Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

AGR szelep lezárás


bszemethy

Recommended Posts

Sziasztok,

No nekiugrottam én is ennek a fránya EGR(AGR)-szelepnek, hogy kitakarítsam.

Mit mondjak róla: az enyém a legrosszabb fajtából van (Opel Astra 1.6 X16XEL 16V) :lol:

Az AGR-szelepet 2 db 40-s Torx csavar fogja. Potom 10 perc alatt meg is találtam a 2. csavart amit annyiszor emleget a nép (igen ennyire el van rejtve)

Mivel be volt nagyon égve megkínlódtam rendesen vele.

2, azaz kettő órát tököltem vele, mire kiszedtem a szelepet. Iszonyúan el volt koszolódva...

MOST így utólag, hogy tudom mit hova merre kell pakolni, hajlítani, tekerni szétszedném max. 15 perc alatt is :D

Minden esetre, ha valaki ki akarja szedni ezt a fajta szelepet a helyéről kezdje azzal, hogy a kábelvezetőket kicsvarozza (egy alul egy felül található). A hidraulika vezetőket összefogató prücköket húzza szét, hogy jobban hozzáférjen a jobb kezével is a szerkezethez. Végül húzza le az EGR kábelezését is. Én még az Ecotech feliratú műanyag motortakarót is leszedném (2 db 6-s imbuszcsvar fogja), hogy rá lehessen feküdni a motorra.

Az alsó ,nem látható helyen lévő 2. torx-csavart az alábbi provizórikusan összeállított szerszám-kompozícióval tekertem ki :lol:

( 40-s Torx + 10-s csillagkulcs + fogó + csavarhúzó )

577705.N.jpg

Link to comment
Megosztás:

Az alsó ,nem látható helyen lévő 2. torx-csavart az alábbi provizórikusan összeállított szerszám-kompozícióval tekertem ki :lol:

( 40-s Torx + 10-s csillagkulcs + fogó + csavarhúzó )

http://kep.ivpicture.hu/577705.N.jpg

Én egybekötöttem a fojtószelep tisztítással, így a felső szívósor és a fojtószelep már lent volt. Érdemes venni crowa-torx átalakítót (990,- ért vettem Bauhausban), nagyon sok szívástól mentett már meg:

szersz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Érdekelne, hogy mit értesz "Iszonyúan elkoszolódva" alatt. Az enyém így néz ki:

egr_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A fő problémám az, hogy, ha teljesen benyomom a szelepet kézzel, akkor beragad nyitott állapotban (ahogy a képen is látszik), ütögetésre kiugrik.

Kipucolni, hogy érdemes? Szét lehet teljesen szedni (és aztán összerakni)?

Ja és, ha függőlegesen rázogatom, akkor valami fémesen lötyög benne -ez normális?

Link to comment
Megosztás:

Én egybekötöttem a fojtószelep tisztítással, így a felső szívósor és a fojtószelep már lent volt. Érdemes venni crowa-torx átalakítót (990,- ért vettem Bauhausban), nagyon sok szívástól mentett már meg:

Érdekelne, hogy mit értesz "Iszonyúan elkoszolódva" alatt. Az enyém így néz ki:

A fő problémám az, hogy, ha teljesen benyomom a szelepet kézzel, akkor beragad nyitott állapotban (ahogy a képen is látszik), ütögetésre kiugrik.

Kipucolni, hogy érdemes? Szét lehet teljesen szedni (és aztán összerakni)?

Ja és, ha függőlegesen rázogatom, akkor valami fémesen lötyög benne -ez normális?

Nekem van itthon brigéciol, meg ipari tisztító-spraym is, mindkettővel leápoltam a kicsit, beáztattam vagy 10-15 percre, aztán csavarhúzóval lekapargattam és végül ronggyal jól kitöröltem.

De a tied istenesen néz ki az enyémhez képest (sajna fotót nem csináltam róla), képzeld el a kéményedet belülről, na olyan fekete korommal volt tele az egész

Ja és szét nem lehet szedni, mert iparilag össze van préselve a motor a szeleppel

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nem akarok "hülyének"tűnni,de én sehol sem találom azt a bizonyos AGR szelepet!!Direkt nézegettem itt a fórumon a fotókat,hogy hol is van,csakhogy ott nem találom...Elhatároztam hogy kitakarítom énis,de az injektor ill.a motor között ahol lennie kéne nincs semmi..Az injektor alatt pedig már az önindító van!Oldalt meg már ugye a váltó...Én vagyok ilyen figyelmetlen,vagy az enyémben nincs is ilyen szelep?? Az autó egy 92.04 havi F Astra,1.4 benzines 8szelepes...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Nem akarok "hülyének"tűnni,de én sehol sem találom azt a bizonyos AGR szelepet!!Direkt nézegettem itt a fórumon a fotókat,hogy hol is van,csakhogy ott nem találom...Elhatároztam hogy kitakarítom énis,de az injektor ill.a motor között ahol lennie kéne nincs semmi..Az injektor alatt pedig már az önindító van!Oldalt meg már ugye a váltó...Én vagyok ilyen figyelmetlen,vagy az enyémben nincs is ilyen szelep?? Az autó egy 92.04 havi F Astra,1.4 benzines 8szelepes...

Ha c14se a motorkódod akkor ne keresd tovább, mert akkor nincs benne AGR szelep.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hali

Egy 1998 as 1.4 16V tigra van a gyereknek AGR -t hol találom ezen a

motoron kódja X14XE jobb oldalon a felső szivócsonknál láttam

gondolom ez lehet az AGR csak az ecotec deknit kellene akkor elvileg

levenni ?

Képeket ha kell készitek, vagy van valakinek kép róla és feltenné.

Köszi a választ

Link to comment
Megosztás:

Hali

Egy 1998 as 1.4 16V tigra van a gyereknek AGR -t hol találom ezen a

motoron kódja X14XE jobb oldalon a felső szivócsonknál láttam

gondolom ez lehet az AGR csak az ecotec deknit kellene akkor elvileg

levenni ?

Képeket ha kell készitek, vagy van valakinek kép róla és feltenné.

Köszi a választ

Nem az a kérdés, hogy hol van, hanem valami megoldás kellene már, hogy az Ecu ne tesztelje, ne kezelje.

Engem idegesít a csekkendzsin.

Amúgy ott van a jobb hátsó sarkában, azt a deknit szedd le a pitsába, és látni fogod.

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.