Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Többször kellett végigolvasnom (magam miatt :oops: ) de megértettem mit is akarsz mondani.

Azt is értem, hogy a teljes felületen kell fékhatást elérni, de az akkor sem megy a fejembe, hogy ezt miért éppen a ferrodol koptatásával kell elérni.

Ha bordás a dob akkor én biztos nem a betétet koptatnám, hozzá hanem felszabályoztatnám, ha pedig a akkora a belméret, hogy nem éri el a dob falát a pofa akkor érdemes a dobot is cserélni.

Azt senki nem tudja nekem bemagyarázni, hogy jó lesz a fékhatás ha az új ferrodol van a kopott dobhoz igazítva.

Link to comment
Megosztás:

Többször kellett végigolvasnom (magam miatt :oops: ) de megértettem mit is akarsz mondani.

Azt is értem, hogy a teljes felületen kell fékhatást elérni, de az akkor sem megy a fejembe, hogy ezt miért éppen a ferrodol koptatásával kell elérni.

Ha bordás a dob akkor én biztos nem a betétet koptatnám, hozzá hanem felszabályoztatnám, ha pedig a akkora a belméret, hogy nem éri el a dob falát a pofa akkor érdemes a dobot is cserélni.

Azt senki nem tudja nekem bemagyarázni, hogy jó lesz a fékhatás ha az új ferrodol van a kopott dobhoz igazítva.

Helló!

A legjobb megoldás, ha felszabályoztatod a dobot és gépen hozzáilleszteted a pofát. Azért a pofát kell illeszteni, mert annak a felülete a puhább. És legfőképpen amíg pofán van kb 5-8 mm koptatható vastagság, addig a fékdob átmérője csak 1 mm-rel növelhető az alapmérethez viszonyítva. Utána csere. És a dob a drágább.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Helló!

A legjobb megoldás, ha felszabályoztatod a dobot és gépen hozzáilleszteted a pofát. Azért a pofát kell illeszteni, mert annak a felülete a puhább. És legfőképpen amíg pofán van kb 5-8 mm koptatható vastagság, addig a fékdob átmérője csak 1 mm-rel növelhető az alapmérethez viszonyítva. Utána csere. És a dob a drágább.

Üdv

Bizony bizony :wink:

Link to comment
Megosztás:

1.Én ugyan csak trabinak és skodának láttam hátsófékét szétszedve,de állitólag az astraé sem bonyolultabb,szal,ha ekkora gubanc van a fékkel inkább elvinném szerelőhöz,aki meg is csinálja nem csak nézegeti,mint Dénes irta a szerelőjéről!

Én kopasz soförként azt tanultam:kormánnyal,fékkel nem játszunk!!!

2.Amikor én az elsöfékről kérdeztem itt,mélykékfater ide irányitott( ,mondván]http://www.opelforum.hu/viewtopic.php?t=78...0,mondván ez nem ide tartozik!Szerintem a fék is a futómü része,no de mindegy!

3.Azt hiszem az adott példából tanulva nem bolygatom meg a hátsóféket nyáron,szétakartam szedni egy kis kitisztitásra,stb de jó az úgy amig tökéletesen müxik! :wink:

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Astra Caraván esetében szerintetek valaki már gondolkodott azon, hogy meg lehet-e emelni a kasznit vagy 5 centivel?

Nekem kissé alacsonyan van a hasa.

Miket kell szerintetek cserélni,átalakítani, és a változtatás mennyire hat ki a kihajtásra, és a futómű egyébb részeire? :?:

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Astra Caraván esetében szerintetek valaki már gondolkodott azon, hogy meg lehet-e emelni a kasznit vagy 5 centivel?

Nekem kissé alacsonyan van a hasa.

Miket kell szerintetek cserélni,átalakítani, és a változtatás mennyire hat ki a kihajtásra, és a futómű egyébb részeire? :?:

Vannak olyan caravanok amelyeknél lehet szabályozni a hátsó magasságot...

A kézikönyv is ír róla...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Tudom, hogy van, hiszen az enyém is olyan, de az elején is kéne emelni.

Nem túl kemény terepen szoktam száguldozni, de meglehetősen köves, és mélyek a barázdák.

Egy középsődobom már bánta, hogy ráereszkedtem egy nagyobbacska kőre, és gyakoriak a kisebb nagyobb kőfelütések(de ez a siklóernyősök keresztje, hogy már lusták vagyunk felgyalogolni a starthelyre).

Link to comment
Megosztás:

Szvsz ha az elején emelsz akkor meg mint közúti autó nem lesz jó, mert nagyon billegni fog...

Meglehet!

elgondolkodtatott, hogy egy imerősöm valami daewo akarmit vett, amibe tökéletes volt a vectra futóművének pár darabja, és azokat kicserélve vagy5 centit emelt a verdán, és nem jelentkezett nála semmiféle instabilitás.Mondjuk nem is 160-nal szaladgál!

Ezen okokból érdekelt a dolog, hogy meglehet-e bütyköni az astrát is.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Tudom, hogy van, hiszen az enyém is olyan, de az elején is kéne emelni.

Nem túl kemény terepen szoktam száguldozni, de meglehetősen köves, és mélyek a barázdák.

Egy középsődobom már bánta, hogy ráereszkedtem egy nagyobbacska kőre, és gyakoriak a kisebb nagyobb kőfelütések(de ez a siklóernyősök keresztje, hogy már lusták vagyunk felgyalogolni a starthelyre).

Szedd ki a középdobot, mert csak aggat.Ja, a hangja is jobb lesz! :wink:

Link to comment
Megosztás:

Ha 5 centit emelsz az elején, akkor eléred a teljes kirugózási hosszt

szinte, aminek velejárója lesz a stabilitás és a komfort teljes elvesztése.

Egyébként csak másik rugó kellene bele ehhez a mutatványhoz, de

semmiképpen nem javallom. Inkább vegyél valami lepukkant

UAZ-t, és azzal járjatok ugrálni. :D

Link to comment
Megosztás:

Karsszitol megjött a válasz az allítható futóműre!

Tisztelt Tőzsér Úr!

A KONI cég gyárt állitható futóműveket 3-400 ezer forint ár környékén, mi

csak az Ön futóművét tudjuk felújitani 7500-11000 ft/gátló áron.

Üdv: Kárászy cég

Érdekes az oldalukon ott virit hogy csinálnak ilyet!

Link to comment
Megosztás:

Nékem anno teherverda szerelő koromban elég sűrűn kellett tekergetnem az agyhoz illesztett fékpofadobhozigazító nyavaját!S, volt fék. :wink:

Helló !

Személyautón egy kicsit más. A leszedett fékpofát belerakod ebbe a gépbe: http://www.kepfeltoltes.hu/050329/AmmcoShoeGrinder.jpg

Beállítod a fékdob átmérőjét, néhányszor elhúzod a csiszolófej előtt és már kész is a beillesztett pofa.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Blitz, akkor most megkövetlek.

Nekem nagyon ésszerűtlennek tűnt, tűnik az hogy a ferrodolt így kelljen igazgatni, de ha ti mondjátok akkor biztos így van.

Értem én, hogy villanymotor, de mi hajcsa? :D

Mást nem tudok hozzáfűzni, de akkor a volt szerelőm miért szidta azokat akik a ferrodolt csiszolgatták?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Az a harci helyzet, hogy a bal féltengelyem porvédő/zsírtartó gumiharangja talán oan 1 hete lehet, hogy elrepedt. (most vettem észre).

Az a gond, hogy nem tom, mennyi zsír maradhatott benne, mert elég sok a keréken landolt.

Nos tudom, hogy az a gumi akármi nem egy nagy összeg, a szerelőm meg lecseréli olcsó hárásóér, de szenvedhetett e a csapágy, stb.(nem tom mik vannak még ott) maradandó károsodást.

Érdemes e még valamit cserélni/megnézni?

Üdv:I_S

Link to comment
Megosztás:

Le kell szedni a csuklót, megnézni nem koszos-e a zsír ami benne

maradt, majd kinyomni újra zsírral, és fel az új haranggal. :D

Ha koszos a benne levő zsír, akkor ki kell mosni a csuklót rendesen

(pl. Brigéciol), majd úgy újrazsírozni és összerakni.

Csakis az eredeti Opeles féltengelyzsírt használjátok!

Gyári gumiharanghoz adják! Pl. Csergő. :P

Utángyártottat ne vegyél, nagyon gagyi!

Link to comment
Megosztás:

Időnként, ha alászedem elölről halk ciripelés hallatszik.Én féktárcsa-fékbetét érintkezési hangnak gondolom.

Biztos nem féltengely, mert az recseg.

Van valakinek ötlete?

Aztán! kézzel nyomkodva a kasznit az első lengéscsillapítők nem tünnek rossznak, de kicsit gödrös úton bólogat mint a barázdabillegető.

Szerintetek is cseréljek csillapítót?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.