Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hali:

nekünk is most volt nemrég 2-3 hete X14xe Opel szervizbe volt ben mindennel 1 üt jó hozzá teszem ismerős ott dolgozik!! :)

síkolás az 4000 forint volt ha jól emlékszek de 45-50 be állat meg az egész mutatvány

Nekem C14SE van de nem hiszem hogy a síkolásban ez számítana. Viszont azt én drágábbnak gondoltam.

Azért köszi

Link to comment
Megosztás:

Nekem C14SE van de nem hiszem hogy a síkolásban ez számítana. Viszont azt én drágábbnak gondoltam.

Azért köszi

Ha cserélsz gyűrűket is, meg csapágyakat is, meg a járulékos tömítéseket is(főtengely mindkét oldal,karter,....) akkor 100 sem elég.

A síkolás az nem egy drága mutatvány.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos elérkezett lett egy hengerfej tömítés csere. Érdeklődnék kb ennek a költségéről ha volt valakinek mostanában ilyen jellegű problémája. Igazán a síkolás része érdekelne, igaz ez gondolom szakemberenként és helyenként más, de egy hozzávetőleges ár érdekelne, hogy mivel számoljak. A szerelő vagy nem merte elárulni, vagy nem tudja, de nem válaszolt erre a kérdésre.

Hali:

nekünk is most volt nemrég 2-3 hete X14xe Opel szervizbe volt ben mindennel 1 üt jó hozzá teszem ismerős ott dolgozik!! :)

síkolás az 4000 forint volt ha jól emlékszek de 45-50 be állat meg az egész mutatvány

Nekem C14SE van de nem hiszem hogy a síkolásban ez számítana. Viszont azt én drágábbnak gondoltam.

Azért köszi

Nekem egy hónapja volt teljes hengerfej felújítás.

Ebből a síkolás maga 4000. De kellett egy szelep, egy szelepvezető, két himba, vezérműtengely. És mivel dízel, új hengerfej csavarok. Plusz tömítések.

Persze olaj, olajszűrő. Uj hűtővíz is ment bele, mert már régi volt. Így komplett 85 ezer volt.

Ha nem kellenek a sallangok, csak síkolás és tömítés, plusz esetleg a szelepek becsiszolása, akkor 50 körül lett volna.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Adott egy 98-as évjáratú X16XEL motorkódú astra.

Hibajelenség, már hosszabb ideje: napi első (!) indításnál [vagy ha áll hosszabb ideig (esetleg hideg van? de melegben is csinálta)] csak teker az önindító, nem indul el. Általában a második próbálkozásra beröffen, rázkódik egy darabig, (pár mp), ezután tökéletesen működik.

Ami cserélve lett: gyújtó kábelek, EGR szelep, lambda szonda, gyertyák, benzinszűrő. Befecskendezők kitisztítva, vezérlés átnézve.

Székesfehérváron, vagy annak környékén valaki ajánljon egy megbízható, jó szerelőt, aki ennek utána tudna járni, és végérvényesen orvosolni tudná!

Köszi!

Szerk: június óta LPG-s lett az autó, de a hiba előtte is jelentkezett. Az EGR azóta lett cserélve, és ugyanúgy fennáll. Beleraktak azóta egy visszacsapó szelepet is a benzin körbe.

Link to comment
Megosztás:

Ezt ugye félreértem és nem azt akarod mondani hogy a benzinesnél nem kell MINDIG hengerfej csavart cserélni?

Hát nekünk se lett kicserélve az mer a papíron nem volt rá írva csak a tömítés meg a csővek meg a síkolás meg a szétszedés öszze rakás

Én úgy tudom, benzinesnél nem feltétlenül kell. De biztosan nem árt. Dízelnél muszáj.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Adott egy 98-as évjáratú X16XEL motorkódú astra.

Hibajelenség, már hosszabb ideje: napi első (!) indításnál [vagy ha áll hosszabb ideig (esetleg hideg van? de melegben is csinálta)] csak teker az önindító, nem indul el. Általában a második próbálkozásra beröffen, rázkódik egy darabig, (pár mp), ezután tökéletesen működik.

Ami cserélve lett: gyújtó kábelek, EGR szelep, lambda szonda, gyertyák, benzinszűrő. Befecskendezők kitisztítva, vezérlés átnézve.

Székesfehérváron, vagy annak környékén valaki ajánljon egy megbízható, jó szerelőt, aki ennek utána tudna járni, és végérvényesen orvosolni tudná!

Köszi!

Szerk: június óta LPG-s lett az autó, de a hiba előtte is jelentkezett. Az EGR azóta lett cserélve, és ugyanúgy fennáll. Beleraktak azóta egy visszacsapó szelepet is a benzin körbe.

Csordás Béla Székesfehérvár 20/ 3952895

A VOK mögött lakik és dolgozik

Régi motoros sokan viszik hozzá az autót ha már nem bírnak vele

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom, benzinesnél nem feltétlenül kell. De biztosan nem árt. Dízelnél muszáj.

Már hogy a viharba ne kellene, ezek nem ladák.

Már nagyon nagyon régóta a hengerfej csavarokat nyúlásra/folyáshatárra húzzák, így ha a régi csavar kerül vissza, rövid idön belül lehet megint hengerfejezni az autót.

Link to comment
Megosztás:

Már hogy a viharba ne kellene, ezek nem ladák.

Már nagyon nagyon régóta a hengerfej csavarokat nyúlásra/folyáshatárra húzzák, így ha a régi csavar kerül vissza, rövid idön belül lehet megint hengerfejezni az autót.

Akkor valószínűleg az én autóm is ezért lett hengerfejes rövid időn belül. Amikor 2 éve megvettem az autót rá egy hónapra hengerfejes lett. Szétkaptuk és láttuk, hogy új a tömítés, valószínűleg nem túl régen cserélhették, de ránézésre nem volt átégve sehol. Ráadásul úgy megvoltak tépve a hf csavarok, hogy méteres zártszelvény kellett erőkarnak, hogy megbírjuk őket tágítani, recsegve jött ki az összes, de szerencsére a menetek megmaradtak. Kapott egy síkolást, szelepcsiszolást, szelepvezetők és szelepszár szimmeringek is cserélve lettek, majd kapott új csavarokat. 70nm-rel lettek meghúzva. Állítólag a gyári érték 40nm, de tán az kevés, ezért húztuk meg ennyivel. Lekopogom, azóta eltelt majdnem 2 év és tökéletes, ráadásul megszűnt az olajfogyásom is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy az x16xel motornál a szelepszár szimering cserénél tényleg le kell szerelni a hengerfejet is?Ma voltam szerelőnél és ár ajánlatot kértem,40 ezret mondtak.Mondván,hogy le kell szedni a hengerfejet is,ezért ilyen húzós.A kocsi egyébbként jól megy,keveset eszik,kompresszió jó,csak az olajat zabálja,1000 km-1.5 liter olaj fogyasztás.Ezért gondoltam a szimeringre.Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy az x16xel motornál a szelepszár szimering cserénél tényleg le kell szerelni a hengerfejet is?Ma voltam szerelőnél és ár ajánlatot kértem,40 ezret mondtak.Mondván,hogy le kell szedni a hengerfejet is,ezért ilyen húzós.A kocsi egyébbként jól megy,keveset eszik,kompresszió jó,csak az olajat zabálja,1000 km-1.5 liter olaj fogyasztás.Ezért gondoltam a szimeringre.Szerintetek?

Én úgy tudom le kell szedni mindenképpen. Nekem 45 ezer volt a szelepszár szimering, szelepvezető csere, szelepcsiszolás, síkolás. (X14XE) Fóliába beletekerve kaptam vissza, fémtisztára lepucolva, úgy nézett ki, mint egy új hengerfej. :)

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom le kell szedni mindenképpen. Nekem 45 ezer volt a szelepszár szimering, szelepvezető csere, szelepcsiszolás, síkolás. (X14XE) Fóliába beletekerve kaptam vissza, fémtisztára lepucolva, úgy nézett ki, mint egy új hengerfej. :)

Gyakorlatilag lehet szelepszárszimeringet cserélni leszedés nélkül is, de szerintem sem érdemes kínlódni vele. Igazából ezt csak 8szelepes motornál próbáltam, de talán nincs nagy különbség ilyen téren.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ismét van egy kis problémám, komolyan nem gondolom nagynak de annál idegesítőbb. Párhete kezdődött először csak reggelente jelentkezett az alapjárat felment 1000-1200 max 1400 ig és ott "beragadt" sebességbe raktam indulási kis gáz és visszament 850körüli értékre majd random módon ismét. Alapjárati motor csere ,potméter csere megtörtént 2 napig minden rendben és újra jelentkezett ekkor kicsit megemeltem a gázpedált magam fele és ismét visszatért a rendes alapjárat, na mondom ez lesz a bowden kiszőrösödhetett de ma már erre sem reagált üzemi hőn beragadt 1100on a fordulat. Ja fontos a fogyasztásom teljesen rendben átlag 6.5-6.8 (mióta motorvíz hőfok jelzőt cseréltem). Olyan mintha a pillangó körül nem volna valami rendben (vákuum csöveket átnéztem). Több levegőt kapna? A rugók fáradtak meg és nem húznak vissza rendesen vagy mégis a bowden?

Segítségeteket előre is köszönöm

üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, még mindig C20Ne motoromról kérdeznék. Mai nap ránéztem a hengerfejre és a leömlő közti tömítésre hát eléggé elvan anyátlanodva, viszont már szétkaptam a rendszert mindenhol szinten meg a motorba váltóban sincs olaj meg még szana szét van minden. Kérdésem a következő lenne, gondoltam rá, hogy tömítést cserélek és akkor nem lesz gond, csak hát valaki csinált már ilyet? A csavarok mennyire lesznek beállva? Csavar lazítóval krovával lefog jönni? Vagy szorulás és elnyalás lesz a vége? Vagy ehhez már melegítés kötelező inkább? Nem tudom, hogy kifúj e így sajnos nem tudom ellenőrizni. Lehet felesleges lenne a csere is. Csak a lelkem jobban megnyugodna..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.