Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

Köszi az érthető választ! Szóval ha 1.8 as motorra szeretném kicserélni akkor váltó is kell ami kb. 30ezer, motor 60ezer + az egyéb költségek. 150 körül lenne a vége.. hááát elgondolkodtató nagyon, hogy megérné-e. Egyetlen hibája van az autómnak, hogy ilyen kicsi motor van benne pedig szerintem ritka szép egy darab, nagyon vigyázva volt rá. Egy forintot nem kellett rá költeni mióta megvettem.

Nagyon szép, tetszik és kár lenne ha a motorja miatt kéne eladnom.

http://kepfeltoltes.hu/140128/20131225_120517_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/140128/20131225_120531_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/140128/20131225_120621_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/140128/20131227_150018_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Megvettem az autót, rá 4 napra a tesco parkolóban egy suzukis szépen bele tolatót a bal hátuljába. Hát nem kicsit lettem ideges. Vihetem festőhöz majd. :)

Én csak azt nem értem, hogy lehet X16SZ motor egy 2000-es évjáratú B2-es Vectrában....

Ami egyébként X16SZR szerintem, mert a sima X16SZ az csak 71 lovas.

Egyébként a motor lepapírozását hogy gondoltad? Még a hülye is látni fogja a műszaki vizsgán, hogy az nem X16SZ motor ami benne lesz (akár X18XE akár X16XEL kerül bele). A lepapírozás pedig nem lesz ingyenes, mert nem típusazonos motor csere lenne, a teljesítény különbözetet ki kell fizetned regisztrációs adóban.

Link to comment
Megosztás:

kell másik törzskönyv, hogy motor cserés volt vagy még azt szokták beirni hogy a motor szám nem olvasható. ezt le lehet beszélni főleg ha jo ismerős a vizsgáztató. De mondom a szerelőm ősszel cserélt egy ugyan ilyen motort 1.8 ra..és 80volt a vége. megkérdezem majd tőle hogy a papir munkát hogyan intézték el meg hogy pontosan mit kellett az auton kicserélni.

akkor valószinűleg X16SZR majd hnap megnézem a törzskönyvet de lényegtelen szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Van ötlete valakinek, hogy hideg motornál miért alszik el lassan az olajnyomasjelző, kb. 8-10 mp után. Addig hallani is, hogy erős kopogó hangja van a motornak. Isuzu td egyébként. Melegebb motornál azonnal kialszik.

Köszi a válaszokat.

Azt kellene megnézni, hogy az olajszűrőben, ami rajta van van-e benne visszafolyó záró szelep (visszacsapó szelep)!? Közel sem biztos, hogy minden márkában megtalálható. A MANN és Filtron tuti alkalmazza, meg talán a Bosch is.

Link to comment
Megosztás:

Azt kellene megnézni, hogy az olajszűrőben, ami rajta van van-e benne visszafolyó záró szelep (visszacsapó szelep)!? Közel sem biztos, hogy minden márkában megtalálható. A MANN és Filtron tuti alkalmazza, meg talán a Bosch is.

Alapból minden Isuzu motornál később alszik el az olajnyomásjelző, de a 8-10 mp elég sok.

Max 3-4 mp alatt el kell aludnia. Használj 5W40-es olajat, mert az hidegindításkor "hígabb", meleg motornál már ugyanolyan, mint bármelyik másik 40-es olaj.

Link to comment
Megosztás:

Alapból minden Isuzu motornál később alszik el az olajnyomásjelző, de a 8-10 mp elég sok.

Max 3-4 mp alatt el kell aludnia. Használj 5W40-es olajat, mert az hidegindításkor "hígabb", meleg motornál már ugyanolyan, mint bármelyik másik 40-es olaj.

Én 10W40et használok, de nekem 1-2 sec alatt elalszik most is, ilyen hidegben. Én annyit vettem észre, hogy mikor már közel van az olajcseréhez, akkor kicsit több vagy elalszik és utána rögtön még egy pillanatra felvillan. Esetleg még az olajgomba csatiját kellene megnézni.

Link to comment
Megosztás:

Én 10W40et használok, de nekem 1-2 sec alatt elalszik most is, ilyen hidegben. Én annyit vettem észre, hogy mikor már közel van az olajcseréhez, akkor kicsit több vagy elalszik és utána rögtön még egy pillanatra felvillan. Esetleg még az olajgomba csatiját kellene megnézni.

Nálam is ugyanez :) Az olajgomba csatijának szerintem ehhez sok köze nincs.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Én is csodálkozom kicsit hogy szr van benne ritkán látni ilyet főleg B2-t! -de nem ez a lényeg :)

Kár lenne azt a tuti kis 8 szelepest átbutítani nagyblokkos 16 szelepesre! szerintem!

Meg kell csinálni hengerenkénti injektororsra! erősebb lesz és valószínű még kevesebbet is fog fogyasztani!

az a pénz amit ráköltenél egy 1.8-ra már elég hogy rendesen átalakítsák azt és fel is generálozzák!

ha csak a fogyasztás a probléma? viszább kell venni kicsit a tempót a felújított motorral és kész, ez a motor csodákra képes ha normálisan mennek vele. nyílván nem versenygép és ne is hasonlítgassuk az 1.8 és a 2.0-hoz se nem egy kategória!

hidd el tudom!! (lásd a hsz aláírásomat)

sok sikert hozzá! Tényleg szép autód van!

Mégvmi!

Azt a nagy csízmát meg cseréld le nyugodtan 195 re az is számít a fogyasztásban!

Legyen 7 col széles a felni és mutat majd úgy mint a 225-s :)

Módosítva : straega
Link to comment
Megosztás:

Köszi az infot! Nem is a fogyasztást sokkalom mert érthető, hogy 225ös gumikkal megeszi a 9et...75pacihoz kicsit nagyok. Igen én is sajnálom a halk, csendes hibátlan 8 szelepes kis motort ugy mond elbaszni, mert szerintem sokkal többet kibirnak mint az Ecotech 16 szelepesek. Ha meglenne csinálva hengerenkénti befecskendezésre az mennyit dobna rajta?

Amugy tavasszal 215/40 R17 es gumikat szeretnék alá dobni. Még jo hogy gumi gyárban dolgozom igy elég jo kedvezménnyel megkapom.:P

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infot! Nem is a fogyasztást sokkalom mert érthető, hogy 225ös gumikkal megeszi a 9et...75pacihoz kicsit nagyok. Igen én is sajnálom a halk, csendes hibátlan 8 szelepes kis motort ugy mond elbaszni, mert szerintem sokkal többet kibirnak mint az Ecotech 16 szelepesek. Ha meglenne csinálva hengerenkénti befecskendezésre az mennyit dobna rajta?

Amugy tavasszal 215/40 R17 es gumikat szeretnék alá dobni. Még jo hogy gumi gyárban dolgozom igy elég jo kedvezménnyel megkapom. :P

Írtam neked privátot, nem olvastad? Abban írtam két verziót, amivel megmaradna a mostani blokk, és a 8 szelep! Olvasd el. Mindkét esetben 100 LE körüli teljesítményt lehet elérni.

De mondjuk az első dolognak annak kéne lennie a tuning útján, hogy kiszórnád a 225-ös gumikat a kocsi alól, és télen 175/70 R14, de maximum 185/65 R15. Nyáron pedig max 195/60 vagy 195/65 R15. Érezhetően jobban menne a gép, és a fogyasztás kb 1 literrel csökkenne. 75 lovas autó alá ilyen gumi való, nem 225 :)

Link to comment
Megosztás:

A kiindulási alap az, hogy a központi befecskendezéses 8 szelepes Opel motorok eléggé le vannak folytva. Ennek az a háttere, hogy eredetileg ezek karburátorosak voltak, a injektoros társaiknál nagyobb teljesítménnyel megáldva. a 80-as évek végén. A 90-es évek elején a környezetvédelmi előírások szigorodtak, így (injektoros) át kellett térni a szabályozott befecskendezésre. Ekkor a blokk és a hengerfej változatlanul hagyása mellett a karbi helyére felraktak egy központi injektort, a tankba beraktak egy kis alacsony nyomású AC pumpát (sokszor ablakmosó folyadék szivattynak csúfolják) meg még pár dolgot felszereltek a megfelelő helyekre, ami a szabályozott befecskendezéshez kell. Ezek lettek a C12NZ / C14NZ / C16NZ / C18NZ motorok. A motort a káros anyag kibocsátás eléréséhez szegény keverékkel (kevés benzinnel nagy légfelesleggel) járatták. Ennek eredménye a szégyenteljes 45 / 60 / 75 / 90 lóerő. A szegény keveréken való járatás hátulütője a magas NO kibocsátás, amit később a szigorodott szabályok miatt "EGR tuninggal" csökkentettek le. Eredmény: X12SZ, X14SZ, X16SZ, X16SZR motorok ugyanolyan szégyenletes teljesítménnyel, mint az NZ-s jársaik. A központi befecsis motorok mellett kijöttek a hengerenkénti befecsis motorok is, 1,4ből C14SE motor 82, és a C16SE motor 101 lóerővel. Ezt a két motort sajnos nem fejlesztették tovább, hanem helyettük az 1,4 és 1,6 16 szelepes motorok jöttek be. A 8 szelepes társaikat még egészen 2002-ig gyártották és szerelték be opelekbe (Astra F, G, Corsa B stb)

Egy kis ügyességgel a központi befecsisből is kihozható az a teljesítmény, amit az ugyanolyan űrtartalmú hengerenkénti befecsis tud. Részletesen priviben, illetve azt is leírtam, kihez fordulj a fórumon segítségért.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nálam is ugyanez :) Az olajgomba csatijának szerintem ehhez sok köze nincs.

Úgy nézz ki a Bosch visszafolyás gátló szeleppel rendelkező szűrő megoldotta a problémát.

De lenne egy olyan kérdésem, hogy az olajteknőt hogy lehet leszedni ezen a motoron (X17DT)?

Mert ma cseréltem olajat, szűrőt, gondoltam leszedem az olajdeknit, de nem sikerült. A gyári, vagy utólagos tömítés, ragasztás annyira odafogta, hogy még a feszítővel sem mozdult meg :(

Van ötlete valakinek, hogyan lehet leszedni?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Úgy nézz ki a Bosch visszafolyás gátló szeleppel rendelkező szűrő megoldotta a problémát.

De lenne egy olyan kérdésem, hogy az olajteknőt hogy lehet leszedni ezen a motoron (X17DT)?

Mert ma cseréltem olajat, szűrőt, gondoltam leszedem az olajdeknit, de nem sikerült. A gyári, vagy utólagos tömítés, ragasztás annyira odafogta, hogy még a feszítővel sem mozdult meg :(

Van ötlete valakinek, hogyan lehet leszedni?

Köszi.

Először le kell szedni a préselt lemez deknit, szerintem az alatt vannak még csavarok, így jön le az alumínium dekni is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

azt hiszem rossz helyen sírtam tele tegnap a fórumot egy számomra ijesztő jelenséggel kapcsolatban. Inkább duplikálom, hátha itt jobb helye lesz:

Történt ugyanis, hogy hazafele tartva tegnap egy bevásárlást eszközölve a parkolóban megállva felvillant a rettegett sárga csekkendzsin lámpa, majd 1000 és 500 között ugráló alapjárattal tudatta, hogy bizony itt valami nincs a számítások szerint. Ráadásul úgy "ugrált" közben, mint egy kiegyensúlyozatlan 3 hengeres. Leállítás után azonnal be tudtam indítani, de le is állt egyből. Majd még egy indítózás után már nehezebben akart elindulni, olyan 4-5 másodpercet forgatta az indítómotor. Elindult, a lámpa továbbra is világított, az ugrálás megszűnt. Kicsit aggódva gyorsan bevásároltam, 10 perc múlva már kinn is voltam, izgultam mi lesz. Megint kicsit később kapta el (2-3 másodperc most), de utána "csak" sárga lámpa, újabb 10 km hazáig, az út felénél sárga lámpa egyszer csak el. Hazaérve megálltam, hagytam alapjáraton járni, hát, mint a vaj. Forulatszám odaragasztva 800 körül, se egy gyanús hang, se egy gyanús rázkódás, pont úgy járt, mint mielőtt megvettem vagy a próbaúton anno.

Azóta ma reggel -9 fokba egy fordításra elindult, a fordulatszám kissé megemelve úgy 1200 környékére, kb. egy perc múlva vissza is állt a már fenn említett 800 környékére. Tünesmentesnek mondanám a reggeli próbát.

Tippek? Szerdán mindenképpen elviszem diagnosztikára szerintem.

Köszönök minden segítséget!

Hello!

Nekem is eljátszotta ezt a drága és amint haza értem vele op-com azt mutatta,hogy vezérműjeladó probléma.Azóta sincs ilyen vele pedig nem cseréltem ki semmit,mert azóta nem írta ki egyszer sem.

Még lehetséges a trafó hibája is,nálam hasonló volt a bibi majd kicseréltem és megy nem ugrál,3 hengerezik.

üdv.G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!segitségeteket szeretném kérni van egy b vectrám x20dtl motorkodos,egyszer csak elkezdett vész üzemodba kapcsolni az eku 2500as fordulat környékén,a hibakod az a kritikus rendszerhiba egy 1 volt!kicseréltem a map szenzor a szivo csonkban és töröltem a hibát,azota nincs hibakod de az auto még mindig ugy megy mintha állando vész modban lenne az eku!olyan mint egy 1.3as szivodiesel,egy nagyobb dombon 1.be tudok felmenni!Elöre is köszönöm a segitséget!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!segitségeteket szeretném kérni van egy b vectrám x20dtl motorkodos,egyszer csak elkezdett vész üzemodba kapcsolni az eku 2500as fordulat környékén,a hibakod az a kritikus rendszerhiba egy 1 volt!kicseréltem a map szenzor a szivo csonkban és töröltem a hibát,azota nincs hibakod de az auto még mindig ugy megy mintha állando vész modban lenne az eku!olyan mint egy 1.3as szivodiesel,egy nagyobb dombon 1.be tudok felmenni!Elöre is köszönöm a segitséget!!

Hibakod? Hozzam mero lehet vagy EGR szerintem. De azert nezd meg milyen hibakod van.

Link to comment
Megosztás:

Hibakod? Hozzam mero lehet vagy EGR szerintem. De azert nezd meg milyen hibakod van.

Épp ez a baj miota a szivocsonkban kicseréltem a map szenzort azota nem ad hibakodot sem,elötte is az volt a hibakod hogy kritikus rendszerhiba 1!melyik az a hozam érzékelö?(idegileg már kész vagyok töle minden szart kicseréltem és még mindig nem joo,és a szerelök se tudnak semmit mondani!Kérlek segitsetek!

Link to comment
Megosztás:

Csak azt szeretném tudni hogy valaki próbálta-e már "csendesíteni" a motorhangot.

Pl egy ehhez hasonlót próbált-e már valaki, vagy ér ez egyáltalán valamit ha a hangot nézzük? Valakinek a tapasztalata érdekelne mert kísérletképpen nem akarok elkölteni több 10 000-et arra hogy lehet hangzás szempontjából nem ér semmit.

http://www.deviltuning.hu/?oldal=2&kat=255&termek=71822

Vagy a kipufogóval lehet variálni valamit hogy csendesebb legyen a kerregés?

Hova akarsz rakni szigetelést?

Link to comment
Megosztás:

Csak azt szeretném tudni hogy valaki próbálta-e már "csendesíteni" a motorhangot.

Pl egy ehhez hasonlót próbált-e már valaki, vagy ér ez egyáltalán valamit ha a hangot nézzük? Valakinek a tapasztalata érdekelne mert kísérletképpen nem akarok elkölteni több 10 000-et arra hogy lehet hangzás szempontjából nem ér semmit.

http://www.deviltuning.hu/?oldal=2&kat=255&termek=71822

Vagy a kipufogóval lehet variálni valamit hogy csendesebb legyen a kerregés?

Cromaxnál van 10 ezeért kartervédő. Azzal szerintem nem lesz csendesebb, de nem is az a célja. Benne van a nevében, hogy mire való, viszont jobban fog melegedni vele a motor.

Nem a kipuffogó hangos, nem abba az irányba kell menni. Amivel lehetne csendesíteni, ha a tűzfalat és a motorteret szigeteled le. De mindkettő történet a teljesen esélytelen kategória.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ. Nagyjából erre is számítottam amit írtál. De mondom hátha mégis lett volna rá valami egyszerű mód.

Cromaxnál van 10 ezeért kartervédő. Azzal szerintem nem lesz csendesebb, de nem is az a célja. Benne van a nevében, hogy mire való, viszont jobban fog melegedni vele a motor.

Nem a kipuffogó hangos, nem abba az irányba kell menni. Amivel lehetne csendesíteni, ha a tűzfalat és a motorteret szigeteled le. De mindkettő történet a teljesen esélytelen kategória.

Link to comment
Megosztás:

Épp ez a baj miota a szivocsonkban kicseréltem a map szenzort azota nem ad hibakodot sem,elötte is az volt a hibakod hogy kritikus rendszerhiba 1!melyik az a hozam érzékelö?(idegileg már kész vagyok töle minden szart kicseréltem és még mindig nem joo,és a szerelök se tudnak semmit mondani!Kérlek segitsetek!

A hozzam merot ,hogy le ellenorizd a kovetkezo keppen csinald. Ra csatlakozo az autora egy OP-COM -al a mert adatoknal elso oldal utolso eloti sor, utana meg gazolod az autot ,hogy a fordulat menjen fol 3000-re (tehat egy teli talp gazt ) es a mert ertek 650-700 mg kell legyen .Ha nincs akkor a hozzam mero el van fardva (ilyenkor nem general hibakodot). A map szenzort ,hogy helyesen mukodik (sajnos ezzek is evjarat es tobb tipusu van ,es meglehet ,hogy rosszat szereltel be) , aktivalod az EGR-t es a mert adat 498-500 mg kell legyen. Szerintem tobbet tudnank segiteni ha az adatokat ki irod ide (csak az elso 3 oldalt).

Link to comment
Megosztás:

A hozzam merot ,hogy le ellenorizd a kovetkezo keppen csinald. Ra csatlakozo az autora egy OP-COM -al a mert adatoknal elso oldal utolso eloti sor, utana meg gazolod az autot ,hogy a fordulat menjen fol 3000-re (tehat egy teli talp gazt ) es a mert ertek 650-700 mg kell legyen .Ha nincs akkor a hozzam mero el van fardva (ilyenkor nem general hibakodot). A map szenzort ,hogy helyesen mukodik (sajnos ezzek is evjarat es tobb tipusu van ,es meglehet ,hogy rosszat szereltel be) , aktivalod az EGR-t es a mert adat 498-500 mg kell legyen. Szerintem tobbet tudnank segiteni ha az adatokat ki irod ide (csak az elso 3 oldalt).

Ha a légtömegmérö adataira gondoltál az 346,4 mg/lök 2996os fordulaton!Egr szelep mért adatai meg 400környékén mozog!Adj nekem létszives egy email cimet és akkor átküldöm excel fájlban az adatokat,meg esetleg egy telefonszámot ha nem zavarnálak üzibe küld el légyszives!Elöre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.