Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Ne kössek bele senkibe..de Ti otthon szabadidőtökben viszkoziméterrel játszotok,vagy táblázatokat böngésztek? Valakinek még számit,mi van ráírva,miután a legtöbb jó minőségü olajat hamisítják? Én próbálkozással választottam ki a nekem megfelelő olajat:a gyári opel olajból 3000-3500kmenként öntöttem utána majd egy litert. a szerviz szerint ez jó,ha pörgetem a motort.próbálkoztam egy olajcseréig motul mittudomén mivel,de abból is kért 4-5000enként egy litert,arany áron. a negyed annyiért( igaz,kéz alól) vásárolt olajról azt sem tudom pontosan,mik az adatai, de Győrben,egy nagy gyárban ezt öntik az uj 2.0 tdi-kbe. assszem castrol. 13000(!) km után még nem változott a szint,pedig kb egy hónap mulva cserélni fogom.és kihasználom maximálisan a z19dth-t.

Itt is érdeklődtem,mit tegyek bele? a sokadik tanács után rájöttem,ha arra hallgatok, az csinálok amit akarok..:-D

Sztem nagyon sokmindentől függ, melyik motor melyik vezetési stílus melyik olajat szereti.kisérleti alapon tudok csak elképzelni helyes döntést....

Link to comment
Megosztás:

Ne kössek bele senkibe..de Ti otthon szabadidőtökben viszkoziméterrel játszotok,vagy táblázatokat böngésztek? Valakinek még számit,mi van ráírva,miután a legtöbb jó minőségü olajat hamisítják? Én próbálkozással választottam ki a nekem megfelelő olajat:a gyári opel olajból 3000-3500kmenként öntöttem utána majd egy litert. a szerviz szerint ez jó,ha pörgetem a motort.próbálkoztam egy olajcseréig motul mittudomén mivel,de abból is kért 4-5000enként egy litert,arany áron. a negyed annyiért( igaz,kéz alól) vásárolt olajról azt sem tudom pontosan,mik az adatai, de Győrben,egy nagy gyárban ezt öntik az uj 2.0 tdi-kbe. assszem castrol. 13000(!) km után még nem változott a szint,pedig kb egy hónap mulva cserélni fogom.és kihasználom maximálisan a z19dth-t.

Itt is érdeklődtem,mit tegyek bele? a sokadik tanács után rájöttem,ha arra hallgatok, az csinálok amit akarok..:-D

Sztem nagyon sokmindentől függ, melyik motor melyik vezetési stílus melyik olajat szereti.kisérleti alapon tudok csak elképzelni helyes döntést....

Egy olaj nem biztos, hogy attól jó, hogy nyélgázon nem fogy belőle 2 csere között.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem ez a szempont. nem uj autóval járok,bármi megtörténhet,bármi elfáradhat.legalább az olaj nem fogy belőle.Ha valakik meg tartálykocsiszám öntik a sokév-garanciás talicskákba,nagyon rossz nem lehet.ebben remélem,igazat adsz...

Nem azt mondtam, hogy rossz. Viszont amikor a garanciás autóról kiderül, hogy úgy használták, ahogy Te a sajátodat, rögtön ugrik is a garancia róla.

Egyébként pedig az olajfogyasztásról annyit, hogy nem a színe dönti el, hanem az autó. Elvileg figyeli a viszkozitást, a vezetési stílust, meg a csereperiódust. Ebből kalkulál élettartamot. Nekem pl. pár hete 13%-os volt, amikor gépre tettük. Vasárnap hazafelé már jelezte is, hogy csere érett az olaj, ennek fényében holnap meg is ejtem az olajcserét kb. 15 ezer km és másfél év után. Persze lett volna ez hamarabb is, csak a zseton volt kevés a fékcsere után.

Szóval, lehet, hogy a "gagyi" gyári olaj is tud annyit, csak nálad a fokozottabb igénybevétel mellett gyakrabban kellene cserélni. Autópályán is általában 100-110-zel csapatok, néha 130-ra ráállok, de 2 ezer felett nem pörög a motor. Ilyen használattal eddig bírta a gyári olaj.

Link to comment
Megosztás:

Nem azt mondtam, hogy rossz. Viszont amikor a garanciás autóról kiderül, hogy úgy használták, ahogy Te a sajátodat, rögtön ugrik is a garancia róla.

Egyébként pedig az olajfogyasztásról annyit, hogy nem a színe dönti el, hanem az autó. Elvileg figyeli a viszkozitást, a vezetési stílust, meg a csereperiódust. Ebből kalkulál élettartamot. Nekem pl. pár hete 13%-os volt, amikor gépre tettük. Vasárnap hazafelé már jelezte is, hogy csere érett az olaj, ennek fényében holnap meg is ejtem az olajcserét kb. 15 ezer km és másfél év után. Persze lett volna ez hamarabb is, csak a zseton volt kevés a fékcsere után.

Szóval, lehet, hogy a "gagyi" gyári olaj is tud annyit, csak nálad a fokozottabb igénybevétel mellett gyakrabban kellene cserélni. Autópályán is általában 100-110-zel csapatok, néha 130-ra ráállok, de 2 ezer felett nem pörög a motor. Ilyen használattal eddig bírta a gyári olaj.

"Nem azt mondtam, hogy rossz. Viszont amikor a garanciás autóról kiderül, hogy úgy használták, ahogy Te a sajátodat, rögtön ugrik is a garancia róla."

Ezt azért kifejthetnéd.a gyárilag rendelkezésemre bocsájtott erőforrásokat használom ki,havi 5000kmen.szervizelése kifogástalan,nem járok bontókba.akárhogy lapozom a kézikönyvet,nem találok olyan kitételeket,ami ezt a használatot ellenjavalná.

a másfél éves olajcsere intervallumot igen.

15000-et nálam még nem futott olaj.

Mindenki ugy használja,ahogy tetszik.én egy 8 éves astra dizelről beszélek,nem szalonautóról.az előző autóm egy c corsa volt,z13dt. 5 évig használtam, 2005ös volt,605000 kmrel adtam el.a fődarabok eredetiek voltak,pedig kapott az élettől...meg tőlem is.nagyon sok mulik azon,hol közlekedsz.én csak autópályán.azért az nem ugyanaz,mintha belvárosoznék...

Link to comment
Megosztás:

"Nem azt mondtam, hogy rossz. Viszont amikor a garanciás autóról kiderül, hogy úgy használták, ahogy Te a sajátodat, rögtön ugrik is a garancia róla."

Ezt azért kifejthetnéd.a gyárilag rendelkezésemre bocsájtott erőforrásokat használom ki,havi 5000kmen.szervizelése kifogástalan,nem járok bontókba.akárhogy lapozom a kézikönyvet,nem találok olyan kitételeket,ami ezt a használatot ellenjavalná.

a másfél éves olajcsere intervallumot igen.

15000-et nálam még nem futott olaj.

Mindenki ugy használja,ahogy tetszik.én egy 8 éves astra dizelről beszélek,nem szalonautóról.az előző autóm egy c corsa volt,z13dt. 5 évig használtam, 2005ös volt,605000 kmrel adtam el.a fődarabok eredetiek voltak,pedig kapott az élettől...meg tőlem is.nagyon sok mulik azon,hol közlekedsz.én csak autópályán.azért az nem ugyanaz,mintha belvárosoznék...

A kézikönyv azt sem ellenjavallja, hogy 130-cal menj át a lakótelepi fekvőrendőrökön, gondolom mégsem teszed.

Egyébként meg nem azért vettem dízelt, hogy rámenjen a gatyám is. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

gyári opel olajból 3000-3500kmenként öntöttem utána majd egy litert

Dízel Astránál még nem is hallottam ilyen mértékű olajfogyasztásról. A szerelőm szerint se szokták fogyasztani a dízelek az olajat. A saját tapasztalatom szerint sem szokott 15.000km alatt hiányozni belőle.

De ahogy te használod az autót... meg is van a magyarázat.

Ezt az élettartalmot hol mutatja ? OpCom-mal lekérdezhető ?

Igen, van valahol ilyen opció hogy olaj maradék élettartam... vagy valami hasonló. Mondjuk azt hogy miből kalkulálja ki, nem tudom, mert nekem jó 10.000km elteltével is csak ilyen 20-25% körüli elhasználódást számol.

Bár gondolom az sem mindegy hogy valaki sokat megy rövid távokat városban, vagy mint én aki 3000-rel pörgeti majdnem két órákat rendszeresen. Lehet valahogy ezt is belekalkulálja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, van valahol ilyen opció hogy olaj maradék élettartam... vagy valami hasonló. Mondjuk azt hogy miből kalkulálja ki, nem tudom, mert nekem jó 10.000km elteltével is csak ilyen 20-25% körüli elhasználódást számol.

Bár gondolom az sem mindegy hogy valaki sokat megy rövid távokat városban, vagy mint én aki 3000-rel pörgeti majdnem két órákat rendszeresen. Lehet valahogy ezt is belekalkulálja.

A megtett tavolsag, a hideg inditasok szama, es talan meg egyebek alapjan is kalkulal, de a kesobbi evjaratoknal felhagytak a flexibilis csereperiodussal, mert a dolgozok tul ritkan mentek szervizbe :)

Most fognak szivbajt kapni az olajat hetente cserelok: dizelnel 2ev / 50ezer km volt az eloiras, ha a kocsi nem szol elobb, tehat a 20-25% / 10ezer km pont jo :)

http://nighthawkii.free.fr/astra/EcoFlex_InSp.pdf

No itt van, ezekbol szamol: tavolsag, fordulatszam, nyomatek, inditasok szama, hutoviz homerseklet, olaj homerseklet (akkor ezek szerint megis van hozza szenzor). Persze tudom, ez kezdo amator modszer azokhoz kepest, akik az olaj szine alapjan el tudjak donteni, mikor kell cserelni :)

Módosítva : csaba66
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne láttam már több astrán is hogy a CDTI felírat utolsó két betűje piros vagy sima króm színű ez évjárattól függ vagy a motor típustól.

Tudom nem egy fontos dolog de engem ez most nagyon érdekel. :D

Szia!

1.9-esnél a piros a 150 lovas, a sima meg a 120, meg talán a 100 is.

1.7-esnél viszont passzolom, ott is több motor változat van, különböző teljesítménnyel a 80-tól a 125 lóerőig.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kérdésem lenne láttam már több astrán is hogy a CDTI felírat utolsó két betűje piros vagy sima króm színű ez évjárattól függ vagy a motor típustól.

Tudom nem egy fontos dolog de engem ez most nagyon érdekel. :D

Piros a TI: Z17DTH (101 LE), Z17DTR (125 LE), Z19DTH (150 LE)

"Der CDTI-Schriftzug des 1.7 (74 kW) bzw. seit 2007 mit (92 kW) und des 1.9 (110 kW) Diesel unterscheiden sich von den anderen Dieselmotoren durch die zwei rot gefärbten „TI“-Buchstaben"

forrás: http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_Astra_H#Diesel

Módosítva : brzoli
Link to comment
Megosztás:

szia

A 605000 km-ről írnál még pár dolgot...mondjuk,hogy vezérműlánc csere mikor volt és milyen állapotban volt a lánc,tényleg kell e cserélni 160 ezer körül a láncot,vagy ráér 250 ezernél ahogy az opel is ajánlja...turbó meddig bírta? kettőstömegű?Váltó milyen volt benne 6-os vagy 5-ös és mit bírt?...milyen hibák voltak? ez érdekes dolog lenne,mert ennyit nem sokan mennek egy ilyen autóval...állítólag az opel 250 ezerig gondozásmentesnek írja ezt a motort(persze szokásos olaj és egyéb cserék kellenek)...

köszi

BL

"Nem azt mondtam, hogy rossz. Viszont amikor a garanciás autóról kiderül, hogy úgy használták, ahogy Te a sajátodat, rögtön ugrik is a garancia róla."

Ezt azért kifejthetnéd.a gyárilag rendelkezésemre bocsájtott erőforrásokat használom ki,havi 5000kmen.szervizelése kifogástalan,nem járok bontókba.akárhogy lapozom a kézikönyvet,nem találok olyan kitételeket,ami ezt a használatot ellenjavalná.

a másfél éves olajcsere intervallumot igen.

15000-et nálam még nem futott olaj.

Mindenki ugy használja,ahogy tetszik.én egy 8 éves astra dizelről beszélek,nem szalonautóról.az előző autóm egy c corsa volt,z13dt. 5 évig használtam, 2005ös volt,605000 kmrel adtam el.a fődarabok eredetiek voltak,pedig kapott az élettől...meg tőlem is.nagyon sok mulik azon,hol közlekedsz.én csak autópályán.azért az nem ugyanaz,mintha belvárosoznék...

Link to comment
Megosztás:

Üdv

A szelepfedélnél nekem elég olajfoltos de nem folyik az olaj Szerintetek megérett már a cserére vagy birja mág Nekem egyébként 12000km kell után töltenem 4decit ami kb fél év alatt rakok bele A másik kérdésem olvasva itt a forumot az lenne hogy 15000km alatt érdemes már cserélni az olajat

Link to comment
Megosztás:

A másik kérdésem olvasva itt a forumot az lenne hogy 15000km alatt érdemes már cserélni az olajat

Hát én 10 ezernél tovább soha nem húztam, inkább 8 ezer km, ráadásul ha nem mész sokat vele akkor inkább javasolt előbb cserélni, lehet hogy létezik 20 ezres olaj, de 20 ezres szűrő is?!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

szia

A 605000 km-ről írnál még pár dolgot...mondjuk,hogy vezérműlánc csere mikor volt és milyen állapotban volt a lánc,tényleg kell e cserélni 160 ezer körül a láncot,vagy ráér 250 ezernél ahogy az opel is ajánlja...turbó meddig bírta? kettőstömegű?Váltó milyen volt benne 6-os vagy 5-ös és mit bírt?...milyen hibák voltak? ez érdekes dolog lenne,mert ennyit nem sokan mennek egy ilyen autóval...állítólag az opel 250 ezerig gondozásmentesnek írja ezt a motort(persze szokásos olaj és egyéb cserék kellenek)...

köszi

BL

NNa.az uuugy volt....:-) szóval 430ezer volt benne,mikor apósomtól átvettem,aki kisautókkal(3,5t) fuvarozott,és időnként a corsát is befogta egy-egy brassói utra.Az autó előéletéről semmit sem tudok,akkor kerültem be a családba,apósom nemsokkal utána elhunyt. a jármü: corsa c van,1,3 cdti,extrák: tekerős ablak,5ös váltó...Full Fapad Alap..én nem cseréltem benne láncot.a szerelőm szerint nem kell bolygatni,amig nem szól. csak autópályán használtam,heti 1200-1300 km,tirolba jártam vele dolgozni.

általam cserélt alkatrészek: generátror,magasnyomásu szivattyu,vákumszivattyu,szélvédő(2X),nyomásszabályzó szelep (2X), kettőstömegü lendkerék kuplunggal (1X!!!!kb 500000nél),kormánykerék,tárcsák,betétek(2X),turbó(kb 550ezernél),vezetőülés.az utólsó 40ezer kmen kizárólag spray-vel indult 10 fok alatt,porlasztókat kellett volna cserélni. izzitógyertyákat nem emlékszem mennyit raktam bele,talán 6-8 dbot.a tárcsák,betétek,gyertyák kivételével minden alkatrész bontott volt.

Folyamatos 150-160as tempóval használtam,a cserealkatrész lista ellenére nagyon hozzám nőtt,kellemes kezelhető jármü volt.

hirtelen ennyi jut eszembe.meg hogy milyen viccesen jöttem haza törött turbó-kipufogó rotorral linzből.de haza hozott:-)

Link to comment
Megosztás:

Dízel Astránál még nem is hallottam ilyen mértékű olajfogyasztásról. A szerelőm szerint se szokták fogyasztani a dízelek az olajat. A saját tapasztalatom szerint sem szokott 15.000km alatt hiányozni belőle.

De ahogy te használod az autót... meg is van a magyarázat.

Az is az igazsághoz tartozik,hogy egyetlen ponton folyt az olaj a motorból: a szivócsonk szelepei mellett,köpte rendesen. az első olajcserénél kirángattunk 3at( a 4.et csak akkor lehet,ha kézben van a szivósor,azt majd vezérléscserénél,nemsoká),és ledugóztuk.azóta jelentéktelen az olajszivárgás,és nem csumpis a motor sem.visszagondolva ennek szerepe lehetett az olajfogyasztásban.de lehet,hogy rosszul gondolom: ami olaj odáig eljut,azt általában meg is eszi a motor. nem tudom.

tényleg kergetem,ez igaz.de eddig nagyon jól viseli.

Link to comment
Megosztás:

NNa.az uuugy volt....:-) szóval 430ezer volt benne,mikor apósomtól átvettem,aki kisautókkal(3,5t) fuvarozott,és időnként a corsát is befogta egy-egy brassói utra.Az autó előéletéről semmit sem tudok,akkor kerültem be a családba,apósom nemsokkal utána elhunyt. a jármü: corsa c van,1,3 cdti,extrák: tekerős ablak,5ös váltó...Full Fapad Alap..én nem cseréltem benne láncot.a szerelőm szerint nem kell bolygatni,amig nem szól. csak autópályán használtam,heti 1200-1300 km,tirolba jártam vele dolgozni.

általam cserélt alkatrészek: generátror,magasnyomásu szivattyu,vákumszivattyu,szélvédő(2X),nyomásszabályzó szelep (2X), kettőstömegü lendkerék kuplunggal (1X!!!!kb 500000nél),kormánykerék,tárcsák,betétek(2X),turbó(kb 550ezernél),vezetőülés.az utólsó 40ezer kmen kizárólag spray-vel indult 10 fok alatt,porlasztókat kellett volna cserélni. izzitógyertyákat nem emlékszem mennyit raktam bele,talán 6-8 dbot.a tárcsák,betétek,gyertyák kivételével minden alkatrész bontott volt.

Folyamatos 150-160as tempóval használtam,a cserealkatrész lista ellenére nagyon hozzám nőtt,kellemes kezelhető jármü volt.

hirtelen ennyi jut eszembe.meg hogy milyen viccesen jöttem haza törött turbó-kipufogó rotorral linzből.de haza hozott:-)

Vagyis mentél vele 175 ezret, ráköltötted az árát ez idő alatt.

Arról nem is beszélve, hogy az előéletét elmondásod szerint nem is ismered, de azért 605 ezer km után a fődarabok még mindig az eredetiek.

Egyébként Te szerelő vagy, vagy értesz hozzá?

Link to comment
Megosztás:

Hát én 10 ezernél tovább soha nem húztam, inkább 8 ezer km, ráadásul ha nem mész sokat vele akkor inkább javasolt előbb cserélni, lehet hogy létezik 20 ezres olaj, de 20 ezres szűrő is?!

Ha az olaj kevesbe van "terhelve", akkor vele egyutt a szuro is...

Egyebkent regebben, amikor meg rovidebb csereperiodusok voltak eloirva, egyes gyartok azt irtak, hogy a szurot csak minden masodik alkalommal kell cserelni.

Link to comment
Megosztás:

Vagyis mentél vele 175 ezret, ráköltötted az árát ez idő alatt.

Arról nem is beszélve, hogy az előéletét elmondásod szerint nem is ismered, de azért 605 ezer km után a fődarabok még mindig az eredetiek.

Egyébként Te szerelő vagy, vagy értesz hozzá?

mindegyik.volt már olyan autód,amire szivesen költöttél,mert hálás volt? amugy a z13dthez nem csillagászati áru a bontott alkatrész.pl 25ért vettem turbót,32 volt a kettőstömegü.

Ja,még valami: ingyen kaptam,használatra,mikor a vectra b dti-m adagolója felmondott.nagyon húztam a szám a klima és extra mentes utazástól,végül több mint 3és fél évet használtam.

Link to comment
Megosztás:

Ha az olaj kevesbe van "terhelve", akkor vele egyutt a szuro is...

Egyebkent regebben, amikor meg rovidebb csereperiodusok voltak eloirva, egyes gyartok azt irtak, hogy a szurot csak minden masodik alkalommal kell cserelni.

Csak érdekességként: 190 ezer van a nem egész másfél éves vontatóban,amit vezetek,és még csak most lesz a második olajcseréje... z19dth nál 30ezres olajszervizt mond a szerviz. nem egészséges,az biztos.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.