Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Ha már beázás...

Egy jó napos áztatás után ez fogad beszállásnál:

Egyelőre még nem talált be az utastérbe, de minden bizonnyal nem egészséges. Honnan jöhet?

Nem kerül be az utastérbe, mert a műanyag elem és a fém között lefolyik a küszöbbe és ott sem egészséges, mert ott meg rozsdásodást okozhat.

Valamit érdemes vele kezdeni, mert valóban nem egészséges.

A hangszóró csavar, ill. maga a hangszóró mellett folyik be a víz.

Itt minden Astra beázik. Az üveg melletti vízlehúzóról a víz az ajtóhatárolóra folyik, onnan a hangszóróra, azon lefolyva pedig a víz egy része a csavar ill. a hangszóró mellett oda, ahol látod.

Én az ajtóra belülről vastag műanyag fóliából egy "takarót" ragasztottam, ami nem engedi a hangszóróra a vízet, így nem is folyik be, ill. le a küszöbre.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha már beázás...

Egy jó napos áztatás után ez fogad beszállásnál:

Egyelőre még nem talált be az utastérbe, de minden bizonnyal nem egészséges. Honnan jöhet?

Nem kerül be az utastérbe, mert a műanyag elem és a fém között lefolyik a küszöbbe és ott sem egészséges, mert ott meg rozsdásodást okozhat.

Valamit érdemes vele kezdeni, mert valóban nem egészséges.

A hangszóró csavar, ill. maga a hangszóró mellett folyik be a víz.

Itt minden Astra beázik. Az üveg melletti vízlehúzóról a víz az ajtóhatárolóra folyik, onnan a hangszóróra, azon lefolyva pedig a víz egy része a csavar ill. a hangszóró mellett oda, ahol látod.

Én az ajtóra belülről vastag műanyag fóliából egy "takarót" ragasztottam, ami nem engedi a hangszóróra a vízet, így nem is folyik be, ill. le a küszöbre.

Na nekem a G astránál minden eső után ez fogadott, sosem jöttem rá, honnan jön a víz. Ott még azzal is meg volt spékelve a dolog, hogy igazán nagy esőnél az anyósülés előtti gumiszőnyegről kellett kintenem alkalmanként 1-1 liter vizet. Most már akkor legalább az ajtónál tudom, miért folyt be mindig, köszi. Az anyóslábnál meg nyilván a szellőzőből jött be, de sosem tudtam rendesen elfalazni. Eddig a H még sosem ázott be, remélem, nem is fog.

Link to comment
Megosztás:

Az anyóslábnál meg nyilván a szellőzőből jött be, de sosem tudtam rendesen elfalazni. Eddig a H még sosem ázott be, remélem, nem is fog.

Nekem volt már a szellőzőventilátor aljában is víz ami szépen eszegette az alsó csapágyat. De ha nem kell levennem a ventilátort, soha nem jövök rá, mert az utastérig nem jutott el. Valószínű szintén a szellőzőn keresztül jött be. De már tettem róla, hogy ne jöjjön többet.

Link to comment
Megosztás:

Nem kerül be az utastérbe, mert a műanyag elem és a fém között lefolyik a küszöbbe és ott sem egészséges, mert ott meg rozsdásodást okozhat.

Valamit érdemes vele kezdeni, mert valóban nem egészséges.

A hangszóró csavar, ill. maga a hangszóró mellett folyik be a víz.

Itt minden Astra beázik. Az üveg melletti vízlehúzóról a víz az ajtóhatárolóra folyik, onnan a hangszóróra, azon lefolyva pedig a víz egy része a csavar ill. a hangszóró mellett oda, ahol látod.

Én az ajtóra belülről vastag műanyag fóliából egy "takarót" ragasztottam, ami nem engedi a hangszóróra a vízet, így nem is folyik be, ill. le a küszöbre.

Nem lehet valahogy egy lépéssel még előrébb menni és már az ajtóhatárolónál megakadályozni, hogy bevigye?

Elég furi, hogy tudhatja bevezetni egyáltalán. Vagy olyan sok víz tud ott zúgni lefelé, hogy a már nem az oszlopon csordogál, hanem konkrétan annyira vízesésszerűen folyik hogy felcsapja az ajtóhatárolóra?

Amúgy meg ha már bent is van a víz illene neki az erre fenntartott lukakon távozni, ezt benézték egy kicsit Rüsselsheimben. :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne hogy mit jelent az F(Fault..) betű kijelzőn??? ha megjelenik nincs ablakemelőm nincs üzemanyag szint mérőm ablaktörlőm.....és bevibrál kijelző ... ezt akkor csinálja ha szerpentinen megyek fel vagy jövök le, sík úton rendbe jön .....

1,9cdti 120hp

Válaszokat köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet valahogy egy lépéssel még előrébb menni és már az ajtóhatárolónál megakadályozni, hogy bevigye?

Elég furi, hogy tudhatja bevezetni egyáltalán. Vagy olyan sok víz tud ott zúgni lefelé, hogy a már nem az oszlopon csordogál, hanem konkrétan annyira vízesésszerűen folyik hogy felcsapja az ajtóhatárolóra?

Amúgy meg ha már bent is van a víz illene neki az erre fenntartott lukakon távozni, ezt benézték egy kicsit Rüsselsheimben. :(

A víz ugye felülről folyik az OLDAL ablakon le, majd onnan az ajtóba. Az ablak mellett a gumi vízlehúzó mellett folyik be a víz (ill. ha megnézed, akkor a vízlehúzó autó eleje felé eső részénél elég nagy rés van, ahol az visszapillantó tükör tartó van, legalábbis nekem van). Nem is az a baj, hogy befolyik az ajtóba a víz, mert ez minden autónál így természetes és így is tervezik. A probléma, hogy valami el van cseszve és a víz egy része az ajtón belül az ajtóhatárolóra folyik. Onnan meg a korábban leírt módon folyik tovább.

Az ajtóhatároló előtt (ill. a vízlehuzónál) azért nem lehet a vízet megfogni, mert az ablak mozog, oda nem lehet rakni semmit, így az első hely, ahol meg lehet a vízet fogni, az a hangszóró előtti rész.

Link to comment
Megosztás:

Mivel oldottad meg?

Egy dologra jutottam, hogy honnan kerül a szellőzőbe a víz: a szélvédő előtti műanyag csíkról. Pontosabban annak az elemelkedése miatt kerül alá. Ami nem lenne baj, mert alatta is van egy fém vízelvezető horony, de az nem túl mély. Így autómosáskor, vagy intenzív esőkor az szerintem túl tud csordulni, onnan meg folyik be egyenesen a szellőző beszívónyílásán a ventilátorba.

Ez a műanyag elemelkedés típusbetegség lehet, mert néztem nálunk a céges Astákat, mindegyiké ilyen.

Annak idején vettem új patentokat, megpróbáltam azzal rendesen lerögzíteni a műanyagot. De így sem lett tökéletes. Végül azt csináltam vele, hogy fogtam és a műanyag puha szigetelő peremét saját maga alá betűrtem. Így teljesen ráfeszül végig az üvegre. Teljesen esztétikus, gyári kinézete van továbbra is. És a vizet szépen végigvezeti két oldalra, egy csepp sem tud alákerülni.

Ez után már nem találtam vizet a ventilátorban.

Link to comment
Megosztás:

Na ez jó ötlet, lehet, hogy megcsinálom én is. Egyszerűen nem értem, ez már az F astránál, a G-nél is probléma volt, nem értem, hogy nem tudták máshogy megoldani az elvezetést. Bár a Hnál még nem áztam be, de ki tudja, lehet, hogy csak idő kérdése.

Más:

van viszont egy látszólag nagyobb problémám, lehet, hogy csak akkuhiba - 4 éves "márkátlan" HAGEN akku van a kocsiban - de félek, hogy komolyabb, nem tudom.

10 napja lementünk Horvátországba Zalából: 400 km-t mentünk, utána ide-oda ott. Összesen kb 5 nap állás után már tegnap észrevettem, hogy úgy indult, hogy a műszerfali kijelzők és a középkonzol teljesen elsötétedett kb 2-3 mp-re, de pöccre indult. Ma reggel, visszafelé, pont a 400 km-es út előtt sok mp-re minden elsötétedett, csak tekert a motor, de nem indult, már megijedtem, hogy ottmaradunk. Végre 3.-ra elindult, meg se mertem állni, 400 km és Zalába jöttünk vissza, egy boltnál álltunk meg Lentiben, utána pöccre indult, semmi sötétedés. Pár nap múlva még Pestre kéne érni vele. Ez alapján én akkuproblémára gyanakszom, de nem lehet más? Trafó vagy dióda, vagy mit szoktatok ilyenkor gyanítani? Annak mik a tünetei? Kösz, aki tud valamit hozzászólni.

Link to comment
Megosztás:

Más:

van viszont egy látszólag nagyobb problémám, lehet, hogy csak akkuhiba - 4 éves "márkátlan" HAGEN akku van a kocsiban - de félek, hogy komolyabb, nem tudom.

10 napja lementünk Horvátországba Zalából: 400 km-t mentünk, utána ide-oda ott. Összesen kb 5 nap állás után már tegnap észrevettem, hogy úgy indult, hogy a műszerfali kijelzők és a középkonzol teljesen elsötétedett kb 2-3 mp-re, de pöccre indult. Ma reggel, visszafelé, pont a 400 km-es út előtt sok mp-re minden elsötétedett, csak tekert a motor, de nem indult, már megijedtem, hogy ottmaradunk. Végre 3.-ra elindult, meg se mertem állni, 400 km és Zalába jöttünk vissza, egy boltnál álltunk meg Lentiben, utána pöccre indult, semmi sötétedés. Pár nap múlva még Pestre kéne érni vele. Ez alapján én akkuproblémára gyanakszom, de nem lehet más? Trafó vagy dióda, vagy mit szoktatok ilyenkor gyanítani? Annak mik a tünetei? Kösz, aki tud valamit hozzászólni.

Érdemes volna megnézni, hogy pár nap állás után mekkora az akku feszültsége. Lehet, hogy már nem bírja annyira a gyűrődést és pár nap állás után ennyit gyengül. Ha igen, akkor gondolkodhatsz egy újban.

Ha szépen lassan elgyengül az akku, annyit azért még bírnia kell, hogy 30 km után kibírjon egy indítást.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Most a délelőtti 400 km után 12,56V-ot mutat a műszer, kocsiban ülve, kulcsot berakva és éppen elfordítva (tehát nem gyújtáson) a szervizmenü 12,4-12,5V között ugrál. Kicsit utánakeresgettem a neten és a teljesen feltöltött akkunak 12,7V-ot ír, 400 km után illene 100%-nak lennie, nem? Erre az internetes táblázat 75%-os töltöttséget ír. Bár gondolom 75%-on is pöccre kéne indulnia. 2-3 nap múlva rámérek, most úgyis áll addig, ha ennél jóval kevesebbet mutat, akkor nyilván az akkum rossz, ugye? Szerintem a generátor jól tölt, mert általában 14 V körül mutat a kocsi menet közben.


Rovinjban meg bekaptam egy ilyen szép darab csavart a jó kis 95%-os gumimba, hát nem voltam boldog:
http://kepfeltoltes.hu/view/140711/image-baf7c9888fd1cf78afed49952b9d76626c537fa70540d8e711d9a59111ac92c3-V_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szerencsére találtam egy kb 18 éves gumist, aki mondjuk se angolul, se németül egy szót se tudott, de 2000Ft körüli összegért egy óra alatt megcsinálta-talán jól, mert hazajöttünk vele.

Módosítva : dsteel
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Multikormány problémám van:

Így este a nagy sötétségben, amikor beültem az autóba és elaludt a belső világítás, a kulcsot még be sem dugtam a helyére, feltűnt, hogy a kormány kapcsolók gombjai nagyon halványan világítanak, az össze többi pedig ahogy kell, nem.

Az autó szokásosan, normálisan beindult, semmilyen hibakód nincs.

Amikor a bal kormánykapcsoló gombot megnyomom bejön a kijelzőn a BC, viszont a fel és le tekergetésekre nem csinál semmit.

A rádió gombjai rendesen működnek, azon a BC-t, rádiót, CD-t tudom vezérelni. A középkonzolon működik az összes funkció gomb.

Amikor kiszállok az autóból és bezárom, majd elalszik a világítás, kívülről is látható a kormányon, hogy a gombok halványan világítanak.

Most reggel megnéztem újra a dolgot:

1. ha a helyzetjelző vagy a tompított lámpa nincs bekapcsolva, akkor rendesen működik a bal tekerőgomb (BC-t lehet nézegetni).

2. ha a helyzetjelző vagy a tompított lámpa be van kapcsolva, akkor csak addig jó, amíg megnyomom a gombot, bejön a BC és aztán lehal, ezután már csak a rádión tudom állítani.

3. az autó leállított állapotában nagyon halványan világítanak a kormánykapcsoló gombjai.

Most kicseréltem a bal kapcsolót egy másikra, ezzel úgy tűnik, hogy jelenleg mindenhogyan működik.

A halvány világítást este újra megnézem.

Szerintetek mi lehet a baj? Lehet, hogy elég lenne kicserélni a bal kormány kapcsolót? Jó lenne, ha csak ez lenne a baja!

Köszi előre is a segítséget.

szia, mi a megoldás, mert nekem is ez a gondom. köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Nekem is szintén ugyanez van. Sőt, bekapcsolt világítás mellett a kürt sem akar működni. Nagy valószínűséggel CIM probléma.

Úgy látszik ez néhány havonta visszatérő téma.

Szét kell szedni a CIM-met és az összes csatlakozó érintkezőjét rendesen meg kell forrasztani. Ez az esetek legtöbbjénél megoldja a gondot.

Link to comment
Megosztás:

Úgy látszik ez néhány havonta visszatérő téma.

Szét kell szedni a CIM-met és az összes csatlakozó érintkezőjét rendesen meg kell forrasztani. Ez az esetek legtöbbjénél megoldja a gondot.

A héten mi is beleolvastunk az autó "agyába", néztünk élő adatokat is a gyári programmal. Amikor bekapcsolt világítás mellett próbáltam használni a kapcsolót, mindig azt írta ki, hogy zárlatos, és dobta is a hibakódot....

Egyszer rászánom magam és megcsináltatom, mert engem is zavar, nem is kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Találkozott már valaki váltó kulissza javító készlettel, 5 sebességes váltóhoz?

Eléggé kotyog már a váltókarom és egyik szerelő szerint lehet ezért is veszi az egyest nehézkesen.

Esetleg eladó kulisszát tud-e valaki, mert csak kulisszát nem találtam sehol.

Köszi!

O

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Helyzet: Z14XEP-nél eljött a lánccsere ideje (szokásos nyúlott lánc-hang miatt). A lánccsere megtörtént rendben.

Tapasztalat: Úgy vettem észre, hogy bizonyos fokú teljesítmény-csökkenés érzékelhető azóta.

Semmi hibajelzés, nem rángat, csak éppen "gyengusz", mondjuk mintha 5 személy,

és teljes csomagtartó lenne a teher, pedig csak én ülök benne.

Esetleg már valki hallott ilyesmit?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Klasszikus hibával zaklatnálak benneteket:

Ki és bekapcsolás után a klíma nagyon büdös. Ez persze 5 perc mulva elmúlik de addig nagyon zavar.

Cseréltem pollen szűrőt, de nem múlt el. Majd vettem egy méregdrága sprayt. Kifujta magát az utastérbe, keringtettem 15 percig de semmi.

Ki és bekapcsolás után a klíma továbbra is büdös. Bár már nem annyira.

Segítsetek mit kell tennem, hogy elmúljon ez a szag ??? Miért csak ki és bekapcsoláskor jön elő ???

Elöre is köszönöm a segítséget!

Sziasztok!

Megtaláltam miért nem volt hatásos a méregdrága spray, melyet az utastér közepén kellett elpukkantani, azután keringtetni 15 percig.

Sajnos a keringtető csappantyú tipushiba miatt nem működik :(, igy kifujtam a szabadba a tisztítót!

Csinált már valaki ilyen csappanytú hiba javítást ?

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=hu&rurl=translate.google.com&sl=ru&tl=hu&u=http://www.astra-h.ru/zaslonka.html&usg=ALkJrhhEg2OFlZ-LV6PSATmCnK9jabQJKg

Vagy csinált már valaki ilyen leszabályzó elektronikát ?

Módosítva : Zsolti25
Link to comment
Megosztás:

Helyzet: Z14XEP-nél eljött a lánccsere ideje (szokásos nyúlott lánc-hang miatt). A lánccsere megtörtént rendben.

Tapasztalat: Úgy vettem észre, hogy bizonyos fokú teljesítmény-csökkenés érzékelhető azóta.

Semmi hibajelzés, nem rángat, csak éppen "gyengusz", mondjuk mintha 5 személy,

és teljes csomagtartó lenne a teher, pedig csak én ülök benne.

Lehet, hogy nem is tortent annyira rendben, es egy foggal el van csuszva a vezerles...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megtaláltam miért nem volt hatásos a méregdrága spray, melyet az utastér közepén kellett elpukkantani, azután keringtetni 15 percig.

Sajnos a keringtető csappantyú tipushiba miatt nem működik :(, igy kifujtam a szabadba a tisztítót!

Csinált már valaki ilyen csappanytú hiba javítást ?

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=hu&rurl=translate.google.com&sl=ru&tl=hu&u=http://www.astra-h.ru/zaslonka.html&usg=ALkJrhhEg2OFlZ-LV6PSATmCnK9jabQJKg

Vagy csinált már valaki ilyen leszabályzó elektronikát ?

Igen, én már javítottam a csappantyút.

https://www.dropbox.com/sh/c1tldzmrh4uyb3z/AADfARpWOo_ivxjsK_GgpPsia

Pár kép. Az enyém nem tört el, csak elhasadt, így kitágult a vége és a motor nem tudta mozgatni.

A javításnál arra is kell figyelni, hogy ha túl erősre sikerül a javítás, akkor legközelebb a mozgatómotort kell cserélni, ezért is

ajánlott bele az a kis áramkorlátozó áramkör.

Én tettem bele ilyen áramkört is. Igaz kollégám csinálta a nyákot.

Azóta is (több, mint 1 év) jól működik.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!Egy furcsa problémám van,pár napja észrevettem hogy mozog a jobboldali visszapillantó tükörben a tükörlap. Gondoltam majd másnap megnézem,de mire lementem a kocsihoz a tükör ott feküdt a kocsi mellett. Szerencse nem törött el. A kérdésem hogy ez hogyan is van odaszerelve?Csak körbe van ragasztva a széle?Gondolom a lapra nincsen a tükör ráragasztva,mert azt a fűtés megkeményítené,nem?

A másik hogy hogyan tudom a bal oldali tompítottat kicserélni?Még nem volt hozzá szerencsém!

Köszi a segítséget előre is!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!Egy furcsa problémám van,pár napja észrevettem hogy mozog a jobboldali visszapillantó tükörben a tükörlap. Gondoltam majd másnap megnézem,de mire lementem a kocsihoz a tükör ott feküdt a kocsi mellett. Szerencse nem törött el. A kérdésem hogy ez hogyan is van odaszerelve?Csak körbe van ragasztva a széle?Gondolom a lapra nincsen a tükör ráragasztva,mert azt a fűtés megkeményítené,nem?

A másik hogy hogyan tudom a bal oldali tompítottat kicserélni?Még nem volt hozzá szerencsém!

Köszi a segítséget előre is!

Szia!

A tükörlapot én kétoldalú ragasztószalaggal tettem vissza, van már vagy 2 éve. A fűtéssel sincs gond, télen ugyanúgy lejön róla a pára, vagy a jég.

A tompítottat az első kerékjárati íven lévő nyíláson keresztül lehet cserélni, úgy talán valamivel kényelmesebb, bár én úgy még nem próbáltam. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A tükörlapot én kétoldalú ragasztószalaggal tettem vissza, van már vagy 2 éve. A fűtéssel sincs gond, télen ugyanúgy lejön róla a pára, vagy a jég.

A tompítottat az első kerékjárati íven lévő nyíláson keresztül lehet cserélni, úgy talán valamivel kényelmesebb, bár én úgy még nem próbáltam. :icon1:

köszi a segítséget,akkor felragasztom!

A tompítottba milyen izzó kell? 2007-es Astra 1.9cdti caravan

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.