Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

E85 a gyakorlatban


mélykék76

Recommended Posts

  • Hozzászólások 7,4k
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Sziasztok!

Végeztem magamban egy kis megtérülési számítást, hogy egyáltalán érdemes-e használni E85-öst, ill. érdemes-e beleinvesztálni egy adapterbe.

Alap adatok: nálunk (Székesfehérvár) az E85 ára 249 Ft/liter, a legolcsóbb 95 benzin 294 Ft/liter, egy E85 adapter kalkulált minimum ára 30.000 Ft, 30% fogyasztás növekedés az E85 használata esetén, az autó átlagfogyasztása 95-ös benzinen 8,5 liter/100 km, éves átlag futásteljesítmény 12000 km.

A kérdés, hogy mennyi idő alatt térülne meg az adapter beépítése, ha csak E85-ös használnék (ami pl. télen nem igaz, mivel a hidegindítás biztosítása érdekében az E85-höz kb. 15-30% benzint kellene rátankolni):

30000/((294*8,5*120)-(249*(8,5*30%)*120))=soha nem térül meg,

mert a fenti alapadatok mellett az egy éves 95-ös benzin költsége 299.880 Ft; az egy éves E85-ös éves költsége 330.174 Ft - az egész E85 üzem ráfizetésnek tűnik.

A fenti számításnál akkor lennénk pont egy költségszinten az E85 felhasználása esetén (tehát ekkor még 0Ft a megtakarítás), ha a többletfogyasztás leszorítanánk 18,072%-ra...

Hmm, cáfoljatok meg, ha esetleg tévedek :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lassan 1 éve kizárólag E85-el megyek, télen -8 fokban is beindult a "skodás módszerrel". :lol:

Kezdetekben lamdaszonda problémám volt, kicseréltem azóta a fogyi a legrosszabb (SPM fokozat) esetben sem megy 7 liter fölé.

Nem evett meg semmilyen tömítést, AC pumpa is tökéletesen működik....számomra egyetlen negatívum, hogy 12 Celsius alatt nehezen indul.

Eddig kb. 286 eFt-ot kerestem rajta.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végeztem magamban egy kis megtérülési számítást, hogy egyáltalán érdemes-e használni E85-öst, ill. érdemes-e beleinvesztálni egy adapterbe.

Alap adatok: nálunk (Székesfehérvár) az E85 ára 249 Ft/liter, a legolcsóbb 95 benzin 294 Ft/liter, egy E85 adapter kalkulált minimum ára 30.000 Ft, 30% fogyasztás növekedés az E85 használata esetén, az autó átlagfogyasztása 95-ös benzinen 8,5 liter/100 km, éves átlag futásteljesítmény 12000 km.

A kérdés, hogy mennyi idő alatt térülne meg az adapter beépítése, ha csak E85-ös használnék (ami pl. télen nem igaz, mivel a hidegindítás biztosítása érdekében az E85-höz kb. 15-30% benzint kellene rátankolni):

30000/((294*8,5*120)-(249*(8,5*30%)*120))=soha nem térül meg,

mert a fenti alapadatok mellett az egy éves 95-ös benzin költsége 299.880 Ft; az egy éves E85-ös éves költsége 330.174 Ft - az egész E85 üzem ráfizetésnek tűnik.

A fenti számításnál akkor lennénk pont egy költségszinten az E85 felhasználása esetén (tehát ekkor még 0Ft a megtakarítás), ha a többletfogyasztás leszorítanánk 18,072%-ra...

Hmm, cáfoljatok meg, ha esetleg tévedek :lol:

"Egyezményes" túlfogyasztás a 20%, bár a méréseknél kb 25%-nál jöttek a gyári értékek a fékpadon, úgy rémlik.

Meg ha jól emlékszem, múltkor itt 240Ft volt az etanol, és ne a mostani benya árral számolj, ugyanis most erősen

mélyponton van. Év végére, legkésőbb februárra van egy fogadásom, hogy eléri a 330-at. :lol: Az etanol ezt nem fogja

arányaiban követni.

Link to comment
Megosztás:

eddig nem igazán néztem a fogyit.a párom megy vele.

nemrég szarakodott kicsit a dugulás miatt és ezután kezdtem el nézni a fogyit,háááát leesett az állam.

226 az E85,vegyesben is megeszi a 9-9.5 litert.ha a brenya 290 akkor áttérek arra.aból csak 6.5 eszik vegyesben.

máshol is olvastam ez ügyben és megoszlanak a vélemények a töblettel kapcsolatban.

van akinek csak 5-10%,de elég sokaknak eléri a 25-28%-ot.nem vagyok egyedi.

egyébként a párom autója tipp-topp állapotban van.szóval még ez sem indokolnja a sok fogyit.

Link to comment
Megosztás:

Lehet egy kicsit OFF kérdésem?

Lehet a bioetanolt kétütemű kismotornál is használlni? Persze nem tisztán hanem pl.30 vagy esetleg 50%-ban. Hajlamos eldugulni az a kis furat ahonnan kapja a keverékból a kenést a főtengelycsapágy, egyszer már be is állt. Arra gondoltam nem lehetne-e az etanol jótékony tisztító hatását itt kihasznállni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Elkeveredik az etanolban az olaj?

Mintha Losi (vagy Udi) csinált volna már ilyen tesztet, és úgy emlékszem, hogy kis idő után ketté válik a két anyag a fajsúlyuk miatt. De ha rosszul emlékeznék, akkor próbáld ki te is. Kell egy áttetsző flakon, valami jellegzetes színű 2T olaj, meg az etanol. Ha ketté válik mint a koktél, akkor az gáz.

Link to comment
Megosztás:

Elkeveredik az etanolban az olaj?

Mintha Losi (vagy Udi) csinált volna már ilyen tesztet, és úgy emlékszem, hogy kis idő után ketté válik a két anyag a fajsúlyuk miatt. De ha rosszul emlékeznék, akkor próbáld ki te is. Kell egy áttetsző flakon, valami jellegzetes színű 2T olaj, meg az etanol. Ha ketté válik mint a koktél, akkor az gáz.

Kösz, próba-cseresznye. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Lehet egy kicsit OFF kérdésem?

Lehet a bioetanolt kétütemű kismotornál is használlni? Persze nem tisztán hanem pl.30 vagy esetleg 50%-ban. Hajlamos eldugulni az a kis furat ahonnan kapja a keverékból a kenést a főtengelycsapágy, egyszer már be is állt. Arra gondoltam nem lehetne-e az etanol jótékony tisztító hatását itt kihasznállni. :lol:

Lehet kimosná a kenőanyagot a csapágyból :lol:

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.