Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok ujra.

a hetvegen kicsereltem a termosztatot van rajta valami jelado azzal egyutt. szoval a hofok 70foknal feljebb nem megy varoson kivul, varosban is csak 85 ig kuszik fel. Olajat is csereltem es a regi nem volt habos fekete volt,de nem volt jele annak,hogy esetleg vizzel keveredett volna. Tudja valaki esetleg,hogy hol erdemes meg a hibat keresni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ujra.

a hetvegen kicsereltem a termosztatot van rajta valami jelado azzal egyutt. szoval a hofok 70foknal feljebb nem megy varoson kivul, varosban is csak 85 ig kuszik fel. Olajat is csereltem es a regi nem volt habos fekete volt,de nem volt jele annak,hogy esetleg vizzel keveredett volna. Tudja valaki esetleg,hogy hol erdemes meg a hibat keresni?

Lehet hogy tévedek, de ha keveredett volna akkor forralná...mi a gond a 70-90 közötti tartománnyal?

Az enyém fixen 90-en áll télen nyáron éjjel nappal....

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy tévedek, de ha keveredett volna akkor forralná...mi a gond a 70-90 közötti tartománnyal?

Az enyém fixen 90-en áll télen nyáron éjjel nappal....

Az kimaradt,hogy szerintem nem hengerfejes.

Szerintem a normalis hofok az a 90 fok es kicsit zavar,hogy ettol hidegebb, nem beszelve arrol,hogy a futes sem olyan tokeletes 70fokos vizzel. meg en ugy gondolom,hogy a menetszel +10 foknal nem szabad,hogy ennyire lehutse.

Link to comment
Megosztás:

attól még hogy nem vizes az olaj, lehet hengerfejes.

kiegyenlítő tartály nem bugyborékol meleg motornál? nem fogy a hűtővíz? nem füstgáz szagú, szürkés-maszatos a víz?

mert az is lehet hogy a kipufogó beledolgozik a víztérbe, és légdugót képez valahol a rendszerben, ezért nincs fűtésed, mert ugye nincs rendes vízkeringés...

nézz körül a hengerfejtömítés környékén, nem látsz-e valahol folyadékszivárgást.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Helló!

Nekem egy 1.9-es 120 lóerős dieselem van, és olyan gondom van hogy reggel vagy ha sokat áll ( a hőmérséglet mindegy, mert a garázsban 15 foknál is ezt csinálja) nehezen indul. Legalább 2-3szor kell indítani hogy beinduljon. Már megnézettem a porlasztócsúcsot ( az jó ha minden igaz), az izzitógyertyát nem vették ki csak kimérték (azt mondták jó), márkakersekedésben rátették a gépet, nem ír semilyen hibakódot. Fogalmam sincs mi lehet a baja, de az a baj hogy szerelőknek sincs. Ha tudtok valamit segíteni, előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 2.2DTI Vectrám van. Nekem is hasonló gondom van, mint " vectra 1970 "-nek.

Hideg motorral nem indul. 2 indítás után indul kb., utána szürkés füst távozik a kipufogóból.

Mikor viszont kijelzi az izzítót, akkor beindul, de ezt sem mindig jelzi a műszerfal. Általában 5 fok alatt izzít.

Meleg motornál viszont egyből indul.

Olvastam a Hella tanulmányát. Én előizzító relére tippelek, legalábbis a hibajelenségek erre utalnak.

Előre is köszönöm a segítséget mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok! Érdeklődnék, hátha valakinek van még ötlete. Z19DTH 150 lovas, automata, 127 ezer km-rel. A hiba a következő. Reggel indításnál nem kapcsol be a turbó, és az autó csak 3000-es fordulatszám fölött húz, addig olyan mint egy ezer éves szívó, alig megy. Megteszek vele pár km-t, kicsit addigra bemelegszik, újraindítom és utána meg megy a turbó. Az érdekes, hogy semmi nem gyullad ki a műszerfalon, és nincs hibakód sem. Kicseréltük a turbónyomás szabályzó szelepet, kitisztítottuk az EGR szelepet, de a hiba maradt. A szívósorom ledugózva, részecskeszűrő sincs már a kocsiban. Valakinek valami ötlete? A turbó lenne szar? vagy mit próbáljunk még meg? mert lassan elfogynak az ötletek, mindent meg nem tudok kicserélni egy vagyonért... Köszi az ötleteket, ha lesznek!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Első sorban én a porlasztókra gondoltam volna, mert akkor is szokott ilyet csinálni hogy nagyon nehezzen indul el.

Próbáld meg hogy vegyél Spurit az autóba, abból is a rozsaszint, ha lehet akkor a fél líteres kiszerelésben, ebből 100 ml tegyél mondjuk 50 l-hez, majd ha leérsz feléig a tanknak akkor tegyél még hozzá egy jó 50 ml-ert, majd ez után míg ez a 25 l üzemanyag tart addig legalább 2 szer játsz el az autóval, hogy jó üzemmeleg állapotban, kb. 3000 fordulaton mész vele egy jó 10-15 km-ert folyamatosan, utána természetesen pár km-ert normálisan és azért egyszerre ne állítsd meg az autót, pár percet hagyd járni.

Aztán ami tart még Spurid azzal játszd el ezt párszor az autóval, majd én a végén szoktam venni egy STP-t abból is a feketét mert az ér valamit, ezt hozzá szoktam rakni egy 40-45 l üzemanyaghoz és ezzel is el szoktam egyszer-kétszer játszani ezt a 3000-es fordulatot.

Hozzá teszem ha ezek az adalékok bent vannak az autóban akkor ha lehet alap helyzetben is egy kicsit jobb dinamikusan vezetni, hogy érjenek valamit, természetesen csak ha bemelegedett az autó.

Nekem édesapán H-s Astra-ja csinálta ezt a nehéz indulást és én itt játoszottem el ezt elősször és utána gyönyörű szépen indult, bár ott a porlasztó értékek sem voltak az igazika, minden egyi 2 mg/löket felett volt.

Én most ezt már minden üzemanyag szürő csere előtt megcsinálom az én autómon is és még a legnagyobb hidegben is pöccre indul.

Aztán még van egy nagyon jó szer, ezt még nem próbálta, de ezt nyugodtan lehet pár liter üzemanyaghoz is tölteni és ezzel jártani, amig meleg nem lesz és akkor ennél is pár km-ert 3000 fordulat felett meg kell tenni, ezt peidg a Protech üzemanyag rendszer pucoló, sokan nagyon dicsérik, ezt szokták használni üzemanyag rendszerek pucolásár egy készülékkel és akkor simán csak ezzel megy a motor.

Helló!

Nekem egy 1.9-es 120 lóerős dieselem van, és olyan gondom van hogy reggel vagy ha sokat áll ( a hőmérséglet mindegy, mert a garázsban 15 foknál is ezt csinálja) nehezen indul. Legalább 2-3szor kell indítani hogy beinduljon. Már megnézettem a porlasztócsúcsot ( az jó ha minden igaz), az izzitógyertyát nem vették ki csak kimérték (azt mondták jó), márkakersekedésben rátették a gépet, nem ír semilyen hibakódot. Fogalmam sincs mi lehet a baja, de az a baj hogy szerelőknek sincs. Ha tudtok valamit segíteni, előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

2000km alatt ha 3,5 liter olajat megeszik az autó, akkor annak füstölnie kell...

amúgy ilyen olajfogyasztás mellett simán lehet arra is számítani, hogy a katalizátor, és/vagy a lambdaszondák is cserések lesznek. egyik sem szereti a túl sok olajat...

Igen sajnos most füstől padlógáznál kékesen.

Teljes motorgenerált javasolnak....300 ezer :(

Link to comment
Megosztás:

Azta az nem kevés....ami eltűnik annak ott kell azért lennie, az egészbe kell kb 4,5 liter...ha ennyit megeszik, akkor muszáj füstölnie nekem a B Vectrám evett 2000-ként 1 litert és nem durván ugyan de láttam a füstöt egy-egy fruttis gázadásnál... Valakit kérj meg hogy pörgesse meg üresben , Te meg hátul szimatolj....

Van füst....de ha alágyújtok láng is lesz 2 hónapos kocsi és 300 ezret költsek motorgenerálra ?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ha nem folyat a blokk sehol akkor vagy szelepszár szimering vagy kopott dugattyú gyürük. A füstölést nem könnyü észre venni a gyári kipurendszerrel mert annyira tele van mindenféle dologgal hogy egyszerüen a végén alig látszik a füst eregetés.

Mennyi Km van a kocsiban?

üdv!

160 ezer van benne.

Link to comment
Megosztás:

160 ezer van benne.

160 ezer???? Ott valami akkor nem ok. Vagy a kilométer nem annyi, vagy valamit kapott az a motor, pl nagyon kevés olajjal használták, és nem volt kenés, vagy nemtom.

400 ezerig ezek egészen biztosan nem szoktak elkopni, ha a szervizek normálisan el vannak végezve.

Link to comment
Megosztás:

Bemásolom ide is, mert ahogy látom, itt is akadnak hozzá értők bőven, és a motorkódom okés ide:).

Van valami egyszerű módja, kideríteni, hogy melyik görgőm csapágyas? Már az is elég lenne ha azt tudnám, hogy hosszbordás, vagy vezérmű ékszíj, igazából készletet vennék így is úgyis.

Illetve még egy kérdés. Ledugóztuk az EGR-t, de nekem állandó hiba jelenségként kezeli(z19dth). Igaz, hogy semmivel nem jár a tengeralattjáró ikon, de baromi idegesítő. Erre ECU programozáson kívül van más mód?

Én most az általános módon dugóztam le, az az egy ilyennel: http://i.ebayimg.com...QGfI,Ng~~_1.JPG

Arra gondoltam, hogy fúrok rá valahol egy 6-os lyukat, hogy valami átmenjen, és akkor a rendszer talán nem b**ogatna vele. Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 2002 vectrát 2.2 gts benzin z22se.

Mikor megvettem nagyon remegettt a motor és vele együtt a kocsi is! Azt mondták motortartó bak. a két felső(JOBB ÉS BAL OLDALI)ki lett cserélve.Kicsit szünt a jelenség,de a kocsi gyorsításkor annyira remegett hogy nagyon! Elvittem szerelőhöz azt mondta vezérlés a rossz. Valóban a balansztengely két műanyag feszítője volt eltörve. Kicseréltük,összeraktuk és mikor beindítottuk visító hangot adott a motor. Többszöri szétszedés és összerakás után egy másik szerelő azt mondta menjek vele kb. 20 km és a visítás elmúlik! Így is tettem és valamelyest halkult a dolog De a remegés és a morgo hang gyorsításkor ugyan úgy megmaradt! Szeretném ha valaki megtudná mondani a probléma okát! Esetleg van-e köztetek egy jó opel szerelő aki megtudná nézni! Pesten lakom.

Válaszotokat előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég vettem egy 2002 vectrát 2.2 gts benzin z22se.

Mikor megvettem nagyon remegettt a motor és vele együtt a kocsi is! Azt mondták motortartó bak. a két felső(JOBB ÉS BAL OLDALI)ki lett cserélve.Kicsit szünt a jelenség,de a kocsi gyorsításkor annyira remegett hogy nagyon! Elvittem szerelőhöz azt mondta vezérlés a rossz. Valóban a balansztengely két műanyag feszítője volt eltörve. Kicseréltük,összeraktuk és mikor beindítottuk visító hangot adott a motor. Többszöri szétszedés és összerakás után egy másik szerelő azt mondta menjek vele kb. 20 km és a visítás elmúlik! Így is tettem és valamelyest halkult a dolog De a remegés és a morgo hang gyorsításkor ugyan úgy megmaradt! Szeretném ha valaki megtudná mondani a probléma okát! Esetleg van-e köztetek egy jó opel szerelő aki megtudná nézni! Pesten lakom.

Válaszotokat előre is köszönöm!!

Facebook-on csatlakozz az opelfórumhoz, majd keresd Weiss Danit. Törökbálinton található, ő megoldja a problémád :)

http://www.facebook.com/groups/vectracsignumclubhungary/289481321173856/?notif_t=group_activity

Link to comment
Megosztás:

Y22DTR motorkodú signumommal a hétvégén lerobbantam szegeden ami egri létemre nem szerencsés szerencsémre az autóklubb segitségével eljutottam egy opel szervizbe ahol megvizsgálták az autót és folytószelep szabályzó mágnesszelep hibát találtak valami vákumteszter során mivel nem volt raktáron egyszerüen lekötötték vagy ledugozták és mehettem tovább mintha semmi nem történt volna. Kérdésem ez az alkatrész 67 ezer forint minek az autóba ha nélküle is minden működik. Érdemes rá költeni vagy mehet igy évekig. Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a fojtószelep elektromos, nem vákuumos a Z19DTH-n, és a feladata, hogy leállításkor finomabban álljon le a motor,ne rázzon egy nagyot. Ezzel kíméli a motortartó bakokat, a lendkereket, és az én idegrendszeremet is. :)

Ha valahogy kiiktatják, akkor elvileg működik, mintha mi sem történt volna, csak jó nagyot ránt, rázkódik leállításkor.

Link to comment
Megosztás:

Ennyi kilométerrel tényleg nem lehetne semmi baja ennek a motornak. Vagy carul szervizelték, és ezért adták el, vagy ki hajtották a lelkét, vagy van benne 300000km. Paraszt dolog, de próbáld meg el adni ha nem akarsz ennyit vagy többet költeni rá. Én egyébként is azt mondom, hogy egy szétbontott felújított motor soha nem lesz olyan mint egy gyári összeszerelésű. Told be egy kereskedésbe. <_<

160 ezer van benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Y30DT Vectra C-m van és néha előfordul, hogy intenzív gyorsításkor megtorpan a motor, a kijelzőn megjelenik a kulcsos piktogram. Ez után az autó nagyon nehezen gyorsul. Ha leállítom és várok pár percet, akkor megszűnik a dolog.

Találkozott már valaki hasonló problémával?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Y30DT Vectra C-m van és néha előfordul, hogy intenzív gyorsításkor megtorpan a motor, a kijelzőn megjelenik a kulcsos piktogram. Ez után az autó nagyon nehezen gyorsul. Ha leállítom és várok pár percet, akkor megszűnik a dolog.

Találkozott már valaki hasonló problémával?

Lásd: elektronikák,elektromos kérdések menüpont alatt

a 2012.12. 22. 14:36 hozzászólást

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem egy 2009es évjáratú 80000 kmes Opel Vectra 1.9 Automata gépet kb. 1 hónapja. Egy olyan problémám van, hogy mostanában egyre gyakrabban tapasztalom azt menet közben, hogy a fedélzeti computer pillanatnyi fogyasztásnak nagyságrendekkel nagyobb értéket ír, mint általában szokott. Értem ezalatt, hogy pl 100nál tempomattal 6.-ban 5,2-5,5et ír normális állapotban, míg ezen problémásabb időkben 8-9 litert 100on. Ha pedig lassítok, s pl 20-25-el megyek 3asban akkor pedig 25-30 literes fogyasztást ír a normális 4-5 literhez képest. Alapjáraton ha megállok akkor pedig ezen alkalmakkor kb 10 liter/órát ír.....Amikor ilyet észlelek, s leállítom a motort majd ujra indítom azt, utána minden normális értéket mutat, normális fogyasztást. Nem tudom hova tenni a dolgot, mert semmilyen hiba kódot nem ír ki... Mi lehet a probléma forrása szerintetek? Üdv. István

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem egy 2009es évjáratú 80000 kmes Opel Vectra 1.9 Automata gépet kb. 1 hónapja. Egy olyan problémám van, hogy mostanában egyre gyakrabban tapasztalom azt menet közben, hogy a fedélzeti computer pillanatnyi fogyasztásnak nagyságrendekkel nagyobb értéket ír, mint általában szokott. Értem ezalatt, hogy pl 100nál tempomattal 6.-ban 5,2-5,5et ír normális állapotban, míg ezen problémásabb időkben 8-9 litert 100on. Ha pedig lassítok, s pl 20-25-el megyek 3asban akkor pedig 25-30 literes fogyasztást ír a normális 4-5 literhez képest. Alapjáraton ha megállok akkor pedig ezen alkalmakkor kb 10 liter/órát ír.....Amikor ilyet észlelek, s leállítom a motort majd ujra indítom azt, utána minden normális értéket mutat, normális fogyasztásnál. Nem tudom hova tenni a dolgot, mert semmilyen hiba kódot nem ír ki... Mi lehet a probléma forrása szerintetek? Üdv. István

nem csak regenerál a dpf??

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.