Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Erről van szó: Felvettem a mai hiregindítást. A videón 0:26-tól kezdődik ez a furcsa rezonáló zaj. Mi a fenétől származhat ez? Hallottatok már hasonlót?

Hali!

Engem a túlfeszített szíj miatt terhelt csapágy hangjára emlékeztet. Szerintem valamelyik, görgő, vízpumpa, vagy a klíma kompresszor csapágy. Ahogy nyúlik kicsit a szíj a melegedéstől már megszűnik. Bár a távgyógyítás a Gyúrcsók mester szakterülete :evilgrin: és a hang forrása sem egyértelmű ezen a felvételen. Én levenném a hosszbordás szíjat, így annak a görgői, a vízpumpa, és a klíma kilőve. Ha továbbra is van hang, akkor a vezérmű szíj feszességét ellenőrizném. Ha nincs gyakorlatod, mindenképpen egy jó fülű, hozzáértő szerelővel nézesd meg!

Üdv!

Frankie

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagyon köszönöm mindenkinek, aki próbál segíteni!

Na mesélj róla egy kicsit! Csak hidegen és alapjáraton csinálja, vagy nagyobb fordulaton erősebben-hangosabban? Jól hallom, hogy nem folyamatosan, hanem pulzálóan? Vetted már le a hosszbordás szíjat? Úgy is csinálja?

Nagyobb fordulaton azonnal elhallgat. Elég csak egy picit hozzáérnem a gázpedállhoz, kb 1000-es fordulaton már nem csinálja.

Jól hallod. Kb 3 másodpercig csinálja, aztán 3 másodperc szünet és ez ismétlődik, amíg be nem melegszik.

A hosszbordás szíjat még nem vettem le. Az is szokott nyikorogni, de annak már ismerem a hangját. Az is csak hidegen nyikorog. De ha a tetejére(!) egy kis sziliokon sprét fújok, az azonnal elhallgat, de az a másik zörej marad.

Hali!

Engem a túlfeszített szíj miatt terhelt csapágy hangjára emlékeztet. Szerintem valamelyik, görgő, vízpumpa, vagy a klíma kompresszor csapágy. Ahogy nyúlik kicsit a szíj a melegedéstől már megszűnik. Bár a távgyógyítás a Gyúrcsók mester szakterülete :evilgrin: és a hang forrása sem egyértelmű ezen a felvételen. Én levenném a hosszbordás szíjat, így annak a görgői, a vízpumpa, és a klíma kilőve. Ha továbbra is van hang, akkor a vezérmű szíj feszességét ellenőrizném. Ha nincs gyakorlatod, mindenképpen egy jó fülű, hozzáértő szerelővel nézesd meg!

Üdv!

Frankie

A hang forrása nekem sem egyértelmű. Nem tudom megállapítani, hogy egyáltalán a motornak melyik részéről jöhet. Talán mintha a jobb oldalról, tehát ahol a szíjjak is vannak, de ebben nem vagyok biztos.

A vezérműszíjat jó hogy írod, mert novemberben lett cserélve Opelnél Szerviz4+ keretében. Nem esküdnék meg rá, hogy attól a naptól ekzdve, de kb azóta jött elő ez a hang.

Szóval vezérműszíj okozhatja? Ott nem automatikus a feszesség állítás? Manuálisan állítják be? Itthon azért nem merném szétszedni. Már csak azért sem, mert ha tényleg ez a baj, akkor azt garanciában kell még javítaniuk.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagyon köszönöm mindenkinek, aki próbál segíteni!

Nagyobb fordulaton azonnal elhallgat. Elég csak egy picit hozzáérnem a gázpedállhoz, kb 1000-es fordulaton már nem csinálja.

Jól hallod. Kb 3 másodpercig csinálja, aztán 3 másodperc szünet és ez ismétlődik, amíg be nem melegszik.

A hosszbordás szíjat még nem vettem le. Az is szokott nyikorogni, de annak már ismerem a hangját. Az is csak hidegen nyikorog. De ha a tetejére(!) egy kis sziliokon sprét fújok, az azonnal elhallgat, de az a másik zörej marad.

A hang forrása nekem sem egyértelmű. Nem tudom megállapítani, hogy egyáltalán a motornak melyik részéről jöhet. Talán mintha a jobb oldalról, tehát ahol a szíjjak is vannak, de ebben nem vagyok biztos.

A vezérműszíjat jó hogy írod, mert novemberben lett cserélve Opelnél Szerviz4+ keretében. Nem esküdnék meg rá, hogy attól a naptól ekzdve, de kb azóta jött elő ez a hang.

Szóval vezérműszíj okozhatja? Ott nem automatikus a feszesség állítás? Manuálisan állítják be? Itthon azért nem merném szétszedni. Már csak azért sem, mert ha tényleg ez a baj, akkor azt garanciában kell még javítaniuk.

Akkor vedd le a hosszbordás szíjat és lehet úgy is hallgatóni. Ha megszűnik, akkor ot kell keresni a bajt. Nekem is volt hasonló hangom, a generátor csapágyak cseréjével megoldódott a probléma.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy hibával kapcsolatban kérném a segítségeteket, ötleteiteket.

Autóm egy Astra-H 2006 évj. Z16XEP. A hibajelenségem az, hogy ha a motor hideg

nehezen indul. Akksi új töltés rendben, indítómotor teker, mégis többször kell sokáig köszörültetni

mire elkapja és elindul. Néha mikor az indító teker, hallom mintha elkapná a fordulatot, mintha bepöccenne egy pillanatra, de tovább kell tekertetni hogy beinduljon.

Ha elindul a kocsi le már nem áll, folyamatosan megy jó a fordulata, ereje, minden rendben van ha beindult, jól is megy.

A meleg motor már jól indul gond nélkül, csak akkor nem akar indulni ha sokáig állt. kihűlt a motor.

Ha a hidem motort elindítottam, és kb 20mp után leállítom majd újraindítom már jóval könnyebben indul.

Szerelő azt mondta látatlanban hogy a benzin nyomást valami szelep tartja meg a tanknál (azt hiszem) ami nálam nem jó és így levegő kerül a rendszerbe amit a kocsi sok indítózással próbál kidolgozni magából és amint elment a levegő indul a kocsi.

Kérdésem az lenne hol keressem ezt az alkatrészt, mi lehet ez és hol, esetleg az AC pumpa része ez, vagy egy különálló szelep valahol? Esetleg máshol kerül levegő az üzemanyagba? Mit vizsgáljak még meg?

Segítségeteket köszönöm előre is.

Link to comment
Megosztás:

Nálam a vízpumpa a vezérléshez tartozik. Okosabb megoldás az, ami az 1.7-esnél van, de az Isuzu, az enyém meg GM-Fiat motor. Ezért nem akarok kockáztatni. Ha a vízpumpa megadja magát, akkor ugrik a szíj, a többit meg már tudjuk.

1. Akkor ezek szerint nekem is Isuzu motoros a Z17DTH?

2. Van valamilyen ráutaló hang, vagy valami, amiből következtethető, hogy eljött a csere ideje?

3. Szóval általában: Ha elszáll egy vezérlés, akkor az köszönhető a vízpumpának leghamarabb?

4. Melyik a jobbon preferált? Az Isuzu, vagy a GM-Fiat?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

1. Akkor ezek szerint nekem is Isuzu motoros a Z17DTH?

2. Van valamilyen ráutaló hang, vagy valami, amiből következtethető, hogy eljött a csere ideje?

3. Szóval általában: Ha elszáll egy vezérlés, akkor az köszönhető a vízpumpának leghamarabb?

4. Melyik a jobbon preferált? Az Isuzu, vagy a GM-Fiat?

Köszönöm!

1. Igen, bár volt egy totalcaros cikk, ami szerint nem az. De szerintem igen.

2. Ezt majd megmondják azok akiknek ilyen van.

3. Igen, előfordulhat a vízpumpa miatt is. Olyanról hallottam, hogy pl. a vízpumpa csapágyazása bedöglött, és eltörött a tengely, így ledobta a szíjat. Nem Opelről van szó. Nálad viszont tudomásom szerint nincs köze a vezérléshez a vízpumpának. Így max. "csak" elfolyik a víz, esetleg leugrik a szíj, de a motor nem megy tönkre, ha a vízpumpa megadná magát.

4. Szerintem fele-fele lehet. Sok 1.7-est látok közlekedni Astrából. Viszont az 1.9-es más márkáknál is előfordul ( SAAB, Fiat, Alfa, Lancia, Suzuki), de pl. Fiatnál a haszonjárművekben is előfordul (pl. Ducato)

Link to comment
Megosztás:

Ma leszereltem a lökhárítót és szembesültem vele, hogy a hűtő alja el van törve.

Pontosabban le van válva az egész alja és hullanak ki belőle a kis lemezek... :blink:

Szerintetek lehet ezt javítani vagy cserés?

Mennyit egy új hűtő?

Itthon ki bírom cserélni vagy mindenképpen szerelőt igényel?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :hiya:

Azt vettem észre a kocsinál, hogy az alapjárati fordulatszám ha menet közben kinyomom a kuplungot, akkor olyan 850-900 körülire esik vissza, de ha megáll a kocsi (pl. lámpánál), akkor visszaesik 750 környékére.

Ez így rendben van?

Másik dolog, ha haladok mondjuk 50km/h tempóval és játszok a gázpedállal, úgy, hogy elveszem a lábam, ráteszem a lábam, akkor érezhetően ránt a kocsi. Ez mitől lehet? Van olyan sebességfokozat és tempó együttes ahol kevésbé, van olyan, ahol egész erősebben érződik.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.