Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Milyen szelepről van szó? O_o

Van egy bizonyos UFO alakú szelep, abba megy bele. De van olyan is, mint az enyémnél, hogy már ez a szelep elektromos és a DIS modul alatt van elhelyezve. Az UFO alakú szelep a tűzfalnál van a MAP és a kiegyenlítő közötti magasságban. Astrában. Kövesd végig a csöveket a szűrőtől és megtalálod. :) Enyémben egy megy le a jobbos lengőkarig kb. Egy hátra megy a benzincsövekkel együtt és a harmadik megy rá egy szelepre és onnan megy egy másik cső az injektorra. Gondolom SE-knél is hasonló megoldás van.

Link to comment
Megosztás:

Van egy bizonyos UFO alakú szelep, abba megy bele. De van olyan is, mint az enyémnél, hogy már ez a szelep elektromos és a DIS modul alatt van elhelyezve. Az UFO alakú szelep a tűzfalnál van a MAP és a kiegyenlítő közötti magasságban. Astrában. Kövesd végig a csöveket a szűrőtől és megtalálod. :) Enyémben egy megy le a jobbos lengőkarig kb. Egy hátra megy a benzincsövekkel együtt és a harmadik megy rá egy szelepre és onnan megy egy másik cső az injektorra. Gondolom SE-knél is hasonló megoldás van.

a1_2012_12_17_vclfa8hjnk.jpg

Az egyik vékony cső a tankra megy rá az előre jön a szénszűrőre, a szénszűrőről egy másik megy erre a kerekre... Egy meg a szűrőről megy ki a levegőbe üres cső... nekem legalábbis így van.

Link to comment
Megosztás:

Az egyik vékony cső a tankra megy rá az előre jön a szénszűrőre, a szénszűrőről egy másik megy erre a kerekre... Egy meg a szűrőről megy ki a levegőbe üres cső... nekem legalábbis így van.

Nekem is, csak enyémben már nem ez a kerek szelep van, hanem elektronyos. :) Bár nálam nem a tankra megy rá közvetlen, ami a benzincsövekkel együtt megy hátra, hanem a betöltőcső alján lévő kis dobozkába és abból megy tovább a tank tetejére.

Link to comment
Megosztás:

Az mitől van, hogy nem akar pöccre indulni a kocsi? A motor jó állapotban van, kompresszió jó, akksi jó, önindító jó. A jelenség az, hogy ha egyből indítok, akkor 3-4másodperc tekerés alatt indul csak be. Persze ez nem sok, de mégis. :D Ellenben ha mondjuk rátekerek 1-2 másodpercet, szóval hogy párszor átforgassa a motort, és utána újra, akkor pöccre indul.(Például ha ilyenkor leállítom a motort, és újra, akkor is egyből indít, tehát olyan, mintha a benzinnek kéne egy kis idő, míg eljut a hengerig) Azt olvastam itt, hogy valami a tanknál van, hogy visszafolyik a benzin, valami szelepről volt szó. Hogy is van ez?

Link to comment
Megosztás:

A termosztát a hengerfejben van a vezérműszíjj burkolat alatt.

Folyamatábra: Felnyitod a gépháztetőt :)

1. Leveszed a vezérműszíjj külső burkolatát 10-es Cro-Vával,

2. Jelre tekered a motort, jó esetben ugyanaz, mint a c14nz, a vezérműkerékben van 1 pötty, az kerüljön a burkolat ék alakú bemetszéséhez, a főtengelyjeled pedig: az ékszíjtárcsán lévő bemetszés, kerüljön a burkolat bütykéhez

3. Leveszed a vezérműkereket (17-es kulcs)

4. Elvileg le kell vegyed a feszítőgörgőt is (13-as kulcs) (a visszarakásnál: van a két nyelvén két furat, azt kell valami stifttel összefogatni, pl 60-as szög, vagy egy vékony csavarhúzó, és amikor már visszaraktad a szíjjat, akkor veszed ki

5. Így már hozzáférsz a burkolat belső csavarjaihoz, és ha kiszeded őket akkor jó esetben el tudod húzni a burkolatot annyira, hogy le tudd venni a vízcsonkot, ami alatt megtalálod a termosztátot... ha nem akkor le kell venni az ékszíjtárcsát is, és le kell bontani az egész műanyagot. Ja és nem árt ha fellazítod a generátort, és leveszed az ékszíjat, vagy lehet neked hosszbordásod van ? :o

Összerakásnál jelekre nagyon figyelj, egyértelműek, de azér nem kéne elrontani :)

Jó szórakozást!

Ha valamit kifelejtettem, írjatok!

Link to comment
Megosztás:

Ha igy kezdodik, vidd szerelohoz...

Igazat megvallva egy ismerősömnek áll fent a probléma, neki közvetítettem a kérdését.

És igen, mivel én sem tudtam, nem állnék neki egyedül. ;)

A termosztát a hengerfejben van a vezérműszíjj burkolat alatt.

Folyamatábra: Felnyitod a gépháztetőt :)

...

Ha valamit kifelejtettem, írjatok!

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

A termosztát a hengerfejben van a vezérműszíjj burkolat alatt.

Folyamatábra: Felnyitod a gépháztetőt :)

1. Leveszed a vezérműszíjj külső burkolatát 10-es Cro-Vával,

2. Jelre tekered a motort, jó esetben ugyanaz, mint a c14nz, a vezérműkerékben van 1 pötty, az kerüljön a burkolat ék alakú bemetszéséhez, a főtengelyjeled pedig: az ékszíjtárcsán lévő bemetszés, kerüljön a burkolat bütykéhez

3. Leveszed a vezérműkereket (17-es kulcs)

4. Elvileg le kell vegyed a feszítőgörgőt is (13-as kulcs) (a visszarakásnál: van a két nyelvén két furat, azt kell valami stifttel összefogatni, pl 60-as szög, vagy egy vékony csavarhúzó, és amikor már visszaraktad a szíjjat, akkor veszed ki

5. Így már hozzáférsz a burkolat belső csavarjaihoz, és ha kiszeded őket akkor jó esetben el tudod húzni a burkolatot annyira, hogy le tudd venni a vízcsonkot, ami alatt megtalálod a termosztátot... ha nem akkor le kell venni az ékszíjtárcsát is, és le kell bontani az egész műanyagot. Ja és nem árt ha fellazítod a generátort, és leveszed az ékszíjat, vagy lehet neked hosszbordásod van ? :o

Összerakásnál jelekre nagyon figyelj, egyértelműek, de azér nem kéne elrontani :)

Jó szórakozást!

Ha valamit kifelejtettem, írjatok!

A feszítőgörgőt nem muszáj levenni, elég ha hátrahúzott (ellazított szíj) állapotban kiakasztod, van rajta furat, amin keresztül ez megoldható.

Link to comment
Megosztás:

Hali:

hát úgy néz ki így hogy be van állítva az olaj szint akkor is szívárog az olaj a szelepfedél tömítésnél.

be viszem szervízbe ott gondolom elöször úgy is csak húznak rajta de nem 1 nagy ördöngösség azt kicserélni cskaa lehúzás ra klel itt is oda figyelni nem,?.:)

Link to comment
Megosztás:

Hali:

hát úgy néz ki így hogy be van állítva az olaj szint akkor is szívárog az olaj a szelepfedél tömítésnél.

be viszem szervízbe ott gondolom elöször úgy is csak húznak rajta de nem 1 nagy ördöngösség azt kicserélni cskaa lehúzás ra klel itt is oda figyelni nem,?. :)

Típus betegség, a szelepfedél vékony anyagból van így vetemedik, és 1-2 évente cserélni kell ha nem akarsz olajat látni. Nekem C14NZ motorom van, 4 éve lesz hogy nálam van de már a második tömítés is ereszt... Hiába a drágább vastag parafa tömítés és jó vastagon bekent ragasztó...

Nem őrdöngős összeg, cserélni is könnyű pár csavar fogja csupán. Annyi hogy visszarakásnál középről spirál alakban kell meghúzni, mint a hengerfejet. (De lehet ennél nem számít egyébként, de ártani biztos nem árt ha így húzod meg!)

Link to comment
Megosztás:

Típus betegség, a szelepfedél vékony anyagból van így vetemedik, és 1-2 évente cserélni kell ha nem akarsz olajat látni. Nekem C14NZ motorom van, 4 éve lesz hogy nálam van de már a második tömítés is ereszt... Hiába a drágább vastag parafa tömítés és jó vastagon bekent ragasztó...

Nem őrdöngős összeg, cserélni is könnyű pár csavar fogja csupán. Annyi hogy visszarakásnál középről spirál alakban kell meghúzni, mint a hengerfejet. (De lehet ennél nem számít egyébként, de ártani biztos nem árt ha így húzod meg!)

Hali:

hát ez nem rég lett cserélve 1-2hónapja mer henger fejezve lett a gép de elötte sem kellett évekig cserélni hála

ez X14XE.

köszi mosmár tudom akkor mire kell oda figyelni ha cserélem!!

Link to comment
Megosztás:

10 litert eszik az se. Vadiúj bosch lambdaszonda van benne, (kap testet is, kimértem) megmértem a hőfokjeladót is, elvileg az is jó. (melegítésre változott az ellenállása, csak éppen nem tudtam mérni mikor hány fokos)

Mi lehet még a baja? Gyertyák, kábelek májusban lettek cserélve, mikor betettem a motort. Az aktívszénszűrőt tegnap lekötöttem, de a túlfogyasztás maradt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy hallotatok-e olyan adalék anyagról ami pl egy kezdődő hajtókar csapácsgy hangot elhalgattat?! :S ugyan is tegnap vásároltam egy C20XE calibrát alkatrésznek a motor kell az astrámba belőle. elmentem megnéztem szép hangja volt nem füstöl stb tényleg jó vételnek tünt. elhoztam nem nyomtam neki jöttem egy ilyen 270km-t amúgy fogyasztása nagyon jó volt ilyen 7,5körül evett a pályán. haza értem pestre vele faterom kiprobálta meg lett hajtva de nem esze veszettül. 80at mentünk 2ben elkezdett valami szólni elöszö hidrotökére gyanakodtam biztos régi az olaj, mentem vele én is egyet. fel fel vilant az olajnyomáslámpa. egyböl megáltam,emelkedőnek felfelé illetve lefelé folyamatosan kigyuladt, egyböl gyujtás le, meg áltam töltöttem olajat el is mult a kigyuladás,(pedig a minimum szintet felett volt olaj alapból is)hátmire beértem a műhelybe vele már elég erős lett a hangja...Erre mesélte egy barátom hogy ő is járt így széphangja volt hazaért olajcsere valami trutyis olajfolyt ki belőle így utólag megnézve új olajal kopogott neki és akkor talált ilyen adalékot... nem tudom menyre lehetséges az ilyen... illetve nem érzem olyan meg gyözönek a motor erejét :D c20ne után alul iszonyat lomha ez normális?ilyen 2500nál odalépekneki pl 3.ban és nem nagyontörténik semmi meg torpan, majd vánszorog kicsit és olyan 3500tól kezd életre kelni. állitólag valami pilangó szelep, meg benzinnyomás tuningot csináltak rajta de ezt én betudtam a veddmeg ez erösebb a töbinél szövegnek....Na és az utolsó lényeges kérdés :D szakálmetál, főtengely felujítás menyire vállalható? oké egy 1.4-1.6 normálisan használtba elmegy végtelenségig. de egy iylen motorban?! várom a válaszokat köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.