Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

üdv.!

Na, ma megadta magát a főtengely jeladóm az xe-ben. Úgy nézem hogy egyezik a c20ne-ével. Ebből milyet szoktatok venni? Melyik amelyikért szabad pénzt kiadni, és nem fog egy év után megnyúvadni?

Én BOSCH-t vettem bele, kb egy éve. A héten tetettünk egy MV6-ba eps-facet márkát. Arról még nem tudok sokat mondani.

Link to comment
Megosztás:

üdv.!

Na, ma megadta magát a főtengely jeladóm az xe-ben. Úgy nézem hogy egyezik a c20ne-ével. Ebből milyet szoktatok venni? Melyik amelyikért szabad pénzt kiadni, és nem fog egy év után megnyúvadni?

Az hogy tud meghalni? :D A vezérműtengely jeladó még oké, az típushiba. De a főtengelyé?? Amúgy elvileg ugyanaz van az enyémben, mint az XE-ben. Úgy tudom tehát, hogy a motor mindegy, mert a főtengelyjeladó ugyanaz. Most meg nincs kedvem EPC-t nyitni, hogy utána nézzek.

Link to comment
Megosztás:

Az hogy tud meghalni? :D A vezérműtengely jeladó még oké, az típushiba. De a főtengelyé?? Amúgy elvileg ugyanaz van az enyémben, mint az XE-ben. Úgy tudom tehát, hogy a motor mindegy, mert a főtengelyjeladó ugyanaz. Most meg nincs kedvem EPC-t nyitni, hogy utána nézzek.

Igazából SZR-nél kívül van, XE-be meg a motorban van vége. Hogy az SZR hány vezetékes azt nem tudom. XE három.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Látom pont a hidrotőkékről volt szó, így lenne egy odavágó kérdésem.

Létezik az hogy a hidrotőke random elkezd csattogni? Hidegen kicsit hangosabban (traktor) melegen szolidabban de csattog. Olajnyomástól, fordulatszámtól függetlenül. (Illetve magasabb fordulaton gyorsabb és hamarabb abbamarad). Tehát mikor éppen "úgy gondolja" csattog 10-20-60mp-ig és "varázsütésre" elkussol.

5W40 Castrol Magnatec van benne és az olajban kb 600km.

Nos, mostmár van hozzá videó is. A kérdés az hogy csapágy vagy hidrotőke amit hallani? Olajnyomás rendben.

https://www.youtube.com/watch?v=ChrVv7XbIzM

https://www.youtube.com/watch?v=rbvvDXzcaCk

Remélem tudtok segíteni benne, hátha találkozott már valaki hasonlóval.

Link to comment
Megosztás:

Nos, mostmár van hozzá videó is. A kérdés az hogy csapágy vagy hidrotőke amit hallani? Olajnyomás rendben.

https://www.youtube.com/watch?v=ChrVv7XbIzM

https://www.youtube.com/watch?v=rbvvDXzcaCk

Remélem tudtok segíteni benne, hátha találkozott már valaki hasonlóval.

Hát én kivenném a tőkéket elmosogatni, lehet egyből kiderülni az is ha valamelyik rossz. Pénzbe különösebben nem kerül, csak egy kicsit munkaigényes. Nem lehet beazonosítani hogy pontosan honnan jön a hang? Amikor nekem szokott csattogni, füleléssel nagyjából 2-3-as henger tőkéire tudtam leszűkiteni a hibát. Úgy nagyjából a hengerfej közepénél a legerősebb a hang.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát én kivenném a tőkéket elmosogatni, lehet egyből kiderülni az is ha valamelyik rossz. Pénzbe különösebben nem kerül, csak egy kicsit munkaigényes. Nem lehet beazonosítani hogy pontosan honnan jön a hang? Amikor nekem szokott csattogni, füleléssel nagyjából 2-3-as henger tőkéire tudtam leszűkiteni a hibát. Úgy nagyjából a hengerfej közepénél a legerősebb a hang.

Hát még nem sikerült megfigyelni honnan jöhet, talán a 3-4 henger felől. Arra tudsz esetleg módszert, hogyan lehet hengerfej levétele nélkül kiszedni a tőkéket (8 szelepes motor)? Mert ha nem kellene leszedni a hengerfejet hétvégén meg is csinálom a mosást.

Link to comment
Megosztás:

Az hogy tud meghalni? :D A vezérműtengely jeladó még oké, az típushiba. De a főtengelyé?? Amúgy elvileg ugyanaz van az enyémben, mint az XE-ben. Úgy tudom tehát, hogy a motor mindegy, mert a főtengelyjeladó ugyanaz. Most meg nincs kedvem EPC-t nyitni, hogy utána nézzek.

Mondom. EPC-t lusta vagyok nyitni. Amúgy három SZR-nél is.

Pont úgy. Nem maga a szezor, hanem a kábel szar, kiszakadt a tövénél. A

nagyblokkon elég hülye helyen van, ott van fölötte a kipufogó, kapja a párszáz fokos meleget, plusz mozog a blokk mindenfelé, törik hajlik mint az állat, nem csoda hogy 20on év után szétesik.

Amúgy az szr-nél már nem ugyanaz van mint az sz-n, se-n? csak mert ott két vezetékes.

Link to comment
Megosztás:

Pont úgy. Nem maga a szezor, hanem a kábel szar, kiszakadt a tövénél. A

nagyblokkon elég hülye helyen van, ott van fölötte a kipufogó, kapja a párszáz fokos meleget, plusz mozog a blokk mindenfelé, törik hajlik mint az állat, nem csoda hogy 20on év után szétesik.

Amúgy az szr-nél már nem ugyanaz van mint az sz-n, se-n? csak mert ott két vezetékes.

Nekem három vezetékes csati rémlik az enyémből.

Link to comment
Megosztás:

Hát még nem sikerült megfigyelni honnan jöhet, talán a 3-4 henger felől. Arra tudsz esetleg módszert, hogyan lehet hengerfej levétele nélkül kiszedni a tőkéket (8 szelepes motor)? Mert ha nem kellene leszedni a hengerfejet hétvégén meg is csinálom a mosást.

Hát ugye a szelepfedelet le kell venni ezért nem árt új tömítéssel készülni ide. Aztán az egyik elsőkereket a levegőbe kell emelni, a váltót 5-be tenni. Az első szelepet a kerék forgatásával be kell csukni, majd egy célszerszámmal lenyomni a szeleprugót, a himbát levenni, és a tőke kihúzható. A célszerszám ugye lehet vásárolt vagy készített, vagy egy jó erős ember egy nagy csavarhúzóval bár ez veszélyes móka. A hengerfejben az akku felől van egy nagy lyuk ahol visszafolyik az olaj a karterbe ezt érdemes egy rongyal ideiglenesen bedugni mert a szelepekről a kupakok könnyen lepotyognak, és a lyukból vagy vissza lehet húzni a kupakot vagy nem.

ha olyen szerszám van ami stabilan tartja lenyomva a rugót akkor egy emberes játék, amúgy kettő.

1712871-20150114-C1tfuO.jpg

1712872-20150114-gy8zPw.jpg

A képen a hevenyészett célszerszám (2-verzió) végülis egy erdőebb vas az egyik végén lefogatva az egyik szelepfedél csavar helyére közepén egy tüske ami lenyomja a rugót. Nem volt tökéletes de működött. A nyáron akarom én is megcsinálni egyedül, akkora kell majd egy normálisat csinálnom.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát ugye a szelepfedelet le kell venni ezért nem árt új tömítéssel készülni ide. Aztán az egyik elsőkereket a levegőbe kell emelni, a váltót 5-be tenni. Az első szelepet a kerék forgatásával be kell csukni, majd egy célszerszámmal lenyomni a szeleprugót, a himbát levenni, és a tőke kihúzható. A célszerszám ugye lehet vásárolt vagy készített, vagy egy jó erős ember egy nagy csavarhúzóval bár ez veszélyes móka. A hengerfejben az akku felől van egy nagy lyuk ahol visszafolyik az olaj a karterbe ezt érdemes egy rongyal ideiglenesen bedugni mert a szelepekről a kupakok könnyen lepotyognak, és a lyukból vagy vissza lehet húzni a kupakot vagy nem.

ha olyen szerszám van ami stabilan tartja lenyomva a rugót akkor egy emberes játék, amúgy kettő.

A képen a hevenyészett célszerszám (2-verzió) végülis egy erdőebb vas az egyik végén lefogatva az egyik szelepfedél csavar helyére közepén egy tüske ami lenyomja a rugót. Nem volt tökéletes de működött. A nyáron akarom én is megcsinálni egyedül, akkora kell majd egy normálisat csinálnom.

Ötletes megoldás. :icon1: Remélem a mosás elég lesz.

Köszönöm a segítséged!

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Olyan dolog után érdeklődnék,hogy c16nz kódos motor helyett ilyet lehet betenni átalakítás nélkül?Tehát ne keljen se vezetékköteget,se semmi mást cserélni.Úgy néz ki sajna,hogy lassan cserés lesz.Alapjárat ingadozik,hidegen le akar állni,kartelgáz van rendesen.Viszont olajat nem fogyaszt,vizet nem forral.Komlett injektor csere volt,folytószelep érzékelő külön cserélve,alapjárati motor,map szenzor is,de semmit nem változik,hibajelzés nincs.

Módosítva : zoli083
Link to comment
Megosztás:

Üdv.Olyan dolog után érdeklődnék,hogy c16nz kódos motor helyett ilyet lehet betenni átalakítás nélkül?Tehát ne keljen se vezetékköteget,se semmi mást cserélni.Úgy néz ki sajna,hogy lassan cserés lesz.Alapjárat ingadozik,hidegen le akar állni,kartelgáz van rendesen.Viszont olajat nem fogyaszt,vizet nem forral.Komlett injektor csere volt,folytószelep érzékelő külön cserélve,alapjárati motor,map szenzor is,de semmit nem változik,hibajelzés nincs.

hogy lehet egy C16NZ-n "komplett" injektor csere? abban csak 1 van

A rövid válasz: semmilyet.

A hosszú: pont a motorból lehet csak a tetejét cserélni, de köteggel, akkor is kell mokolni(vagy cserélni)

A vicces: másik C16NZ-t

Link to comment
Megosztás:

Üdv.Olyan dolog után érdeklődnék,hogy c16nz kódos motor helyett ilyet lehet betenni átalakítás nélkül?Tehát ne keljen se vezetékköteget,se semmi mást cserélni.Úgy néz ki sajna,hogy lassan cserés lesz.Alapjárat ingadozik,hidegen le akar állni,kartelgáz van rendesen.Viszont olajat nem fogyaszt,vizet nem forral.Komlett injektor csere volt,folytószelep érzékelő külön cserélve,alapjárati motor,map szenzor is,de semmit nem változik,hibajelzés nincs.

A tekintélyes mennyiségű kartergázba simán bele tud fulladni a motor. Húzd le az injektorház fedélről a fekete kartergáz csövet, a helyét dugózd le. Indítsd el a motort, nézd meg milyen és mennyi gáz jön ki a gumicsőből és menj egy próbakört. Ha jobb lesz akkor minimum egy gyűrűcserét meg kellene ejteni. Láttam már olyat hogy szinte kipufogógáz -szerű füst jött ki a csőből, ha visszadugtuk elkezdett fulladozni a motor.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A tekintélyes mennyiségű kartergázba simán bele tud fulladni a motor. Húzd le az injektorház fedélről a fekete kartergáz csövet, a helyét dugózd le. Indítsd el a motort, nézd meg milyen és mennyi gáz jön ki a gumicsőből és menj egy próbakört. Ha jobb lesz akkor minimum egy gyűrűcserét meg kellene ejteni. Láttam már olyat hogy szinte kipufogógáz -szerű füst jött ki a csőből, ha visszadugtuk elkezdett fulladozni a motor.

A komplett injektorcserén nem csak az injektor fejre gondolok,hanem az injektorhíd,alapjárati motor,folytószelep,stb,tehát maga az egész injektor ház is lett cserélve.Lehúztam most reggel a csövet,letömítettem a helyét,hideg motornál nem látni kartergázt,de így hogy lehúztam a csövét,nem állt le,hanem normálisan viselkedett.Melyiket éri meg hosszútávon: gyűrűsor csere,vagy teljes felújítás?És akkor ha nem c16nz motort néznék másikat,hanem pl x16szr-t akkor mindenképp kell kábelköteg,és ecu csere?Valaki nem tudja véletlen a gyári kompresszió adatait ennek a motornak?Elvinném egy mérésre a kocsit.Illetve c18nz-nél nem elég csak a motort,és az ecu-t cserélni?Annak még a gyujtás osztófedele is olyan,mint az enyémnek...

Módosítva : zoli083
Link to comment
Megosztás:

A komplett injektorcserén nem csak az injektor fejre gondolok,hanem az injektorhíd,alapjárati motor,folytószelep,stb,tehát maga az egész injektor ház is lett cserélve.Lehúztam most reggel a csövet,letömítettem a helyét,hideg motornál nem látni kartergázt,de így hogy lehúztam a csövét,nem állt le,hanem normálisan viselkedett.Melyiket éri meg hosszútávon: gyűrűsor csere,vagy teljes felújítás?És akkor ha nem c16nz motort néznék másikat,hanem pl x16szr-t akkor mindenképp kell kábelköteg,és ecu csere?Valaki nem tudja véletlen a gyári kompresszió adatait ennek a motornak?Elvinném egy mérésre a kocsit.Illetve c18nz-nél nem elég csak a motort,és az ecu-t cserélni?Annak még a gyujtás osztófedele is olyan,mint az enyémnek...

Hát csak gyűrűsort többek szerint nem szabad cserélni, megvan mindenkinek a saját magyarázata hogy miért nem. Gyakorlatilag egy valakit tudok aki csak gyűrűt és hajtókarcsapágyakat cserélt, tudomásom szerint azóta is gond nélkül megy az autó, azt mondta kapott pár pacit vissza az új gyűrűkkel. Én motorfelújításba nem fognák bele, ha a gyűrűcsere nem hoz eredményt motort cserélnék. Ugye hivatalosan csak ugyanolyan motorkodú mehet bele, szerintem az szr-nek más a gyujtása (Day?), c18nz-nél meg nem tudom a váltó maradhat-e.

Na ma megvolt a gyertya csere. :) Két gyertya is eléggé égett volt, furcsa. De most olyan szépen jár mint a műszer és mintha jobban reagálna. Szerintem ideje volt...

Azért ami érdekes - és vicces - , hogy a gyári GM gyertyák dobozán ott van a made in Russia. :)

60 ezer kilóméterenként kéne cserélni ha jól tudom. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagy bajom van, megállt az xe. Se kép se hang.

Az van, hogy napok óta dobálta a 48-73-94-es (akku fesz túl alacsony, légtömegmérő fesz túl alacsony, hall jeladó fesz túl magas) hibakódokat, és kétszer meg is állt, majd kis idő múlva újra tudtam indítani, s mint ha mi sem történt volna ment tovább.
Keresgettem hogy mi lehet, plusz tünet volt hogy a benzinpumpa relé tűzforró volt, de olyan szinten hogy égette a kezem.

Német fórumokon való keresgélés után találtam olyat akinek szintén ez volt a baja, relé csere után elmúlt a tünet. Na izibe berohantam még ma zárás előtt a unixba, és vettem egy újat. Betettem. és reménykedtem hogy jó lesz.

El is indultunk egy hosszú útra, rúgtam neki, meg visszahárom padló módban előzgettem a mazsolákat, nem jött elő se hibalámpa, se semmi. Minden szépen ment. Aztán befordultunk cenkre tankolni a mol kútra, megtankoltunk, ülök vissza, indítanék, motor forog, semmi életjel. Nézem, nem világít a motorhibalámpa, egyáltalán. (ugye gyújtáson mennie kéne).

Amit ott a helyszínen tudtam, megtettem. Első tippem az volt, hogy nem kap áramot a motorvezérlő, megvizsgálva a motorköteget, erre volt is reális esély, mert a 15-ös kapcsolt plusz csatijánál elég szarul néz ki a kábel. De kimérve mindenhol ott van az áram. A motorlámpára menő vezetéken is kimegy az áram, valamint maga a motorhibalámpa izzója is jó, nem égett ki. (bár ha kiégett volna se magyarázza a nem indulást.

A relénél rövidre zártam a kört, indítottam a pumpát, semmi. Aztán megnéztem, szikra semmi nincs.

Első tippem, hogy valami zárlat lehet a kábelkötegben, és ez hazavágta a vezérlőmet. De nem tudom. Tanácstalan vagyok, és lövésem sincs merre induljak.

Valaki valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Hát csak gyűrűsort többek szerint nem szabad cserélni, megvan mindenkinek a saját magyarázata hogy miért nem. Gyakorlatilag egy valakit tudok aki csak gyűrűt és hajtókarcsapágyakat cserélt, tudomásom szerint azóta is gond nélkül megy az autó, azt mondta kapott pár pacit vissza az új gyűrűkkel. Én motorfelújításba nem fognák bele, ha a gyűrűcsere nem hoz eredményt motort cserélnék. Ugye hivatalosan csak ugyanolyan motorkodú mehet bele, szerintem az szr-nek más a gyujtása (Day?), c18nz-nél meg nem tudom a váltó maradhat-e.

60 ezer kilóméterenként kéne cserélni ha jól tudom. :icon1:

Hát speciel nekem lettek dugók cserélve és ezzel együtt alapméretes gyűrűket kapott, mivel a blokknak az ég egy adta világon semmi baja nem volt, még váll se, semmi. Alapméret hajtókarcsapágyakat és bontott főtengelyt kapott. Semmi baja, kicsit dízeles. Ez van. Bár szerintem nem rám gondoltál. :D

Ha SZR-t akar a kedves kérdező, akkor jól belenyúl, mert a C18NZ vákuumos EGR-es, EXIF gyújtásos, szóval ott kötegcsere is lesz. Az nagy munka. Szerintem még az immo miatt zárakat is kell cserélni. Az SZR DIS gyújtásos és elektromos EGR-es (sajnos ezért nem tudom felrakni a C18NZ szívócsövét az SZR-emre). Amúgy meg a váltó se maradthat, mert 1.6-ig van kis blokk. Tehát F15-ös váltó pl. Az 1.8 8 szelep meg már nagyblokkos, ahhoz más váltó van. Ilyen pl az F16 vagy F18, F20 stb.

Az a baj, hogy a C18NZ motor elég ritka. Legalábbis ritkább, mint egy C16NZ vagy C14NZ.

Javaslom én is inkább a motorcserét, vagy ha van rá pénz, akkor szétkapni a motort és megnézni, hogy mi a baja egyáltalán. Enyémen pl egy dugónál törött el az összes gyűrű, mert egy szeleptányér eltörött.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagy bajom van, megállt az xe. Se kép se hang.

Az van, hogy napok óta dobálta a 48-73-94-es (akku fesz túl alacsony, légtömegmérő fesz túl alacsony, hall jeladó fesz túl magas) hibakódokat, és kétszer meg is állt, majd kis idő múlva újra tudtam indítani, s mint ha mi sem történt volna ment tovább.

Keresgettem hogy mi lehet, plusz tünet volt hogy a benzinpumpa relé tűzforró volt, de olyan szinten hogy égette a kezem.

Német fórumokon való keresgélés után találtam olyat akinek szintén ez volt a baja, relé csere után elmúlt a tünet. Na izibe berohantam még ma zárás előtt a unixba, és vettem egy újat. Betettem. és reménykedtem hogy jó lesz.

El is indultunk egy hosszú útra, rúgtam neki, meg visszahárom padló módban előzgettem a mazsolákat, nem jött elő se hibalámpa, se semmi. Minden szépen ment. Aztán befordultunk cenkre tankolni a mol kútra, megtankoltunk, ülök vissza, indítanék, motor forog, semmi életjel. Nézem, nem világít a motorhibalámpa, egyáltalán. (ugye gyújtáson mennie kéne).

Amit ott a helyszínen tudtam, megtettem. Első tippem az volt, hogy nem kap áramot a motorvezérlő, megvizsgálva a motorköteget, erre volt is reális esély, mert a 15-ös kapcsolt plusz csatijánál elég szarul néz ki a kábel. De kimérve mindenhol ott van az áram. A motorlámpára menő vezetéken is kimegy az áram, valamint maga a motorhibalámpa izzója is jó, nem égett ki. (bár ha kiégett volna se magyarázza a nem indulást.

A relénél rövidre zártam a kört, indítottam a pumpát, semmi. Aztán megnéztem, szikra semmi nincs.

Első tippem, hogy valami zárlat lehet a kábelkötegben, és ez hazavágta a vezérlőmet. De nem tudom. Tanácstalan vagyok, és lövésem sincs merre induljak.

Valaki valami ötlet?

Na várjá. Tehát ott a villany a Pech Engine izzóján, de nem világít? Akkor testhiba lesz a motortérben erősen. Az akkufesz meg minden másfesz alacsony hibákat is ezért dobálhatta. A relé melegedésre is lehet ez a magyarázat, mivel a csökkent feszültség miatt a benzinpumpa nagyobb áramot akar felvenni és ha tud, vesz is. Egyébként a tiedben nem kettő AC relé van? Mármint kettő rózsa egymás felett.

Link to comment
Megosztás:

Na várjá. Tehát ott a villany a Pech Engine izzóján, de nem világít? Akkor testhiba lesz a motortérben erősen. Az akkufesz meg minden másfesz alacsony hibákat is ezért dobálhatta. A relé melegedésre is lehet ez a magyarázat, mivel a csökkent feszültség miatt a benzinpumpa nagyobb áramot akar felvenni és ha tud, vesz is. Egyébként a tiedben nem kettő AC relé van? Mármint kettő rózsa egymás felett.

Én is erre tippelnék,testhiba sajnos okozhat ilyet, az injektor hídnál van egy testkábel az meg szokot fáradni.vagy ha meghalt az ecu akkorsem világít a cheklámpa. és bocsi hogy bele vau vau, egy relé van! régi XEnél ugyan olyan mint a c20ne stb a disen van két kis relé tudtommal.

Link to comment
Megosztás:

Hát speciel nekem lettek dugók cserélve és ezzel együtt alapméretes gyűrűket kapott, mivel a blokknak az ég egy adta világon semmi baja nem volt, még váll se, semmi. Alapméret hajtókarcsapágyakat és bontott főtengelyt kapott. Semmi baja, kicsit dízeles. Ez van. Bár szerintem nem rám gondoltál. :D

Ha SZR-t akar a kedves kérdező, akkor jól belenyúl, mert a C18NZ vákuumos EGR-es, EXIF gyújtásos, szóval ott kötegcsere is lesz. Az nagy munka. Szerintem még az immo miatt zárakat is kell cserélni. Az SZR DIS gyújtásos és elektromos EGR-es (sajnos ezért nem tudom felrakni a C18NZ szívócsövét az SZR-emre). Amúgy meg a váltó se maradthat, mert 1.6-ig van kis blokk. Tehát F15-ös váltó pl. Az 1.8 8 szelep meg már nagyblokkos, ahhoz más váltó van. Ilyen pl az F16 vagy F18, F20 stb.

Az a baj, hogy a C18NZ motor elég ritka. Legalábbis ritkább, mint egy C16NZ vagy C14NZ.

Javaslom én is inkább a motorcserét, vagy ha van rá pénz, akkor szétkapni a motort és megnézni, hogy mi a baja egyáltalán. Enyémen pl egy dugónál törött el az összes gyűrű, mert egy szeleptányér eltörött.

Krajcsóra gondoltam ő csak kihúzta a dugókat lefele, gyűrűt cserélt meg csapágyakat. Én úgy vagyok vele hogy ha már nem tudom megoldani egyedül akkor anyagilag jobban megéri a motorcsere.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.