Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

- Kormány ütközésnél sikít a szervóékszíj. Teendő? ( Csere, vagy tudok rajta feszíteni? )

Biztos, hogy a szíj csúszik?

Ha ütközésig tekered a kormányt akkor van egy jellegzetes hangja ami nem más mit egy szelep ami véghelyzetben átengedi az olajat, hogy ne feszítse még a szervó is véghelyzetben ütköztetve. Így lehet egyébként légteleníteni is a rendszert mert ilyenkor csak kering a szervóolaj a rendszerben.

Link to comment
Megosztás:

Na már pár kérdésemre kaptam választ, úgyhogy adok még agytörőket! :)

Vegyes témákat hozok fel, mert nincs kedvem 70 témába írni.

- Lehet-é valahogyan alapjárati fordulaton állítani? Ha igen, hogyan?

- Olajszűrő és olajszűrő közöt van-e lényeges különbség minőségben, vagy a fekete GM ugyanolyan mint

a kék mittudoménmilyen márka?

- Lehet-e valahogyan egy elfáradt csomagtartó-teleszkópot "feljavítani", mert igencsak fejenb***

egypárszor most a télen.

- Kormány ütközésnél sikít a szervóékszíj. Teendő? ( Csere, vagy tudok rajta feszíteni? )

- "Opel16V" szerinted használ-e a "Restorer" nevezetű cucc a motornak? ( Ér-e valamit? )

- És a végére egy laikus kérdés: váltóban kell-e olajat cserélni? Ha igen, milyet, mennyit, milyen

időközönként?

És magyarázza el nekem valaki az ETC gomb működését... ( Tudom mire van, de miért van, hogy nem mindig villan fel az ellenőrzőlámpa a műszerfalon, hiába nyomkodom a gombot)

Amikor világít, akkor van az a szitu, hogy pörög kerék, de áll az autó behúzott kézifékkel ugye? ;)

1. Közvetlenül nem lehet. Tech-el asszem csak az alapjárati motor lépésszámát lehet állítani, mondjuk

ez okozhat változást az aktuális alapjáraton.

2. Szinte mindegy milyen a szűrő, de azért ne valami tesco gazdagságos legyen

3. nem tudod javítani, csere

4. biztos a szíj? feszíteni nem lehet, automata a feszítője. ha tényleg a szíj csúszik, akkor vagy a

feszítő rossz, vagy a szíj csereérett

5. Nem ismerem ezt a "csodaszert", de ha ez valami motorállapot-csodatevő-feljavító szer, akkor hanyagold.

6. Nem kell cserélni, csak ha meg van bontva a váltó. Gyári kéziváltó olaj kell bele.

ETC már nem sok van működőképes a GSi-kben, szériahiba, hogy a beavatkozó szelep a szívósornál

megmurdál, és mivel drága a cseréje, ezért mindenki inkább lemond róla. ;)

Link to comment
Megosztás:

Milyen az a pillangószelep? Egy linkeléssel esetleg el tudja valaki magyarázni?

"pillangó"

Szervó nyikorgás.. nyöszögés: nekem anno uhuhu azt mondta, hogy ne is tekerjem fullra.. egy hajszállal visszább. kanyarodás gyakorlatilag uaz, viszont kíméli a csöveket, szivattyút.. mondjuk asszem ha betekered maxra, látszik is h a csövek "megfeszülnek"...

Link to comment
Megosztás:

Opel16V

Látom te nagyon benne vagy a témában, úgyhogy neked szegezem elsősorban a kérdést.

Amit "Restorer" csodaszer jelzővel illettem, az az a fajta adalék ( illetve ilyenre céloztam ) ami nem tudom milyen összetevőket tartalmaz, de olajhoz kell önteni, és a henger falába beépülve a kisebb karcokat és sérüléseket javítja tulajdonképpen. ( mintha políroznál ).

Ennek a "csodaszernek" a hatékonyságára vagyok kíváncsi, hogy érdemes-e, vagy teljesen felesleges?

A szervóékszíjjal kapcsolatban válaszolt nekem valaki, hogy nem csinálhatja-e a sikítást a csapágy. Nem tudom, hogy milyen csapágyra gondolt az illető.

De mondjuk csak párás időben csinálta ( eddig ).

És ha az ütközésponttól akár csak egy centit visszatekerek a kormányom, akkor azonnal megszűnik ez a sikító hang. Akkor ez ékszíjprobléma nem?

Link to comment
Megosztás:

Opel16V

Látom te nagyon benne vagy a témában, úgyhogy neked szegezem elsősorban a kérdést.

Amit "Restorer" csodaszer jelzővel illettem, az az a fajta adalék ( illetve ilyenre céloztam ) ami nem tudom milyen összetevőket tartalmaz, de olajhoz kell önteni, és a henger falába beépülve a kisebb karcokat és sérüléseket javítja tulajdonképpen. ( mintha políroznál ).

Ennek a "csodaszernek" a hatékonyságára vagyok kíváncsi, hogy érdemes-e, vagy teljesen felesleges?

Már válaszolt!:

5. Nem ismerem ezt a "csodaszert", de ha ez valami motorállapot-csodatevő-feljavító szer, akkor hanyagold.

De mondjuk csak párás időben csinálta ( eddig ).

És ha az ütközésponttól akár csak egy centit visszatekerek a kormányom, akkor azonnal megszűnik ez a sikító hang. Akkor ez ékszíjprobléma nem?

Igen, úgy tűnik... Csere!

Link to comment
Megosztás:

Nekem most hétvégén csinálta ugyanezt.Akkor az alapjárati motorral volt probléma,mert azt tisztítottam.Újrakivettem megtakarítottam a helyét is alaposan és utánna minden jó volt.

Kivéve a dadogást ;) De az meg úgy néz ki nem ennek a hibája :)

sziasztok nekem is ez a problémám ha be melegszik a motor el kezd rángatni ;) hidegen meg müxik rendesen

Link to comment
Megosztás:

Már válaszolt!:

Igen, úgy tűnik... Csere!

de méé csak maxra tekerésnél? Tuti hogy szij hang? nem a maxra tekeréskori nyöszörgés.. bár lehet a nyöszörgés max terhelés--ergó azért nyikorog akkor a szij..

viszont ez nem bordás szíj? ami mellesleg a generátort is hajtja?

Link to comment
Megosztás:

Akár az is lehet, de az nem csúszhat meg? Nyilván a felülete sokkal nagyobb és a tapadása is, de az is kopik meg öregszik, és akkor már csúszhat is.

Persze! nem azért kérdeztem.. csak esetleg mert lehet csak fesziteni kell.. bár lehet nem is ez hajtja a szervót.. bár nekem úgy rémlik hogy (szervó-klima-generátor= egy szij. nálam legalábbis)

Link to comment
Megosztás:

Opel16V

Látom te nagyon benne vagy a témában, úgyhogy neked szegezem elsősorban a kérdést.

Amit "Restorer" csodaszer jelzővel illettem, az az a fajta adalék ( illetve ilyenre céloztam ) ami nem tudom milyen összetevőket tartalmaz, de olajhoz kell önteni, és a henger falába beépülve a kisebb karcokat és sérüléseket javítja tulajdonképpen. ( mintha políroznál ).

Ennek a "csodaszernek" a hatékonyságára vagyok kíváncsi, hogy érdemes-e, vagy teljesen felesleges?

Sokféle "csodaszert" ajánlgatnak, ezek közül vannak jók is, de azt meg meg kell fizetni.

Tömítetlenséget viszont egyik sem fog megoldani, ahhoz már motorgenerál kell. Vannak kifejezetten

ilyen "csodaszerek", amit az öreg kopott motorokhoz ajánlanak, de azok csak felületes dolgok, látszólag

segítenek, de a motort hamar halálba teszik (ezek arra jók, hogy amíg eladod, nem füstöl pl. ). Sajnos

sokan csinálnak egy ilyen kúrát eladás előtt, mert akkor látszólag jobb lesz egy ideig a motor.

Vannak viszont másféle adalékok, amikkel csökkentheted előzékenyen a kopást, így öreg korára

sem lesz olyan állapotban a motor, hogy holmi restorer csodalöttyökkel kéne álmodnod...

Ezekről olvashatsz itt: http://www.opel16v.hu/metabond/meta2.htm

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan melyik motor blokkja?

Általában gömbgrafitos acél önvény, de egyre több könnyűfém motroblokk is van manapság.

Vagy gömbgrafitos öntöttvas,(GGG 50 vagy GGG 60 esetleg GGG 70) vagy acélöntvény a könnyűfémen kívül, de gömbgrafitos acélöntvény nincs. :)

Link to comment
Megosztás:

Vagy gömbgrafitos öntöttvas,(GGG 50 vagy GGG 60 esetleg GGG 70) vagy acélöntvény a könnyűfémen kívül, de gömbgrafitos acélöntvény nincs. ;)

ok ok :) igazad van.

Régen volt már mikor az anyagismeretet tanultam most pedig nem foglalkozom öntvényekkel.

De hogy kötekedjek elővettem egy két táblázatot és csak ilyeneket találtam:

GGG-400, ....GGG-700 (DIN 1693 ill. MSZ 8277 szerint)

Régi jelölés szerint (MSZ 8277-68):

Göv 40 .....Göv 70

Tehát ilyen hogy GGG 50... nincs

;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.