Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

sziasztok!

igaz az hogy a régi 8szelepes 2literesek,vezérmü szij szakadás esetén nem kócolódik össze?

köszi

Nem próbáltam még, de nem.

Amit regősöktől tudok az az, hogy ha országúton ér a vezérmű szíjszakadás, akkor húzd le a barátnőd nejlonharisnyáját és azzal pótold a szíjat! Működik.

Link to comment
Megosztás:

Nem próbáltam még, de nem.

Amit regősöktől tudok az az, hogy ha országúton ér a vezérmű szíjszakadás, akkor húzd le a barátnőd nejlonharisnyáját és azzal pótold a szíjat! Működik.

Jaj. :wacko: Ékszíj volt az, nem? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

NE-ről beszélünk. Ha elszakad a vezmű-szíja, akkor az a legnagyobb probléma, hogy jelre kell tekergetni a dolgokat :D

Ez igaz, de a harisnya át fogja vinni azt a nyomatékot ami kell a vezérlés meghajtásához csúszás nélkül? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz, de a harisnya át fogja vinni azt a nyomatékot ami kell a vezérlés meghajtásához csúszás nélkül? :rolleyes:

Tudja tök. De ha az ékszíj nyomatékát elbírja, akkor lehet, hogy ezt is. Nem elemeztem még a női harisnyák szakítószilárdságát, illetve fogaskeréken kifejtett súrlódási képességeit se próbáltam még, de ha ezen múlik, hogy hazajön -e az autó lábon, vagy ott hagyom valahol, akkor egy próbát mindenképp megér :D (plusz milyen jó indok már arra, hogy vetkőztetni lehessen az utast :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Tudja tök. De ha az ékszíj nyomatékát elbírja, akkor lehet, hogy ezt is. Nem elemeztem még a női harisnyák szakítószilárdságát, illetve fogaskeréken kifejtett súrlódási képességeit se próbáltam még, de ha ezen múlik, hogy hazajön -e az autó lábon, vagy ott hagyom valahol, akkor egy próbát mindenképp megér :D (plusz milyen jó indok már arra, hogy vetkőztetni lehessen az utast :lol: )

Ne legyél hülye! a vezérműszíj nem hiába fogazott! Ha nem az adott helyen nyitnak a szelepek, nem mész te onnan sehova!

Vagyis az lehet, hogy elbírja azt a forgási sebességet a harisnya, de hogy a szelepek nem fog nyitni abban biztos vagyok!

Link to comment
Megosztás:

Ne legyél hülye! a vezérműszíj nem hiába fogazott! Ha nem az adott helyen nyitnak a szelepek, nem mész te onnan sehova!

Vagyis az lehet, hogy elbírja azt a forgási sebességet a harisnya, de hogy a szelepek nem fog nyitni abban biztos vagyok!

Ne legyél hülye! a vezérműszíj nem hiába fogazott! Ha nem az adott helyen nyitnak a szelepek, nem mész te onnan sehova!

Vagyis az lehet, hogy elbírja azt a forgási sebességet a harisnya, de hogy a szelepek nem fog nyitni abban biztos vagyok!

Nem hittem, hogy valaki ezt a műszaki megoldást komolyra veszi, de arra viszont jó, hogy poénkodni lehessen vele. A példabeszéd csak azt mutatja, hogy az NE elnyűhetetlen.

Link to comment
Megosztás:

Generátor szíjj pótlására 15-20évvel ezelőtt is hallottam ezt a dolgot szóval oda elképzelhetőbb! :P

Jahh ráadásúl Ladára. :)

Én trabantra is tudok ilyen sztorit, de én betonkeverőt használtam vele amikor elszakadt az ékszíj, fél órát ment simán. Igazából egy jó akkuval töltés nélkül benzinessel lámpa, rádiózás nélkül el lehet menni kb 50kilómétert szerintem, diesellel még többet.

Link to comment
Megosztás:

Két hónapja eltörött a kipufogócsövem ott ahol bemegy a középső dobba. Meghegesztettem (szerelővel). Két napja úgy eltört a hátsó dob előtt ugyancsak a középső dobból kijövő cső, hogy 1 cm hosszú darab hiányzott is belőle.... Na ezzel ki is mondtam a halálos ítéletet a középső dobomra. Élt 7 évet.

Tegnap estére már egy új középső dob vigyorgott a kocsim alatt szereléssel együtt 17 ezerért.

Köszönöm jól vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Két hónapja eltörött a kipufogócsövem ott ahol bemegy a középső dobba. Meghegesztettem (szerelővel). Két napja úgy eltört a hátsó dob előtt ugyancsak a középső dobból kijövő cső, hogy 1 cm hosszú darab hiányzott is belőle.... Na ezzel ki is mondtam a halálos ítéletet a középső dobomra. Élt 7 évet.

Tegnap estére már egy új középső dob vigyorgott a kocsim alatt szereléssel együtt 17 ezerért.

Köszönöm jól vagyok.

7 év az egész jó nem? Bár szerintem a hátsók fogynak gyorsabban.

Link to comment
Megosztás:

7 év az egész jó nem? Bár szerintem a hátsók fogynak gyorsabban.

Igen, elégedett vagyok a régi középső dobommal, mert 7 év egy gagyi utángyártottól egész jó. Most is a legolcsóbbat kapta. A hátsó dobom viszont ugyanennyi idő után már a második darab, Bosal, de egy év után már rozsdásodik....

Link to comment
Megosztás:

Ne legyél hülye! a vezérműszíj nem hiába fogazott! Ha nem az adott helyen nyitnak a szelepek, nem mész te onnan sehova!

Vagyis az lehet, hogy elbírja azt a forgási sebességet a harisnya, de hogy a szelepek nem fog nyitni abban biztos vagyok!

Úgy kell föltenni a harisnyát, hogy fog-méretű kavicsokat tekersz bele. :D Tessék improvizálni :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem jó helyre írok nem találtam hirtelen jobb helyet, ha van kérlek segítsetek és oda felrakom a kérdésem újra, vagyis áthelyezem/áthelyeztetem.

A gondom a következő volna. Mivel most éppen németországban tartózkodom még jó 4 hónapig, így nem jutok el Közlekedés felügyelet közelébe, és egy olyan kérdésem volna hogy pontosan milyen papírok és mennyi pénz kell( a motor és a szerelési díjon felül) hozzávetőlegesen ahhoz hogy egy 1.6 75 Le C16NZ-t lecseréljek egy 2.5 V6 C25XE-re, természetesen fék cserével, váltóval és a többi dologgal együtt. Mivel mind a kettő Euro2 besorolásban van így meglehet tenni (ha jól tudom rosszabb kategóriájúra nem lehet).

Milyen papírmunka kell hozzá? Terveztetni kell-e? Hogyan megy ez az egész? Szakember kell hozzá és papírt kell h adjon róla? vagy én is megcsinálhatom otthon a cserét?

Különben egy Cabrio F Astráról lenne szó.

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv.

Tomy

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem jó helyre írok nem találtam hirtelen jobb helyet, ha van kérlek segítsetek és oda felrakom a kérdésem újra, vagyis áthelyezem/áthelyeztetem.

A gondom a következő volna. Mivel most éppen németországban tartózkodom még jó 4 hónapig, így nem jutok el Közlekedés felügyelet közelébe, és egy olyan kérdésem volna hogy pontosan milyen papírok és mennyi pénz kell( a motor és a szerelési díjon felül) hozzávetőlegesen ahhoz hogy egy 1.6 75 Le C16NZ-t lecseréljek egy 2.5 V6 C25XE-re, természetesen fék cserével, váltóval és a többi dologgal együtt. Mivel mind a kettő Euro2 besorolásban van így meglehet tenni (ha jól tudom rosszabb kategóriájúra nem lehet).

Milyen papírmunka kell hozzá? Terveztetni kell-e? Hogyan megy ez az egész? Szakember kell hozzá és papírt kell h adjon róla? vagy én is megcsinálhatom otthon a cserét?

Különben egy Cabrio F Astráról lenne szó.

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Üdv.

Tomy

Nagy fába vágod a fejszédet. Ez rengeteg papírmunkával, és szaladgálással jár, de leginkább kifizetsz 3 autó árát mire ez hivatalosan engedélyezve lesz, már ha egyáltalán sikerül. Ha németben élsz, én azt javaslom inkább rendszámozd le kintire az autót, kint egy fokkal kevesebbe kerül és talán kevesebb rohangálásból meg lehet úszni.

Link to comment
Megosztás:

Nagy fába vágod a fejszédet. Ez rengeteg papírmunkával, és szaladgálással jár, de leginkább kifizetsz 3 autó árát mire ez hivatalosan engedélyezve lesz, már ha egyáltalán sikerül. Ha németben élsz, én azt javaslom inkább rendszámozd le kintire az autót, kint egy fokkal kevesebbe kerül és talán kevesebb rohangálásból meg lehet úszni.

Van itt egy cikk, főleg a technikai oldalt taglalja, de a végén van pár szó a bürökrácia útvesztőjéről is:http://mindenamituning.uw.hu/motor_csereje_mas_tipusera.htm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

most vettem egy 2001-es F Astrát 1.6 8v 75Le.

A tapasztaltabb tulajdonosokat kérdezem hogy mik a hibalehetőségek ennél a típusnál?

Mi a különbség az 1.6 8v és az 1.6 16v között?

Még nem igazán tudtam kiismerni.

Hát ugye alapból a 8V-ben 8 szelep van 4 kipuf és 4 szívó a 16V-ben meg ugye 16, 8 kipuf és 8 szívó. Az előbbi 75 paci az utóbbi olyan 100körül van...hibalehetőség....igazából ami el tud romlani az el is romlik, de viszonylag fiatal kocsit vettél, hát a szerencsétől függ mikor mivel lesz bajod. Az első legyen az olaj-szűrők-vezérlés-cseréje.

Link to comment
Megosztás:

Hát ugye alapból a 8V-ben 8 szelep van 4 kipuf és 4 szívó a 16V-ben meg ugye 16, 8 kipuf és 8 szívó. Az előbbi 75 paci az utóbbi olyan 100körül van...hibalehetőség....igazából ami el tud romlani az el is romlik, de viszonylag fiatal kocsit vettél, hát a szerencsétől függ mikor mivel lesz bajod. Az első legyen az olaj-szűrők-vezérlés-cseréje.

Ha 2001-es akkor még talán nincs olyan sok kilóméter a motorban, érdemes szerintem egy drágább, minőségibb olajat tenni bele, sok bajtól fog megóvni hosszútávon! Esetleg próbálj ki több márkát is, majd figyeld melyikkel hogy viselkedik, sok hasznos infót találsz az olaj topicban ezzel kapcsolatban!

Link to comment
Megosztás:

Hellosztok.... Olyan kérdésem lenne, hogy ma raktam fel egy sport dobot és ezzel együtt ki vettem a középső dobot... az lenne a kérdésem, hogy ez mennyiben befolyaásolja a fogyasztást, hogy nincs benne dob csak a katalizátor?

Köszike..... :)

Szerintem, nagyban függ attól, hogy hogyan vezetsz. Nekem is sport dob van de a középső is megvan.

Azért nincs középső dobod, hogy hangosabb legyen?

Ja és szerintem középső nélkül hamarabb fog szétrohadni sportdob... szerintem...

Link to comment
Megosztás:

Hellosztok.... Olyan kérdésem lenne, hogy ma raktam fel egy sport dobot és ezzel együtt ki vettem a középső dobot... az lenne a kérdésem, hogy ez mennyiben befolyaásolja a fogyasztást, hogy nincs benne dob csak a katalizátor?

Köszike..... :)

Mivel ezt a variációt közülünk úgy látszik csak te alkalmaztad, ezért lehet, hogy te fogod elmesélni nekünk.....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.