Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Üdv!

Sajna nem a hidrotőkék hangja,leszedtem a folytószelepház tetejéről ezt a fekete "dobozt"és kajakra az injektor csattog,hogy mitől?passz.Kivettem szemrevételeztem látható sérülés nincs sem a fészekben sem az injektorfejen,egy kis takaritás,visszaraktam,de sajna ugyan az a helyzet :(.Nem tudom mi lehet a gond.Valakinek valami ötlet?

Eleve ad ki magából kattogó hangot az injektor.

Link to comment
Megosztás:

Eredeti helyén is jó a lambda amúgy. Nekem semmi bajom vele.

Lehet felrakom én is a hővédőt,ne legyen feltűnő.

Cseréltél epromot is? Mert ahogy látom volt lent a HF mostanában.

A leömlő nálam 5-8lovat hozott kb.

Emlékszem írtad, de így nem kellett a vezetékkel játszani, pont odaér. :icon1:

Szerintem jó az ha fent van, ez a leömlő kicsit melegebb mint az öntvény, főleg amikor megáll az ember.

Eprom csere nem egyszerű, mert itt természetesen van az eprom lábaira forrasztva még egy sor érintkező és az van a gyári foglalatban, aminek az eredeti beforrasztott osztása olyan mint a sima epromnak. :blink: :angry: Szóval, nem felhasználó barát a megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Emlékszem írtad, de így nem kellett a vezetékkel játszani, pont odaér. :icon1:

Szerintem jó az ha fent van, ez a leömlő kicsit melegebb mint az öntvény, főleg amikor megáll az ember.

Eprom csere nem egyszerű, mert itt természetesen van az eprom lábaira forrasztva még egy sor érintkező és az van a gyári foglalatban, aminek az eredeti beforrasztott osztása olyan mint a sima epromnak. :blink: :angry: Szóval, nem felhasználó barát a megoldás.

azt a szelep fedelet azé irigylem rendesen.....nekem meg megint folyik.....pedig még paszta is van rajta

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap voltam nagyszervizen az x14nz -s autóval. Elég húzósra sikerült 90 e Ft volt a vége. Kicserélték a komplett vezérlést (contitech), a hosszbordás szíjat feszítővel (contitech), hátsó kipufogódobot, olajteknő tömítést, vezérműtengely szimmeringet, olajat+szűrőt, Átnézték a futóművet+féket+egyebeket, itt semmi probléma. Amikor megvettük akkor volt vezérlés cserélve 6 éve, úgyhogy már aktuális volt. Amire nem számítottam az a hosszbordásszíj cseréje, az alkatrész ár volt 20 e Ft. Még a gyári feszítő volt benne. Az autóban 167.000 km van. A gyártó nem ír rá csereintervallumot, szerintetek célszerű volt cserélni? Az autó kb, 2 évig marad még nálam, ennek fényében kicsit megbántam a cseréjét.

Nem írtad, hogy mennyit megy az ótó évente!

Az általad leírtak elég durva elhanyagoltságra utalnak, ha még az eredeti szíjfeszítő volt benne, tekintve a 60 ezer kilométeres csere intervallumot!

Link to comment
Megosztás:

Nem írtad, hogy mennyit megy az ótó évente!

Az általad leírtak elég durva elhanyagoltságra utalnak, ha még az eredeti szíjfeszítő volt benne, tekintve a 60 ezer kilométeres csere intervallumot!

Évente kb. 7500 km megyek max. A generátor szíjra és a szíjfeszítőre tudomásom szerint nincs előírás csereintervallumra. A szíj 6 éve cserélve volt, de feszítőt akkor nem cseréltek.

Link to comment
Megosztás:

Emlékszem írtad, de így nem kellett a vezetékkel játszani, pont odaér. :icon1:

Szerintem jó az ha fent van, ez a leömlő kicsit melegebb mint az öntvény, főleg amikor megáll az ember.

Eprom csere nem egyszerű, mert itt természetesen van az eprom lábaira forrasztva még egy sor érintkező és az van a gyári foglalatban, aminek az eredeti beforrasztott osztása olyan mint a sima epromnak. :blink: :angry: Szóval, nem felhasználó barát a megoldás.

Ahogy látom neked az 1-4-es henger gyűjtőjébe lett berakva,én azért sem raktam oda,mert azért csak érdekes lehet mi folyik a többi hengerben.

De azért egy hátrányt észrevettem,hogy lent maradt a nem fűtött szonda. Kiálltam a garázsból,elgurultam a kb. 500m-re lévő gumishoz centírozni az elsőket,kb. 10percet állt. Gumistól elindultam vele és rángatott egy párat. Gondolom a langyos vízhőfokból úgy gondolta már érdemes figyelni a nem fűtött lambdát,mert eredeti helyén már bemelegedett a szonda.

Link to comment
Megosztás:

Évente kb. 7500 km megyek max. A generátor szíjra és a szíjfeszítőre tudomásom szerint nincs előírás csereintervallumra. A szíj 6 éve cserélve volt, de feszítőt akkor nem cseréltek.

Olajat évente vagy 10 ezer km-enként kell cserélni.

Persze, nincs előírás a csereintervallumra. Minden szakirodalom azt írja, hogy majd akkor kell cserélni, ha az elhasználódott szíjfeszítő beáll és a motor eltépi a hosszbordás szíjat, autópályán, 130kmh-s sebességnél. <_<

Féket is akkor kell cserélni, ha már nincs fékhatás. Nyilván.

Vezérlést meg 5 évente kell cserélni maximum, ha addig nem érte el a hatvanezer kilométert a futása.

De ha már csereintervallumok:

2 évente fékolaj, 2 évente hűtővíz, pollenszűrőt klímásnál olajcserénként ajánlott, nem klímásnál minden másodiknál is elég.

Link to comment
Megosztás:

Olajat évente vagy 10 ezer km-enként kell cserélni.

Persze, nincs előírás a csereintervallumra. Minden szakirodalom azt írja, hogy majd akkor kell cserélni, ha az elhasználódott szíjfeszítő beáll és a motor eltépi a hosszbordás szíjat, autópályán, 130kmh-s sebességnél. <_<

Féket is akkor kell cserélni, ha már nincs fékhatás. Nyilván.

Vezérlést meg 5 évente kell cserélni maximum, ha addig nem érte el a hatvanezer kilométert a futása.

De ha már csereintervallumok:

2 évente fékolaj, 2 évente hűtővíz, pollenszűrőt klímásnál olajcserénként ajánlott, nem klímásnál minden másodiknál is elég.

Ok. Ezért fogadtam el amit a szerelő mondott, és ezért lett kicserélve. A bajt szeretné az ember elkerülni. De belegondolva abból milyen probléma lenne, ha a hosszbordásszíj elszakad 130 km/h nál? Nincs töltés és szervó, de az akkumulátorban annyi energia csak van hogy egy lejáróig elpötyöröghet az ember vele nem?

Link to comment
Megosztás:

Ok. Ezért fogadtam el amit a szerelő mondott, és ezért lett kicserélve. A bajt szeretné az ember elkerülni. De belegondolva abból milyen probléma lenne, ha a hosszbordásszíj elszakad 130 km/h nál? Nincs töltés és szervó, de az akkumulátorban annyi energia csak van hogy egy lejáróig elpötyöröghet az ember vele nem?

Én haza is mentem akksiról. 35-40km-t tettem meg, de a végén már a légzsákjelző is kivillant az alacsony feszültség miatt. Le kell kapcsolni minden fogyasztót, ami nem kell. Rádió, ventilátor. A klímakompresszor meg kapott egy hatalmas pofont, mikor eltépte. Másnap ment volna szíj és görgőcserére amúgy a gép.

és mikor a szervós kormányműnél nem működik a szervó és kanyarodni akarsz kis sebességnél... na az az izomszervó. :)

Link to comment
Megosztás:

Ahogy látom neked az 1-4-es henger gyűjtőjébe lett berakva,én azért sem raktam oda,mert azért csak érdekes lehet mi folyik a többi hengerben.

De azért egy hátrányt észrevettem,hogy lent maradt a nem fűtött szonda. Kiálltam a garázsból,elgurultam a kb. 500m-re lévő gumishoz centírozni az elsőket,kb. 10percet állt. Gumistól elindultam vele és rángatott egy párat. Gondolom a langyos vízhőfokból úgy gondolta már érdemes figyelni a nem fűtött lambdát,mert eredeti helyén már bemelegedett a szonda.

2-3-as, de a lényeg ugyanaz, és mivel két hengerbe fecskendez be és gyújt is egyszerre, így ugyanaz van a többi hengerben is. Ha nem, akkor már úgyis baj van. :D

Link to comment
Megosztás:

c14nz, kicseréltem az alapjárati motort, de még mindig olyat csinál, hogy egyszer csak elkezd pörögni a motor és nem ejti vissza, nincs motorfék ilyenkor, meg pl. megyek vele, lámpa, megállok, kuplung ki és van, hogy akkor sem esik le a fordulat alapjáratra, ha le is esik, az legalább ~ 3 sec. Mi lehet a gond? Vezérlő?

Végig fújtam féktisztítóval, de semmi változás nem történt, szóval nem szív falsot. De érdekes, mert valamikor nem csinálja, van amikor az alapjárat emelkedik meg nagyon és van olyan, hogy nincs motorfék, mintha rálépnék a gázra.

Link to comment
Megosztás:

Végig fújtam féktisztítóval, de semmi változás nem történt, szóval nem szív falsot. De érdekes, mert valamikor nem csinálja, van amikor az alapjárat emelkedik meg nagyon és van olyan, hogy nincs motorfék, mintha rálépnék a gázra.

Gázbowden visszamegy teljesen, nem akad? Fojtószelep-poti lehet még kh-s.

Link to comment
Megosztás:

Gázbowden visszamegy teljesen, nem akad? Fojtószelep-poti lehet még kh-s.

Nem akad, szépen jár, már be is zsíroztam kicsit:) A fojtószelep poti, az injektor jobb oldalán van ha jól gondolom? Lehet vennem kellene komplettan egy injektort.

Link to comment
Megosztás:

Igen és ahogy írtam nekem ez is és a beszívott levegő hőmérséklet jeladóm is tuti jó. Multiméterrel is kimértem már, de a számítógépen meg is néztük a hőmérsékleteket és ott is minden oké. Fekete füst nincs, csak ha lepadlózom akkor van egy kicsi. A gép szerint az előgyújtással van baj és a kopogás érzékelőm is rossz adatokat produkál mind a 4 hengernél. A kérdés az, hogy ezt mi okozza? Trafó, gyertyakábelek, vagy valami más? Esetleg rossz a kopogásérzékelő?

A kopogásérzékelőt nem fogja a gyújtáskábel vagy a trafó szerintem zavarni.

Ezt az érzékelőt úgy kell elképzelni, mint egy mikrofont. Ha kopogásnak a jelét küldi, az ECU visszaveszi az előgyújtást.

Na most a kopogás hangját nem csak a rossz égés okozhatja. Nekem a főtengelyszíjtárcsa néha-néha odakoccintott a motortömbnek, amit végül már füllel is lehetett hallani, és rögtön elszaladt az ereje, mert nullára ugrott az előgyújtás. Miután ezt megcsináltam, meg helyre tettük a tárcsát, jelre, megtáltosodott.

Itt látszik, hogyan is nézett ki a tárcsa belső oldala... :-(

PICT0004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Itt meg az elfordult főtengely-szíjkerék van. Ez szívatott sokáig.

PICT0011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szerintem érdemes körül nézni, hogy mi okozhat kopogó hangot. Mechanikusan. Lehet hogy valami mást "hall" a szenzor...

Link to comment
Megosztás:

Valaki tud ötletet adni hogy honnan tudnék állítható benzinnyomás szabályzónak valót szerezni amit fel lehet applikálni az se befecsi sorra a gyári helyett? Bonus kérdés hogy a 3bar-os pumpa mennyit tud hosszabb távon pluszban?

Gondolom a központisé nagyon eltér a hengerenkéntitől.

Az AC pumpa 3bar-t tud hivatalosan tehát az üzemanyag ellátási körben akkora nyomást képez, de 2,8 kell az injektoroknak, mivel 0,7-tel dolgoznak. De ezt szerintem nem igénylik egyszerre, mivel ugye nem egyszerre fecskendez be mind a négy.

Link to comment
Megosztás:

A központis az konkrétan maga a befecsi ház, tehát az sajna nem játszik.

Kettesével mennek a befecsik.

Szóval akkor 3 bar fölé nem tudok menni gyári pumpával?

Nem hiszem. Megnövelt feszültséggel többet tudna az AC pumpa, de az üzemideje fordított arányban hatványozottan csökkenne.

Link to comment
Megosztás:

Valaki tud ötletet adni hogy honnan tudnék állítható benzinnyomás szabályzónak valót szerezni amit fel lehet applikálni az se befecsi sorra a gyári helyett? Bonus kérdés hogy a 3bar-os pumpa mennyit tud hosszabb távon pluszban?

Szerintem ha lehúzod a vákuumcsövet a nyomásszabályzóról, akkor az a nyomás lesz a rendszerben, amit a pumpa létrehoz. Ezt lemérni azon a bizonyos szelepen keresztül le lehet, ami az injektorhídon van. Így nem kell találgatni mennyi az annyi, mennyire használódott el, mennyit tud még nyomni, stb. ;)

Ha megfelel a nyomás, akkor az eredetit le lehet zárni és oda lehet tenni egy órás nyomásszabályozót.

http://bolthely.hu/bpracing/fokat/4b5317ee6c82x_Benzinnyomasszabalyzok__nyomasmerok

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.