Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

90.077Km-nál volt vezérmű cserém.Mostani Km-em-14013

Akkor nem valószínű az, amit írtam. Nálam az közvetlenül vezérléscsere után jelentkezett.

Nem lehet, hogy ez a dízelekre jellemző "bugyborgás"?

Nekem ahhoz még sosem volt szerencsém, nem tudom pontosan milyen, de többektől több helyről hallottam már hogy panaszkodnak ilyesmi hangra, amit az áramló gázolaj ad.

Link to comment
Megosztás:

Jó reggelt. ötleteket szeretnék kérni... vasárnap észrevettem,hogy a szokott 1,55 helyett csak 1,4 et produkál a turbónyomás. Z19dth.felszalad 1,55ig,de beáll 1,35-1,4 között folyamatos gyorsitásnál. ettől függetlenül a jármű gurul,rendesen.nem tudom,van -e köze hozzá,de kb 3 hete érdekes halk csilingelést hallok alapjáraton,15-30 másodpercenként a motor felől.döglik a turbóm?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok nekem olyan problemám lenne hogy a kocsim egyszer csak nem akart indulni levettem a szivoagat es kitakaritottam mert tele volt korommal annyira hogy már szinte levegot se kapott oszetettem és ugyan az a probláma áll fent meg mindig hogy inditom kapkodja de nem indul be kivan legtelenitve az uzemanyag rendszer hibakodot nem mutat 300 000 km van benne remélem tud valaki segiteni mert már nem tom mit csináljak elore is koszonom a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

sziasztok nekem olyan problemám lenne hogy a kocsim egyszer csak nem akart indulni levettem a szivoagat es kitakaritottam mert tele volt korommal annyira hogy már szinte levegot se kapott oszetettem és ugyan az a probláma áll fent meg mindig hogy inditom kapkodja de nem indul be kivan legtelenitve az uzemanyag rendszer hibakodot nem mutat 300 000 km van benne remélem tud valaki segiteni mert már nem tom mit csináljak elore is koszonom a válaszokat

https://www.facebook.com/groups/1473302922947541/

Link to comment
Megosztás:

sziasztok nekem olyan problemám lenne hogy a kocsim egyszer csak nem akart indulni levettem a szivoagat es kitakaritottam mert tele volt korommal annyira hogy már szinte levegot se kapott oszetettem és ugyan az a probláma áll fent meg mindig hogy inditom kapkodja de nem indul be kivan legtelenitve az uzemanyag rendszer hibakodot nem mutat 300 000 km van benne remélem tud valaki segiteni mert már nem tom mit csináljak elore is koszonom a válaszokat

Szenzort is kitakarítotad ?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Nálam úgy ahogy Tomi írta a generátor szabadonfutó adta meg magát,hideg időben csak nyikkant eleinte rövid ideig míg be nem melegedett,majd egyszer csak reggeli indításnál erős kalimpálás,kopogás,zörgés bemelegedésre elhalgatott,töltés volt...hosszbordás szíj levételével a hang eltűnt és a generátor szabadonfutó volt a ludas...elötte már a szíjat és feszítő görgőt cseréltük...150 ezret bírt a szabadonfutó(szerencsére nem drága dolog max 20 ezer)...Érdekes ,hogy a benzinesben nincs ilyen szabadonfutó,ezért nem is tud elromlani....kezdek félni,hogy 180-200 ezernél jön majd a vezérműlánc,aztán 200 ezer után a turbó és utána már bármikor a kettőstömegű...még szerencse,hogy dpf az enyémbe nincs,mert akkor az lett volna az első ami tönkremegy...mennyit bírnak ezek az alkatrészek? vigyázok az autóra,10-15 ezrenként olajcsere,nem gyilkolom akkor mi várható és mikor...az enyém 2009 1.3cdti ecoflex 90LE astra h gtc...kinek mi a tapasztalata?

Szia!

Legelőször a generátor szabadonfutó szíjtárcsát cseréld le, meg a szíjat és nem fog nyekeregni. A reggeli indításkor a generátor terheli meg legjobban a szíjat, mivel az izzításkor+indításkor az akku rendesen veszít a kapacitásából, és ezt vissza kell tölteni a generátornak. Amíg ez meg nem történik addig a kopott szíj+tárcsa páros ezt a hangot adja ki, mivel megcsúszkál a szíj a tárcsán, meg a szabadonfutód is már haldoklik a tárcsában szerintem. A terelő és feszítőgörgőt csak akkor érdemes cserélni, ha leveszed és megforgatod a kezedben és érezni fogod, hogy nem sima a futása - ezek miatt nem nyikoroghat a szíj. Összegezve sorrenben kizárásos alapon csak a generátor szabadonfutó szíjtárcsát, szíjat, terelő és feszítőgörgőt kell kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Nálam úgy ahogy Tomi írta a generátor szabadonfutó adta meg magát,hideg időben csak nyikkant eleinte rövid ideig míg be nem melegedett,majd egyszer csak reggeli indításnál erős kalimpálás,kopogás,zörgés bemelegedésre elhalgatott,töltés volt...hosszbordás szíj levételével a hang eltűnt és a generátor szabadonfutó volt a ludas...elötte már a szíjat és feszítő görgőt cseréltük...150 ezret bírt a szabadonfutó(szerencsére nem drága dolog max 20 ezer)...Érdekes ,hogy a benzinesben nincs ilyen szabadonfutó,ezért nem is tud elromlani....kezdek félni,hogy 180-200 ezernél jön majd a vezérműlánc,aztán 200 ezer után a turbó és utána már bármikor a kettőstömegű...még szerencse,hogy dpf az enyémbe nincs,mert akkor az lett volna az első ami tönkremegy...mennyit bírnak ezek az alkatrészek? vigyázok az autóra,10-15 ezrenként olajcsere,nem gyilkolom akkor mi várható és mikor...az enyém 2009 1.3cdti ecoflex 90LE astra h gtc...kinek mi a tapasztalata?

Nekem is 1.3DTH van, viszont úgy tudom, az 1.3-asakban kivétel nélkül van DPF. Az enyémben is - volt. A tiedben is van szerintem, nézz utána, vagy valaki kiiktatta belőle. Én már cseréltem ketőstömegűt, ami még fincsi dolog és nem említetted meg, az a porlasztócsúcs. Nekem most adta meg magát az egyik, felújította egy szaki 40 ezerért, szóval ez sem olcsó dolog. Egyébként nagyon szeretem, most hogy a porlasztócsúcsok is OK-k, nekem a dinamikájával sincs bajom, és vegyesben fogyaszt nálam 5.5 l-t kb.

Ja még annyit, hogy a kocsimban - szerencsére az előző tulajnál - 120 ezernél elszakadt a vezérműlánc és szépen rombolt mindent, ahogy kell. Ráköltött egy csomó pénzt, majd eladta mert elege lett. Nem tudom, normál esetben mennyit bír a lánc, de ez 120E-nél történt (már ha valós a km állás, ami persze nem 100%), és állítólag kb 40-nel ment, mikor szakadt. Szerelő mondta, hogy konstrukciós hiba az alulméretezett lánc ennél e kocsinál. Aztán nem tudom, igaz-e ez.

Módosítva : dsteel
Link to comment
Megosztás:

Nekem is 1.3DTH van, viszont úgy tudom, az 1.3-asakban kivétel nélkül van DPF. Az enyémben is - volt. A tiedben is van szerintem, nézz utána, vagy valaki kiiktatta belőle. Én már cseréltem ketőstömegűt, ami még fincsi dolog és nem említetted meg, az a porlasztócsúcs. Nekem most adta meg magát az egyik, felújította egy szaki 40 ezerért, szóval ez sem olcsó dolog. Egyébként nagyon szeretem, most hogy a porlasztócsúcsok is OK-k, nekem a dinamikájával sincs bajom, és vegyesben fogyaszt nálam 5.5 l-t kb.

Haveromék most cseréltek porlasztócsúcsokat a Suzukiban, 40 ezer volt darabja, meg tudta venni elég szép kedvezménnyel, így nem is foglalkozott vele, hogy mennyibe kerül, mert jól jött ki belőle.

A felújítottra mennyi garanciát adott? Általában fél évet szoktak, az szerintem meg semmi.

Link to comment
Megosztás:

Haveromék most cseréltek porlasztócsúcsokat a Suzukiban, 40 ezer volt darabja, meg tudta venni elég szép kedvezménnyel, így nem is foglalkozott vele, hogy mennyibe kerül, mert jól jött ki belőle.

A felújítottra mennyi garanciát adott? Általában fél évet szoktak, az szerintem meg semmi.

egy évet adott rá.

Link to comment
Megosztás:

szia

Nekem nincs benne dpf ez 100%,belgiumból hozott autó,3 évesen 70 ezer km volt az órában és dpf-nek nyoma sincs,gyári a kipufogó rendszer,a dpf kiiktatásnak nyoma sincs,vagy nagyon profin csinálták...hibakód nulla,az ecu-ban sincs nyoma a kiiktatásnak.

Dinamikával nincs gondom,a lánc a 30 ezres olajcsere miatt szokott szakadni állítólag és csak az első szeriánál volt jellemző tudomásom szerint...de ki tudja,hallottam én is,hogy 180 ezerig jobb kicseréltetni,én max 15 ezrenként cserélem az olajat.80%-ban országúton használom kb 4.8 a fogyasztás,de volt 4.4-is és valós utána mértem...ezt szeretem benne a legjobbna,ha tolom neki sem fogyaszt 5,5 fölött...6-os váltó miatt nagyon takarékos,és a hiányzó dpf is kedvez a fogyasztásnak.

Akkor nem tudod megmondani,mennyi kilometernél mi ment nálad tönkre,mert nem biztos,hogy valós az óraállás?...milyen évjárat a tied?...mennyi kilometer van a tiedben?

láncról nekem azt mondták,ha nyúlik,nagyon hangos lesz a motor és mielőtt elszakad elméletileg a hangjából észre kellene venni...

Ami nálam biztos ,hogy 90 ezernél cseréltem első fékbetétet tárcsával(még eredeti volt benne)100 ezernél hosszbordás szíj és szíjfeszítő,közben 4-évesen kapott egy úk akkumlátort,130 ezernél csöpögött a vízhűtőm(28 ezer volt) ,a hátsó fékbetéteket tárcsával most kell majd cserélnem kb 150 ezernél(még eredetiek) és most cserélni kellett 150 ezernél a generátor szabadonfutót...nálam kb eddig ennyi.

...

Nekem is 1.3DTH van, viszont úgy tudom, az 1.3-asakban kivétel nélkül van DPF. Az enyémben is - volt. A tiedben is van szerintem, nézz utána, vagy valaki kiiktatta belőle. Én már cseréltem ketőstömegűt, ami még fincsi dolog és nem említetted meg, az a porlasztócsúcs. Nekem most adta meg magát az egyik, felújította egy szaki 40 ezerért, szóval ez sem olcsó dolog. Egyébként nagyon szeretem, most hogy a porlasztócsúcsok is OK-k, nekem a dinamikájával sincs bajom, és vegyesben fogyaszt nálam 5.5 l-t kb.

Ja még annyit, hogy a kocsimban - szerencsére az előző tulajnál - 120 ezernél elszakadt a vezérműlánc és szépen rombolt mindent, ahogy kell. Ráköltött egy csomó pénzt, majd eladta mert elege lett. Nem tudom, normál esetben mennyit bír a lánc, de ez 120E-nél történt (már ha valós a km állás, ami persze nem 100%), és állítólag kb 40-nel ment, mikor szakadt. Szerelő mondta, hogy konstrukciós hiba az alulméretezett lánc ennél e kocsinál. Aztán nem tudom, igaz-e ez.

Link to comment
Megosztás:

Nem motor, de... mégis csak ebben a topikban vagyok otthon. :)

Szóval a helyzet az, hogy 2005. 06, havi Z19DTH motoros kombimnak szüksége lenne egy bal első belső féltengely csuklóra.

És SEHOL, írd és mondd, SEHOL nem lehet kapni. Végigtelefonáltam már tolnát-baranyát, szerelőm szintén. Sehol nincs. Külső van rogyásig, de belsőt nem találunk. És hát egyre inkább kellene, mert csereérett nagyon.

Valakinek ötlet?
Ebay esetleg? Aki vágja németül/angolul hogy mi ez az alkatrész, segíthetne... Bár necces hogy ott meg pont az én autómhoz találok alkatrészt.

El vagyok keseredve.

Link to comment
Megosztás:

Szóval a helyzet az, hogy 2005. 06, havi Z19DTH motoros kombimnak szüksége lenne egy bal első belső féltengely csuklóra.

És SEHOL, írd és mondd, SEHOL nem lehet kapni. Végigtelefonáltam már tolnát-baranyát, szerelőm szintén. Sehol nincs. Külső van rogyásig, de belsőt nem találunk. És hát egyre inkább kellene, mert csereérett nagyon.

Cikkszamot mondj, illetve arra keress. Itt van pl. egy 0121 770 5636 -os:

http://www.ebay.com/itm/VAUXHALL-ASTRA-1-9-CDTi-TURBO-DIESEL-OFF-SIDE-INNER-CV-JOINT-2004-ONWARDS-/130957610143?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e7dae8c9f&vxp=mtr

Az Opel pedig nyilvan tud adni...

Link to comment
Megosztás:

szia

Nekem nincs benne dpf ez 100%,belgiumból hozott autó,3 évesen 70 ezer km volt az órában és dpf-nek nyoma sincs,gyári a kipufogó rendszer,a dpf kiiktatásnak nyoma sincs,vagy nagyon profin csinálták...hibakód nulla,az ecu-ban sincs nyoma a kiiktatásnak.

Dinamikával nincs gondom,a lánc a 30 ezres olajcsere miatt szokott szakadni állítólag és csak az első szeriánál volt jellemző tudomásom szerint...de ki tudja,hallottam én is,hogy 180 ezerig jobb kicseréltetni,én max 15 ezrenként cserélem az olajat.80%-ban országúton használom kb 4.8 a fogyasztás,de volt 4.4-is és valós utána mértem...ezt szeretem benne a legjobbna,ha tolom neki sem fogyaszt 5,5 fölött...6-os váltó miatt nagyon takarékos,és a hiányzó dpf is kedvez a fogyasztásnak.

Akkor nem tudod megmondani,mennyi kilometernél mi ment nálad tönkre,mert nem biztos,hogy valós az óraállás?...milyen évjárat a tied?...mennyi kilometer van a tiedben?

láncról nekem azt mondták,ha nyúlik,nagyon hangos lesz a motor és mielőtt elszakad elméletileg a hangjából észre kellene venni...

Ami nálam biztos ,hogy 90 ezernél cseréltem első fékbetétet tárcsával(még eredeti volt benne)100 ezernél hosszbordás szíj és szíjfeszítő,közben 4-évesen kapott egy úk akkumlátort,130 ezernél csöpögött a vízhűtőm(28 ezer volt) ,a hátsó fékbetéteket tárcsával most kell majd cserélnem kb 150 ezernél(még eredetiek) és most cserélni kellett 150 ezernél a generátor szabadonfutót...nálam kb eddig ennyi.

Érdekes a dpf dolog, de mondjuk nálam is nyom nélkül tüntették el... Sajnos igen, nem akarok hülyeséget írni, mert szerintem nem jóa kilométer-állás, mivel 120ezernél cseréltettem a kettőstömegűt, ami azért meredek lenne. Én évente cseréltetetm az olajat, de nem megyek évi 15 ezret. Nekem szerintem gyári tárcsáim vannak, mert már csereérettnek mondják. Nekem a klímahűtőm lukadt ki, azt kellett cserélni. Igazából a szívatós cseréken (remélem) túlvagyok (dpf, kettőstömegű), bár a porlasztócsúcsok még megadhatják magukat. Kisebb szívás persze lehet még... Én eléggé figyelős vagyok, ha hangos lesz a motor, tuti észrevenném, persze nem biztos, ha lassú a változás és hozzászokik az ember.

Link to comment
Megosztás:

80%-ban országúton használom kb 4.8 a fogyasztás,de volt 4.4-is és valós utána mértem...ezt szeretem benne a legjobbna,ha tolom neki sem fogyaszt 5,5 fölött...6-os váltó miatt nagyon takarékos,és a hiányzó dpf is kedvez a fogyasztásnak.

Ami nálam biztos ,hogy 90 ezernél cseréltem első fékbetétet tárcsával(még eredeti volt benne)...

90-es tempónál elbírja a 6.-at?

Csak azért kérdezem, mert nálam pl úgy vettem észre hogy 80-ig még inkább a 4.-et szereti, mint az 5.-et. Olyan 80-85-től megy az 5. Persze ez enyém más váltó.

Nálam 174.000-et bírtak a gyári tárcsák, de ekkor már tényleg durván kopottak voltak. Most már 50.000km-t raktam bele a 4 új tárcsába és betétekbe, de kopottság csak mérsékelten látszik rajtuk. Nyilván ha nem pályán, hanem városban raktam volna bele ezt az 50.000-et, azért más lenne a helyzet. ;)

Link to comment
Megosztás:

90-es tempónál elbírja a 6.-at?

Á, nem én csak pályán rakom 6.-ba. 110 felett rakom 6.-ba, nálam sem szereti, meg a dízelt nem is kínozom alacsony fordulaton terheléssel, úgy olvastam, az pl. a kettős tömegű halála. Szóval városban is ritkán váltok 4.-be is akár.

Link to comment
Megosztás:

szia

90-nél bírja a 6.-at simán,még dombon felfele is...110-es temponál pörög 2000-et kb.Beérek lakott területen belülre és van hogy 70-el még simán megyek 6-ban,de 70 alatt már vissza kell kapcsolni 5-be és érdekes mert aztán 50 alatt már kéri is a 4-et.

Az első fékbetéteket picit korán cseréltem 90 ezernél,még nem jelzett de rábeszéltek a szervizben és a hátsót is akarták cserélni rá hamarosan de azt már nem engedtem és jól tettem mert 150 ezernél még mindig maradhattak volna picit.

A 90 ezernél cserélt elsőkön így 150 ezer körül kopás szinte nem is látható,ezekkel simán megyek így még 100 ezret...nekem volt astrám amit szinte csak városban használtam,annál 60 ezernél már cserélni kellett az elsőket hamar,szóval sokat számít hol használod a gépet.

90-es tempónál elbírja a 6.-at?
Csak azért kérdezem, mert nálam pl úgy vettem észre hogy 80-ig még inkább a 4.-et szereti, mint az 5.-et. Olyan 80-85-től megy az 5. Persze ez enyém más váltó.

Nálam 174.000-et bírtak a gyári tárcsák, de ekkor már tényleg durván kopottak voltak. Most már 50.000km-t raktam bele a 4 új tárcsába és betétekbe, de kopottság csak mérsékelten látszik rajtuk. Nyilván ha nem pályán, hanem városban raktam volna bele ezt az 50.000-et, azért más lenne a helyzet. ;)

Link to comment
Megosztás:

szia

90-nél bírja a 6.-at simán,még dombon felfele is...110-es temponál pörög 2000-et kb.Beérek lakott területen belülre és van hogy 70-el még simán megyek 6-ban,de 70 alatt már vissza kell kapcsolni 5-be és érdekes mert aztán 50 alatt már kéri is a 4-et.

Az első fékbetéteket picit korán cseréltem 90 ezernél,még nem jelzett de rábeszéltek a szervizben és a hátsót is akarták cserélni rá hamarosan de azt már nem engedtem és jól tettem mert 150 ezernél még mindig maradhattak volna picit.

A 90 ezernél cserélt elsőkön így 150 ezer körül kopás szinte nem is látható,ezekkel simán megyek így még 100 ezret...nekem volt astrám amit szinte csak városban használtam,annál 60 ezernél már cserélni kellett az elsőket hamar,szóval sokat számít hol használod a gépet.

Lehet hogy függ a löerőtöl is .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.