Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

hát szoktam elekrtogerkedni, de ezekkel apic ekkel sajnos nem vagyok tisztában semilyen szinten :)

ha valaki megmondja melyik az a két vezeték, ami a műszertől megy az érzékelőig, és tdok keriteni egy működőképeset, akkor azt meg tudom csinálni, hogy kapcsolót neki és forasztok, arrol csinálok szívesen képes élménybeszámolót, de ezt a pic es megoldást nyáron nem találom jónak...

meg én jobb szeretem, ha épp akkor és aztmutatja amikor én akarom :)

Link to comment
Megosztás:

hát szoktam elekrtogerkedni, de ezekkel apic ekkel sajnos nem vagyok tisztában semilyen szinten :)

ha valaki megmondja melyik az a két vezeték, ami a műszertől megy az érzékelőig, és tdok keriteni egy működőképeset, akkor azt meg tudom csinálni, hogy kapcsolót neki és forasztok, arrol csinálok szívesen képes élménybeszámolót, de ezt a pic es megoldást nyáron nem találom jónak...

meg én jobb szeretem, ha épp akkor és aztmutatja amikor én akarom :)

Két érzékelő átkapcsolgatásához nem kell PIC, ha a TID kijelző nem bolondul meg a menet közbeni váltásoktól, akkor pl. 555-ös IC-vel egy 5-10mp-es multivibrátor, ami egy kis nyákba ültethető kétáramkörös váltórelével kapcsolgatja a két érzékelőt.

Link to comment
Megosztás:

Két érzékelő átkapcsolgatásához nem kell PIC, ha a TID kijelző nem bolondul meg a menet közbeni váltásoktól, akkor pl. 555-ös IC-vel egy 5-10mp-es multivibrátor, ami egy kis nyákba ültethető kétáramkörös váltórelével kapcsolgatja a két érzékelőt.

na ezt már jobban értem

a relét teljesen értem, a multivibrátirt is de az555 ös minek kell hozzá?

a multi megkapja a jelt az érzékelőtől, és 10 mpn ként váltogat

az viszont egy jo kérdés, hogy nem bolondul e meg a kijelző...

Link to comment
Megosztás:

na ezt már jobban értem

a relét teljesen értem, a multivibrátirt is de az555 ös minek kell hozzá?

a multi megkapja a jelt az érzékelőtől, és 10 mpn ként váltogat

az viszont egy jo kérdés, hogy nem bolondul e meg a kijelző...

neeem mitől bolondulna+?? annak az a dóga, hogy jelezze ami jelet kap

Link to comment
Megosztás:

na ezt már jobban értem

a relét teljesen értem, a multivibrátirt is de az555 ös minek kell hozzá?

a multi megkapja a jelt az érzékelőtől, és 10 mpn ként váltogat

az viszont egy jo kérdés, hogy nem bolondul e meg a kijelző...

Az 555-ből csinálnám a multivibrátort.

Link to comment
Megosztás:

az a bibi hogy azt csak ott lehet megcsinálni, mert rá kell kötni az eredetire....

van egy stereo kapcsoló, ami 2 állású, és 2x3 csatlakozó pontja van

a kijelző két vezetékét bele kell forrasztani a kapcsoló középső két érintkezőjébe, az egyik érintkezőpárt az egyik oldara, másikat pedig a másikoldara.

még jo hogy van ez a tiszauji srácc, szerintem tőle hozok egy érzékelőt...ha jo árban adja, nekem ez is csak pár száz ft ot ér meg...

Link to comment
Megosztás:

Két érzékelő átkapcsolgatásához nem kell PIC, ha a TID kijelző nem bolondul meg a menet közbeni váltásoktól, akkor pl. 555-ös IC-vel egy 5-10mp-es multivibrátor, ami egy kis nyákba ültethető kétáramkörös váltórelével kapcsolgatja a két érzékelőt.

Nem kell relé se, csak tranyók amik kapcsolnak, és akkor nem kattog :) Meg nem ad be zajt se amitíöl megkergülhet a kijelzö, és a kapcsolót sem ajánlom ezért. Talán soros 100nF késleltetéssel, hogy ne kapjon tranziens rúgást kapcsoláskor.

Egyébként az egyik ötletem ez volt.

A pic-es megoldás sem extra, lehet olcsóbb is lenne azzal megcsinálni. Elég egy 8 lábú pic hozzá.

Egy kicsivel komolyabb pic-el meg simán lehet bc-t csinálni a kijelzöböl.

üdv josh

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valamelyik nap letekertem az olajbeöntö sapkát, és a sapkán egy ilyen vajszínü, tejföl állagu valami volt rajta. Gondolom az olajbol csapodhatott ki. Nemtudja vki. hogy mi ez és mitől lehet? GM olaj van benne, STP olajadalék, és KB 4000km-t mentem ezzel az olajjal. Előre is köszönöm a segitséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valamelyik nap letekertem az olajbeöntö sapkát, és a sapkán egy ilyen vajszínü, tejföl állagu valami volt rajta. Gondolom az olajbol csapodhatott ki. Nemtudja vki. hogy mi ez és mitől lehet? GM olaj van benne, STP olajadalék, és KB 4000km-t mentem ezzel az olajjal. Előre is köszönöm a segitséget!

A víz okozza. Az a kérdés, hogyan használod az autót, ha sok a rövid táv, amikor nem tud átmelegedni rendesen a motor, akkor nem kell aggódni miatta, a pára csapódik ki az olajban, de ha csak hosszú távokat mész vele, akkor esetleg komolyabb problémára is utalhat.

Egyébként javaslom, hogy azt a GM nyálat minél gyorsabban cseréld valami normális olajra, ha jót akarsz az autónak :)

Link to comment
Megosztás:

A víz okozza. Az a kérdés, hogyan használod az autót, ha sok a rövid táv, amikor nem tud átmelegedni rendesen a motor, akkor nem kell aggódni miatta, a pára csapódik ki az olajban, de ha csak hosszú távokat mész vele, akkor esetleg komolyabb problémára is utalhat.

Egyébként javaslom, hogy azt a GM nyálat minél gyorsabban cseréld valami normális olajra, ha jót akarsz az autónak :)

Igen az autot rövid távon használom, reggel 5km és utána este 5km.Az olajcsere már tervbe van. Metabondot szeretnék,ha kapok valahol, mert miskolcon nem nagyon lehet venni. Köszi a segitséget!!!

Link to comment
Megosztás:

Igen az autot rövid távon használom, reggel 5km és utána este 5km.Az olajcsere már tervbe van. Metabondot szeretnék,ha kapok valahol, mert miskolcon nem nagyon lehet venni. Köszi a segitséget!!!

Ha nem tudod beszerezni a Metabondot (egyébként postán is kiszállítják), jó a Castrol, Mobil1 is :)

Link to comment
Megosztás:

én én én én én én vagyok a te embeed :)

miskolctol nem messze lakom, és még járok is arra.

metabonddal foglalkozik faterom, szal nálunk van metabondos cucc :)

egyébként ez fura, mert én 5kmekre használom a kocsit és semmi ilyen takony nincs a beöntőnél...

Link to comment
Megosztás:

én én én én én én vagyok a te embeed :)

miskolctol nem messze lakom, és még járok is arra.

metabonddal foglalkozik faterom, szal nálunk van metabondos cucc :)

egyébként ez fura, mert én 5kmekre használom a kocsit és semmi ilyen takony nincs a beöntőnél...

Ez lehet pl. egy jobb olaj miatt is... :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.