Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Olvastam, h a termosztát 92 °C nál nyit ki, ebből én arra következtetnék, hogy a műszerfal hőmérséklet jelzőjének mindig fel kéne menni 92 fokig és ott megállni. Nálam a mutató a kék vonal és a 90 °C között félúton van, ez a normális érték? Autópályán 140-nel, kb 5°-os külső hőmérsékletnél vissza is hűl majdnem a kék jel felső széléig.

Új termosztát megvéve. Megnéztem az így csináldban, hogy is lehet kicserélni, úgy találtam nem egyszerű. Biztos ami biztos, még egy próbát teszek, elkezdetem melegíteni a mocit a parkolóban. Csekkolom a vízcsövet ami lejön a mototrról a t.sztátnál, tök hideg,közpes fordulaton melegítem tovább, egszercsak elekzd csökkenni a hőfok a műszerfalon, a csövön megindult a víz a hűtő felé, mutató 70 °C-nál jól van, éljen, szar a t.sztát, azonban nemsoká bekapcsol a hűtőventillátor is. Azta paszta, gyanakodtam h itt más gond lehet, lehúztam a venti csaatiját, hagy melegedjen tovább, mivel mutató még alig 80 °C körül járt. Nagy nehezen felmászott 90 fokra a mutató, csekkolom a vizet, felforrt.

Akkor most mi van? Ami a műszerfalban van kijelző honnan veszi a jelet? Az érzékelő a rossz, vagy a műszer? Ezek után tuti h jó a termosztát!

U.i.: Tudok eladó termosztátot, bontatlan csomagolásban, 2400 Ft! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Új termosztát megvéve. Megnéztem az így csináldban, hogy is lehet kicserélni, úgy találtam nem egyszerű. Biztos ami biztos, még egy próbát teszek, elkezdetem melegíteni a mocit a parkolóban. Csekkolom a vízcsövet ami lejön a mototrról a t.sztátnál, tök hideg,közpes fordulaton melegítem tovább, egszercsak elekzd csökkenni a hőfok a műszerfalon, a csövön megindult a víz a hűtő felé, mutató 70 °C-nál jól van, éljen, szar a t.sztát, azonban nemsoká bekapcsol a hűtőventillátor is. Azta paszta, gyanakodtam h itt más gond lehet, lehúztam a venti csaatiját, hagy melegedjen tovább, mivel mutató még alig 80 °C körül járt. Nagy nehezen felmászott 90 fokra a mutató, csekkolom a vizet, felforrt.

Akkor most mi van? Ami a műszerfalban van kijelző honnan veszi a jelet? Az érzékelő a rossz, vagy a műszer? Ezek után tuti h jó a termosztát!

U.i.: Tudok eladó termosztátot, bontatlan csomagolásban, 2400 Ft! :lol:

Tedd el azt a termosztátot, még jól jöhet, enni meg nem kér :lol:

Valószínűleg a hőmérőd csal. Vagy a jeladód rossz, vagy a műszerfal nem eredeti az autódban. Hőmérő szempontjából kétfajta műszerfalat láttam eddig, az egyiken az első osztás a 90-es, a másikon a második a 90-es. Arra jöttem rá, hogy pl. C14NZ és 17DR motorhoz az való, amelyiken az első osztás a 90-es. Sajna az enyémben is olyan van, amin a 2. a 90-es osztás, így nekem is keveset mutat, de mivel tudom, hogy a termosztát jó (nemrég lett cserélve), így nem érdekel.

Link to comment
Megosztás:

Új termosztát megvéve. Megnéztem az így csináldban, hogy is lehet kicserélni, úgy találtam nem egyszerű. Biztos ami biztos, még egy próbát teszek, elkezdetem melegíteni a mocit a parkolóban. Csekkolom a vízcsövet ami lejön a mototrról a t.sztátnál, tök hideg,közpes fordulaton melegítem tovább, egszercsak elekzd csökkenni a hőfok a műszerfalon, a csövön megindult a víz a hűtő felé, mutató 70 °C-nál jól van, éljen, szar a t.sztát, azonban nemsoká bekapcsol a hűtőventillátor is. Azta paszta, gyanakodtam h itt más gond lehet, lehúztam a venti csaatiját, hagy melegedjen tovább, mivel mutató még alig 80 °C körül járt. Nagy nehezen felmászott 90 fokra a mutató, csekkolom a vizet, felforrt.

Akkor most mi van? Ami a műszerfalban van kijelző honnan veszi a jelet? Az érzékelő a rossz, vagy a műszer? Ezek után tuti h jó a termosztát!

U.i.: Tudok eladó termosztátot, bontatlan csomagolásban, 2400 Ft! :lol:

A hőgomba a szívócsonk generátor felőli oldalán felül van, egy kék szinű kábel megy rá.

Link to comment
Megosztás:

Tedd el azt a termosztátot, még jól jöhet, enni meg nem kér :lol:

Valószínűleg a hőmérőd csal. Vagy a jeladód rossz, vagy a műszerfal nem eredeti az autódban. Hőmérő szempontjából kétfajta műszerfalat láttam eddig, az egyiken az első osztás a 90-es, a másikon a második a 90-es. Arra jöttem rá, hogy pl. C14NZ és 17DR motorhoz az való, amelyiken az első osztás a 90-es. Sajna az enyémben is olyan van, amin a 2. a 90-es osztás, így nekem is keveset mutat, de mivel tudom, hogy a termosztát jó (nemrég lett cserélve), így nem érdekel.

Nálam a műszerfal lehet a gond, mivel ált az első osztás környékén tanyázik a mutató, a 90-es számnál meg már forr a víz, szóval az felelhet meg a 110-nek, ez alapján tuti cserélték a műszerfalat?

Akkor már a km óraállás is lehet kamu, nem hinném, h olyan óra ment bele ami többet mutatott a valósnál :lol:

Amúgy is ki akarom cserélni majd a műszerfalat fordulatszámmérősre, másik topicban olvastam hogyan lehet. Hőmérő szempontból milyet válasszak?

Link to comment
Megosztás:

Nálam a műszerfal lehet a gond, mivel ált az első osztás környékén tanyázik a mutató, a 90-es számnál meg már forr a víz, szóval az felelhet meg a 110-nek, ez alapján tuti cserélték a műszerfalat?

Akkor már a km óraállás is lehet kamu, nem hinném, h olyan óra ment bele ami többet mutatott a valósnál :lol:

Amúgy is ki akarom cserélni majd a műszerfalat fordulatszámmérősre, másik topicban olvastam hogyan lehet. Hőmérő szempontból milyet válasszak?

Az általad leírt hibajelenség lehet kontakthiba is. Leginkább a hőmérsékletjeladó gombára tippelek, ugyanis az a motortérben van, ahol elég sok szennyeződés érheti. Próbáld megtisztítani a csatit.

Link to comment
Megosztás:

Nálam a műszerfal lehet a gond, mivel ált az első osztás környékén tanyázik a mutató, a 90-es számnál meg már forr a víz, szóval az felelhet meg a 110-nek, ez alapján tuti cserélték a műszerfalat?

Akkor már a km óraállás is lehet kamu, nem hinném, h olyan óra ment bele ami többet mutatott a valósnál :lol:

Amúgy is ki akarom cserélni majd a műszerfalat fordulatszámmérősre, másik topicban olvastam hogyan lehet. Hőmérő szempontból milyet válasszak?

Ha lehet, olyat keress, aminél az első osztás a 90-es, persze az egyéb szempontok mellett (W=szám, 220-as km-óra, 7000-es fordszám (ha nem dieseles az autód, mert akkor 6000)).

Az általad leírt hibajelenség lehet kontakthiba is. Leginkább a hőmérsékletjeladó gombára tippelek, ugyanis az a motortérben van, ahol elég sok szennyeződés érheti. Próbáld megtisztítani a csatit.

Valóban lehet kontakthiba is, ezt egyszerű ellenőrizni.

Link to comment
Megosztás:

Visszaolvastam hidrotőke ügyben, ezek alapján nekem már igen időszerű lesz a csere. Lesz-e baja a mocinak h így marad?

Kérdés:

Ilyesmit szabad-e bontóban venni? 8 db 5000 Ft. Ha igen, lehet válogatni a jót?

A cseréhez C16NZ motornál mit kell bontani? Vezérlést le kell venni vagy csak a fedelet? kell-e bármi spéci szerszám hozzá? mit érdemes még ilyenkor cserélni?

előre is kösz.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarlak elkeseríteni, de a 16v-s motorokban másfajta hidrotőke van, és

az többször drágább, így egy komplett szett cseréje megközelítheti a 100k-t :lol:

hujuj.. szerencsére különösebb gondja nincs, reggel hidegben van egy kis kattogás ( nagyon enyhe ), de pár méter, és csend van. 10-15 fokban, hideg motornál már nem hallok semmit.

csak érdeklődtem...

Link to comment
Megosztás:

Gondom van a járművel.

Hideg motornál beindítom, semmi gond. Megyek pár métert és le akar állni, ha kiveszem hajtásból.

Illetve leesik a fordulat 500 körülre, ha nem adok gázt azonnal, le is áll. Újraindítás nehezen megy, de összejön.

2-3 perc menet után már semmi gond, jól ketyeg a jármű. Nincs jelentős fogyasztásnövekedés sem.

Spurit használok az utobbi 2ezer kilóméter alatt, minek köszönhetően gázadáskor azonnal jobban reagál.

Van ötletetek?

Link to comment
Megosztás:

Gondom van a járművel.

Hideg motornál beindítom, semmi gond. Megyek pár métert és le akar állni, ha kiveszem hajtásból.

Illetve leesik a fordulat 500 körülre, ha nem adok gázt azonnal, le is áll. Újraindítás nehezen megy, de összejön.

2-3 perc menet után már semmi gond, jól ketyeg a jármű. Nincs jelentős fogyasztásnövekedés sem.

Spurit használok az utobbi 2ezer kilóméter alatt, minek köszönhetően gázadáskor azonnal jobban reagál.

Van ötletetek?

Nekem hőmérsékletjeladónak tűnik.

Link to comment
Megosztás:

Gondom van a járművel.

Hideg motornál beindítom, semmi gond. Megyek pár métert és le akar állni, ha kiveszem hajtásból.

Illetve leesik a fordulat 500 körülre, ha nem adok gázt azonnal, le is áll. Újraindítás nehezen megy, de összejön.

2-3 perc menet után már semmi gond, jól ketyeg a jármű. Nincs jelentős fogyasztásnövekedés sem.

Spurit használok az utobbi 2ezer kilóméter alatt, minek köszönhetően gázadáskor azonnal jobban reagál.

Van ötletetek?

NEKEM AKKOR CSINÁLT ILYET MIKOR SZAKADT VOLT A SPIRÁLOM, DE CSAK 1X ÁLLT LE.

Link to comment
Megosztás:

Gondom van a járművel.

Hideg motornál beindítom, semmi gond. Megyek pár métert és le akar állni, ha kiveszem hajtásból.

Illetve leesik a fordulat 500 körülre, ha nem adok gázt azonnal, le is áll. Újraindítás nehezen megy, de összejön.

2-3 perc menet után már semmi gond, jól ketyeg a jármű. Nincs jelentős fogyasztásnövekedés sem.

Spurit használok az utobbi 2ezer kilóméter alatt, minek köszönhetően gázadáskor azonnal jobban reagál.

Van ötletetek?

Dieselnél láttam már ilyet, mikor levegős volt az üzemanyagcső. Benzinszűrő mikor volt cserélve? Alapjárati motor tisztogatás sem ártana neki.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.