Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Szia....le van esve a rudazat teljesen..a 4ből hàrmat tudok könnyen mozgatni a pöckènèl fogva a 3. Nem mozdul gondolom az mozgatja az egèszet...próbàlom visszarakni de semmi hely rohadt nehèz hogy jól àlljon minden pöcök......lehet ezèrt füstőlt..

Szia!

Akkor nyilván ez lesz a gond. Ez a szívósor a 120 lovas változatban nincs benne, emiatt is tud egy kicsit nagyobb teljesítményt adni a motor. Kérdés, hogy javítókészlettel javíthat-e a dolog, vagy cserélni kell. Volt aki lefalazta és úgy hagyta.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek! Z17dth ASTRÁM 1.7 melegen nagyon nehezen indul,és 80 km/óránál gyorsabban nem megy.2000/fordulatnál kigyulad a sárga szervízlámpa és megáll.Utána csak töbszöri indításra indul.Várom a megtisztelő válaszokat.Köszönöm előre a segítséget.Üdv..

Szia! Olvasd ki a hibakódot. Úgy okosabbak leszünk ...

Link to comment
Megosztás:

Hali, ma elsőre nem indult be a kocsi, Insp4 hibát dobott, másodikra pöccre indult. Ilyet még nem csinált, kiderítettem, hogy a vizet kell eltávolítani a gázolajszűrőből. Azt is írták, hogy nem olyan nagy a gáz, mert néha indokolatlanul is dobja ezt a hibát, viszont ha tényleg vízteleníteni kéne a szűrőt és én is meg tudnám csinálni (nem vagyok nagy műszakis, de amit lehet, megpróbálok egyedül), akkor megcsinálnám. Mit kell tennem hozzá, mekkora manőverre készüljek? A szűrő alján van csavar ott kell leengedni a vizet? Mennyi kifolyó trutyira számítsak, mit tegyek alá stb? Milyen szerszám kell hozzá? Kösz a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Hali, ma elsőre nem indult be a kocsi, Insp4 hibát dobott, másodikra pöccre indult. Ilyet még nem csinált, kiderítettem, hogy a vizet kell eltávolítani a gázolajszűrőből. Azt is írták, hogy nem olyan nagy a gáz, mert néha indokolatlanul is dobja ezt a hibát, viszont ha tényleg vízteleníteni kéne a szűrőt és én is meg tudnám csinálni (nem vagyok nagy műszakis, de amit lehet, megpróbálok egyedül), akkor megcsinálnám. Mit kell tennem hozzá, mekkora manőverre készüljek? A szűrő alján van csavar ott kell leengedni a vizet? Mennyi kifolyó trutyira számítsak, mit tegyek alá stb? Milyen szerszám kell hozzá? Kösz a válaszokat.

A Z13DTH-t nem ismerem, de altalaban kezzel lehet tekerni a csavart. Nem kell (valoszinuleg nem is lehet) teljesen kiszedni, es elvileg addig kell nyitva hagyni, amig tiszta gazolaj nem jon. Ha fel decit kiengedsz, biztos jo lesz...

Ha nem megy kezzel, akkor olyan szerszam kell, ami alkalmasnak latszik, es odafersz vele. Edeny: tejfolos pohar, vagy hasonlo, es minden csupa gazolaj lesz... Rafinalt edeny valasztas es elhelyezes, valamint kezre huzott zacsko segithet :)

De ha egyszer csinalta, es tobbszor nem, akkor nem foglalkoznek vele...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kösz! EGYELŐRE egyszer csinálta, de ha nincs belőle tendencia, nem forszírozom. Csak jó tudni, egyébként mi a teendő, ha ilyen van. 2 évente szoktam szűrőt cseréltetni, 10 ezret sem mindig megyek egy évben. Gondolom, elég 2 évente cserélni, bár ez gondolom a vizes üzemanyag miatt lehet, nem a szűrő öregsége miatt.

A Z13DTH-t nem ismerem, de altalaban kezzel lehet tekerni a csavart. Nem kell (valoszinuleg nem is lehet) teljesen kiszedni, es elvileg addig kell nyitva hagyni, amig tiszta gazolaj nem jon. Ha fel decit kiengedsz, biztos jo lesz...

Ha nem megy kezzel, akkor olyan szerszam kell, ami alkalmasnak latszik, es odafersz vele. Edeny: tejfolos pohar, vagy hasonlo, es minden csupa gazolaj lesz... Rafinalt edeny valasztas es elhelyezes, valamint kezre huzott zacsko segithet :)

De ha egyszer csinalta, es tobbszor nem, akkor nem foglalkoznek vele...

Link to comment
Megosztás:

Hali, ma elsőre nem indult be a kocsi, Insp4 hibát dobott, másodikra pöccre indult. Ilyet még nem csinált, kiderítettem, hogy a vizet kell eltávolítani a gázolajszűrőből. Azt is írták, hogy nem olyan nagy a gáz, mert néha indokolatlanul is dobja ezt a hibát, viszont ha tényleg vízteleníteni kéne a szűrőt és én is meg tudnám csinálni (nem vagyok nagy műszakis, de amit lehet, megpróbálok egyedül), akkor megcsinálnám. Mit kell tennem hozzá, mekkora manőverre készüljek? A szűrő alján van csavar ott kell leengedni a vizet? Mennyi kifolyó trutyira számítsak, mit tegyek alá stb? Milyen szerszám kell hozzá? Kösz a válaszokat.

Szia. A kóddal ne foglalkozz.Nekem volt, hogy szűrőcsere után pár nappal is bedobta. Ha régen volt szűrőcsere,akkor ne sajnáld rá a pénzt. Ha nem, akkor le lehet engedni, ahogy Csaba írta.

Link to comment
Megosztás:

Mentünk 300 km-t, 4-5 x indítottam, nem jött elő a hiba. 4,1-4,3 l/100 km lehetett a fogyasztásom, mert kb 1000 km-re 4,7-et írt átlagnak, előtte meg város is volt, 5literes átlagfogyasztással. Ezzel elégedett vagyok. Ebben volt 100 km pályázás is, igaz, 120-as tempomattal.

Link to comment
Megosztás:

Mentünk 300 km-t, 4-5 x indítottam, nem jött elő a hiba. 4,1-4,3 l/100 km lehetett a fogyasztásom, mert kb 1000 km-re 4,7-et írt átlagnak, előtte meg város is volt, 5literes átlagfogyasztással. Ezzel elégedett vagyok. Ebben volt 100 km pályázás is, igaz, 120-as tempomattal.

szia

Egyszer nekem is írt már insp4-et,igaz nekem beindult elsőre csak kiírta, pedig 30 ezrenként cserélem a üzemanyagszűrőt,szerintem a gázolaj miatt lehet nem kell vele foglalkozni ha nem állandó.A fogyasztásodon nem lepődök meg,mert 1,3cdti gtc-vel 45liter ment bele és 980km-t mentem pedig azért dinamikusan vezetek és van benne város is igaz nem túl sok...a rekord 4.2-volt nálam is igaz szinte csak országuttal 100-120-as tempoval. A 6.-sebesség sokat javít a fogyasztáson alig pörög a motor 120-nál...ami még érdekes ,hogy teljesen pontosan írja a bc a fogyasztást,néha még picit többet is ír ,mint amit én mérek.

Link to comment
Megosztás:

Igaz, ami igaz, Lukoil volt, de mindig ott tankolok, eddig semmi ilyesmi nem volt, de akkor egyelőre nem foglalkozok vele. A tartály alján rengeteg trutyi gyűlik össze, meg a víz is talán, lehet, hogy kifogtam egy már régen tisztított, majdnem üres tartályt...

Igen, írtam korábban is, hogy a BC decire annyit ír ki nálam, amennyi a telitank-telitankos mérésnél adódik. Mondjuk tankolás után ír hülyeségeket, a "rekordom" ilyen feliratból 1385 km megtehető táv :) A valós megtehető km nálam nagypapás vezetéssel 1150 km, városban olyan 1000 km.

Amúgy mindenkinek kellemes ünnepeket, ha még nem volt!

szia

Egyszer nekem is írt már insp4-et,igaz nekem beindult elsőre csak kiírta, pedig 30 ezrenként cserélem a üzemanyagszűrőt,szerintem a gázolaj miatt lehet nem kell vele foglalkozni ha nem állandó.A fogyasztásodon nem lepődök meg,mert 1,3cdti gtc-vel 45liter ment bele és 980km-t mentem pedig azért dinamikusan vezetek és van benne város is igaz nem túl sok...a rekord 4.2-volt nálam is igaz szinte csak országuttal 100-120-as tempoval. A 6.-sebesség sokat javít a fogyasztáson alig pörög a motor 120-nál...ami még érdekes ,hogy teljesen pontosan írja a bc a fogyasztást,néha még picit többet is ír ,mint amit én mérek.

Link to comment
Megosztás:

Srácok mennyi az előírt csereperiódus a gázolaj szűrő cserére? Én kb 5e-et mentem eddig vele, de legalább tudom, mikor kell majd. Persze azért korábban cserélek, mint az előírt. Nem olcsó a szűrő https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420876-uzemanyagszuro/6270-gazolajszuro-opel-astra-j-insignia-meriva-b-zafira-c de gyárin kívül mást nem mernék venni.

Link to comment
Megosztás:

Srácok mennyi az előírt csereperiódus a gázolaj szűrő cserére? Én kb 5e-et mentem eddig vele, de legalább tudom, mikor kell majd. Persze azért korábban cserélek, mint az előírt. Nem olcsó a szűrő https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420876-uzemanyagszuro/6270-gazolajszuro-opel-astra-j-insignia-meriva-b-zafira-c de gyárin kívül mást nem mernék venni.

Ha ugyis korabban csereled, nem mindegy, mit, mondanak a gyari hulyek? :)

Link to comment
Megosztás:

Srácok mennyi az előírt csereperiódus a gázolaj szűrő cserére? Én kb 5e-et mentem eddig vele, de legalább tudom, mikor kell majd. Persze azért korábban cserélek, mint az előírt. Nem olcsó a szűrő https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420876-uzemanyagszuro/6270-gazolajszuro-opel-astra-j-insignia-meriva-b-zafira-c de gyárin kívül mást nem mernék venni.

A H Astrában minden 2. olajcserekor cserélem. Azaz kb 30.000km-enként.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Z17 DTH-ra 60e km / 2 ev, most jon a nagy kerdes, hogy mennyivel legyen korabban :)

A viztelenites pedig 30e km / 1 ev, remelem, azt is legalabb felevente meg fogod csinal(tat)ni :)

Akkor tényleg cserélni fogom a szűrőt 30-40e km-enként. De nálam a 30e km nem 2 olajcsere lesz hanem 2.5 legalább, mert 10-12e környékén cserélni fogom. Amikor bele lett téve a friss olaj, már 3-400km után fekete volt. Igaz elötte mindig kb 30e-ként cserélték szervizkönyv szerint. Nagyrészt pályán volt használva a kocsi.

Vízteleníteni hogyan kell? Erről jó tudni, mert nem tudtam. Gondolom van rajta valahol egy csavar. De jó lenne látni képeken is. Csak a cseréről tudtam, és azt is találtam meg. http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/engine/engine_control_and_fuel_system_1.7l_diesel_(lpl_or_lpv)/repair_instructions/fuel_filter_replacement/

Link to comment
Megosztás:

Akkor tényleg cserélni fogom a szűrőt 30-40e km-enként. De nálam a 30e km nem 2 olajcsere lesz hanem 2.5 legalább, mert 10-12e környékén cserélni fogom. Amikor bele lett téve a friss olaj, már 3-400km után fekete volt. Igaz elötte mindig kb 30e-ként cserélték szervizkönyv szerint. Nagyrészt pályán volt használva a kocsi.

Es akkor miert nem 300-ankent csereled? :) Es hogy lehet megvenni egy ilyen hanyagul szervizelt kocsit? :)

Az olaj pedig fekete (lesz hamar), ez olyan, minthogy az eg kek... Eppen az lenne a baj, ha maradna uj szinu, sot, az sem kizart, hogy rossz olajat hasznalsz, mert csak 3-400 km utan lett fekete :)

Link to comment
Megosztás:

Es akkor miert nem 300-ankent csereled? :) Es hogy lehet megvenni egy ilyen hanyagul szervizelt kocsit? :)

Az olaj pedig fekete (lesz hamar), ez olyan, minthogy az eg kek... Eppen az lenne a baj, ha maradna uj szinu, sot, az sem kizart, hogy rossz olajat hasznalsz, mert csak 3-400 km utan lett fekete :)

nem hiszem hogy az ENEOS HYPER PREMIUM 5W30 rossz lenne. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Tényleg olyan döglött a H Astra az 1.3 CDTi-vel? Minden tesztben azt olvasom, hogy 2000-ig semmi. Egy chiptuning sem tudja feledtetni a kevés köbcentit?

90 LE egy kb. 1300 kg-os karosszériához. Ez alapján döntsd el, Te magad, de igazából nem értem, hogy sokan miért választják ezt. Az 1.7 már sokkal meggyőzőbben viszi ezt a bódét, az 1.9-ről meg nem is beszélve.

Egyébként azt hiszem van itt olyan, aki megpiszkáltatta, és elégedett vele, de ez is attól függ eddig miben ültél.

Link to comment
Megosztás:

Tényleg olyan döglött a H Astra az 1.3 CDTi-vel? Minden tesztben azt olvasom, hogy 2000-ig semmi. Egy chiptuning sem tudja feledtetni a kevés köbcentit?

szia

1.3 cdti gtc 1200kg nálam OK,140km óráig tökéletesen lehet vele dinamikusan menni.Az enyém valami különleges példány lehet,mert nincs benne részecskeszűrő pedig 2009-es.

Nem tudom kaphatott e chiptuningot mert 3-évesen jött Belgiumbó.Nézettem olel szervízben és eszküsznek rá ,hogy gyárilag nincs benne a részecskeszűrő és talán ezért is érzem a pici cm3 és 90LE ellenére is meglehetősen jónak.Az 1.4 és 1.6 -os benzineseknél amik nekem voltak azoknál jobb. 1700 fordulatról kezd igazán húzni és 1500 alatt tényleg nem sok minden van és 3000fölött szerintem már felesleges pörgetni,mert nincs sok értelme max 3500-4000-ig pörög.A motort meg kell szokni,mert kicsi az a fordulatszám tartomány amiben jól használható.

Városba szerintem nem való,mert sokat kell gépészkedni a 6-os váltóval...5-ös váltóval részecskeszűrő nélkül városban is talán el tudnám képzelni.Szerintem hosszú távon autópályára sem való,mert a 140 és az fölötti tempó ennek a kicsi motornak talán sok lehet.100-130 as tempó ami szerintem tökéletes neki,és ezt országuton jól ki lehet használni.

Igazán anna jó aki keveset megy városba,sokat országuton és hosszú távokon nem megy autópályán,főleg nem németben mert ott letolják róla.

Ami nagyon fontos,hogy simán eljárok vele 4.5l-ből úgy ,hogy aki elöttem 90-100-al megy azokat végig előzgetem és város is van benne.Nincs az a domb amelyiken 6-ban 100-as tempóval nem ment volna fel.Klímázást sem dinamikában sem fogyasztásban nem veszem észre....viszont 5 személlyel használva már észrevehetően lustább,észre veszi ha nagyon meg van pakolva....használtam céges 1.7 cdti zafirát 3-éveset 6-sebességest (nem tudom hány lovas volt)és garantálom,hogy dinamikában szarabb volt és mindenben mert olyan tetű volt,hogy a 6-dikat nem is nagyon tudtam használni.Ugyan ilyent astrában céges h 1.7 cdti -t 6-os váltóval is használtam és semmi külömbséget nem vettem észre,igaz 1-2 személlyel mentem velük.

Kombiban állandóan megpakolva sok hosszú autópályázásra és a dög nehéz J astrába semmiképp sem jó ez a motor....szóval aki ilyent vesz ezeket mérlegelje mert nem kompromisszumoktól mentes(részecskeszűrővel meg nem vennék vagy azzal kezdeném,hogy azt kiépítettem belőle.)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia

1.3 cdti gtc 1200kg nálam OK,140km óráig tökéletesen lehet vele dinamikusan menni.Az enyém valami különleges példány lehet,mert nincs benne részecskeszűrő pedig 2009-es.

Nem tudom kaphatott e chiptuningot mert 3-évesen jött Belgiumbó.Nézettem olel szervízben és eszküsznek rá ,hogy gyárilag nincs benne a részecskeszűrő és talán ezért is érzem a pici cm3 és 90LE ellenére is meglehetősen jónak.Az 1.4 és 1.6 -os benzineseknél amik nekem voltak azoknál jobb. 1700 fordulatról kezd igazán húzni és 1500 alatt tényleg nem sok minden van és 3000fölött szerintem már felesleges pörgetni,mert nincs sok értelme max 3500-4000-ig pörög.A motort meg kell szokni,mert kicsi az a fordulatszám tartomány amiben jól használható.

Városba szerintem nem való,mert sokat kell gépészkedni a 6-os váltóval...5-ös váltóval részecskeszűrő nélkül városban is talán el tudnám képzelni.Szerintem hosszú távon autópályára sem való,mert a 140 és az fölötti tempó ennek a kicsi motornak talán sok lehet.100-130 as tempó ami szerintem tökéletes neki,és ezt országuton jól ki lehet használni.

Igazán anna jó aki keveset megy városba,sokat országuton és hosszú távokon nem megy autópályán,főleg nem németben mert ott letolják róla.

Ami nagyon fontos,hogy simán eljárok vele 4.5l-ből úgy ,hogy aki elöttem 90-100-al megy azokat végig előzgetem és város is van benne.Nincs az a domb amelyiken 6-ban 100-as tempóval nem ment volna fel.Klímázást sem dinamikában sem fogyasztásban nem veszem észre....viszont 5 személlyel használva már észrevehetően lustább,észre veszi ha nagyon meg van pakolva....használtam céges 1.7 cdti zafirát 3-éveset 6-sebességest (nem tudom hány lovas volt)és garantálom,hogy dinamikában szarabb volt és mindenben mert olyan tetű volt,hogy a 6-dikat nem is nagyon tudtam használni.Ugyan ilyent astrában céges h 1.7 cdti -t 6-os váltóval is használtam és semmi külömbséget nem vettem észre,igaz 1-2 személlyel mentem velük.

Kombiban állandóan megpakolva sok hosszú autópályázásra és a dög nehéz J astrába semmiképp sem jó ez a motor....szóval aki ilyent vesz ezeket mérlegelje mert nem kompromisszumoktól mentes(részecskeszűrővel meg nem vennék vagy azzal kezdeném,hogy azt kiépítettem belőle.)

Igen, ahogy írod azért jobb a benzineseknél, mert nem a teljesítmény számít első sorban, hanem a forgató nyomaté, ami az 1.3 esetében 200 Nm, amíg egy benzines motor esetében 125-150 Nm. ;)

Jó kevéssel hajtod, mert nekem az 1.7 cdti (125 Le @ 280 Nm) most nyári gumikkal 6.4 körül eszik.... Igaz az 1550 Kg. Amúgy J-be is volt 1.3 az tényleg gyalázat lehet. Mondjuk én az 1.7-re nem panaszkodok, szépen megy, sőt sokkal jobb mire számítottam. Ez 1500 rpm felett megindul, amikor már van megfelelő turbó nyomás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.