Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Valaki mester leírná nekem lépésről lépésre, hogyan kell meghúzni az első kerékanyát?

Szerzek addig nyomatékkulcsot.

Azért kérdezem, mert már a kezemben van az új kerékcsapágy és az új agy, de egyszer már rosszul csináltam és most jól akarom!

Köszike :D

Gondolom a féltengelyanyára gondoltál kerékanya címen.

AutoFit szerint:

1. lépés: 100Nm

2. lépés: teljesen lelazít

3. lépés: 20Nm

4. lépés: 80 fok szögelfordulásnyit még ráhúzni

+ a csvar bizt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

van egy problémám. F astráról van szó. Kicseréltem a műszakira a gombcsuklót a stabilizátor rúd végén. Sajnos 3 hónap alatt kiszakadt a menet az egyiken a másikon pedig már megy szét a gumi a lengővilla felé van. A gyári kibírt 12 évet.

Milyet vegyek bele hogy ne 3 hónapot bírjon? Tudtok tippet adni?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

van egy problémám. F astráról van szó. Kicseréltem a műszakira a gombcsuklót a stabilizátor rúd végén. Sajnos 3 hónap alatt kiszakadt a menet az egyiken a másikon pedig már megy szét a gumi a lengővilla felé van. A gyári kibírt 12 évet.

Milyet vegyek bele hogy ne 3 hónapot bírjon? Tudtok tippet adni?

Köszi

TRW. Nem lesz vele gond legalább 10 évig.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok megint!

Sikeresen megérkeztek az első ültető rugóim is.

A beszerelésükben kérnék segítséget.

A kocsi alá nem nagyon feküdtem még be, de a neten látott képek alapján jól sejtem, hogy ez nem is lesz olyan egyszerű mutatvány mint ahogy azt elsőre gondoltam?

Először is furcsa számomra, hogy a kormánymű nem a csonkállványhoz csatlakozik, hanem a gólyaláb nyúlványához, így a gömbfejet is le kell szedni.

A nagyobb furcsaság számomra az, hogy a képek alapján a féltengely végén lévő anyát is le kell vegyem, és a nyergeket is a rugós tag kiszereléséhez. Jól láttam, vagy a csonkállványhoz itt is csavarral csatlakozik a rugós tag?

Utóbbinak nagyon örülnék, mert a féket most nem bántanám, ha nem muszáj, illetve a tárcsákkal együtt már közelítene a kezelhetetlen mérethez szerintem.

Egyáltalán sima csavarokkal/anyákkal van ellátva az f astra, vagy itt is már mindenféle torx fejeket használtak?

előre is nagyon köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok megint!

Sikeresen megérkeztek az első ültető rugóim is.

A beszerelésükben kérnék segítséget.

A kocsi alá nem nagyon feküdtem még be, de a neten látott képek alapján jól sejtem, hogy ez nem is lesz olyan egyszerű mutatvány mint ahogy azt elsőre gondoltam?

Először is furcsa számomra, hogy a kormánymű nem a csonkállványhoz csatlakozik, hanem a gólyaláb nyúlványához, így a gömbfejet is le kell szedni.

A nagyobb furcsaság számomra az, hogy a képek alapján a féltengely végén lévő anyát is le kell vegyem, és a nyergeket is a rugós tag kiszereléséhez. Jól láttam, vagy a csonkállványhoz itt is csavarral csatlakozik a rugós tag?

Utóbbinak nagyon örülnék, mert a féket most nem bántanám, ha nem muszáj, illetve a tárcsákkal együtt már közelítene a kezelhetetlen mérethez szerintem.

Egyáltalán sima csavarokkal/anyákkal van ellátva az f astra, vagy itt is már mindenféle torx fejeket használtak?

előre is nagyon köszi a segítséget!

A kormányösszekötő gömbfejet, és a féltengelyanyát mindenképp le kell szedned sajnos, de az alsó gömbfejet is. A féknyerget elég ha lecsavarozod a helyéről, így nem kell légteleníteni.

Link to comment
Megosztás:

A kormányösszekötő gömbfejet, és a féltengelyanyát mindenképp le kell szedned sajnos, de az alsó gömbfejet is. A féknyerget elég ha lecsavarozod a helyéről, így nem kell légteleníteni.

A féknyerget nem bontottam volna le, csak a tárcsáról, de ez valami hihetetlen számomra, hogy a rugó cseréhez a fél elejét le kell szedni a kocsinak. Jó, hogy a hűtőt meg a kormányművet nem kell lebontani, és toronydaru nélkül megoldható.

Arról nem is beszélve, hogy milyen idióta tervez a nyereg rögzítő csavarhoz imbusz fejet??? Ilyet még nem láttam....

Link to comment
Megosztás:

A féknyerget nem bontottam volna le, csak a tárcsáról, de ez valami hihetetlen számomra, hogy a rugó cseréhez a fél elejét le kell szedni a kocsinak. Jó, hogy a hűtőt meg a kormányművet nem kell lebontani, és toronydaru nélkül megoldható.

Arról nem is beszélve, hogy milyen idióta tervez a nyereg rögzítő csavarhoz imbusz fejet??? Ilyet még nem láttam....

jó is az h ne akarja mindenki azt szerelgetni úton, útfélen... a biztonságra adni kell :icon4:

tényleg jó meló kiszedni a komplett rugóstagot, nekem a kormányösszekötő gömbfejét volt a legnehezebb szétszedni, meg a teleszkópszár végi csavart ki-be tekergetni, mert forgott vele a szár :D

Link to comment
Megosztás:

jó is az h ne akarja mindenki azt szerelgetni úton, útfélen... a biztonságra adni kell :icon4:

tényleg jó meló kiszedni a komplett rugóstagot, nekem a kormányösszekötő gömbfejét volt a legnehezebb szétszedni, meg a teleszkópszár végi csavart ki-be tekergetni, mert forgott vele a szár :D

A szárnak a végébe bele lehet dugni egy imbuszkulcsot. A csavarra ráteszel egy csőkulcsot, a csőkulcson keresztül az imbuszkulcsot beleteszed a teleszkóp szár tetejébe. Az imbuszkulcsal fogod a szárat, hogy ne forogjon el, a csőkulcsot pedig tekered a tüskével, vagy egy csőfogóval

Link to comment
Megosztás:

A szárnak a végébe bele lehet dugni egy imbuszkulcsot. A csavarra ráteszel egy csőkulcsot, a csőkulcson keresztül az imbuszkulcsot beleteszed a teleszkóp szár tetejébe. Az imbuszkulcsal fogod a szárat, hogy ne forogjon el, a csőkulcsot pedig tekered a tüskével, vagy egy csőfogóval

hát igen én a csőkulcsig nem jutottam el mert itthon csak krovakészlet van :D láttam h van a szár végében imbusz, van is bele való kulcsom, de lehetetlen volt kivitelezni csőkulcs nélkül :icon4:

Link to comment
Megosztás:

hát igen én a csőkulcsig nem jutottam el mert itthon csak krovakészlet van :D láttam h van a szár végében imbusz, van is bele való kulcsom, de lehetetlen volt kivitelezni csőkulcs nélkül :icon4:

Vagy még azt lehet csinálni, hogy a csőfogó pofáját jó vastagon betekered szigetelő szalaggal, és megfogod vele a teló szárát, és akkor a csavart ki tudod tekerni elviekbe. Csak annál vigyázni kel, hogy nehogy megsérüljön a szára a telónak

Link to comment
Megosztás:

A féknyerget nem bontottam volna le, csak a tárcsáról, de ez valami hihetetlen számomra, hogy a rugó cseréhez a fél elejét le kell szedni a kocsinak. Jó, hogy a hűtőt meg a kormányművet nem kell lebontani, és toronydaru nélkül megoldható.

Arról nem is beszélve, hogy milyen idióta tervez a nyereg rögzítő csavarhoz imbusz fejet??? Ilyet még nem láttam....

Szerintem nincs olyan futómű aminél rúgó cseréhez ne kellene szét bontani a fél elejét . Ezeknek az inbus ill, torx nyíllásu csavaroknak több rendeltetésük is van 1 - kevesebb a hely igényük 2 - aki megveszi ezeket a kulcsokat az valószínű tudja hogyan kell használni és mire való .Amúgy az astrá -nak végtelenül egyszerű a futóműve . :D

Link to comment
Megosztás:

hát igen én a csőkulcsig nem jutottam el mert itthon csak krovakészlet van :D láttam h van a szár végében imbusz, van is bele való kulcsom, de lehetetlen volt kivitelezni csőkulcs nélkül :icon4:

900 forintrért vettem a krovához imbuszfejet ehhez a csavarhoz. Sima imbusz + cső copás, mert alig lehet fordítani.

Link to comment
Megosztás:

Vagy még azt lehet csinálni, hogy a csőfogó pofáját jó vastagon betekered szigetelő szalaggal, és megfogod vele a teló szárát, és akkor a csavart ki tudod tekerni elviekbe. Csak annál vigyázni kel, hogy nehogy megsérüljön a szára a telónak

pont így csináltam ahogy leírtad, csak én balf@sz módon a telószárat szalagoztam be és nem a vízpumpafogót :icon4:

900 forintrért vettem a krovához imbuszfejet ehhez a csavarhoz. Sima imbusz + cső copás, mert alig lehet fordítani.

annyiért nagyon megéri beszerezni még arra az egy alkalomra is mikor rugót és toronycsapágyat cserél az ember :D

Link to comment
Megosztás:

Ahogy láttam, már a G astránál is két csavar tartja a rugós tagot a csonkállványhoz. (egyszerű mint egy pofon)

Off kocsinál kb: 8 perc alatt kint van a gólyaláb a kerék leszedéssel együtt.

Ott ha még a lábán áll a kocsi, akkor simán le lehet lazítani a teló végén lévő anyát. (persze ott i van imbusz, de nincs olyan lent, hogy egy jó villás kulccsal hozzá ne lehessen férni.)

Viszont, ha kibányásztam a gólyalábat, akkor a toronycsapágy szétszedés esetén hajlamos szétesni? Illetve ültető rugó esetén kell összehúzó (utálom használni), vagy két ember össze tudja tenni? ( egyik összenyomja, a másik rákapatja az anyát)

Link to comment
Megosztás:

Ahogy láttam, már a G astránál is két csavar tartja a rugós tagot a csonkállványhoz. (egyszerű mint egy pofon)

Off kocsinál kb: 8 perc alatt kint van a gólyaláb a kerék leszedéssel együtt.

Ott ha még a lábán áll a kocsi, akkor simán le lehet lazítani a teló végén lévő anyát. (persze ott i van imbusz, de nincs olyan lent, hogy egy jó villás kulccsal hozzá ne lehessen férni.)

Viszont, ha kibányásztam a gólyalábat, akkor a toronycsapágy szétszedés esetén hajlamos szétesni? Illetve ültető rugó esetén kell összehúzó (utálom használni), vagy két ember össze tudja tenni? ( egyik összenyomja, a másik rákapatja az anyát)

"F"-nél sajnos egybe van, nem lehet külön kiszedni.

Én 10 évig gyilkoltam egy OFF fiestát, annál 2 első teló csere fél óra volt, cigivel együtt. Azért kellett cserélnem, mert leszakadt a rugótartó lemez róla....... :D

Ha a csapágy szétesik, akkor az úgy is cserés, különben nem. Meg lehet próbálni összehúzó nélkül, csak előtte keress egy jó fogorvost :icon4: :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.