Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Na kicseréltem a vízhőfok jeladót (2 vezetékes). Sajnos nem lett jó, bár mindenképpen rossz volt az érzékelő, ahogy kipróbáltam egyszerre az újat meg a régit.

Csináltam egy videot az indításról, hátha valaki okosabb tőle

http://youtu.be/NulvUouoAms

Elsőre nem indul, elkapná de lefullad. Másodikra beindul, de rázza a kasznit, remeg.

Közben egyszer átkapcsol gázra, ekkor megszűnik a remegés, de rögtön vissza is kapcsolom benzinre, ekkor van az a pillanatnyi fordulat leesés.

A vége felé kikapcsol a szekunder szivattyú és beáll a fordulat.

Gázadásra szépen reagál nem fullad tőle, 2x próbáltam ahogy látszik is.

Mire tippeltek?

Link to comment
Megosztás:

Na kicseréltem a vízhőfok jeladót (2 vezetékes). Sajnos nem lett jó, bár mindenképpen rossz volt az érzékelő, ahogy kipróbáltam egyszerre az újat meg a régit.

Csináltam egy videot az indításról, hátha valaki okosabb tőle

Elsőre nem indul, elkapná de lefullad. Másodikra beindul, de rázza a kasznit, remeg.

Közben egyszer átkapcsol gázra, ekkor megszűnik a remegés, de rögtön vissza is kapcsolom benzinre, ekkor van az a pillanatnyi fordulat leesés.

A vége felé kikapcsol a szekunder szivattyú és beáll a fordulat.

Gázadásra szépen reagál nem fullad tőle, 2x próbáltam ahogy látszik is.

Mire tippeltek?

Ez az autó egészen 3 hengerrel indul és jár . Azért rázza a kasznit . Az egyik benzinbefecskendeződ meg van halva. direktgázzal indítottad már? milyen gázrendszer van benne? Mert ha gázzal nem remeg 1000% hogy injektor baja van.

Link to comment
Megosztás:

Ez az autó egészen 3 hengerrel indul és jár . Azért rázza a kasznit . Az egyik benzinbefecskendeződ meg van halva. direktgázzal indítottad már? milyen gázrendszer van benne? Mert ha gázzal nem remeg 1000% hogy injektor baja van.

Ezt a 3 hengerezést más is mondta már, és a hangokból erre következtetek én is. Gázzal természetesen nem remeg. Nem igazán tudom mi van benne, a párom autója, de valami automata rendszer, gázzal nem tudom indítani, talán 30°Cnál kapcsol gázra. Szóval injektor. Tisztítás segíthet? (Egyszer már volt UH-s tisztításon)

Szerk: Az elektromos hibát jelezné az ecu? lecsúszott injektor csati, szakadt kábel, stb.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a 3 hengerezést más is mondta már, és a hangokból erre következtetek én is. Gázzal természetesen nem remeg. Nem igazán tudom mi van benne, a párom autója, de valami automata rendszer, gázzal nem tudom indítani, talán 30°Cnál kapcsol gázra. Szóval injektor. Tisztítás segíthet? (Egyszer már volt UH-s tisztításon)

Szerk: Az elektromos hibát jelezné az ecu? lecsúszott injektor csati, szakadt kábel, stb.

Igen jelezné.

Link to comment
Megosztás:

Le lett mosva a paripa motortere, meg picit szilikonnal át lett törölgetve, íme a végeredmény: https://www.dropbox.com/s/smqvmxqencydlqf/DSC07863.JPG

Ja meg a kiegyenlítő tartály összes csatlakozása el volt repedve a (szerintem) réz betét más hőtágulása miatt, úgyhogy kapott egy utángyártott 4 ezer forintost...

Miután jól át lett mosva magasnyomásúval, egy érdekes dolgot produkált, olyan 2-3ezres fordulatig dadogott meg alig akart menni (3 hengerezett) de felette meg elkezdett húzni mint ahogy azt kell neki :D

Pár óra után meg elmúlt, és azóta sem volt vele gond.

Link to comment
Megosztás:

Az nagyon gáz lenne, ha a motortérben, a tűzfalon tanktól a szénszűrő felé menő csövön "gégemetszést" végeznék?

Tegnap pucolgattam(megint) a mágnesszelepet, mert tele volt szénnel. A rámenő cső szerintem el van dugulva, a lelógóban meg nagyobb vákuumot tudok szippantani. A tanksapka meg szisszen levételkor. Egyelőre nem tudom kivenni a szűrőt, és csöveket pucolgatni, de ha a tank felől jövő cső nincs eldugulva, nyitott résen kaphatna levegőt. Aztán majd lesz vele valami(kivéve csere).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

X16SZR motoros lengyel verziót (2002 nyári) vettem 2008 decemberében. Azóta egyfolytában jelen van egy hidegindítási probléma, bár az intenzitása időjárástól és vezetési stílustól függően változott. Nem tudom, mi van, és egyetlen szerelő sem tudta kideríteni.

Beindítom az autót. Elindul, felpörög, aztán hirtelen lerántja a fordulatot, és erőlködni kezd. Ezután vagy spontán dadogni, ugrálni kezd a fordulatszám, vagy egyenesen zakatolva köpköd az autó, vagy pedig egyszerűen alacsony fordulaton erőlködik (zajos, mintha ellene dolgozna valami). Ha hidegen elindulnék, az autó végtelenül erőtlen és lefullad, leáll, megint mintha visszahúzná valami. Ha erőszakosan gázt adok és pörgetve, nagy gázzal indulok, akkor megy, de kettesbe kapcsolás után vagy rángat, vagy egyenesen leáll a motor, egyszerűen megfullad. Csak leheletfinom gázzal, lassan, csúsztatva lehet elindulni vele (emelkedőn szinte sehogy se).

Újabban azt találta ki a drága, hogy ha ilyenkor hidegen, üresben megnyomom icipicit a gázt, akkor nemhogy nőne, de csökken a fordulatszám, fuldoklik, és ha nem áll le, akkor egy idő után mintha eléggé megnőne valami nyomás, hogy áttörjön valami dugót, és a fordulatszám késve felpörög. Ha az ember addig játszogat így üresben, finoman a gázzal (benyom-fullad-felpörög-elenged, stb), amíg ez a dugós állapot kipöfög a rendszerből és már akadálytalanul felpörög, akkor lehet vele normálisan indulni.

Pár perc járatás után amúgy spontán megszűnik a dolog, de sajnos melegen se normális az autó, mert erős gázra nem ugrással reagál (semilyen fordulaton sem), csak hangos brummogás hallatszik az autó alól, erősebb nem lesz. Ha max félig nyomom a gázpedált, lomhán, fokozatosan és fordulaton tartva autózok vele, akkor elmegy, de több személlyel kamiont előzni kifejezetten életveszélyes. És ha csőgázzal "brummogtatom", akkor a következő indításnál a fulladás is sokkal erősebb lesz. Nem szereti még azt sem, ha a nap süti állás közben, illetve ha nagyon hideg van, ilyenkor jobban fullad. Mindezt ötödik éve játssza, 50 ezret lefutott így.

A következő dolgok lettek eddig csinálva rajta a hiba elhárítására: benzinpumpa csere (drága volt és fölösleges), EGR szelep ellenőrzése (tök tiszta volt), vízhőmérséklet-jeladó csere (a régi is tökéletes volt, ismerős kimérte), gyújtásrendszer ellenőrzése, vezérműtengely csere (kicsit be volt rágódva), vákuum rendszer ellenőrzése (most ezekre emlékszem, más is volt). De semmi nem hatott. Most fejembe vettem, hogy hátha a katalizátor rossz (az dugult el), mert az visszafojthatna a motornak hidegen, és brummoghatna is erős gázadásra. 230 ekm van a kocsiban és az eredeti katalizátor.

A kérdésem az, hogy lehetséges-e, hogy a katalizátor rossz (pl. mert betolták az autót), és melegen kidugul annyira, hogy járni lehet vele, de mégis fojtja. Vagy ha nem, akkor a fenti rendszereken kívül mi más okozhatná a hibát. Én lecseréltetném a katalizátort, de az utángyártottat senki se ajánlja, a gyári pedig százezres összeg, ezért a szerelő (maszek) lebeszél.

Előre is köszönöm a segítséget. Nagyon szeretem ezt az autót, mert így "brumisan" is mindenhova elvitt, Olaszországtól Lettországig és a fehérorosz határig, sose hagyott ott, és a fogyasztása 5,5-6,5 liter (szerintem világrekord), de néha a szakadékba dobnám, annyira megalázó a fuldoklása.

üdv

gehe

Ez a motor nem egy agyműtét,ezért szeretjük. Hibakód?

Gyertyák? Milyen színűre vannak kiégve? GM kétpólusút szereti,az való bele.(1100-1200ft/db).

A főtengely jeladó tárcsa környékén is szétnéznék,hátha lötyög..stb.stb.. Ha a jeladó tönkremegy,akkor megáll mint a szög,ezért nem hiszem,hogy az a baj. Viszont nekem csinált így motorom,amikor nem rávaló főtengely szíjtárcsa (más fogkiosztású) került rá.Mondjuk egy stroboszkópos előgyújtás ellenőrzés sokat elárulna.

Esetleg vedd le róla az injektor fedelét és figyeld járó motornál,hogy jól porlaszt-e vagy esetleg becsöpög.Bár volt ,hogy rosszul pattintottam a hídba az injektort ömlött bele a benzin,de nem igazán zavarta.

Amire még erősen gyanakszom,hogy egy foggal el van rakva a vezérlés az is így csinál.

Amit mondasz,hogy szétesett a kati az is lehet,megrázogatva a rendszert kiderül.

Nem kötekedésből,de azért ha ehhez a faék motorhoz nem tud a szerelőd hozzászólni érdemben,akkor mihez tud?

Link to comment
Megosztás:

Ki kell kötni a rákba a szénszűrőt, szét van hullva, hiába pucolgatod a csöveket.

Ez eddig rendben, de mit csinálok a három csővel? Szűrő helyett "T" idommal összekötöm a három csövet? Vagy kettőt megszüntetek, a tankból jövő meg csak lóg le?

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Most kéne egy okos megmondóember.

Pár hete cseréltem AC-t, mert meglustult a motor, végül el sem indult. Utána pikk-pakk.

Ma hazafelé Minden lámpánál lefulladt, Egy serkon ott ragadtam, nem akart elindulni. Egyelőre az injektorhíd végét tudtam megnézni, köpött egyet, nem spriccelt sokáig, bár sikertelen indítózás után volt. Nagy nehezen sikerült beindítani. Alapjárat közelében lefulladt, amúgy meg 2-3-4000-es alapjáratott tartott. Így sikerült a maradék három saroknyi távot megtenni egyesben pörgetve, mint a bolond.

Elképzelhető, hogy az új AC is bemondta az unalmast? A kezdetektől furcsa, egyenetlen hangja van, néha morgós effekttel.

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Most kéne egy okos megmondóember.

Pár hete cseréltem AC-t, mert meglustult a motor, végül el sem indult. Utána pikk-pakk.

Ma hazafelé Minden lámpánál lefulladt, Egy serkon ott ragadtam, nem akart elindulni. Egyelőre az injektorhíd végét tudtam megnézni, köpött egyet, nem spriccelt sokáig, bár sikertelen indítózás után volt. Nagy nehezen sikerült beindítani. Alapjárat közelében lefulladt, amúgy meg 2-3-4000-es alapjáratott tartott. Így sikerült a maradék három saroknyi távot megtenni egyesben pörgetve, mint a bolond.

Elképzelhető, hogy az új AC is bemondta az unalmast? A kezdetektől furcsa, egyenetlen hangja van, néha morgós effekttel.

hát nyomásnak mindenképpen lennie kell a hídban

Link to comment
Megosztás:

hát nyomásnak mindenképpen lennie kell a hídban

Hát igen, és ez nem stimmel. Kivettem a szivattyút, vízben megjárattam, és befogni sem tudtam a végét. A híd végére dugott csövön meg jó messzire "ellőtt", nem úgy mint az előző, ami éppen cask pisilt. Olyan mintha jó lenne a szivattyú. Közben nem értem, hogy miért ég a motor lámpa már indításnál 1405-tel, ami az, korábban már találkoztam vele. Az egr meg le van falazva. Egyelőre ennyi. Beindul, és alapjárat környékén rángatózik, néha fönn akad magasabb fordulaton, de inkább lefullad, ha nem nyomom a gázt. Nem tudom, vissza merjem-e vinni a szivattyút, azzal, hogy az a rossz.

Link to comment
Megosztás:

Senkinek nincs ötlete? :o

Miért nincs semi nyimás az injektorhídban, ha kézzel megjáratom az AC-t?

Ugyanakkor a híd végére dugott csőből rendesen spriccel a benzin, ha járatom a pumpát.

A motor nagyon bizonytalan indítás után. Rángatózik, majd leáll. Felpörgetve megy.

Miért ír már indulásnál EGR hibát(1405), holott le van falazva. Tesztkor szokta cask kidobni. Falazást levéve sem javult, néha eltűnik egy pillanatra.

Van bárminek bármihez köze?

Lehet , hogy rossz az új AC?

Link to comment
Megosztás:

Senkinek nincs ötlete? :o

Miért nincs semi nyimás az injektorhídban, ha kézzel megjáratom az AC-t?

Ugyanakkor a híd végére dugott csőből rendesen spriccel a benzin, ha járatom a pumpát.

A motor nagyon bizonytalan indítás után. Rángatózik, majd leáll. Felpörgetve megy.

Miért ír már indulásnál EGR hibát(1405), holott le van falazva. Tesztkor szokta cask kidobni. Falazást levéve sem javult, néha eltűnik egy pillanatra.

Van bárminek bármihez köze?

Lehet , hogy rossz az új AC?

Legjobb lenne egy kölcsön AC-t szerezni valakitől egy próbára. Nagyon érdekes hibajelenség amúgy.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Arról tud valaki egy kis tájékoztatást adni, hogy hivatalosan milyen lehetőség van nagyobb motorra való cserének? Jelenleg X16XEL van a motorháztető alatt. Ehelyett gondolkoztam el X18-as vagy X20-as motoron. Most engem főként az érdekel, hogy hivatalosan le lehet-e papírozni, és ha igen, horror ára van-e?
Annyit tudok, hogy rosszabb környezetvédelmi kategóriájú motort nem lehet beszerelni, ezért gondoltam, hogy az X-eseknél maradok.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Arról tud valaki egy kis tájékoztatást adni, hogy hivatalosan milyen lehetőség van nagyobb motorra való cserének? Jelenleg X16XEL van a motorháztető alatt. Ehelyett gondolkoztam el X18-as vagy X20-as motoron. Most engem főként az érdekel, hogy hivatalosan le lehet-e papírozni, és ha igen, horror ára van-e?

Annyit tudok, hogy rosszabb környezetvédelmi kategóriájú motort nem lehet beszerelni, ezért gondoltam, hogy az X-eseknél maradok.

Üdv!

Igen, igen

Szóval olyat építhetsz be, amilyet szereltek is F astrába (Európában) :)

És igen, horror ára van, nem éri meg.

Link to comment
Megosztás:

Igen, igen

Szóval olyat építhetsz be, amilyet szereltek is F astrába (Európában) :)

És igen, horror ára van, nem éri meg.

Úgy tudom hogy 10% teljesítmény növelés felett már terveztetni kell a fékrendszert...stb. Marad a fekete műszaki vagy az autócsere. Vaaagy kétévente vissza az új moci és reménykedni hogy nem futsz bele útszéli vizsgálatba.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kicsit sos a problémám, azért fordulok hozzátok.A következő történt:

Tegnap hazaértem a kocsival, leálltam a kapuban( az autó orra kicsit magasabban volt,lejtős a bejáró, de nem nagyon)

Majd mikor újra be akartam indítani, nem tudtam.Csak forgott üresen, mintha nem lenne rajta szíj.( Ac megy, leellenőriztem, olajszint,vízszint rendben, az lpg gyertyákban kb 40ezer km van,a vezérlésben kb 20ezer.)Gondoltam önindító gond, kicsit megütögettem majd indítóztam s majdnem beröffent.Megint önindító ütögetés aztán beindult, DE MÉG HOGY: csattog nagyon, olyan fémes hangja van, az a alapjárat normális. Olyan mint amikor nagy hidegben beindítod és egy kis darabig csattogó hangot hallasz,csak ez hangosabb.Nem is merek vele menni.

Van vkinek tippje mi lehet a gond? Nagyon kellene az autó a családnak, ezért is ha valaki tud ŐRBOTTYÁN ÉS KÖRNYÉKÉN tisztességes szerelőt vagy aki ért hozzá, nagyon hálás lennék ha tudtomra adná!!!Köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kicsit sos a problémám, azért fordulok hozzátok.A következő történt:

Tegnap hazaértem a kocsival, leálltam a kapuban( az autó orra kicsit magasabban volt,lejtős a bejáró, de nem nagyon)

Majd mikor újra be akartam indítani, nem tudtam.Csak forgott üresen, mintha nem lenne rajta szíj.( Ac megy, leellenőriztem, olajszint,vízszint rendben, az lpg gyertyákban kb 40ezer km van,a vezérlésben kb 20ezer.)Gondoltam önindító gond, kicsit megütögettem majd indítóztam s majdnem beröffent.Megint önindító ütögetés aztán beindult, DE MÉG HOGY: csattog nagyon, olyan fémes hangja van, az a alapjárat normális. Olyan mint amikor nagy hidegben beindítod és egy kis darabig csattogó hangot hallasz,csak ez hangosabb.Nem is merek vele menni.

Van vkinek tippje mi lehet a gond? Nagyon kellene az autó a családnak, ezért is ha valaki tud ŐRBOTTYÁN ÉS KÖRNYÉKÉN tisztességes szerelőt vagy aki ért hozzá, nagyon hálás lennék ha tudtomra adná!!!Köszönöm!!!

Olajnyomás rendben? Visszajelző nem világít?

Hidrotőkék tudnak csattogni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.