Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Tél óta valami történt a csomagtér ajtómmal, csak úgy magától. Voltam már vele szervizben is, de úgy tűnik nem tudják tökéletesen beállítani.

Szerviz után is olyanokat csinál sokszor, hogy amikor le akarom csukni, nem záródik le, hanem "visszapattan".

Csak úgy csukódik be rendesen, ha erősebben lecsapom. Már néztem egy másik autónál is és az olyan, ha leengedem az ajtót és elengedem, tökéletesen lecsukódik és bezáródik magától. Lehetséges olyan, hogy a teleszkóppal van valami, vagy volna valakinek ötlete, hogy mit lehet ezzel csinálni?

Köszi előre is.

Probléma megoldva a "Magad uram, ha szolgád nincs!" módszerrel.

Link to comment
Megosztás:

Owder menj csak száztizzel sokkal kevesebb lessz,de az azért sok,az enyém 1.6-os,de nekem is a 100-110 a legideálisabb.

Hát igen csak azért az autópályán 110 km/h-val 240 km-t végig lötyögni :D. Mondjuk az észtre vettem, hogy 140 km/h-nál a fordulat 4100-an pörög. Gondolom ez is a bibi, hogy kicsi a motor! :D De azért bosszantó!!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Ne rakj bele semmilyen 10w40-et, nem való bele!

Gm Dexos2 5w30-ból egy 5l kanna 7000-8000 körül kapható és az való bele... A gyári szűrő 1500-2000ft, utángyártott levegőszűrő 1500 szintén, az olajcsere munkadíjak meg 3000ft-ok szoktak lenni, én rászánnám azt a plusz kb. kettő-háromezer forintot, ilyenen nem érdemes spórolni...:D

A klímát meg töltsék meg Uv-val, utána használd egy pár hétig, utána meg lámpázzák meg... Nekem pl. a Kompi Tömbszelencét kellett cserélni (UV-s megvilágításnál derült ki) gáztöltéssel együtt 25-30 körül van egy ilyen művelet!

elírtam 5w 40 et mondtak hogy az még jó bele

a klímát meg meglátom milyen lesz most nyáron és ha nem olyan amilyennek lennie kell akkor megy egy uv feltöltéses vizsgálatra

köszi a választ

Link to comment
Megosztás:

elírtam 5w 40 et mondtak hogy az még jó bele

a klímát meg meglátom milyen lesz most nyáron és ha nem olyan amilyennek lennie kell akkor megy egy uv feltöltéses vizsgálatra

köszi a választ

Az 5w40 sem tökéletes...

Olyat vegyél bele, amire rá van írva, hogy teljesíti a Dexos2 vagy Gm-ll-a-025 szabványt az való bele:)!!

A Gm 5w 30 ilyen és a legolcsóbb megoldás:)!

Link to comment
Megosztás:

Az 5w40 sem tökéletes...

Olyat vegyél bele, amire rá van írva, hogy teljesíti a Dexos2 vagy Gm-ll-a-025 szabványt az való bele:)!!

A Gm 5w 30 ilyen és a legolcsóbb megoldás:)!

köszi

végül valamilyen mol 5w 40 lett bele téve ami teljesíti a általad is leírt szabványt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha ráadom a gyújtást a kocsira, akkor ilyen furcsa hangot ad a szellőztető rendszer(csak kb. 10mp)....a kesztyűtartó felől jön a hang!

Valaki tudja mi lehet az pontosan??

Mit kéne cserélni benne, mert már nagyon zavaró?!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha ráadom a gyújtást a kocsira, akkor ilyen furcsa hangot ad a szellőztető rendszer(csak kb. 10mp)....a kesztyűtartó felől jön a hang!

Valaki tudja mi lehet az pontosan??

Mit kéne cserélni benne, mert már nagyon zavaró?!

Ilyen van nekem is néha, szóval engem is érdekelne a válasz...

Néha menet közben úgy tűnik, mintha felvillanna valamelyik lámpa a műszerfalon. De csak egy pillanatra, konkrétan még nem tudtam megfigyelni, mindig csak "úgy tűnt"...

Azon a környéken van a töltésjelző és a vízhőfok visszajelző lámpa. Találkoztatok már ilyennel?

Link to comment
Megosztás:

Ilyen van nekem is néha, szóval engem is érdekelne a válasz...

Néha menet közben úgy tűnik, mintha felvillanna valamelyik lámpa a műszerfalon. De csak egy pillanatra, konkrétan még nem tudtam megfigyelni, mindig csak "úgy tűnt"...

Azon a környéken van a töltésjelző és a vízhőfok visszajelző lámpa. Találkoztatok már ilyennel?

Nekem csak gyújtás ráadásnál van, mint írtam kb. 10 másodpercig, utána semmi...a műszerfalon nem szabadna csak úgy felvillanni semminek! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő kérdésben kérném a segítségeteket. 2004 es Z14ZXEP digitklímás H példányom van. Amikor a klímát bekapcsolom működik rendesen viszont a ventillátor bekapcsol megy mint az őrült majd 15-20 másodperc múlva kikapcsol. Majd megint kicsivel később bekapcsol mint az őrült majd megy 15-20 másodpercet és kikapcsol.

Idáig azt derítettem ki, bár nincs megerősítve, hogy a ventilátornak van 3 fokozata, az 1-2 fokozat kéne a klímához a 3. pedig a motorhűtéshez. Állítólag valami ellenállás ment ki benne, így csak a 3-ik legnagyobb fokozat megy benne. Ami a klíma szempontjából nem egészséges mert túl nagy nyomás keletkezik a csövekben.

Valaki találkozott már ilyennel? Mi a megoldás? Csak a ventilátor csere?

Tudtok esetleg egy hozzáértő szerelőt aki már javított hasonlót és meg tudná nekem nézni Budapest vagy környékén?

Előre is köszönöm.

Üdv,

István

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő kérdésben kérném a segítségeteket. 2004 es Z14ZXEP digitklímás H példányom van. Amikor a klímát bekapcsolom működik rendesen viszont a ventillátor bekapcsol megy mint az őrült majd 15-20 másodperc múlva kikapcsol. Majd megint kicsivel később bekapcsol mint az őrült majd megy 15-20 másodpercet és kikapcsol.

Idáig azt derítettem ki, bár nincs megerősítve, hogy a ventilátornak van 3 fokozata, az 1-2 fokozat kéne a klímához a 3. pedig a motorhűtéshez. Állítólag valami ellenállás ment ki benne, így csak a 3-ik legnagyobb fokozat megy benne. Ami a klíma szempontjából nem egészséges mert túl nagy nyomás keletkezik a csövekben.

Valaki találkozott már ilyennel? Mi a megoldás? Csak a ventilátor csere?

Tudtok esetleg egy hozzáértő szerelőt aki már javított hasonlót és meg tudná nekem nézni Budapest vagy környékén?

Előre is köszönöm.

Üdv,

István

a 3. fokozat a vészfokozat, olyankor már nem csak a klima dolgozik túlnyomáson, hanem a motorben is éppenhogynem forr a viz.

ventilátor cserével gyógyítható, és nincs utángyártott... a bontottat meg nem javaslom, mert elég sok ventilátor megy tönkre, nehogy megszivd....

a klimát addig csak folyamatos menetnél kéne használnod....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő kérdésben kérném a segítségeteket. 2004 es Z14ZXEP digitklímás H példányom van. Amikor a klímát bekapcsolom működik rendesen viszont a ventillátor bekapcsol megy mint az őrült majd 15-20 másodperc múlva kikapcsol. Majd megint kicsivel később bekapcsol mint az őrült majd megy 15-20 másodpercet és kikapcsol.

Idáig azt derítettem ki, bár nincs megerősítve, hogy a ventilátornak van 3 fokozata, az 1-2 fokozat kéne a klímához a 3. pedig a motorhűtéshez. Állítólag valami ellenállás ment ki benne, így csak a 3-ik legnagyobb fokozat megy benne. Ami a klíma szempontjából nem egészséges mert túl nagy nyomás keletkezik a csövekben.

Valaki találkozott már ilyennel? Mi a megoldás? Csak a ventilátor csere?

Tudtok esetleg egy hozzáértő szerelőt aki már javított hasonlót és meg tudná nekem nézni Budapest vagy környékén?

Előre is köszönöm.

Üdv,

István

a 3. fokozat a vészfokozat, olyankor már nem csak a klima dolgozik túlnyomáson, hanem a motorben is éppenhogynem forr a viz.

ventilátor cserével gyógyítható, és nincs utángyártott... a bontottat meg nem javaslom, mert elég sok ventilátor megy tönkre, nehogy megszivd....

a klimát addig csak folyamatos menetnél kéne használnod....

Tavaly nyáron ugyanilyen hibaképpel voltam klímaszervizben. (Astra H 1.4 digitklímás)

Ott azt mondták, hogy a gáznyomással volt gond, és utána ritkábban kapcsolgatott, és a hűtés is jobb lett.

A fórumot olvasva jöttem rá hogy ez hiba. A hétvégi klímatisztítás alatt is csinálta.

Elkezdtem hibát keresni, és nem ventilátor hibát találtam, csak azt hogy nem három sebességfokozatú ventilátor van az autóban, csak egy fokozatú.

A csatlakozóig lemegy az összes vezeték. A csatitól csak két vezeték megy a ventilátorra.

Gondolom ez volt az olcsóbbik megoldás az előző tulajnál. De, törne le annak a szerelőnek is a keze, aki belemegy ilyen javításba. :D

Ja és abba a klímaszervizbe sem megyek vissza ahol tavaly töltettem és tisztíttattam a rendszert.

Tudja valaki milyen árban van egy ilyen többfokozatú ventilátor?

Link to comment
Megosztás:

Tavaly nyáron ugyanilyen hibaképpel voltam klímaszervizben. (Astra H 1.4 digitklímás)

Ott azt mondták, hogy a gáznyomással volt gond, és utána ritkábban kapcsolgatott, és a hűtés is jobb lett.

A fórumot olvasva jöttem rá hogy ez hiba. A hétvégi klímatisztítás alatt is csinálta.

Elkezdtem hibát keresni, és nem ventilátor hibát találtam, csak azt hogy nem három sebességfokozatú ventilátor van az autóban, csak egy fokozatú.

A csatlakozóig lemegy az összes vezeték. A csatitól csak két vezeték megy a ventilátorra.

Gondolom ez volt az olcsóbbik megoldás az előző tulajnál. De, törne le annak a szerelőnek is a keze, aki belemegy ilyen javításba. :D

Ja és abba a klímaszervizbe sem megyek vissza ahol tavaly töltettem és tisztíttattam a rendszert.

Tudja valaki milyen árban van egy ilyen többfokozatú ventilátor?

a ventilátorod azért kapcsolt be ritkábban, mert lecsökkentették a klimagáz nyomását... így nehezebben lesz olyan nagy nyomás benne, hogy bekapcsoljon.

Link to comment
Megosztás:

Elkezdtem hibát keresni, és nem ventilátor hibát találtam, csak azt hogy nem három sebességfokozatú ventilátor van az autóban, csak egy fokozatú.

A csatlakozóig lemegy az összes vezeték. A csatitól csak két vezeték megy a ventilátorra.

Ez azert nem okvetlenul azt jelenti, mert ha elektronikusan szabalyozzak a fokozatokat, akkor nem kell tobb vezetek.

Link to comment
Megosztás:

Ez azert nem okvetlenul azt jelenti, mert ha elektronikusan szabalyozzak a fokozatokat, akkor nem kell tobb vezetek.

Erre Én is gondoltam, de kapcsolási rajz alapján 3 relé van a ventilátor fokozatkapcsolására a motortéri elektromos modulban.

A relék közül csak a direkt harmadik fokozat áthidalására indul el a ventilátor, a többi relé áthidalásával pedig megjelenik a fesz a csatlakozónál, de ugye nincs tovább semmi. A klíma bekapcsolása után az egyik relé meghúz, tehát indítaná a ventilátort.

De amit te mondasz az létező az az ECL amit WV-nál használnak (-tak) ott 3 fázist szabályoznak frekvenciaváltoztatással. Ezt ismerem, mert a melóhelyemen gyártják.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok itt, örülök, hogy rátaláltam a fórumra :D

Boldog tulajdonosa lettem egy 2008-as OPEL ASTRA H Caravan 1.7 CDTI Enjoy (Z17DTR) kocsinak.

Német import, jó állapotú, elvileg 75e km van benne (vezérlésből kiolvasva is stimmelt).

Vásárlás előtt csináltattam egy szakszervízes átvizsgálást, felfüggesztés, fékek stb. minden jó volt, enyhe olajszivárgás/olaj "pára" volt látható a motortérben a főtengely szimering környékén, de a szervízes szerint ezt nem horibilis javíttatni.

Jelenleg szervízt kér a fedélzeti computer. Előző szervíz 50e km-nél volt egy éve, tehát azóta futott 25e km-t.

Kérdésem, hogy szerintetek az időszakos szervízen kívül mit érdemes átnézettetnem, cseréltetnem?

Milyen olajat tetessek bele?

Az olaj szivárgás (amúgy nem csöpög, szóval aszfalton nem hagy nyomot) elhárítására meg kell bontatnom vmennyire a motort és majd úgy kérek árajánlatot meg pontos hibameghatározást. De ha már ez meglesz akkor egy körrel valami pluszt csináltassak még?

Szervízes azt mondta, hogy ő lecserélné a vezérműszíjat is és 4+ -os akcióba valami 50-55e körül meg tudnák csinálni. Érdemes?

Minden új nekem még a kocsival kapcsolatban, szóval szívesen fogadok bármilyen tanácsot!

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.