Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Csak egy gyors kérdésem lenne hátha emlékszik valaki (lehet nem is a megfelelő topic, ezért bocs):

A légszűrő alatt, a sárvédő felett van a rezonátor (ferdehátú, x14nz). Ennek nálam a motortérben a csonkja elég könnyen mozgatható oldalirányban, ha szemben állok a kocsival, jobbra mozdítva lefelé mozdul el, mintha csak bal oldalon lenne felfogatva egy csuklóval.

A kérdésem ennek ilyennek kell lennie vagy fixen kellene állnia? (Ne szedjen már szét feleslegesen a sárvédőt, lökhárítót, jobb lámpát, stb....)

Link to comment
Megosztás:

12 perce, droland írta:

Csak egy gyors kérdésem lenne hátha emlékszik valaki (lehet nem is a megfelelő topic, ezért bocs):

A légszűrő alatt, a sárvédő felett van a rezonátor (ferdehátú, x14nz). Ennek nálam a motortérben a csonkja elég könnyen mozgatható oldalirányban, ha szemben állok a kocsival, jobbra mozdítva lefelé mozdul el, mintha csak bal oldalon lenne felfogatva egy csuklóval.

A kérdésem ennek ilyennek kell lennie vagy fixen kellene állnia? (Ne szedjen már szét feleslegesen a sárvédőt, lökhárítót, jobb lámpát, stb....)

Emlékeim szerint elég fixen állt, de a sárvédőt semmiképpen ne vedd le miatta, elég a dobbetétet elöl elhúzni hogy hozzáférj. 

http://938P8170418_m_solata_2_.jpg

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 04. 21. at 8:47, nyemi írta:

Ha nem működne féktisztítóval javítható.  Mutatom a képen (pirossal) furatokat amik  el szoktak dugulni

Tegnap kifújattam féktisztítóval, működni látszott, ma már hidegen nem nyitotta a szelep. Megint kitisztítottam, egyből nyitotta, majd pár perc után kezdte elzárni. Szóval néha működik. Kíváncsi leszek holnap reggel hidegen működni fog-e.

Lehetne esetleg ezt helyettesíteni más autóból? Mintha korábbi hozzászólásaidban VW-ben lett volna ilyen. Tartók tőle, hogy bontott ugyanígy működne.

Megcsináltam én is az élőgyújtás beállítást leddel (álló motorral). Utána ellenőriztem stroboszkóppal is, teljesen jó. Végre újra van benne erő, megy mint a villám.

10 órája, zotya975 írta:

Emlékeim szerint elég fixen állt, de a sárvédőt semmiképpen ne vedd le miatta, elég a dobbetétet elöl elhúzni hogy hozzáférj.

Köszi. Elég volt a dobot kicsavarozni, a rezonátor hosszanti tengelye mentén van felfogatva, egyik végén gumiágyban, másik csavarral gumi alátéttel. Utóbbi volt túl laza, ezért mozgott túlzottan.

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 04. 20. at 7:24, nyemi írta:

...

"A potin nem mértem a feszültséget, opcomban viszont hidegen 0.7V-ot látok, melegen 0.68V-ot mutat, nagyjából mint az utángyártott hagyományos kontaktos poti."

Hmm.....érintkezési  hiba a csatlakozóban  vagy test a vezérmű kerék mellet a saruknál esetleg. Csak erre tudok gondolni,  bár van a vezeték kötegben is egy hármas kötés , rögtön ahogy a tűzfalon átjön és ketté ágazik.

...

Hello,

A vezérműkeréknél megtakarítottam, nem változott a TPS feszültsége 0.68-4.52V-ig (3.84V) megy. Kíváncsiságból visszatettem a gyári 23 éves potit, ennek a csavarlyukai nagyobb szabadsági fokot adnak, (így) 0.49-4.40V-ig (3.91V) működik még nagyobb tartományban, mint a hall szenzoros. Az utángyártott ERA is ~0.7V-ról indul, a végét nem tudom....

Mondjuk a hallos esetében érdemes lett volna megmérni nem-e beterheli (beesik) az 5V a hall poti (ha jól emlékszem) 12mA-es terhelése miatt, de nem valószínű, akkor ugye a MAP szenzor is hülyeségeket mutatna.

(Közben eszembe jutott, hogy ezen a diag. csatlakozó már nem 10, hanem 16 pólusú, így nem az A-B pineket kell rövidrezárni, hanem 5-6-ost. Az előgyújtást ellenőrizve (diag. módban), nagyon stabil az alapjárat, rövidzár nélkül mindig ingadozik valamennyire és az előgyújtás is jel felett van olyankor (ha jól értelmezem, akkor ilyenkor nagyobb mint 10 fok (?) ). Szóval valamit korrigálni akar, ha a szenzorok jeleit is figyelembe veszi.... Gondolom ez így jó is)

Nem tudom mit lenne még érdemes megnézni, van-e még valami ötleted? (Egyáltalán érdemes-e 23 éves gépnél tovább keresgélni?) Földelést tovább böngészni esetleg, generátornál tisztítottam, az akkunál is ok. (Csak emlékeztetőül, hall poti, hőmérő szenzor, levegő termosztát kiiktatva (fix), a bimetálos vákuum szelep még kérdéses, gyújtás modul is csere volt. MAP szenzor is épp egy bontottból van, ja és a lambda szonda is új (Bosch), gyertyák és kábeleik és az elosztó is újak. (Végülis ezek közül csak a gyújtás modul és a map szenzor volt mellélövés.) )

 

(A bimetálos szelep/termosztát ~9700Ft bruttó :confused: )

Módosítva : droland
Link to comment
Megosztás:

20 órája, droland írta:

Hello,

A vezérműkeréknél megtakarítottam, nem változott a TPS feszültsége 0.68-4.52V-ig (3.84V) megy. Kíváncsiságból visszatettem a gyári 23 éves potit, ennek a csavarlyukai nagyobb szabadsági fokot adnak, (így) 0.49-4.40V-ig (3.91V) működik még nagyobb tartományban, mint a hall szenzoros. Az utángyártott ERA is ~0.7V-ról indul, a végét nem tudom....

Mondjuk a hallos esetében érdemes lett volna megmérni nem-e beterheli (beesik) az 5V a hall poti (ha jól emlékszem) 12mA-es terhelése miatt, de nem valószínű, akkor ugye a MAP szenzor is hülyeségeket mutatna.

(Közben eszembe jutott, hogy ezen a diag. csatlakozó már nem 10, hanem 16 pólusú, így nem az A-B pineket kell rövidrezárni, hanem 5-6-ost. Az előgyújtást ellenőrizve (diag. módban), nagyon stabil az alapjárat, rövidzár nélkül mindig ingadozik valamennyire és az előgyújtás is jel felett van olyankor (ha jól értelmezem, akkor ilyenkor nagyobb mint 10 fok (?) ). Szóval valamit korrigálni akar, ha a szenzorok jeleit is figyelembe veszi.... Gondolom ez így jó is)

Nem tudom mit lenne még érdemes megnézni, van-e még valami ötleted? (Egyáltalán érdemes-e 23 éves gépnél tovább keresgélni?) Földelést tovább böngészni esetleg, generátornál tisztítottam, az akkunál is ok. (Csak emlékeztetőül, hall poti, hőmérő szenzor, levegő termosztát kiiktatva (fix), a bimetálos vákuum szelep még kérdéses, gyújtás modul is csere volt. MAP szenzor is épp egy bontottból van, ja és a lambda szonda is új (Bosch), gyertyák és kábeleik és az elosztó is újak. (Végülis ezek közül csak a gyújtás modul és a map szenzor volt mellélövés.) )

 

(A bimetálos szelep/termosztát ~9700Ft bruttó :confused: )

Szia .

Mit érdemes még (?):blink:: Például a generátor le testelni .  Avagy húzni egy vezetéket A generátor merevítő csatlakozásától (8-as csavar)  az önindító mellet levő akkumulátor negatív kábel saruja alá (Tilos a vezérmű keréknél levő testelési ponthoz , mert földhurok alakul ki az ecu bemenetein) .  Utána érdemes az akkumulátorra menő  pozitív  és a negatív kábelt is  feszültség esésre letesztelni.  Alapjáraton, bekapcsolt fényszórónál, fűtőventilátornál, ablakfűtésnél ,  a generátor csatlakozása ( új test, meg pozitív) meg az akkumulátor (+_-)  közt   0,15Volt  nagyobb feszültség esés a vezetékeken nem lehet .  A pozitív vezetéknél az önindítónál van egy saruba préselve az akkumulátorról jövő és a generátorra menő  vezeték , ez egy gyenge "lánc szem" a rendszerbe. Foszfor savas átitatás majd ónnal leforrasztás  segíthet (gondolom).

Más: A  ECU Tanítása.

Az tudjuk, hogy ezeknél a járműveknél elég egyszerű a motorvezérlő, de ennek is az adott motorhoz idomulni kell.  A motor nagyja részét az üzemének zárt hurokban tölti. Ahol a MAP,   a λ szonda, a víz Hőmérséklet,  a fordulat  és a többi szenzor  jeléből  egy olyan optimális üzemet akar létrehozni (injektor idő manipulálásával),  ahol legkisebb a káros anyag kibocsájtás .

Az akkumulátor levétel majd visszarakása  után  az összes  8 bites avagy 256 értékű regiszter (INT- integrátor erősítő , O² -λ szonda,  BLM -tanult érték) a középre avagy a 128 értéket veszi föl . Az első indítás után elkezdődik a ECU tanulási procedúrája, ahol  adott  vezetési körülményekhez igazodva , az INT érték egy idő után át íródik  BLM  maradandó memóriába.

Az a baj hogy ezeknek az öreg vezérlőknek,  sajnos ez tanulási ciklusuk,  elég hosszú ideig  el tud húzódni   ha ritkán jár vele az ember.  Ezért javaslom minél több kilométer megtételét és így minden szituáció kipróbálását  (hosszú út -rövid út,  meleg indulás-hideg indulás,  nagy és kis elektromos terhelés melletti menet, visszakapcsolásos gyorsítás- meg  a nélküli , motorfék ,  stb...). Majd  2000km  után lesz egy jó autód :icon13:, csak az aksisarut ne vedd le mert kezdhetsz mindent előröl.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, nyemi írta:

Szia .

Mit érdemes még (?):blink:: Például a generátor le testelni .  Avagy húzni egy vezetéket A generátor merevítő csatlakozásától (8-as csavar)  az önindító mellet levő akkumulátor negatív kábel saruja alá (Tilos a vezérmű keréknél levő testelési ponthoz , mert földhurok alakul ki az ecu bemenetein) .  Utána érdemes az akkumulátorra menő  pozitív  és a negatív kábelt is  feszültség esésre letesztelni.  Alapjáraton, bekapcsolt fényszórónál, fűtőventilátornál, ablakfűtésnél ,  a generátor csatlakozása ( új test, meg pozitív) meg az akkumulátor (+_-)  közt   0,15Volt  nagyobb feszültség esés a vezetékeken nem lehet .  A pozitív vezetéknél az önindítónál van egy saruba préselve az akkumulátorról jövő és a generátorra menő  vezeték , ez egy gyenge "lánc szem" a rendszerbe. Foszfor savas átitatás majd ónnal leforrasztás  segíthet (gondolom).

Más: A  ECU Tanítása.

Az tudjuk, hogy ezeknél a járműveknél elég egyszerű a motorvezérlő, de ennek is az adott motorhoz idomulni kell.  A motor nagyja részét az üzemének zárt hurokban tölti. Ahol a MAP,   a λ szonda, a víz Hőmérséklet,  a fordulat  és a többi szenzor  jeléből  egy olyan optimális üzemet akar létrehozni (injektor idő manipulálásával),  ahol legkisebb a káros anyag kibocsájtás .

Az akkumulátor levétel majd visszarakása  után  az összes  8 bites avagy 256 értékű regiszter (INT- integrátor erősítő , O² -λ szonda,  BLM -tanult érték) a középre avagy a 128 értéket veszi föl . Az első indítás után elkezdődik a ECU tanulási procedúrája, ahol  adott  vezetési körülményekhez igazodva , az INT érték egy idő után át íródik  BLM  maradandó memóriába.

Az a baj hogy ezeknek az öreg vezérlőknek,  sajnos ez tanulási ciklusuk,  elég hosszú ideig  el tud húzódni   ha ritkán jár vele az ember.  Ezért javaslom minél több kilométer megtételét és így minden szituáció kipróbálását  (hosszú út -rövid út,  meleg indulás-hideg indulás,  nagy és kis elektromos terhelés melletti menet, visszakapcsolásos gyorsítás- meg  a nélküli , motorfék ,  stb...). Majd  2000km  után lesz egy jó autód :icon13:, csak az aksisarut ne vedd le mert kezdhetsz mindent előröl.

Ok, köszi. Majd tanulmanyozom a kapcsolási rajzot is. Kábelnek -ha húznék ki egy újat- a villanyszerelési jó vagy kell vmi speciális PVC vagy teflon szigetelesű, gondolok itt az időjárási- és hőhatásokra?

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, nyemi írta:

Szia .

Mit érdemes még (?):blink:: Például a generátor le testelni .  Avagy húzni egy vezetéket A generátor merevítő csatlakozásától (8-as csavar)  az önindító mellet levő akkumulátor negatív kábel saruja alá (Tilos a vezérmű keréknél levő testelési ponthoz , mert földhurok alakul ki az ecu bemenetein) .  Utána érdemes az akkumulátorra menő  pozitív  és a negatív kábelt is  feszültség esésre letesztelni.  Alapjáraton, bekapcsolt fényszórónál, fűtőventilátornál, ablakfűtésnél ,  a generátor csatlakozása ( új test, meg pozitív) meg az akkumulátor (+_-)  közt   0,15Volt  nagyobb feszültség esés a vezetékeken nem lehet .  A pozitív vezetéknél az önindítónál van egy saruba préselve az akkumulátorról jövő és a generátorra menő  vezeték , ez egy gyenge "lánc szem" a rendszerbe. Foszfor savas átitatás majd ónnal leforrasztás  segíthet (gondolom).

Más: A  ECU Tanítása.

Az tudjuk, hogy ezeknél a járműveknél elég egyszerű a motorvezérlő, de ennek is az adott motorhoz idomulni kell.  A motor nagyja részét az üzemének zárt hurokban tölti. Ahol a MAP,   a λ szonda, a víz Hőmérséklet,  a fordulat  és a többi szenzor  jeléből  egy olyan optimális üzemet akar létrehozni (injektor idő manipulálásával),  ahol legkisebb a káros anyag kibocsájtás .

Az akkumulátor levétel majd visszarakása  után  az összes  8 bites avagy 256 értékű regiszter (INT- integrátor erősítő , O² -λ szonda,  BLM -tanult érték) a középre avagy a 128 értéket veszi föl . Az első indítás után elkezdődik a ECU tanulási procedúrája, ahol  adott  vezetési körülményekhez igazodva , az INT érték egy idő után át íródik  BLM  maradandó memóriába.

Az a baj hogy ezeknek az öreg vezérlőknek,  sajnos ez tanulási ciklusuk,  elég hosszú ideig  el tud húzódni   ha ritkán jár vele az ember.  Ezért javaslom minél több kilométer megtételét és így minden szituáció kipróbálását  (hosszú út -rövid út,  meleg indulás-hideg indulás,  nagy és kis elektromos terhelés melletti menet, visszakapcsolásos gyorsítás- meg  a nélküli , motorfék ,  stb...). Majd  2000km  után lesz egy jó autód :icon13:, csak az aksisarut ne vedd le mert kezdhetsz mindent előröl.

Ez szokott megijeszteni, amikor nagyobb szerelés, vezérlés csere stb után elindítom a motort, aztán el se akar indulni vagy akadozva jár először.  Ilyenkor mindíg az lebeg a lelki szemeim előtt hogy most görbülnek a szelepek, elrakott vezérlés miatt. 

Link to comment
Megosztás:

21 órája, droland írta:

Ok, köszi. Majd tanulmanyozom a kapcsolási rajzot is. Kábelnek -ha húznék ki egy újat- a villanyszerelési jó vagy kell vmi speciális PVC vagy teflon szigetelesű, gondolok itt az időjárási- és hőhatásokra?

 

Én 6mm² Barna kábelt termeltem ki egy 1méteres MTK-ból, az kapott két 8-as sarút leforrasztva , és ennyi. A 10mm²  már soknak tartottam ezen a kis távolságon.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok

szerintetek merre keressem a hibàt, ha azt produkálja az autó, hogyha áll pàr óràt, akkor indulàskor magas az alapjàrat, meg persze kuplungozàsnàl is, viszont ahogy melegszik? A motor pár km utàn, akkor viszont rendesen szabályozza, ha megint àll pàr óràt, akkor megint ugyan ezt produkálja

C14NZ

Link to comment
Megosztás:

2 órája, bandinnc írta:

Sziasztok

szerintetek merre keressem a hibàt, ha azt produkálja az autó, hogyha áll pàr óràt, akkor indulàskor magas az alapjàrat, meg persze kuplungozàsnàl is, viszont ahogy melegszik? A motor pár km utàn, akkor viszont rendesen szabályozza, ha megint àll pàr óràt, akkor megint ugyan ezt produkálja

C14NZ

Üdv! Hideg motornál az alapjárat mindíg magasabb kb 1100fordulat/ perc, ha bemelegszik a motor ( vízhőfokot figyeli a motorvezérlő) lemegy kb 850-900fordulat/ percre. Ezt az alapjárati léptető motor szabályozza, így első körben azzal érdemes foglalkozni, ha ennél magasabb. Ki kell szerelni a helyéről és a kúpot és a fészkét is, benzinnel, higítóval, féktisztítóval el kell mosni óvatosan. Visszarakáskor az O gyűrű legyen rendesen alatta. Emelheti még a fordulatszámot fars levegő beszívása, ha valamelyik vákumcső lecsúszott vagy repedt. Az injektorhoz két benzincső ( oda és visszavezető) csatlakozik , a tűzfal felől jönnek( a tűzfalon még kék műanyag cső) az összes többi vákum vagy kartergázcső, mindegyiket meg lehet nézni. Át kell nézni a  tűzfalra szerelt műanyag " ufó" szelep csöveit nincs-e bennük szénpor a tankszellőztető rendszer részét képező tartályból, ez is megbolondítja az alapjáratot ha az alapjárati motorhoz ér. Ellenőrizni kel a fékrásegítő vákumcsöveit, és magát a fékrásegítőt, hosszabb állás után is kell lennie 2-3 fékpedál lenyomásáig rásegítésnak, utána szabad csak felkeményedni a pedálnak. A belső keringtetést szintén vákum állítja ennek is működnie kell, mert ha nem esetleg ott van lecsúszva cső. Elég alaposnak kell lenni, tehát az összes szóba jöhető csövet lehúzni, megnézni visszadugni végigkövetni a túlsó végét szintén megnézni stb, nem csak úgy ránézni hogy kb megvan minden. Alapból  ennyi, majd valaki kijavít ha kihagytam valamit. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Valami trükk vagy módszer a lambda szonda kiszedésére? Üzem meleg a motor a csillagvillás csillag része rá is megy de akárhogy erőlködöm meg sem mozdul.. :/ Alulról talán nagyobb erőt tudok kifejteni, de nem tudom.. Vagy menjek vele valami durvább menetet a nagyobb meleg hatására megindulhat? Mert most csak munkahelyen járattam egy negyed órát. Köszi előre is! C14NZ 

Link to comment
Megosztás:

23 perce, Kispotter írta:

Sziasztok! 

Valami trükk vagy módszer a lambda szonda kiszedésére? Üzem meleg a motor a csillagvillás csillag része rá is megy de akárhogy erőlködöm meg sem mozdul.. :/ Alulról talán nagyobb erőt tudok kifejteni, de nem tudom.. Vagy menjek vele valami durvább menetet a nagyobb meleg hatására megindulhat? Mert most csak munkahelyen járattam egy negyed órát. Köszi előre is! C14NZ 

Hali.

Próbáld meg az emlitett módszerrel.Egyébként van erre speciális kulcs én is így cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

31 perce, kingblue írta:

Hali.

Próbáld meg az emlitett módszerrel.Egyébként van erre speciális kulcs én is így cseréltem.

És mi a neve ennek  akulcsnak és hol lehet szerezni? 

Lambda szonda kiszedő kulcs? Mert beírtam és közben meglett! :D Megpróbálom megkergetem hátha.. Azt ha nem majd veszek ilyet.. Az a baj már most, hogy próbálkoztam a háza benyomódott szóval lehet nem is működik már.. Ami nem számít csak leeszi a gatyámat :D 

 

Módosítva : Kispotter
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

11 perce, Kispotter írta:

És mi a neve ennek  akulcsnak és hol lehet szerezni? 

Lambda szonda kiszedő kulcs? Mert beírtam és közben meglett! :D Megpróbálom megkergetem hátha.. Azt ha nem majd veszek ilyet.. Az a baj már most, hogy próbálkoztam a háza benyomódott szóval lehet nem is működik már.. Ami nem számít csak leeszi a gatyámat :D 

 

Nézd meg milyen kell hozzá mert van több fajta is.

Link to comment
Megosztás:

17 órája, kingblue írta:

Nézd meg milyen kell hozzá mert van több fajta is.

Azért csak kijött.. :D Bár kezdtem feladni.. Egyébként nem tudom csak érzéki csalódás bár nem hiszem, mert ugyanarra járok minden nap nekem úgytűnik sokkal kisebb gázpedál állás kell ugyanazon sebesség tartásához.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=28820200514_122542.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=26520200514_122548.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 perce, Kispotter írta:

Azért csak kijött.. :D Bár kezdtem feladni.. Egyébként nem tudom csak érzéki csalódás bár nem hiszem, mert ugyanarra járok minden nap nekem úgytűnik sokkal kisebb gázpedál állás kell ugyanazon sebesség tartásához.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=28820200514_122542.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=26520200514_122548.jpg

 

Gratula.Kitartó munka meghozta gyümölcsét.:icon13:Milyen szondát tettél bele?

Link to comment
Megosztás:

11 perce, Kispotter írta:

Azért csak kijött.. :D Bár kezdtem feladni.. Egyébként nem tudom csak érzéki csalódás bár nem hiszem, mert ugyanarra járok minden nap nekem úgytűnik sokkal kisebb gázpedál állás kell ugyanazon sebesség tartásához.

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=28820200514_122542.jpg

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=26520200514_122548.jpg

 

Én zárt csillagvillást tettem rá meg egy méteres zárt szelvényt, és melegen qrva nagyon reccsenve jött ki. A másikat megkentem rézpasztával úgy tekertem be. 

Link to comment
Megosztás:

3 perce, kingblue írta:

Gratula.Kitartó munka meghozta gyümölcsét.:icon13:Milyen szondát tettél bele?

Bosch-t. Egyébként meg akartam menteni, mert sajnáltam tönkre vágni mikor nem is biztos, hogy rossz, de kénytelen voltam.. Csillag víllás lecsúszott róla folyamatosan később a krovafej is.. Na mondom itt a vég.. Aztán egy zsír új krovafej fogta meg, határ eset volt.. De szerintem volt baja, legalább is érzek az autón változást mint említettem is így már nem sajnálom annyira. :D 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 perce, Kispotter írta:

Bosch-t. Egyébként meg akartam menteni, mert sajnáltam tönkre vágni mikor nem is biztos, hogy rossz, de kénytelen voltam.. Csillag víllás lecsúszott róla folyamatosan később a krovafej is.. Na mondom itt a vég.. Aztán egy zsír új krovafej fogta meg, határ eset volt.. De szerintem volt baja, legalább is érzek az autón változást mint említettem is így már nem sajnálom annyira. :D 

Az enyém is Bosch. Jól teszi a dolgát.Hát igen beletud sülni rendesen az évek meg a megtett km-ek következtében.

Link to comment
Megosztás:

Holló!

Érdekel-e valakit vízpumpa-forgató feltét meg szelepösszenyomó? Már ilyen méretezett kép. Mindkettőt elkészítettem.

Volt egy kis hekkmetyütyü a múlt héten. Sokat nevettem. Először akkor, mikor múlt vasárnap le kellett vennem a hengerfejet. Aztán tegnapelőtt is, mikor húzhattam ki a vezérműtengelyt.

Volt itt minden. De, már ment 9km-t összerakás óta.

Link to comment
Megosztás:

13 perce, Róóóbi írta:

Holló!

Érdekel-e valakit vízpumpa-forgató feltét meg szelepösszenyomó? Már ilyen méretezett kép. Mindkettőt elkészítettem.

Volt egy kis hekkmetyütyü a múlt héten. Sokat nevettem. Először akkor, mikor múlt vasárnap le kellett vennem a hengerfejet. Aztán tegnapelőtt is, mikor húzhattam ki a vezérműtengelyt.

Volt itt minden. De, már ment 9km-t összerakás óta.

Ugyanitt fából készült szelepösszenyomó eladó. :hehe: Múlt héten pakoltam a pincében, találtam meg, és szedtem szét. 

http://157PB050514.jpg

http://120PB050513.jpg

Nem tudod felnyomni egy oldalra a rajzokat és betenni az aláírásodba? Akkor mindíg kéznél lenne ha valaki keresi. 

Link to comment
Megosztás:

41 perce, zotya975 írta:

Ugyanitt fából készült szelepösszenyomó eladó. :hehe: Múlt héten pakoltam a pincében, találtam meg, és szedtem szét. 

http://157PB050514.jpg

http://120PB050513.jpg

Nem tudod felnyomni egy oldalra a rajzokat és betenni az aláírásodba? Akkor mindíg kéznél lenne ha valaki keresi. 

Valamit kitalálok. Vagy este. Mingyjá' megyek dolgozni...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, ma voltam hibakod olvasason a jargannyal, p0110 és po115 a tárolt kódok, a gép füstöl, kihagy 1 2 henger, régebben  volt indítási gondom melegen, de magától rendbejott, a két jeladó cseréje megoldja a problémát? a gyertyacsere gyujtokabel csere megvolt, de sajnos javulast nem hozott, köszönöm a segitsegeteket

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.