Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nincsen komplett motor. Így meg legalább a blokk gyári marad a számával. De akkor most működhet normálisan vagy sem?

Persze, ahogy már írtam is, síkolni kell a hengerfejből. Annyit kell levenni, hogy kijöjjön a dugattyútetők közti térfogat különbség.

Az SE dugattyúban 1,6 a mélység és 59-es a süllyesztés átmérője. Az NZ-nél ez 2,7 és 63, így kijön, hogy 4ccm-rel kell a hengerfej égésterét csökkenteni. Arra nem emlékszem milyen méretű az SE égéstere, de innen már könnyen számolható. Ha 75 mm-es átmérőjű az SE égéstere, akkor ez magasságban 0,9 mm. Így lesz meg ugyanaz a sűrítési arány ami az SE-ben is megvan, 9,8:1.

Link to comment
Megosztás:

Le kell bontani a vezérlést, és a burkolat alsó részét hogy ráláss a pumpára közvetlenül. Valószinűleg a pumpa tömszelencéje ereszt, alatta a gyűrű csak akkor szokott ha valamiért forgatva van. Elméletileg van rajta egy lyuk ami ilyenkor kivezeti a vizet hogy ne a szíjjra jusson.

Köszönöm szépen, igazad volt. :) Leszedtük a vezérlést és alatta a vízpumpa tömszelencéje engedte a vizet.

Kapott a kisautó egy új vízpumpát és vezérlést. Jól esett neki. :)

Volt még benne víz (2-3l), a motornak semmi baja nem lett, makulátlan, olyan, mint volt...

Jó újra használni. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy C20XE motorhoz kölcsönbe, pár körre, nincs-e esetleg valakinek egy légtömegmérője? Úgy tűnik enyém haldoklik, csak szeretnék megbizonyosodni róla. Győr vagy Nagykanizsa és környékük jöhet szóba.

Előre is köszönöm.

Üdv.: Ricsi

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen, igazad volt. :) Leszedtük a vezérlést és alatta a vízpumpa tömszelencéje engedte a vizet.

Kapott a kisautó egy új vízpumpát és vezérlést. Jól esett neki. :)

Volt még benne víz (2-3l), a motornak semmi baja nem lett, makulátlan, olyan, mint volt...

Jó újra használni. :)

Azért használd még és győződj meg róla, hogy nem fogy a víz számottevően.

Ezeknél az autóknál már a korából fakadóan ellenőrizni kell néha a gumicsövek állapotát is. Amelyik látszólag öregszik, repedezik, kemény, rideg azt ki kell cserélni mert hasonló meglepetést tudnak okozni mint a vízpumpa. Általában a csatlakozásoknál, rögzítéseknél szoktak kirepedni, szétszakadni, gyakrabban a vízhűtő csatlakozásainál. A víz a szétrepedt csövön hamarabb elfolyik, általában végzetes hiba mert sokszor észre se veszed menet közben. Egyik ismerősöm egy benzinkútnál állt meg tankolni és fizetés után jött kifelé és akkor látta meg a tócsát az autó alatt. Nagy mázlija volt, hogy észre vette és onnan már nem ment sehova tovább a javításig. Ő megúszta.

Link to comment
Megosztás:

Azért használd még és győződj meg róla, hogy nem fogy a víz számottevően.

Ezeknél az autóknál már a korából fakadóan ellenőrizni kell néha a gumicsövek állapotát is. Amelyik látszólag öregszik, repedezik, kemény, rideg azt ki kell cserélni mert hasonló meglepetést tudnak okozni mint a vízpumpa. Általában a csatlakozásoknál, rögzítéseknél szoktak kirepedni, szétszakadni, gyakrabban a vízhűtő csatlakozásainál. A víz a szétrepedt csövön hamarabb elfolyik, általában végzetes hiba mert sokszor észre se veszed menet közben. Egyik ismerősöm egy benzinkútnál állt meg tankolni és fizetés után jött kifelé és akkor látta meg a tócsát az autó alatt. Nagy mázlija volt, hogy észre vette és onnan már nem ment sehova tovább a javításig. Ő megúszta.

Sajnos nem győzöm javítgatni a szétrepedt gumicsöveket, de a vízcsövek rendben vannak, ellenőrzöm folyamatosan. Azért ijedtem meg, mert leellenőriztem mindent és kivételesen egy hét alatt beletettem 5-600 km-t és mikor ellenőriztem egy héttel később nem volt víz a kiegyenlítőtartályban, megoldódott, minden happy. :) Alapjárat problémám van időnként, az alapjárati motor patyolat, ma épp minden olyan volt, ahogyan a nagykönyvben megírták, ha legközelebb lesz kutakodok tovább.... :)

Link to comment
Megosztás:

Esetleg Budapesten nincsen valakinek egy 1 vezetékes hőmérséklet jeladója, ami 100 fokos órához kell? :( cromaxban nincs, csergőnél sem (illetve ott átvertek és rosszat vettem ).

Más: c16nz motorterében hátul a falon lelóg egy ilyen párnás lapos cső. az oldala elég érdekes, és ha megnyomom akkor folyik ki belőle a víz. az mi?

Link to comment
Megosztás:

Esetleg Budapesten nincsen valakinek egy 1 vezetékes hőmérséklet jeladója, ami 100 fokos órához kell? :( cromaxban nincs, csergőnél sem (illetve ott átvertek és rosszat vettem ).

Más: c16nz motorterében hátul a falon lelóg egy ilyen párnás lapos cső. az oldala elég érdekes, és ha megnyomom akkor folyik ki belőle a víz. az mi?

az nem párnás, hanem teli van dzsuvával, az vezeti le/ki az ablaktörlő rácsán át befolyó víz 1 részét(másik 2 kifolyó oldalt van)

annak illik tisztának és száraznak lennie

persze attól függ mikor esett, de ha eső után sokáig nedves, akkor nagyon tele van ott vagy felette ahonnan levezeti a vizet

Link to comment
Megosztás:

sziasztok !!

kérdésem az lenne hogy az mitől lehet hogy pár hete gázadásnál de nem mindig hallani ilyen csörgő hangot igazából olyan mint ha szelephangja volna de nem tudom mert mikor megállok és üresben mozgatom gázkart akkor nem jön elő csak menet közben. ez a hang csak akkor ha elkezdem nyomni neki a gázt ha stabilnak rajta a lábam a gázon akkor nem.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok !!

kérdésem az lenne hogy az mitől lehet hogy pár hete gázadásnál de nem mindig hallani ilyen csörgő hangot igazából olyan mint ha szelephangja volna de nem tudom mert mikor megállok és üresben mozgatom gázkart akkor nem jön elő csak menet közben. ez a hang csak akkor ha elkezdem nyomni neki a gázt ha stabilnak rajta a lábam a gázon akkor nem.

Szia,

milyen motorod van? Ha mechanikus gyújtáselosztóval szerelt, akkor lehet, hogy sok az előgyújtás. Ha eddig nem volt, akkor az a rosszabb kompressziótűrésű benzin miatt is lehet, pl. ismeretlen benznkút.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia,

milyen motorod van? Ha mechanikus gyújtáselosztóval szerelt, akkor lehet, hogy sok az előgyújtás. Ha eddig nem volt, akkor az a rosszabb kompressziótűrésű benzin miatt is lehet, pl. ismeretlen benznkút.

szia x14nz igen mechanikus , elgyujtást kicsit raktam rá még régebben de nem volt gond azért tetem mert mindig fulladozott, meg köhögött de most ezzel szerencsére nincs bajom , kb pár hónapja tankolgattam auchannál igy hogy mondod lehet azóta jön ez a hang de nem biztos, ilyen létezik hogy a benyától csörögnek az alaktérszek?

Link to comment
Megosztás:

szia x14nz igen mechanikus , elgyujtást kicsit raktam rá még régebben de nem volt gond azért tetem mert mindig fulladozott, meg köhögött de most ezzel szerencsére nincs bajom , kb pár hónapja tankolgattam auchannál igy hogy mondod lehet azóta jön ez a hang de nem biztos, ilyen létezik hogy a benyától csörögnek az alaktérszek?

Elképzelhető, mert a hengerben rendellenes égés alakul ki. Nemcsak az nagyfeszültségű ív índit el égést, hanem az a hőmérséklet és nyomás miatt magától is kialakul, ami rendkívül káros, mert nagyfrekvenciájú nyomáshullámok keletkeznek.

Próbáld ki jobb benzinnel, vagy egy kicsit visszavenni az előgyújtásból.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Elképzelhető, mert a hengerben rendellenes égés alakul ki. Nemcsak az nagyfeszültségű ív índit el égést, hanem az a hőmérséklet és nyomás miatt magától is kialakul, ami rendkívül káros, mert nagyfrekvenciájú nyomáshullámok keletkeznek.

Próbáld ki jobb benzinnel, vagy egy kicsit visszavenni az előgyújtásból.

szia még olvastam itt fórumon vissza olyat hogy van a kocsin oktánszám állító ezzel érdemes játszani?

most egyébként 95-ös benzint használok ,benzinben prémium benzinre gondolsz?? omwnél szoktam tankolni általában

Link to comment
Megosztás:

szia még olvastam itt fórumon vissza olyat hogy van a kocsin oktánszám állító ezzel érdemes játszani?

most egyébként 95-ös benzint használok ,benzinben prémium benzinre gondolsz?? omwnél szoktam tankolni általában

Szerintem neked is 95/92 oktánszám állítód van. Az legyen 95-ön. Az OMV-s 95-ös benzinnel nem hiszem, hogy pancsolnának. Nekem még nem volt vele bajom. Igen a 100-as oktánszámúra. Én azzal járok.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok !!

kérdésem az lenne hogy az mitől lehet hogy pár hete gázadásnál de nem mindig hallani ilyen csörgő hangot igazából olyan mint ha szelephangja volna de nem tudom mert mikor megállok és üresben mozgatom gázkart akkor nem jön elő csak menet közben. ez a hang csak akkor ha elkezdem nyomni neki a gázt ha stabilnak rajta a lábam a gázon akkor nem.

Be szokott csörögni a leömlő hövédő is ha kirohadt pár csavarja, arra is érdemes ránézni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok !!

kérdésem az lenne hogy az mitől lehet hogy pár hete gázadásnál de nem mindig hallani ilyen csörgő hangot igazából olyan mint ha szelephangja volna de nem tudom mert mikor megállok és üresben mozgatom gázkart akkor nem jön elő csak menet közben. ez a hang csak akkor ha elkezdem nyomni neki a gázt ha stabilnak rajta a lábam a gázon akkor nem.

Mikor volt olajcsere? Ha időszerű akkor ejtsd meg. Az elhasználódott, túlzottan felhígult olaj is okozhat ilyet. Nálunk a családban is volt ilyen, egy olajcsere megoldotta.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem neked is 95/92 oktánszám állítód van. Az legyen 95-ön. Az OMV-s 95-ös benzinnel nem hiszem, hogy pancsolnának. Nekem még nem volt vele bajom. Igen a 100-as oktánszámúra. Én azzal járok.

Szerintem csak akkor van értelme a magasabb oktánszámnak ha a motorvezérlő tud hozzá gyújtást is állítani mert akkor nő a teljesítmény és csökken a fogyasztás. Más esetben nem lesz jobb tehát csak pénzkidobás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.