Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

10-12 (inkább 12) szoktam cserélni, és nem Castrol-ra... Mostanában Motul-t rakok bele, de más fajtától is csattog... Sose volt benne No Name szar olaj, mindig márkás, normális minőségű olaj ment bele, és 10-12 ezrenként cserélve volt (új korától a családban van, így ismerem a múltját).

Érdemes tőkét cserélni? Okozhat problémát? Füst indításkor?

A füstöt indításkor okozhatja szelepszár szimering...ennyire füstöl?

Link to comment
Megosztás:

A füstöt indításkor okozhatja szelepszár szimering...ennyire füstöl?

Körülbelül ilyesmi a füst nekem is indításkor, napfényben a tükörben totál látszik pl...

A kipufogó végén (krómozott vég van a sportdob végén) egy fekete "megfolyás" is látszik, ez is attól van?

Érdemes ezzel foglalkozni? Különösen a csattogó hang idegesít, a környezetben lévő falubeli Astraknak mind gyönyörű hangja van, az enyém eléggé csattog...

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Körülbelül ilyesmi a füst nekem is indításkor, napfényben a tükörben totál látszik pl...

A kipufogó végén (krómozott vég van a sportdob végén) egy fekete "megfolyás" is látszik, ez is attól van?

Érdemes ezzel foglalkozni? Különösen a csattogó hang idegesít, a környezetben lévő falubeli Astraknak mind gyönyörű hangja van, az enyém eléggé csattog...

Köszi!

Lehet hogy a kipufban csapódik le az olaj egy része ami nem égett el... hidrotőkét lehet cserélni nem olyan vészes, én majd tavasszal műszaki előtt cserélem a szelepszár szimeringeket.

Link to comment
Megosztás:

azt is lehet cserélni fentről? nem kell levenni a hengerfejet?

Nem lehetetlen, de rendkívül nagy rutint, és türelmet igényel, meg nem ár némi spec szerszám sem. Ami kérdéses, hogy nem tudom mennyire lehet a konkrét motornál hozzáférni a szelepekhez ha fent van a vezérműház. (amit a mai napig nem értem hogy miért így kellett megoldania az opelnek)

Link to comment
Megosztás:

Nem lehetetlen, de rendkívül nagy rutint, és türelmet igényel, meg nem ár némi spec szerszám sem. Ami kérdéses, hogy nem tudom mennyire lehet a konkrét motornál hozzáférni a szelepekhez ha fent van a vezérműház. (amit a mai napig nem értem hogy miért így kellett megoldania az opelnek)

Hát ahogy nézen c14nz-n és akkor gondolom az összes 8-szelepesnél nagyjából semennyire nem jön le a szeleprugó még ha le is tudnám venni az ékeket... <_<

1212691-20131011-6AhmBc.jpg

Link to comment
Megosztás:

S.O.S.!!! A c20xe 4 leömlőjét nagyon át kell alakítani ,hogy rámenjen az x14nz-re???

Szétvág, újraépít történet. ;)

Néhány hozzászólás:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1261&p=958983

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1484&p=885051

Összekötni a katalizátorral többféle módon lehet, akár fix csővel is, nálam ilyen:

http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3275

http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3276

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szétvág, újraépít történet. ;)

Néhány hozzászólás:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1261&p=958983

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1484&p=885051

Összekötni a katalizátorral többféle módon lehet, akár fix csővel is, nálam ilyen:

http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3275

http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3276

Nagyon szépen köszönöm az infókat!!!

De akkor most , hogy van ez a lambda szondás dolog??? Megnéztem mindent, cserélni kell, vagy hova kell rakni? feljebb? Neked hol van?

Az xe leömlője másabb mint az se?

Segíts kérlek, mert most tudnék venni egy xe leomlőt, de x14nz-m van, ja és a lambda szondát egy éve cseréltem újra!

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Nálam ugyanott maradt a lambda, ahol volt eredetileg, vagyis bele lett hegesztve a perselye a leömlő Y-jába. Így megmaradhat a mostani lambdád.

http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3216

A két középső cső Y száránál van a persely : http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3211

A c14se és x14nz leömlő felfogatása azonos, a c20xe-é más. Ezért kell új talpat csinálni és átalakítani a c20xe leömlőt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nálam ugyanott maradt a lambda, ahol volt eredetileg, vagyis bele lett hegesztve a perselye a leömlő Y-jába. Így megmaradhat a mostani lambdád.

http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3216

A két középső cső Y száránál van a persely : http://www.opelforum.hu/index.php?app=gallery&image=3211

A c14se és x14nz leömlő felfogatása azonos, a c20xe-é más. Ezért kell új talpat csinálni és átalakítani a c20xe leömlőt.

És oda tetted, ahol a 4 :2 lesz ugyi?

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mi lehet a gond ? (C14SE)

Hidrotőkék ,vagy valami más ?

Olajat 400km-el ezelőtt cseréltem előtte enyhébben volt csak hallható.

2-es henger kihagyásra gyanakodva cseréltem gyújtókábelt, aztán gyertyákat kiszedve és elszörnyülködve gyertyákat is.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek mi lehet a gond ? (C14SE)

Hidrotőkék ,vagy valami más ?

Olajat 400km-el ezelőtt cseréltem előtte enyhébben volt csak hallható.

2-es henger kihagyásra gyanakodva cseréltem gyújtókábelt, aztán gyertyákat kiszedve és elszörnyülködve gyertyákat is.

Így neten keresztül ez inkább fémes csattogásnak hallatszik, jobb lenne megmutatni élőben egy hozzáértőnk.

Link to comment
Megosztás:

Tegnap reggel mentem akkor arra tippelt ,hogy 2-es henger nem megy, csak túl sok munkájuk volt, így otthagyni sem tudtam.

Jövő hét elején ismerős viszi majd vissza,mert én már nem leszek itthon. Remélem nem lesz sokba.

Ha 1 henger nem megy akkor nagyon rázza a bódét és ugye ha lehúzod a gyertyakábelját akkor nincs változás.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.