Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

ASTRA H-t vennék, érdeklődök, tanácsot kérek


forumadmin

Recommended Posts

36 perce, csaba66 írta:

Javasolni en is tudok, szerintem legyen 5000 :)

Nem kizart, hogy valami konstrukcios hiba van az adott motorban, ami ellen eppen lehet hadakozni gyakoribb olajcserevel, de ettol ez meg nem vonatkozik minden motorra.

Vajon milyen visszakoszonest kell keressek 312ezer km utan egy 17DTH-ban, harminezerenkent cserelt olaj mellett? Az agyonolajozott benzinesek tulnyomo tobbsege egesz eleteben nem fog ennyit menni :)

Ahogy érzed, mint jeleztem, javaslat, mindenki maga dönti el, hogy mikor cserélni vagy mikor nem, 30 ezres olaj nem létezik, még ha létezne is akkor van hozzá 30 ezres szűrő is?!

 

Link to comment
Megosztás:

27 perce, Davee írta:

Ahogy érzed, mint jeleztem, javaslat, mindenki maga dönti el, hogy mikor cserélni vagy mikor nem, 30 ezres olaj nem létezik, még ha létezne is akkor van hozzá 30 ezres szűrő is?!

Hat ha olaj nincs, akkor nyilvan szuro sincs :)  Sot, olyan motor sincs, amelyik ne esne szet 300ezer alatt, az enyem is ugy van spargaval osszekotve :)

De az tovabbra is kerdes, hogy a spargakon kivul mit kene latnom, hallanom, ereznem, stb. ilyen durvan hanyag hasznalat utan?

Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎06‎.‎13‎. at 13:58, sasa58 írta:

Jó, ha szerinted 105 fok, akkor az XER télen szinte sohasem éri el az üzemi hőmérsékletet, de nyáron is csak dugóban araszolva. Nyáron nekem autópályán, állandó 130 km/h sebességnél 102 fok. Én kb. 85 fokra gondoltam, ami már egy elfogadható hőmérséklet motorkopás, olajviszkoztás, stb. szempontjából. Minden reggel Óbudáról indulok és mindkét motorral felszerelt autóm a Moszkva téren érte (éri) el ezt a kb. 80 fokot, ami kb 4 km. (Jó, lehet, hogy az XEP már a Széna téren, az XER meg a Krisztina krt. elején, ami kb.500m különbség). De béke van. :)

Menet közben az enyém is 102 'C -t mutat, csak emelkedőn szokott felmenni 105-ig. A 105 'C a termosztát nyitási hőmérséklete, azért azt írtam be.

Én a házamtól a munkahelyemig jártam mindkettő motortípussal (XEP, XER), az XEP már az autópálya feljárónál (4 km) elérte az üzemi hőmérsékletét,  az XER csak a pályán (kb. 10 km-nél). Ez nyilván különbözik az Óbuda-Moszkva tér igénybevételtől, de arról nem tudok nyilatkozni.

Egyébként ha előveszem a paraszti eszemet a 90 'C-ra nyilván könnyebb/gyorsabb felmelegíteni 4,5 liter hűtővizet, mint 102/105 'C-ra...

Link to comment
Megosztás:

17 perce, kezdőkabriós írta:

Menet közben az enyém is 102 'C -t mutat, csak emelkedőn szokott felmenni 105-ig. A 105 'C a termosztát nyitási hőmérséklete, azért azt írtam be.

Én a házamtól a munkahelyemig jártam mindkettő motortípussal (XEP, XER), az XEP már az autópálya feljárónál (4 km) elérte az üzemi hőmérsékletét,  az XER csak a pályán (kb. 10 km-nél). Ez nyilván különbözik az Óbuda-Moszkva tér igénybevételtől, de arról nem tudok nyilatkozni.

Egyébként ha előveszem a paraszti eszemet a 90 'C-ra nyilván könnyebb/gyorsabb felmelegíteni 4,5 liter hűtővizet, mint 102/105 'C-ra...

Nem tudom ezt olvastad-e?

Davee írta:

"Papíron az alsó üzemi hőmérséklet 80 fok, komfort modulom is akkor jelez hogy elérte az üzemi hőfokot, egyébként ez hülyeség, hogy XEP előbb melegszik, teljesen ugyan az a motor, csak az egyiknek a vezérlése más, a másiknak a szívósora, attól még a blokk ugyan az, semmi nem magyarázza, hogy előbb melegedne.

Nekem az XER kb 2km után 80 fokos már. Átlag hőmérséklete 92-97 fok között van."

Módosítva : sasa58
Link to comment
Megosztás:

On ‎2016‎.‎06‎.‎14‎. at 17:08, ramon94 írta:

Sziasztok. Most szeretnék venni egy Astra H-t. Az 1.8-as benzines motorról mit kell tudni, mennyire megbízható?

Nekem Z18XER ketyeg a kocsiban (2006 decemberi TT), a termosztát cserén kívül más baja nem volt eddig (89.000 km), de azt a másik kocsinkban (Z16XER/2012 februári ötajtós) is kellett már cserélni (100.000 km), szerintem ez típushiba.

A szolenoidokat egyszer kiszereltem a sajátomból, lepattintottam róla a szűrőket és felcserélve (szívó ág <-> kipufogó ág) visszatettem őket. Ennek ugyan semmilyen hatását nem éreztem, de valahol azt olvastam, hogy a szolenoidok elromlását a szűrők befordulás okozhatja (a szűrő körbe foroghat a szolenoid szeleptesten és szerencsétlen esetben a műanyag perem pont az olajfurat elé kerül, jelentősen lecsökkentve annak keresztmetszetét. Perszer lehet, hogy ez is csak néphagyomány.:-))

A Z18XER fogyasztásával elégedett vagyok, a régi használati ciklus szerint kb. 6,7-tel jártam munkába, ami számomra megfelelő volt. Amióta elköltöztem csak hétvégén használom, hosszabb utakon, lement a fogyasztás 6,5-re.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

valaki tudna nekem segiteni, hogy a csomagtartó ajtóban lévő tároló ahova az elakadás jelzőt be lehet pattintani milyen méretű? Most vettem egy Astra H-t és tudom, hogy hiányzik belőle viszont elfelejtettem lemérni és a kocsi csak két hét múlva kerül hozzám. köszi

Link to comment
Megosztás:

5 órája, jeki írta:

Sziasztok,

valaki tudna nekem segiteni, hogy a csomagtartó ajtóban lévő tároló ahova az elakadás jelzőt be lehet pattintani milyen méretű? Most vettem egy Astra H-t és tudom, hogy hiányzik belőle viszont elfelejtettem lemérni és a kocsi csak két hét múlva kerül hozzám. köszi

Kombi igaz? A tescos kisebb méretű elakadásjelző pont passzol bele.

Link to comment
Megosztás:

18 hours ago, Szabi1.6 said:

Kombi igaz? A tescos kisebb méretű elakadásjelző pont passzol bele.

Igen kombi. Az az igazság, hogy a pontos méret kéne. Sajnos nincs a közelben Tesco és a kereskedő sincs közel, hogy elmenjek megnézni. 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, jeki írta:

Igen kombi. Az az igazság, hogy a pontos méret kéne. Sajnos nincs a közelben Tesco és a kereskedő sincs közel, hogy elmenjek megnézni. 

Most vettem én is a hatásotokra a tescoban, mert teliputtonyos út előtt álok a caravannal, minden cm3 számít :) A kis tescos 990 Ft-os, ahogy írtátok, pont befér a kis nyílásba, a régi, ormótlan, helyfoglaló nagy meg megy a pincébe. Előtte biztonság kedvéért lemértem: 44 cm x 4,5 cm a pontos méret! Az van a dobozára írva, hogy ez valami EU-szabvány. A fogarasi tescoban nem volt, szerencsére pont volt dolgom újpesten, ott még volt vagy 6 db 14 óra körül. Jól elkapkodták, nem tudom, ez valami oltári ajánlat lehetett? Még sosem vettem háromszöget, a régit még 95-ben mentettem ki apám ladájából, jó volt lecserélni. Kinéz most egy Bp-Zala-Padova-Bologna-Imola-Rovinj-Zala-Bp utazás, remélem, jól teljesít a kocsi.

Módosítva : dsteel
Link to comment
Megosztás:

52 perce, dsteel írta:

Most vettem én is a hatásotokra a tescoban, mert teliputtonyos út előtt álok a caravannal, minden cm3 számít :) A kis tescos 990 Ft-os, ahogy írtátok, pont befér a kis nyílásba, a régi, ormótlan, helyfoglaló nagy meg megy a pincébe. Előtte biztonság kedvéért lemértem: 44 cm x 4,5 cm a pontos méret! Az van a dobozára írva, hogy ez valami EU-szabvány. A fogarasi tescoban nem volt, szerencsére pont volt dolgom újpesten, ott még volt vagy 6 db 14 óra körül. Jól elkapkodták, nem tudom, ez valami oltári ajánlat lehetett? Még sosem vettem háromszöget, a régit még 95-ben mentettem ki apám ladájából, jó volt lecserélni. Kinéz most egy Bp-Zala-Padova-Bologna-Imola-Rovinj-Zala-Bp utazás, remélem, jól teljesít a kocsi.

Jó utat!

Link to comment
Megosztás:

Tudom nem teljesen ide illő a kérdés, de talán a H Astrához áll a legközelebb a C Vectra és itt azért pörög a fórum. Tehát egy ismerős szeretne venni egy megbízhatóbb autót 5-6 évre és max 1.5 millió lenne rá a keret. Jelenleg ketten vannak de fiatalok tehát akár még egy gyerkőc is lehet az 5 év alatt ezért Én mondtam neki hogy ne az általa nézett 2006-os Toyota Yarist nézze hanem picivel nagyobbat amiben hosszabbtávon is elférnének. Ezért találtam ezt az autót: Szerintetek megérné inkább ezt megvenni mint a Yarist? Sokat nem mennek. Linkelem mindkét autót:

Vectra C 1.6 Elegance

Toyota Yaris 1.3

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, sulep írta:

Tudom nem teljesen ide illő a kérdés, de talán a H Astrához áll a legközelebb a C Vectra és itt azért pörög a fórum. Tehát egy ismerős szeretne venni egy megbízhatóbb autót 5-6 évre és max 1.5 millió lenne rá a keret. Jelenleg ketten vannak de fiatalok tehát akár még egy gyerkőc is lehet az 5 év alatt ezért Én mondtam neki hogy ne az általa nézett 2006-os Toyota Yarist nézze hanem picivel nagyobbat amiben hosszabbtávon is elférnének. Ezért találtam ezt az autót: Szerintetek megérné inkább ezt megvenni mint a Yarist? Sokat nem mennek. Linkelem mindkét autót:

Vectra C 1.6 Elegance

Toyota Yaris 1.3

 

A Vectra van vagy 1500 kg., kicsit vicces ez a motor benne. Nekem ingyen sem kellene. Két felnőtt, csomagok, plusz klíma. :-) Ott minden lesz, csak menetdinamika nem. Inkább az 1.8-as.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, sulep írta:

Tudom nem teljesen ide illő a kérdés, de talán a H Astrához áll a legközelebb a C Vectra és itt azért pörög a fórum. Tehát egy ismerős szeretne venni egy megbízhatóbb autót 5-6 évre és max 1.5 millió lenne rá a keret. Jelenleg ketten vannak de fiatalok tehát akár még egy gyerkőc is lehet az 5 év alatt ezért Én mondtam neki hogy ne az általa nézett 2006-os Toyota Yarist nézze hanem picivel nagyobbat amiben hosszabbtávon is elférnének. Ezért találtam ezt az autót: Szerintetek megérné inkább ezt megvenni mint a Yarist? Sokat nem mennek. Linkelem mindkét autót:

Vectra C 1.6 Elegance

Toyota Yaris 1.3

 

Babához nem jó a Yaris, tapasztalat. Egyébként jó vezetni, keveset fogyaszt, jól variálható (szüleim 2006-ban vettek egyet, azóta is teszi a dolgát), de a csomagtartóba egy nagyobb babakocsi nehezen fér be és nem is marad mellett hely (esernyő babakocsi meg újszülöttnél nem jó). Én egy kombi H Astrát javasolnék, az talán az 1.6-os motorral is vállalható.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, retfirD írta:

Babához nem jó a Yaris, tapasztalat. Egyébként jó vezetni, keveset fogyaszt, jól variálható (szüleim 2006-ban vettek egyet, azóta is teszi a dolgát), de a csomagtartóba egy nagyobb babakocsi nehezen fér be és nem is marad mellett hely (esernyő babakocsi meg újszülöttnél nem ). Én egy kombi H Astrát javasolnék, az talán az 1.6-os motorral is vállalható.

Multifunkcios,esernyöre csukhato babakocsit hasznàltunk  2009 ben született lányomnál,tökéletesen megfelelt mindenben

Link to comment
Megosztás:

2 órája, csicsó írta:

Multifunkcios,esernyöre csukhato babakocsit hasznàltunk  2009 ben született lányomnál,tökéletesen megfelelt mindenben

Az milyen? Csak kíváncsiságból kérdezem. Biztos van olyan, ami teljesen fektethető, de még csak olyat láttam eddig, amiben csak ülni lehet (nagyobb gyerkőcnek ilyen van, nagy hátránya, hogy ha elalszik benne, lecsuklik a feje, egy újszülöttnek ez nem tenne jót). Ettől függetlenül is, ha a babakocsi nem foglalja el a teljes csomagtartót, még van egy csomó járulékos cucc, a G Astra csomagterében épp elfértünk, ezért javasoltam a kombit. Persze majd ők eldöntik, az enyém is csak egy vélemény a sok közül. :)

Link to comment
Megosztás:

42 perce, sulep írta:

Erről mi lenne a véleményetek? Az ismerős sokat nem megy, főleg városban futkározik illetve hetente 2 hetente van neki egy 35km-re út, ami szerintetek elég lehet ennél a motornál a részecskeszűrő tisztításra?

Astra H 1.3CDTI

A leirasa szerint nincs benne reszecskeszuro, tehat vagy kiszedtek, vagy megis van. Ilyen hasznalatra reszecskeszuros dizel semmi esetre sem jo, de a dizel sem okvetlenul, ha a futkarozas azt jelenti, hogy 1-2 kilometereket megy, es sosem melegszik be a motor. Ilyesmire igazabol semmi sem jo, kiveve a villanyautot :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.