Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

értelek jó lovag...

pl vannak olyan motorok hogy szerkezetileg nem változott semmi ,csak a jelölése és egyből 15e helyet 30e lett a csere..

mitől is ?? :) :D

Kezelési útmutató - 303. oldal: Az olajat a kijelzett intervallumok szerint cseréltesse le szervizben.

Szervizfüzet - 48. oldal: Maximális csereperiódus (Benzines, CNG - kivéve Antara, benzines Z 24 XE) 1 év/30.000km.

Nem értem az észrevételed... (Hozzáteszem: a saját autómon 15e-ként cseréltetem az olajat, igaz, a Toyotánál 15e a szervizintervallum.)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítségét mindenkinek! ( osszátok szét!! :) )

Az EGR szelep is lett cserélve novemberben azóta 20e-et mentek vele. Ezidő alatt elkoszolódhat? Hol is van az EGR szelep? Szemügyre vettem már a kocsit közelebbről ha segítetek megtalálom. :D Szerelgetni tisztítani ezt lehet házilag? Van egy rémálmom, ezekkel a szoftveres kocsikkal. meg kütyükkel, kisebb szerelgetés után nehogy olyan legyen mint a Windóóóz... hogy utána vagy beindul vagy nem... :-))

Hát igazatok van inkább a kihagyás olyan "elerőtlenedés" féle csak 1 pillanatra. Lehet hogy az "egér" után macskát kell küldenem hogy levadássza és akkor már jó lesz?? :D

A kijelző a nagyobb méretű ( nem tudom hogy ez-e a grafikus vagy mi a típusa ) Rádiót, fogyasztást hátralevő km-t, külső-belső hőfokot, automata klímát, kijelez, meg stopper és 2 "napi" számlálója van. Akkor ez melyik lehet?? nem színes..... akkor a GID?? Ezen akkor végre valahol láthatom a hőfokot??? Jó lenne.... :-)

A toronycsapágy kérdés..... érdekes a megközelítés, csak honnan kerül oda víz??? ha kicserélem a kupakot és a hiba megszűnik, akkor a motortérből ( mert oda "nyílik" ) már nem kerül oda víz??? de mekkora vízállás kell legyen hogy oda víz kerül egyáltalán?? nem??? Vagy csak prózaian a motormosásnál bemostak neki?? Vagy netán alulról valami kis gumikarima féle adta meg magát és így a kerék veri fel és így kerülhet kívülről oda a víz?? Még nem szereltem így csak arra támaszkodhatok aki ilyent látott már.

Kombisoktól kérdezném, hogy a pótkerék felett nektek van valamiféle tálca szerűség?, 3 cm magas tálcaféle vagy valami lehet mert látszik a helye, vagyis szerintem hiányzik onnan valami.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Hát inkább NE nézd meg...... gondold azt hogy minden frankó...és reménykedj, hogy a legközelebbi lengéscsillapító cseréig kibírja ( én is ezt teszem...) Aztán majd kicseréltetem, és ha hazajöttem teletömöm zsírral, a kupakpt meg szilóval letömítem, ( de lehet hogy színtelen szilóval tömöm tele, az kis kínlódással onnan kipusztítható ) így víz nem mehet bele sehonnan..... TALÁN....

Ezzel különben nem lehet az Opelhoz menni típushibára hivatkozva?? ( garanciaidőn túli.... mint a Suzukiknál a lengéscsillapítók rohadása)

Vagy össze kell gyűlnünk hogy a tömeget képviselhessük??? De komolyan???

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk, nálunk van egy korrekt olaj és szűrőbolt, ahol ezek cseréjét meg is csinálják, ( 5 e munkadíjért üza, olajszűrő, motor olajszűrő, pollen szűrő és olajcsere ) javasolták a Liqui Moly 5W30-at igaz nem a legolcsóbb, de jó olaj, erre mondták hogy 30-e-et igaz kibír, de csak úgy ha felénél a szűrőt kicserélik, és a szintfrissítést megcsinálják, persze új olajból. Azt mondják, hogy a szűrő a leggyengébb pontja ennek a periódusnak, mert azok nem bírják a strapát. ha kiszakad vagy eltömítődik, akkor hiába a frankó olaj 30e periódusra ha a motor beáll..... közbenső szűrőcsere nem a világvége. Habár ez az első Opelem, de meglátom 10-15e felett az olajat... ha kell cseréltetem én is

Gondold azért végig hányszor kell a főtengelynek megfordulni 1e km alatt hát még 30e alat???

Percenként átlag 2500 f/perc akkor 1 óra alatt 150e szer. és csak 60 km-t mentél városban. 12e km alatt 30 milliószor fordul meg...... úgyhogy az sem semmi. hát még a 60 millió.... szerintem!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítségét mindenkinek! ( osszátok szét!! :) )

Az EGR szelep is lett cserélve novemberben azóta 20e-et mentek vele. Ezidő alatt elkoszolódhat? Hol is van az EGR szelep? Szemügyre vettem már a kocsit közelebbről ha segítetek megtalálom. :D Szerelgetni tisztítani ezt lehet házilag? Van egy rémálmom, ezekkel a szoftveres kocsikkal. meg kütyükkel, kisebb szerelgetés után nehogy olyan legyen mint a Windóóóz... hogy utána vagy beindul vagy nem... :-))

Hát igazatok van inkább a kihagyás olyan "elerőtlenedés" féle csak 1 pillanatra. Lehet hogy az "egér" után macskát kell küldenem hogy levadássza és akkor már jó lesz?? :D

A kijelző a nagyobb méretű ( nem tudom hogy ez-e a grafikus vagy mi a típusa ) Rádiót, fogyasztást hátralevő km-t, külső-belső hőfokot, automata klímát, kijelez, meg stopper és 2 "napi" számlálója van. Akkor ez melyik lehet?? nem színes..... akkor a GID?? Ezen akkor végre valahol láthatom a hőfokot??? Jó lenne.... :-)

A toronycsapágy kérdés..... érdekes a megközelítés, csak honnan kerül oda víz??? ha kicserélem a kupakot és a hiba megszűnik, akkor a motortérből ( mert oda "nyílik" ) már nem kerül oda víz??? de mekkora vízállás kell legyen hogy oda víz kerül egyáltalán?? nem??? Vagy csak prózaian a motormosásnál bemostak neki?? Vagy netán alulról valami kis gumikarima féle adta meg magát és így a kerék veri fel és így kerülhet kívülről oda a víz?? Még nem szereltem így csak arra támaszkodhatok aki ilyent látott már.

Kombisoktól kérdezném, hogy a pótkerék felett nektek van valamiféle tálca szerűség?, 3 cm magas tálcaféle vagy valami lehet mert látszik a helye, vagyis szerintem hiányzik onnan valami.

Na, akkor szép sorban :D GID-ed van, szóval az eljárás: 5sec-ig tartsd benyomva a Settings gombot a rádión (ha szól a rádió, hangjelzést is fogsz hallani), majd a BC gombot nyomkodva tudsz lépegetni a Test mode képernyői között. Az egyes lapok meg értékek jelentése neten könnyen fellelhető.

Hát, akár 20e alatt is koszolódhat az EGR, de annyi alatt azért nem kellene neki. Házilag is lehet szerelgetni, mondjuk 1.7es dízeleknél azt hiszem vízhűtéses, szóval nem csak kicsavaroz-becsavaroz móka a pucolása. 1.9-nél talán valamivel egyszerűbb a helyzet.

Link to comment
Megosztás:

Arra gondol, hogy azért mert a szervízkönyvbe beírják, hogy 30,000 km- a periódus, akkor már az jó a motornak?? mivel egy ugyanolyan motornak előtte kevesebbet írtak... most mi változott a motor szerkezetén???

Az a vicc, hogy nem egy autónál a gyártók nem 30e-t, hanem 50 meg 60e-t írnak csereperiódusnak... Amúgy meg az ok elég prózai: mivel az autóvásárlások jó része flottavásárlás, ott nagyon nem mindegy, hogy milyen gyakran kell a kocsikat szervizbe vinni. Így előnyben lesz az, akinél ritkább a (kötelező) olajcsere, mivel kevesebb a kiadás a kocsira. Az meg senkit nem mozgat, hogy így mennyire lesz tartós az autó, mivel max 150e futás után úgyis cserélik a kocsit. A flottakezelőt onnantól nem érdekli, ha szétesik, a gyártó meg csak örül, hogy eladhat megint pár új autót.

Ami meg a nem flottásokat illeti: egy átlag autós előbb éri el az éves limiteket, mint a km számot, így nála nem lesz gond az olajcserékből...

Link to comment
Megosztás:

Arra gondol, hogy azért mert a szervízkönyvbe beírják, hogy 30,000 km- a periódus, akkor már az jó a motornak?? mivel egy ugyanolyan motornak előtte kevesebbet írtak... most mi változott a motor szerkezetén???

Egyreszt akar valtozhat is valami, nem fognak kulon tajekoztatni rola, es nem fogod ranezesre eszrevenni. Masreszt valtozhat az olaj is. Harmadreszt egyaltalan nem csak a kilometer szamit, le is van irva mindenhol, hogy varosi hasznalatban, poros helyen vagy rendkivuli klimatikus viszonyok kozott gyakrabban kell cserelni.

Viszont ha tobbnyire nagyobb tavolsagokat tesz meg a kocsi egyhuzamban, normalis korulmenyek kozott, akkor tobbet is birhat az olaj; meg a 30ezer is csak egy atlagos ertek.

Kerdes azokhoz, akik szerint marpedig x kilometerenkent kell cserelni az olajat, mondjon barmit is a gyar: miert nem x/2? Az meg annal is jobb, annal is biztosabb lenne, nem?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

...Az autó jobb eleje felől fémes zörgést/csörgést hallok ....

Előre is köszönöm!

Sziasztok,

Tegnap megtaláltuk a megoldást. Az alsó lengőkar üregében volt egy kb. 3cm-es kavics és az zörgött. Pont olyan méretű volt, hogy magától nem tudott kiesni, kiszedni is csak a lengőkar leszedése után egy csipesszel tudtuk. Valószínűleg igen ritka jelenség, de gondoltam megosztom veletek.

Üdv,

Admon

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Újabb probléma... vagy csak lehet nekem az, mert nem értek hozzá, és felfújom, de akkor is ijesztő.. Ma jöttem haza, és a fék fura hangot adott ki. Amikor benyomtam, úgy tűnt, mintha levegős lenne vagy mi, olyan hang jött ki belőle, hogy még örültem, hogy végig tudtam jönni a körúton mindenféle baleset nélkül... szóval mint egy gőzmozdony... Megnéztem, hátha a műanyag ér hozzá (elképzelésem sem volt mitől van ilyen hangja) de nem. Amúgy meg fogott, szóval csak lehet nekem elsőre ijesztő, vagy most érdemes parkolva hagynom??? :S

Köszönöm...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Újabb probléma... vagy csak lehet nekem az, mert nem értek hozzá, és felfújom, de akkor is ijesztő.. Ma jöttem haza, és a fék fura hangot adott ki. Amikor benyomtam, úgy tűnt, mintha levegős lenne vagy mi, olyan hang jött ki belőle, hogy még örültem, hogy végig tudtam jönni a körúton mindenféle baleset nélkül... szóval mint egy gőzmozdony... Megnéztem, hátha a műanyag ér hozzá (elképzelésem sem volt mitől van ilyen hangja) de nem. Amúgy meg fogott, szóval csak lehet nekem elsőre ijesztő, vagy most érdemes parkolva hagynom??? :S

Köszönöm...

Ha fog a fék csak nagy a hangja mikor nyomod, akkor esélyes hogy elkoptak a fékbetétek, és a kopásjelző hangját hallod. Fékbetét csere és jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tegnap értem haza egy 2700 km-es útról (pontosan 2724 km, átl.seb.: 74km/h, fogy: 6.2 l/100 km).

Kettő problémám is volt az autóval...

1. Indulás előtti este megnéztem az olajszintet, biztos, ami biztos, és tökéletes volt min és max között volt, de inkább a max irányába. Nyugodt szívvel útnak indultunk, csak az olajszintjelző kivillant a magyar határ előtt. Töltöttem bele fél liter olajat (5W30, GM-LL-025). Utána semmi hibakód, semmi kontrolllámpa. Hazafelé, már majdnem itthon ismét kivillant a lámpa. Töltöttem bele 2,5 dl olajat. Ezután már csak kb. 200 km-t mentünk, azalatt nem volt semmi gáz

Ez mitől lehetett? Elképzelhető, hogy ennyi olajat megeszik? :D Eddig egyszer sem kellett utánatölteni, nem ette az olajat (GM olaj).

2. Tempomat.... Utólag rakattam bele a gödöllői szalonban, a bajuszkapcsolót pedig szdada kollégától vettem. Hibátlanul működött eddig. Az úton elkezdte azt produkálni, hogy egy 300-400 km-es szakasz utáni pihenőből újra útnak indulva nem kapcsolt be a tempomat. Ha megálltam, és újraindítottam az autót, jó volt. Ha nem álltam, csak mentem tovább, akkor is újra működőképes lett kb. 20-30 perc után.

Volt már ilyen valakivel? Mi a megoldás?

Azt hozzáteszem, hogy ilyen hosszú úton még nem volt az autó. (4 éves lesz októberben, és most léptük át a 34 ezredik kilométert :) )

Link to comment
Megosztás:

Lehet nem ide tartozik, de sajnos minél hamarabb el kell vinnem a kocsit szervízbe mert így nem merem/akarom/tudom használni az autómat...... Vki tud SOS egy szervízt Budapesten ,aki rövid időn belül de precízen dolgozik? A fékemmel van baj, valószínű a membránnal... SOS!!!! Nagyon szépen köszönöm, Lia

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tegnap értem haza egy 2700 km-es útról (pontosan 2724 km, átl.seb.: 74km/h, fogy: 6.2 l/100 km).

Kettő problémám is volt az autóval...

1. Indulás előtti este megnéztem az olajszintet, biztos, ami biztos, és tökéletes volt min és max között volt, de inkább a max irányába. Nyugodt szívvel útnak indultunk, csak az olajszintjelző kivillant a magyar határ előtt. Töltöttem bele fél liter olajat (5W30, GM-LL-025). Utána semmi hibakód, semmi kontrolllámpa. Hazafelé, már majdnem itthon ismét kivillant a lámpa. Töltöttem bele 2,5 dl olajat. Ezután már csak kb. 200 km-t mentünk, azalatt nem volt semmi gáz

Ez mitől lehetett? Elképzelhető, hogy ennyi olajat megeszik? :D Eddig egyszer sem kellett utánatölteni, nem ette az olajat (GM olaj).

2. Tempomat.... Utólag rakattam bele a gödöllői szalonban, a bajuszkapcsolót pedig szdada kollégától vettem. Hibátlanul működött eddig. Az úton elkezdte azt produkálni, hogy egy 300-400 km-es szakasz utáni pihenőből újra útnak indulva nem kapcsolt be a tempomat. Ha megálltam, és újraindítottam az autót, jó volt. Ha nem álltam, csak mentem tovább, akkor is újra működőképes lett kb. 20-30 perc után.

Volt már ilyen valakivel? Mi a megoldás?

Azt hozzáteszem, hogy ilyen hosszú úton még nem volt az autó. (4 éves lesz októberben, és most léptük át a 34 ezredik kilométert :) )

ritkán játszik ilyet a tempomat nekem is(egy évben 2-3 alkalommal).menet közben finoman rálépek a fékre vagy a kuplungra és utána jó lesz.lehet azt érzékeli hogy be van picit nyomódva valamelyik.

Link to comment
Megosztás:

ritkán játszik ilyet a tempomat nekem is(egy évben 2-3 alkalommal).menet közbe finoman rálépek a fékre vagy a kuplungra és utána jó lesz.lehet azt érzékeli hogy be van picit nyomódva valamelyik.

A kuplungot próbáltam én is, még vissza is raktam alacsonyabb sebességfokozatba, de úgy sem működött...

Link to comment
Megosztás:

Na, akkor szép sorban :) GID-ed van, szóval az eljárás: 5sec-ig tartsd benyomva a Settings gombot a rádión (ha szól a rádió, hangjelzést is fogsz hallani), majd a BC gombot nyomkodva tudsz lépegetni a Test mode képernyői között. Az egyes lapok meg értékek jelentése neten könnyen fellelhető.

Hát, akár 20e alatt is koszolódhat az EGR, de annyi alatt azért nem kellene neki. Házilag is lehet szerelgetni, mondjuk 1.7es dízeleknél azt hiszem vízhűtéses, szóval nem csak kicsavaroz-becsavaroz móka a pucolása. 1.9-nél talán valamivel egyszerűbb a helyzet.

Köszi a segítséget! Node hol a MÓKA tárgya??? mivel nem kiabál hogy ÉN vagyok az EGR meg gondolom rá sincs írva de ha igen akkor is a belső/alsó oldalra... vajon merre keressem?? Elképzelésem sincs. de tényleg! Szeretem a kihívást... :D

Link to comment
Megosztás:

ez általában kapcsolókar, vagy cim modul probléma szokott lenni

Én is gondolkodóba estem a tempomat utólagos beszereltetésével kapcsolatban. Mennyivel jobb ha van ilyen?? A fogyasztás kevesebb lesz vele?? ( hosszútáv ..autópálya gondolom. ) Meg ahogy látom van elég probléma vele. A gyárival is?? vagy csak az utólagosokkal?

Link to comment
Megosztás:

Meg egy másik kérdésem volna ( remélem nem baj ha az ember tele van kérdésekkel ) városban 4-5 ben csinált ilyent hogy alapjáraton kocogtam 1000 alatt és ő szépen feltolta 1200-1300 köré ( rágyosított ) ez "gyári" üzemszerű indíttatás ? vagy egyéb ok ami megfgejtésre vár? ? Vagy csak önállósodik???

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.