Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gumi, felni kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Köszi.

Még egy kérdés: Ez a felni jó lenne nekem H Astrára?

Ennyit tudok róla: gyári GM lemezfelni, ami egy késői szériás G Astrán volt.

Osztókör: 5x110

Agyátmérő: 65

Méretek: 6,5Jx15" et 35

A gyári pótkerekemen ET 37 van, tehát ez biztos eltér egy kicsit.

Szerintem tökéletes, az ET szám 35-ös a GYÁRI 15"-os H Astra felnin is (lemez/alu mind1)! Neked gondolom 16-os van, azt hiszem azon 37:)!

Link to comment
Megosztás:

Van lényeges lényeges különbség, normál utcai felhasználásnál, a 15"-os ballonosabb gumival szerelt felni között és a 16"-os lalacsonyabb oldalfalmagasságú között az autó vezethetősége szempontjából?

Mert ugye a nagyobb fenire a gumi 4db-nál nem kevéssel kerül többe, mint a 15"-os felnire való.

Link to comment
Megosztás:

Van lényeges lényeges különbség, normál utcai felhasználásnál, a 15"-os ballonosabb gumival szerelt felni között és a 16"-os lalacsonyabb oldalfalmagasságú között az autó vezethetősége szempontjából?

Mert ugye a nagyobb fenire a gumi 4db-nál nem kevéssel kerül többe, mint a 15"-os felnire való.

Szia!

Véleményem, tapasztalatom szerint van, a peresebb 16"-os gumi miatt jóval stabilabb kanyarban. Viszont ez a fogyasztásán is meglátszik. Érdekes módon én 0,5l-0,7l-el többet mértem a 16"-os felnivel úgy, hogy a 15"-oson téli gumik vannak.

üdv.

Link to comment
Megosztás:

Van lényeges lényeges különbség, normál utcai felhasználásnál, a 15"-os ballonosabb gumival szerelt felni között és a 16"-os lalacsonyabb oldalfalmagasságú között az autó vezethetősége szempontjából?

Mert ugye a nagyobb fenire a gumi 4db-nál nem kevéssel kerül többe, mint a 15"-os felnire való.

Semmi baj nincsen a 15-ös kerékmérettel, elég stabil azzal is az autó, csak ha nagyon provokálod, akkor számít valamennyit a 16"-os, de 15-össel ekkor is jóindulatú marad, és ahogy írták érezhetően komfortosabb:), tehát kérdésedre válaszolva, lényeges különbség nincsen így én azt választanám télire:)!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Szinte biztos, hogy felmegy, de próba nélkül ne vedd meg. Viszont beljebb lesznek a kerekek, ami változtat a futómű geometrián (érezni szinte nem is lehet), meg ránézésre beesettnek tűnnek a kerekek (ez meg a felni kialakításától, formájától is függ).

Link to comment
Megosztás:

Szinte biztos, hogy felmegy, de próba nélkül ne vedd meg. Viszont beljebb lesznek a kerekek, ami változtat a futómű geometrián (érezni szinte nem is lehet), meg ránézésre beesettnek tűnnek a kerekek (ez meg a felni kialakításától, formájától is függ).

Köszi, akkor azt hiszem kihagyom, mert személyesen lemenni érte nincs időm. Pedig lemez áron adták volna a négy alufelnit.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, akkor azt hiszem kihagyom, mert személyesen lemenni érte nincs időm. Pedig lemez áron adták volna a négy alufelnit.

Az utolsó Omegák 16"-os felnijei pontosan jók az Astra H-ra, és lehet találni szép állapotú szettet 50 eFt környékén.

Link to comment
Megosztás:

keresek astra h-hoz 16"-os acélfelnit gumi nélkül (5X110)!

Hol, mennyit? :)

Nem mintha nekem lenne folosleges, illetve egy van, a potkerek, teljesen szuz allapotban...

Tulajdonkeppen kar ezeket hagyni eloregedni, erdemes lenne parositani oket, es elhasznalni.

Nekem egy ilyenem van: Bridgestone Turanza ER300, 205/55R16 91H, DOT 7G8K L5V T4306.

Ha valakinek van hozza parja, kiabaljon :)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Üdv!

Vettem 4 db kerékhez való nyomásérzékelő szenzort. Gondoltam, hogy a téli gumikzoz is legyen, ha már van az autóban ilyen rendszer.

Ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem, hátha valaki jobban ért a működéséhez:

- Ezek a szenzorok honnan kapják a tápellétést?

- Valami mindegyikban egyformán zörög, ha megrázom. Ez normális?

- Fel fogja ismerni a rendszer, vagy külön hozzá kell tanítani? Ekkor nem felejti el a másik garnitúrát majd?

- Amit vettem, annak a szelep részének a belseje, tehát az a visszacsapó szerű rész nincs benne. Gyakorlatileg egy üres cső a végén magával az érzékelővel. Egy gumis tudja, hogy mi kell hozzá?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

- A nyomásérzékelőkben van elem, ami nem cserélhető, az élettertamuk kb.: 8-10 év

- Megállás után kikapcsol, a mozgás érzékeléséhez szükséges eszköz zörög benne

- A tanítást pontosan nem tudom, de szerintem Tech2-vel kell feltanítani őket

- Ha elfelejtené a másik garnitúrát, akkor az nem lenne korrekt az Opel részéről (mehetsz félévente programoztatni)

- Normál szelepbelső való bele, bármelyik gumis tudja pótolni, cserélni (ez jó pont)

Üdv: Laci

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen.

Az első válaszodnak annyira nem örülök, mert az autóm már 7,5 éves. Ezek szerint lassan számíthatok rá, hogy a gyári szenzorok megadják majd magukat... :(

Egyébként ilyet vettem most: http://www.tyresensors.com/product/49/Schrader-TPMS-Tyre-Sensor-Nut-Torque-7.5nm-Vauxhall,-Opel,-Saab-Part-Number

Igaz használtan vettem, de nem tudtam ott hagyni, mert az eredeti ár töredékéért, pár ezerért jutottam a garnitúrához. A műanyagba bele van nyomva, hogy 2006-ban gyártották, tehát maga a szenzor nem lehet régebbi. Talán pár évig még ez is kitart.

Jut, eszembe: annyira nem tökéletes az angoltudásom, de ugye abban a linkben azt írják, hogy 7,5 Nm nyomatékkal kell meghúzni a rögzítő anyát és hogy általában a rendszer magától felismeri a szenzort?

Link to comment
Megosztás:

Az lehet, hogy a TPMS vevő felismerő a szenzort, de nem fogja tudni, hogy melyik szenzor melyik kerékhez tartozik. Ezért kell a programozás előtt a megadott négy különböző nyomásra felfújni a kerekeket, és a mért nyomásértékekből lehet megadni a TPMS-nek, hogy az adott szenzor melyik kerékben van. Azért az még érdekelne, hogy a kétszer négy jeladót meg tudja-e jegyezni a rendszer (félévenkénti programozás nélkül).

Link to comment
Megosztás:

Na, végül tegnap beszereltettem a gumisnál a jeladókat.

Úgy tűnik mázlim van, mert mind a négy tökéletesen működik. Nem tudom, hogy hogyan, de egyből fel is ismerte a randszer mind a négyet és azt is tudja, hogy melyik melyik.

Az egyik hátsó kerékbe egy tized bárral alacsonyabb volt a nyomás, rögtön figyelmeztetett is rá és mutatta hogy melyik az.

Egyébként a gyári garitúrával is az a tapasztalatom, hogy induláskor nem egyszerre kapja a jelet mind a négy adótól. Így pl szokott olyan lenni rövid ideig, hogy csak egy, két vagy három kerékhez ír ki adatot, de nem vettem észre hogy ezzel bármi problémája lenne.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.