Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

igen jó bele...

csak az oldalon van hülyén jelölve :)

szerintem megtudod csinálni otthon :)

ez sajnos ilyen, ez a hiba előfordul F,G,H astrs-ban, corsa-ban... stb.

az a lényeg hogy ez legyen a katalógus száma : 6845782

Ok, kösz, akkor megpróbálom :-)

Abban tudnál segíteni, hogy merről kezdjem? Hol férek hozzá? Egyáltalán hogy néz ki ez a cucc? :-)

Bálint

Link to comment
Megosztás:

Ok, kösz, akkor megpróbálom :-)

Abban tudnál segíteni, hogy merről kezdjem? Hol férek hozzá? Egyáltalán hogy néz ki ez a cucc? :-)

Bálint

szerintem kesztyűtartó ki ...

onnan már látszik ,az alkatrész .

de ha valakinek van képe róla majd beteszi :)

http://sklep.dixi-car.pl/opornik-rezystor-sterowania-wentylatora-astra-gastra-hzafira-p-2789.html

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, van egy rejtélyes hiba, amire nem találok magyarázatot, hátha nektek van ötletetek. Az autó Z16XEP H Astra (2005), azt a jelenséget produkálja, hogy ha rögtön beindítás után elkezdem tekerni a kormányt akkor leáll a motor. Sőt bizonyos kormányszög helyzetnél, akár 10-szer is produkálja a jelenséget, amíg arrébb nem tekerem a kormányt. Ez a jelenség egyébként csak az indítás utáni néhány másodpercre igaz, amíg be nem áll az alapjárat. (Ha jól gondolom, akkor valahogy úgy zajlik az indítási folyamat, hogy beindítás után picit 1000 rpm fölé megy a fordulat, majd 1-2 sec alatt áll rá a normál alapjáratra. Tehát a beállási folyamatra igaz a dolog, akkor utána már bárhogy tekerem nincs hibajelenség. (Hideg és meleg motornál is így van)

Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Négy éves 1.4-es H Astrám van és a kartergázcső amelyik a befecskendezőbe megy kb.15 cm hosszan a szelepdekli takarótól széthasadt, a

mellette levő vastagabbik cső amelyik a légszürőtől jövő csőbe van bekötve össze van zsugorodva. Első tulaj vagyok 40000km van a motorban

Castrol Edge 0-30 olajat kapott eddig.Van egy másik 1.4-es Astra szintén négy éves kb.120000 km-rel a hütőviz tartályban motorolaj van (fekete elszíneződés a tartály falán ill. a vízben olaj gyanús anyag) az előbb leírt cső probléma ennél az autónál is jelentkezett. Van valakinek ötlete ezekre a hibákra ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémámmal kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Astra H gépkocsim bal első kereke valamivel (néhány milliméter) hátrébb áll, mint a jobb. A jelenség csak felemelt állapotban érzékelhető, ha a kocsi a saját kerekén áll, akkor nem.

Menet közben félre is húz az autó természetesen. Egyszerű futóműállítás nem segít, azon túl vagyok.

A kérdésem az lenne, hogy tudtok-e olyan műhelyet ahol ilyesmivel foglalkoznak, és tényleg meg is tudják (és meg is akarják) csinálni, nem csak hümmögnek tanácstalanul.

Köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Ok, kösz, akkor megpróbálom :-)

Abban tudnál segíteni, hogy merről kezdjem? Hol férek hozzá? Egyáltalán hogy néz ki ez a cucc? :-)

Bálint

Azt hallottam az előtét ellenálásról, hogy az is okozhatja a tönkremenetelét ha a ventillátor nehezen forog, így lassú fordulatnál megállhat.

De természetesen lehet elöregedés is.

Én a G astra-ban cseréletm, én alig találtam meg. A vezetéket követtem úgy sikerült, ott felfelé kellett kihúzni egy borzalmasan szűk helyen. Több fajta csatlakozóval létezik a G -ben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellene egy kis segítség. Úgy néz ki, hogy meghalt a kocsiban (z17dth) a kettős tömegű lendkerék, mert félig harmadáig benyomott kuplungnál elkezd kelepelni a motortér felől valami. Kinyomócsapágy rendben lehet, mert benyomott kuplungnál semmi hangja.

A kérdésem az volna, hogy mibe fájhat egy ilyen mutatvány illetve mik a reális alkatrész árak, mert ahány hely annyi ár ugyanarra az alkatrészre(több tízezres nagyságrendű eltérésre gondolok)?

A váltó 6 sebességes.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Kellene egy kis segítség. Úgy néz ki, hogy meghalt a kocsiban (z17dth) a kettős tömegű lendkerék, mert félig harmadáig benyomott kuplungnál elkezd kelepelni a motortér felől valami. Kinyomócsapágy rendben lehet, mert benyomott kuplungnál semmi hangja. A kérdésem az volna, hogy mibe fájhat egy ilyen mutatvány illetve mik a reális alkatrész árak, mert ahány hely annyi ár ugyanarra az alkatrészre(több tízezres nagyságrendű eltérésre gondolok)? A váltó 6 sebességes.

Szia! Csergőéknél 137.800 a bruttó kisker ára, 30% kedvezménnyel 96.500 Ft. Én tavaly nyáron cseréltem, igaz nekem 5 sebességes váltóm van, de akkor még "csak" 80ezer volt az ára. Ha már szét van szedve érdemes kicserélni a kuplungszettet is csapággyal, de ennek az ára is legalább ennyi.

Link to comment
Megosztás:

Azt hallottam az előtét ellenálásról, hogy az is okozhatja a tönkremenetelét ha a ventillátor nehezen forog, így lassú fordulatnál megállhat.

De természetesen lehet elöregedés is.

Én a G astra-ban cseréletm, én alig találtam meg. A vezetéket követtem úgy sikerült, ott felfelé kellett kihúzni egy borzalmasan szűk helyen. Több fajta csatlakozóval létezik a G -ben.

Kösz!

A kesztyűtartót kivettem, látom is a cuccot, de elég esélytelennek érzem rendesen hozzáférni. Éppen beér addig a kezem, de fogni már nem tudok (pedig nem lapát).

Alatta van egy műanyag fedél, ha jól sejtem a pollenszűrő lehet mögötte. Ha azt kiveszem alulról vajon hozzáférhetek? Elsőre nem sikerült levennem a fedelet, de ha ez a megoldás akkor nekifutok még. Ha úgy sem, akkor szerintem csak az egész ventilátort kiszedve lesz ott ennél több helyem, azt meg nem szeretném... :-)

Bálint

Link to comment
Megosztás:

Szia! Csergőéknél 137.800 a bruttó kisker ára, 30% kedvezménnyel 96.500 Ft. Én tavaly nyáron cseréltem, igaz nekem 5 sebességes váltóm van, de akkor még "csak" 80ezer volt az ára. Ha már szét van szedve érdemes kicserélni a kuplungszettet is csapággyal, de ennek az ára is legalább ennyi.

A többi is lenne cserélve ha már megbontjuk. Az a 30% kedvezmény megmozgatta a fantáziám írtam is PÜ-t :)

Link to comment
Megosztás:

A kesztyűtartót kivettem, látom is a cuccot, de elég esélytelennek érzem rendesen hozzáférni. Éppen beér addig a kezem, de fogni már nem tudok (pedig nem lapát).

Alatta van egy műanyag fedél, ha jól sejtem a pollenszűrő lehet mögötte. Ha azt kiveszem alulról vajon hozzáférhetek? Elsőre nem sikerült levennem a fedelet, de ha ez a megoldás akkor nekifutok még. Ha úgy sem, akkor szerintem csak az egész ventilátort kiszedve lesz ott ennél több helyem, azt meg nem szeretném... :-)

Szia! Én sajnos többet nem tudok segíteni, én csak ennyire emlékszem. (Nagyon megkínlódtam vele.)

Talán mások tudnak neked segíteni!!!

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! Ma kiporszívóztam a kocsit )Astra H GTC( és ahogy a vezető oldalon kiszedtem a szőnyeget, alatta vizes volt. Körben sehol sem éreztem vizesnek, csak közép tájt, ahol kicsit állt a víz. Vajon mi történhetett? Jó ideje nem mostam le, eső sem volt, fagyálló nem fogy, a szagát sem éreztem. Van valami ötletetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ma kiporszívóztam a kocsit )Astra H GTC( és ahogy a vezető oldalon kiszedtem a szőnyeget, alatta vizes volt. Körben sehol sem éreztem vizesnek, csak közép tájt, ahol kicsit állt a víz. Vajon mi történhetett? Jó ideje nem mostam le, eső sem volt, fagyálló nem fogy, a szagát sem éreztem. Van valami ötletetek?

Én is takarítottam pár napja de csak nedves volt a szőnyeg alatt összesen 1 tenyérnyi helyen.ja és gumiszőnyeg alatt volt mindez
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Belső összekötőt kellett cserélni a kocsin.párban cseréltük ha már úgyis szerelni kell,meg állítani a futóművet

Két ismerős szerelő is említette hogy inkább kétszer kell a külsőt és 1szer a belsőt cserélni.Külső cseréről nem tudok.67700 km van benne.(városi kocsi )31000nél volt szervizelve 2008 májusban(Wallisnál) 2009februári végi szerzemény37000km-rel .Ahol vettem sok Opel volt eladó előtte és néhány maradt csak amikor vettem

Átvizsgáltattam ,padon nyúzták a futóművet minden rendben volt.

Futóműállítós szerint kétes a 67700 km (opel szervíz szerint a belső adatok kb stimmelnek a km számlálón lévővel )

Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Belső összekötőt kellett cserélni a kocsin.párban cseréltük ha már úgyis szerelni kell,meg állítani a futóművet

Két ismerős szerelő is említette hogy inkább kétszer kell a külsőt és 1szer a belsőt cserélni.Külső cseréről nem tudok.67700 km van benne.(városi kocsi )31000nél volt szervizelve 2008 májusban(Wallisnál) 2009februári végi szerzemény37000km-rel .Ahol vettem sok Opel volt eladó előtte és néhány maradt csak amikor vettem

Átvizsgáltattam ,padon nyúzták a futóművet minden rendben volt.

Futóműállítós szerint kétes a 67700 km (opel szervíz szerint a belső adatok kb stimmelnek a km számlálón lévővel )

Szerintetek?

Nekem is kellett cserélni belső összekötőt 80000km-nél (bal), és most 105000-nél a jobb oldalit is szükséges lenne.

Nem kell meglepődni. A hálás magyar utak :goofy: <_<

Km meg lehet simán annyi. Én 3 évesen 20000km alatt vettem az Astrámat :D .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra (H) Caravan-nál tapasztalt-e valaki olyat, hogy a csomagtér ajtón lévő króm díszléc alsó részénél ( a rendszám és a lámpa között) rozsdásodni kezd az ajtó? Nekem fél év alatt másodszorra jött ez elő. A fényező szerint a króm díszléc tartói valószínűleg eltörtek, vagy gyárilag nagyon közel vannak a festéshez, így a léc a menet közbeni rezonancia miatt ledörzsöli a festéket és ezért kezd rozsdásodni. Hallottam már olyat hogy ez talán Opel betegség. Ha valaki tapasztalt már ilyet, akkor milyen megoldás létezik rá?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek. 6 napja vettem egy 2007.12 havi 1.7es diesel astra H Caravánt. alapjáraton nagyon szépen ment még terhelésen is 5 napon keresztül, viszont tegnap reggel arra lettem figyelmes, hogy 1500 és 2000fordulaton csörög a motor mikor gyorsítok minden fokozatban. Tegnap elvégeztem az olajcserét, olajszűrő, légszűrő és üzemanyagszűrő cseréjét. a motornak csendesedett a kopogós hangja, de a terhelés alatt a ez a "csörgő" hang nem. megtettem vele 400km-t és mintha erősödne ez a hang. Mivel elejétől fogva elolvastam a hozzászólásokat szeretném megkérdezni a rutinosabb h astra tulajdonosokat hogy mi a véleményetek?

elvileg az autóban 94000 km van....elvileg

Előre is köszönöm a véleményeket: Jani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek. 6 napja vettem egy 2007.12 havi 1.7es diesel astra H Caravánt. alapjáraton nagyon szépen ment még terhelésen is 5 napon keresztül, viszont tegnap reggel arra lettem figyelmes, hogy 1500 és 2000fordulaton csörög a motor mikor gyorsítok minden fokozatban. Tegnap elvégeztem az olajcserét, olajszűrő, légszűrő és üzemanyagszűrő cseréjét. a motornak csendesedett a kopogós hangja, de a terhelés alatt a ez a "csörgő" hang nem. megtettem vele 400km-t és mintha erősödne ez a hang. Mivel elejétől fogva elolvastam a hozzászólásokat szeretném megkérdezni a rutinosabb h astra tulajdonosokat hogy mi a véleményetek?

elvileg az autóban 94000 km van....elvileg

Előre is köszönöm a véleményeket: Jani

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek. 6 napja vettem egy 2007.12 havi 1.7es diesel astra H Caravánt. alapjáraton nagyon szépen ment még terhelésen is 5 napon keresztül, viszont tegnap reggel arra lettem figyelmes, hogy 1500 és 2000fordulaton csörög a motor mikor gyorsítok minden fokozatban. Tegnap elvégeztem az olajcserét, olajszűrő, légszűrő és üzemanyagszűrő cseréjét. a motornak csendesedett a kopogós hangja, de a terhelés alatt a ez a "csörgő" hang nem. megtettem vele 400km-t és mintha erősödne ez a hang. Mivel elejétől fogva elolvastam a hozzászólásokat szeretném megkérdezni a rutinosabb h astra tulajdonosokat hogy mi a véleményetek?

elvileg az autóban 94000 km van....elvileg

Előre is köszönöm a véleményeket: Jani

Sziasztok!

Szeretnék segítséget kérni tőletek. 6 napja vettem egy 2007.12 havi 1.7es diesel astra H Caravánt. alapjáraton nagyon szépen ment még terhelésen is 5 napon keresztül, viszont tegnap reggel arra lettem figyelmes, hogy 1500 és 2000fordulaton csörög a motor mikor gyorsítok minden fokozatban. Tegnap elvégeztem az olajcserét, olajszűrő, légszűrő és üzemanyagszűrő cseréjét. a motornak csendesedett a kopogós hangja, de a terhelés alatt a ez a "csörgő" hang nem. megtettem vele 400km-t és mintha erősödne ez a hang. Mivel elejétől fogva elolvastam a hozzászólásokat szeretném megkérdezni a rutinosabb h astra tulajdonosokat hogy mi a véleményetek?

elvileg az autóban 94000 km van....elvileg

Előre is köszönöm a véleményeket: Jani

Szia! Nézzél utána hátha valami alkatrész, csővezeték vagy egyéb lifegő cucc okozza a csörgést. Mivel nem állandó hanem fordulat függvénye ezért gondolok erre. mert ha valami motorikus, kopásos probléma akkor az a többi fordulaton is jelen van hol kisebb hol nagyobb zajjal. Amennyiben nincs bizodalmad a kocsi felé vidd vissza ahonnan vetted, és nézesd át velük, vagy ha van jó szerelőd akko elötte vele. Azt tudni kell hogy használt autóra is van néminemű garancia, főképp ha kereskedőnél vetted! Ezért lenne jó ha ő is megnézné, meg kell pendíteni nála hogy tudod hogy használt kocsira is van garancia......

Én egy előző kocsimmal jártam így er Megannal... ( fujj francia... ) 1500 km használat után ( persze volt olajcsere is meg minden szűrőcsere, vezérmű szij szett cser, ) egyszerűen beállt a motor..... :-( visszavittem a kereskedőhöz hogy B*ssza meg a kocsiját.... először kitért meg szakértőt hivatott aztán mégis visszavbette a kocsit..... igaz egy valamivel kisebb áron mivel a költségeket nem akartra megfizetni. De járható az út csak erőszakosnak kell lenni!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, van egy rejtélyes hiba, amire nem találok magyarázatot, hátha nektek van ötletetek. Az autó Z16XEP H Astra (2005), azt a jelenséget produkálja, hogy ha rögtön beindítás után elkezdem tekerni a kormányt akkor leáll a motor. Sőt bizonyos kormányszög helyzetnél, akár 10-szer is produkálja a jelenséget, amíg arrébb nem tekerem a kormányt. Ez a jelenség egyébként csak az indítás utáni néhány másodpercre igaz, amíg be nem áll az alapjárat. (Ha jól gondolom, akkor valahogy úgy zajlik az indítási folyamat, hogy beindítás után picit 1000 rpm fölé megy a fordulat, majd 1-2 sec alatt áll rá a normál alapjáratra. Tehát a beállási folyamatra igaz a dolog, akkor utána már bárhogy tekerem nincs hibajelenség. (Hideg és meleg motornál is így van)

Ötlet?

Szia! Indítás után nagyobb az alapjárat persze, de a szervó mikor tekered igénybe veszi a motort és lefoghatja a gyatra alapjáratot, ezért hal meg a motor hidegen. mikor már egy kicsit áttörte a szervó az olajat akkor már késöbb sem lesz ilyen hibád. Ez a jelenség van akkor is amikor teljesen kitekered a kormányt és még rátekersz erőből, ekkor is kínlódik a szervó, ami az alapjáratból táplálkozik így fojtja a motort ha ha nincs gázadás. indítás után ez előjöhet.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nézzél utána hátha valami alkatrész, csővezeték vagy egyéb lifegő cucc okozza a csörgést. Mivel nem állandó hanem fordulat függvénye ezért gondolok erre. mert ha valami motorikus, kopásos probléma akkor az a többi fordulaton is jelen van hol kisebb hol nagyobb zajjal. Amennyiben nincs bizodalmad a kocsi felé vidd vissza ahonnan vetted, és nézesd át velük, vagy ha van jó szerelőd akko elötte vele. Azt tudni kell hogy használt autóra is van néminemű garancia, főképp ha kereskedőnél vetted! Ezért lenne jó ha ő is megnézné, meg kell pendíteni nála hogy tudod hogy használt kocsira is van garancia......

Én egy előző kocsimmal jártam így er Megannal... ( fujj francia... ) 1500 km használat után ( persze volt olajcsere is meg minden szűrőcsere, vezérmű szij szett cser, ) egyszerűen beállt a motor..... :-( visszavittem a kereskedőhöz hogy B*ssza meg a kocsiját.... először kitért meg szakértőt hivatott aztán mégis visszavbette a kocsit..... igaz egy valamivel kisebb áron mivel a költségeket nem akartra megfizetni. De járható az út csak erőszakosnak kell lenni!!!

köszi!de mintha minden fordulaton hallani, csak nem annyira. Én a vezérműszíjra gondoltam meg a feszítőre és vízpumpa. Ezeket még nem tudtam lecserélni, majd ha haza megyek csabáról. motor jó, húz rendesen, nem kormol, nincs kék füstje sem (mintha enné az olajat), nem büdös. alapjáraton negyon szépen jár dízelekhez képest, olajcsere után csendesebb. csak ez a fránya csörgés vagy mi "trrrr" és ahogy növelem a fordulatot egyre gyorsabb csinálja majd nem hallani úgy.....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.