Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy a biztonsági övre figyelmeztető hanggal lehet-e valamit kezdeni, hogy ne nyihogjon? Egyik ismerősnek se lámpa, se hang az úgy sokkal elviselhetőbb.

Köszi előre is a segítséget!

Üdv: Krisztián

OP-com, tech2 és ki lehet kapcsolni...

Link to comment
Megosztás:

A barkácsolós típus vagy akkor meg tudod "ragasztani", de mit sem ér egy leszabályzó elektronika nélkül. Sajnos tipus hiba.

Ha újat veszel azzal megint jó lesz évekig, de ez zsebbenyúlós és ugyanolyan macera a csere is.

Ha visszaolvasol (keresel) akkor elég jó leírások vannak.

Kiszedtem a kesztyűtartót, és a lenti kép szerintieket látom:

http://kepfeltoltes.hu/view/150619/110309133IMG_0009_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

110309133IMG_0009_www.kepfeltoltes.hu_.j

A motorból kijövő kis fehér tárcsa előre és hátra is forog attól függően, hogy a keringetés gombot ki-be kapcsolom, viszont láthatóan semmi sem történik. A szürke szivacs be van esve, ez a jele, hogy a tengely el van törve??

Ez az a jelenség, aminél újat kell venni, tehát házi barkácsolással nem vagy csak bonyolultan javítható?

Link to comment
Megosztás:

Ez az a jelenség, aminél újat kell venni, tehát házi barkácsolással nem vagy csak bonyolultan javítható?

Igen. Láthatóan le van esve a zsalu a forgatótengelyről.

Amikor az enyémet csináltam előtte a cromaxnál találtam a legolcsóbban az új módosított verziót 15 ezer Forint körül.

Ennek tudatában kezdj vagy ne kezdj barkácsolni.

szerk.:

Meg is van: https://cromax.hu/300000000-futorendszer/300860000-futesrenszer-alkatreszei/300860385-futomotor-haz-alkatreszei/145258-belso-keringtetohaz-opel-astra-g-1998-2009

Módosítva : kisp113
Link to comment
Megosztás:

Igen. Láthatóan le van esve a zsalu a forgatótengelyről.

Amikor az enyémet csináltam előtte a cromaxnál találtam a legolcsóbban az új módosított verziót 15 ezer Forint körül.

Ennek tudatában kezdj vagy ne kezdj barkácsolni.

Először én is barkácsoltam. Az a megoldás nem tartott ki 2 évig, annyira el volt törve a műanyag. Aztán én is vettem egy új szettet...

Link to comment
Megosztás:

Azt esetleg meg tudjátok mondani, hogy a terelő jelenlegi helyzetében kívülről szívja a levegőt vagy belső keringetésen van?

Kiszedtem a kesztyűtartót, és a lenti kép szerintieket látom:

http://kepfeltoltes.hu/view/150619/110309133IMG_0009_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

110309133IMG_0009_www.kepfeltoltes.hu_.j

A motorból kijövő kis fehér tárcsa előre és hátra is forog attól függően, hogy a keringetés gombot ki-be kapcsolom, viszont láthatóan semmi sem történik. A szürke szivacs be van esve, ez a jele, hogy a tengely el van törve??

Ez az a jelenség, aminél újat kell venni, tehát házi barkácsolással nem vagy csak bonyolultan javítható?

Link to comment
Megosztás:

Azt esetleg meg tudjátok mondani, hogy a terelő jelenlegi helyzetében kívülről szívja a levegőt vagy belső keringetésen van?

Ha szétszeded meglátod, hogy csak egy irányba lehet feltenni, mert vagy egy kis ék a műanyag száron. Nem tudod elrontani.

Amikor meg van javítva kicsit meg kell feszíteni, úgy tudod csak összerakni, de feszülnie is kell, mert terhelésre kapcsol.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Lehet az ajtó, vagy akár a küszöb is. Bár elvileg mind a két helyről ki kellene folynia a víznek.

Nézd meg, hogy az ajtók alsó peremén lévő lukak nincsennek-e eltömödve?

Meg lett.

A küszöb alatti dugókat kihúztam és ömlött ki a víz...

Már csak azt kell kiderítenem, hogy honnan folyt oda, és vajh miért?

Módosítva : laczika83
Link to comment
Megosztás:

Meg lett.

A küszöb alatti dugókat kihúztam és ömlött ki a víz...

Már csak azt kell kiderítenem, hogy honnan folyt oda, és vajh miért?

Ez a küszöb alatti dugó érdekes, használtan vettem a kocsit és a bal oldalon hiányzik 2 dugó, épp pótolni akartam, Lehet, hogy nem kéne, sőt a másik oldalon is vegyek ki kettőt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egyszerű problémával állok szemben, mégsem jutok egyről a kettőre sajnos :) Szeretnék ablaktörlőt venni az Astrámra, a képen side-lock jelzéssel szereplő csatlakozással 550 mm-es hosszúsággal bal előre, de sajnos nem tudom, hogyan lehetne ezt célirányosan keresni egy adott oldalon. Mi ennek a verziónak a neve? Látok ilyen adapterrel pl Bosch termékeket, de azoknál szerintem lenne olcsóbb verzió.

Köszönöm.

arms.jpg

Link to comment
Megosztás:

Ez a küszöb alatti dugó érdekes, használtan vettem a kocsit és a bal oldalon hiányzik 2 dugó, épp pótolni akartam, Lehet, hogy nem kéne, sőt a másik oldalon is vegyek ki kettőt?

Az a meglátásom, hogy azt nem véletlenül dugaszolják be. :icon1: Szerintem nyugodtan pótold, azzal bajt nem csinálsz. Már csak azért sem, mert télen oda bizony bemegy sós, ganajos latyak, ami elkezdi enni a kasznit. Nekem pont az a bajom, hogy oda nem kéne bemenjen a víz. Az enyémen minden dugó meg van, de mégis bejutott. És nem alulról... :confused:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egyszerű problémával állok szemben, mégsem jutok egyről a kettőre sajnos :) Szeretnék ablaktörlőt venni az Astrámra, a képen side-lock jelzéssel szereplő csatlakozással 550 mm-es hosszúsággal bal előre, de sajnos nem tudom, hogyan lehetne ezt célirányosan keresni egy adott oldalon. Mi ennek a verziónak a neve? Látok ilyen adapterrel pl Bosch termékeket, de azoknál szerintem lenne olcsóbb verzió.

Köszönöm.

arms.jpg

Én az Auchanban vettem 1990 Ft-ér, egy halom adapter van hozzá, és tökéletesen passzol. Egy csöppet szuszakolni kellett az egyik likat, de megérte azt a pár ezer forint különbséget. Márkája nem ugrik be, de kék volt a csomija, és flexibilis.

Link to comment
Megosztás:

Egy láma kérdés; azt látom hogy a befúvó nyílásokon jön be a levegő az utastérbe, de pl. felhúzott ablakoknál ez hol távozik? Van külön nyílás erre vagy egyszerűen csak pl. az ajtó réseken keresztül?

5 ajtósnál a csomagtartó alsó-hátsó felén vannak önzáró (vagy attó függ honnan nézzük, önnyíló) lammellák, ahol a levgő távozni tud.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Párszor már érintettük a fényszóró fakulás témát, ami ahogy az utcán nézem főleg a kevés garázst látott facelift előttieket érinti. Azokat rendesen.

A miénk így nézett ki 8 éves korára:

CAM00418.md.jpg

Tavaly le lett géppel csiszolva, polírozva de azon kívül hogy nem vedlett és sima volt a felület, opálos maradt. A hétvégén kipróbáltam az egyik itthon is kapható DIY készletet, amiben van lakk is.

Ha nem először csináltam volna azt mondanám, hogy helyreállítható a gyári állapot!

Ami miatt most csak annyinak örülhetek, hogy megérte a 4-5e Ftot meg azt az fél-egy órácskát, hogy a lakkrétegeket a hozzáadott előreitatott kendővel kell felvinni. Ezért persze nem is lett tökéletesen sima, illetve nincs eléggé kiemelve a leírásban hogy igyekezni kell mert nagyon hamar húz az első fázis!

Majd meglátjuk hány év múlva kell ismételni, és akkor jobban igyekszem.

Utána:

20150703_160037.md.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Párszor már érintettük a fényszóró fakulás témát, ami ahogy az utcán nézem főleg a kevés garázst látott facelift előttieket érinti. Azokat rendesen.

A miénk így nézett ki 8 éves korára:

...

Tavaly le lett géppel csiszolva, polírozva de azon kívül hogy nem vedlett és sima volt a felület, opálos maradt. A hétvégén kipróbáltam az egyik itthon is kapható DIY készletet, amiben van lakk is.

Ha nem először csináltam volna azt mondanám, hogy helyreállítható a gyári állapot!

Ami miatt most csak annyinak örülhetek, hogy megérte a 4-5e Ftot meg azt az fél-egy órácskát, hogy a lakkrétegeket a hozzáadott előreitatott kendővel kell felvinni. Ezért persze nem is lett tökéletesen sima, illetve nincs eléggé kiemelve a leírásban hogy igyekezni kell mert nagyon hamar húz az első fázis!

Majd meglátjuk hány év múlva kell ismételni, és akkor jobban igyekszem.

Írnál róla kicsit bővebben, hogy pontosan mivel és hogyan csináltad, kell-e a DIY kit ellőtt az a csiszolás/polír? Nekem még nem mattul, csak kisebb karcok vannak rajta, de később majd hátha jól jön az infó...

Link to comment
Megosztás:

Írnál róla kicsit bővebben, hogy pontosan mivel és hogyan csináltad, kell-e a DIY kit ellőtt az a csiszolás/polír? Nekem még nem mattul, csak kisebb karcok vannak rajta, de később majd hátha jól jön az infó...

Ez konkrétan a "teknőcös" márka kitje volt, de azt hiszem teljesen hasonló van a 3M nek is.

A DIY kit is tartalmaz 4 féle csiszolópadot, azért nem azt használtam mert volt kéznél fúróhoz való korong készlet és polírozó is.

Külön políroztatni előtte szerintem felesleges volt, a hozzáadott cuccokkal egy kis izomláz árán közel ugyanazt el lehet érni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

1 hónapja voltam műszakin, akkor cserélték mind a 4 tárcsát és a betéteket. Azóta (úgy rémlik, eddig nem volt ilyen, mert most tűnt fel) 1 nap állás után maximálisan felkeményedik a fékem az autó beind0tása előtt be se tudom nyomni szinte. Eddig és más autűmnál is akkor tapasztaltam ilyet, ha leáll0tot motornál 3-4et pumpáltam még a féken, csak akkor keményedett fel. Normális ez igy? A féket- bár sokkal fentebb fog a csere óta - jobban kell nyomni, mint a csere előtt, nem tudom, lehet-e összefüggés, arra gondoltam, még nem koptak össze (500 km körül mentem a vizsga óta)

Link to comment
Megosztás:

1 hónapja voltam műszakin, akkor cserélték mind a 4 tárcsát és a betéteket. Azóta (úgy rémlik, eddig nem volt ilyen, mert most tűnt fel) 1 nap állás után maximálisan felkeményedik a fékem az autó beind0tása előtt be se tudom nyomni szinte. Eddig és más autűmnál is akkor tapasztaltam ilyet, ha leáll0tot motornál 3-4et pumpáltam még a féken, csak akkor keményedett fel. Normális ez igy? A féket- bár sokkal fentebb fog a csere óta - jobban kell nyomni, mint a csere előtt, nem tudom, lehet-e összefüggés, arra gondoltam, még nem koptak össze (500 km körül mentem a vizsga óta)

Szia!

Ez fékrásegítő gondnak tűnik, vagy cső csatlakozás. A csövet nézd végig a szivattyútól a rásegítőig. Valahol elengedi a vákumot, vagy repedt a membrán a rásegítőben, vagy a szelep zár rendesen.

Üdv!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.