Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

4 órája, HUNdefined írta:

Egy hazai, végig szervizelt 2008-as évjáratú 1.7CDTI példányt szemeltem most ki amit márkakereskedés árul. A 180.000km nem tudom előnyére írható-e, szombaton megnézem és kiderül milyen is valójában. Ezekben van részecskeszűrő? Ha van, mennyire szokott problémás lenni?

2008-as 1.7, tehát az már dtj (110Le) vagy dtr (125Le), amikben már van részecskeszűrő.

Link to comment
Megosztás:

Lehet kicsi furcsa a kérdés de mivel világ életemben csak benzines autót vezettem gondoltam megkérdezem, hogy hogyan is a legjobb egy dízelest vezetni? Azon kívül, hogy a hideg motorral való tempósabb vezetés nem tesz jót neki, nem sok minden tudok. Bár már az is kérdés, hogy kb. mennyi idő kell neki ilyenkor, hogy jó hőmérsékelti tartományba kerüljön, olvastam már egy percet és öt percet is. 

Link to comment
Megosztás:

3 órája, jeki írta:

Lehet kicsi furcsa a kérdés de mivel világ életemben csak benzines autót vezettem gondoltam megkérdezem, hogy hogyan is a legjobb egy dízelest vezetni? Azon kívül, hogy a hideg motorral való tempósabb vezetés nem tesz jót neki, nem sok minden tudok. Bár már az is kérdés, hogy kb. mennyi idő kell neki ilyenkor, hogy jó hőmérsékelti tartományba kerüljön, olvastam már egy percet és öt percet is. 

A dízel nehezebben melegszik, amíg nem éri el az üzemi hőmérsékletet (benzinesnél kb. 100 C fok körül, dízelnél kb. 85-90 C fok környéke), addig ugyanúgy kell bánni vele, mint egy benzinessel, figyelembe véve, hogy itt turbó is van, ami plusz hibaforrás lehet nem megfelelő használat esetén. Külső hőmérséklettől függően változó a dolog, télen komolyabb hidegben nálam kell kb. 15 km, mire bemelegszik úgy, hogy már járó motor mellett nyitom-zárom a kapukat. A turbó hosszú távon nem szereti, ha hidegen nyírják, de azt sem, ha egy tempósabb menet után visszahűtés nélkül leállítják. Mivel más a fordulattartománya a teljesítmény tekintetében (dízel motorok alacsonyabb fordulaton dolgoznak), így érdemes azt is figyelembe venni, hogy hideg motornál a váltások ne nagy fordulaton történjenek. Menet közben érdemes kicsit magasabb fordulaton dolgoztatni, mivel az alacsony tartományt nem igazán szereti a lendkerék.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 06. 25. at 7:10, jeki írta:

Lehet kicsi furcsa a kérdés de mivel világ életemben csak benzines autót vezettem gondoltam megkérdezem, hogy hogyan is a legjobb egy dízelest vezetni? Azon kívül, hogy a hideg motorral való tempósabb vezetés nem tesz jót neki, nem sok minden tudok. Bár már az is kérdés, hogy kb. mennyi idő kell neki ilyenkor, hogy jó hőmérsékelti tartományba kerüljön, olvastam már egy percet és öt percet is. 

Még a magas és alacsony fordulatszámmal egészíteném még ki az előttem szólót.

Tehát ha többségében 2000 és 3000 közötti fordulatszámon használod az autót, az meghálálja :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő a problémám: 1,7 cdti motornál az alapjárat időnként ugrál. Már úgy értem, nem jár egyenletesen a motor. Szervizben próbálták kiolvasni a hibát, de nem volt benne semmi, ezért valami mechanikus dologra gondoltak, de konkrétan nem tudtak semmit mondani. Azóta figyelgetem, és azt vettem észre, hogy főleg hidegen jelentkezik a probléma, üzemmeleg motornál még nem tapasztaltam. Valakinek valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Alex07 írta:

Sziasztok!

A következő a problémám: 1,7 cdti motornál az alapjárat időnként ugrál. Már úgy értem, nem jár egyenletesen a motor. Szervizben próbálták kiolvasni a hibát, de nem volt benne semmi, ezért valami mechanikus dologra gondoltak, de konkrétan nem tudtak semmit mondani. Azóta figyelgetem, és azt vettem észre, hogy főleg hidegen jelentkezik a probléma, üzemmeleg motornál még nem tapasztaltam. Valakinek valami ötlet?

Üzemanyag nyomás szabályzó tipikus jele, sokszor nem ad semmilyen hibát, csak észreveszed hogy ingadozik.

https://opeleseknek.hu/opel-zafira-b-2005-alkatreszek/opel-nyomasszabalyzo-szelep-adagolonal-17-cdti-dizel-0819173-2940090260-denso

Link to comment
Megosztás:

21 órája, Davee írta:

Üzemanyag nyomás szabályzó tipikus jele, sokszor nem ad semmilyen hibát, csak észreveszed hogy ingadozik.

https://opeleseknek.hu/opel-zafira-b-2005-alkatreszek/opel-nyomasszabalyzo-szelep-adagolonal-17-cdti-dizel-0819173-2940090260-denso

Sziasztok!

A következő a problémám: 1,7 cdti motornál az alapjárat időnként ugrál. Már úgy értem, nem jár egyenletesen a motor. Szervizben próbálták kiolvasni a hibát, de nem volt benne semmi, ezért valami mechanikus dologra gondoltak, de konkrétan nem tudtak semmit mondani. Azóta figyelgetem, és azt vettem észre, hogy főleg hidegen jelentkezik a probléma, üzemmeleg motornál még nem tapasztaltam. Valakinek valami ötlet?

 

 

Köszi, megnézetem!

Link to comment
Megosztás:

1 óra, lamb írta:

Az injektor leszorító csavar meghúzási nyomatékát meg tudná valaki mondani? (Z17DTJ)

Tegnap kiszedtem, ma viszem bevizsgáltatni, mert néha induláskor kopogott a motor.

40 Nm, lazit, aztan 32 Nm. Konnyen kijott? Mert a kihuzas neha nem egyszeru...

Link to comment
Megosztás:

Kedves Opel autótársak!

Segítségért fordulnék hozzátok! Februárban vettem egy 2007-es Opel Astra H 1.7 CDTi (81kW) kombit, egészen júnuisig semmi gond nem volt vele nagy vigyorral ültem-száltam ki belőle. Június elején azonban autópályás út során bedobta a "villáskulcsos autó" sárga jelzést. Pedáltesztel kiolvastam a hibakódot P242F66, P242F56. A két hibakód alapján arra következtettünk a szerelővel részecskeszűrő eltömődött. Ki lett pucolva majd vissza lett rakva, hibakód törölve. 260 km megtétele után azonban újra világított a sárga jelzés.
A szerelő azt mondta rá, hogy a regenerálni kellene vigyem el egy hosszabb útra. Vettem bele Pro-Tec DPF szűrő tisztító adalékot, beletöltöttem egy teli tankban majd autóztam vele magas fordulatszámon 100km-t. Utána egy darabig jó volt, majd ismét hol hozta hol nem mostanra azonban a motorhiba figyelmezetető lámpát is kigyulladt. Jó lenne látni mikor regenerál a pillatnyi fogyasztás látványos növekedésén kivül is.Teljesen tanácstalan vagyok. Egy kézi regenerálás segítene? Vagy cseréltessem ki egy újra? Esetleg ütessem ki részecskeszűrőt mind fizikailag, mind szoftveresen (Egyébként nem lesz káros hatással a motorra? Át fog menni a műszakin? )? 

Előre is köszönöm a segítséget!
 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, csaba66 írta:

40 Nm, lazit, aztan 32 Nm. Konnyen kijott? Mert a kihuzas neha nem egyszeru...

Köszönöm, már vissza is szereltem!

Igen, kijött könnyen.  A leszorítóval megmozdítottam és kézzel egyszerűen kihúztam.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, kszabi90 írta:

Kedves Opel autótársak!

Segítségért fordulnék hozzátok! Februárban vettem egy 2007-es Opel Astra H 1.7 CDTi (81kW) kombit, egészen júnuisig semmi gond nem volt vele nagy vigyorral ültem-száltam ki belőle. Június elején azonban autópályás út során bedobta a "villáskulcsos autó" sárga jelzést. Pedáltesztel kiolvastam a hibakódot P242F66, P242F56. A két hibakód alapján arra következtettünk a szerelővel részecskeszűrő eltömődött. Ki lett pucolva majd vissza lett rakva, hibakód törölve. 260 km megtétele után azonban újra világított a sárga jelzés.
A szerelő azt mondta rá, hogy a regenerálni kellene vigyem el egy hosszabb útra. Vettem bele Pro-Tec DPF szűrő tisztító adalékot, beletöltöttem egy teli tankban majd autóztam vele magas fordulatszámon 100km-t. Utána egy darabig jó volt, majd ismét hol hozta hol nem mostanra azonban a motorhiba figyelmezetető lámpát is kigyulladt. Jó lenne látni mikor regenerál a pillatnyi fogyasztás látványos növekedésén kivül is.Teljesen tanácstalan vagyok. Egy kézi regenerálás segítene? Vagy cseréltessem ki egy újra? Esetleg ütessem ki részecskeszűrőt mind fizikailag, mind szoftveresen (Egyébként nem lesz káros hatással a motorra? Át fog menni a műszakin? )? 

Előre is köszönöm a segítséget!
 

A nyomáskülönbség érzékelőre menő vákuumcsövek nem lyukasak? Nálam az okozott ilyet. Rossz lehet még az érzékelő is.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, kszabi90 írta:

Kedves Opel autótársak!

Segítségért fordulnék hozzátok! Februárban vettem egy 2007-es Opel Astra H 1.7 CDTi (81kW) kombit, egészen júnuisig semmi gond nem volt vele nagy vigyorral ültem-száltam ki belőle. Június elején azonban autópályás út során bedobta a "villáskulcsos autó" sárga jelzést. Pedáltesztel kiolvastam a hibakódot P242F66, P242F56. A két hibakód alapján arra következtettünk a szerelővel részecskeszűrő eltömődött. Ki lett pucolva majd vissza lett rakva, hibakód törölve. 260 km megtétele után azonban újra világított a sárga jelzés.
A szerelő azt mondta rá, hogy a regenerálni kellene vigyem el egy hosszabb útra. Vettem bele Pro-Tec DPF szűrő tisztító adalékot, beletöltöttem egy teli tankban majd autóztam vele magas fordulatszámon 100km-t. Utána egy darabig jó volt, majd ismét hol hozta hol nem mostanra azonban a motorhiba figyelmezetető lámpát is kigyulladt. Jó lenne látni mikor regenerál a pillatnyi fogyasztás látványos növekedésén kivül is.Teljesen tanácstalan vagyok. Egy kézi regenerálás segítene? Vagy cseréltessem ki egy újra? Esetleg ütessem ki részecskeszűrőt mind fizikailag, mind szoftveresen (Egyébként nem lesz káros hatással a motorra? Át fog menni a műszakin? )? 

Előre is köszönöm a segítséget!
 

A pedálteszt itt már kevés. Legalább OPCOM kell hozzá!

Meg kell nézni az élő adatok között, hogy a vezérlő szerint milyen mértékű az eltömődés, mekkora a nyomáskülömbség, mikor regenerált utoljára, stb..

Ezekből talán kiderül, hogy a regeneráló program elindul, vagy nem. Sajnos nem akkor fog regenerálni amikor szeretnéd, nálam előfordult, hogy több száz kilométer után, akkor kezdte égetni a szűrőt mikor hazaértem. Enyémből kiszedtem két éve, azóta nincs vele probléma:) 

Link to comment
Megosztás:

14 órája, kszabi90 írta:

Kedves Opel autótársak!

Segítségért fordulnék hozzátok! Februárban vettem egy 2007-es Opel Astra H 1.7 CDTi (81kW) kombit, egészen júnuisig semmi gond nem volt vele nagy vigyorral ültem-száltam ki belőle. Június elején azonban autópályás út során bedobta a "villáskulcsos autó" sárga jelzést. Pedáltesztel kiolvastam a hibakódot P242F66, P242F56. A két hibakód alapján arra következtettünk a szerelővel részecskeszűrő eltömődött. Ki lett pucolva majd vissza lett rakva, hibakód törölve. 260 km megtétele után azonban újra világított a sárga jelzés.
A szerelő azt mondta rá, hogy a regenerálni kellene vigyem el egy hosszabb útra. Vettem bele Pro-Tec DPF szűrő tisztító adalékot, beletöltöttem egy teli tankban majd autóztam vele magas fordulatszámon 100km-t. Utána egy darabig jó volt, majd ismét hol hozta hol nem mostanra azonban a motorhiba figyelmezetető lámpát is kigyulladt. Jó lenne látni mikor regenerál a pillatnyi fogyasztás látványos növekedésén kivül is.Teljesen tanácstalan vagyok. Egy kézi regenerálás segítene? Vagy cseréltessem ki egy újra? Esetleg ütessem ki részecskeszűrőt mind fizikailag, mind szoftveresen (Egyébként nem lesz káros hatással a motorra? Át fog menni a műszakin? )? 

Előre is köszönöm a segítséget!
 

Szia!

Elég érdekesen működik a regenerálás, sajnos nem a vezető dönti el, mikor csinálja. Olyat olvastam, hogy amikor már a végső alkalmat jelzi, akkor az izzítószál ikonja villogni fog, na akkor mindenképpen hagyni kell regenerálni. Ha kiveszed belőle, ugyanúgy át fog menni a műszakin, az enyém (1.9) is átment csont nélkül már 2x is. Eldöntheted, hogy kiveszed, vagy ez mellé még elektronikusan ki is iktatod (nem olcsó), és akkor hibakódod sem lesz. Nekem tavasztól őszig dobja a hibakódot a szűrőre, utána a hideg időkben egyáltalán nem. Viszont hibakóddal sem érzek teljesítménycsökkenést, vagy magasabb fogyasztást.

Link to comment
Megosztás:

22 órája, kszabi90 írta:

Kedves Opel autótársak!

Segítségért fordulnék hozzátok! Februárban vettem egy 2007-es Opel Astra H 1.7 CDTi (81kW) kombit, egészen júnuisig semmi gond nem volt vele nagy vigyorral ültem-száltam ki belőle. Június elején azonban autópályás út során bedobta a "villáskulcsos autó" sárga jelzést. Pedáltesztel kiolvastam a hibakódot P242F66, P242F56. A két hibakód alapján arra következtettünk a szerelővel részecskeszűrő eltömődött. Ki lett pucolva majd vissza lett rakva, hibakód törölve. 260 km megtétele után azonban újra világított a sárga jelzés.
A szerelő azt mondta rá, hogy a regenerálni kellene vigyem el egy hosszabb útra. Vettem bele Pro-Tec DPF szűrő tisztító adalékot, beletöltöttem egy teli tankban majd autóztam vele magas fordulatszámon 100km-t. Utána egy darabig jó volt, majd ismét hol hozta hol nem mostanra azonban a motorhiba figyelmezetető lámpát is kigyulladt. Jó lenne látni mikor regenerál a pillatnyi fogyasztás látványos növekedésén kivül is.Teljesen tanácstalan vagyok. Egy kézi regenerálás segítene? Vagy cseréltessem ki egy újra? Esetleg ütessem ki részecskeszűrőt mind fizikailag, mind szoftveresen (Egyébként nem lesz káros hatással a motorra? Át fog menni a műszakin? )? 

Előre is köszönöm a segítséget!
 

Szia!

Az enyémből már ki volt szedve ész szoftveresen sem volt benne, úgy vettem, nem is tudtam róla, csak mikor elvittem átvizsgáltatni akkor mondta a szerelő, hogy ki van véve belőle, de ne aggódjak, legalább nem lesz vele probléma!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget mindenkinek! Sajnos a kézi regenerálás után sem lett jó az autó pedig a részecskeszűrő minden értéke jó, valószínűleg csere lesz vagy pedig a rendszerből ki lesz iktatva teljesen, ezt még nem döntöttem el. Valaki esetleg tud olyan szakembert aki ilyen részecskeszűrő eltávolításban jártas szoftver téren is? 
 

Link to comment
Megosztás:

24 perce, kszabi90 írta:

Köszönöm a segítséget mindenkinek! Sajnos a kézi regenerálás után sem lett jó az autó pedig a részecskeszűrő minden értéke jó, valószínűleg csere lesz vagy pedig a rendszerből ki lesz iktatva teljesen, ezt még nem döntöttem el. Valaki esetleg tud olyan szakembert aki ilyen részecskeszűrő eltávolításban jártas szoftver téren is? 
 

Hali, küldök PÜ-t.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődök, van itt valakinek sport gombal szerelt autója? Nekem z19dt motoros astrám van. Pár hónapja azt vettem észre, hogy sport gombot benyomva nincs olyan húzása mint régebben. Teljesen olyan, mintha nem működne. Ha benyomom világít, meg ki be tudom kapcsolni a ESP-t, de nem húz a kocsi. Volt valakinél ilyen probléma? Valakinek esetleg ötlete, hogy merre induljak el?

Néztem pár hozzászólásban feljebb, egy gondot. Nekem is néha hidegen ugrál az alapjárat.

Így: 

Ez lehet  Üzemanyag nyomás szabályzó miatt? Esetleg ez befolyásolhatja a sport gombot?

Segítségeteket előre is köszönöm.

 

Módosítva : cserdi
Link to comment
Megosztás:

8 órája, cserdi írta:

Nekem is néha hidegen ugrál az alapjárat.

Az, hogy a sebessegmero is mozog, eleg gyanussa teszi a dolgot; ez inkabb a muszeregyseg hibajanak tunik, mint valodi fordulatszam ingadozasnak...

Hibakodokat nezted? A sport gombot erzekeli, ha a visszajelzo eg, de lehet, hogy valami olyan gondja van, ami miatt megsem veszi figyelembe, es nem modositja a gazra valo reakciot. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, cserdi írta:

Sziasztok!

Érdeklődök, van itt valakinek sport gombal szerelt autója? Nekem z19dt motoros astrám van. Pár hónapja azt vettem észre, hogy sport gombot benyomva nincs olyan húzása mint régebben. Teljesen olyan, mintha nem működne. Ha benyomom világít, meg ki be tudom kapcsolni a ESP-t, de nem húz a kocsi. Volt valakinél ilyen probléma? Valakinek esetleg ötlete, hogy merre induljak el?

Néztem pár hozzászólásban feljebb, egy gondot. Nekem is néha hidegen ugrál az alapjárat.

Így: 

Ez lehet  Üzemanyag nyomás szabályzó miatt? Esetleg ez befolyásolhatja a sport gombot?

Segítségeteket előre is köszönöm.

 

Ha manuális az autód, akkor a sportgomb csak a gázpedál reakcióját változtatja meg, teljesítményt nem növel. Vagyis nem más ez, mint egy gyári gázpedáltuning. Ha van a közelben másik gázpedál, amivel ki lehet próbálni, akkor nem nagy ügy kicserélni.

(Automataváltó esetében nemcsak a gázpedál érzékenységébe pofázik bele, hanem a váltó munkájába, magasabb fordulatszámra teszi a váltási pontot.)

Link to comment
Megosztás:

33 perce, Astra555 írta:

Ha manuális az autód, akkor a sportgomb csak a gázpedál reakcióját változtatja meg, teljesítményt nem növel. Vagyis nem más ez, mint egy gyári gázpedáltuning. Ha van a közelben másik gázpedál, amivel ki lehet próbálni, akkor nem nagy ügy kicserélni.

(Automataváltó esetében nemcsak a gázpedál érzékenységébe pofázik bele, hanem a váltó munkájába, magasabb fordulatszámra teszi a váltási pontot.)

A gazpedalrol csak egy pozicio jel jon (ld. pl. OpCom-mal), ami valtozik, az az, hogy az ECU mit tesz ezzel a jellel (milyen gyorsan reagal a valtozasra, es mit rendel egy adott poziciohoz). Szoval a pedalcsere gyanithatoan teljesen folosleges.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.