Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Igen, abban a vastag gumicsőben van az a szenzor.

Nincs lecsúszva ról a avezeték?Vagy esetleg nem volt lehúzva mikor indítottad? MErt ez a csuda megőrzi a hibát...jó sokáig...

Én arról a szenzorról egyszer lehúztam a kábelt miközben járt a motor valamit próbáltam. De úgy tudtam, hogy 10 sikeres indítás után törlődik a hibakód, de akkor ezek szerint nem, vagy nem mindig.

Majd a haverral egyszer kitöröltetem a hibakódot (akinek én telepítettem az Autocom-ot csak már nincs nálam a cucc :( )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Astra f nél c16nz-s motornál, hogy lehet emelni az Alapjárati fordulatszámon?

Azért érdekelne, mert meleg Alapjárati ford. szám 700-750 kb. és ezen fordulaton nagyon rázza a kasztnit, lámpákkal állva vagy bárhol elég isdegesitő....

Illetve hidegen kb 1100 a ford szám, ott is rázza a kasztnit a motor.

Mit tudok vele tenni? Mi lehet rossz?

Vagy csak állítani kell v.min?

Kábelek, gyújtás modul rögtön cserélve volt, elosztofedél facet és 3 éves kb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Volna egy kérdésem. Nemrégóta van egy 99-es Astra 1.6 autóm. Ha olyan 7-9 órát áll az autó akkor az indulásnál van kisebb probléma. A gyújtás jó csak mikor a motor beindulna picit nehezen megy, de utána felpörög és megy szépen. Ha 2 órát áll az autó, akkor utána pöcre indul. A gyertyákat és a benzinszűrőt kicseréltettem. (amúgy is kellett cserélni, mert nem tudjuk, hogy mikor voltak utoljára cserélve) A probléma továbbra is fenn áll. Egyik munkatársam szerint valamelyik szelep nem zár jól és visszamegy ennyi idő alatt a benzin. Szerintetek mi baja lehet? Remélem érthető volt az üzenetem, az igazat megvallva nem vagyok még nagy szakértője az autónak :)

Előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy f astra c14se motorral. Valami cicereg benne amikor jár. Szerintem nem hidrotőke, a benzinhíd körül hallom az injektorok környékéről.

Menet közben lehúzgáltam sorban a csatikat a befecskendezőkről, de nem volt változás.

A benzinhíd tetején a jobb oldalon van egy "szelep" amire megy egy vákumcső jobbról és egy fém hollanderes cső balról. Úgy gondolom hogy az vezeti vissza a felesleges üzemanyagot a tankba. Olyan mintha abból jönne a cicergés. Lehetséges ez?

Feltettem egy videót, szerintem jól hallható benne.

http://auto.indavideo.hu/video/c14se_fura_hang

Tudna valaki segíteni?

Köszönöm.

Nekem is se-m van, de én csak az injektorok szokásos hangos csattogását hallom, ami széria.

Sziasztok.

Astra f nél c16nz-s motornál, hogy lehet emelni az Alapjárati fordulatszámon?

Azért érdekelne, mert meleg Alapjárati ford. szám 700-750 kb. és ezen fordulaton nagyon rázza a kasztnit, lámpákkal állva vagy bárhol elég isdegesitő....

Illetve hidegen kb 1100 a ford szám, ott is rázza a kasztnit a motor.

Mit tudok vele tenni? Mi lehet rossz?

Vagy csak állítani kell v.min?

Kábelek, gyújtás modul rögtön cserélve volt, elosztofedél facet és 3 éves kb.

Sehogy. Illetve megpróbálhatod kitakarítani az alapjárati motort, meg meg kellene nézni a gyújtást, hogy jó helyen van e.

Sziasztok!

Volna egy kérdésem. Nemrégóta van egy 99-es Astra 1.6 autóm. Ha olyan 7-9 órát áll az autó akkor az indulásnál van kisebb probléma. A gyújtás jó csak mikor a motor beindulna picit nehezen megy, de utána felpörög és megy szépen. Ha 2 órát áll az autó, akkor utána pöcre indul. A gyertyákat és a benzinszűrőt kicseréltettem. (amúgy is kellett cserélni, mert nem tudjuk, hogy mikor voltak utoljára cserélve) A probléma továbbra is fenn áll. Egyik munkatársam szerint valamelyik szelep nem zár jól és visszamegy ennyi idő alatt a benzin. Szerintetek mi baja lehet? Remélem érthető volt az üzenetem, az igazat megvallva nem vagyok még nagy szakértője az autónak :)

Előre is köszi

Hengerenkénti vagy központi injektoros?

Hengerenkéntinél van egy nyomástartószelep az ac pumpában, ha az rossz, akkor egy idő után elengedi a benzinnyomást, és ez okozhatja a nehézkes indulást.

Ha központis, abban nincs ilyen, mert ott előre indítja a pumpát.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a segítséget. Úgy tudom, hogy hengerenkénti. De leírom a motorszám elejét hátha abból ki lehet deríteni :) X16XEL. Még az volna a kérdésem, hogy az AC pumpában lehet külön cserélni azt a nyomástartó szelepet vagy csak az egész AC pumpa cserélhető? Illetve az injektor "előtt" nincs még egy szelep ami ezt okozhatja? (bocs ha hülyeséget kérdeztem :) )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Astra f nél c16nz-s motornál, hogy lehet emelni az Alapjárati fordulatszámon?

Azért érdekelne, mert meleg Alapjárati ford. szám 700-750 kb. és ezen fordulaton nagyon rázza a kasztnit, lámpákkal állva vagy bárhol elég isdegesitő....

Illetve hidegen kb 1100 a ford szám, ott is rázza a kasztnit a motor.

Mit tudok vele tenni? Mi lehet rossz?

Vagy csak állítani kell v.min?

Kábelek, gyújtás modul rögtön cserélve volt, elosztofedél facet és 3 éves kb.

Ha 1100-nál is rázza akkor nincs értelme az alapjáratot állítgatni mert nem azzal van a gond.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy f astra c14se motorral. Valami cicereg benne amikor jár. Szerintem nem hidrotőke, a benzinhíd körül hallom az injektorok környékéről.

Menet közben lehúzgáltam sorban a csatikat a befecskendezőkről, de nem volt változás.

A benzinhíd tetején a jobb oldalon van egy "szelep" amire megy egy vákumcső jobbról és egy fém hollanderes cső balról. Úgy gondolom hogy az vezeti vissza a felesleges üzemanyagot a tankba. Olyan mintha abból jönne a cicergés. Lehetséges ez?

Feltettem egy videót, szerintem jól hallható benne.

http://auto.indavideo.hu/video/c14se_fura_hang

Tudna valaki segíteni?

Köszönöm.

Ez teljesen normális, semmi rendellenes hang nincs benne. Mindegyik c14se ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is se-m van, de én csak az injektorok szokásos hangos csattogását hallom, ami széria.

Sehogy. Illetve megpróbálhatod kitakarítani az alapjárati motort, meg meg kellene nézni a gyújtást, hogy jó helyen van e.

Hengerenkénti vagy központi injektoros?

Hengerenkéntinél van egy nyomástartószelep az ac pumpában, ha az rossz, akkor egy idő után elengedi a benzinnyomást, és ez okozhatja a nehézkes indulást.

Ha központis, abban nincs ilyen, mert ott előre indítja a pumpát.

Alapjárati motor fészke tiszta, gyújtás jó helyen van, mi lehet még? Kipufogó gazt nézettem, hátha szonda rossz, de tökéletes azt mondták.

Link to comment
Megosztás:

Köszi szépen a segítséget. Úgy tudom, hogy hengerenkénti. De leírom a motorszám elejét hátha abból ki lehet deríteni :) X16XEL. Még az volna a kérdésem, hogy az AC pumpában lehet külön cserélni azt a nyomástartó szelepet vagy csak az egész AC pumpa cserélhető? Illetve az injektor "előtt" nincs még egy szelep ami ezt okozhatja? (bocs ha hülyeséget kérdeztem :) )

Igen, az hengerenkénti, és 16 szelepes. 8v-nél biztosra tudom neked mondani, hogy nincs másik szelep, a 16v-t nem ismerem.

Csere az ac-vel együtt, de ha amúgy az ac jó, akkor szokták hogy betesznek egy külön szelepet valahova mondjuk a szűrő elé.

Köszönöm a válaszokat.

Olyan a hangja, mintha a hidrotőkék szólnának csak magasabb hangon.

Meghallgatok egy másikat. Elég szar hangja van. :D

Ez ilyen. Először én is fucsálltam mikor beraktam az nz helyett.

Link to comment
Megosztás:

A hidrotőke az a hengerfejben van akkor onnan jönne a csattogás. A hidrotőkék szerintem hangosabban szólnak és csattognak nem ciripelnek. Lecsukott motorháztetőnél is jól hallható a hidrotőke csattogása. A szüleim astrája c14se, de ott akkor csattognak amikor bizonyos idejű állás után elindítja az autót és még nincs kenés 1-2 másodpercig és ekkor jól hallható. Nem mondom, hogy szép a hangja, de ez ilyen. Ha hasonlítod akkor ugyanígy c14se-hez hasonlítsd mert szinte mindnek más a hangja. Pl az én c20ne-m szerintem halkabb alapjáraton mint a c14se.

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati motor fészke tiszta, gyújtás jó helyen van, mi lehet még? Kipufogó gazt nézettem, hátha szonda rossz, de tökéletes azt mondták.

Sok minden. Fals levegő, injektorok, nagyon elkoszolódott fojtószelep és fojtószelepház, katalizátor eltömődés és a motorvezérlőhöz tartozó valamely jeladó(k) hibája. Az autó nem gyenge nem vettél észre teljesítménycsökkenést?

Kár, hogy nincs Bc -d, az alapjárati fogyasztás sok mindent elárulna a motor üzemállapotáról.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A hidrotőke az a hengerfejben van akkor onnan jönne a csattogás. A hidrotőkék szerintem hangosabban szólnak és csattognak nem ciripelnek. Lecsukott motorháztetőnél is jól hallható a hidrotőke csattogása. A szüleim astrája c14se, de ott akkor csattognak amikor bizonyos idejű állás után elindítja az autót és még nincs kenés 1-2 másodpercig és ekkor jól hallható. Nem mondom, hogy szép a hangja, de ez ilyen. Ha hasonlítod akkor ugyanígy c14se-hez hasonlítsd mert szinte mindnek más a hangja. Pl az én c20ne-m szerintem halkabb alapjáraton mint a c14se.

Ciripelni úgy szó szerint tényleg az injektor szokott de nekem például kattog a trafó is.

Link to comment
Megosztás:

Nem, nem gyenge. Elvileg fals levegő sem lehet sehol, megnéztem azt elsőnek. Injektornál mi lehet?

Mikor beindul hidegen kb 3 percig nagyon rezonálja az egész kasztnit, még a fejtámlák is remegnek, 3 perc után csillapodik, de az se jó sztem.

Motorjeladönal melyiket mondod? A vizhofokmérők voltak cserélve.

Mit nézzék még meg?

Sok minden. Fals levegő, injektorok, nagyon elkoszolódott fojtószelep és fojtószelepház, katalizátor eltömődés és a motorvezérlőhöz tartozó valamely jeladó(k) hibája. Az autó nem gyenge nem vettél észre teljesítménycsökkenést?

Kár, hogy nincs Bc -d, az alapjárati fogyasztás sok mindent elárulna a motor üzemállapotáról.

Link to comment
Megosztás:

Leírom még egyszer, hetek óta ezzel a bajjal küzdök. :(

97es, X16XEL motorkóddal. Nehéz a hibákat leírni, hogy nem hallja, látja az ember, de bele vágok. A jelenség úgy kezdődött, hogy azt vettem észre, hogy üzem melegen, alapjáraton mintha a motor ki-ki hagyna, de a fordulatszám nem változik se fel, se le. Igazából ha megfogtam a szívósort, azon lehet jól érezni, hogy ki ki hagyna. Az autó városi autó, rövid távok télen-nyáron, víz nem tűnik el, olajfogyasztása a gyári maximális előíráshoz közel van, ahogy tapasztaltam 0.5-0,6 liter/1000 km.

Ahogy megérkezett a meleg idő még egy jelenség társul az előző jelenséghez, még pedig az, hogy 10 indításból 3-4 alkalommal olyan mint amikor ráindítana az ember a járó motorra, egy kis csattanást hallani. Ezzel szinte egy időben megérkezett az is, hogy ha nagypapásan nyomom a gázt, mint ha tojás lenne a lábam alatt, akkor 1500-2000 között becsörög. Na itt már elkezdtem vakarni a fejemet, hát akkor gyerünk opcom és autocom segítségre. Élő adatokból a következők látszanak:

- Gyújtás pont: -5 és -1 között van.

- Injektorok befecskendezési ideje: 3.4-3.5 ms

- Fojtószelep pótméter helyzet állása 2500-3000 fordulatnál még 0% volt.

- Kopogás szenzor lépés: 10-10-8-10, s ez nem is változott a fordulatszám növelésekor

Kicseréltem a fojtószelep pótmétert egy új Hellára, ez az érték így már változik a gázpedál lenyomására, viszont a gyújtáspont még mindig negatívban van, illetve az befecskendező nyitási ideje is. Kipróbáltunk referenciaként egy ugyanilyen motorú Astrát, ahol a gyújtási pont +1 és +5 között változott emlékeim szerint. Ezután következett a következő alkatrészek próba cseréje:

- Főtengely jeladó

- Vezérműtengely jeladó

- Beszívott levegő hőmérséklet jeladó

- Vízhőmérséklet jeladó

- Kopogásérzékelő

- MAP szenzor

- EGR csere

- Alapjárati motor

- Gyertya kábelek

- Gyújtó trafó

- Vezérlés jelek ellenőrzése a főtengely jelével, tárcsán a bordák ellenőrzése, főtengely jeladó távolság ellenőrzése a tárcsától

- Vákuum az összes körben

- Benzin nyomás

- Tankszellőztető szelep

- Dugattyú FHP és vezérlés jelekkel

A változás semmi, a gyújtási pont mindig negatívos, s a befecskendezési idő is változatlan. Szerelők teljesen tanácstalanok, van aki a fentebb felsoroltakat kicserélni próbára, van aki mechanikus problémára gondol, ami a motor szétszedés után derülhetne csak ki.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Leírom még egyszer, hetek óta ezzel a bajjal küzdök. :(

97es, X16XEL motorkóddal. Nehéz a hibákat leírni, hogy nem hallja, látja az ember, de bele vágok. A jelenség úgy kezdődött, hogy azt vettem észre, hogy üzem melegen, alapjáraton mintha a motor ki-ki hagyna, de a fordulatszám nem változik se fel, se le. Igazából ha megfogtam a szívósort, azon lehet jól érezni, hogy ki ki hagyna. Az autó városi autó, rövid távok télen-nyáron, víz nem tűnik el, olajfogyasztása a gyári maximális előíráshoz közel van, ahogy tapasztaltam 0.5-0,6 liter/1000 km.

Ahogy megérkezett a meleg idő még egy jelenség társul az előző jelenséghez, még pedig az, hogy 10 indításból 3-4 alkalommal olyan mint amikor ráindítana az ember a járó motorra, egy kis csattanást hallani. Ezzel szinte egy időben megérkezett az is, hogy ha nagypapásan nyomom a gázt, mint ha tojás lenne a lábam alatt, akkor 1500-2000 között becsörög. Na itt már elkezdtem vakarni a fejemet, hát akkor gyerünk opcom és autocom segítségre. Élő adatokból a következők látszanak:

- Gyújtás pont: -5 és -1 között van.

- Injektorok befecskendezési ideje: 3.4-3.5 ms

- Fojtószelep pótméter helyzet állása 2500-3000 fordulatnál még 0% volt.

- Kopogás szenzor lépés: 10-10-8-10, s ez nem is változott a fordulatszám növelésekor

Kicseréltem a fojtószelep pótmétert egy új Hellára, ez az érték így már változik a gázpedál lenyomására, viszont a gyújtáspont még mindig negatívban van, illetve az befecskendező nyitási ideje is. Kipróbáltunk referenciaként egy ugyanilyen motorú Astrát, ahol a gyújtási pont +1 és +5 között változott emlékeim szerint. Ezután következett a következő alkatrészek próba cseréje:

- Főtengely jeladó

- Vezérműtengely jeladó

- Beszívott levegő hőmérséklet jeladó

- Vízhőmérséklet jeladó

- Kopogásérzékelő

- MAP szenzor

- EGR csere

- Alapjárati motor

- Gyertya kábelek

- Gyújtó trafó

- Vezérlés jelek ellenőrzése a főtengely jelével, tárcsán a bordák ellenőrzése, főtengely jeladó távolság ellenőrzése a tárcsától

- Vákuum az összes körben

- Benzin nyomás

- Tankszellőztető szelep

- Dugattyú FHP és vezérlés jelekkel

A változás semmi, a gyújtási pont mindig negatívos, s a befecskendezési idő is változatlan. Szerelők teljesen tanácstalanok, van aki a fentebb felsoroltakat kicserélni próbára, van aki mechanikus problémára gondol, ami a motor szétszedés után derülhetne csak ki.

Köszönöm.

Szinte majdnem biztos vagyok benne, hogy mechanikus lesz a probléma.

Az ilyenekkel szokott szívni a totalcaros Novoth Tibi is. És rengeteg olyan sztorija van már, aminél elektromos egység hibájára gondolna az ember, aztán mégis mechanikus probléma volt.

Link to comment
Megosztás:

Igen, nagyon kíváncsi vagyok mi lehet a gond, bár lehet egyszerűbb lesz beraknom a garázs sarkában szereplő cseremotort. Beszéltem már Novoth Tibivel, csak a 6400 + áfa óradíj kicsit megrémített. 10 éve nem voltam autószerelőnél egy autóval sem. :)

Link to comment
Megosztás:

Igen, nagyon kíváncsi vagyok mi lehet a gond, bár lehet egyszerűbb lesz beraknom a garázs sarkában szereplő cseremotort. Beszéltem már Novoth Tibivel, csak a 6400 + áfa óradíj kicsit megrémített. 10 éve nem voltam autószerelőnél egy autóval sem. :)

Hát ha garázs van akkor már csak egy emelő kell vagy pár emberke és Te is ki tudod cserélni a motort szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Olyan tanácsra lenne szükségem, illetve olyan emberektől akiknek több a tapasztalatuk épített motorok terén illetve c20xe-kel kapcsolatosan. több kérdésem is lenne.

1.van egy blokk öntvényem, ami kuka mert karcos a henger fal, van egy másik ami az építés alapja de az csak egy öntvény 4db dugattyú és hajtókarral. a régiből megy átt a főtengely, új csapágyak stb új dugattyú gyűrű szett (szép állapotú a henger és új gyűrűvel alig nagyobb a gyári hézagnál...) a blokkhoz tartozó dugattyúkkal érdemes össze tenni vagy ami a főtengely/ hajtókar párossal?! vagy c verzió, hajtókat dugattyúk szét és a főtengelyhez tartózó hajtókarra rá a blokkhoz tartozó dugattyú, csak kérdés lehet-e rendelni gyári zégert?! fokolt 276os tengelyeket kapott a gép, második kérdésem pedig HF-el kapcsolatos, van egy cossi fejem, már volt sajnos felújítva szívó oldalon mennyire gáz ha nem gyári szelepek vannak?! kipufogón tudom a gyári hűtött üreges. és sajnos mivel valami szakbarbár újíthatta fel a hengerfejet 4gyári kipufogó szelep van benne és 4 után gyártott nem feltétlen kihegyezni szeretném és szét hajtani a gépet de mindenféle tuningal kapcsolatos tanácsot elfogadok! fő célom a megbízhatóság ezért is cserélek mindent és a legtöbbet gyári alkatrészre a hajtókar csavartól kezdve a főtengely lefogató csavaron át minden gyári kerül bele. válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Leírom még egyszer, hetek óta ezzel a bajjal küzdök. :(

97es, X16XEL motorkóddal. Nehéz a hibákat leírni, hogy nem hallja, látja az ember, de bele vágok. A jelenség úgy kezdődött, hogy azt vettem észre, hogy üzem melegen, alapjáraton mintha a motor ki-ki hagyna, de a fordulatszám nem változik se fel, se le. Igazából ha megfogtam a szívósort, azon lehet jól érezni, hogy ki ki hagyna. Az autó városi autó, rövid távok télen-nyáron, víz nem tűnik el, olajfogyasztása a gyári maximális előíráshoz közel van, ahogy tapasztaltam 0.5-0,6 liter/1000 km.

Ahogy megérkezett a meleg idő még egy jelenség társul az előző jelenséghez, még pedig az, hogy 10 indításból 3-4 alkalommal olyan mint amikor ráindítana az ember a járó motorra, egy kis csattanást hallani. Ezzel szinte egy időben megérkezett az is, hogy ha nagypapásan nyomom a gázt, mint ha tojás lenne a lábam alatt, akkor 1500-2000 között becsörög. Na itt már elkezdtem vakarni a fejemet, hát akkor gyerünk opcom és autocom segítségre. Élő adatokból a következők látszanak:

- Gyújtás pont: -5 és -1 között van.

- Injektorok befecskendezési ideje: 3.4-3.5 ms

- Fojtószelep pótméter helyzet állása 2500-3000 fordulatnál még 0% volt.

- Kopogás szenzor lépés: 10-10-8-10, s ez nem is változott a fordulatszám növelésekor

Kicseréltem a fojtószelep pótmétert egy új Hellára, ez az érték így már változik a gázpedál lenyomására, viszont a gyújtáspont még mindig negatívban van, illetve az befecskendező nyitási ideje is. Kipróbáltunk referenciaként egy ugyanilyen motorú Astrát, ahol a gyújtási pont +1 és +5 között változott emlékeim szerint. Ezután következett a következő alkatrészek próba cseréje:

- Főtengely jeladó

- Vezérműtengely jeladó

- Beszívott levegő hőmérséklet jeladó

- Vízhőmérséklet jeladó

- Kopogásérzékelő

- MAP szenzor

- EGR csere

- Alapjárati motor

- Gyertya kábelek

- Gyújtó trafó

- Vezérlés jelek ellenőrzése a főtengely jelével, tárcsán a bordák ellenőrzése, főtengely jeladó távolság ellenőrzése a tárcsától

- Vákuum az összes körben

- Benzin nyomás

- Tankszellőztető szelep

- Dugattyú FHP és vezérlés jelekkel

A változás semmi, a gyújtási pont mindig negatívos, s a befecskendezési idő is változatlan. Szerelők teljesen tanácstalanok, van aki a fentebb felsoroltakat kicserélni próbára, van aki mechanikus problémára gondol, ami a motor szétszedés után derülhetne csak ki.

Köszönöm.

hasonló problémával küzdök. csak nyáron szokta csinálni ha lehült teljesen a motor. beinditás után elkezd leesni a ford. aztán vissza, aztán megint le, megint vissza kb 3szor játsza el 1 percen belül (800-1300 ford. között inog ilyenkor) utána minden okés. op-commal ránéztem:

minusz fokokat irt gyújtásnak. vagyis a felsö holtpont után gyújt, amikor a dugattyú már lefele megy? -10 meg -15 között. közbe a 3as hengerben 1-et ir a kopogás késleltetésre mig a többi 0. ez a - fokos gyújtás elmúlik amint kikapcsol a szekunder "porszivó" vagyis a másodlagos levegö szivattyú inaktiv lesz. utána rendben van minden: + elögyújtások 5-10 körül, és minden hengerre 0-t ir a kopogás késleltetéshez. 1 dolgot nem értek hogy mi ez a 3as henger kopogás késleltetés? hogy tudná eltolni csak ennek a hengernek az elögyujtását, amikor a DIS által a 2essel együtt kap szikrát tehát azt is eltolná nem? vagy az injektorok nyitás kezdetét tolja el?

apropó: olvastam miket cseréltél. egy valamit még nem: ECU. mert én kezdem azt hinni hogy ez a -fokos gyújtás valami vezérlöhiba nem pedig jeladó vagy kivezérlö egység(injektor,alapjár.motor,DIS) hiszen minden jeladóm adata stimmel a valósággal. ja és nekem jó a TPS, nulla gáznál 0%, 2000-3000 között kb 5-8% nem emlékszek pontosan, padlónál 100%.

Link to comment
Megosztás:

Hanem mi lehet a probléma, hol? Hidegn nagyon rázza, jobbn mint melegen

Keress kirepedt, lecsúszott vákuumcsövet, nekem ugyanez volt nemrég. A fékrásegítőre menő csőről leágazik lefelé 2 másik (az egyik a tankszellőztető "UFÓ" szelepre megy, a másik, vékonyabb a belső keringetésre. Nekem az előbbi cső volt elrepedve (az idő vasfoga...), és emiatt a 4-es henger nem mindig ment, ezért rázta a motor a kasztnit. Esetleg járó motornál húzd le ezeket a csöveket, és fogd be a rásegítő csövén a csonkot. Ha ettől helyrejön a motor járása, abban a körben szív fals levegőt a motor.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na nekem pont fordítva van. Amikor megy a szekunder levegő akkor minden rendben van. Ma kipróbáltam, hogy a kék jeladót, ami az ECUnak adja a hőfok jelet azt kint hagytam a szabad levegőn, ekkor ment a szekunder levegő, s +os volt az előgyújtás. Amint visszadugtam -os a gyújtási pont. Nekem nincs opcom, mindig megyek kérni, hogy dugjuk rá, eddig csak alapjáraton álló helyzetben néztük, legközelebb megyünk is vele. Nekem se változik a kopogás érzékelő, 10-10-8-10 lépes a hengerekben.

ECU-t ma kaptam egyet próbára, semmi változás.

hasonló problémával küzdök. csak nyáron szokta csinálni ha lehült teljesen a motor. beinditás után elkezd leesni a ford. aztán vissza, aztán megint le, megint vissza kb 3szor játsza el 1 percen belül (800-1300 ford. között inog ilyenkor) utána minden okés. op-commal ránéztem:

minusz fokokat irt gyújtásnak. vagyis a felsö holtpont után gyújt, amikor a dugattyú már lefele megy? -10 meg -15 között. közbe a 3as hengerben 1-et ir a kopogás késleltetésre mig a többi 0. ez a - fokos gyújtás elmúlik amint kikapcsol a szekunder "porszivó" vagyis a másodlagos levegö szivattyú inaktiv lesz. utána rendben van minden: + elögyújtások 5-10 körül, és minden hengerre 0-t ir a kopogás késleltetéshez. 1 dolgot nem értek hogy mi ez a 3as henger kopogás késleltetés? hogy tudná eltolni csak ennek a hengernek az elögyujtását, amikor a DIS által a 2essel együtt kap szikrát tehát azt is eltolná nem? vagy az injektorok nyitás kezdetét tolja el?

apropó: olvastam miket cseréltél. egy valamit még nem: ECU. mert én kezdem azt hinni hogy ez a -fokos gyújtás valami vezérlöhiba nem pedig jeladó vagy kivezérlö egység(injektor,alapjár.motor,DIS) hiszen minden jeladóm adata stimmel a valósággal. ja és nekem jó a TPS, nulla gáznál 0%, 2000-3000 között kb 5-8% nem emlékszek pontosan, padlónál 100%.

Link to comment
Megosztás:

A jeladók vezetékein érdemes lenne megmérni, hogy a +5V és a test rendesen megvan-e.

Na nekem pont fordítva van. Amikor megy a szekunder levegő akkor minden rendben van. Ma kipróbáltam, hogy a kék jeladót, ami az ECUnak adja a hőfok jelet azt kint hagytam a szabad levegőn, ekkor ment a szekunder levegő, s +os volt az előgyújtás. Amint visszadugtam -os a gyújtási pont. Nekem nincs opcom, mindig megyek kérni, hogy dugjuk rá, eddig csak alapjáraton álló helyzetben néztük, legközelebb megyünk is vele. Nekem se változik a kopogás érzékelő, 10-10-8-10 lépes a hengerekben.

ECU-t ma kaptam egyet próbára, semmi változás.

Link to comment
Megosztás:

Nem, nem gyenge. Elvileg fals levegő sem lehet sehol, megnéztem azt elsőnek. Injektornál mi lehet?

Mikor beindul hidegen kb 3 percig nagyon rezonálja az egész kasztnit, még a fejtámlák is remegnek, 3 perc után csillapodik, de az se jó sztem.

Motorjeladönal melyiket mondod? A vizhofokmérők voltak cserélve.

Mit nézzék még meg?

Az alapjárati probléma az egy nagyon összetett probléma, gyakorlatilag minden beleszólhat az alapjáratba így ne várd senkitől azt, hogy megmondja a tutit. Vannak akik úgy oldják meg, hogy egy hibátlan típusazonos autóból, ami lehet akár bontott is, cserélgetik az alkatrészeket addig amíg ki nem derül mi okozza a problémát.

Az injektor esetleg elkoszolódik végső esetben elkopik. Az első esetben lehet próbálkozni injektortisztítóval vagy el lehet vinni ultrahangos tisztításra. A másik esetben csak a csere segít. Laliiii hozzászólásából kiolvashatod miket lehet még kicserélni amit még nem cseréltél.

Egyébként egy rendes motordiagnosztika minden esetben a motor kompressziómérésével kezdődik. A mechanikus problémát ki kellene szűrni mielőtt kicseréljük a fél autót feleslegesen. Ezt tudnám javasolni neked is meg másnak is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.