gondja. Fogy a víz a hűtő rendszerből! Korábban orvoslásra került egy probléma, az utastéri radiátor tömítésénél folyt a hűtővíz, ez orvosolva lett, belül kiszáradt minden. Sajnos a víz ha nem is oly ütemben mint korábban de a tartályból láthatóan fogy. Elképzelhető a hengerfej tömítés, netán bejut a víz az égéstérbe vagy lehet más ok is?? A víz bejutásának milyen jelei vannak? Ugyanis az olaj nem habos, nem vizes, a kipufogó gáz nem fehéres színű, de ettől független elképzelhető a probléma? Hogyan lehet kideríteni a víz fogyasztás okát, komolyabb motor megbontás nélkül? A vízszint a tartályban heti fél centit csökken kb heti 130km autózás után. Akinek volt hasonló gondja kérem írjon.

Előre is köszönve.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Mindenki, Kérném tanácsát segítségét akinek volt hasonló gondja. Fogy a víz a hűtő rendszerből! Korábban orvoslásra került egy probléma, az utastéri radiátor tömítésénél folyt a hűtővíz, ez orvosolva lett, belül kiszáradt minden. Sajnos a víz ha nem is oly ütemben mint korábban de a tartályból láthatóan fogy. Elképzelhető a hengerfej tömítés, netán bejut a víz az égéstérbe vagy lehet más ok is?? A víz bejutásának milyen jelei vannak? Ugyanis az olaj nem habos, nem vizes, a kipufogó gáz nem fehéres színű, de ettől független elképzelhető a probléma? Hogyan lehet kideríteni a víz fogyasztás okát, komolyabb motor megbontás nélkül? A vízszint a tartályban heti fél centit csökken kb heti 130km autózás után. Akinek volt hasonló gondja kérem írjon. Előre is köszönve.

a hűtőrendszer összes bilincsét cseréld le új aba bilincsekre nekem emiatt kellett motort cserélnem

Link to comment
Megosztás:

Hali,

Nem értem, hogy jön a motor csere a bilincs cserékhez? Megfőzted a motort, vagy miért kellett motort cserélni?? Egyébként szart se látok víz folyást sehol már párszor átnéztem, egy pötty vizet sem sehol, már mondtak tágulási tartály sapka cserét. Közel forrponti állapotban lévő víz egy nyomás alatt lévő rendszerből kilép annak jele van, nem is kicsi, de én egy bilincs, csatalakozás mellett sem látok nedves, párás felületet. Egyébként köszönöm a hozzászólást és ötletet.

Link to comment
Megosztás:

Hali,

Nem értem, hogy jön a motor csere a bilincs cserékhez? Megfőzted a motort, vagy miért kellett motort cserélni?? Egyébként szart se látok víz folyást sehol már párszor átnéztem, egy pötty vizet sem sehol, már mondtak tágulási tartály sapka cserét. Közel forrponti állapotban lévő víz egy nyomás alatt lévő rendszerből kilép annak jele van, nem is kicsi, de én egy bilincs, csatalakozás mellett sem látok nedves, párás felületet. Egyébként köszönöm a hozzászólást és ötletet.

Nálam detto ugyanez a probléma!!!!

A víz fogy, az olaj tiszta, a víz tiszta, a motor nem melegszik, és mindennek nincs látható nyoma, kivéve a tágulási sapkánál, ahol ténylegesen elmegy a víz ..... Én a következőre tippelek, de csak hétvégén tudom az elméletet gyakorlatra váltani.

Amikor megvettem a kocsit, már akkor gond volt a fűtéscsappal. Nos nekem is tanácsoltak minden jót, így elkezdtem a a sor elején az ötleteket megvalósítani. Hűtő tisztítás. Nos ennek az lett az eredménye, hogy a csap végleg beadta az unalmast. Leengedtem kb. 8 liter vizet, a csap zárt, visszatöltöttem kb 6-7 litert. Azóta folyamatosan levegős a rendszer.

Most jön majd a csap csere, és meglátjuk az eredményt. Remélem ez a gond, mert a motort megbontatni most nem lenne "kedvem".

Link to comment
Megosztás:

Hali,

Nem értem, hogy jön a motor csere a bilincs cserékhez? Megfőzted a motort, vagy miért kellett motort cserélni?? Egyébként szart se látok víz folyást sehol már párszor átnéztem, egy pötty vizet sem sehol, már mondtak tágulási tartály sapka cserét. Közel forrponti állapotban lévő víz egy nyomás alatt lévő rendszerből kilép annak jele van, nem is kicsi, de én egy bilincs, csatalakozás mellett sem látok nedves, párás felületet. Egyébként köszönöm a hozzászólást és ötletet.

Tény, hogy a bilincs csere millióból egyszer (se) hoz megoldást. Azt vagy meg kell húzni vagy a bilincs vágja el a tömlőt, de akkor meg nem a bilincset kell cserélni.

Ha egy bilincskötés miatt szép sunyiban eltűnik a hűtőközeg, akkor bizony szépen meg lehet főzni a motort anélkül, hogy azt a hőfokmérés jelezné. Eltűnik a közeg, ami a termelődő hőt elvezetné a hűtőre ill. a hőm. távadóhoz. Ez történhetett vele is.

A gyors párolgás miatt folyást én sem láttam, pedig 22 liter víz fogyott 1200 km-en. Elég nehéz volt meglátni a rózsaszínes nyomát, főleg, hogy ilyen mennyiségben egyszerű csapvíz került bele. Minden cserélve, megtisztítva és még most is jó.

És ha már úgyis bontani kellett a hozzáférés miatt, hát ki lett takarítva az EGR szelep és környéke.

Link to comment
Megosztás:

Tény, hogy a bilincs csere millióból egyszer (se) hoz megoldást. Azt vagy meg kell húzni vagy a bilincs vágja el a tömlőt, de akkor meg nem a bilincset kell cserélni.

Ha egy bilincskötés miatt szép sunyiban eltűnik a hűtőközeg, akkor bizony szépen meg lehet főzni a motort anélkül, hogy azt a hőfokmérés jelezné. Eltűnik a közeg, ami a termelődő hőt elvezetné a hűtőre ill. a hőm. távadóhoz. Ez történhetett vele is.

A gyors párolgás miatt folyást én sem láttam, pedig 22 liter víz fogyott 1200 km-en. Elég nehéz volt meglátni a rózsaszínes nyomát, főleg, hogy ilyen mennyiségben egyszerű csapvíz került bele. Minden cserélve, megtisztítva és még most is jó.

És ha már úgyis bontani kellett a hozzáférés miatt, hát ki lett takarítva az EGR szelep és környéke.

Nekem ugyan ez a hibám volt. Az egész akkor kezdődött mikor a vezérléscserekor, szépen kicseréltettem a vízpumpát is. Csere után, mivel előtte is csak hébe hóba néztem, mikor észrevettem, hogy fogy pótoltam. Aztán tankolásonként ( 400- 500 km) 2-3 dl vizet töltöttem utána. Következő olajcsere alkalmával szerelővel megnézettem. Akkor derült ki, hogy a vízpumpánál, amiben nem volt még 20 000 km sem csepeg, és csak ha már bizonyos hőfokon van a motor. Pumpa cserélve, mindjárt a termosztát is cserére került. Na azóta megint eltelt 1-2 olajcsere. Legfőképpen télen, töltögettem, nem sokat de kellett. A vízhőfok az új termosztátnak köszönhetően a korábbi majdnem 90 fok helyett 80 felett van éppen. ( megint cserés lesz). Viszont a cserélt pumpa is csepeg kicsit, most már 4-5 tankolás kell 2 dl víz fogyásához. Ez ilyen, én már megszoktam.

Megint nem akarok 1x ezret kiadni vízpumpára egyenlőre.

130 000 körül jár a kocsi már. A következő vezérléscseréig remélem kihúzza.

Viszont, egyre több dolog kezd berezonálni a dízelbe, mármint az utastérbe, erre van valakinek valami ötlete? Pl. a váltón a hátramenet kapcsolója is zörög... és legfőképpen a középső szélvédő párátlanító zörög, már félig kivettem a helyéről, így elviselhető.....

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

szerintettek az adagoló vezérő hibája okozhat-e turbónyomás problémákat, y17dt a motorkód, és amióta meg lett javítva a vezérlő, dobálja a p1125 hibát, cserélve lett a turbó vezérlő szelep is, de továbbra is, Azért gyanús mert a hiba mindég 4km megtétele után íródik be, mintha akkor a motor bemelegedése után változna a befecskendezés mennyisége, és már jön is a hiba. Ez hosszú útszakaszra igaz munkából hazafelé menet hidegen indítva az autót. Ha a városból utazom kifele, akkor a motor bemelegszik, és nem jön elő a hiba. Arra gondolok, hogy valamilyen belső tápegység vagy referencia feszültség nem stabil ha pl. változik az előtöltés, és ez épp elég, hogy megterhelje a tápot és rosszul mérje pl. a töltőnyomást.

Link to comment
Megosztás:

tisteletem,tegnap megyek az y17dtl-mel az m0 uj részén elkezdi a drága a rángatodzást mint amikor az ad. el.kezd betojni, elértem a célomhoz de már a babszem nem fért volna oda, megnéztem üres a tágulási tartály feltöltöttem azota nincs rángatás. kérdésem ,lehet a két dolognak egymáshoz köze?

Link to comment
Megosztás:

tisteletem,tegnap megyek az y17dtl-mel az m0 uj részén elkezdi a drága a rángatodzást mint amikor az ad. el.kezd betojni, elértem a célomhoz de már a babszem nem fért volna oda, megnéztem üres a tágulási tartály feltöltöttem azota nincs rángatás. kérdésem ,lehet a két dolognak egymáshoz köze?

Előtte mikor nézted a vizet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha van valakinek ötlete a következőre, kérem ossza meg.

A jelenlegi probléma a következő: ég a szervízlámpa, kód: 0335 -főtengely holtpont-jeladó diszfunkció.

Leírom az előzményeket, hogy ne kelljen visszaolvasgatni:

A kocsit tavaly novemberben vettem, 1,7 DTI 2000 novemberi kiadás 2001-es modellév . Vétel után cserélve lett: görgők, vízpumpa, vezérműszíj, 6pk szíj,szűrők, motorolaj (Elf Comp. 10w40 td)

A motorolajcsere után a motorolaj szintje megemelkedett, de nem volt vizes, vagy gázolajos. Leszívtuk a felesleget, és nem változott ezt követően a szint.

A víz fogyott a tartályból, amikor ment a fűtés, akkor jobban.

Decemberben kigyulladt a szervízlámpa, kódok 0335,0336 és 0380 (izzítógyertya) Ha leállítottam a motort, általában elaludt, alkalmanként kigyulladt, majd elaludt. A motor fordulatszámában, erejében változás ilyenkor nem volt. Két-három alkalommal a kigyulladáskor mitha nem kapott volna üzemanyagot, rántott egyet, majd a kocsi mögött füstpamacs jelent meg. Kicseréltem a jeladót januárban (Facet). Ezt követően is kigyulladt a lámpa, ugyanezekkel a hibakódokkal, de semmi egyéb "tünetet" nem tapasztaltam.

Másfél hónapja egy reggel indításkor az önindító nem forgatta át a motort, hanem elpörgött. Kicseréltettem a keféket. Ez után is elpörgött, általában hideg indításkor. A bendixet is kicserélték, de a hiba még mindig megvolt. Mielőtt egy alaposabb vizsgálatra ott tudtam volna hagyni az autót, a kocsi nem indult. A motor megszorult. Ok: a vezérműtengelyeket öt ponton a hengerfejhez rögzítő hidak belső felültén olyan lerakódás volt, mint a ragasztó. Megfogta a tengelyeket, ezért nem forgott át a motor. Azt mondták, hogy vagy a motorolaj hamis ( olajakkal, szűrőkkel kereskedő ismerőstől vettem, a felesége nálunk dolgozott még akkoriban, nem hiszem, hogy kockára tenné a hírnevét egy kisvárosban, plusz az olaj sem volt occsójáért, 5L több mint 9000 ft volt) vagy kimosott valami lerakódást a motorból a motorolaj (lehet, hogy sokat állt a kocsi).

Két szelepet cserélni kellett, a vezérműszíj megnyúlt, avezérlés elmászott. A hengerfejet nyomáspróbázták, szelepfészkeket süllyesztették és a hengerfejet síkba köszörülték. Cserélték a szelepszár szimmeringeket, és a hengerfejtömítést. Kitakarították a motort, lezárták az egr szelepet, összerakták, ment az autó. Kb 200 km-t.

Most elindítom a motort, elalszik minden, majd pár másodperc múlva kigyullad a szervízlámpa a 0335 kóddal.

Ez valami vezérlés programozási hiba is lehet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha van valakinek ötlete a következőre, kérem ossza meg.

A jelenlegi probléma a következő: ég a szervízlámpa, kód: 0335 -főtengely holtpont-jeladó diszfunkció.

Leírom az előzményeket, hogy ne kelljen visszaolvasgatni:

A kocsit tavaly novemberben vettem, 1,7 DTI 2000 novemberi kiadás 2001-es modellév . Vétel után cserélve lett: görgők, vízpumpa, vezérműszíj, 6pk szíj,szűrők, motorolaj (Elf Comp. 10w40 td)

A motorolajcsere után a motorolaj szintje megemelkedett, de nem volt vizes, vagy gázolajos. Leszívtuk a felesleget, és nem változott ezt követően a szint.

A víz fogyott a tartályból, amikor ment a fűtés, akkor jobban.

Decemberben kigyulladt a szervízlámpa, kódok 0335,0336 és 0380 (izzítógyertya) Ha leállítottam a motort, általában elaludt, alkalmanként kigyulladt, majd elaludt. A motor fordulatszámában, erejében változás ilyenkor nem volt. Két-három alkalommal a kigyulladáskor mitha nem kapott volna üzemanyagot, rántott egyet, majd a kocsi mögött füstpamacs jelent meg. Kicseréltem a jeladót januárban (Facet). Ezt követően is kigyulladt a lámpa, ugyanezekkel a hibakódokkal, de semmi egyéb "tünetet" nem tapasztaltam.

Másfél hónapja egy reggel indításkor az önindító nem forgatta át a motort, hanem elpörgött. Kicseréltettem a keféket. Ez után is elpörgött, általában hideg indításkor. A bendixet is kicserélték, de a hiba még mindig megvolt. Mielőtt egy alaposabb vizsgálatra ott tudtam volna hagyni az autót, a kocsi nem indult. A motor megszorult. Ok: a vezérműtengelyeket öt ponton a hengerfejhez rögzítő hidak belső felültén olyan lerakódás volt, mint a ragasztó. Megfogta a tengelyeket, ezért nem forgott át a motor. Azt mondták, hogy vagy a motorolaj hamis ( olajakkal, szűrőkkel kereskedő ismerőstől vettem, a felesége nálunk dolgozott még akkoriban, nem hiszem, hogy kockára tenné a hírnevét egy kisvárosban, plusz az olaj sem volt occsójáért, 5L több mint 9000 ft volt) vagy kimosott valami lerakódást a motorból a motorolaj (lehet, hogy sokat állt a kocsi).

Két szelepet cserélni kellett, a vezérműszíj megnyúlt, avezérlés elmászott. A hengerfejet nyomáspróbázták, szelepfészkeket süllyesztették és a hengerfejet síkba köszörülték. Cserélték a szelepszár szimmeringeket, és a hengerfejtömítést. Kitakarították a motort, lezárták az egr szelepet, összerakták, ment az autó. Kb 200 km-t.

Most elindítom a motort, elalszik minden, majd pár másodperc múlva kigyullad a szervízlámpa a 0335 kóddal.

Ez valami vezérlés programozási hiba is lehet?

szerintem fötengelyhelyzetjelado de elötte tech-2 hogy biztos legyen amoka.
Link to comment
Megosztás:

Hy All

Természetes az hogy a 1.7 DTI (y17 DT ) astra 2000 fordulatszám alatt erőtlen ? az X17DTL nekem sokkal nyomatékosabbnak tűnt ebben a fordulatszám tartományban.

Elvileg mindkettőben 1800 1/min-nél már rendelkezésre áll a max. nyomaték. A Y17DT 1800 - 3000 1/min között ad le 165 Nm-t, az X17DTL 1800 - 3250 1/min között 132 Nm-t.

Tehát nem.

Link to comment
Megosztás:

szerintem fötengelyhelyzetjelado de elötte tech-2 hogy biztos legyen amoka.

Megnézem majd, op-com van, tech2 nincs. Egyenlőre kivillogtattam. Lehetséges, hogy potom 5000-7000 km alatt tönkremenjen az új jeladó? Mi tud benne tönkremenni?

Új fejlemény: tegnap indítás után dőlni kezdett a füst a motortérből, olyan volt, mint amikor a BMP ködöt fejleszt. Leállítottam - a motornak egyébként nem volt rendellenes a járása, csak a szervízlámpa világított. Az olajbeöntőt levéve onnan gomolygott elő némi füst, de nagyon büdös volt. A vezérműtengelyek egyébként olajfilmesek voltak, volt kenés. Az indítástól a leállításig kb 10 mp telt el.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok.

A segitségeteket szeretném kérni,Opel Astra G Y.1.7DT autómon a generátor tönkre ment,diódahid- fesszabályzó lett cserélve a generátor javitás jó lett,töltés 14,2V .A hiba előtt minden jó volt hiba jel sem volt.

Aprobléma ott kezdődik mikor beinditom a motort Kb-5-6 másodperc után a sárga lápa ki gyullad,amotor müködik 20Km mentem vele de zavar hogy mi lehet a baj. A hibakódot kiolvastuk Opel Scennerrel és ezek a hibakódok..Táblázatban meg néztem de nem tudom mi lehet a baj már a Motorvezérlőn gondolkodom, hogy nem -e Szoftvert kellene frissiteni vagy a Motorvezérlő elektronika hiba.

Hibakódok: P 0560 /2

P:1125 /4

P:0380 /4

P:0400 /4

P:1625 /4

Ezeket a hiba kódokat adja minden inditás után,ha ki törlöm ujra inditás után vissza adja.Ha valaki tud segitsen már.

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok.

A segitségeteket szeretném kérni,Opel Astra G Y.1.7DT autómon a generátor tönkre ment,diódahid- fesszabályzó lett cserélve a generátor javitás jó lett,töltés 14,2V .A hiba előtt minden jó volt hiba jel sem volt.

Aprobléma ott kezdődik mikor beinditom a motort Kb-5-6 másodperc után a sárga lápa ki gyullad,amotor müködik 20Km mentem vele de zavar hogy mi lehet a baj. A hibakódot kiolvastuk Opel Scennerrel és ezek a hibakódok..Táblázatban meg néztem de nem tudom mi lehet a baj már a Motorvezérlőn gondolkodom, hogy nem -e Szoftvert kellene frissiteni vagy a Motorvezérlő elektronika hiba.

Hibakódok: P 0560 /2

P:1125 /4

P:0380 /4

P:0400 /4

P:1625 /4

Ezeket a hiba kódokat adja minden inditás után,ha ki törlöm ujra inditás után vissza adja.Ha valaki tud segitsen már.

Az érdekes dolog, érdekes hibakódok. 1-essel kezdődő hibakódok mit jelentenek? :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.