Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

A 16 szelepes motorokba 2 pólusú kell. FLR8LDCU a típusa ha Bosch vagy GM-et választasz. Ha maradsz az NGK-nál akkor ennek BKR5EK a típusa. Szerintem tök mindegy melyiket választod, én az ár alapján döntenék vagy amelyiket be tudod szerezni.

Köszönöm a válasz! Én az NGK V-line 23 ast nézegettem, 2 pólusú.
Link to comment
Megosztás:

Szia,

ne variálj vele szerintem, vedd meg azt amit a gyártó ajánl. Főleg azzal ne, hogy egy vagy több pólusú. Az, hogy NGK vagy nem NGK azt döntsd el te. Az NGK-t sokan szidják, sokan dicsérik. Figyelni kell azzal, hogy az NGK-t hamisítják. Neten van leírás róla honnan lehet megismerni.

Én gyárit vettem bele, kb. 300ft-al drágább.

Tiédbe az NGK-ból a BRK5EK a belevaló ami egyébként kétpólusú.

A tiédhez egyébként a Chromaxnál az eredeti opel egy ezres. Még olcsóbb is mint az NGK. (bárdinál 1900ft)

Nekem ugyan olyan tipusú NGK van benne mint amit irtál, de 1 pólusú!
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy jó barátommal a mai napon fogtunk bele egy projektbe ami szerintem sok mindenkit érdekel!

Méghozzá a Powerbox (szívósorra)!!!

Remélhetőleg kb 1-2 héten belül elkészül a próbadarab (nem kókányolás hanem cnc-vel marva profin)

amit a saját astrámon (x16xel) fogok tesztelni! És ha beválik a hozzá fűzött reményem akkor azt hiszem hogy nagyon boldog leszek!!!! :)

Ha kész lesz akkor képekkel is prezentálom és videót is csinálok!!!

És Ha lesz rá érdeklődés akkor kis mennyiségben még a gyártást is megpróbáljuk (természetesen tömítésekkel és csavarokkal együtt dobozolva)

Mire jó ez pontosan és mit lehet várni tőle? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

A Mantzel és társai készítettek ilyen szerkezetet (persze nem az átlag magyar pénztárcájához) amit az x14xe és x16xe motorokra a szívósort eltávolítva és ezt a helyére rakva a motor által beszívott levegő hidegebb ezáltal oxigéndúsabb ami ugye a jobb égést eredményezi, valamit közvetlenebb a levegőáramlás ami ugye a gyári szívósorról nem mondható el. Ennek eredménye a teljesítménynövekedés, közvetlenebb gázreakció. A fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, hogy mennyivel fog kevesebbet fogyasztani, de amint elkészül alaposan letesztelem.

Link to comment
Megosztás:

A Mantzel és társai készítettek ilyen szerkezetet (persze nem az átlag magyar pénztárcájához) amit az x14xe és x16xe motorokra a szívósort eltávolítva és ezt a helyére rakva a motor által beszívott levegő hidegebb ezáltal oxigéndúsabb ami ugye a jobb égést eredményezi, valamit közvetlenebb a levegőáramlás ami ugye a gyári szívósorról nem mondható el. Ennek eredménye a teljesítménynövekedés, közvetlenebb gázreakció. A fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, hogy mennyivel fog kevesebbet fogyasztani, de amint elkészül alaposan letesztelem.

Értem, kösz. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyan olyan tipusú NGK van benne mint amit irtál, de 1 pólusú!

Szia,

ez azért lehet mert elírtam:)

BKR5EK és nem BRK5EK

A BKR5EK-ból egyféle van és az kétpólusú. (NET-en sem találtam ebből egy pólusút)

Egyébként a fent említett autóhoz ez NGK katalógus alapján ez való.

http://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/OPEL/ASTRA%2520F/BKR5EK/13280/

Link to comment
Megosztás:

Mire jó ez pontosan és mit lehet várni tőle? :rolleyes:

A beáramló levegő útját teszik finomabbá, megfelelő kialakítással elérik, hogy a levegő ne torlódjon fel, és akadályozza meg a beáramló levegő szabad áramlását. Példul egy kürt alakú peremesített "tölcsér" sokkal jobb áramlást biztosít, mint egy sima lyuk.

http://mindenamituning.uw.hu/uzemanyagellatas_elemei/image008.jpg

Az éles peremeken a levegő megakad, és esetleg turbulenciát okozhat, ami lassítja a beáramló levegőt, ezzel csökkentve az üzemanyag keverék oxigén mennyiségét. Valójában ezért hülyeség a különálló sport légszűrő, mert hiába csökkented le a beáramlási ellenállást, ha a többi pontot úgy hagyod ahogy van. Valójában egy polírozott csőben sokkal jobban áramlik a levegő, mint egy X16XEL szívóoldalán. Általában komplett szívóoldali rendszert érdemes cserélni, mert azzal lehet jelentősen csökkenteni a levegő áramlási ellenállását. Ezt egyébként chiptuningal szokták kombinálni. A kettővel lehet elérni normális teljesítmény növelést, mert ezekkel a cuccokkal alapból inkább az alacsonyabb tartományban lehet látványos javulást észlelni. Persze megváltozik az egész karakterisztika, de igazából chippelésnél érezhető az a húúúú bazzeg! hatás, amit ez a cucc valójában kifejt. Így alapból nem lesz olyan arányú a dolog, de azért érezhető. Engem példul érdekelne! :)

Link to comment
Megosztás:

A Mantzel és társai készítettek ilyen szerkezetet (persze nem az átlag magyar pénztárcájához) amit az x14xe és x16xe motorokra a szívósort eltávolítva és ezt a helyére rakva a motor által beszívott levegő hidegebb ezáltal oxigéndúsabb ami ugye a jobb égést eredményezi, valamit közvetlenebb a levegőáramlás ami ugye a gyári szívósorról nem mondható el. Ennek eredménye a teljesítménynövekedés, közvetlenebb gázreakció. A fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, hogy mennyivel fog kevesebbet fogyasztani, de amint elkészül alaposan letesztelem.

Itt átlag magyarok vannak!

Ugyan már mi értelme van egy 60-70 lovas, minimum 15 éves autóra, ilyen "nem átlag magyar pénztárcájának való" ingyom-bingyomot rárakni?! :omg: Trabant tyúning?

Attól az még nem lesz "pályaautó"! :D

Módosítva : epk947
Link to comment
Megosztás:

A beáramló levegő útját teszik finomabbá, megfelelő kialakítással elérik, hogy a levegő ne torlódjon fel, és akadályozza meg a beáramló levegő szabad áramlását. Példul egy kürt alakú peremesített "tölcsér" sokkal jobb áramlást biztosít, mint egy sima lyuk.

http://mindenamituning.uw.hu/uzemanyagellatas_elemei/image008.jpg

Az éles peremeken a levegő megakad, és esetleg turbulenciát okozhat, ami lassítja a beáramló levegőt, ezzel csökkentve az üzemanyag keverék oxigén mennyiségét. Valójában ezért hülyeség a különálló sport légszűrő, mert hiába csökkented le a beáramlási ellenállást, ha a többi pontot úgy hagyod ahogy van. Valójában egy polírozott csőben sokkal jobban áramlik a levegő, mint egy X16XEL szívóoldalán. Általában komplett szívóoldali rendszert érdemes cserélni, mert azzal lehet jelentősen csökkenteni a levegő áramlási ellenállását. Ezt egyébként chiptuningal szokták kombinálni. A kettővel lehet elérni normális teljesítmény növelést, mert ezekkel a cuccokkal alapból inkább az alacsonyabb tartományban lehet látványos javulást észlelni. Persze megváltozik az egész karakterisztika, de igazából chippelésnél érezhető az a húúúú bazzeg! hatás, amit ez a cucc valójában kifejt. Így alapból nem lesz olyan arányú a dolog, de azért érezhető. Engem példul érdekelne! :)

A tőcsérről én is olvastam, de nagyon átt kéne alakítani az injektroházat szerintem, most csak a friss levegőt vezettem be a kicsit lebutított légszűrőházba.

Itt átlag magyarok vannak!

Ugyan már mi értelme van egy 60-70 lovas, minimum 15 éves autóra, ilyen "nem átlag magyar pénztárcájának való" ingyom-bingyomot rárakni?! :omg: Trabant tyúning?

Attól az még nem lesz "pályaautó"! :D

Már megbocsáss, de ugyanezt el lehetne mondani a bödönről és a vízbontóról is. :) Valószinűnek tartom, hogy saját tervezéssel-gyártással sokkal olcsóbb, általában nem maga a szerkezet drága hanem a márka-név meg a sok kéz amelyiken átmegy. :rolleyes: Meg aztán akinek nem 2 literes nyóccszelepes van a feneke alatt az örül minden új lónak a karámban. :D

Link to comment
Megosztás:

Én is mindenképpen valamilyen tölcséres vagy hasonló kis légellenállású formát akarok bele tenni.

És szerintem is a márka az amit meg kell fizetni! Amint elkészül a próbadarab csatolom a képeket, megpróbálom minél jobbra és persze szépre csinálni!

Egyébként pedig a 20 éves Astrám (x16xel) 100 pacival igen jól megy és ha erre csak egy kis teljesítménynövekedést tudok varázsolni olcsó pénzért akkor annak örülni kell (mivel nem engedhetem meg magamnak, hogy több százezret költsek a motorjára http://www.dbilas-shop.com/Products/Flowtec-manifold/Opel-Vauxhall/Astra/Astra-F:::7_25_41_239_257.html )

Link to comment
Megosztás:

Itt átlag magyarok vannak!

Ugyan már mi értelme van egy 60-70 lovas, minimum 15 éves autóra, ilyen "nem átlag magyar pénztárcájának való" ingyom-bingyomot rárakni?! :omg: Trabant tyúning?

Attól az még nem lesz "pályaautó"! :D

Van benne igazság, de itt főleg azért autót szerető emberek vannak, és mindenkinek megvan a hobbija. Én is össze-vissza bütykölgetem az enyémet :) persze ennek a boxnak én sem látom értelmét, de nem szólok be rá, na :D

Link to comment
Megosztás:

Én is mindenképpen valamilyen tölcséres vagy hasonló kis légellenállású formát akarok bele tenni.

És szerintem is a márka az amit meg kell fizetni! Amint elkészül a próbadarab csatolom a képeket, megpróbálom minél jobbra és persze szépre csinálni!

Egyébként pedig a 20 éves Astrám (x16xel) 100 pacival igen jól megy és ha erre csak egy kis teljesítménynövekedést tudok varázsolni olcsó pénzért akkor annak örülni kell (mivel nem engedhetem meg magamnak, hogy több százezret költsek a motorjára http://www.dbilas-shop.com/Products/Flowtec-manifold/Opel-Vauxhall/Astra/Astra-F:::7_25_41_239_257.html )

óóó ha nekem 100 lovas lehetne az astrám... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár napja vettem észre, hogy első indításkor, mikor még hideg a motor, kopogó hangot ad a blokk bal oldala felől, majd ez a kopogó hang megszűnik, ahogy leáll a ventilátor.
Tényleg! Mi ez a ventilátor ami csak hideg motornál működik, adhatja ez a kopogó hangot?

Köszönöm!

A gép 1998 májusi, X16XEL.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár napja vettem észre, hogy első indításkor, mikor még hideg a motor, kopogó hangot ad a blokk bal oldala felől, majd ez a kopogó hang megszűnik, ahogy leáll a ventilátor.

Tényleg! Mi ez a ventilátor ami csak hideg motornál működik, adhatja ez a kopogó hangot?

Köszönöm!

A gép 1998 májusi, X16XEL.

Valami szekunder levegő fuvóka ha jól tudom, hideg levegőt nyom be induláskor, ugy rémlik szétt lehet szedni és lehet takarítani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Már megbocsáss, de ugyanezt el lehetne mondani a bödönről és a vízbontóról is. :) Valószinűnek tartom, hogy saját tervezéssel-gyártással sokkal olcsóbb, általában nem maga a szerkezet drága hanem a márka-név meg a sok kéz amelyiken átmegy. :rolleyes: Meg aztán akinek nem 2 literes nyóccszelepes van a feneke alatt az örül minden új lónak a karámban. :D

Bocsika! :D

Itt nem arról volt szó, hogy valaki a saját szórakoztatására készít egy kütyüt és boldog tőle!

Hanem a bótról:

"Ha kész lesz akkor képekkel is prezentálom és videót is csinálok!!!

És Ha lesz rá érdeklődés akkor kis mennyiségben még a gyártást is megpróbáljuk (természetesen tömítésekkel és csavarokkal együtt dobozolva)"

Különben nincs az a maszek / egyedi gyártás -főleg egy CNC - ami olcsóbb lenne a sorozatgyártásnál. Én tudom, 45 évet töltöttem a gépgyártás területén. Hacsak valakinek nincs otthon a sufniban egy CNC gépe, vagy fusiban készül.

Képzeld csak el, hogy hivatalosan mennyi lehet az ára egy CNC programnak! :confused:

Link to comment
Megosztás:

Bocsika! :D

Itt nem arról volt szó, hogy valaki a saját szórakoztatására készít egy kütyüt és boldog tőle!

Hanem a bótról:

"Ha kész lesz akkor képekkel is prezentálom és videót is csinálok!!!

És Ha lesz rá érdeklődés akkor kis mennyiségben még a gyártást is megpróbáljuk (természetesen tömítésekkel és csavarokkal együtt dobozolva)"

Különben nincs az a maszek / egyedi gyártás -főleg egy CNC - ami olcsóbb lenne a sorozatgyártásnál. Én tudom, 45 évet töltöttem a gépgyártás területén. Hacsak valakinek nincs otthon a sufniban egy CNC gépe, vagy fusiban készül.

Képzeld csak el, hogy hivatalosan mennyi lehet az ára egy CNC programnak! :confused:

Jogos!

A dolog úgy néz ki, hogy a haver egy olyan cégnél dolgozik cnc kezelőként ahol megengedik neki a gép használatát saját célra is! Szóval így már megéri!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Közelebb járok a problémám megoldásához. Az a probléma (most már biztosnak tűnik), hogy alapjáraton (amikor a motor melegszik és lelassul a fordulat 1000 alá) néha kihagy a kettes henger. De csak alapjáraton csinálja. Egyébként jól megy az autó, fogyasztással nincs baj.

Azt hallottam, hogy vagy kevés a kompresszió vagy a gyújtótrafóval van gond. Azt javasolták, hogy a kettes és a negyes hengert meg lehet cserélni. (felcserélni a kábelt)

Ha átviszi a hibát akkor gyújtás ha nem akkor kompresszió.

Ez igaz, hogy fel lehet cserélni? Én nem vagyok benne olyan biztos.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Közelebb járok a problémám megoldásához. Az a probléma (most már biztosnak tűnik), hogy alapjáraton (amikor a motor melegszik és lelassul a fordulat 1000 alá) néha kihagy a kettes henger. De csak alapjáraton csinálja. Egyébként jól megy az autó, fogyasztással nincs baj.

Azt hallottam, hogy vagy kevés a kompresszió vagy a gyújtótrafóval van gond. Azt javasolták, hogy a kettes és a negyes hengert meg lehet cserélni. (felcserélni a kábelt)

Ha átviszi a hibát akkor gyújtás ha nem akkor kompresszió.

Ez igaz, hogy fel lehet cserélni? Én nem vagyok benne olyan biztos.

Köszi

a DIS kockás gyújtás párosával adja a szikrát, 1-3, 2-4, azt hjogy megcserélhető e azt nemtudom. rotorosnál nem igazán kivitelezhető az biztos

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Közelebb járok a problémám megoldásához. Az a probléma (most már biztosnak tűnik), hogy alapjáraton (amikor a motor melegszik és lelassul a fordulat 1000 alá) néha kihagy a kettes henger. De csak alapjáraton csinálja. Egyébként jól megy az autó, fogyasztással nincs baj.

Azt hallottam, hogy vagy kevés a kompresszió vagy a gyújtótrafóval van gond. Azt javasolták, hogy a kettes és a negyes hengert meg lehet cserélni. (felcserélni a kábelt)

Ha átviszi a hibát akkor gyújtás ha nem akkor kompresszió.

Ez igaz, hogy fel lehet cserélni? Én nem vagyok benne olyan biztos.

Köszi

hali! a párban járó hengerek: 1-4, 2-3. az 1-es henger ugyanakkor kap szikrát mint a 4-es, valamint a 2-es a 3-al egyidöben. a 2-esét ne cseréld fel a 4-essel mert nem az a párja. ha nem megy a 2es henger a trafó(gyújtásmodul) hibája miatt (a gyertyák és kábelek jók) akkor a 3-as henger se menne mivel közös a trafójuk. ha ezt a két kábelt (2 és 3) felcseréled és a hiba átvándorol a 3ashoz akkor a kábel rossz. a trafóban igy vannak fentröl lefelé a kábelek: 1,4,2,3. ha itt felcseréled a kábeleket ilyen sorrendre: 4,1,3,2 ugyanazt kapod: minden tökéletesen müködik, ez amiatt van hogy a párban járó hengerek ugyanakkor kapnak szikrát ugyhogy mindegy a sorrendje.

ha gyertya és kábel cserével is marad a hiba a 2-esben akkor mechanikai probléma: nem jól záró szelep(ek) 4db is van

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.