Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok! Egy nagy segítséget szeretnék kérni. Van egy 98-as x17dtl astrám. Sajnos 15 év után kezdi magát megadni az önindító. Tudja valaki, hogy milyen típusú önindító van benne? Mert szerintem bosch, de hallottam olyat is hogy valeo?! Tudna nekem ebben valaki segíteni, hogy ne kelljen szétszedni mindent, hogy megtudhassam a pontos típusát?

Bosch van benne, a Kadett E 1.6D-től az Astra F és G 1.7 dízelig mindben ugyanaz. A gyári cikkszáma 90511841.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na ma megpróbáltam a hibaüzeneteket kivillogtatni, de nem tudtam, mert a középkonzol alatt a csatlakozón 1-el kevesebb pin van, és pont abból nincs az egyik, amiket össze kéne kötnöm. Próbáltam gázpedálos trükköt is. 2 féle képpen is.

1-es módszer: fék és gáz benyom, kulcs be és 2-es állásba a gyújtáskapcsoló.

Így semmit nem reagált.

2-es módszer: fék gáz benyom, 2-es állásba a gyújtáskapcsoló, gáz felenged lenyom, gyújtás levesz, majd gyújtás ráad. De így sem történt semmi.

Valakinek valami ötlete, vagy valakinek van eszköze, hogy kiolvassa nekem a hibakódokat? Szegeden vagy pesten...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

z17dtl-hez ki milyen olajra esküszik? Hétvégén cserélem, és már nincs meg a doboza annak, ami előzőleg lett beletöltve, így ugyanolyanra nemtudom. Illetve 5w-40 vagy 10w-40-et ajánlotok inkább?

A gm által 0w-40/0w-30 illetve 5w-40/5w-30 az ami ajánlott. Viszont 290e-nél jár már a kilóméteróra, ez nem befolyásolja?

Link to comment
Megosztás:

z17dtl-hez ki milyen olajra esküszik? Hétvégén cserélem, és már nincs meg a doboza annak, ami előzőleg lett beletöltve, így ugyanolyanra nemtudom. Illetve 5w-40 vagy 10w-40-et ajánlotok inkább?

A gm által 0w-40/0w-30 illetve 5w-40/5w-30 az ami ajánlott. Viszont 290e-nél jár már a kilóméteróra, ez nem befolyásolja?

Az, hogy 290000-nél tart, az nem számít, olyat tegyél bele, amit a gyár előír. Ha a 10w40 nincs az előírtak között, akkor ne tegyél olyat bele.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Segítséget szeretnék kérni! 2.0 DTL 82 lovas astra g-m van 98-as évjárat! Tavaly decemberbe vettem így jó időbe még nem tudtam használni, viszont most hogy volt egy kis melegebb idő, elő jött az első hiba is... :S Ha üzem melegen leállítom a motort és egy kb fél, 3/4 órát várok vele akkor utána nem indul be, gyújtást kapcsolok és nem tűnik el a motorkódhiba visszajelző és letilt, csak hajt a motor de nem indul be. Ha kihűlt a motor, hidegen már indul is. Vagy melegen leveszem az aksisarut és várok vele egy-két percet és visszarakom akkor elfelejti a hibakódot és indul. De utoljára úgy is beindult hogy gázt adtam neki indításkor és akkor zakatolva meg egy-kétszer leállva de beindult. Valaki tud segíteni nekem hogy mi lehet a baj? Előre is köszönöm a válaszokat!!!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Érdekes jelenséget figyeltem meg a minap, kcisit meg is ilyedtem.

Y17DT motorkodú gépsárkány indtást követően olyan finoman fogalmazva csattogó dZel hangot halatott, hogy azt hittem az éjjel valaki 500 000 km ment a kocsival. Menni ment szépen, csattogot mint egy Hoffer tratktor. 40 km mentem így vele. Majd leálltást követően, indtottam, és minden rendben volt. Se csattogás se semmi egyéb. A hibajelenség azóta s ejött elő. Foggalmam sincs, hogy mi lehetett.

Korábban egy újfajta adalkéot használtam, vagy lehet a kannás gázolajjal volt valami? Amit kétlek.....

Az adagoló elektronika javítása volt korábban, lehet, hogy azzal van valami gond?

Járt már így valaki???

148 ezer van a kocsiba. Viszont érdekes módon egyre több minden kezd zörögni a kocsiba, erre van valakinek trükkje? Pl. a váltógomb alatti felhúzó is zörög, illetve az ajtókban az ajtógombok ( amivel zárod az ajtót).

Baromi idegestő... a párátlanító rostélyom már ezer éve zörög.... félig ki is van már szedve a helyéről. :)

Link to comment
Megosztás:

z17dtl-hez ki milyen olajra esküszik? Hétvégén cserélem, és már nincs meg a doboza annak, ami előzőleg lett beletöltve, így ugyanolyanra nemtudom. Illetve 5w-40 vagy 10w-40-et ajánlotok inkább?

A gm által 0w-40/0w-30 illetve 5w-40/5w-30 az ami ajánlott. Viszont 290e-nél jár már a kilóméteróra, ez nem befolyásolja?

Én BP olajat használok már jóideje. Nem eszi, 148 ezer van a motorba, én 10 ezrenként cserélem. 10w-40w bőven jó. Csak ajánlani tudom, ha érdekel a pontos típus megadom!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Érdekes jelenséget figyeltem meg a minap, kcisit meg is ilyedtem.

Y17DT motorkodú gépsárkány indtást követően olyan finoman fogalmazva csattogó dZel hangot halatott, hogy azt hittem az éjjel valaki 500 000 km ment a kocsival. Menni ment szépen, csattogot mint egy Hoffer tratktor. 40 km mentem így vele. Majd leálltást követően, indtottam, és minden rendben volt. Se csattogás se semmi egyéb. A hibajelenség azóta s ejött elő. Foggalmam sincs, hogy mi lehetett.

Korábban egy újfajta adalkéot használtam, vagy lehet a kannás gázolajjal volt valami? Amit kétlek.....

Az adagoló elektronika javítása volt korábban, lehet, hogy azzal van valami gond?

Járt már így valaki???

148 ezer van a kocsiba. Viszont érdekes módon egyre több minden kezd zörögni a kocsiba, erre van valakinek trükkje? Pl. a váltógomb alatti felhúzó is zörög, illetve az ajtókban az ajtógombok ( amivel zárod az ajtót).

Baromi idegestő... a párátlanító rostélyom már ezer éve zörög.... félig ki is van már szedve a helyéről. :)

A szélvédőnél lévő hosszabb rostély?

Arra van megoldás. Én pár hónaposan megcsináltam, mert zörgőt.. Kiveszed, a szélére vékony szivacsot kell ragasztani (mint a nyílászáró szigetelés), s el fog hallgatni. ;)

Link to comment
Megosztás:

nekem akkor zörgött amikor eltört az egyik rögzítő füle

nekem az ülés zörgése idegesít inkább

van valami megoldás?

Nálam is el van törve az egyik rögzítő a páraszellőztetőnél. A szivacsos megoldást csináltam már lehet ki kell cserélni akkor....

Az ülés nálam is nyikorog, megoldás engem is érdekelne.....

Link to comment
Megosztás:

Szisztok!

segitségeteket kérném!

hibakódok!

p0100,p0110,p0105,p1110

mikor odalépek akkor rángatva húz,egy darabig,aztán meg torpan és 120 km/h nál le is tilt!

valaki tudja hogy mi/mik okozhatják a problémákat?

köszönöm!

Lehet nálad nem ez lesz a probléma, de érdemes ellenőrizni és mindenkinek akinek Y17Dt motorkóddal rendelkező Astrája van mert engem ez szivatott sokáig. A vezérlés burkolat mögött az adagoló irányában van egy pár vákumcső, nos ennek a csőnek a vége szeret elöregedni és berepedezni, a lególcsóbb javítás, ha a végét a repedt részt kb 5mm levágod és már az egészséges részt visszatolod a műanyag osztóra. De érdemes kicserélni ezt a csövet pár száz JMF az ára

http://kepfeltoltes.hu/view/130329/DSC_4459_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130329/DSC_4461_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Lehet nálad nem ez lesz a probléma, de érdemes ellenőrizni és mindenkinek akinek Y17Dt motorkóddal rendelkező Astrája van mert engem ez szivatott sokáig. A vezérlés burkolat mögött az adagoló irányában van egy pár vákumcső, nos ennek a csőnek a vége szeret elöregedni és berepedezni, a lególcsóbb javítás, ha a végét a repedt részt kb 5mm levágod és már az egészséges részt visszatolod a műanyag osztóra. De érdemes kicserélni ezt a csövet pár száz JMF az ára

http://kepfeltoltes.hu/view/130329/DSC_4459_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130329/DSC_4461_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Lehet nálad nem ez lesz a probléma, de érdemes ellenőrizni és mindenkinek akinek Y17Dt motorkóddal rendelkező Astrája van mert engem ez szivatott sokáig. A vezérlés burkolat mögött az adagoló irányában van egy pár vákumcső, nos ennek a csőnek a vége szeret elöregedni és berepedezni, a lególcsóbb javítás, ha a végét a repedt részt kb 5mm levágod és már az egészséges részt visszatolod a műanyag osztóra. De érdemes kicserélni ezt a csövet pár száz JMF az ára

http://kepfeltoltes.hu/view/130329/DSC_4459_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130329/DSC_4461_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A vákuum csövek ellenőrzése után meg lehet nézni a töltőnyomás érzékelőt, ami az egr vezérlő szelep alatt van, egy csavar fogja, jobbra balra mozgatva kifelé húzva kicsit nehezen de kijön.óvatosan tisztitani, nem belenyúlni mélyen, én fogpiszkálóval és féktisztitó sprayel szoktam tisztitani. Néha én a légtömeg mérőt is szétszedem, és 30-40cm-ről befújok neki féktisztitót, és megvárom mig teljesen elpárolog.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap a szervó tartály körül matattam (a szintjelzőt kerestem), és azt vettem észre, hogy az adagoló vezérlőre fel van kötegelve egy valami, aminek van egy szabadon lévő vákkum csonkja. A másik végén kábelek mennek bele.

1.) Mi ez?

2.) Jó ez ennek, hogy nem megy bele semmi, max víz, por, kosz?

A kép róla:

http://kockasbojliteam.hu/tmp/IMG_20130407_180617.jpg

Levettem linkre, mert túl nagy volt a kép.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.