Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Szerintem meg eltörpül az 1.7 - 1.9 kérdés az adott autó állapota mellett. Ezek dízelek, elenyésző kivételtől eltekintve sokat mennek velük, tehát nem érdemes 12-15 ekm/év futásteljesítményre alapozni. Jobb azt tudni, hogy túl van a 250 ezren, de minden karbantartást megkapott (esetleg kettőstömegű csere is megvolt), mint 120 ezer után csodálkozni, hogy mennyi pénzt kell még rákölteni.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az eddigi hozzászólasokat én igazából az 1.9 fele hajlok csak ott még fogós kérdés hogy a 120 lovas vagy a 150 lovast. Bár amennyit találtam rólunk az a 120 as felé billenti azt a bizonyos mérleget.

A 120 lovasból volt 16 szelepes, meg 8. 2007 körül volt a váltás, akkortól már csak 8 szelepesek a motorok. A Z19DTJ 16, a Z19DT 8 szelepes. A 120 lovashoz 6 fokozatú automata, vagy szintén 6-os manuális váltó van, a 150-eshez viszont csak 6-os manuális.

Az automata váltó kényelmes, és tényleg jó, viszont egy idő után zsebbenyúlós a történet. Egyébként pedig tényleg az állapot az, ami sokat jelent, meg az, hogy mennyire ismert az előélete. Bár egy-két apróság akkor is összejöhet.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

2009-es astra h 1.3cdti gtc ecoflex de még a régi 90LE motorral euro5 -el... lehetséges,hogy gyárilag nincs benne részecskeszűrő(dpf) és tudja az euro5-öt?

3-évssen belgiumból lett behozva 70 ezerrel,már én 130 ezernél vagyok vele és az elmúlt 60 ezer km-alatt amit beletettem nem vettem észre,hogy regenerált volna a dpf.

Ma vittem olajcserére és rákérdeztem és nincs is benne dpf,nem találták:).Csak a katalizátor és a kipufogó dob közötte semmi csak a cső és nem lett eltávolítva sem mert minden gyári dpf érzékelői sincsenek sehol. tech2 nem tették rá mert szombat lévén mindenki rohant ,hogy megnézzék ott is de szerintük nem kell mert higgyem el,hogy nincs benne...pedig én hitetlenkedtem....ha nincs benne annál jobb egy gondal kevesebb,de hogy lehet ez,régebbi 2007-es modelleken meg rajt van...alváz szám alapján lekerestem a felszereltséget de ott csak annyit találtam,hogy emission ecc05 és hogy ecoflex...dpf-et nem említi.

?? szerintetek

üdv

BL

Mivel nincs benne a szűrő, ezért nem is érzékeli a nyomáskülönbséget. Így gondolom üzemanyagot sem fecskendez be (így volna logikus), legalábbis eddig nem vettem észre. Autópályán volt, hogy 4,7-et fogyasztott 100-on.

Amikor gépre tesszük, kiírja az utolsó regeneráció óta megtett km-t, ami nálam 40 ezer felett van. Az előző tulaj akkor vetette ki belőle, én meg nem sokkal utána vettem meg tőle.

Hibakódból a 2452-t dobja be, ha jól emlékszem.

Link to comment
Megosztás:

Szia, nekem is 1,3 ecoflex van, 2008-as. Én azt az infót kaptam, már nem tom, hol, hogy ezekben MINDEGYIKBEN van dpf. Enyémben már nincs :) Lehet, hogy a Tiédből az érzékelőkkel együtt szedték ki, nem? Szerintem részecskeszűrő nélkül nem tudná az euro5-öt. Amúgy megnéztem a myopelt és az enyémnél sem ír dpf-et, az a lista, ami ott van, közel sem teljes!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia

A tiédben a katalizátor és a kipufogódob között volt a "szokásos" helyen?...mert a neten nézelődtem és az újabb tipusokban úgy látom,hogy 2010-után és a J astrákban már egyben van a katalizátorral,közelebb került a motorhoz,hogy kevesebb legyen vele a gond...német oldalon olvastam,remélem jól értettem és nem írok hülyeséget. :icon1:

A másik,hogy ha utólag kivették az enyémből akkor profi módon tették,mert a katalizátor és a kipufogo dob közötti cső egyben van érintetlennek látom,buherálásnak nem találtam nyomát és le is programozták,mert hibakódot sem dob rá....megnézetem majd tech2-vel,mert ott ha volt benne kell lennie valami nyomának,pl utolsó regenerálási idő...

Amíg neked benne volt észrevehető volt ha ment a regenerálás?Miért vetetted ki,gond volt vele?

Szia, nekem is 1,3 ecoflex van, 2008-as. Én azt az infót kaptam, már nem tom, hol, hogy ezekben MINDEGYIKBEN van dpf. Enyémben már nincs :) Lehet, hogy a Tiédből az érzékelőkkel együtt szedték ki, nem? Szerintem részecskeszűrő nélkül nem tudná az euro5-öt. Amúgy megnéztem a myopelt és az enyémnél sem ír dpf-et, az a lista, ami ott van, közel sem teljes!

Link to comment
Megosztás:

A másik,hogy ha utólag kivették az enyémből akkor profi módon tették,mert a katalizátor és a kipufogo dob közötti cső egyben van érintetlennek látom,buherálásnak nem találtam nyomát és le is programozták,mert hibakódot sem dob rá...

Simán lehet, hogy nem szórakoztak az összehegesztéssel, hanem vettek egy PDF nélküli kipufogócsövet és kompletten kicserélték.

Egyébként én úgy tudom, hogy nagyjából 2007-től mindegyik dízelbe beletették a DPF-t.

Ha voltál már műszakin az autóval és nem szóltak érte, illetve nem szívat a regenerálással, eltömődéssel, akkor ha van/volt benne, ha nincs, örülj neki. :)

Az enyém még 2005-ös és tuti hogy soha nem volt benne DPF, mégis ezt írják az enyémre is: "EMISSION,EEC 05". Tehát tudja az Euro 5-öt filter nélkül is. (Már ha ez az Euro 5-öt jelenti. De van egy adatlapom, azon mindjárt megnézem, hogy az enyém milyen osztályba van sorolva.)

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia

A tiédben a katalizátor és a kipufogódob között volt a "szokásos" helyen?...mert a neten nézelődtem és az újabb tipusokban úgy látom,hogy 2010-után és a J astrákban már egyben van a katalizátorral,közelebb került a motorhoz,hogy kevesebb legyen vele a gond...német oldalon olvastam,remélem jól értettem és nem írok hülyeséget. :icon1:

A másik,hogy ha utólag kivették az enyémből akkor profi módon tették,mert a katalizátor és a kipufogo dob közötti cső egyben van érintetlennek látom,buherálásnak nem találtam nyomát és le is programozták,mert hibakódot sem dob rá....megnézetem majd tech2-vel,mert ott ha volt benne kell lennie valami nyomának,pl utolsó regenerálási idő...

Amíg neked benne volt észrevehető volt ha ment a regenerálás?Miért vetetted ki,gond volt vele?

Szia!

Ha jól tudom, akkor az Astrába csak a 90 lovas DTH kódos motor került. Abban pedig kell lennie DPF-nek.

Z13DTH

design: R4

kontroll: DOHC

szelepek száma: 16

Furat (mm) 69,6

Löket (mm): 82.0

Volume (cc): 1248

Teljesítmény (kW min -1 ): 66/4000

Nyomaték (Nm min -1 ) 200/1750 2500

Sűrítési arány: 17,6: 1

Motorvezérlés: Magneti Marelli 6O2

vezérlés: vezérműlánc

Kipufogórendszer: EGR, katalizátor, részecskeszűrő

jellemzői: common rail, elektronikus gázpedál, tempomat, VTG turbófeltöltő

használata: Astra H (M20WR, M20WR MTA), Corsa D (M20WR)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Akkor előző tulaj kiszedette,gondolom baj volt vele,annál jobb örülök neki :icon1: egy gondal nekem már kevesebb.Eddig nem is érdekelt,mert nem volt vele probléma,hisz nincs is benne...csak már úgy 2 ezer kilometer ota kíváncsiságból figyelgetem,hogy van e dpf regennerálás és nem látok semmit ezért néztem utána most az olajcserén....mikor be lett hozva úgy emlékszem műszakin is volt(2012-ben),nem reklamált senki,most megy majd újra műszakira 2 hónap múlva de szerintem most sem lesz probléma,ha igen megírom mi volt :icon1:...

Szia!

Ha jól tudom, akkor az Astrába csak a 90 lovas DTH kódos motor került. Abban pedig kell lennie DPF-nek.

Z13DTH
design: R4
kontroll: DOHC
szelepek száma: 16
Furat (mm) 69,6
Löket (mm): 82.0
Volume (cc): 1248
Teljesítmény (kW min -1 ): 66/4000
Nyomaték (Nm min -1 ) 200/1750 2500
Sűrítési arány: 17,6: 1
Motorvezérlés: Magneti Marelli 6O2
vezérlés: vezérműlánc
Kipufogórendszer: EGR, katalizátor, részecskeszűrő
jellemzői: common rail, elektronikus gázpedál, tempomat, VTG turbófeltöltő
használata: Astra H (M20WR, M20WR MTA), Corsa D (M20WR)

Link to comment
Megosztás:

szia

Még annyi,hogy a járműadatoknál a környezetvédelmi osztály:DIESEL-EURO IV szerepel nálam a magyar papírokon.(nem pedig euro V) ...ez hogy lehet? :icon1:

euro 4-et pedig simán hozni fogja a dpf nélkül is...de majd megírom mi volt műszakin....nekem azt mondták,hogy ez a pici dízel dpf nélkül is majdnem tudja az euro5-öt is.

Ha nálad is papírozva euro4 az autód akkor tuti nem lesz gond a műszakin...

Mindenképp érdekel, szólnak-e érte a műszakin, szóval tényleg írd meg. Nekem tavasszal szedték ki, le is programozták, de a műszaki miatt kissé izgulok.

Link to comment
Megosztás:

Az okmányirodában kapott papírokon néztem lőször ami alapján készült a forgalmi ,de most megnéztem a forgalmiban is ott nekem is V.9-es mezőben egy 10-es szám van,akkor ez pedig euro4

Nálam a forga lmiban a környezetvédelmi osztályba sorolásnál (V.9-es mező) egy 10-es szám van, semmi olyan nincs, hogy euro hányas...

Szerk:

eszerint euro-IV az enyém:

http://kalkulatorlap.hu/gepjarmu_kornyezetvedelmi_besorolas.html

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Most lett hozva egy 1.9 CDTI astra, hazafelé úton recsegni, ropogni kezdett a váltó, mire hazaértem nem volt 5-6 sebesség. DTL motorkódú, tehát 100 lovas, 74kw. Kiderült, hogy váltó csere, és M32es kell hozzá, ami elvileg a legdrágább.. nem lehet feltenni mondjuk F40est ? fele annyiba kerülne. Vagy hogy lehetne megoldani ? Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

Ma reggel beindítás után kb 1 perccel le állt az autó a következő hiba kódot írta ki: P0335 Főtengely helyzet szenzor A áramkör

volt már valakinek hasonló hibája?

és ha igen akkor mi volt rá a meg oldás ?

Igen. Lassan szerintem ezt is a típushibák közé sorolhatjuk. :)

Ezt párszor el fogja játszani, majd végül menet közben megáll alattad az autó és nem lehet beindítani. Minél hamarabb cserélj főtengely helyzetérzékelő "jeladót" (pontosabban vevő elektronikát)! Lehetőleg a Boscht vedd, ez a gyári. Ára pár tízezer forint.

Frankie64 most cserélte nem olyan régen, én tavaly novemberben.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha z17dth a motorkódod akkor, és van otthon aknád, meg egy 10-s kisméretű crova-d és egy közepes csavarhúzó, akkor simán cserélhető, én is magam csináltam. Ha kicsit visszaolvasol akkor megtalálod a képet amin a cikkszám van, az jó a z17dth-hoz. A dtj, dtr kódú autókhoz nem biztos. Az önindító alatt van, ezért felűről nem cserélhető, csak aknából, vagy aláfekve, mint én.

Két különböző cikkszámú jeladó van, ezért célszerű előtte megnézni milyen van benne.

Az enyém többször leállt alapjáraton, de egyből utána indult is, nem tulajdonítottam neki jelentőséget, és akkor még hibakódot sem adott. Aztán menet közben párszor rántott egyet-egyet, már volt hibakód, aztán megállt egy lámpánál, és úgy kellett hazahúzni mert nem indult. Egy jó óra múlva megint simán járt a motor :) Csere óta nincs gond vele.

Típus hibának azért nem venném, mert nekem is 210e körül volt akkor már óra szerint, és 8 éves elmúlt az autó.

Ha valami kérdés van, ne habozz! Amiben tudunk segítünk :)

Amit linkeltél Bosch, az van a miénkben Cserenkov cartárssal. Az Era-tól eltanácsolt a szerelőm, sok gondjuk volt a termékeikkel. Ha a közelben laksz tudok ennél jóval barátibb árat :)

Módosítva : Frankie64
Link to comment
Megosztás:

Szia !

Az enyém is z17dth! régebben csinált olyat,hogy menet közben egyszer csak meg állt de utána mindig el is indult egyből. Akkor azt hittem,hogy a gázolajszűrő van el tömődve akkor azt ki cseréltük és azóta nem is volt vele ilyen gond. Ma reggelig

Én Bp-hez lakom közel!

Link to comment
Megosztás:

Illetve ma olyat csinált még a benzinkúton,hogy indítani akartam és semmi, csak kinyitotta a csomagtér ajtót. Utána pedig egyből indult. Ezek az Opelek érdekes dolgokat képesek csinálni :D

Szia!

Pesten nem tudok segíteni, postával, meg nem éri meg, de nézd meg ezt is!

http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__OPEL_s76___ASTRA+__ASTRA+H+Kombi_s47_2004%7C08_s13___18079/Kapcsol%C3%B3k%2C+%C3%A9rz%C3%A9kel%C5%91k_s60___Motorelektromoss%C3%A1g_s62___Impulzus+ad%C3%B3%2C+lendker%C3%A9k_s57___.Mind._s74_?gyakori=I&cikkkod=V40-72-0450_VEMO%20*%20*SZ&refszures=1&cikkkod=0281002717+%2AL

Ennyiért még én sem tudnék:)

Ezt a csomagtartós dolgot nemrég írta már valaki, nem tudom mi volt ott a megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Ez a jeladó nálam is okozott fejtörést :P Kecskemétiként debrecen belvárosában kicsit ideges lettem, amikor leállt a lámpánál az addig szépen működő kocsi. Mint kiderült a bemelegedett motornál kezd el fals jelet küldeni, aztán ha az átlépi a tűrési határértéket akkor leállítja a motort a megibásodás/ további problémák elekrülése végett. Ha hült a szerkezet, akkor simán indult és ment (egy darabig) :)

Kb. 30e -ből megvolt gyári alkatrésszel szerelőnél.

Link to comment
Megosztás:

Ez a jeladó nálam is okozott fejtörést :P Kecskemétiként debrecen belvárosában kicsit ideges lettem, amikor leállt a lámpánál az addig szépen működő kocsi. Mint kiderült a bemelegedett motornál kezd el fals jelet küldeni, aztán ha az átlépi a tűrési határértéket akkor leállítja a motort a megibásodás/ további problémák elekrülése végett. Ha hült a szerkezet, akkor simán indult és ment (egy darabig) :)

Kb. 30e -ből megvolt gyári alkatrésszel szerelőnél.

Ebben a melegedésben lehet valami, de azért nem vettem észre benne mindig konzekvensen ilyen logikát.

Egyik nap délelőtt, pont haza értem és a ahogy nyúltam volna a kulcshoz, hogy leállítsam a motort, leállt magától. Indítózásnál csak nehezen, hosszas indítózás után indult be. De utána próbálgattam tökéletesen indult. Délután megtettem autópályán 240km-t hiba nélkül. Majd másnap, kb 4-5 km-t menetem az autóval, mire megint leállt az út közepén és onnantól nem indult. Mivel több mint 200km-re voltam otthonról, trélert hívtam, ami bevitt az első sufni szervizig. Ahogy az autót a szerviz udvarán leengedtük volna, pöccre indult. Na jó, akkor gondoltam megint kibír 200km-t míg hazaérek és elviszem a saját szerelőmhöz. Csakhogy az utca végig jutottam vele, megint leállt. Ez egy novemberi péntek este volt, már tök sötétben. Visszatoltam a kocsit, szerencsére csak 200-300m-t kellett tolni. Mégis ott kellett hagynom. Másnapra kicserélték a jeladót, szintén gyári (Bosch)-ra. "Csupán" 50.000Ft-tal húztak le a műveletért (+ a tréler) úgy hogy meg se kérdezték, hogy nem gond-e ha nem adnak számlát. Nem tudtam mit tenni, ki kellett fizetnem.

Típus hibának azért nem venném, mert nekem is 210e körül volt akkor már óra szerint, és 8 éves elmúlt az autó.

Nekem is 8 évnél és kb 200e km-nél jött elő. Lehet véletlen egybeesés is, persze, de ezek szerint már négyünknél jött elő a probléma és ebből legalább hármunknál egy éven belül.

Link to comment
Megosztás:

Ebben a melegedésben lehet valami, de azért nem vettem észre benne mindig konzekvensen ilyen logikát.

Nekem egyértelműen a melegedéssel összekapcsolható volt a hibajelenség megjelenése. Addig rövid utakat tettem meg vele és ha netán járó motorral álltam meg egy címen (mert sajnáltam volna sok indítózást) akkor volt, hogy leállt, de indult utána. Furcsálltam, de gondoltam biztos csak "rosszul lett beindítva" az előző címen :P

Aztán jött ez a hosszabb út (565 km) és eleinte csak 2x állt meg alattam aztán hazafelé kb már 10x. A utolsó pár kilóméteren már bevetettem a fűtés maxon, 5-ös ventillátorállásban. Persze annyit ért mint halottnak a csók, de arra elég volt hogy nem kellett tréler vagy ismerős, hogy hazahúzzon.

Amúgy olasz fórumon olvastam még ott debrecen belvárosában, hogy ez lehet a gond.

Link to comment
Megosztás:

SZaiasztok

Kerestem, de nem találtam. Olyan problémám lenne, hogy ma jöttem haza a pályán 130km/h-val valami okos bejött elém és hirtelen visszafékeztem 100km/h-ra. Amikor pedig vissza akartam gyorsítani teljesen erőtlen lett a kocsi. Autovilláskulcsal kigyuladt. Félreáltam megnéztem néhány dolgot, csatikat, olajszintet stb. Majd vissza a pályára, de ugyan úgy nem ment a kocsi, majd később teljesen elkezdett belassulni és végül félre álltam, majd a másik oldalon sárga engine villant fel és elaludt az autoakulcsal visszajelző. Innentől kezdve nehezen indul a kocsi és ha beindul kis idő után leffulad. Végül vontatás lett. Itthon feldugtam opcomra és ezt a hibaüzenetet írta "P1901" valami részecskeszűrő. Valakinek volt már hasonló problémája? Mit tudok tenni vele?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.