Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok! Van 1 1991-es évjáratú, 1.6-os F Astra-m. Hibája, hogy van mikor beindul és van mikor nem,illetve olykor menet közben is leáll. Lett cserélve rajta gyújtógyertya és annak kábelei, gyújtótrafó,benzin szivattyú és szűrő, valamint át lett tisztítva az üzemanyag rendszer. Ha valaki tudja, hogy mi lehet az oka kérem válaszoljon, mert elég sokat költöttem rá, és mégsem működik rendesen. Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van 1 1991-es évjáratú, 1.6-os F Astra-m. Hibája, hogy van mikor beindul és van mikor nem,illetve olykor menet közben is leáll. Lett cserélve rajta gyújtógyertya és annak kábelei, gyújtótrafó,benzin szivattyú és szűrő, valamint át lett tisztítva az üzemanyag rendszer. Ha valaki tudja, hogy mi lehet az oka kérem válaszoljon, mert elég sokat költöttem rá, és mégsem működik rendesen. Köszönöm

A szikrát és a benzinnyomást(van-nincs) ellenőrizted akkor?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van 1 1991-es évjáratú, 1.6-os F Astra-m. Hibája, hogy van mikor beindul és van mikor nem,illetve olykor menet közben is leáll. Lett cserélve rajta gyújtógyertya és annak kábelei, gyújtótrafó,benzin szivattyú és szűrő, valamint át lett tisztítva az üzemanyag rendszer. Ha valaki tudja, hogy mi lehet az oka kérem válaszoljon, mert elég sokat költöttem rá, és mégsem működik rendesen. Köszönöm

Szerintem AC pumpa,vagy a 7 lábú gyújtásmodul lesz.

Amikor leáll/nem indul mennyi benzin van benne? Nekem haldokló AC-nál csinálta,amikor negyed tanknál kevesebb benzin volt benne.

szerk.:Amúgy milyen motor? C16NZ?

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem van egy olyan trükk, hogy összezárod a megfelelő kapcsokat a diagcsatin, ráadod a gyújtást és akkor az alapjárati motor kúpja egyfolytában ki-be mozog. Ha jól tévedek persze. De van egy olyan teszt is, hogy járó motornál figyelik a motort az ECU-n keresztül, hogy mi hogy működik, nem tudom hogy hívják perpill. Szóval a Tech2-vel nézik, hogy micsinál az ECU meg hol milyen feszültségek vannak, stb.

Viszont van egy olyan merész elképzelésem, hogy cserélni kéne ECU-t próbaképp, mert azért az új alapjáratira is anyázik, az furcsa. Esetleg az injektor miatt nem tudja belőni a dolgokat az ECU és ezért problémázik a léptetőmotorra... :)

Cseréltem eq vezérlőt, hurrá jár a motor, viszont ha bemelegszik, elkezd rángatni, esőben sötétedés után néztem, hogy világít az egész gyújtókábel köteg, csere után sokat javult a helyzet, de kb fél óra használat után teljesen elhal a motor, padló gázra sem reagál, néha megindul, gázelvételre kicsit húz,de ha lelassítok, akkor vége!

Az injektor fejről leszedtem a csövet, beleraktam egy nyomásmérőt, de indítózásnál nem mutat nyomást!

Ha kiveszem, akkor jön a benzin, de nem spriccel, hanem csak úgy folyik!

Ez így rendben van?

Hidegen megy a motor rendesen, a légszűrő nélkül az injektor jó szórásképet mutat!

Ez mi a szar lehet még?

Link to comment
Megosztás:

Cseréltem eq vezérlőt, hurrá jár a motor, viszont ha bemelegszik, elkezd rángatni, esőben sötétedés után néztem, hogy világít az egész gyújtókábel köteg, csere után sokat javult a helyzet, de kb fél óra használat után teljesen elhal a motor, padló gázra sem reagál, néha megindul, gázelvételre kicsit húz,de ha lelassítok, akkor vége!

Az injektor fejről leszedtem a csövet, beleraktam egy nyomásmérőt, de indítózásnál nem mutat nyomást!

Ha kiveszem, akkor jön a benzin, de nem spriccel, hanem csak úgy folyik!

Ez így rendben van?

Hidegen megy a motor rendesen, a légszűrő nélkül az injektor jó szórásképet mutat!

Ez mi a szar lehet még?

Ha Nz a motorszám akkor szerintem minimálisan is tudnia kellen 0,9Bar nyomást a pumpának, ha viszont 16v vagy Se akkor 2,8-2,9-et kell minimálisan. De a szakik majd megmondják :)

Link to comment
Megosztás:

A szikrát és a benzinnyomást(van-nincs) ellenőrizted akkor?

Igen ellenőriztem és mindkettő rendben van.Ezután bontóból hoztam 1 injektort, de kiderült, hogy 1.4-esé, és a 2 injektorból csináltunk egyet. Ez nem lehet baj? Milyen hibák jöhetnek még szóba? Válaszokat köszönöm előre is!

Link to comment
Megosztás:

Nagyjából ennyi. NZ-nél csak folyik a benzin a csöből, nincs akkora nyomása.

Most kimentem vele, meghajtottam, amíg el nem kezdett rángatni, és megnéztem sötétben a motort!

Az egész gyújtókábelkörül sejtelmes alig látható kékes fény vibrál, a gyújtótrafó tekercse és a vasmag közt is látható!

Ez lehet még normális??

Link to comment
Megosztás:

Most kimentem vele, meghajtottam, amíg el nem kezdett rángatni, és megnéztem sötétben a motort!

Az egész gyújtókábelkörül sejtelmes alig látható kékes fény vibrál, a gyújtótrafó tekercse és a vasmag közt is látható!

Ez lehet még normális??

Nem igazán... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni :)

Kb. 1000 km-rel ezelőtt volt vezérműszíj csere, feszítő görgőkkel, valamint ha már bontás van akkor vízpumpa és főtengely szimering csere is.

Nagyjából 200-300 km óta tapasztalok egyre erősödő motorolaj csöpögést, először a teknő volt gyanús, kicseréltem a tömítést, sajnos nem változott semmi. 4 óra kocsi alatt álldogálás árán aztán sikerült elég jól letakarítanom a motort alulról, hogy lássam hol indul a folyás. A vezérműszíj burkolatából jön alul a főtengellyel egy vonalban, fröcsögés nyomok látszanak, gondolom felveri ahogy forog. Bekukucskáltam a vezérműszíjhoz, a külső (motorral átellenes) oldalán látszik hogy olajat kap, nem tocsog de azért keni szépen körbe..

A szerelő aki a produkciót végrehajtotta, azt mondta ha ő hibázott akkor garanciális javításban megegyezünk.

Annak érdekében hogy ne tudjon palira venni, szeretném megtudni milyen tömítések vannak a környéken, amik hibaforrások lehetnek. A főtengely szimeringen kívül van még a vízpumpánál és az olajszivattyúnál úgy tudom. Egyéb helyen?

Találkozott esetleg már valaki a hibával?

Igaz hogy ha a vezérműszíj olajat kap akkor az anyagában tönkremegy és cserélni kell?

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni :)

Kb. 1000 km-rel ezelőtt volt vezérműszíj csere, feszítő görgőkkel, valamint ha már bontás van akkor vízpumpa és főtengely szimering csere is.

Nagyjából 200-300 km óta tapasztalok egyre erősödő motorolaj csöpögést, először a teknő volt gyanús, kicseréltem a tömítést, sajnos nem változott semmi. 4 óra kocsi alatt álldogálás árán aztán sikerült elég jól letakarítanom a motort alulról, hogy lássam hol indul a folyás. A vezérműszíj burkolatából jön alul a főtengellyel egy vonalban, fröcsögés nyomok látszanak, gondolom felveri ahogy forog. Bekukucskáltam a vezérműszíjhoz, a külső (motorral átellenes) oldalán látszik hogy olajat kap, nem tocsog de azért keni szépen körbe..

A szerelő aki a produkciót végrehajtotta, azt mondta ha ő hibázott akkor garanciális javításban megegyezünk.

Annak érdekében hogy ne tudjon palira venni, szeretném megtudni milyen tömítések vannak a környéken, amik hibaforrások lehetnek. A főtengely szimeringen kívül van még a vízpumpánál és az olajszivattyúnál úgy tudom. Egyéb helyen?

Találkozott esetleg már valaki a hibával?

Igaz hogy ha a vezérműszíj olajat kap akkor az anyagában tönkremegy és cserélni kell?

Köszönöm a válaszokat!

Igazából csak a fötengelyszimering szokott ott szivárogni. A vízpumpa alól max. hűtőfolyadák jön. Az olajpumpa meg bent van. A fötengelyen van egy horony az éknek ha jól emlékszem, ha nem vigyázznak felrakáskor ez szokta megsérteni az új szimeringet. Nem hiszem, hogy a szíj tönkremenne az olajtól, ámbár a gumit úgy általában óvni kell az ásványolajtól.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni :)

Kb. 1000 km-rel ezelőtt volt vezérműszíj csere, feszítő görgőkkel, valamint ha már bontás van akkor vízpumpa és főtengely szimering csere is.

Nagyjából 200-300 km óta tapasztalok egyre erősödő motorolaj csöpögést, először a teknő volt gyanús, kicseréltem a tömítést, sajnos nem változott semmi. 4 óra kocsi alatt álldogálás árán aztán sikerült elég jól letakarítanom a motort alulról, hogy lássam hol indul a folyás. A vezérműszíj burkolatából jön alul a főtengellyel egy vonalban, fröcsögés nyomok látszanak, gondolom felveri ahogy forog. Bekukucskáltam a vezérműszíjhoz, a külső (motorral átellenes) oldalán látszik hogy olajat kap, nem tocsog de azért keni szépen körbe..

A szerelő aki a produkciót végrehajtotta, azt mondta ha ő hibázott akkor garanciális javításban megegyezünk.

Annak érdekében hogy ne tudjon palira venni, szeretném megtudni milyen tömítések vannak a környéken, amik hibaforrások lehetnek. A főtengely szimeringen kívül van még a vízpumpánál és az olajszivattyúnál úgy tudom. Egyéb helyen?

Találkozott esetleg már valaki a hibával?

Igaz hogy ha a vezérműszíj olajat kap akkor az anyagában tönkremegy és cserélni kell?

Köszönöm a válaszokat!

Én találkoztam egy nappal teljes generál után. A főtengely szimeringen nemvolt rajt az a rugos gyürü, leugrott mikor összerakták a mocit de nem vették észre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni :)

Igaz hogy ha a vezérműszíj olajat kap akkor az anyagában tönkremegy és cserélni kell?

Szerintem is valamit a főtengely szimeringgel szúrt el a szerelő és ott engedi. A szíj meg jó kérdés. Ha már jó olajos lett akkor mindenképpen kicseréltetném, mert hosszú távon ilyen marad akkor biztosan nem használ neki. Én minden esetre erősen izgulnék a csereperiódis végefelé, hogy vajon kibírja e az olajos szíj...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot szeretnék kérni :)

Kb. 1000 km-rel ezelőtt volt vezérműszíj csere, feszítő görgőkkel, valamint ha már bontás van akkor vízpumpa és főtengely szimering csere is.

Nagyjából 200-300 km óta tapasztalok egyre erősödő motorolaj csöpögést, először a teknő volt gyanús, kicseréltem a tömítést, sajnos nem változott semmi. 4 óra kocsi alatt álldogálás árán aztán sikerült elég jól letakarítanom a motort alulról, hogy lássam hol indul a folyás. A vezérműszíj burkolatából jön alul a főtengellyel egy vonalban, fröcsögés nyomok látszanak, gondolom felveri ahogy forog. Bekukucskáltam a vezérműszíjhoz, a külső (motorral átellenes) oldalán látszik hogy olajat kap, nem tocsog de azért keni szépen körbe..

A szerelő aki a produkciót végrehajtotta, azt mondta ha ő hibázott akkor garanciális javításban megegyezünk.

Annak érdekében hogy ne tudjon palira venni, szeretném megtudni milyen tömítések vannak a környéken, amik hibaforrások lehetnek. A főtengely szimeringen kívül van még a vízpumpánál és az olajszivattyúnál úgy tudom. Egyéb helyen?

Találkozott esetleg már valaki a hibával?

Igaz hogy ha a vezérműszíj olajat kap akkor az anyagában tönkremegy és cserélni kell?

Köszönöm a válaszokat!

Szia

Én minden kép cserélném azt is, a már úgy is szétszedi megint, sajnos ez nem játék.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem AC pumpa,vagy a 7 lábú gyújtásmodul lesz.

Amikor leáll/nem indul mennyi benzin van benne? Nekem haldokló AC-nál csinálta,amikor negyed tanknál kevesebb benzin volt benne.

szerk.:Amúgy milyen motor? C16NZ?

Amikor leáll, vagy nem indul negyed tank alatt van a szint. Általában ilyen 5-10 liter benzinnel szoktam járkálni, mert ugye válság van. De régebben is ennyi benzinnel szaladgáltam mégsem volt gond.Sőt ha már kevés benzin van benne(6 liter alatt) akkor gyorsításoknál elkezd rángatni, ami tankolás után megszűnik.Bocsi, de az AC pumpa az a benzinszivattyú? A 7 lábú gyújtásmodult hol találom?Ja és vasárnap gyújtás ráadása után még az önindítót sem forgatta meg,egy hangot sem adott ki.De ha betoljuk mindig beindul! Szerintem is inkább elektronikus gond lehet, nem?Amúgy a motor C16NZ. Kérem segítségeteket! Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Amikor leáll, vagy nem indul negyed tank alatt van a szint. Általában ilyen 5-10 liter benzinnel szoktam járkálni, mert ugye válság van. De régebben is ennyi benzinnel szaladgáltam mégsem volt gond.Sőt ha már kevés benzin van benne(6 liter alatt) akkor gyorsításoknál elkezd rángatni, ami tankolás után megszűnik.Bocsi, de az AC pumpa az a benzinszivattyú? A 7 lábú gyújtásmodult hol találom?Ja és vasárnap gyújtás ráadása után még az önindítót sem forgatta meg,egy hangot sem adott ki.De ha betoljuk mindig beindul! Szerintem is inkább elektronikus gond lehet, nem?Amúgy a motor C16NZ. Kérem segítségeteket! Köszönöm!

Az AC-pumpa az a benzinszivattyú. Az már kiderült, hogy amikor nem indul akkor benzin, vagy szikra hiánya van? Először ezt kell kideríteni.

Link to comment
Megosztás:

Az AC-pumpa az a benzinszivattyú. Az már kiderült, hogy amikor nem indul akkor benzin, vagy szikra hiánya van? Először ezt kell kideríteni.

Igen benzin is és szikra is van, amikor nem indul.Én magam ellenőriztem.Más lehet a gond! De mi???

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenki!

Újra előjött a dadogós dolog :D Eddig ugyan csak indításkor, és pár másodperc után tökéletesen beállt, ma kib@xott totálra.

Lecseréltem a hűtővizet, kimostam a rendszert, és már mosás közben és a fagyállóval is visszaindítva többé nem akar beindulni csak 3 hengerrel.

Az autónak ereje lenne, megy is jól de nincs alapjárat csak haldokló, 5-600ford. körüli, remeg a motor, ha gázolom egyet-egyet lő. Ami a durva az egészben, egy teljes füst,köd és párafelhőben úszik az egész hátsó fele a kocsinak (menet közben is), a kondenz meg szinte ömlik a kipufogó illesztésnél.

kb 20perc helyben járás után jó 30centi átmérőjű kondenztócsa lett a hátsó kipufogó alatt

Gyertya ki van zárva, gyujtáskábel kimérve nem volt, de attól nem jött volna helyre eddig pár másodperc után. Villogtatással sem mentem semmire, semmit nem villog ki.

Alapjárati motor? mi a büdös franc lehet? :) összevizeztem volna valamit?

Ha bármi innen ismerős, kérlek segítsetek, köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.