Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Pedig dízelnél kéne fogynia egy kicsit.

Mért kéne?

Az enyémben sem szokott szemmel láthatóan csökkenni a szint két olajcsere között. Nincs DPF-em. Pont hogy a dízelekre nem jellemző az olajfogyás a benzinesekkel ellentétben ezeknél.

Nekem is van hogy csak 2-3 próbálkozásra sikerül megállapítani a szintet. Van hogy csak a pálca hátulján látszik a szint, ahol nem keni össze a hosszú kanyargó cső.

Link to comment
Megosztás:

Friss H tulaj vagyok, lehet, hogy hülyeség, amit felvetek, de gyakorlatilag képtelen vagyok megállapítani az olajszintet, mert a nívópálca fél nap állás után is a max jel felett 4-5 centivel is olajos, ennyi olaj nem lehet benne. Hiába törölgetem és dugom vissza 3x akkor is. Az előző G típusnál ilyen probléma nem volt, pedig hasonlóan kanyarodik ott is a pálca. Másnak nincs ilyen gondja?

Valami ötlet? Ma 6x húztam ki-be, törölgettem, de így sem egyértelmű a dolog, pedig jó lenne tudni mennyi olaj van benne, a későbbi esetleges fogyások nyomonkövetése érdekében. Most azt sem tudom nincs-e esetleg jócskán túltöltve.

Link to comment
Megosztás:

Mért kéne?

Az enyémben sem szokott szemmel láthatóan csökkenni a szint két olajcsere között. Nincs DPF-em. Pont hogy a dízelekre nem jellemző az olajfogyás a benzinesekkel ellentétben ezeknél.

Nekem is van hogy csak 2-3 próbálkozásra sikerül megállapítani a szintet. Van hogy csak a pálca hátulján látszik a szint, ahol nem keni össze a hosszú kanyargó cső.

Valahol régen olvastam, hogy a turbó dízel a szívó benzineshez képest "jobban eszi" az olajat. Persze nem literekben mérve. Lehet, hogy hülyeség nem tudom.

Az enyém DPF-es.

Link to comment
Megosztás:

10 000-et ment, de elérte az 1 évet. Rövid város kb.70-80%

Nem akartam dízelt, de csak ilyen volt.

akkor simán lehet extrém magas a szint! Felhigulhatott üzemanyaggal a gyakori dpf regeneráció miatt. Szerintem sürgős csere, és ilyen használat mellett nagyon gyakori ellenorzes utána is.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

akkor simán lehet extrém magas a szint! Felhigulhatott üzemanyaggal a gyakori dpf regeneráció miatt. Szerintem sürgős csere, és ilyen használat mellett nagyon gyakori ellenorzes utána is.

Lehet hülye kérdés, de hogy függ ez össze?

Link to comment
Megosztás:

akkor simán lehet extrém magas a szint! Felhigulhatott üzemanyaggal a gyakori dpf regeneráció miatt. Szerintem sürgős csere, és ilyen használat mellett nagyon gyakori ellenorzes utána is.

Akkor ezek szerint előfordulhat városi használatnál, hogy 4-5000 km-enként olajat kéne cserélni. Ajaj erre nem gondoltam.

Link to comment
Megosztás:

akkor simán lehet extrém magas a szint! Felhigulhatott üzemanyaggal a gyakori dpf regeneráció miatt. Szerintem sürgős csere, és ilyen használat mellett nagyon gyakori ellenorzes utána is.

Akkor ezek szerint előfordulhat városi használatnál, hogy 4-5000 km-enként olajat kéne cserélni. Ajaj erre nem gondoltam.

Link to comment
Megosztás:

Lehet hülye kérdés, de hogy függ ez össze?

A dpf regeneráció úgy zajlik, hogy nyitott kipufogó szelep mellett is önti be a naftat, hogy bele langoljon a kipufogoba. Ilyenkor a sok anyag egy része lejut a karterbe és higitja az olajat. Azért is veszélyes mert látszólag nem fogy az olaj, holott lehet hogy motorlaj már nincs is benne csak gázolaj.

Off dpf kocsim régen volt hogy 3e km után érte el a cserét.

Módosítva : kisp113
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! csak nem jó a csomagtérajtó! úgy néz mikrokapcsoló lesz a lúdas, valaki cserélte már? külön lehet bele barkákolcsni valahogy? vagy csak a komplett gumirésszel együtt van?

Szét lehet szedni. Vissza kell ragasztani a helyére, mert elmozdul, aztért nem működik.

Link to comment
Megosztás:

Végére jártam a kapcsoló ügynek! először kezdtem a vezetékkel ami a gumicsőbe fut nincs e megtörve! minden szuper volt, aztán kiszedtem a motort lepattintottam a burkolatot, ott is minden jónak tűnt! a motorra ami megy vezeték elvolt oxidálódva, zöld színű volt azt megtakarítottam és azt hittem hogy megvan a ludas! de aztán újra elkezdett rosszalkodni, akkor már erősen gyanakodtam a kapcsolóra, multival rámértem és nem zárt össze.. leszedtem a króm csíkot kiszedtem a gyantából a mikrokapcsolót, azt szétszedve már láttam a hibát, zöld színű volt elvolt oxidálódva, kitakarítottam, rámértem teljesen összezárt a kapcsoló! visszaragasztottam F.bs-el összeraktam most már végre hibátlanul működik!

lllacko ott a pont!

Nekem is vacakolt.

Szétszedtem a kapcsolót és televolt kosszal, azt kitisztítva szuper lett.

Én először csak a kapcsolóhoz lestem be, és mondom ez nincs tele kosszal. de most már le esett hogy a kapcsoló belsejébe kellet volna keressem a hibát! nem pedig kívül.

Módosítva : Norbi10
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nektek meddig tart egy klíma feltöltés ?

Nekem sajnos már kétszer kellett tölteni. Az első olyan sokáig tartott, hogy alig győztem kivárni kb 30-40 perc.

A tegnapi ujratöltés/ellenőrzés pedig kb 10 perc volt mindösszesen.

Szia!

Ha az a gondod, hogy elmegy belőle a gáz, akkor felesleges töltetni, meg kell nézni, hogy hol szivárog, és cserélni az alkatrészt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már majdnem 3 hete vagyok boldog(?) H-tulaj, a 10 éves G-met cseréltem le 8 év használat után. Sorra bukkannak elő a rejtett aknák, pedig csak 3 éves a gép és 63000 (?) km-el, szervízkönyvvel vettem (jó drágán). Legújabb problémám, hogy hidegindításkor valami kopog (csattog) kb. 5-6 másodpercig, hasonlóan, mint a G-nél a hidrotőke, csak tompábban. Mi lehet ez, úgy tudom az A16XER motor már nem hidrotőkés? Szelepek? Nagy gond ez, ha csak hidegen csinálja? Hogyan lehetne utánajárni? Kissé idegesít már. Szervízkönyv szerint 5 ezer km-es 5W-30 GM olaj van benne.

Köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha az a gondod, hogy elmegy belőle a gáz, akkor felesleges töltetni, meg kell nézni, hogy hol szivárog, és cserélni az alkatrészt.

Ja-ja. Köszönöm a jótanácsot. De nagyon lassan szívárog, igy azt mondta a szaki, hogy töltsük fel. Várjunk egy-két hetet azután vigyem vissza, megézi hol szivárog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Már majdnem 3 hete vagyok boldog(?) H-tulaj, a 10 éves G-met cseréltem le 8 év használat után. Sorra bukkannak elő a rejtett aknák, pedig csak 3 éves a gép és 63000 (?) km-el, szervízkönyvvel vettem (jó drágán). Legújabb problémám, hogy hidegindításkor valami kopog (csattog) kb. 5-6 másodpercig, hasonlóan, mint a G-nél a hidrotőke, csak tompábban. Mi lehet ez, úgy tudom az A16XER motor már nem hidrotőkés? Szelepek? Nagy gond ez, ha csak hidegen csinálja? Hogyan lehetne utánajárni? Kissé idegesít már. Szervízkönyv szerint 5 ezer km-es 5W-30 GM olaj van benne.

Köszi a válaszokat!

Nekem sem jött be ez a 5W-30 GM olaj :( Sok rosszat lehet olvasni róla a neten.

Link to comment
Megosztás:

Ja-ja. Köszönöm a jótanácsot. De nagyon lassan szívárog, igy azt mondta a szaki, hogy töltsük fel. Várjunk egy-két hetet azután vigyem vissza, megézi hol szivárog.

Megszokták festeni úgy töltik fel és ott ahol szívárog uv-lámpával látható lesz majd....töltés előtt nyomáspróba volt ,hogy tartja e a nyomást?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Úgy egyébként mennyire kényesek ezek? Klímás oldalakon tipikusan az opelekre hivatkozva javasolnak töltögetést 4-5 éves kortól, az enyém 9 múlt és köszöni jól hűt.

Az én autóm tavaly ősszel volt 10 éves.

Utoljára talaly tavasszal voltam klímásnál ellenőriztetni, semmi baja nem volt, nem is kellett utántölteni.

Soha nem volt szükség még arra, hogy utántöltsék (igaz, a 10 év alatt összesen 2x voltam klímát ellenőriztetni).

Aztán ősszel valószínű, hogy egy felcsapodó kavicsnak köszönhetően (vagy ki tudja) a klím hűtő legalsó lammella leszakadt és tiszta olaj a klíma hűtő alja, valószínű kilyukadt, úgy hogy csere lesz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Megszokták festeni úgy töltik fel és ott ahol szívárog uv-lámpával látható lesz majd....töltés előtt nyomáspróba volt ,hogy tartja e a nyomást?

Háát, volt nyomás próba, körülbelül 1-2 percig :(

Hamarosan visszaviszem megnézni, ha szivárog akkor hol. Azt mondta még a szaki, hogy a legtöbb opel hűtője eőtt felgyülemlik a szutyi, nem látható, nem takarítja senki.

Szerinte ezért mennek tönke... Nem kötegedtem, csak csodálkoztam. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.